.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Καλοῦμε τοὺς ἐλεύθερους καὶ σκεπτόμενους πολῖτες, νὰ ἀντιδράσουν καὶ νὰ μὴν παρασυρθοῦν βλέποντας τὸ «τυρὶ» τῆς ἐξυπηρέτησης καὶ ἀγνοώντας τὴ «φάκα» τῆς ψηφιακῆς σκλαβιᾶς




ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ

ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Θέσπιδος 11 ΜΑΡΟΥΣΙ

ΤΗΛ. 210 8025211 estiapm@gmail.com

Ἡ κυβέρνηση τοῦ Κ. Μητσοτάκη συνεχίζει ἀπτόητη τὴν οἰκοδόμηση τῆς ψηφιακῆς φυλακῆς γιὰ τοὺς Ἕλληνες πολῖτες. Διέρρευσε πρὸ ἡμερῶν ἀπὸ φιλοκυβερνητικὸ μέσο, ἡ πρόθεσή της νὰ δοθεῖ ὁ προσωπικὸς ἀριθμὸς (ΠΑ) στοὺς πολῖτες στὸ τέλος τοῦ καλοκαιριοῦ. Μὲ τὸν ΠΑ καὶ τὴν ὑποχρεωτικὴ ἐπιβολή του, δικαιώνονται οἱ ἀντιδράσεις στὴν ψηφιακὴ ταυτότητα, ἡ ὁποία μὲ αὐτὸν τὸν ἀριθμὸ θὰ γίνει κάρτα δικαιωμάτων, ἀποκλείοντας ἀπὸ τὰ δικαιώματά τους, τοὺς πολῖτες ποὺ δὲν ἐπιθυμοῦν νὰ τὴν παραλάβουν.

Τό τραγικό εἶναι ὅτι κανένας ἀπὸ τοὺς πολιτικούς ἀρχηγούς πού πῆγαν νὰ ψηφίσουν εἶχαν τὴν νέα ἠλεκτρονική ταυτότητα (ὅπως εἴδαμε “on camera”) – ὁ δὲ κος Μητσοτάκης πῆγε μὲ τὸ δίπλωμα ὁδήγησης. Γιατί ἄραγε δὲν ἔσπευσαν οἱ ἴδιοι νὰ πάρουν τὴν τόσο πολυδιαφημισμένη καὶ «ἐξυπηρετική» νέα ἠλεκτρονική ταυτότητα;

Ὅσον ἀφορᾶ τὸν ΠΑ, ὅπως ἔχουμε πεῖ ἐπανειλημμένως δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπὸ τὸν «σειριακό» μας ἀριθμό, εἶναι τὸ δικὸ μας «IP ADDRESS» ἀναγνώρισης σάν νά εἴμαστε μηχανές. Αὐτὸ θὰ ἐξυπηρετήσει τά σχέδια ἐπιβολῆς τῆς παγκόσμιας ψηφιακῆς δικτατορίας πού ἔρχεται. Νά ἐξασφαλίζεται ἡ «ταυτοποίησή μας», ἡ «ἀναγνώρισή μας» 100% ἀπὸ κάμερες φανερές ἤ κρυφές, ἀπό συσκευές Τεχνητῆς Νοημοσύνης ἐκτός ἤ ἐντός τοῦ ἀνθρωπίνου σώματος ἤ ἀπό «φιλικά» καί «ἐξυπηρετικά» πρός τόν ἄνθρωπο Ρομπότ σὲ δημοσίους χώρους, στήν ἐργασία μας, καί γιατί ὄχι στήν ἴδια μας τήν κατοικία καί μέ τή θέλησή μας .

Ἀλλὰ καὶ ἐκεῖνοι ποὺ θὰ σπεύσουν νὰ παραλάβουν τὸ «κλειδὶ» τῆς ἠλεκτρονικῆς διακυβέρνησης, θὰ εἶναι οὐσιαστικὰ ὅμηροι τῆς ἑκάστοτε κυβέρνησης καὶ ἡ ἀπόλαυση τῶν δικαιωμάτων τους θὰ ἐξαρτᾶται ἀπὸ τὸ πάτημα ἑνὸς κουμπιοῦ. Ὅπως εἴδαμε πειραματικά καί τὴν περίοδο τῆς πανδημίας, μὲ τὴν ἐπίκληση ὁποιουδήποτε λόγου «δημοσίου συμφέροντος» θὰ μποροῦν νὰ ἀποκλείονται καὶ νὰ περιθωριοποιοῦνται ὅσοι δὲν ὑπακοῦν στὰ κυβερνητικὰ ἀφηγήματα.

Καλοῦμε τοὺς ἐλεύθερους καὶ σκεπτόμενους πολῖτες, νὰ ἀντιδράσουν καὶ νὰ μὴν παρασυρθοῦν βλέποντας τὸ «τυρὶ» τῆς ἐξυπηρέτησης καὶ ἀγνοώντας τὴ «φάκα» τῆς ψηφιακῆς σκλαβιᾶς.

Ἂς ὀρθώσουμε ἕνα μαζικὸ τεῖχος ἀντίστασης βάζοντας φρένο στὴν ἀριθμοποίηση τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου καὶ στὴν ψηφιακὴ σκλαβιὰ ποὺ ἤδη ἔχει καθιερωθεῖ σὲ χῶρες ὅπως ἡ Κίνα καὶ ἐπεκτείνεται ἀπειλητικὰ στὸν δυτικὸ κόσμο. Ἂν ἀντισταθοῦμε μαζικά, τὸ σύστημά τους δὲν θὰ δουλέψει καὶ θὰ ἀναγκαστοῦν νὰ ὑποχωρήσουν.




0:06 / 1:44 Ο Θεός την Ελλάδα θα τη σώσει αλλά τι θα πάθουν οι Έλληνες; (Δημήτριος Παναγόπουλος ♰)

 

Christianos777

«Θεολόγοι ἀμείφθηκαν» διὰ τὸ Οὐκρανικόν!


Ἀποκάλυψις μεγατόνων ἦτο ἡ ἀνάρτησις τῆς κ. Εὔης Βουλγαράκη-Πισίνα, ἡ ὁποία διδάσκει εἰς τὴν Θεολογικὴν Σχολὴν Ἀθηνῶν, συμφώνως πρὸς τὴν ὁποίαν ἔλαβαν ἀντίτιμον θεολόγοι, οἱ ὁποῖοι προπαγάνδισαν ὑπὲρ τοῦ Οὐκρανικοῦ σχίσματος! Ἂν αὐτὸ συνέβη εἰς θεολόγους, τότε τί νὰ εἰκάση κανεὶς διὰ τοὺς ὑψηλὰ ἱσταμένους ἐκκλησιαστικούς; Παραθέτομεν τὴν ἀνάρτησιν τῆς 20ῆς Ἰουλίου 2024:

«Μετὰ δὲ τὸν πόλεμο στὴν Οὐκρανία, ἔγινε ἑπόμενη ρελὰνς, γιὰ νὰ μᾶς πείσουν ὅτι αὐτὸς εἶναι ὁ δικός μας πόλεμος, εἶναι πόλεμος ὑπαρξιακῆς σημασίας γιὰ τὸν λεγόμενο free world, ὅτι εἶναι ἀνθρώπινο χρέος νὰ μετατρέψουμε τὴ Ρωσία σὲ κράτος παρία καὶ τοὺς Ρώσους σὲ κοινωνικὰ ἀπόβλητα, ὅλα αὐτὰ γιὰ μία Οὐκρανία ποὺ ἐκλέχθηκε ἕνας πρωθυπουργὸς μαριονέττα, βαθύτατα διεφθαρμένος, μετὰ ἀπὸ πραξικόπημα 200 τουλάχιστον νεκρῶν, ὑποκινούμενο ἀπὸ τὶς ΗΠΑ καὶ τὸν κύριο Πάιατ προσωπικά. (Μέρες ποὺ εἶναι, 50 χρόνια ἀπὸ τὴν προδοσία τῆς Κύπρου, καιρὸς νὰ θυμόμαστε αὐτὰ ποὺ πρέπει νὰ θυμόμαστε γιὰ προδοτικὰ πραξικοπήματα ἀμερικανοκινούμενα).

Μὲ μία κυβέρνηση ποὺ ἡ ναζιστική της συνιστῶσα εἶναι καθοριστική, ποὺ εἶναι ἐκεῖ μόνο, γιὰ νὰ ὑπηρετεῖ τὶς πολιτικὲς τῶν ἀποικιακῶν δυτικῶν δυνάμεων, τὶς προσωπικὲς ἐπενδύσεις τοῦ καταδικασμένου υἱοῦ Μπαϊντενάκη, τὴν περιουσία τῆς Blackrock (διαβάστε τί εἶναι) ποὺ ἤδη διαθέτει τὸ μεγαλύτερο μέρος τῆς γῆς τῆς Οὐκρανίας. Μίας χώρας ποὺ εἶναι ἤδη χρεωμένη γιὰ 77 γενιὲς μὲ ἀποφάσεις τῆς ἡγεσίας της. Δυστυχῶς τὸν χορὸ τῆς ἰδεολογικῆς αὐτῆς ἐκστρατείας ἔσυραν καὶ θεολόγοι, παίζοντας πρῶτο βιολὶ σὲ μία ὀρχήστρα, ὅπου ὁ καθένας εἶχε τὸν ὀργανικό του ρόλο. Ἀμείφθηκαν μὲ ψίχουλα καὶ δόξα, τὴν ὁποία θὰ ἀκολουθήσει ἀνάλογη πτώση καὶ χλεύη (πράγματα γιὰ τὰ ὁποῖα συνθλίβομαι καὶ κλαίω, καθὼς τοὺς ἀγαπῶ, ἀλίμονο!)».





Δημήτρης Νικ. Δασκαλάκης: Στον δρόμο για τον Ψηφιακό Ολοκληρωτισμό


Γράφει ο Δημήτριος Νικ. Δασκαλάκης, Δικηγόρος Αθηνών

Δεν χωρεί αμφιβολία ότι στον 20ό αιώνα αποτυπώθηκε με ιδιαίτερη ευκρίνεια –περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον– ο θρίαμβος της ανθρώπινης επιστημονικής γνώσης. Πλήθος ανακαλύψεων, εφευρέσεων και τεχνολογικών εφαρμογών συμπυκνώθηκαν στο πεπερασμένο χρόνο του προηγούμενου αιώνα, μεταβάλλοντας άρδην το τοπίο της προσωπικής, οικονομικής, επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής των ανθρώπων.


Η φωτογραφία, η τηλεόραση, ο κινηματογράφος, η κατασκευή του πρώτου μηχανοκίνητου αεροπλάνου και αυτοκινήτου, η πενικιλίνη, η ανακάλυψη της διπλής έλικας της δομής του DNA, η ευρύτατη διάδοση και εφαρμογή των ηλεκτρονικών υπολογιστών σε κάθε πεδίο της οικονομικής και επαγγελματικής ζωής, η αλματώδης πρόοδος της ιατρικής επιστήμης, της βιολογίας και της γενετικής, αποτελούν ελάχιστα μόνο από τα επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα της ανθρώπινης διάνοιας.


Την τελευταία δεκαετία του 20ού αιώνα σημειώθηκαν συγκλονιστικές γεωπολιτικές ανακατατάξεις, όπως η πτώση του τείχους του Βερολίνου, η κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, η πολιτική ενοποίηση της Γερμανίας, ο διαμελισμός της πολυεθνικής Γιουγκοσλαβίας σε περισσότερες κρατικές οντότητες, που άφησαν άφωνη την ανθρωπότητα, ενώ συγχρόνως έθεσαν τα θεμέλια της παγκόσμιας δυτικής ηγεμονίας.


Την ίδια περίοδο ελάχιστοι κατανοούσαν τις κοσμογονικές εξελίξεις στους τομείς της Πληροφορίας και Επικοινωνίας και τον καθοριστικό ρόλο που θα διεδραμάτιζαν στην διαμόρφωση των κοινωνικοπολιτικών σχέσεων, τόσο σε ατομικό, συλλογικό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.

Κατά τις δύο πρώτες δεκαετίες του 21ου αιώνα, οι νέες τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών γνώρισαν εκρηκτική άνθηση και σε συνδυασμό με την επιταχυνόμενη και εκτεταμένη διάδοσή τους σε ολόκληρο τον κόσμο έφεραν πραγματική επανάσταση στις οικονομικές και εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των ανθρώπων, αφού τα προϊόντα, τα αγαθά και οι υπηρεσίες παρέχονται πλέον με εκπληκτική ταχύτητα και ευκολία, μοναδική στην ιστορία της ανθρωπότητας. Στο όνομα της προόδου, της ταχύτητας και της ευημερίας ο άνθρωπος, αξιοποιώντας στο έπακρο τις δυνατότητες των τεχνολογικών εφευρέσεων, έχει κατορθώσει να εκμηδενίσει τον χρόνο και να συρρικνώσει τον γεωγραφικό χώρο, δεδομένου ότι όλα πια έχουν γίνει κοντινά και άμεσα.


Εν τω μεταξύ, εδραιώθηκε μια ψηφιακή υπεραγορά παγκόσμιας εμβέλειας, της οποίας παρόμοια δεν υπήρξε ποτέ στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να έχει διαμορφωθεί στο διαδίκτυο ένας αχανής τόπος ηλεκτρονικών συναλλαγών για υλικά αγαθά, υπηρεσίες και πληροφορίες κάθε είδους.

Σε λίγο θα αποκτήσουμε την ασύλληπτη δυνατότητα να «μεταφερόμαστε» σε ένα ψηφιακό, τρισδιάστατο παράλληλο σύμπαν, στο οποίο ο πολίτης θα βρίσκεται σε μια διαρκή αλληλεπίδραση μεταξύ του εικονικού, φανταστικού κόσμου και του πραγματικού, γεγονός που καθιστά την σχετική εμπειρία πρωτόγνωρη και συναρπαστική, αλλά ταυτόχρονα και τρομακτική, αφού το διαχωριστικό όριο μεταξύ πραγματικής και ψηφιακής ζωής θα καταστεί ιδιαίτερα ασαφές και δυσδιάκριτο.

Στο ψηφιακό μετασύμπαν ο χρήστης θα δημιουργεί ένα ψηφιακό είδωλο του εαυτού του (avatar) –που θα υποκαταστήσει την φυσική του παρουσία–, προκειμένου να απολαμβάνει μια πιο ολοκληρωμένη «εμβυθιστική εμπειρία» στον κόσμο της «επαυξημένης πραγματικότητας», στοιχείο που εγείρει από μόνο του σοβαρές αμφιβολίες για την ψυχική και συναισθηματική σταθερότητα των χρηστών του νέου υπερβατικού κόσμου.

Στην Βίβλο του Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020-2025, που εκδόθηκε με ευθύνη και επιμέλεια του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και αποτελεί ένα ογκωδέστατο κείμενο 422 σελίδων, περιγράφονται αναλυτικά και με κάθε λεπτομέρεια οι βασικές κατευθύνσεις, οι αρχές και οι στόχοι για τον πλήρη και απόλυτο ψηφιακό μετασχηματισμό όλων των τομέων της οικονομικής και κοινωνικής ζωής των Ελλήνων πολιτών.


Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει εκπονήσει και ήδη υλοποιεί ερήμην του ελληνικού λαού (που πάντως παρακολουθεί αδιάφορα και παθητικά κάθε εξέλιξη που επηρεάζει την ζωή του) ένα στρατηγικό σχέδιο για τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό του συνόλου της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας δημιουργώντας την «Ψηφιακή Ελλάδα».

Μια απτή απόδειξη της εισόδου στην νέα ψηφιακή εποχή συνιστά η ψηφιοποίηση όλων των εγγράφων που αφορούν την κίνηση των οχημάτων (δίπλωμα οδήγησης, άδεια και τέλη κυκλοφορίας κ.λπ.), ώστε ο οδηγός να τα έχει όλα συγκεντρωμένα στο κινητό του τηλέφωνο μέσω της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής «Car Wallet».


Επίσης, το σύστημα πληρωμών «IRIS payments» εμφανίζεται προς το παρόν, ως μια προτεινόμενη εναλλακτική οικονομική λύση άμεσων (online) πληρωμών και μεταφοράς χρημάτων μέσω κινητού τηλεφώνου, που έχει ιδιαίτερη απήχηση μεταξύ των νέων ανθρώπων. Η υπηρεσία υποστηρίζει πληρωμές χωρίς ο εντολέας να γνωρίζει τον αριθμό τραπεζικού λογαριασμού του δικαιούχου (IBAN), αλλά η οικονομική συναλλαγή επιτελείται με την χρήση εναλλακτικού αναγνωριστικού στοιχείου ταυτοποίησης (π.χ. αριθμού κινητού τηλεφώνου για τις πληρωμές προς τους ιδιώτες ή Α.Φ.Μ. για πληρωμές προς τις εταιρίες και τους ελεύθερους επαγγελματίες).


Μολονότι το «IRIS payments» διαφημίζεται ως εύκολο, γρήγορο και ασφαλές εργαλείο πληρωμών και μεταφοράς κεφαλαίων, εντούτοις η ευρύτατη αξιοποίησή του θα οδηγήσει σε σταδιακή εκ των πραγμάτων κατάργηση των εγχρήματων συναλλαγών και θα συμβάλλει στην εξοικείωση των πολιτών με την ψηφιοποίηση των οικονομικών δοσοληψιών, ενώ παράλληλα ενισχύεται έτι περαιτέρω η εξάρτησή τους από το κινητό τους τηλέφωνο.

Στο φιλόδοξο πρόγραμμα «Ψηφιακή Ελλάδα» υποκρύπτεται η αυταρχική βούληση της κυβερνητικής εξουσίας να υπαγάγει κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα στον απόλυτο ψηφιακό έλεγχο του κράτους.

Οι νεοταξίτες πολιτικοί, επιβάλλοντας στην κοινωνία των πολιτών την εξαναγκαστική ηλεκτρονικοποίηση κάθε είδους συναλλαγής και αποκλείοντας οποιαδήποτε άλλη ισοδύναμη εναλλακτική πρακτική ενθαρρύνουν την εξάρτηση των πολιτών από ψηφιακά συστήματα καταγραφής και επεξεργασίας των προσωπικών τους δεδομένων, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την μελλοντική δυστοπική κοινωνία, που θα καταστεί δέσμια της «ψηφιακής επανάστασης», ενώ η ζωή των ανθρώπων θα υπόκειται σε εξελιγμένες μεθόδους κοινωνικού ελέγχου.

Ο σημερινός πολίτης, έχοντας εθιστεί αλλά και υπνωτιστεί από την λάμψη και την συνεχή χρήση των ευφάνταστων τεχνολογικών εφαρμογών, εισάγει μηχανικά τον προσωπικό του κωδικό, προκειμένου να έχει πρόσβαση στην παγκοσμιοποιημένη ψηφιακή κοινωνία, η οποία εμφανίζεται ιδιαίτερα πρόθυμη να ανταλλάξει την ελευθερία της με τις κίβδηλες υποσχέσεις της ταχύτητας, της άνεσης και της ευκολίας του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Μέσα στην επόμενη πενταετία θα υλοποιηθούν συγκλονιστικές τεχνολογικές εφαρμογές, που θα επηρεάσουν καθοριστικά τον χρηματοπιστωτικό τομέα, την παροχή ιατρονοσηλευτικής περίθαλψης, τον τρόπο επικοινωνίας, εργασίας, εκπαίδευσης και συμπεριφοράς δισεκατομμυρίων ανθρώπων, ανατρέποντας εκ βάθρων κάθε γνωστό μοτίβο ζωής.

Η κυριαρχία της τεχνητής νοημοσύνης στο εργασιακό χώρο, η εισαγωγή της υποχρεωτικής ψηφιοποίησης σε κάθε πεδίο της ανθρώπινης δραστηριότητας, η ηλεκτρονική ταυτότητα προσώπων, ζώων, κτιρίων και αντικειμένων, η καθιέρωση των αχρήματων συναλλαγών, το ψηφιακό νόμισμα, το πολυδιαφημισμένο ίντερνετ των πραγμάτων, το υπερβατικό Metaverse, το εκούσιο τσιπάρισμα των ανθρώπων –που θα εμφανιστεί ως εξαιρετική επιλογή για την καλύτερη επικοινωνία μεταξύ του ανθρώπου και του ηλεκτρονικού υπολογιστή, ενώ στην πραγματικότητα θα είναι το πρώτο βήμα για την τεχνολογική αναβάθμιση και την υβριδοποίηση του ανθρώπου σε μια ανθρωποειδή οντότητα, φέρουσα συνδυαστικά οργανικά (ζωτικά) και μηχανικά (συνθετικά) μέρη σώματος– θα αλλάξουν δραματικά την φυσιογνωμία του κόσμου, επηρεάζοντας καθοριστικά τις σχέσεις μεταξύ κράτους-πολίτη, αλλά και ιδρύοντας νέες σχέσεις, όπως μεταξύ των ανθρώπων και των δομών συνθετικής ευφυΐας.


Από την άλλη πλευρά, το σύνολο των τεχνολογικών εφευρέσεων και καινοτομιών εργαλειοποιείται πονηρά από την εωσφορική υπερεθνική ελίτ, με σκοπό την συνεχή επιτήρηση του ανθρώπου και την υποδούλωσή του στο κανονιστικό πλαίσιο του Παγκόσμιου Ψηφιακού Κράτους της Νέας Εποχής.

Οι νέες τεχνολογίες, μολονότι φαίνονται ελκυστικές, εντούτοις παρέχουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις για την εγκαθίδρυση ενός ολοκληρωτικού συστήματος παν-οπτικού ελέγχου και επιτήρησης των ανθρώπων. Το σύστημα αυτό θα το διαχειρίζεται μια μικρή ομάδα ελεγκτών-παρατηρητών, που θα αποκτήσει την εφιαλτική δυνατότητα να παρακολουθεί και να ελέγχει ένα μεγάλο τμήμα ή και ολόκληρο τον πληθυσμό.

Με πρόφαση την έγκαιρη κατάσβεση των πυρκαγιών το υπουργείο «Κλιματικής Κρίσης» αξιοποιεί τα drones, που «οργώνουν» τις δασικές εκτάσεις για να εντοπίσουν και την πιο μικρή εστία καπνού, στέλνοντας την επίμαχη εικόνα από το τόπο της φωτιάς στο κέντρο επιχειρήσεων της Πολιτικής Προστασίας, ώστε οι αφελείς πολίτες να πεισθούν για τα οφέλη και την χρησιμότητα της τεχνητής νοημοσύνης στην αντιμετώπιση έκτακτων συνθηκών.


Σε ελάχιστα, όμως, χρόνια από σήμερα πιο εξελιγμένα μη επανδρωμένα πτητικά μέσα θα διατρέχουν τις σύγχρονες μεγαλουπόλεις με σκοπό την συλλογή πληροφοριών, την επιτήρηση ή ακόμη και την σύλληψη και την δολοφονία των ανυπάκουων και ενοχλητικών πολιτών.

Τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης εμφανίζονται με τρόπο παραπλανητικό ως υποστηρικτικά και επιβοηθητικά για την εύρυθμη λειτουργία του κοινωνικού συνόλου, όμως θα είναι πολύ αργά για δάκρυα, όταν η ανθρωπότητα συνειδητοποιήσει ότι η τεχνητή νοημοσύνη συνιστά την μεγαλύτερη και εφιαλτικότερη απειλή για τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Σύγχρονοι φιλόσοφοι υποστηρίζουν με εγκωμιαστικό ύφος ότι στο μέλλον ενδέχεται να υπάρξει μια μορφή υπέρ-ευφυούς τεχνητής νοημοσύνης, η οποία θα καθορίζει αποφασιστικά την πορεία της ανθρωπότητας, παραλείποντας ωστόσο να αναφέρουν ότι την ίδια στιγμή η παρουσία της σηματοδοτεί το τέλος της ανθρώπινης ελευθερίας και την έναρξη της υποδούλωσης του ανθρώπου στην μηχανή.

Η κρατική εξουσία, χρησιμοποιώντας το δόλωμα της ψηφιακής απλούστευσης των γραφειοκρατικών διαδικασιών και της αποφυγής της ταλαιπωρίας των πολιτών στις συναλλαγές τους με τις δημόσιες υπηρεσίες, επιχειρεί να εξοικειώσει τους πολίτες με τον ανώδυνο ψηφιακό τρόπο ζωής, αποκρύπτοντας επιμελώς τον κίνδυνο μετεξέλιξης του κράτους σε ψηφιακό παντεπόπτη οφθαλμό. Άραγε οι πολίτες αντιλαμβάνονται ότι στο όνομα της πολυδιαφημισμένης ευκολίας και ταχύτητας υπονομεύεται το απόρρητο και η ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων;


Στο αριστοτεχνικά καλοδουλεμένο αφήγημα της ψηφιακής μετάβασης της κοινωνίας υποθάλπεται η πονηρή βούληση της πολιτικοοικονομικής ελίτ, που επιδιώκει με (δ)εμμονική επιμονή να χειραγωγεί και να ελέγχει την ζωή των βρεφοποιημένων πολιτών, μέσω ενός συγκεντρωτικού συστήματος συλλογής, καταχώρισης, αποθήκευσης και επεξεργασίας των προσωπικών τους δεδομένων. 

Στον θαυμαστό ψηφιακό κόσμο, η ζωή του πολίτη θα είναι αλυσοδεμένη με τις ποικιλώνυμες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όπου τα πάντα θα παρακολουθούνται, τα πάντα θα ελέγχονται και τα πάντα θα καταγράφονται, ακόμη και η ανθρώπινη σκέψη, υπό το άγρυπνο ψηφιακό βλέμμα του Μεγάλου Αδελφού.

Οι άνθρωποι οφείλουν να συνειδητοποιήσουν ότι ο επιταχυνόμενος ψηφιακός μετασχηματισμός δεν θα οδηγήσει σε μια κοινωνία «αγγελικά πλασμένη», αλλά σε μια κοινωνία πνιγηρής συμμόρφωσης και ομοιομορφίας, που θα συνθλίψει την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και την ψυχική υγεία των πολιτών. Οι πολίτες, αν επιθυμούν να διασώσουν την προσωπική τους αξιοπρέπεια και ελευθερία, καλούνται να αναλογιστούν την πολύ σοβαρή πιθανότητα, στην υποχρεωτική ψηφιοποίηση του ανθρώπινου προσώπου και στην τυραννική επιβολή των ηλεκτρονικών συναλλαγών να ελλοχεύει ένας αδυσώπητος και απάνθρωπος παγκόσμιος ψηφιακός ολοκληρωτισμός, που θα αστυνομεύει και θα καταπνίγει την ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης.

Η ανθρώπινη κοινωνία διολισθαίνει επικίνδυνα προς ένα ψηφιακό απαρτχάιντ και όσοι πολίτες αποφασίσουν να μην καταχωρίζουν το ψηφιακό τους αποτύπωμα στις ψηφιακές βάσεις δεδομένων, θα ζουν ελεύθεροι και απαλλαγμένοι από τα βασανιστικά δεσμά της ψηφιακής αιχμαλωσίας, ωστόσο την ίδια στιγμή η ύπαρξή τους θα έχει εξαφανιστεί από τον ψηφιακό εικονικό κόσμο, ο οποίος δεν θα αναγνωρίζει πλέον πρόσωπα, αλλά αποκλειστικά και μόνο αριθμούς.

Αξίζει να επισημανθεί ότι στο επικοινωνιακά επιτυχημένο αφήγημα του «ψηφιακού μετασχηματισμού» επωάζεται το νέο «αυγό του φιδιού», δηλ. η σκοτεινή επιδίωξη της υπερεθνικής ελίτ να μεταβάλει τον πλανήτη Γη σε ένα αόρατο ψηφιακό στρατόπεδο συγκέντρωσης, όπου οι πολίτες θα παρακολουθούνται, θα ελέγχονται και θα επιτηρούνται με την εφαρμογή και την χρήση των συστημάτων υψηλής ψηφιακής τεχνολογίας.


Συνεπώς, ο μεγάλος συγγραφέας και φιλόσοφος Aldous Huxley φαίνεται ότι είχε απόλυτο δίκιο, όταν διατύπωνε με ανατριχιαστική ακρίβεια την πρόρρησή του:
«Ίσως ο κόσμος αυτός να είναι η κόλαση κάποιου άλλου πλανήτη».

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν άρθρο δημοσιεύτηκε σε συμπτυγμένη μορφή στο φύλλο της «ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ», 23/6/2024, σελ. 57.


Πηγή: Truth revealed
«Πᾶνος»

"… Έχουμε… αρραβώνες καί σε λίγο γάμο. Αρραβωνιάστηκε ό Αντίχριστος μέ την Ορθοδοξία! Αλλοίμονο"


Οι προφητείες του Γέροντος Νεόφυτου Σκαρκαλά: Ένας πόλεμος θα τους συνεφέρει. Οι νέοι μας ξέφυγαν πολύ.
» … Όταν έγινε μία αναταραχή στό Αιγαίο μέ τούς Τούρκους είπε: “Τώρα δε θά γίνει πόλεμος, αλλά αργότερα, γιατί οί νέοι μας ξέφυγαν πολύ. Ένας πόλεμος θα τούς συνεφέρει”.

» … Δύο μήνες πριν έρθει ό Πάπας, μάς είπε: “Μεγάλο κακό έρχεται!”

» … Άρρώστησα σοβαρά καί δύο φορές κινδύνευσα να πεθάνω. Ό γέροντας, μέ τή φώτιση πού είχε από τό ‘Άγιο Πνεύμα, μού έλεγε τί έπρεπε να κάνω καί γλύτωσα.
“Αυτό πού προσεύχομαι γιά τά παιδιά σας είναι να φωτισθούν. Αδιαλείπτως προσεύχεσθε”.
»Κάθε Τρίτη πηγαίναμε στό χωριό Βατερό καί ψέλναμε την παράκληση τής Θεοτόκου. Βλέπουμε τό γέροντα να φωνάζει δυνατά στην αυλή τής εκκλησίας γιά τίς καινούργιες ταυτότητες:
“Τί κάνει ή Ιεραρχία; Πού είναι οί δεσποτάδες μας; Τί κάνουν; Κοιμούνται. Αλλοίμονο στά παιδιά μας… Έχουμε… αρραβώνες καί σε λίγο γάμο. Αρραβωνιάστηκε ό Αντίχριστος μέ
την Ορθοδοξία! Αλλοίμονο μας! Εσείς είστε νέες. Πολλά θα δουν τά μάτια σας, πολλά… 
Τά γεγονότα τρέχουν. Κάθε μέρα έχουμε καί καινούργια γεγονότα. Έταπείνωσαν την εκκλησία σε μία νύχτα… Ζούμε μέρες Αντίχριστου… Καιρός γιά ομολογία πίστεως. Τά παιδιά σας λυπάμαι… Αργήσατε, πατέρες,
αργήσατε. Βγάλτε τά καλυμμαύκια σας καί καταθέστε τα!”
»Έκανε θαύματα ό γέροντας μέ προσευχές σε ασθενείς.

Έλεγε τί να κάνουν, πότε να τό κάνουν, τί ν’ αποφύγουν.

“Θα έρθει καιρός πού δέν θα υπάρχουν ψαλτάδες. Γυναίκες θα ψέλνουν. Εγώ δέν θα ζω. Θα τό δείτε. Δύσκολοι καιροί έρχονται”.

»Τού είπα κάποτε ότι πετώ κάποια φαγητά. “Θα μάς τα πάρει τά καλούδια ό Κύριος. Έρχεται πείνα… Θα γίνουμε σκούπα τής ΕΟΚ! Θα μάς σκουπίσει ή ΕΟΚ!”

» … “Κύριε, μείνον μεθ’ ημών. Παναγιά μου, σκέπασέ μας! Δέν θέλει πολλά λόγια ό Κύριός μας. Θέλει τήν καρδιά μας.

Έάν δέν έχουμε φόβο Θεού, χανόμαστε!… Δέν ξέρω αν οι πλάτες τών ανθρώπων θ’ αντέξουν τόσο βάρος (εννοούσε τα γεγονότα πού έρχονται στό μέλλον)».


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΠΡΩΤ. ΣΤΑΥΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ , Η ΕΜΜΓΑΝΙΣΗ ΕΝΟΣ ΟΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ.. ΠΑΤΡΟΣ ΝΕΟΦΥΤΟΥ ΣΚΑΡΚΑΛΑ 1917-2005) ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΓΑΘΟΣ ΛΟΓΟΣ.




Ιατρός Ευγένιος Μπαϊραμίδης: Κύκνειο άσμα…

Κύκνειο άσμα…


Ευγένιος Μπαϊραμίδης ιατρός 

Κάθε λαός αποτελεί εικόνα και ομοίωση αυτών που τον διαφεντεύουν, κατά το δείξε μου ποιούς εκλεγείς να σου πω ποιός είσαι. Ο τρόπος διακυβέρνησης και οι παθογένειες του, αποτελούν και πρότυπο καθημερινής δράσης, αν όχι όλων, πάντως σίγουρα της πλειοψηφίας κάθε λαού. Όταν λοιπόν το ατομικό συμφέρον κυριαρχεί, η απληστία σε συνδιασμό με την τεχνητή ανικανότητα και την διαστρέβλωση κάθε αξίας, κάθε έννοιας, ελευθερίας, δημοκρατίας, απονομής δικαιοσύνης, έγκυρης ενημέρωσης, τήρησης συνταγματικών κεκτημένων, συλλογικής συνείδησης, ασφαλείας, πίστης στον άνθρωπο ως μοναδική και πολύτιμη οντότητα, διαμορφώνουν το εκρηκτικό μείγμα της όδευσης σε ατραπούς καταστροφής χωρίς επιστροφή. Οι ηγέτες λοιπόν κάθε τέτοιου λαού στηρίζονται σε δύο ισχυρά επίπεδα ποδηγέτησης και εν τέλει υποδούλωσης του. Τον φόβο και την χαμηλή αυτοεκτίμηση του, στο συναρτούμενο πλαίσιο της κοινωνικής αποδοχής.

Ο φόβος της φθοράς και του θανάτου αποτελεί το κυρίαρχο ένστικτο επιβίωσης, από την εμφάνιση του ανθρώπου στην γη. Όπως όμως για όλα τα ένστικτα ισχύει, η διαχείριση τους, προδικάζει το δημιουργικό ή το καταστροφικό τους αποτέλεσμα. Για τους ενΘέους με πνευματική συνείδηση, κατηγορία στην οποία ανήκω εγώ, ο θάνατος αποτελεί την πραγματική έναρξη του επόμενου σταδίου της ζωής. Για τους υλιστές, σύμφωνα με το αξίωμα της αρχής διατήρησης ύλης και ενέργειας, δεν υπάρχει επόμενο στάδιο ζωής, με την έννοια της άϋλης ψυχής, η οποία έχει έναρξη χωρίς όμως τέλος. Ο φόβος λοιπόν όταν μεγιστοποιείται εντέχνως, πανικοβάλλει και τις δύο κατηγορίες ανθρώπων.

Ο μεγαλύτερος φόβος λοιπόν είναι ο φόβος του θανάτου. Αν με κάποιο τρόπο μπορούσε κάποιος να τρομοκρατήσει τον λαό με πραγματική ή τεχνητή κρίση αυτή δεν θα ήταν άλλη εκτός αυτής που έχει επίκεντρο τον φόβο του θανάτου, δηλαδή μια υγειονομική κρίση. Η μεγιστοποίηση του φόβου γίνεται πολυεπίπεδα, μέσω, επιστημονικών αυθεντιών, μέσω των μέσων μαζικής επικοινωνίας, μέσω πολιτικών, μέσω πνευματικών ανθρώπων, μέσω ανθρώπων της τέχνης, μέσω ανθρώπων της εξουσίας της εκκλησίας, μέσω διασήμων όλων των κατηγοριών. Η εμπιστοσύνη σε όλες αυτές τις αρχές εξουσίας είναι δεδομένη και τυφλή. Δεν μπορεί όλοι αυτοί να μην θέλουν το καλό του λαού, ανεξάρτητα από τα κίνητρα και τις υπόγειες διασυνδέσεις τους οι οποίες ποτέ δεν είναι δυνατόν να ελεγχθούν μέσα στο κλίμα του απόλυτου πανικού. 

Η εκχώρηση ατομικών ελευθεριών συνοδευόμενη από την καταπάτηση συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων, είναι επιβεβλημένη. Η αμφισβήτηση με επιχειρήματα μετά από αναζήτηση και η άρνηση εκχώρησης ατομικών ελευθεριών, θεμελιωδών διεργασιών για την διατήρηση των πανανθρώπινων αξιών της ελευθερίας της δημοκρατίας και του αυτεξούσιου, αποτελούν πράξεις κοινωνικής αποστασιοποίησης, παραβατικότητας και κοινωνικής απαξίωσης ανθρώπων που αποκόπτονται από το επιθυμητό, για την εξουσία, πειθαναγκασμένο γενικό σύνολο. 

Το επιτυχημένο πείραμα αποτελεί πλέον το εναρκτήριο λάκτισμα στα πλευρά της δημοκρατίας και της ελευθερίας με το πρόσχημα του κοινωνικού συμφέροντος. Σε κάθε είδους τεχνητή κρίση, απομειώνονται βάναυσα, ατομικές ελευθερίες, συνταγματικά δικαιώματα και το κράτος δικαίου. Ο άνθρωπος εκχωρεί από φόβο, ο οποίος είναι συνεχής και αμείωτος. Η κοινωνική απομόνωση και ο ατομισμός σε συνδιασμό με την επίρρηψη ευθυνών μόνο στους πολίτες και όχι στους υποτιθέμενους ηγέτες, για ότι συμβαίνει, μειώνει την αυτοεκτίμηση συνολικά ενός λαού, ο οποίος υποτιμάται από την εξουσία και υποτιμά ο ίδιος τον εαυτό του. Είναι πρόθυμος να παραχωρήσει τα πάντα δεχόμενος κάθε ευθύνη, αρκεί να μην διαταραχθεί η επίπλαστη ασφάλεια του. Απαρνείται κανόνες αρχέγονους της φύσης και της λογικής του, προκειμένου να παραμείνει κοινωνικά αρεστός και ευθυγραμμισμένος με το ρεύμα, χωρίς να έχει την παραμικρή πρόθεση να αμφισβητήσει τον φυσιολογικοποιημένο παραλογισμό. Οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στην καταστροφή αποκομμένος από την σκληρή πραγματικότητα.

Τέτοιου είδους λαοί υπήρξαν πολλοί στην ιστορία οι οποίοι μνημονεύονται χωρίς πια να υφίσταται. Υπάρχει ελπίδα; Πάντα υπάρχει, για λαούς με τεράστια ιστορία οι οποίοι απετέλεσαν φάρο για όλη την οικουμένη, αρκεί να θυμηθούν, ποιοί πραγματικά είναι, από πού ξεκίνησαν που έφτασαν, και που βρίσκεται ο πραγματικός προορισμός τους. Αρκεί να αποθήσουν τον φόβο και να υιοθετήσουν τον θάνατο με κλέος δηλαδή με τιμή και το γνωστό στίχο, από γνωστή μάχη, οποίος πεθαίνει σήμερα χίλιες φορές πεθαίνει.

Εντέλει χίλιες φορές να χαθεί ένας λαός στην μάχη υπέρ βομών και εστιών ή για του Χριστού την πίστη την Αγία και της πατρίδος την ελευθερία παρά φοβισμένος και μικρός στους άνετους καναπέδες του.




Γέροντας Ιάκωβος Βαλαδήμος «Με μιά μπουκιά ψωμί δε χορταίνεις και η ευχή είναι ο άρτος της ψυχής»


Όταν προς το τέλος της ζωής του ο Όσιος Γέροντας Ιάκωβος βρισκόταν στο νοσοκομείο των Ιωαννίνων τον επισκέφθηκε μιά λόγια και ευσεβής ψυχή, η οποία ποθούσε να γίνει και νύμφη Χριστού ακολουθώντας την μοναχική πολιτεία. Ο Γέροντας κατά την ψυχωφελή συζήτηση την ρώτησε: 
- Προσεύχεσαι καθημερινά, κόρη, στον γλυκύτατό μας Ιησού;
- Προσεύχομαι Γέροντα, του απάντησε με κατεβασμένο από συστολή κεφάλι.
- Την ευχή την λές; Συνέχισε.
- Την λέω Γέροντα!
- Πόσες φορές την λές;
- Την λέω, Γέροντα, επανέλαβε αμήχανα.
- Άκου, κόρη μου, της είπε. Την λές μιά ή πολλές φορές; Γιατί με μιά μπουκιά ψωμί ο άνθρωπος δεν χορταίνει και η ευχή είναι ο άρτος της ψυχής. Όσο περισσότερες φορές την λες, τόσο η γλυκύτητα μένει μόνιμα στο στόμα σου και τόσο πιό πολύ αισθάνεσαι τον τροφοδότη Χριστό να σε γεμίζει με την Χάρη Του.
Και μόνο αυτή η στιχομυθία δείχνει την συνεχή τροφοδοσία του Γέροντος, από τον Άρτο της Ζωής, τον άρτο «Ζωής της Αιωνιζούσης» τον άρτο που δεν ξεραίνεται ούτε μουχλιάζει, την μονολόγιστη ευχή «Κύριε, Ιησού Χριστέ, ελέησόν με».

“Γέρ. Ιάκωβος Βαλαδήμος – Ο Άγιος των ανέργων της Βίτσας Ζαγορίου”, Δρος Χαραλάμπους Μ. Μπούσια, εκδ. Αγαθός Λόγος, σελ. 63-64

Δυο λέξεις, δυο κουβέντες και φτάνουν...



...Δεν θες τίποτε άλλο.

Ζει Κύριος ο Θεός.

Αιτείτε και δοθήσεται...

Κρούετε και ανοιγήσεται..

Με πίστη, 

με υπομονή, 

με καρτερία, 

με ταπεινό φρόνημα..

Να ζητάμε από τον Θεό!

Και η αγάπη του Ουρανίου Πατρός μας 

δεν θα αργήσει να μας χαρίσει 

αυτό που ζητάμε 

και να μας λυτρώσει 

από αυτό που μας ταλαιπωρεί…

† Γέροντας Γαβριήλ


'Οτι προβάλλει σήμερα η τηλεόραση, δεν είναι παρά για να προετοιμάσει τούς ανθρώπους για τον ερχομό του αντιχρίστου..''


''Οτι προβάλλει σήμερα η τηλεόραση, δεν είναι παρά για να προετοιμάσει 
τούς ανθρώπους για τον ερχομό του αντιχρίστου..''

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος




Οι άνθρωποι θά σου δώσουν, ότι έχουν στήν καρδιά τους!

Οι άνθρωποι θα σου δώσουν ότι έχουν στήν καρδιά τους.Τίποτα περισσότερο. 
Τίποτα λιγότερο.

Μόνο ότι έχουν στη καρδιά τους μαζεμένο.


Όπως από τον κρεοπώλη δεν ζητάς ψωμί, ούτε από τον μανάβη κρέας, έτσι και με τους ανθρώπους.

Μην απαιτείς από άνθρωπο σκληρό να αγαπηθείς.

Ούτε από άνθρωπο αδιάφορο να αρχίσει να σε προσέχει.

Ο,τι έχει καθένας στη καρδιά, βγαίνει αβίαστα. 

Εύκολα. 

Απλά.

Με ζόρι και παρακαλητά, μόνο απογοητεύσεις θα εισπράττεις.

Καθένας, σε κερνάει ό,τι έχει στη καρδιά.

Πάρτο απόφαση και ειρήνευσε την ψυχή σου.


Ελευθεριάδης Γ. Ελευθέριος
Πηγή: Λύρα του Πνεύματος

Μέ ποιά κ ρ ι τ ή ρ ι α ΜΕΤΡΑΣ έναν άνθρωπο ; ; ;


Μια εφημερίδα είχε τίτλο σ’ ένα άρθρο-έρευνα:

«Με ποια κριτήρια μετράς έναν άνθρωπο;».

Μερικά από τα κριτήρια ήταν:

Η ικανότητα του να κερδίζει και να χρησιμοποιεί τα χρήματα. 

Η αξία και η χρονολογία του αυτοκινήτου του. 

Πόσα μαλλιά έχει. 

Η δύναμη και το σωματικό του ύψος. 

Η δουλειά που έχει και πόσο επιτυχημένος είναι. 

Ποια 'σπορ' αγαπά. 

Σε πόσα σωματεία μετέχει. 

Η δυναμικότητα και η αξιοπιστία του.



Πολύ ρηχά και επιφανειακά είναι τα κριτήρια με τα οποία μετράμε τους ανθρώπους. 

Τα κριτήρια όμως που χρησιμοποιεί ο Χριστός για να αξιολογήσει τον άνθρωπο βρίσκονται σε χτυπητή αντίθεση.

Προσέξτε μερικές από τις αξίες και τα μέτρα του Κύριου μας:

«Μακάριοι οι φτωχοί στο πνεύμα… οι ελεήμονες… οι καθαροί στην καρδιά… οι ειρηνοποιοί… οι διωκόμενοι για τη δικαιοσύνη…».

Άρα γε, εμείς πώς βλέπουμε και με τι μέτρα αξιολογούμε τους άλλους αλλά και τους εαυτούς μας;

Κύριε, κάνε με να αξιολογώ τη ζωή μου, όχι με βάση του τι σκέπτεται και λέει ο κόσμος, αλλά τι Εσύ λες στο Λόγο Σου.

«Μακάριοι όσοι νιώθουν την πνευματική τους φτώχεια, γιατί σ’ αυτούς ανήκει η βασιλεία των ουρανών» (Ματθαίος 5:3).

"Αν περιμένεις να γίνεις ΆΓΙΟΣ, δεν θα μ’ αγαπήσεις ΠΟΤΕ!!!


"Παιδί μου… 

Ξέρω τις δυσκολίες σου, τους αγώνες σου, την πάλη της ψυχής… 

Τα λάθη σου, τις πτώσεις σου… 

Κι όμως σου λέω: 

«Δος μου την καρδιά σου όπως είναι». 

Αν περιμένεις να γίνεις άγγελος, δε θα μ’ αγαπήσεις ποτέ…

Ακόμα κι αν πέφτεις συχνά στα ίδια λάθη, αν είσαι αδέξιος στην άσκηση της αρετής, έλα κοντά μου… 

Θέλω την καρδιά σου. 

Σ’ αγαπώ όπως είσαι… 

Όταν θα πρέπει να υποφέρεις, θα σου δώσω δύναμη. 

Όταν θα πρέπει να αγωνιστείς, θα σου δώσω θάρρος. 

Μη δειλιάσεις! 

Σήμερα στέκομαι στην πόρτα της καρδιάς σου. 

Χτυπάω και περιμένω. 

Αγάπησέ με όπως είσαι. 

Αν περιμένεις να γίνεις ΆΓΙΟΣ, δεν θα μ’ αγαπήσεις ΠΟΤΕ!!!"


Γέροντας Σίμων ο Αρβανίτης

Μέγας Αθανάσιος. Ποιόν ψαλμό του Δαβίδ πρέπει νά λέμε σέ κάθε διαφορετική περίπτωση

Μέγας Αθανάσιος
Προς Μαρκελλίνον εις την ερμηνείαν 
των Ψαλμών (ιε΄ – κς’)


ιε’. 
Οι Ψαλμοί λοιπόν έχουν διαταχθεί κατ’ αυτή την τάξη, που είναι δυνατόν για τους αναγνώστες, όπως είπα προηγουμένως, να βρει ο καθένας σε κάθε ψαλμό, τα πάθη και την διάθεση της ψυχής του, ομοίως δε και το υπόδειγμα και την διδασκαλία για κάθε πράγμα.

Τι λόγια λέγοντας μπορεί να είναι αρεστός στον Κύριο, με ποια λόγια μπορεί να διορθωθεί και να ευχαριστεί τον Κύριο, ώστε να μη ολισθήσει σε ασέβεια αυτός που προφέρει τους λόγους αυτούς. Διότι θα αποδώσουμε λόγο στον Κριτή, όχι μόνο για τις πράξεις, αλλά και για κάθε ανώφελο λόγο.

Αν λοιπόν θέλεις να μακαρίσεις κάποιον, έχεις (ως υπόδειγμα), για το πως πρέπει και γιατί και τι πρέπει να λες, τους ψαλμούς 1 και 31, και τους 40, 111, 118 και 127.

Αν πάλι θέλεις να κατακρίνεις την επιβουλή των Ιουδαίων κατά του Σωτήρος, έχεις τον 2ο ψαλμό.

Αν δε καταδιώκεσαι από τους δικούς σου και έχεις πολλούς που στρέφονται εναντίον σου, λέγε τον 3ο ψαλμό.

Εάν βρίσκεσαι σε παρόμοια κατάσταση θλιβόμενος, και αφού επικαλέστηκες τον Κύριο θέλεις να τον ευχαριστήσεις, επειδή σε εισάκουσε, ψάλλε τον 4ο, τον 74ο, και τον 114ο.

Αν ακόμα βλέπεις ότι οι πονηροί θέλουν να σου στήσουν ενέδρα, και θέλεις να εισακουσθεί η προσευχή σου, σήκω νωρίς το πρωί και ψάλλε τον 5ο.

Αν αισθάνεσαι απειλή από μέρους του Κυρίου και βλέπεις ότι ταράζεσαι γι’ αυτό τον λόγο, μπορείς να λες τον 6ο και τον 37ο.

Αν κάποιοι σε επιβουλεύονται, όπως ο Αχιτόφελ τον Δαβίδ, και κάποιος σου το αναγγείλει, ψάλλε τον 7ο και έχε εμπιστοσύνη στον Θεό, ο οποίος θα σε σώσει.

ις΄. Αν θέλεις δε να προσφωνήσεις τον Κύριο, όταν βλέπεις την εξαπλωμένη παντού χάρη του Σωτήρος και τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους, ψάλλε τον 8ο.

Αν πάλι θέλεις να ευχαριστήσεις με άσμα τον Κύριο για τον τρυγητό, έχεις και πάλι για την περίσταση τον 8ο και τον 83ο.

Για την κατάργηση του εχθρού και την σωτηρία της κτίσεως, μην καυχάσαι για σένα, αλλά γνωρίζοντας ότι αυτό είναι κατόρθωμα του Υιού του Θεού, λέγε τον αναφερόμενο σ΄ αυτόν 9ο ψαλμό.

Αν πάλι κάποιος θέλει να σε συνταράξει, εσύ έχε την εμπιστοσύνη στον Κύριο και ψάλλε τον 10ο.

Όταν δε δεις να πλεονάζει η υπερηφάνεια των πολλών και η κακία, ώστε να μη υπάρχει ευσέβεια στους ανθρώπους, να καταφύγεις στον Κύριο και να λες τον 11ο.

Αν δε διαρκεί επί πολύ χρόνο η εναντίον σου επιβουλή των εχθρών, μη λιποψυχείς σαν να σε λησμόνησε ο Θεός, αλλά παρακάλεσε τον Κύριο ψάλλοντας το 12ο.

Όταν δε ακούσεις να βλασφημούν μερικοί την πρόνοια του Θεού, μη μετέχεις στην ασέβεια τους, αλλά δεόμενος στον Θεό, λέγε τον 13ο και τον 52ο.

Αν πάλι θέλεις να μάθεις, τι είδους είναι ο πολίτης της βασιλείας των ουρανών, ψάλλε τον 14ο.

ιζ’. Αν έχεις ανάγκη προσευχής εξ αιτίας των εχθρών σου, οι οποίοι περικυκλώνουν την ψυχή σου, ψάλλε τον 16ο, τον 85ο, τον 87ο και τον 140ο.

Αν θέλεις να μάθεις, πως προσευχήθηκε ο Μωυσής, έχεις τον 89ο.

Αν σώθηκες από τους εχθρούς σου και διέφυγες από τους διώκτες σου, ψάλλε και συ τον 17ο ψαλμό.

Θαυμάζεις την τάξη της κτίσεως και την φροντίδα της Πρόνοιας γι’ αυτήν και τα ιερά προστάγματα του νόμου; Ψάλλε τον 18ο και τον 23ο.

Αν δε συναντήσεις θλιβόμενους, να τους παρηγορείς, να προσεύχεσαι γι’ αυτούς και να τους λες τους λόγους του 19ου ψαλμού.

Όταν αντιλαμβάνεσαι ότι ο Κύριος σε ποιμαίνει και σε οδηγεί στην προκοπή, χαίροντας γι’ αυτό ψάλλε τον 22ο.

Οι εχθροί σε περιτριγυρίζουν, αλλά συ υψώνοντας την ψυχή προς τον Θεό, λέγε τον 24ο και θα τους δεις να αμαρτάνουν άσκοπα.

Αν επιμένουν οι εχθροί σου, που δεν έχουν άλλο παρά τα χέρια τους γεμάτα αίματα και ζητούν να σε κακοποιήσουν και να σε φονεύσουν, μην δώσεις σε άνθρωπο το κρίμα (διότι όλα τα ανθρώπινα είναι ύποπτα), αλλά λογαριάζοντας μόνο τον Θεό σαν Κριτή (διότι μόνος αυτός είναι δίκαιος) λέγε τους λόγους των ψαλμών 25, 34 και 42.

Αν δε επιτεθούν με μεγαλύτερη σφοδρότητα και γίνουν τόσον πολλοί σαν να ήταν στρατός οι εχθροί και σε καταφρονούν, διότι δεν έχεις ακόμη χρισθεί, και θέλουν να σε πολεμήσουν ακριβώς γι’ αυτό, μη φοβηθείς, αλλά ψάλλε τον 26ο ψαλμό.

Επειδή δε είναι ασθενής η ανθρώπινη φύση, αν πάλι επιμείνουν αναίσχυντα όσοι σε επιβουλεύονται, μην προσέχεις σ’ αυτούς, αλλά κράζε προς τον Θεό, λέγοντας τους λόγους του 27ου.

Και αν θέλεις να μάθεις πως πρέπει να προσφέρεται η ευχαριστία προς τον Κύριο, σκεπτόμενος πνευματικά ψάλλε τον 28ο.

Και όταν κάνεις τα εγκαίνια του οίκου σου, και την ψυχή, η οποία υποδέχεται τον Κύριο, και τον σωματικό οίκο, στον οποίο κατοικείς σωματικά, να ευχαριστείς και να λες τον 29ο και τον 126ο των αναβαθμών.

ιη’. Όταν δε βλέπεις ότι μισείσαι και καταδιώκεσαι χάρη της αληθείας, από όλους τους φίλους και συγγενείς, μην ολιγοψυχήσεις στρέφοντας την προσοχή σου, είτε σ’ αυτούς είτε στον εαυτό σου, ούτε να τρομάξεις, όταν βλέπεις να σε αποστρέφονται οι γνωστοί σου, αλλά αφού απαγκιστρωθείς από αυτούς, να στρέψεις το βλέμμα στα μέλλοντα και να ψάλλεις τον 30ο.

Βλέποντας δε τους βαπτισμένους, οι οποίοι λυτρώθηκαν από την φθαρτή γέννηση, και θαυμάζοντας την φιλανθρωπία του Θεού, ψάλλε σ’ αυτούς τον 31ο.

Και όταν μεν θέλεις να ψάλλεις μαζί με πολλούς, αφού συγκεντρώσεις ανθρώπους δίκαιους και ενάρετους στη ζωή τους, λέγε και συ (μαζί τους) τον 32ο ψαλμό.

Αν δε εμπέσεις στους εχθρούς και διαφύγεις απ’ αυτούς με τη φρόνηση, αφού σωθείς από τις επιβουλές τους, αν θέλεις να ευχαριστήσεις (τον Θεό), αφού συγκεντρώσεις τους πράους ανθρώπους, ψάλλε μαζί τους τον 33ο.

Αν δε παρατηρήσεις στους παρανομούντες, την φιλονικία πάνω στο κακό, μην πιστέψεις ότι μέσα τους κατά φύσιν υπάρχει η κακία, όπως ισχυρίζονται οι αιρετικοί, αλλά ψάλλε τον 35ο ψαλμό, και θα αντιληφθείς ότι αυτοί είναι αίτιοι που αμαρτάνουν (και όχι η φύση τους).

Αν δε βλέπεις τους πονηρούς να διαπράττουν πλήθος ανομίες και να αλαζονεύονται κατά των αδύνατων, θέλεις δε να προτρέψεις μερικούς, να μην τους προσέχουν, ούτε να τους ζηλεύουν, διότι οι ασεβείς εξαφανίζονται ταχύτατα, λέγε και στον εαυτό σου και στους άλλους τον 36ο.

ιθ’. Αλλά και συ ο ίδιος, όταν προετοιμάζεις μετά προσοχής τον εαυτό σου, βλέποντας να επιτίθεται ο εχθρός (διότι τότε επιτίθεται με μεγαλύτερη οξύτητα εναντίον τους) και θέλεις να προετοιμαστείς εναντίον του, ψάλλε τον 38ο ψαλμό.

Και εάν, όταν επιτίθενται οι εχθροί, υπομένεις τις θλίψεις και θέλεις δε να μάθεις την ωφέλεια που προέρχεται από την υπομονή, ψάλλε τον 39ο ψαλμό.

Βλέποντας δε το πλήθος των πενήτων και των πτωχών, και θέλοντας να ελεούνται, μπορείς να επαινείς όσους έχουν ήδη δώσει ελεημοσύνη, τους δε άλλους να προτρέπεις να ελεούν, ψάλλοντας τον 40ο.

Έπειτα, όταν έχεις στρέψει τον πόθο σου τελείως στον Θεό, αν ακούσεις να σε κοροϊδεύουν οι εχθροί, μην ταράζεσαι· αλλά σκεπτόμενος τον αθάνατο καρπό, από αυτό τον πόθο, να παρηγορείς την ψυχή σου, με την ελπίδα στον Θεό. Ανακουφίζοντας δε και καταπραΰνοντας τις βιοτικές στενοχώριες της, μ’ αυτό τον τρόπο, λέγε τον 41ο ψαλμό.

Αν θέλεις δε να ξαναθυμάσαι συνεχώς, τις ευεργεσίες του Θεού, που έγιναν προς τους πατέρες, καθώς και την έξοδο από την Αίγυπτο και τα συμβάντα στην έρημο, πώς μεν ο Θεός είναι αγαθός, οι δε άνθρωποι αχάριστοι, έχεις τους ψαλμούς 43, 77, 88, 104, 105, 106 και 113.

Όταν δε καταφύγεις στον Θεό και διασωθείς από τις θλίψεις που σε περιβάλλουν, αν θέλεις να ευχαριστήσεις τον Θεό και να διηγηθείς την φιλανθρωπία που σου έγινε, έχεις τον 45ο.

κ’. Αν όμως αμάρτησες και αφού ντράπηκες μετανοείς και θέλεις να τύχεις του θείου ελέους, έχεις τους λόγους της εξομολογήσεως και της μετανοίας στον 50ο.

Αν δε σε συκοφάντησε κάποιος πονηρός βασιλιάς και βλέπεις ότι ο συκοφάντης καυχάται αλαζονικά, φύγε και λέγε και συ τους λόγους του 51ου.

Όταν δε σε καταδιώκουν, μερικοί δε σε διαβάλλουν θέλοντας να σε παραδώσουν, όπως οι Ζιφαίοι και οι αλλόφυλοι τον Δαβίδ, μην παραδοθείς στην λύπη, αλλά έχοντας εμπιστοσύνη στον Κύριο και υμνώντας τον, λέγε τα λόγια από τους ψαλμούς 53 και 55.

Αν δε σε ακολουθήσει ο διώκτης και, χωρίς να το γνωρίζει, εισέλθει στο σπήλαιο, μέσα στο οποίο και συ κρύβεσαι, ούτε τότε να ταραχθείς· διότι και σ’ αυτή την ανάγκη έχεις παρηγορητικούς λόγους και επίσημες ρήσεις, τους ψαλμούς 56 και 141.

Αν δε ο διώκτης διατάξει να φρουρηθεί ή οικία σου και (παρά ταύτα) διαφύγεις, ευχαρίστησε τον Κύριο, γράφοντας στην ψυχή σου, σαν σε στήλες, την ενθύμηση του ότι δεν φονεύθηκες, και λέγε τα λόγια του 58ου ψαλμού.

Αν δε προξενούν θλίψεις με τις κατηγορίες τους οι εχθροί και οι νομιζόμενοι φίλοι σε συκοφαντούν με τις φλυαρίες τους, και λυπηθείς για την δοκιμασία σου για λίγο χρόνο, μπορείς να παρηγορηθείς υμνώντας τον Θεό και λέγοντας τους λόγους του 54ου ψαλμού.

Σε υποκριτές και καυχόμενους για την εμφάνιση τους, λέγε για να τους κάνεις να ντραπούν τον 57ο ψαλμό.

Σε όσους δε ορμούν με άγριες διαθέσεις εναντίον σου και θέλουν να σου πάρουν την ψυχή, αντιπαράθεσε την υποταγή σου στον Θεό και έχε θάρρος. Όσο δε μανιάζουν εκείνοι, τόσο περισσότερον να υποτάσσεσαι εσύ στον Κύριο, και να λες τα λόγια του 61ου.

Αν δε καταδιωκόμενος καταφύγεις σε έρημο τόπο, μη φοβηθείς ως μόνος εκεί, αλλά έχοντας εκεί τον Θεό, ψάλλε σ’ αυτόν κατά τον όρθρο, τον 62ον.

Όταν δε σε φοβερίζουν οι εχθροί και δεν παύουν να σου στήνουν ενέδρες και μηχανεύονται το παν εναντίον σου, και αν ακόμη είναι πλήθος, μην υποχωρήσεις· διότι τα πλήγματα τους θα είναι σαν βέλη νηπίων, αν ψάλλεις τον 63ον, τον 64ον, τον 69ον και τον 70όν.

κα’. Όταν θέλεις να υμνήσεις τον Κύριο, ψάλλε τα λόγια του 64ου.

Αν δε θέλεις να κατηχήσεις κάποιους περί της αναστάσεως, ψάλλε τα λόγια του 65ου.

Όταν επιζητείς το έλεος του Θεού, ύμνησε τον ψάλλοντας τον 66ο.

Όταν δε βλέπεις ότι οι μεν ασεβείς, ευτυχούν εν ειρήνη και ζουν ευχαριστημένοι, ενώ οι δίκαιοι υφίστανται θλίψεις, για να μην σκανδαλιστείς και κλονιστείς, λέγε και συ τα λόγια του 72ου ψαλμού.

Όταν πάλι οργιστεί ο Θεός κατά του λαού, μπορείς να τον παρηγορήσεις, με τους συνετούς λόγους του 73ου ψαλμού.

Όταν έχεις ανάγκη να εξομολογηθείς, ψάλλε τους ψαλμούς 9, 74, 91, 104, 105, 106, 107, 110, 115, 135 και 137.

Αν πάλιν θέλεις να αποδείξεις ότι οι Έλληνες και οι αιρετικοί δεν έχουν θεογνωσία, αλλά μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία, μπορείς αφού σκεφτείς να ψάλλεις τα λόγια του 75ου ψαλμού.

Αν οι εχθροί καταλάβουν πριν από σένα τις διεξόδους, και βρίσκεσαι σε μεγάλη στεναχώρια, και αν ταραχτείς, μην απελπιστείς, αλλά προσευχήσου. Αν δε εισακουστείς στις κραυγές σου, να ευχαριστήσεις τον Θεό, λέγοντας τα λόγια του 76ου.

Αν δε οι εχθροί επιμείνουν και ορμήσουν μέσα στο ναό και βεβηλώσουν τον οίκο του Θεού και φονεύσουν τους αγίους και ρίξουν τα σώματα τους στα πτηνά του ουρανού, για να μην πτοηθείς και υποκύψεις στην ωμότητα τους, σύμπασχε μεν με τους πάσχοντες, προσευχήσου δε στον Θεό, λέγοντας τον 78ο ψαλμό.

κβ’. Αν θέλεις δε να υμνήσεις τον Κύριο σε εορτάσιμη ημέρα, αφού συγκαλέσεις τους δούλους του Θεού, ψάλλε τα λόγια του 80ου και 94ου.

Αν δε μαζευτούν και πάλι όλοι οι εχθροί από παντού και απειλούν τον οίκο του Θεού, κάνοντας συμμαχίες κατά της ευσέβειας, για να μη λιποψυχήσεις εξ αιτίας του πλήθους και της δύναμης τους, έχεις σαν άγκυρα ελπίδας, τους λόγους του 82ου.

Και εάν βλέποντας τον οίκο του Θεού και τα αιώνια σκηνώματα του, γεμίζεις με πόθο γι’ αυτά, όπως συνέβαινε και με τον Απόστολο, λέγε και συ τον 83ον ψαλμό.

Όταν δε κάποτε πάψει η οργή και λυθεί ή αιχμαλωσία, εάν θέλεις να ευχαριστήσεις, μπορείς να λες τα λόγια του 84ου και του 125ου.

Αν θέλεις δε να γνωρίσεις την διαφορά της Ορθόδοξης ‘Εκκλησίας, από τα σχίσματα και να τους ντροπιάσεις (τους σχισματικούς), μπορείς να λες όσα γράφονται στον 86ο.

Αν θέλεις δε να ενθαρρύνεις τον εαυτό σου και τους άλλους στην προς τον Θεό ευσέβεια και (να τους πείσεις) ότι η ελπίδα στον Θεό δεν ντροπιάζει, αλλά καθιστά άφοβη την ψυχή, ύμνησε τον Θεό, λέγοντας τα λόγια του 90ου.

Θέλεις να ψάλεις κατά το Σάββατο; έχεις τον 91ο.

κγ’. Θέλεις να ευχαριστήσεις κατά την Κυριακή; έχεις τον 23ο.

Θέλεις να υμνήσεις κατά την Δευτέρα; λέγε τον 47ο.

Θέλεις να αινέσεις κατά την Παρασκευή; έχεις τον αίνο στον 92ο. Διότι τότε, όταν έγινε η σταύρωση, οικοδομήθηκε ο οίκος του Θεού, παρά την προσπάθεια των εχθρών να τον εμποδίσουν, γι΄αυτό πρέπει να ψάλλονται τότε στον Θεό σαν επινίκιος ύμνος, τα λεγόμενα στον 92ο.

Αν τύχει δε αιχμαλωσία και καταστραφεί ο οίκος (του Θεού) και εν συνεχεία επανοικοδομηθεί, ψάλλε τα λόγια του 95ου.

Αν δε η χώρα ησυχάσει από τους πολέμους και διάγει εν ηρεμία και βασιλεύει ο Κύριος, θέλεις δε να υμνήσεις γι’ αυτό, έχεις τον 96ο.

Θέλεις να ψάλλεις κατά την Τετάρτη, έχεις τον 93ο. Διότι ο Κύριος τότε παραδόθηκε και άρχισε την εκδίκηση κατά του θανάτου και να θριαμβεύει πάνω του με γενναιότητα. Όταν, λοιπόν, διαβάζοντας το Ευαγγέλιο δεις, ότι οι Ιουδαίοι έκαναν την Τετάρτη συμβούλιο κατά του Κυρίου, βλέποντας τον Κύριο τότε να έχει παρρησία, στην εκδίκηση κατά του διαβόλου για χάρη μας, ψάλλε τα λόγια του 93ου.

Βλέποντας πάλι, την πρόνοια του Κυρίου για τα πάντα και την εξουσία του και θέλοντας να κατηχήσεις μερικούς στην πίστη και την υπακοή σ’ αυτόν, πείθοντας τους να εξομολογηθούν πρώτα, ψάλλε τον 99ον.

Και εάν, αφού γνωρίσεις την εξουσία του ως κριτού και ότι ο Κύριος κρίνει αναμιγνύοντας την κρίση με την ευσπλαγχνία, θελήσεις να προσέλθεις σ’ αυτόν, έχεις γι’ αυτό τους λόγους του 100ου.

κδ’. Επειδή δε η φύση μας είναι ασθενής, αν ποτέ οι δυσκολίες της ζωής σε κάνουν φτωχό και χάσεις το κουράγιο σου, και θέλεις να βρεις παρηγοριά, έχεις τον 101 ψαλμό.

Και επειδή πρέπει πάντοτε να ευχαριστούμε τον Θεό για όλα, όταν θέλεις να τον ευλογείς, η ψυχή σου μπορεί να παρακινηθεί σ’ αυτό, να λες τους ψαλμούς 102 και 103.

Θέλεις να υμνήσεις τον Θεό και να μάθεις πως και για ποια πράγματα πρέπει να τον υμνείς, καθώς και ποιοι πρέπει να λένε τον ύμνο; Έχεις τους ψαλμούς 104, 106, 134, 145, 146, 147, 148 και 150.

Έχεις πίστη, όπως είπε ο Κύριος και πιστεύεις σε όσα λες κατά την προσευχή σου; Λέγε τον 115ον.

Αισθάνεσαι ότι με τις πράξεις σου ανεβαίνεις, ώστε να λες: «Λησμονώ μεν τα παλιά, προχωρώ δε προς εκείνα που είναι εμπρός». Μπορείς να λες σε κάθε πρόοδο τις 15 ωδές των αναβαθμών.

κε’. Αν αιχμαλωτίστηκες από ανοίκειες σκέψεις, και αντιλήφθηκες ότι σε παρέσυραν και (μετά όμως) μετανόησες, πάψε του λοιπού και παραμένοντας στο σημείο, όπου συνέλαβες τον εαυτό σου να αμαρτάνει, κάθισε και κλάψε και συ, όπως έκανε τότε ο λαός, λέγοντας τα λόγια του 136ου.

Θεωρώντας τους πειρασμούς σαν δοκιμασία, μετά την παρέλευση των πειρασμών, αν θέλεις να ευχαριστήσεις (τον Θεό), έχεις τον 138ο ψαλμό.

Σε ενοχλούν πάλι οι εχθροί και θέλεις να απαλλαγείς; Λέγε τα λόγια του 139ου.

Θέλεις να δεηθείς και να προσευχηθείς; Ψάλλε τον 5ο και τον 142ο.

Αν εχθρός τύραννος επιτέθηκε στον λαό και σε σένα, όπως ο Γολιάθ κατά του Δαβίδ, μη φοβηθείς, αλλά πίστευε και συ, όπως ο Δαβίδ, και λέγε τα λόγια του 143ου.

‘Έπειτα, θαυμάζοντας τις ευεργεσίες του Θεού προς όλους και ενθυμούμενος την γενόμενη αγαθότητα του, προς εσένα και προς όλους, εάν θέλεις γι’ αυτά να ευλογείς τον Θεό, λέγε τους λόγους του Δαβίδ, τους οποίους είπε και αυτός στον 144ο ψαλμό.

Θέλεις να υμνήσεις τον Κύριο; Μπορείς να πεις τον 92ο και 97ο.

Αν, παρ’ ότι είσαι μικρός, προτιμηθείς σε κάποια εξουσία από τους αδελφούς σου, μην υπερηφανεύεσαι έναντι τους, αλλά δίνοντας δόξα στον Κύριο, ο οποίος σε εξέλεξε, ψάλλε και συ τον 151ον ψαλμό, τον οποίο συνέθεσε ο Δαβίδ.

Αν όμως θέλεις να ψάλλεις ψαλμούς, στους οποίους να απαντά (ο λαός) δια της επωδού «Αλληλούια», έχεις τους ψαλμούς 104, 105, 106, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 134, 135, 145, 146, 147, 148, 149 και 150.

κς’. Όταν δε θέλεις να ψάλεις κατ’ ιδίαν, τα σχετιζόμενα προς τον Σωτήρα, βρίσκεις τέτοια (κείμενα) σχεδόν σε κάθε ψαλμό, έχεις κυρίως όμως τον μεν 44ο και τον 109ο, που υποδηλώνουν την γνήσια γέννηση του εκ του Πατρός και την ένσαρκη του Παρουσία.

Οι δε 21ος και 68ος προλέγουν την θεία σταύρωση και τις επιβουλές τις οποίες δέχθηκε για χάρη μας και όσα έπαθε.

Και ο μεν 2ος και ο 108ος αναφέρονται στην επιβουλή και την κακία των Ιουδαίων και στην προδοσία του Ιούδα του Ισκαριώτη.

Οι δε ψαλμοί 20, 49 και 71 αναφέρονται, τόσο στην βασιλεία του και την εξουσία του ως Κριτού, όσο και στην ένσαρκη Παρουσία του μαζί μας και στην κλήση των εθνών.

Επίσης ο μεν 15ος διακηρύσσει την εκ νεκρών Ανάσταση του.

Οι δε 23ος και 46ος αναγγέλλουν την άνοδο του στους ουρανούς.

Αναγινώσκοντας δε τους ψαλμούς 92, 95, 97 και 98, μπορείς να κατανοήσεις τις ευεργεσίες του Σωτήρος σε μας, οι οποίες προήλθαν από τα πάθη του.


Έλληνες Πατέρες της Εκκλησίας (ΕΠΕ). Αθανασίου Αλεξανδρείας. Άπαντα τα έργα. 5. Ερμηνευτικά Α΄. εκδ. Γρηγόριος ο Παλαμάς, 1975. σελ. 40 – 59.

«Ο Τίμιος Πρόδρομος δεν είναι έτσι αυστηρός και άγριος! Είναι γλυκύς, ωραίος, πανέμορφος»


Ο Όσιος Γεράσιμος ο Μικραγιαννανίτης έλεγε για τον Τίμιο Πρόδρομο, δείχνοντας τις αγιογραφίες του:
«Ο Τίμιος Πρόδρομος δεν είναι έτσι αυστηρός και άγριος! Είναι γλυκύς, ωραίος, πανέμορφος».
Και σε ερώτηση αν τον έχει δει, απάντησε:
«Τον είδα, γι’ αυτό σας λέω ότι είναι γλυκύς. Μάλιστα μου είπε ότι θα είναι προστάτης μου σε αυτή την ζωή και εγγυητής της σωτηρίας μου»!

Από το βιβλίο «Διδακτός Θεού»
Ιερά Μητρόπολη Βέροιας