.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Εκείνος που φροντίζει...

...να σώσει έναν αμελή αδελφό, και να τον αρπάξει από το στόμα του διαβόλου, μιμείται όσο είναι ανθρωπίνως δυνατόν, Tον Θεό...


Τι θα μπορούσε να εξισωθεί μ’ αυτό το έργο; 
Απο όλα τα κατορθώματα είναι το μεγαλύτερο, όλης της αρετής το αποκορύφωμα...

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

«ΟΙ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ, ΩΣ ΔΙΑΔΟΧΟΙ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΤΗΜΟΝΕΣ» π. Θεόδωρος Ζήσης

 

Ιερά Αποτείχιση

"Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΒΑΛΕΙ ΣΑΝ ΔΟΛΩΜΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ" Όσιος πατήρ Αθανάσιος Μυτιληναίος

 

Ιερά Αποτείχιση

Ἡ ἀποστασία τοῦ Πατριάρχου Ἱεροσολύμων


Προδοσία κατὰ τῆς Ἐκκλησίας καὶ τοῦ Χριστοῦ.

Στυλιανός Μπούρης 
Testimonianza Ortodossa

Ἡ Ἱερουσαλήμ, ἡ Ἁγία Πόλις, ὅπου τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ ἐλύτρωσε τὸν κόσμο καὶ ὅπου ὁ Πανάγιος Τάφος φυλάσσει τὸ Μυστήριον τῆς Ἀναστάσεως καὶ τὸν Γολγοθᾶ. Καὶ ὅμως, εἰς τὸν ἅγιον τοῦτον τόπον ἐπραγματοποιήθη μία πράξις ποὺ προδίδει τὸν ἴδιον τὸν Χριστόν: ἡ ἀναγνώρισις ἑνὸς ἀνυποστάτου ἱερωσύνης, ἐκείνης μιᾶς γυναικὸς καὶ μάλιστα αἱρετικῆς, ἡ ὁποία ἐγένετο δεκτὴ ὡς «ἀρχιεπίσκοπος».

Τοῦτο ἀποτελεῖ τραῦμα διὰ τὴν Ἐκκλησίαν, παραβίασιν τῶν Ἀποστολικῶν Κανόνων, οἵτινες ἀπὸ τοὺς πρώτους αἰῶνας διεφύλαξαν τὴν καθαρότητα τῆς Πίστεως. Ἐὰν ἕνας Ποιμήν –κληθεὶς νὰ εἶναι «στῦλος καὶ ἑδραίωμα τῆς ἀληθείας» (Α΄ Τιμ. 3,15)– ἀναγνωρίζῃ ὡς ἔγκυρον μίαν ἱερωσύνην τὴν ὁποίαν ἡ Ἐκκλησία οὐδέποτε ἐχορήγησε, τότε δὲν περιπίπτει μόνον εἰς αἵρεσιν, ἀλλὰ προδίδει καὶ τὸν ἴδιον τὸν Χριστόν, ὁ Ὁποῖος εἶναι ἡ Ἐνσάρκωτος Ἀλήθεια (Ἰω. 14,6).

Ἡ Ἱερωσύνη εἶναι θεῖον δῶρον, καὶ ἡ Ἐκκλησία οὔτε ἀναγνωρίζει ἱερωσύνην εἰς τοὺς αἱρετικούς, οὔτε δέχεται γυναικείαν ἱερωσύνην.

Ἡ Ἐκκλησία εἶναι τὸ Μυστικὸν Σῶμα τοῦ Χριστοῦ (Α΄ Κορ. 12,27), καὶ ἡ Ἱερωσύνη εἶναι σφραγὶς ἐκτυπωθεῖσα διὰ τοῦ Μυστηρίου τῆς Ἱερωσύνης, μεταδιδομένη διὰ τῆς ἀδιακόπου Ἀποστολικῆς Διαδοχῆς.

Ἡ πατερικὴ διδασκαλία καὶ οἱ ἱεροὶ Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας πάντοτε ἐθεώρησαν τὴν Ἱερωσύνην ὡς προορισμένην διὰ τοὺς ἄνδρας, συμφώνως πρὸς τὴν πράξιν τῶν Ἀποστόλων, οἵτινες ἐξέλεξαν μόνον ἄνδρας μεταξὺ τῶν Δώδεκα, καὶ διότι ἡ Ἐνανθρώπησις τοῦ Λόγου ἐπραγματοποιήθη ἐν ἀνδρικῷ σώματι. Αὕτη εἶναι ἡ σταθερὰ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας. Ἐὰν μία γυνὴ «χειροτονηθῇ», ἡ πράξις εἶναι ἄκυρος· δὲν ὑφίσταται ἱερωσύνη, ἀλλὰ προσποίησις. Καὶ ὅποιος ἀναγνωρίζει ὡς ἔγκυρον μίαν ἄκυρον ἱερωσύνην, καθίσταται συμμέτοχος τῆς πλάνης.

Οἱ Ἀποστολικοὶ Κανόνες ἀποτελοῦν τὸ θεμέλιον τῆς ἐκκλησιαστικῆς πειθαρχίας, καὶ ἡ παραβίασίς των δὲν εἶναι ἁπλῶς πειθαρχικὸν παράπτωμα, ἀλλὰ ἁμάρτημα κατὰ τῆς Ἀληθείας, ἥτις εἶναι ὁ Χριστός.

Ὁ 46ος Ἀποστολικὸς Κανὼν διακηρύσσει σαφῶς: «Ἐπίσκοπον, ἢ πρεσβύτερον, αἱρετικῶν δεξάμενον βάπτισμα, ἢ θυσίαν, καθαιρεῖσθαι προστάσσομεν. Τίς γὰρ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαρ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου;» (βλ. Β΄ Κορ. 6,15).

Ὁ Κανὼν οὗτος δὲν καταδικάζει μόνον τὴν αἵρεσιν καθ’ ἑαυτήν, ἀλλὰ καὶ πᾶν πρόσωπον ποὺ τὴν νομιμοποιεῖ. Ἐὰν ἐπίσκοπος δεχθῇ τὴν θυσίαν (τὴν Θείαν Εὐχαριστίαν) ἢ τὸ βάπτισμα ἀπὸ αἱρετικόν, χάνει τὸ ἀξίωμά του. Κατὰ τὸν αὐτὸν τρόπον, ὅποιος δέχεται καὶ ἀναγνωρίζει ὡς ἔγκυρον μίαν ἱερωσύνην τὴν ὁποίαν ἡ Ἐκκλησία πάντοτε ἀπέρριπτε, ἐκτίθεται εἰς καθαίρεσιν.

Ὁ Μέγας Βασίλειος διδάσκει: «Τῶν ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ πεφυλαγμένων δογμάτων καὶ κηρυγμάτων, τὰ μὲν ἐκ τῆς ἐγγράφου διδασκαλίας ἔχομεν, τὰ δὲ ἐκ τῆς τῶν Ἀποστόλων παραδόσεως ἐν μυστηρίῳ παραδεδομένα ἐδεξάμεθα· ἄμφω δὲ τὴν αὐτὴν ἰσχὺν ἔχει πρὸς τὴν εὐσέβειαν.» (Περὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, 27).

Ἡ Ἱερουσαλήμ εἶναι τὸ σύμβολον τῆς ἀκλονήτου Πίστεως. Ἐδῶ ὁ Ἅγιος Πέτρος ἐκήρυξε τὴν πρώτην Πεντηκοστήν (Πρ. 2), ἐδῶ ὁ Ἅγιος Ἰάκωβος προήδρευσε τῆς πρώτης Ἀποστολικῆς Συνόδου (Πρ. 15), ἐδῶ ὁ Χριστὸς ἔχυσε τὸ Αἷμά Του διὰ τὴν Ἐκκλησίαν.

Ἐὰν ἕνας Πατριάρχης –διάδοχος τῶν Ἀποστόλων– ἀπομακρύνεται ἀπὸ τὴν διδασκαλίαν ποὺ παρεδόθη εἰς τὸν ἅγιον τοῦτον τόπον, προδίδει τὴν ἀποστολήν ποὺ τοῦ ἐνεπιστεύθη ἡ Ἐκκλησία καὶ προδίδει καὶ ἀρνεῖται τὸν Χριστόν.

Ὁ Ἅγιος Παῦλος προειδοποιεῖ: «Ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ’ ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω.» (Γαλ. 1,8).

Τὸ Πατριαρχεῖον Ἱεροσολύμων ἠρνήθη τὸν Χριστόν, διότι τοῦτο συνιστᾷ ἁμάρτημα κατὰ τοῦ Θεοῦ.

Ὁ Χριστὸς εἶναι ἡ αὐτὴ Ἀλήθεια (Ἰω. 14,6). Ὅποιος ἀρνεῖται τοὺς Κανόνας, ἀρνεῖται τὸν Χριστόν. Ὁ Ἅγιος Εἰρηναῖος Λουγδούνου γράφει:

«Ἡ Ἐκκλησία, καίπερ διεσπαρμένη εἰς ὅλην τὴν οἰκουμένην μέχρι περάτων τῆς γῆς, παραλαβοῦσα παρὰ τῶν Ἀποστόλων καὶ τῶν μαθητῶν αὐτῶν τὴν πίστιν ταύτην… φυλάσσει αὐτὴν ἐπιμελῶς, ὡς ἐν μιᾷ οἰκίᾳ κατοικοῦσα.» (Κατὰ Αἱρέσεων Α΄, 10,2).

Ἐὰν ἐπίσκοπος νομιμοποιῇ μίαν ἱερωσύνην τὴν ὁποίαν ἡ Παράδοσις πάντοτε ἀπέκλεισε, τίθεται ἐκτὸς τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας ποὺ θεμελιώνεται εἰς τὴν αὐτὴν ὁμόφωνον πίστιν.

Ὁ 46ος Ἀποστολικὸς Κανὼν τὸ διακηρύσσει μὲ δύναμιν: δὲν δύναται νὰ ὑπάρχῃ κοινωνία μεταξὺ φωτὸς καὶ σκότους (Β΄ Κορ. 6,14).

Αἱ κανονικαὶ συνέπειαι, συμφώνως πρὸς τὴν πειθαρχίαν τῆς Ἐκκλησίας, διὰ ὅποιον δέχεται τὴν θυσίαν ἢ τὸ βάπτισμα τῶν αἱρετικῶν εἶναι ἡ καθαίρεσις (Ἀποστ. Καν. 46). Ἡ λειτουργικὴ καὶ κανονικὴ παράδοσις τῆς Ἐκκλησίας διαφυλάσσει τὴν Ἱερωσύνην διὰ τοὺς ἄνδρας, εἰς συνέχειαν τῶν Ἀποστόλων.

Ὁ Ἅγιος Κυπριανὸς Καρχηδόνος, διδάσκων περὶ τῆς ἐνότητος τοῦ ἐπισκοπάτου, τονίζει ὅτι ἡ ἐκκλησιαστικὴ κοινωνία θεμελιώνεται εἰς τὴν πιστότητα πρὸς τὴν πειθαρχίαν τῆς Ἐκκλησίας· ὅποιος ἀπομακρύνεται ἀπ’ αὐτήν, χωρίζεται ἀπὸ τὸ Σῶμα ποὺ αὐτὴ διαφυλάσσει (πρβλ. De unitate Ecclesiae).

Ἡ Ἱερουσαλήμ εἶναι ἡ καρδία τῆς Πίστεώς μας, καὶ ἐὰν ὁ Ποιμήν της ἀπομακρύνεται ἀπὸ τὴν παραδοθεῖσαν Ἀλήθειαν, εἴμεθα κεκλημένοι νὰ ἀγρυπνοῦμε.

Ὁ Ἅγιος Παῦλος μᾶς προτρέπει: «Ἐπαγωνίζεσθε τῇ ἅπαξ παραδοθείσῃ τοῖς ἁγίοις πίστει.» (Ἰούδα 3).

Δὲν εἶναι σχίσμα, ἀλλὰ πιστότης πρὸς τὴν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν, τὸ νὰ διαφυλάττουμε τὴν Ἱερωσύνην ὅπως παρελήφθη ἀπὸ τοὺς Ἁγίους Ἀποστόλους.

Εἴθε ὁ Θεὸς νὰ μᾶς χαρίζῃ τὴν δύναμιν νὰ παραμένουμε πιστοί, ἀκόμη καὶ ὅταν οἱ Ποιμένες πλανῶνται.

«Ὁ ἀγαπῶν Με, τὰς ἐντολάς Μου τηρήσει.» (Ἰω. 14,15).

Μπορεί ο Ναός του Κυρίου να γίνεται και αίθουσα μουσικής;


Γράφει ο Βασίλειος Ξεσφίγγης

Ένα ακόμα θέμα θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε αδελφοί μου. Ασφαλώς επειδή δεν διεκδικώ το αλάθητο θα το κάνουμε μέσω της Αγίας Γραφής. Καλό είναι να γνωρίζετε όμως πως το σύστημα κάθε φορά που θίγουμε ένα θέμα που δεν τους βολεύει, δίνει εντολή στα παπαγαλάκια του να γράψουν και να κάνουν το μαύρο άσπρο. Ας είναι και έτσι όμως. Εμείς βασιζόμαστε στην παράδοση της εκκλησίας, στις αποφάσεις οικουμενικών συνόδων και στο Ευαγγέλιο σε ότι γράφουμε οπότε δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα και κανέναν.

Ο λόγος σήμερα για την νέα μόδα των τελευταίων ετών, να βλέπουμε συναυλίες και μουσικές κάθε λογής, δηλαδή από λαϊκά τραγούδια μέχρι κλασική μουσική μετά οργάνων εντός των ιερών Ναών. Είναι αυτό σωστό;

Κάποιοι άνθρωποι θεωρούμε ότι αυτό είναι ασέβεια, και προς την ιερότητα του χώρου αλλά και προς Τον Θεό. Οι απόψεις μας αυτές θεωρούνται ως συντηρητικές από τους λεγόμενους νεοτεριστές.

Θα αναγκαστούμε για αυτό να πάμε στην Αγία Γραφή και να δούμε τι έκανε ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός όταν πήγε στον Ναό της Ιερουσαλήμ και είδε εκεί τους εμπόρους. Αξίζει να υπογραμμιστεί μάλιστα ότι οι έμποροι αυτοί δεν ήταν μέσα στον Ναό αλλά στον προαύλιο χώρο, που ονομάζονταν Αυλή των εθνών.

Ιστορικά και σύμφωνα με τη συνηθέστερη ερμηνεία, οι έμποροι και οι αργυραμοιβοί βρίσκονταν στο εξωτερικό προαύλιο του Ναού, όχι στο κυρίως ιερό οικοδόμημα.

Ο Ναός των Ιεροσολύμων είχε διαδοχικές αυλές και χώρους. Η εμπορική δραστηριότητα φαίνεται ότι γινόταν στην λεγόμενη Αυλή των Εθνών (Court of the Gentiles), τη μεγαλύτερη και εξωτερικότερη αυλή, όπου μπορούσαν να εισέρχονται και μη Ιουδαίοι.

Έχουμε κάνει σχετικό σχεδιάγραμμα πατήστε την εικόνα να μεγαλώσει.


Αυτό έχει σημασία, γιατί μερικοί υποστηρίζουν ότι: «Δεν ήταν μέσα στον Ναό, άρα δεν υπήρχε πρόβλημα». Όμως ο Χριστός αντιμετώπισε και αυτή την αυλή ως μέρος του ιερού χώρου που ήταν αφιερωμένος στον Θεό.

Σύμφωνα με τα Ευαγγέλια, ο Ιησούς δεν έδιωξε τους εμπόρους επειδή ήταν απλώς έμποροι, αλλά επειδή η εμπορική δραστηριότητα είχε καταλάβει έναν χώρο αφιερωμένο στον Θεό και είχε αλλοιώσει τον σκοπό του.

Όταν μπήκε στον Ναό των Ιεροσολύμων, ανέτρεψε τα τραπέζια των αργυραμοιβών και έδιωξε τους πωλητές λέγοντας:

«Ο οίκος μου οίκος προσευχής κληθήσεται· υμείς δε αυτόν εποιήσατε σπήλαιον ληστών».ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ 21:13

Η φράση αυτή συνδυάζει χωρία από τους προφήτες και δείχνει δύο βασικές αιτίες: Ο Ναός είχε μετατραπεί από χώρο προσευχής σε χώρο συναλλαγών.

Βλέποντας όλα αυτά είναι απορίας άξιο, το πώς γίνεται ένας Αρχιερέας ή ένας Ιερέας σήμερα να δίνει άδεια ώστε ο χώρος του Ναού να μετατραπεί σε χώρο συναυλιών και μουσικής. Αυτές οι πρακτικές και οι πράξεις δεν μετατρέπουν τους Ναούς από χώρο προσευχής σε χώρο μουσικής; Ή μήπως βολευομαστε με την ψευδαίσθηση ότι τον Χριστό τον ενόχλησαν μόνο οι έμποροι και όχι οι μουσικοί;

Είναι χειρότερο αν το καλοσκεφτούμε πως ούτε πριν 2 χιλιάδες χρόνια η αμόρφωτη τότε κοινωνία, δεν τόλμησε να διαπράξει τόσο μεγάλο αμάρτημα μετατροπής του Ναού, σε μουσικό χώρο ώστε να αντιδράσει και για αυτό ο Χριστός. Και είναι γελοίο αν σκεπτόμαστε πως για ότι δεν μίλησε ή δεν έπραξε ο Χριστός δεν αποτελούν αμαρτίες και άρα μπορούμε εμείς να τις κάνουμε αβίαστα σήμερα.

Τέλος υπάρχει και η παράδοση στην εκκλησία. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι Πατέρες της Εκκλησίας και η μεταγενέστερη λειτουργική παράδοση θεώρησαν ότι στην χριστιανική λατρεία θα δίνεται έμφαση στην ανθρώπινη φωνή ως το καταλληλότερο μέσο δοξολογίας. Το τονίζουμε αυτό γιατί μέσω των τραγουδιών, των συναυλιών, και της μουσικής εντός των Ναών, κρύβεται ουσιαστικά η νέα τάση για εισαγωγή οργάνων και μουσικής και στην λατρεία δια της πλαγίας οδού, ώστε να ομοιάσουμε ει δυνατόν με τους παπικούς και τους προτεστάντες για να μας έρθει ποιο ομαλά η πολυπόθητη ένωση που ονειρεύεται ο οικουμενισμός.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, δηλαδή για την αλλοίωση του χώρου του Ναού και την ασέβεια να γίνεται καμπαρέ ο οίκος του Κυρίου, και για την ανατροπή των σχεδίων τους για ενώσεις μετά των αιρετών, ο κάθε σωστός χριστιανός, δεν είναι δυνατόν να δέχεται και να ανέχεται τις μουσικές και τα όργανα στους ναούς που ο ίδιος με το αίμα του, τον ιδρώτα των προγόνων του και τον οβολό του έχτισε. Κανονικά πρέπει να παίρνουμε ως παράδειγμα τον Κύριο μας και να πετάμε τους βέβυλους έξω ακόμα και από τους προαύλιους χώρους των ιερών μας Ναών.

Η βεβήλωση των Ιερών μας Ναών με την πραγματοποίηση εντός αυτών κοσμικών συναυλιών κάθε είδους


σ.σ. Στοχευμένη η αναφορά της κας Φλώρου στον 97ο Κανόνα της Πανθέκτης και στο άρθρο 13 του Συντάγματος που παραβιάζονται με τις κοσμικές εκδηλώσεις μέσα στους Ι. Ναούς.. 
(Τας Θύρας)


Φλώρου Κωνσταντίνα

Όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις παίρνει το πρόβλημα της αποϊεροποίησης, άλλως βεβήλωσης των ιερών μας ναών σε πολλές Μητροπόλεις της πατρίδας μας (πρόσφατα στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας στα Ιωάννινα και στον Ιερό Ναό Αγίου Μηνά στη Θεσσαλονίκη), με την άδεια φυσικά και συναίνεση των οικείων Μητροπολιτών. Δεν χρειάζεται, ωστόσο, να έχει κανείς κάποια ιδιαίτερη θεολογική κατάρτιση και ιδιαίτερες θεολογικές γνώσεις για να αντιληφθεί, ότι αυτές οι ενέργειες είναι βλάσφημες και αντικανονικές, απαγορεύονται μάλιστα ρητά από τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας, πολλοί από τους οποίους προβλέπουν την καθαίρεση για τους Αρχιερείς/ιερείς και τον αφορισμό για τους λαϊκούς. Ενδεικτικά, οι Πατέρες της Εκκλησίας με τον 97 ο Κανόνα της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδουορίζουν, ότι αυτός πού αδιάκριτα μεταβάλλει τούς Ιερούς Ναούς σε κοινούς κοσμικούς τόπους, εάν είναι κληρικός πρέπει να καθαιρεθεί και εάν είναι λαϊκός πρέπει να αφορισθεί. 

Αιτία της εν λόγω απαράδεκτης πρακτικής είναι τόσο η σε μεγάλο βαθμό επικράτηση του κοσμικού φρονήματος μεταξύ των πιστών, όσο και η διείσδυση εντός της Ορθοδοξίας, της δυτικής-παπικής εκκλησιολογίας. Με άλλα λόγια, τέτοιου είδους κοσμικές εκδηλώσεις σε ναούς είναι μέρος της παράδοσης της αιρετικής Δύσεως, του παπισμού και του προτεσταντισμού, ενώ αντίθετα είναι παντελώς ξένες προς την Ορθοδοξία. Οι Ιεροί Ναοί έχουν στην Ορθόδοξη Παράδοση συγκεκριμένη θέση. Δεν αποτελούν κοινά οικοδομήματα, κοινούς οίκους, αλλά είναι τόποι ιεροί, αφιερωμένοι στον Άγιο Τριαδικό Θεό και αποκλειστική χρήση τους είναι η Θεία Λατρεία, η εξύμνηση του Αγίου Τριαδικού Θεού, η προσευχή και η τέλεση των ιερών Μυστηρίων. Ιερά και άγια είναι και όσα άψυχα υλικά (π.χ. εικόνες) εμπεριέχονται εντός αυτών, τα οποία μεταδίδουν κι αυτά αγιασμό σε όσους τα προσεγγίζουν με πίστη και ευλάβεια. Συνεπώς, οι παραπάνω αντικανονικές ενέργειες συμβάλλουν στην επικράτηση μόνο του κοσμικού φρονήματος μεταξύ των πιστών, ούτως ώστε να επιτευχθεί η πλήρης εκκοσμίκευση της Εκκλησίας.

Περαιτέρω, το ζήτημα της αποϊεροποίησης των ιερών ναών πρέπει να εξεταστεί και υπό το πρίσμα του νόμου της Ελληνικής Πολιτείας και δη του Ελληνικού Συντάγματος, το οποίο στο άρθρο 13 ορίζει τα εξής: «1. Η ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης είναι απαραβίαστη. […]. 2. Κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων.[…].». Η ελευθερία, λοιπόν, της θρησκευτικής συνείδησης στην οποία περιλαμβάνεται η ελευθερία άσκησης της θείας λατρείας (ήτοι η τέλεση των ιερών ακολουθιών/ιερών μυστηρίων με ταυτόχρονη προσευχή και εξύμνηση του Αγίου Τριαδικού Θεού), κατοχυρώνεται συνταγματικά. Αυτονόητα, όμως, ο χριστιανός ο οποίος θα θελήσει να εισέλθει εντός του ιερού ναού, κατά την ημέρα πραγματοποίησης εντός αυτού κάποιας αντικανονικής κοσμικής συναυλίας, προκειμένου, για παράδειγμα, να προσευχηθεί με κατάνυξη, σιωπή και ησυχία, πρόκειται, στην πραγματικότητα, να παρεμποδιστεί, συνεπεία και μόνο των κάθε είδους κοσμικών και θορυβωδών δρώμενων που λαμβάνουν χώρα εκείνη τη στιγμή. Άλλωστε, πως δύναται να προσευχηθεί κανείς με προσοχή και κατάνυξη όταν ταυτόχρονα ακούγονται οι φωνές των σολίστ, των τενόρο και των διαφόρων άλλων τραγουδιστών;

Εν κατακλείδι, όσοι εμπλέκονται σε τέτοιου είδους ενέργειες και φυσικά κατά κύριο λόγο οι Επίσκοποι, ας αναλογιστούν πρώτον, ότι ασεβούν απέναντι στον Άγιο Τριαδικό Θεό και σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες υπόκεινται σε καθαίρεση και δεύτερον, ότι παρανομούν και απέναντι στην Πολιτεία, καθότι, όπως προαναφέρθηκε, με τις αντικανονικές αυτές πράξεις τους, παραβιάζουν το συνταγματικά προβλεπόμενο δικαίωμα της θρησκευτικής ελευθερίας κάθε πολίτη και εν προκειμένω του ορθόδοξου χριστιανού.


Απόφοιτη Νομικής Σχολής και δικαστική υπάλληλος

Αναρτήθηκε από ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ

Τα γεγονότα που σκοπίμως αποκρύπτει η Μητρ. Θεσσαλονίκης στην εκδήλωση Γ’ Θεσσαλονίκης Παύλεια



σ.σ. Θαυμάστε συμπεριφορά ιερέων / υπαλλήλων – μισθωτών. Αντί να προστατεύσουν εκείνοι πρώτοι το Ναό τους από την βεβήλωση, ύβριζαν τους Χριστιανούς που το έκαναν.

Γ’ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΥΛΕΙΑ – ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΑ 200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΤΟΥ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ

ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΠΟΥ ΣΚΟΠΙΜΩΣ ΑΠΟΚΡΥΒΕΙ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 20 Ιουνίου 2026, στον Άγιο Παύλο Άνω Πόλης, άλλη μια αποτυχημένη εκδήλωση της Ιεράς Μητρόπολης Θεσσαλονίκης, στα πλαίσια της αποϊεροποίησης των Ιερών Ναών και της μετατροπής τους σε αίθουσες καλλιτεχνικών εκδηλώσεων.

Στον αύλειο χώρο του ναού από νωρίς είχαν συγκεντρωθεί ενορίτισσες, οι οποίες αντιδρώντας σ’ αυτήν την βλασφημία, διένειμαν στους προσερχόμενους ένα ενημερωτικό φυλλάδιο με σταχυολογήματα λόγων των Αγίων Πατέρων για την ιερότητα του ναού και τη χρήση μουσικών οργάνων εντός των ναών, το οποίο παραθέτουμε παρακάτω.

Ο προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αρχιμ. Ν. κάλεσε την αστυνομία κατηγορώντας ψευδώς τις ενορίτισσες ότι παρεμπόδιζαν τους προσερχόμενους στην εκδήλωση να εισέρθουν στον Ιερό Ναό. Οι αστυνομικοί της ομάδας Δίας, οι οποίοι κατέγραψαν το γεγονός, διαπίστωσαν ότι οι κυρίες απλώς διένειμαν ένα έντυπο χριστιανικού περιεχομένου.

Ο έτερος ιερέας του ναού π. Σ., όχι μόνο χαρακτήρισε το έντυπο σκουπιδόχαρτο και το τσαλάκωσε και το πέταξε στα σκουπίδια, αλλά επιτέθηκε φραστικά στις κυρίες αποκαλώντας τες «ψυχιατρικά περιστατικά», «αιρετικές» και «παλαιοημερολογίτισσες».

Στην εκδήλωση προσήλθε και ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κκ Φιλόθεος, ο οποίος δέχθηκε τις αποδοκιμασίες των διαμαρτυρομένων κυριών.

Αρκετοί από τους ανθρώπους, που προσήλθαν στην εκδήλωση, αποχώρησαν δυσαρεστημένοι, εκφράζοντας την απογοήτευσή τους, γι’ αυτό που αντίκρισαν εντός του Ιερού Ναού.

✦ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ ✦
Σεβασμός στην Ιερότητα του Ναού
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΧΩΡΟΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ!

Η χρήση μουσικών οργάνων στον ναό:

«Ο οίκος μου οίκος προσευχής εστίν» (Ματθ. 21,13)

Η Ορθόδοξη Εκκλησία, από την αποστολική εποχή έως σήμερα, δεν επιτρέπει τη χρήση μουσικών οργάνων στη θεία λατρεία, παραμένοντας πιστή στην Αγία Γραφή και στους Αγίους Πατέρες.

Μήπως κάνει λάθος ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος που λέει ότι «ουκ έστι θέατρον η Εκκλησία ίνα προς τέρψιν ακούομεν.»;

Σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες οι ιεροί ναοί είναι χώροι με αποκλειστική χρήση από τους ορθοδόξους για την θεία λειτουργία τα ιερά μυστήρια της εκκλησίας μας και την προσευχή.

Η Εκκλησία είναι «εργαστήριο αγιότητας», όχι αίθουσα συναυλιών.

Τι λένε οι Άγιοι Πατέρες:

· Αγ. Ιωάννης Χρυσόστομος: “Οὐκ ἐ ́στιν ὁ ναὸς θέατρον, ἀλλ’ οὐρανός· οὐκ εἰς γέλωτα καὶ θόρυβον, ἀλλ’ εἰς φόβον καὶ κατάνυξιν ἐρχόμεθα.”

Ο ναός δεν είναι χώρος διασκέδασης ή κοινωνικής συναναστροφής, αλλά τόπος προσευχής και κατάνυξης.

· Αγ. Βασίλειος ο Μέγας: “Ἅγιος ὁ τόπος, ἐν ᾧ τὸ ὀνομα τοῦ Θεοῦ κατοικεῖ· οὐ δεῖ οὖν αὐτὸν εἰς κοινὰς χρήσεις καταχρῆσθαι.”

Ο ναός, ως αφιερωμένος στον Θεό, δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για «κοινές», κοσμικές χρήσεις.

· Αγ. Γρηγόριος ο Θεολόγος: “Σεμνὸν τὸ ἱερόν· μὴ βεβηλοῦτε τὸν τόπον τῆς προσευχῆς.” Η έννοια της “βεβήλωσης” συνδέεται με κάθε χρήση που δεν συνάδει με τον ιερό χαρακτήρα του ναού.

· Κλήμης ο Αλεξανδρεύς: Προειδοποιεί ότι τα όργανα μπορούν να οδηγήσουν σε αταξία και απομάκρυνση από το πνευματικό ήθος.

· Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς: Ο σύγχρονος Σέρβος Άγιος ήταν αυστηρός υποστηρικτής της παράδοσης.

Ανθρωποκεντρισμός ή Χριστοκεντρισμός;

Υποστήριζε ότι η χρήση οργάνων είναι επίδραση του δυτικού ανθρωποκεντρισμού, όπου η αισθητική απόλαυση μπαίνει πάνω από την πνευματική άσκηση.

Σημείωση: Στη σύγχρονη εποχή, το θέμα των οργάνων (κυρίως του αρμονίου) απασχόλησε την Εκκλησία της Ελλάδος στις αρχές του 20ού αιώνα (σε κάποιους ναούς των Αθηνών), αλλά απορρίφθηκε οριστικά με εγκυκλίους της Ιεράς Συνόδου, ακολουθώντας ακριβώς αυτό το πνεύμα των Αγίων.

Αδελφοί, τι μας ωφελεί να περιφρονούμε τις πατερικές διδασκαλίες;

Ο ορθόδοξος ναός δεν είναι ένας κοινός χώρος συνάθροισης, αλλά τόπος αγιασμένος, αφιερωμένος αποκλειστικά στην προσευχή και την λατρεία του Θεού

Η ζωή του κληρικού πρέπει να είναι αντάξια του Μυστηρίου που υπηρετεί και να μην εναρμονίζεται με το κοσμικό φρόνημα, σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο.

Δική μας ευθύνη είναι το ποιους ποιμένες θα ακολουθήσουμε, αυτούς που θα μας πάνε στον Χριστό ή όχι; Έχουμε χρέος να διαλέξουμε!

Καλή μετάνοια και Καλή Ανάσταση σε όλους μας!



Σημείωση: Το ενημερωτικό φυλλάδιο μπορεί θαυμάσια να αποθηκευθεί και να χρησιμοποιηθεί από όλους μας σε ανάλογες περιπτώσεις στην περιοχή μας.

Αναρτήθηκε από ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ

Αυτό που έχει την πιο μεγάλη σημασία...


Έχει τεράστια σημασία, να υπάρχει κάποιος που να προσεύχεται πραγματικά μέσα στην οικογένεια…

Η προσευχή προσελκύει τη Χάρη του Θεού σε όλα τα μέλη της οικογένειας, ακόμα κι εκείνων των οποίων η καρδιά έχει παγώσει...

γερ. Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα


Πως θα είναι η Ιεραρχία της Εκκλησίας στις έσχατες ημέρες;


''Από άγνοια (πνευματική) θα πλανηθούν οι πιο πολλοί...'' 
Άγιος Νήφων Επίσκοπος Κωνσταντιανής

«Μέχρι συντελείας του αιώνος, παιδί μου, δεν θα εκλείψουν οι προφήτες Κυρίου του Θεού, καθώς ποτέ δεν θα λείψουν και οι εργάτες του σατανά.


Στις έσχατες όμως ημέρες, όσοι θα δουλέψουν αληθινά στο Χριστό, θα κρύψουν έξυπνα τους εαυτούς τους από τους ανθρώπους. Και αν δεν κάνουν σημεία και τέρατα όπως σήμερα, θα βαδίζουν πάντα στο δύσκολο δρόμο με κάθε ταπείνωση.


Αυτοί θα βρεθούν στη Βασιλεία του Θεού μεγαλύτεροι από τους σημειοφόρους πατέρες. Διότι στην εποχή τους δεν υπάρχει κανείς που να τον βλέπουν να κάνει στα θαυμαστά, ώστε να αναζωπυρώνεται η φρόνημά τους για να προχωρούν σε πνευματικούς αγώνες...


Διότι όσοι κατέχουν τους ιερατικούς θρόνους σε όλον τον κόσμο, θα είναι εντελώς ακατάλληλοι, και δεν θα έχουν ιδέα από αρετή. Αλλά και οι ηγέτες των μοναχών θα είναι όμοιοι. Θα έχουν καταβληθεί από τη γαστριμαργία και την κενοδοξία, ώστε να είναι μάλλον σκάνδαλο για τους ανθρώπους και όχι υπογραμμό. Για αυτό θα παραμεληθεί η αρετή. 


Θα βασιλεύει παντού η φιλαργυρία. Αλλοίμονο όμως στους μοναχούς που θα ευρίσκονται σε χρυσάφι. Διότι αυτοί θα είναι μόνος στα μάτια του Κυρίου και δεν πρόκειται να δουν Θεού πρόσωπο.


Μοναχοί και λαϊκοί θα τοκίζουν τα χρήματά τους. Δεν θα προτιμούν να τους πολλαπλασιάζει ο Θεός με την ελεημοσύνη στους φτωχούς. Για αυτό και, αν δεν απομακρυνθούν από αυτή την πλεονεξία, θα καταποντιστούν στον τάρταρο.


Τότε, λοιπόν, καθώς είπα και προηγουμένως, από άγνοια θα πλανηθούν οι πιο πολλοί στο χάος της πλατείας και ευρύχωρης οδού της απωλείας...» 


(Απόσπασμα από το βιβλίο: «Ένας Ασκητής Επίσκοπος» από ανέκδοτο χειρόγραφο του 1334, Εκδόσεις <Αστήρ> σελ. 177).



ΟΔΕΥΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ – ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ ἈΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ OΡΘΟΔΟΞΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ

KOΡΑΚΕΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ ΕΞΕΛΘΕΤΕ, ΑΘΕΟΦΟΒΟΙ

ΟΔΕΥΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑ

Διαβαστε, ἔχει ἑλληνικούς ὑπότιτλους. Αὐτὰ τὰ ναζιστικά ἀχειροτόνητα στοιχεια τῆς Οὐκρανίας, ποὺ ἀνεγνώρισε παρανομα ὁ πατριάρχης Βαρθολομαῖος ὡς Ὀρθόδοξη ἐκκλησία & ἔθεσε τὰ ἑκατομμύρια των πιστῶν τῆς ΚΑΝΟΝΙΚΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΚΡΑΝΙΑΣ υπο σκληρό διωγμό, τώρα προχωρουν νὰ ἑνωθουν και ἐπίσημα μὲ τους Ουνῖτες, δηλαδή τους φραγκοπαπάδες, που φορουν ορθόδοξα ράσα, για να παραπλανοῦν τους πιστους.
Με αὐτήν τήν ψευτοεκκλησία συλλειτουργουν και συμμετέχουν στο κοινό ποτήριο οι ἀθεόφοβοι δεσποτάδες μας ἐπειδή τὸ λέει ὁ πατριάρχης. Δηλαδή ἔχουν ἑνωθεῖ μαζί τους στο κοινο ποτηριο καὶ ἔχουν τὴν ἀπαίτηση να τους μνημονευουμε ὡς Ὀρθοδόξους!!! Τώρα αὐτὸ τὸ ἔκτρωμα τῶν ἐπισκόπων κάνει διαλογο, για νὰ ἑνωθῆ ἐπίσημα και με τους ουνῖτες & ὅλοι μαζί προχωρουν ὁλοταχῶς τους Ορθοδόξους Ἕλληνες στην πανθρησκεια

Ἀκουστε γιατί κατάντησαν οι δεσποτάδες μας σ᾽αυτό το χάλι:



«Το οικοδόμημα του Ευρωπαϊκού πολιτισμού θα καταρρεύσει και μάλιστα πολύ συντόμως» (Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς)

ΥΠΕΡΟΧΟ!!! Νύκτα, βαρειά νύκτα έχει καλύψει την Ευρώπη. Κρημνίζονται τα είδωλα της Ευρώπης και δεν είναι πολύ μακράν η ημέρα, κατά την οποίαν δεν θα μείνει ούτε πέτρα επάνω εις την πέτραν από την κουλτούραν και τον πολιτισμό της Ευρώπης, δια των οποίων αυτή ανήγειρε πόλεις και κατέστρεψε ψυχάς, θεοποιεί τα κτίσματα και απέρριπτε τον Κτίστην.

Νύκτα, βαρειά νύκτα έχει καλύψει την Ευρώπη – Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς


Ο άνθρωπος είναι μεγάλος μόνον δια του Θεού και εν’ τω Θεώ· τούτο είναι η θεμελιώδης αρχή του θεανθρωπίνου πολιτισμού. Χωρίς τον Θεόν ο άνθρωπος δεν είναι παρά εβδομήκοντα κιλά αιμόφυρτου ύλης. Τι είναι ο άνθρωπος χωρίς τον Θεόν, αν όχι τάφος παραπλεύρως εις τον τάφον; Ο Ευρωπαίος άνθρωπος έχει καταδικάσει εις θάνατον τον Θεόν και την ψυχήν. Δεν κατεδίκασεν όμως ούτω και τον εαυτόν του εις θάνατον εκ του οποίου θανάτου δεν υπάρχει ανάστασις;

Κάμετε ειλικρινώς και αμερολήπτως τον απολογισμόν της Ευρωπαϊκής φιλοσοφίας, επιστήμης, πολίτικής, κουλτούρας, πολιτισμού, και θα ιδήτε ότι αυταί έχουν φονεύσει εις τον Ευρωπαίον άνθρωπον τον Θεόν και την αθανασίαν της ψυχής. Εάν όμως προσέξετε σοβαρώς εις την τραγικότητα της ανθρωπίνης ιστορίας οπωσδήποτε θα εννοήσετε, ότι η θεοκτονία πάντοτε καταλήγει εις την αυτοκτονίαν. Ενθυμείσθε τον Ιούδαν; Εκείνος πρώτος εφόνευεσε τον Θεόν και έπειτα εξώντοσε τον εαυτόν του. Τούτο είναι αδυσώπητος νόμος, ο οποίος κυριαρχεί εις την ιστορίαν του πλανήτου τούτου.

Το οικοδόμημα του Ευρωπαϊκού πολιτισμού, οικοδομηθέν χωρίς τον Χριστόν, κατ’ ανάγκη θα καταρρεύση και μάλιστα πολύ συντόμως, ως προεφήτευσεν ο οραματιστής Ντοστογιέφσκι και ο θλιμμένος Γκόγκολ προ εκατόν και πλέον ετών. Και ενώπιον των οφθαλμών μας πραγματοποιούνται αι προφητείαι των ορθοδόξων Σλάβων προφητών. Δέκα ολόκληρους αιώνας ανεγείρετο ο ευρωπαϊκός πύργος της Βαβέλ, και ημείς ηξιώθημεν του τραγικού οράματος: Ιδού, ανηγέρθη πελώριον μηδέν! Επήλθε γενική σύγχυσις. Άνθρωπος δεν εννοεί άνθρωπον, ψυχή δεν εννοεί ψυχή, έθνος δεν εννοεί έθνος. Ηγέρθη άνθρωπος εναντίον ανθρώπου, βασιλεία εναντίον βασιλείας, λαός εναντίον λαού, ακόμη και ήπειρος εναντίον ηπείρου.

Ο ευρωπαίος άνθρωπος έφθασεν εις τον μοιραίον ίλιγγον, ωδήγησε τον υπεράνθρωπον εις την κορυφήν του πύργου της Βαβέλ του θέλων να αποπερατώση με αυτόν το οικοδόμημα του, αλλ’ ο υπεράνθρωπος ετρελλάθη ακριβώς επί της κορυφής και εκρημνίσθη εκ’ του πύργου. Και πίσω του ο ίδιος ο πύργος κρημνίζεται και θρυμματίζεται δια των πολέμων και επαναστάσεων.

Ο Ευρωπαίος άνθρωπος έπρεπε κατ’ ανάγκην να τρελλαθή εις το τέλος του πολιτισμού του· ο Θεοκτόνος ήτο αδύνατον να μην γίνη αυτοκτόνος.

Νύκτα, βαρειά νύκτα έχει καλύψει την Ευρώπη. Κρημνίζονται τα είδωλα της Ευρώπης και δεν είναι πολύ μακράν η ημέρα, κατά την οποίαν δεν θα μείνη ούτε πέτρα επάνω εις την πέτραν από την κουλτούραν και τον πολιτισμό της Ευρώπης, δια των οποίων αυτή ανήγειρε πόλεις και κατέστρεψε ψυχάς, εθοποιεί τα κτίσματα και απέριπτε τον Κτίστην.

Από το βιβλίο: Αρχιμ. Ιουστίνου Πόποβιτς, Ορθόδοξος Εκκλησία και Οικουμενισμός, Εκδόσεις «Ορθόδοξος Κυψέλη», Θεσσαλονίκη 1974, σελ. 161-162



Οἱ αἱρετικοί. Ὑπονόμευσαν καί κατήργησαν τό ἕνα δόγμα μετά τό ἄλλο...


Οἱ αἱρετικοί. 
Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς 
Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος

Στ’ ἀλήθεια δὲν ξέρει κανεὶς ποῦ βρίσκεται ἡ μεγαλύτερη παραφροσύνη τοῦ σύγχρονου κόσμου ποὺ ἔχει ἐκπέσει ἀπὸ τὸ Χριστό: στὴν προσωπικὴ ζωὴ τοῦ καθενὸς ἢ στὸ γάμο; στὸ σχολεῖο ἢ στὴν πολιτική; στὶς οἰκονομικὲς δομὲς ἢ στὶς νομικὲς διατάξεις; στὸν πόλεμο ἢ στὴν εἰρήνη; Παντοῦ βλέπει κανεὶς αὐτὸ ποὺ ὀνομάζουμε χυδαῖο καὶ βάρβαρο. Ἐκεῖ ποὺ ὁ Χριστὸς εἶναι περισσότερο ἀπών, ἐκεῖ περισσεύει τὸ χυδαῖο καὶ τὸ βάρβαρο. Τὸ ψεῦδος καὶ ἡ βία θριαμβεύουν.

Ἂς αἰσχύνονται οἱ αἱρετικοὶ θεολόγοι καὶ οἱ προϊστάμενοι τῶν αἱρετικῶν ''ἐκκλησιῶν'' ποὺ μὲ τὴ βοήθεια τοῦ Χριστοῦ ἀναδείχθηκαν κυρίαρχοι καὶ ἡγεμόνες ὅλων τῶν λαῶν τῆς γῆς. 

Ἔχουν κάθε λόγο νὰ αἰσχύνονται. Γιατί σὰν ἄλλοι ἀνόητοι Γαλάτες, ἐνῷ ἄρχισαν μὲ τὸ πνεῦμα τελειώνουν στὴ σάρκα – ὦ ἀνόητοι Γαλάται… οὕτως ἀνόητοί ἐστε; ἐναρξάμενοι πνεύματι νῦν σαρκὶ ἐπιτελεῖσθε; (Γάλ. 3:1,3). Αὐτοὶ εἶναι οἱ κύριοι ἔνοχοι γιὰ τὸ ὅτι οἱ λαοί τους ξέφυγαν ἀπὸ τὸν ὀρθὸ δρόμο καὶ ἄρχισαν νὰ χωλαίνουν καὶ ἀπὸ τὰ δύο πόδια, προσκυνῶντας πότε τὸ Θεὸ στὴν Ἱερουσαλὴμ καὶ πότε τοὺς χρυσοῦς μόσχους στὴ Σαμάρεια.

Ὅπως κάποτε οἱ ἄπιστοι Ἑβραῖοι καταπατοῦσαν τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ τὴ μία μετὰ τὴν ἄλλη καὶ πορεύονταν κατὰ τὶς ἐπιθυμίες τοῦ κόσμου καὶ τῶν καρδιῶν τους, τὸ ἴδιο ἔπραξαν τώρα καὶ τοῦτοι μὲ τὴ διδαχὴ τοῦ Χριστοῦ, τοῦ κυρίαρχου ὅλων τῶν διδαχῶν. 

Ὑπονόμευσαν καὶ κατήργησαν τὸ ἕνα δόγμα μετὰ τὸ ἄλλο, ἐξαφάνισαν ὅλες τὶς εὐαγγελικὲς ἐντολές, ἀπέρριψαν τὶς ἀποστολικὲς καὶ πατερικὲς διατάξεις,ἐξευτέλισαν ὅλους τοὺς λόγους τῶν Ἁγίων καὶ τὰ ἀσκητικὰ παραδείγματα τὰ κατέστησαν μύθους.

Τὸ ἰσχυρότερο πλῆγμα ποὺ κατέφεραν στὸ Εὐαγγέλιο οἱ αἱρετικοὶ θεολόγοι εἶναι τὸ ὅτι ἀμφισβήτησαν τὴ θεότητα τοῦ Μεσσία τοῦ κόσμου, κάποιοι μονάχα ἀμφιβάλλοντας ἐνῷ κάποιοι ἄλλοι ἀπορρίπτοντάς την ὁλοκληρωτικά. Ἀκολούθησε ὁλόκληρη σειρὰ ἄρνησης τῶν πνευματικῶν ἀληθειῶν ὅπως ἡ ὕπαρξη τῶν Ἀγγέλων καὶ τῶν Δαιμόνων, τοῦ Παραδείσου καὶ τῆς Κολάσεως, τῆς αἰωνίου δόξης τῶν Ἁγίων καὶ τῶν Δικαίων, τῆς νηστείας, τῆς δυνάμεως τοῦ Σταυροῦ καὶ τῆς ἀξίας τῆς προσευχῆς κ.ο.κ.

Μὲ μιὰ λέξη, οἱ αἱρετικοὶ θεολόγοι ἀσχολήθηκαν μὲ τὶς προσαρμογὲς καὶ ἐξομοιώσεις ἀκόμα ἀπὸ τὸ σχίσμα τῆς Δύσης ἀπὸ τὴν Ἀνατολή, μὰ πιὸ ἐντατικὰ τὰ τελευταῖα 150 ἔτη. Προσάρμοσαν τὸν οὐρανὸ στὴ γῆ, τὸ Χριστὸ στοὺς ἄλλους «ἱδρυτὲς θρησκειῶν» καὶ τὸ Χαρμόσυνο ἄγγελμα στὶς ἄλλες θρησκεῖες· τὴν ἰσραηλιτική, τὴ μωαμεθανικὴ καὶ τὴν παγανιστική. 

Ὅλα δῆθεν στό ὄνομα τῆς «ἀνεκτικότητας» καί «πρός ὄφελος τῆς εἰρήνης» μεταξύ ἀνθρώπων καί λαῶν.

Ὅμως, ἀκριβῶς ἐδῶ βρίσκεται ἡ ἀρχὴ καὶ ἡ σύλληψη πολέμων καὶ ἐπαναστάσεων πρωτάκουστων στὴν ἱστορία τοῦ κόσμου. Γιατί ἡ ἀλήθεια μὲ τίποτε δὲν ἀνέχεται νὰ ἑνωθεῖ μὲ τὴν ἡμιαλήθεια καὶ τὸ ψεῦδος...

Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς 
Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος




Σαντορίνη: «Τιμή» για τον νεκρό να ποδοπατάνε τις στάχτες του – Αυτός είναι ο «σεβασμός» που εμπνέει η αποτέφρωση!


Να που οδηγεί ο μηδενισμός και η ασέβεια της καύσης των νεκρών - Μια Βρετανίδα τουρίστρια στη Σαντορίνη, σκόρπισε στα σοκάκια τις στάχτες του πατέρα της

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

Αν ζητούσαμε να χωρέσουμε σε ένα περιστατικό όλη τη βαρβαρότητα που διακρίνει την καύση των νεκρών, αυτό θα ήταν το άθλιο σκηνικό που έλαβε χώρα στη Σαντορίνη.

Μια Βρετανίδα τουρίστρια μαζί με την παρέα της κατεβαίνει τα σκαλιά στα σοκάκια της Οίας και κρατά ένα διάφανο δοχείο με τη στάχτη του δύστυχου πατέρα της που αποτεφρώθηκε σε κάποιο κρεματόριο, προφανώς κατ’ επιλογήν του. Τελευταία του επιθυμία ήταν να σκορπιστούν τα αποκαΐδια της επίγειας ζωής του στα καλντερίμια της Σαντορίνης που φαίνεται πώς αγαπούσε.

Η Βρετανίδα τραγουδά με την αξιοθρήνητη κουστωδία της ένα κλασσικό τραγούδι του Μπομπ Μάρλεϊ (με τον στίχο «Everything’s Gonna Be Alright»), ανοίγει το καπάκι του δοχείου και σκορπίζει τη στάχτη στο διάβα της, σε κάθε σκαλοπάτι. Το περιεχόμενο αδειάζει σαν κλεψύδρα χαμένης αξιοπρέπειας και τότε όλη η παρέα χειροκροτεί το ανοσιούργημα που διέπραξε, με την κόρη του «σκορπισμένου» μακαρίτη να λέει «αντίο μπαμπά».

Αυτό το πνεύμα «σεβασμού» εμπνέει για τον νεκρό η μηδενιστική κουλτούρα της αποτέφρωσης. Ένα ανθρώπινο δημιούργημα του Θεού να γίνεται ευτελέστερο απομεινάρι και από γόπα σε τασάκι. Και έπειτα να πετάγεται ο κονιορτός του σε σοκάκια, να ποδοπατείται από περαστικούς, να σκορπίζει στους πέντε ανέμους, να αναπνέουν οι κάτοικοι και οι τουρίστες τη σκόνη του θανάτου, για το δικαίωμα μεταθανάτιας «αυτοδιάθεσης» του κάθε φαντασμένου μακαρίτη.

Άλλοι να κάνουν τελευταία τους κατοικία μια σόλα παπουτσιού και ένα πατάκι σπιτιού, άλλοι τη θάλασσα, άλλοι το ποτάμι, άλλοι να γίνονται κομπόστ για τον κήπο, και οι πιο τυχεροί να γίνονται γκρίζα ανάμνηση σε ένα θλιβερό βάζο. Απ’ τη στιγμή που χάνεται η πίστη για μεταθανάτια ζωή και κρίση, ο άνθρωπος που νομίζει ότι πορεύεται στο μηδέν, θα τιμηθεί και ως μηδενικό. Ο θάνατος αποσυνδέεται από το αίσθημα κοινής μοίρας, κοινής τιμής και κοινής περισυλλογής, και γίνεται ένα ατομικό βίτσιο ματαιοδοξίας. Ένα αυτοσχέδιο τελετουργικό «ρομαντικής» αυταπάτης που απομακρύνεται τόσο πολύ από τα κοινά, ώσπου φτάνει να γίνει μια ωμή βαρβαρότητα.

Ο ετοιμοθάνατος δεν ενδιαφέρεται για τις συνέπειες των επιθυμιών του στους ζωντανούς. Οι δε ζωντανοί δεν ενδιαφέρονται για τις συνέπειες της ασέβειας τους στο νεκρό. Η μια πλευρά τρέφεται από την επιβολή της στην άλλη. Ακόμα και οι νεκροί γίνονται καταναλωτές μιας πιασάρικης ιστορίας στο TikTok. Και ο ύστατος αποχαιρετισμός ομοιάζει περισσότερο με ποθητό αντίο στις ευθύνες. Αντίο στο σέβας, στη μνήμη, στην τιμή, στο όφελος της ψυχής, στη φιλοσοφία της ματαιότητας, στην ευχή της καλής αντάμωσης. Ο μηδενισμός της αποτέφρωσης λέει αντίο σε όλα αυτά τα πανανθρώπινα και αρχαία αξιώματα. Και καλωσορίζει το σκόρπισμα της ευθύνης, κυριολεκτικά και μεταφορικά.

«Νούμερο 1» στη ζωή Μηδενικό στο θάνατο

Ποτέ ξανά δεν επικράτησαν τόσα σαρκικά δικαιώματα κι όμως ποτέ ξανά ο άνθρωπος δεν ατίμασε το σώμα του τόσο στη ζωή, όσο και στον θάνατο. Και τι παράδοξο: Aν στη ζωή η επωνυμία έχει γίνει όνειρο ζωής, στον θάνατο καίγονται ευχαρίστως για να μην θυμίζουν τίποτα από τη μορφή τους. Πολλές φορές χωρίς καν ένα όνομα και μια ημερομηνία να τους συνοδεύει σε μια επιγραφή που να θυμίζει ότι κάποτε υπήρξαν. Ότι κάποτε περπάτησαν σε αυτή τη γη και ίσως ήρθαν στιγμές που συλλογίστηκαν ότι ο άνθρωπος δεν μπορεί να γεννιέται για να φτάνει μόνο μέχρι τον τάφο. Αλλά ο διάβολος κερδίζει σωρηδόν ψυχές με το να πείθει τον άνθρωπο ότι είναι το «νούμερο 1» στη ζωή και το «μηδέν» στον θάνατο.

Η φυσική αντίδραση αν δεις ένα απανθρακωμένο πτώμα στους δρόμους είναι να φρίξεις. Αλλά αν αυτός ο άνθρωπος έχει περάσει οικειοθελώς από κλίβανο και μπλέντερ, και έχει αφήσει ευχή να γίνει διακοσμητική πτωματόσκονη, τότε όλα καλά υποθέτω. Αυτός είναι ο «πολιτισμός» που εξάγουν οι φούρνοι του σύγχρονου δικαιωματιστικού ολοκαυτώματος. Θα φτάσουμε στο τέλος να μην προλαβαίνουμε να καθαρίζουμε στάχτες από ανθρώπους και δέντρα. Καίγεται η άλογη φύση, καίγεται και η λογική γιατί κατάντησε τελείως παράλογη. Ο ατομικισμός γίνεται μια ζοφερή τέφρα που «φυσάει» τη θανατίλα της στον δημόσιο χώρο.

Πόσο ειρωνικό είναι άραγε, ότι στο νησί που φημίζεται για το ομορφότερο ηλιοβασίλεμα του κόσμου, το «ηλιοβασίλεμα» του ανθρώπου να παρουσιάζεται τόσο ανίερα χυδαίο; Ποιος ξέρει πόσοι ακόμα τουρίστες θα ακολουθήσουν τα αίσχη της Βρετανίδας και θα αναζητούν «εξωτικούς» προορισμούς για να αδειάσουν καρβουνιασμένα λείψανα; Να λοιπόν ο νέος Μεσαίωνας, όπου οι άνθρωποι στοιβάζονται μόνοι τους στις πυρές και η ηθελημένη καταδίκη τους γίνεται κοσμικό θέαμα, δυστύχημα αφάνταστο και σε αυτή τη ζωή και στην επόμενη…




Με το Άρθρο 31 του Νόμου 5224/2025, η Εκκλησία του Χριστού διώκεται και επισήμως

Σχόλιο (Ομάδος εκπαιδευτικών «Ο Παιδαγωγός») :

Πριν ένα χρόνο, όταν ψηφιζόταν το νομοσχέδιο - έκτρωμα με το οποίο υφαρπαζόταν η περιουσία του Σινά στην Ελλάδα και παραδιδόταν σε μια «επιτροπή», 
είχαμε αναδείξει ότι παράλληλα, με τον ίδιο νόμο, ΕΚΛΕΙΝΑΝ όλα τα ιδιωτικά παρεκκλήσια.


Θα ΔΙΩΚΑΝ κάθε ορθόδοξο ευλαβή ιερέα που έχει προχωρήσει σε διακοπή μνημόνευσης και λειτουργεί σε ιδιωτικό εκκλησάκι.
Η διακοπή μνημόνευσης κανονικά δεν συνεπάγεται εκδίωξη του ιερέως από τον ναό, ενδεικτικά ο προηγούμενος μητροπολίτη Λαγκαδά Ιωάννης Τασσιάς, επέτρεπε στον π.Φώτιο Βεζύνια να συνεχίζει να λειτουργεί σε ναό της μητρόπολης του (ίσως τον απομάκρυνε από τον ναό που βρισκόταν σε άλλο πιο μακρυά). 
Σύμφωνα με τους ιερούς κανόνες βέβαια, όχι μόνον δεν επιτρέπεται η δίωξη του ιερέως αλλά αντιθέτως πρέπει να επαινείται.

Η σημαντική δημοσίευσή μας, εδώ.

Χρειάστηκε να συλλάβουν ευλαβείς ιερείς, να κατάσχουν ιερά σκεύη ακόμη και Άγια Δισκοπότηρα που τα έπιασαν χέρια αστυνομικών-λαϊκών, 
για να υπάρξει μια ελάχιστη, υποτυπώδης αφύπνιση.




Πολλοί δεν αντιλαμβάνονται ότι οι «λύκοι» έχουν κοφτερά δόντια.
Επιμένουν να επαναλαμβάνουν το γνωστό "παρακαλούμε τον μητροπολίτη να ..."


Όσοι έχουν την αφέλεια ότι θα δικαιωθούν δικαστικά, τους προειδοποιούμε ότι σε αποφάσεις που σχετίζονται με την εξουσία, οι συνεδριάσεις «διακόπτονται» για «διάλειμμα», 
και μετά τα απαραίτητα τηλεφωνήματα ξεκινούν.
Αυτό στην απίθανη περίπτωση που η εκάστοτε μητρόπολη δεν έχει εξαγοράσει προηγουμένως τον δικηγόρο του αντιδίκου, οπότε την κρίσιμη στιγμή θα σας πει ότι κάτι «ξέχασε» να συμπεριλάβει στη δικογραφία.

Μια λύση είναι η προσφυγή σε ευρωπαϊκά δικαστήρια αφού όμως τελεσιδικήσει πρώτα στα ελληνικά (που σημαίνει χρόνια μετά..., και μετά από πολλά έξοδα αφού τα παράβολα-παραστάσεις στον Άρειο Πάγο είναι υψηλά).
Όμως έστω και έτσι, καλό είναι να υπάρχει σοβαρή τεκμηρίωση με γραπτά υπομνήματα μέσα στη δικογραφία, πρωτόδικα.

Υπάρχει και η άλλη λύση.
Το πολιτικό κόστος. 
Η δημοσιοποίηση. 
Η δια ζώσης διαμαρτυρία. 'Οπως έκανε μια ζωή ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης.

Αλλά με χριστιανούς που θυμούνται να διαμαρτυρηθούν μόνον αν αδικήσει κανείς «το παιδάκι» τους, πως να ελπίζεις ότι κάτι μπορεί να αλλάξει ανθρωπίνως;

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αντιληφθούμε ότι πάμε σε εκκλησία των κατακομβών.

Συνεχίζεται.

Ομάδα εκπαιδευτικών «Ο Παιδαγωγός»

Κοσμικαί ἐκδηλώσεις πρός ἐκκλησιαστικά πρόσωπα

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Ὁ ἄνθρωπος τοῦ Θεοῦ εἶναι σὲ ὅλη του τὴ ζωὴ προσεκτικὸς καὶ ἀκούραστος τηρητὴς τῶν ἐντολῶν τοῦ Εὐαγγελίου. Καὶ ὅταν ἀκόμα κατέχει ἐκκλησιαστικὰ ἀξιώματα. Τὸ θεωρεῖ πνευματικὴ πτώση νὰ ἀκολουθήσει τὴν τακτικὴ τῶν κοσμικῶν ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι ἱκανοποιοῦν τὰ πάθη τους, δὲν μιλοῦν γιὰ ἁμαρτίες, δὲν τοὺς συγκινεῖ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ καὶ τὴν Ἐκκλησία τὴ θεωροῦν ἕνα θεσμὸ ποὺ δὲν ἀνταποκρίνεται στὶς ἀπαιτήσεις τῆς ἐποχῆς μας (τὶς ἁμαρτωλὲς ἐννοεῖται) καὶ γι᾽ αὐτὸ ἡ παρουσία τους στὸ ναὸ εἶναι σπανιότατη. Μόνο ἀπὸ κάποια κοινωνικὴ ὑποχρέωση παρουσιάζονται γιὰ λίγο.

Οἱ κοσμικοί ἄνθρωποι μὲ τοὺς τίτλους τῶν σπουδῶν, μὲ τὰ ἀξιώματα τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας, μὲ τὸν πλοῦτο, μὲ τὴν κοινωνικὴ ἀναγνώριση, τὴν ποικίλη δραστηριότητά τους, τὴν ἐπίδοση καὶ τὶς διακρίσεις στὸ χῶρο τῆς ἐπιστήμης, τῶν τεχνῶν καὶ τῶν γραμμάτων, ἀλλὰ μὲ ἀπουσία χριστιανικοῦ ἤθους, εἶναι πολλὲς φορὲς πρόθυμοι νὰ χρησιμοποιήσουν καὶ τοὺς ἀνώτερους ἐκπροσώπους τῆς Ἐκκλησίας προκειμένου νὰ προβληθοῦν. Διοργανώνουν διάφορες φιέστες (πανηγυρικὲς ἐκδηλώσεις) ποὺ ἔχουν μόνο ἐπιδεικτικὸ χαρακτήρα πρὸς τιμήν τους, μιλοῦν μὲ ψεύτικο θαυμασμὸ γιὰ τὸ ἔργο τους, ὑπερτονίζουν ἀσήμαντες πρωτοβουλίες, ποὺ εἶχαν πάρει στὸ παρελθόν, ἐπαινοῦν χωρὶς νὰ γνωρίζουν καὶ τὰ ἀρνητικά τους ἔργα, πού τά ἐμφανίζουν ὡς λαμπρὰ καὶ μοναδικὰ καὶ πολλὰ ἄλλα ἐμετικὰ ἐγκώμια, ποὺ δὲν ἔχουν καμιὰ ἀνταπόκριση στὴν πραγματικότητα.

Οἱ τιμώμενοι συγκινοῦνται ἀπὸ τίς τιμὲς καὶ τοὺς ἐπαίνους καὶ ὑποκριτικὰ δηλώνουν τὴ μετριότητά τους, ἐνῶ εἶχαν στενὴ συνεργασία μὲ τοὺς τιμῶντες! Οἱ τιμώμενοι δὲν παραλείπουν νὰ εὐχαριστήσουν καὶ ἀναφερθοῦν στὴ μεγαλοσύνη τῶν τιμώντων καὶ τὴ βαθιά τους ἐκτίμηση πρὸς τὴν Ἐκκλησία καὶ ἄλλα φανταστικὰ «λαμπρά ἔργα» τους. Μὲ τὶς φιέστες αὐτὲς ὅλοι δοξάζονται καὶ ἱκανοποιεῖται τὸ πάθος τῆς φιλοδοξίας τους, ποὺ ἔρχεται σὲ πλήρη ἀντίθεση μὲ τὴν ἀρετὴ τῆς ταπείνωσης, ἡ ὁποία πρέπει νὰ κοσμεῖ τοὺς κληρικούς καὶ τοὺς συνειδητοὺς χριστιανούς γενικότερα.

Πρέπει κάποτε νὰ δεχτοῦμε ὅτι οἱ ἔπαινοι, οἱ διακρίσεις καὶ οἱ τίτλοι τιμῆς ἀπὸ πρόσωπα ποὺ ἐπιδιώκουν τὴ δική τους προβολὴ καὶ ἀναγνώριση, δὲν πρέπει νὰ γίνονται δεκτά. Καὶ νὰ μὴ λησμονοῦμε ὅτι πρόσωπα, ποὺ κάποτε τοὺς εἶχαν δώσει ἐφήμερα ἀξιώματα οἱ πολιτικοί, δὲν εἶναι σπουδαῖα οὔτε καί τά σεβόμαστε, ὅταν τὰ ἁμαρτήματά τους καὶ ἡ περιφρόνησή τους πρὸς τὴν Ἐκκλησία εἶχαν προκαλέσει γενικὸ σκανδαλισμό. Οἱ περισσότεροι πρώην ἀξιωματοῦχοι τῆς κοσμικῆς ἐξουσίας εἶναι ἄνθρωποι ποὺ μὲ ἄθλια μέσα εἶχαν πετύχει τὴν ἐκλογή τους!

Ἀλίμονο στοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ἀνθρώπους ποὺ διοργανώνουν γιὰ τὴ δική τους προβολὴ ἐκδηλώσεις κοσμικοῦ περιεχομένου. Ἀλίμονο, ἐπίσης, ἂν δέχονται ἀπὸ φορεῖς καὶ διάφορα ἱδρύματα τέτοιες ἐκδηλώσεις.

Ἂς θυμοῦνται ὅλοι τὸ λόγο τοῦ ἱεροῦ Χρυσοστόμου, ποὺ ἔχει ἰδιαίτερη βαρύτητα, ἀλλά καὶ ἐπικαιρότητα: «Ὅλες οἱ τιμὲς εἶναι φθαρτὲς καὶ προσωρινὲς καὶ καταστρέφονται μαζί μὲ τὸν παρόντα βίο, πολλὲς μάλιστα φορὲς σβήνουν πρὶν τελειώσει ἡ παροῦσα ζωή».