.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Η φοβερή και ύπουλη αίρεση τής αγαπολογίας,που ισοπεδώνει και διαλύει...


"Μη νομίσητε ότι ήλθον βαλείν ειρήνην επί την γην· ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην, αλλά μάχαιραν." (Ματθ. 10, 34)
"Ο Χριστός φέρνει την ουράνια ειρήνη του σ'εκείνους που τον εμπιστεύονται.
Αλλά δεν ήλθε να φέρει ειρήνη μεταξύ των υιών τού φωτός και των υιών τού σκότους. 
Μας λέει :
Δεν ήλθα να συμφιλιώσω
την Αλήθεια με το ψέμμα,
την Σοφία με την βλακεία,
το Καλό με το κακό,
το Δίκαιο με το άδικο,
την Ανθρωπιά με την κτηνωδία,
την Αγνότητα με την ασωτία,
τον Θεό με τον μαμωνά,
αλλά έφερα το ξίφος μου γιά να κόψω
το ένα από το άλλο."

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
"Δρόμος δίχως Θεό δεν αντέχεται",Εκδόσεις "Εν Πλώ"-

Προσέξτε τα λόγια αυτά,όσοι με την λέξη ειρήνη,εννοείτε οτιδήποτε άλλο,εκτός από ότι λέει ο Χριστός στο κατά Ματθαίον,και ο Άγιος του Νικόλαος,εδώ, ο Βελιμίροβιτς.
Όπως και αριθμός άλλων,μέχρι που ο λόγος τους στις μέρες μας αυτές τής τρομακτικής παρακμής,να επικαλυφθεί από τον "λόγο"τής φοβερής και ύπουλης
αίρεσης τής αγαπολογίας,που ισοπεδώνει και διαλύει, "γιά το καλό" μας,
τα πάντα•και έχει χορέψει τυραννικά εσχάτως,τον πλανήτη στο ταψί.
Τα λόγια αυτά,είναι ότι χρειαζόταν να ξέρει μέσα στην καρδιά του, που φώναζε "Αέρα"!!!(παρ'όλα του τα χάλια),ο Έλληνας•
Ο Έλληνας Άνθρωπος,το ξημέρωμα τής 28ης Οκτωβρίου 1940·καθώς χρειαζόταν να πολεμήσει,σε πνευματικό κ σε υλικό επίπεδο.

-Ο Χριστός ξιφηφόρος·Μοναστήρι τής Αναλήψεως·Κοσσυφοπέδιο·πρώτο μισό τού 14ου αιώνος-





Σέ Θ. Λειτουργία στήν Ρουμανία, ο Κύπρου Γεώργιος μνημόνευσε τόν ΑΧΕΙΡΟΤΟΝΗΤΟ (λαϊκό) Ντουμένκο "της Ουκρανίας"! ( β ί ν τ ε ο ) / Καί δεύτερη ανάρτηση στό τέλος!


σ.σ. «Μ ό λ υ ν ε» την Εκκλησία της Ρουμανίας, ο Κύπρου Γεώργιος. 

Μνημόνευσε τον αχειροτόνητο και αναστάτωσε το ποίμνιο της Ρουμανίας. 

Να τον χαίρονται οι Κύπριοι.

Η Κυπριακή Εκκλησία αναγνώρισε την OCU το 2020, αλλά η Ρουμανική Εκκλησία δεν την έχει αναγνωρίσει ακόμη.

Στις 26 Οκτωβρίου 2024, κατά τη διάρκεια της Λειτουργίας στον Πατριαρχικό Καθεδρικό Ναό της Ρουμανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Βουκουρέστι προς τιμήν της εορτής του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου, ο Αρχιεπίσκοπος της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Κύπρου κ. Γεώργιος, σε συλλείτουργο με τους επισκόπους και τον κλήρο της Ρουμανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, μνημόνευσε τον επικεφαλής της OCU Επιφάνιο Ντουμένκο ως Μητροπολίτη Κιέβου.

Όπως ανέφερε η ΕΟΔ, νωρίτερα, το 2020, η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ρουμανίας δήλωσε, ότι υποστηρίζει τη χορήγηση αυτοκεφαλίας σε όλη την Ορθόδοξη Εκκλησία στην Ουκρανία, και όχι μόνο στη νεοσύστατη OCU (σ.σ. του Ντουμένκο).

Το 2020, η Ιερά Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κύπρου υποστήριξε κατά πλειοψηφία την απόφαση του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου να μνημονεύσει τον Επιφάνιο Ντουμένκο.



-----------------------------------------------
Από χθές 26η Οκτωβρίου 2024, ολόκληρη η ψευδοϊεραρχία της Αγίας Ρουμανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι Σχισματική.

Αναρτήθηκε από Ἰωάννης Καποδίστριας 


«Η παρά των αιρετικών κοινωνία...»


«Η παρά των αιρετικών κοινωνία ου κοινός άρτος αλλά φάρμακον (δηλητήριον), ου σώμα βλάπτον, αλλά ψυχήν μελαίνον και σκοτίζον...»

Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός

Ο διάβολος έχει "φάει" σοφούς, έχει "φάει" ασκητές και Πατριάρχες, έχει για κάθε άνθρωπο, διαφορετική παγίδα


Ο διάβολος έχει "φάει" σοφούς, έχει "φάει" ασκητές και Πατριάρχες
Είναι δύσκολο (αν όχι αδύνατον), να γλυτώσει ο άνθρωπος από τον σατανά, εάν δεν κάνει ακριβώς αυτό που του λέει ο Χριστός.

Πρόκειται για ένα πρόσωπο με κακία και μίσος εναντίον του Θεού.

Και μη μπορώντας να τα βάλει με τον Θεό, τα βάζει με την περιουσία Του, τα βάζει με τους ανθρώπους.

Και έχει για κάθε άνθρωπο, διαφορετική παγίδα να τον ρίξει στην αμαρτία.
Αλλιώς θα πιάσει τον νέο, αλλιώς θα πιάσει τον πλούσιο, αλλιώς θα πιάσει το φτωχό, αλλιώς θα πιάσει τον ωραίο, αλλιώς θα πιάσει τον παπά, αλλιώς θα πιάσει τον κυβερνήτη.
Έχει μύριους τρόπους!

Και αλίμονο στον άνθρωπο που δεν προσεύχεται, να τον φυλάει ο Χριστός.

Δημήτριος Παναγόπουλος- Ιεροκήρυκας



Πῶς ἐ σ ώ θ η ἕνας (μακαρίτης καί γνωστός) ὁμοφυλόφιλος! [ Πατερικές ΔΙΔΑΧΕΣ! ]


«Ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι ἄδικοι βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονοµήσουσι; 
Μὴ πλανᾶσθε· οὔτε πόρνοι οὔτε εἰδωλολάτραι οὔτε µοιχοὶ οὔτε µαλακοὶ οὔτε ἀρσενοκοῖται» (Α΄ Κορ. 6, 9). 

(Δηλ.: Αὐτὸ ποὺ κάνετε, τὸ κάνετε λοιπὸν ἀπὸ ἄγνοιαν; Δὲν γνωρίζετε, ὅτι οἱ ἄδικοι δὲν θὰ κληρονοµήσουν τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ; Μὴ πλανᾶσθε· οὔτε οἱ πόρνοι, οὔτε οἱ εἰδωλολάτραι, οὔτε οἱ µοιχοί, οὔτε οἱ ἐκθηλυµένοι καὶ γυναικώδεις, οὔτε οἱ ἀρσενοκοῖται).

Θεομίσητο τὸ ἁμάρτημα τῆς ἀρσενοκοιτίας (ὁμοφυλοφιλίας) Μᾶς διδάσκει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος στὴν Ε΄ Ὁμιλία του «ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ»:

«Μὴ νομίσεις λοιπόν, λέγει (γιὰ τὰ Σόδομα καὶ Γόμμορα), ἐπειδὴ ἄκουσες πώς κάηκαν, ὅτι ἡ ἀρρώστια ὀφείλεται μόνο στήν ἐπιθυμία. 

Γιατί πραγματικά τό περισσότερο μέρος ὀφείλεται στήν ἀδιαφορία τους, πού ἄναψε καί τήν ἐπιθυμία. 

Γι’ αὐτό δέν εἶπε, παρασυρόμενοι ἤ κυριευόμενοι, πρᾶγμα πού λέγει ἀλλοῦ, ἀλλά τί; «Κάνοντας». 

Θεώρησαν δέ, ἔργο τήν ἁμαρτία, καί ὄχι ἁπλά ἔργο, ἀλλά καί φροντισμένο» (Ὁμιλία Ε’, σ. 413). 

Σχολιάζει ἀκόμη τήν λέξη «ἀσχημοσύνη», λέγοντας: «Καί δέν εἶπε (= ὁ Παῦ­λος) ἐπιθυμία, ἀλλ’ “ἀσχημοσύνη”, μέ κυριολεκτική σημασία. 

Γιατί πραγματικά καί τήν φύση ντρόπιασαν καί τούς νόμους καταπάτησαν. 

Μέ ἔμφαση λέγει: “Καί τήν φύσιν ᾔσχυναν καί τούς νόμους ἐπάτησαν”».

Ὅλες οἱ ἁμαρτίες εἶναι θέμα μετανοίας. 

Νὰ καταλάβουμε τὴν ἁμαρτία, ποὺ κάνουμε καὶ νὰ ἐπιστρέψουμε, ὅπως ὁ ἄσωτος υἱὸς καὶ νὰ ζητήσουμε συγχώρεση ἀπὸ τὸν Κύριο.

Σὲ ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα ὁμιλίας τοῦ π. Γεωργίου Σχοινᾶ περιγράφεται πῶς σώθηκε ὁ γνωστότερος Ἕλληνας ὁμοφυλόφιλος τῆς δεκαετίας τοῦ ’80.

Ἴσως κάποιοι παλαιότεροι νὰ θυμᾶστε ἕνα πρόσωπο, ἕνα ὡραῖο παλληκάρι. 

Ἦταν ὁμοφυλόφιλος, σχεδιαστὴς μόδας, ὁ πασίγνωστος κάποτε Billy Bo. 

Ἔτυχε νὰ ἀκούσουμε ἀπὸ τὰ χείλη τοῦ πνευματικοῦ του ποιὰ ἦταν ἡ πορεία του, ποὺ δὲν τὴν λένε πολλοί, οὔτε γράφτηκε ἰδιαιτέρως στὰ βιβλία, ποὺ ἐκδόθηκαν γιὰ αὐτόν. 

Γράψανε ὅλοι γιὰ τὶς βόλτες, ποὺ ἔκανε στὴ Μύκονο μὲ διασημότητες, τὶς περιπέτειες ποὺ εἶχε ὡς ἄνθρωπος. 

Δίψαγε γιὰ τὴ ζωή, δίψαγε γιὰ τὴν ἀγάπη. 

Μὰ δὲν ἤξερε ποῦ νὰ τὴν βρεῖ καὶ τὴν ἔψαχνε σὲ λάθος μονοπάτια.

Κάποια στιγμὴ τὸν ἐπισκέφτηκε ἡ ἀσθένεια (σ.σ. ὁ Billy Bo ἦταν τὸ πρῶτο διάσημο θῦμα τοῦ AIDS στὴν Ἑλλάδα). 

“Κακό πρᾶγμα ἡ ἀσθένεια”, λένε οἱ περισσότεροι. 

Κοίτα ὅμως ποὺ καμιὰ φορὰ εἶναι γιὰ καλό… 

Καὶ ὅταν ἦλθε ἡ ἀσθένεια καὶ κτύπησε ἕνα πνευματικὸ καμπανάκι, αὐτὸς ἄκουσε τὸ καμπανάκι, ποὺ σημαίνει ὅτι εἶχε καλὰ στοιχεῖα μέσα του.

Καὶ διηγεῖται ὁ πνευματικός: “Βλέπω ἕνα παιδί, ἕνα παλληκάρι, σὰν ἄγγελος ἦταν, μὲ τὰ ὡραῖα τὰ δερμάτινα πάνω-κάτω. 

Μπαίνει στὴν ἐκκλησιὰ καὶ λέει “πάτερ, θέλω νὰ ἐξομολογηθῶ”. Καὶ κατέβαλα προσπάθεια νὰ δῶ ἂν ἦταν ἀγόρι ἢ κορίτσι. 

Ἦταν ψηλός, ἀλλὰ εἶχε καὶ μία ἄλλη ὀμορφιά, ποὺ ἔμοιαζε μὲ τὴ γυναικεία…”.

Ξεκίνησε λοιπὸν καὶ ἐξομολογήθηκε μὲ μετάνοια. Ἄρχισε νὰ ἔρχεται, μετὰ ἀπὸ ἕνα κανόνα ποὺ τοῦ ἔβαλε ὁ πνευματικός, νὰ κοινωνάη, νὰ ἐκκλησιάζεται, νὰ προσεύχεται, ὥσπου σιγὰ-σιγὰ κατέπεσε καὶ ἀναγκαζόταν ὁ ἱερέας νὰ πηγαίνη νὰ τὸν ἐξομολογῆ καὶ νὰ τὸν κοινωνῆ στὸ σπίτι του, στὸ Κολωνάκι.

Ὅταν ὁ ἱερέας πρωτοπῆγε στὸ σπίτι, νόμιζε ὅτι μπῆκε σὲ κανένα μουσεῖο! 

Ἦταν ἕνας χῶρος διακοσμημένος μόνο μὲ μοντέλα, μὲ φωτογραφίες ἀπὸ ἐπιδείξεις μόδας κ.λπ. 

Κάθε φορὰ ποὺ ἐρχόταν μετά, ἔφευγε καμιὰ φωτογραφία καὶ ἔμπαινε μία εἰκόνα στὴ θέση τους… 

Στὸ τέλος νόμιζες ὅτι ἔμπαινες σὲ μοναστήρι.

Ὅταν ἔφυγε στὴν Ἀμερικὴ γιὰ νὰ πάη γιὰ θεραπεῖες, παρήγγειλε ἕνα σιδερένιο σταυρό, μεγάλο, σπαστὸ γιὰ νὰ χωράη στὴν βαλίτσα, γιὰ νὰ τὸν βάλη πίσω ἀπὸ τὴν πόρτα τοῦ δωματίου του στὸ νοσοκομεῖο, γιὰ νὰ βλέπη τὸν Σταυρὸ τοῦ Χριστοῦ καὶ νὰ προσεύχεται.

Δὲν πέτυχαν οἱ θεραπεῖες, γύρισε πίσω, καὶ ἄρχισε ἡ μεγάλη κατηφόρα, ἡ φθορά, ὁ δρόμος πρὸς τὸν θάνατο. Τὸν εὐλογημένο θάνατο, θὰ λέγαμε. 

Γιατί ἂν δὲν πεθαίναμε, παιδιά, θὰ ταλαιπωριόμασταν γιὰ πάρα πολλὰ χρονιά! 
Καὶ τί γίνεται;

Καὶ διηγεῖται ὁ πνευματικός: “Κάποια στιγμή, πῆγα Σάββατο πρωὶ καὶ τὸν κοινώνησα. 

Ἔρχεται ἡ ὥρα ποὺ εἶναι νὰ φύγω καὶ μοῦ λέει ὁ Βασιλάκης:

Πάτερ, κάνε μου μία χάρη, ἔλα καὶ μετὰ τὰ μεσάνυκτα σήμερα νὰ μὲ κοινωνήσης. 

Γιατί θὰ φύγω πρὶν ξημερώση, μὲ εἰδοποίησε ἡ Παναγία!

Εἶπα νὰ τὸν πιστέψω, νὰ μὴ τὸν πιστέψω; 

Ἂς τοῦ κάνω τὸ χατίρι, ἀφοῦ ὁ ἄνθρωπος νὰ κοινωνήση ζητάει”.

Πῆγε, λοιπόν, ὁ ἱερέας κατὰ τὴ 1-2 μεσ’ τὴ μαύρη νύκτα καὶ τὸν κοινώνησε τὸν Βασιλάκη. Καὶ ὄντως ὁ Θεὸς τὸν πῆρε πρὶν ξημερώση, ξημερώνοντας Κυριακή, ὅπως τὸν εἶχε πληροφορήσει ἡ Παναγία! 

Μᾶς διηγεῖτο αὐτὰ ὁ ἱερέας καὶ μᾶς λέει: “Εὐχηθεῖτε, παιδιά μου, νὰ ἔχω τὰ τέλη τοῦ Βασιλάκη”.

Νὰ ποιὸς εἶναι ὁ Χριστός! Νὰ ποιὰ εἶναι ἡ Ἐκκλησία, ποὺ δὲν μπερδεύει τοὺς ἀνθρώπους. Δὲν τοὺς λέει “καλὰ πᾶς”, ἐνῷ πηγαίνουν στὸν γκρεμό. 

Αὐτὸ δὲν πρέπει νὰ συμβαίνη. 

Ἀλλὰ ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρὰ ἡ Ἐκκλησία δὲν ἀπογοητεύει καὶ κανένα. 

Καὶ προβάλλει μπροστὰ στοὺς ἀνθρώπους τὸν δρόμο γιὰ τὴν θέωση.

Ἔτσι καὶ ὁ Billy Bo. 

Δὲν σώθηκε ἁπλῶς, ἀλλὰ γιὰ νὰ πάη καὶ ἡ Παναγία νὰ τοῦ πῆ “ἑτοιμάσου, ἔρχεσαι”, αὐτὸ σημαίνει ὅτι ὁ Βασίλης πῆγε καὶ σὲ καλὴ θέση! 
Καὶ ἔχουμε ἄπειρα τέτοια παραδείγματα, ἀπὸ τὰ ἀρχαῖα χριστιανικὰ χρόνια μέχρι καὶ σήμερα…».

Συμπέρασμα: 

Ἡ μὲν ἁμαρτία μᾶς ὁδηγεῖ στὴν Κόλαση, ἡ δὲ μετάνοια καὶ ἐξομολόγηση στὸν Παράδεισο.

ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ Η ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ "ΕΚΚΛΗΣΙΑ" ΑΓΙΟΓΡΑΦΗΣΕ ΣΤΟΝ ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ ΝΑΟ ΑΓ.ΤΡΙΑΔΑΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ! ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΚΑΙ Ο ΠΑΡΑΣ ΔΕΝ ΚΡΥΒΟΝΤΑΙ…


Στην πόλη Λούτσκ στην διοικητική περιφέρεια του Βολίν στην Ουκρανία η σχισματική ”Εκκλησία” μόρφωμα του OCU αγιογράφησε τον καθεδρικό ναό με τοιχογραφίες που απεικονίζουν επιχειρηματίες! Το σχίσμα και ο παράς δεν κρύβονται…

Εικόνες διάσημων επιχειρηματιών του Βολίν εμφανίστηκαν στην άνω εκκλησία του καθεδρικού ναού της Αγίας Τριάδας στο Λούτσκ, αναφέρει το Misto.media. 

Μεταξύ αυτών είναι οι επιχειρηματίες-υπερεργολάβοι Viktor Chernukha και Leonty Ivanishin, καθώς και ο ιδιοκτήτης της γεωργικής επιχείρησης “Vilia” Evgeniy Dudka και άλλοι, το OCU αποφάσισε επίσης να αγιογραφήσει τον Igor Palitsa, αλλά αυτή η εικόνα δεν είναι ακόμη διαθέσιμη.


Ο αγιογράφος του καθεδρικού ναού, ο «διάκονος» Γιούρι Γκέτμαντσουκ, εξήγησε ότι οι πρώτες εικόνες δημιουργήθηκαν πριν από έξι μήνες, αλλά ορισμένες από αυτές προκάλεσαν αντικρουόμενες κριτικές, οι οποίες οδήγησαν σε αλλαγές.

«Τώρα η δουλειά έχει σταματήσει λόγω του θορύβου. Αναγκαστήκαμε να ξανακάνουμε τις εικόνες μετά την αντίδραση σε αυτές», σημείωσε ο Hetmanchuk.

Η λίστα των θαμώνων του εικονοφραφικού προγράμματος δόθηκε από τον επικεφαλής της επισκοπής Volyn της OCU, Mikhail Zinkevich. Στη λίστα υπήρχαν 12 άτομα.


Μετά από κριτική από τους κατοίκους της πόλης, η OCU άρχισε να εξετάζει τη δυνατότητα αντικατάστασης εικόνων επιχειρηματιών με πολιτιστικές και καλλιτεχνικές προσωπικότητες. Ο αγιογράφος διαβεβαίωσε ότι τα πορτρέτα ήταν τοποθετημένα σε τέτοια σημεία που δεν θα επηρέαζαν την κύρια χριστιανική σύνθεση του ναού.

Ο Zinkevich ανακοίνωσε προηγουμένως ότι ο καθεδρικός ναός θα απεικονίζει γεγονότα από τη ζωή του Volyn στο πλαίσιο της ιστορίας και του πολιτισμού του, και δήλωσε ότι αυτή η καινοτομία θα είναι μοναδική για την τοπική αρχιτεκτονική.


Χτύπα το κακό με την προσευχή και τη δοξολογία προς τον Θεό...


Νιώθεις οργή, θυμό, νεύρα για κάποιον; 
Θέλεις να τον υβρίσεις, διότι σου προξένησε λύπη, πόνο, κακό, σε αδίκησε;
Κάνε ένα κομποσχοίνι εκατοστάρι γι' αυτόν και θα δεις πως θα ελαφρύνεις και θα νοιώσεις αγάπη γι' αυτόν.
Προσευχήσου με θέρμη γι' αυτόν.
Χτύπα το κακό με το καλό.
Χτύπα το κακό με την προσευχή και τη δοξολογία προς τον Θεό.

Γέροντος Σεραφείμ του Σαββαΐτου


Προσευχή στον Κύριο του Οσίου Ιωάννου του Δαμασκηνού


Προσευχή στον Κύριο του Οσίου Ιωάννου του Δαμασκηνού την οποία έλεγε κάθε ημέρα προ του ύπνου. Όλα λοιπόν αυτά, ως αγαθός και φιλάνθρωπος, μου χάρισες, Δέσποτα εγώ όμως ο άθλιος καταφρονώντας όλα, σε ξένη και μακρινή, χώρα της καταστροφής ξέφυγα. Αλλά συ, Πανάγαθε, πάλι επανάφερε, και μην οργιστείς μ’ εμένα τον ταλαίπωρο…

Προσευχή στον Κύριο Οσίου Ιωάννου Δαμασκηνού

Εύσπλαχνε και πολυέλεε Κύριε, Ιησού Χριστέ, Θεέ μου, που ήλθες στον κόσμο να σώσεις τους αμαρτωλούς, από τους οποίους χειρότερος από όλους είμαι εγώ, ελέησέ με πριν πεθάνω, γιατί ξέρω πως φρικτό και φοβερό δικαστήριο με περιμένει μπροστά σ’ όλη την κτίση, οπότε και τα ακάθαρτα και παμμίαρα έργα μου θα γίνουν φανερά. Και είναι αληθινά ασυγχώρητα και ανάξια συγγνώμης, διότι υπερβαίνουν το πλήθος της θαλάσσιας άμμου.

Γι’ αυτό δεν τολμώ να ζητήσω την άφεση αυτών, Δέσποτα, διότι αμάρτησα περισσότερο από όλους τους ανθρώπους, διότι έζησα ασώτως περισσότερο από τον άσωτο υιό, σου χρωστάω περισσότερα από μύρια τάλαντα, έκανα περισσότερες αμαρτίες από τον τελώνη, ακάθαρτα έργα έπραξα πιο πολλά από την πόρνη του Ευαγγελίου, αμετανόητα έσφαλα, όπως οι Νινεύϊτες και ακόμα χειρότερα, βυθίστηκα μέσα στις αμαρτίες μου περισσότερο από το βασιλέα Μανασσή και, σαν βαρύ φορτίο, με καταπιέζουν, και ταλαιπωρήθηκα και υπέκυψα τελείως.

Το Άγιο Πνεύμα σου λύπησα. Τις εντολές σου παράκουσα.

Τον πλούτο των χαρισμάτων σου διασκόρπισα, τη χάρη σου μόλυνα, τον αρραβώνα, που μου έδωκες, στις αμαρτίες σπατάλησα, το πολύτιμο κατ’ εικόνα σου, τη ψυχή μου, εμίανα, το χρόνο, που μου έδωσες να μετανοήσω, με τους εχθρούς σου εβίωσα, καμιά εντολή σου δεν τήρησα. Το χιτώνα της ψυχής μου, που μου φόρεσες κατερρύπωσα, τη λαμπάδα του λογικού έσβησα, το πρόσωπό μου, που το λάμπρυνες, με τις αμαρτίες αχρήστεψα, τα μάτια μου, που τα φώτισες, με τη θέλησή μου ετύφλωσα. Τα χείλη μου, που πολλές φορές τα άγιασες με τα θεία σου μυστήρια, με αναίδεια τα εμόλυνα.

Και γνωρίζω πάντως ότι θα παρασταθώ στο φοβερό σου βήμα, σαν κατάδικος, ο παμμίαρος γνωρίζω δε τότε όλα μου τα έργα θα ελεγχθούν, και τίποτε δεν θα κρυφτεί από σένα.

Αλλά σε παρακαλώ, συμπαθέστατε, πολυέλεε, φιλανθρωπότατε Κύριε, μη με ελέγξεις εξαιτίας του θυμού σου, δεν λέω μη με παιδεύσεις, γιατί αυτό είναι αδύνατο λόγω των έργων μου, «μη τω θυμώ σου ελέγξης με». Θα κερδίσω αυτό από εσένα, εάν δεν με παιδεύσεις με το θυμό και την οργή σου, μήτε φανερώσεις αυτά ενώπιον αγγέλων και ανθρώπων, ώστε να αισχυνθώ και να ντραπώ.

Εάν κανείς δεν μπορεί να υποφέρει το θυμό ενός θνητού βασιλιά, πόσο μάλλον να υποφέρω το θυμό σου, Κύριε, ο άθλιος;

Ξέρω το ληστή, που ζήτησε και παρευθύς έλαβε τη συγχώρεση, ξέρω την πόρνη, που προσήλθε ολόψυχα και συγχωρέθηκε. Ξέρω τον τελώνη, που στέναξε βαθιά και δικαιώθηκε όμως εγώ ο πανάθλιος, ενώ υπερβαίνω όλους στις αμαρτίες, στη μετάνοια δεν θέλω να τους μιμηθώ, γιατί ούτε δάκρυ συνεχές έχω, ούτε καθαρή και αληθινή εξομολόγηση, ούτε στεναγμό από τα βάθη της καρδίας μου, ούτε καθαρή τη ψυχή, ούτε αγάπη του Θεού, ούτε ταπείνωση, ούτε προσευχή παντοτινή, ούτε σωφροσύνη στο σώμα, ούτε καθαρότητα σκέψεων, ούτε διάθεση, που να ευχαριστεί το Θεό έχω. – Προσευχή στον Κύριο Οσίου Ιωάννου Δαμασκηνού

Με ποιο λοιπόν πρόσωπο και με ποια παρρησία να ζητήσω συγχώρεση;

Πολλές φορές, Δέσποτα, έδωσα υπόσχεση να μετανοήσω. Πολλές φορές στην εκκλησία κατανύσσομαι και γονατίζω μπροστά σου, όταν όμως εξέρχομαι, αμέσως στις αμαρτίες ξαναπέφτω. Πόσες φορές με ελέησες, εγώ όμως σε πίκρανα.

Πόσες φορές μακροθύμησες, εγώ όμως δεν επέστρεψα κοντά σου. Πόσες φορές με σήκωσες από την αμαρτία, εγώ όμως πάλι γλίστρησα και έπεσα κάτω. Πόσες φορές συ με άκουσες, εγώ όμως σε παράκουσα. Πόσες φορές με πόθησες, εγώ όμως πουθενά δεν σε υπηρέτησα. Πόσες φορές με τίμησες, εγώ όμως δεν σ’ ευχαρίστησα.

Πόσες φορές, ενώ αμάρτησα, ως στοργικός πατέρας με παρηγόρησες και ως παιδί σου με κατεφίλησες και τις αγκάλες σου, αφού μου άνοιξες, μου φώναξες: Σήκω, μη φοβάσαι, στάσου έλα πάλι, δεν σε περιφρονώ, δεν σε σιχαίνομαι, δεν σε απορρίπτω, ούτε γίνομαι σκληρός προς το πλάσμα μου, το δικό μου παιδί, την εικόνα μου, τον άνθρωπο, που με τα ίδια μου τα χέρια έπλασα και φόρεσα και προς χάρη του οποίου το αίμα μου έχυσα, δεν μπορώ να μην του αποδώσω την πρώτη δόξα και τιμή, δεν δύναμαι να μην το συναριθμήσω με τα ενενήκοντα εννέα πρόβατα. Διότι γι’ αυτό και μόνο στη γη κατέβηκα, και το λύχνο άναψα, και τη δική μου σάρκα και την οικία μου σάρωσα, και τις φίλες δυνάμεις προσκάλεσα, για να γιορτάσουμε την εύρεσή σου.

Όλα λοιπόν αυτά, ως αγαθός και φιλάνθρωπος, μου χάρισες, Δέσποτα εγώ όμως ο άθλιος καταφρονώντας όλα, σε ξένη και μακρινή, χώρα της καταστροφής ξέφυγα. – Προσευχή στον Κύριο Οσίου Ιωάννου Δαμασκηνού

Αλλά συ, Πανάγαθε, πάλι επανάφερε, και μην οργιστείς μ’ εμένα τον ταλαίπωρο.

Κύριε, «μη τω θυμώ σου έλεγξης με», εύσπλαχνε, αλλά μακροθύμησε ακόμα σ’ εμένα. Μη σπεύσεις να με κόψεις, σαν την άκαρπη συκιά, ούτε να διατάξεις να με θερίσουν πρόωρα από τη ζωή μου, και οδήγησέ με στη μετάνοια, Κύριε.

Ελέησέ με, Κύριε, γιατί είμαι ασθενής στη ψυχή, ασθενής στο λογισμό, ασθενής στη σκέψη, ασθενής στη διάθεση διότι έχασα τη δύναμή μου, έχασα το χρόνο μου, έχασα μάταια όλες τις ημέρες μου και το τέλος έφθασε.

Αλλ’ άνοιξε, άνοιξε, άνοιξέ μου, Κύριε, αν και χτυπώ αναξίως, και μη μου αποκλείσεις την πόρτα της ευσπλαχνίας σου, διότι, εάν συ κλείσεις, ποιός θα μου ανοίξει;

Εάν συ δεν μ’ ελεήσεις, ποιός θα με βοηθήσει; Κανένας άλλος, κανένας, παρά μόνο εσύ που είσαι από τη φύση σου ελεήμων και σπλαγχνικός.

Ελέησέ με. Κύριε, γιατί ασθενής είμαι. Διότι με αποδυνάμωσε ο εχθρός, και με έκανε εξουθενωμένο και άρρωστο. Ο άρρωστος όμως και συντετριμμένος δεν μπορεί να βοηθήσει τον εαυτό του.

«Ελέησόν με, Κύριε, ότι ασθενής ειμί».

Θεράπευσέ με, Κύριε, γιατί ταράχθηκε το σώμα μου. Ταράχθηκε και συντρίφθηκε η ψυχή μου. Ο συντετριμμένος στο σώμα δεν μπορεί να σηκωθεί και ζητήσει το γιατρό, δεν μπορεί να τρέξει, για να γλυτώσει από τον εχθρό. Λοιπόν συ αναζήτησέ με, Δέσποτα, που ήρθες να βρεις το χαμένο πρόβατο, συ εμένα, που έπεσα στους ληστές, σκέπασέ με, διότι με άφησαν όχι μισοπεθαμένο, αλλά τελείως νεκρό.

Λοιπόν γιάτρεψέ με, Κύριε, γιατί ο εχθρός με έκαμε ασθενή και δυσώδη κι ο ασθενής και δυσώδης βρίσκεται όλος κάτω, όλος έχει πέσει πτώμα ελεεινό μόνο που προσκαλεί το γιατρό, μόνο που φωνάζει στο Λυτρωτή, μόνο που με τα μάτια παρατηρεί πότε θα έλθει και θα τον επισκεφθεί αυτός, που θεραπεύει τους θλιμμένους στην καρδιά, και ανορθώνει τους κατατρομαγμένους, και σώζει τους απελπισμένους.

Γιάτρεψέ με, Κύριε, «ότι εταράχθη τα οστά μου και η ψυχή μου εταράχθη σφόδρα», σωματική και ψυχική οδύνη με κυρίευσε, Δέσποτα, διότι περιπλέχθηκα σε σαρκικά πάθη, και το σώμα και την ψυχή τα έκανα παιχνίδι στους δαίμονες, «Ίασαί με, Κύριε, ότι εταράχθη τα οστά μου», εκείνα που συναρμολογούν τον εσωτερικό άνθρωπο. – Προσευχή στον Κύριο Οσίου Ιωάννου Δαμασκηνού

Ποιά είναι αυτά;

Η πίστη, η φρόνηση, η ελπίδα, η δικαιοσύνη, η εγκράτεια, η ευσέβεια, η πραότητα, η ταπεινοφροσύνη και η ελεημοσύνη. Αυτά τα πνευματικά οστά συντρίφτηκαν, Δέσποτα αλλ’ ίασαί με, Κύριε, ότι «εταράχθη τα οστά μου και η ψυχή μου εταράχθη σφόδρα», βλέπω να φθάνει το τέλος της ζωής μου, και «η ψυχή μου εταράχθη σφόδρα», βλέπω το μετά θάνατο δύσκολο δρόμο και μακρινό και εγώ προς τα εκεί δεν είμαι έτοιμος, «και η ψυχή μου εταράχθη σφόδρα».

Βλέπω το δανειστή να απαιτεί τα δανεικά, και να μη δύναμαι να του αποδώσω «και η ψυχή μου εταράχθη σφόδρα», βλέπω το λογοθέτη μου να παρουσιάζει το χειρόγραφο και τους δημίους να ουρλιάζουν εναντίον μου, «και η ψυχή μου εταράχθη σφόδρα».

Βλέπω να με κατηγορούν πολλοί, και κανέναν υπερασπιστή «και η ψυχή μου εταράχθη σφόδρα», όλος είμαι πληρωμένος από ταραχή και σκοτοδίνη, και αγωνιώ, και τρέμω, και φρίττω, και τα σπλάγχνα μου σπαράσσονται, και δεν γνωρίζω τί να κάμω, με ποιό πρόσωπο ν’ αντικρίσω τον Κριτή μου; Ζαλίζομαι, τρέμω, φρικιάζω, και είμαι σε αμηχανία, και λοιπόν «η ψυχή μου εταράχθη σφόδρα».

Ελέησέ με, Κύριε, «ότι εταράχθη τα οστά μου και η ψυχή μου εταράχθη σφόδρα».

Ο πονηρός δεν παύει να με ενοχλεί οι εχθροί μου δεν παύουν να με πολεμούν, ο εμφύλιος πόλεμος της σάρκας πάντοτε με καταφλέγει, οι πονηροί λογισμοί δεν ησυχάζουν καθόλου. «Δι’ ο επίστρεψον, Κύριε, ρύσαι την ψυχήν μου και σώσόν με ένεκεν του ελέους σου».

Ως συμπαθής, ελέησέ με, ως ελεήμων συμπάθησέ με, ως φιλάνθρωπος, σώσον με χάριν του ελέους σου και όχι από τα έργα μου, διότι είναι πονηρά, όχι από τους κόπους μου, γιατί είμαι ασθενής, όχι από τις σκέψεις μου και τα λόγια μου, διότι είναι ακάθαρτοι και μολυσμένοι, αλλά ένεκα του ελέους σου, πολυέλεε Κύριε, σώσον με.

Εάν δε θέλεις να με δικάσεις, Δέσποτα, πρώτος εγώ θα καταδικάσω τον εαυτό μου. Εγώ κατηγορώ τον εαυτό μου ότι είμαι άξιος θανάτου. Λοιπόν σώσον με χάριν του ελέους σου. – Προσευχή στον Κύριο Οσίου Ιωάννου Δαμασκηνού

Στη φιλανθρωπία σου καταφεύγω, πανάγαθε, δεν έχω κάτι άξιο να σου προσφέρω.

Ελεημοσύνη ζητώ μη ζητήσεις από μένα την αξία της. Ενθυμήσου τα λόγια σου. Κύριε, ότι με επιμέλεια ασχολείται ο νους του ανθρώπου στα πονηρά από τη νεότητά του: Και ότι ο άνθρωπος προσκολλήθηκε σ’ αυτήν τη ματαιότητα, και οι ημέρες του σαν σκιά, παρέρχονται και ότι κανείς δεν είναι καθαρός από μολυσμό της αμαρτίας και ότι «εν ανομίαις συνελήφθην και εν αμαρτίαις εκίσσησέ με η μήτηρ μου».

Διότι εάν παρατηρήσεις τις ανομίες μας, Κύριε, κανείς δεν θα υπομείνει την οργή σου. Γι’ αυτό σώσε με τον ανάξιο δούλο σου χάριν του ελέους σου και όχι χάριν των έργων μου.

Εάν βέβαια ελεήσεις τον άξιο, δεν είναι τίποτε το παράδοξο, εάν σώσεις τον δίκαιο, τίποτε το παράξενο, σώσε με χάριν της αγάπης σου. Δείξε θαυμαστό το έλεος σου σ’ εμένα, Κύριε. Σε μένα φανέρωσε την ευσπλαχνία σου, Δέσποτα. Σ’ έμενα εκδήλωσε μεγάλη τη φιλανθρωπία σου, Άγιε. Δείξε σ’ εμένα. Κύριε, τα αρχαία ελέη σου, που είχες δείξει στους εκλεκτούς σου, καθότι τους μεν δικαίους σώζεις, τους δε αμαρτωλούς ελεείς.

Να μη νικήσει η κακία μου την αγαθότητά σου, Κύριε, μήτε να εισέλθεις σε ακριβή εξέταση και κρίση μετά του δούλου σου. Διότι, εάν θελήσεις να με δικάσεις, θα φραχθεί το στόμα μου, μη έχοντας τι να πει ή τι ν’ απολογηθεί.

Γι’ αυτό «μη εισέλθεις εις κρίσιν μετά του δούλου σου», ούτε να ζυγίσεις τις αμαρτίες μου την απειλή σου.

Αλλ’ «απόστρεψον το πρόσωπόν σου από των αμαρτιών μου και πάσας τας αμαρτίας μου εξάλειψον», και σώσον με χάριν του ελέους σου, Κύριε. Και το έλεος σου να με συνοδεύει, Κύριε, που φεύγω κακώς από σένα, που πάντοτε δραπετεύω από σένα και που καταλήγω στην αμαρτία πάντοτε με κακό τρόπο.

Αυτό μόνο παρακαλώ, και ικετεύω, και δέομαι «σώσόν με ένεκεν του ελέους σου». Σώσε με, προτού ν’ αναχωρήσω προς εκείνα τα δικαστήρια ή καλύτερα, να πω την αλήθεια, προς εκείνα τα κολαστήρια, όπου δεν υπάρχει μετάνοια, ούτε εξομολόγηση.

Δεν υπάρχει συγχώρηση γι’ αυτούς, που δεν μετανοούν εδώ, ούτε εξομολογούνται.

Γι’ αυτό σώσε με τον ανάξιο δούλο σου, που μετανοεί και εξομολογείται ενώπιόν σου, χάριν του ελέους σου, Κύριε, και όχι χάριν των έργων μου.

Διότι συ, Κύριε, είπες, «ζητάτε και θα βρείτε, κτυπήστε την πόρτα και θα σας ανοιχθεί και όσα ζητήσετε με πίστη θα τα λάβετε». Γι’ αυτό σώσε με χάριν του ελέους σου, φιλάνθρωπε Δέσποτα, για να δοξαστεί και σ’ εμένα το πανάγιο όνομά σου και υπερδεδοξασμένο, Κύριε, Θεέ μου, που έγινες για μένα όμοιος μ’ έμενα, ώστε και εγώ, αφού συναριθμηθώ με όλους τους αγίους, να σε δοξάζω τον υπεράγαθο και φιλάνθρωπο Θεό μου Ιησού Χριστό μαζί με τον άναρχο Πατέρα και το πανάγιο και αγαθό και ζωοποιό σου Πνεύμα τώρα και πάντοτε και στους αιώνες των αιώνων. Αμήν.


Καθηγητής Δρ Νεκτάριος Δαπέργολας: Σέ ἕνα παράλληλο, δαιμονικό σύμπαν…


Νεκτάριος Δαπέργολας

Σωστός, ἄν καί βεβαίως ὄχι ἀπολύτως ἀκριβής ὁτίτλος τοῦ δημοσιεύματος στήν φωτογραφία, γιατί ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι μέ δαῦτον, λέξεις ὅπως «ὕβρις» καί «ἐγωπάθεια» εἶναιπλέον πολύ λίγες γιά νά ἀποτυπώσουν ἐπαρκῶς τόν τραγικό του κατήφορο.
Ὁ ἄνθρωπος ζεῖ σέ ἕνα παράλληλο – ἀπολύτως δαιμονικό – σύμπαν καί κάθε τι πού λέει ἤ πράττει εἶναι καί μία προκλητική, κατάστηθη μαχαιριά στήν ἀλήθεια, στήν γνήσια ὀρθόδοξη πίστη, στήν ὀρθή ἐκκλησιαστική τάξη, ἀκόμη καί στήν εἰκόνα πού – ἔστω καί γιά τό θεαθῆναι – θά ὄφειλε νά βγάζει πρός τά ἔξω ἕνας φερόμενος ὡς ἀνώτερος ἐκκλησιαστικός λειτουργός. 
Μεσσιανικές περιοδεῖες, μαζικές ἐκδηλώσεις λατρείας, ἀποκαλυπτήρια ἀγαλμάτων ἐνώπιόν του (τό εἴδαμε στό παρελθόν καί μέ ὀνοματοδοσίες δρόμων καί πλατειῶν πρός τιμήν του), ἀπερίγραπτα πανό (τύπου «εὐλογημένος ὁ ἐρχόμενος») καί χιλιάδες ἀκόμη ἀπίστευτα λιβανίσματα γιά τόν «πατριάρχη τοῦ Γένους», τόν «ἡρωικό καί μαρτυρικό πατριάρχη», τόν «μεγάλο ἡγέτη τῆς Ὀρθοδοξίας», τόν «ἁπλό καί ταπεινό» πνευματικό πατέρα (ναί, τό ξανακούσαμε μέχρι καί αὐτό, τήν ἴδια ὥρα πού γινόταν τά πρόσφατα ἀποκαλυπτήρια τοῦ ἀγάλματος – τόση ταπείνωση δηλαδή!) καί πλείστους ἀκόμη χαρακτηρισμούς πού θά ἦταν βεβαίως γιά ξεκαρδιστικά γέλια, ἄν δέν ἦταν πρωτίστως γιά γοερά κλάματα. 
Γιατί βεβαίως μέ μία τόσο ἀρρωστημένη κενότητα καί ἀντιστροφή τῆς πραγματικότητας, πού ἐξυμνεῖ τήν πλάνη καί παρουσιάζει τόν ζόφο ὡς φῶς, δέν μπορεῖ νά γελάει κανείς. Τεράστια ἀσφαλῶς σέ ὅλη αὐτή τήν κατάντια καί ἡ εὐθύνη ὅλων αὐτῶν τῶν στρατῶν ἀπό (ρασοφόρους τε καί μή) σφουγγοκωλάριους καί κάθε λογῆς καί εἰδῆς σαλιάρηδες ἀρχιγλεῖφτες πού τόν περιτριγυρίζουν (ἤ τόν…υποδέχονται κατά τόπους), ἀπό τήν ἄλλη ὡστόσο εἶναι προφανές πώς τίποτε ἀπό ὅλα αὐτά τά ἀριδήλως στημένα καί νοσηρά καραγκιοζλίκια δέν θά συνέβαινε, ἄν πρῶτα ὁ ἴδιος δέν τά ἤθελε καί δέν τά τροφοδοτοῦσε.

Καί μιά πού ἀνέφερα καί τή συστηματική διαστροφή τῆς ἀλήθειας καί τῆς πραγματικότητας, δέν εἶναι φυσικά τυχαῖο πού ὁ εἰκονιζόμενος ξανάπιασε τίς προάλλες στό στόμα του τήν Οὐκρανία, ὄχι φυσικά γιά νά ἀπολογηθεῖ, ὡς ὄφειλε, γιά τό ὅτι ἐκεῖ ἡ Ὀρθοδοξία διώκεται αἰσχρά καί βανδαλίζεται ἀνελέητα μέ δική του πρωτίστως ὑπαιτιότητα καί ἠθική αὐτουργία (ἄλλωστε ὡς «Πάπας τῆς Ἀνατολῆς» καί κεντρικό πρόσωπο τῆς ἐκτρωματικῆς ζηζιούλειας ἐκκλησιολογίας εἶναι γνωστό ὅτι κατέχει τό ἀλάθητο), ἀλλά καί κομπάζοντας ἀπό πάνω γιά τήν…ἑνότητα καί τήν εἰρήνη πού δῆθεν ἔφεραν στήν περιοχή οἱ ἀχαρακτήριστες ἐπιλογές του.

Ὁπότε βεβαίως, μέσα σέ ὅλα αὐτά, μόνο μέ θλιμμένο καί πικρό χαμόγελο μπορεῖ κανείς νά ἀντιμετωπίσει καί τήν πρόσφατη ἀγωνιώδη ἔκκληση τοῦ μαρτυρικοῦ (αὐτός ὄντως εἶναι μαρτυρικός) μητροπολίτη Τσερκάσι Θεοδοσίου πρός ἐκεῖνον «νά σταματήσει τά πνευματικά τέκνα του» (δηλαδή τήν συμμορία τῶν παλιάτσων πού παριστάνει τήν νέα Οὐκρανική Ἐκκλησία) ἀπό τήν γενοκτονία πού ἐπιχειροῦν. Κατανοητή προφανῶς ἡ ἀγωνία τοῦ μητροπολίτη, ἀλλά θά ἔπρεπε νά ξέρει ὅτι τέτοιες ἐκκλήσεις εἶναι πρός ὦτα μή ἀκουόντων. Πού ὄχι μόνο ἀρνοῦνται νά ἀκούσουν, ἀλλά καί δέν θά ἡσυχάσουν μέχρι ἡ γνήσια Οὐκρανική Ἐκκλησία νά ξεκληριστεῖ ἀπό προσώπου γῆς.

Τά σχέδια τοῦ Θεοῦ ὅμως εὐτυχῶς εἶναι πάντοτε διαφορετικά ἀπό ἐκεῖνα πού ἐκπονοῦν ἤ ἐκτελοῦν οἱ ὑπηρέτες τοῦ σκότους…




Εάν αυτά που σας λέω συμφωνούν με ό,τι λέγουν οι Αγ.Πατέρες να τα ακολουθήσετε...



“Να λέτε την Ευχή και η ευχή θα τα κανονίσει όλα... (Άγιος Φιλούμενος)


Ο Άγιος Φιλούμενος o Νέος Ιερομάρτυς, αναφέρει η μοναχή Ευπραξία «ήταν πάρα πολύ ολιγόλογος. Όταν όμως πηγαίναμε στο προσκύνημα που διακονούσε, στο πέρας της Θείας Λειτουργίας, πάντοτε έκανε ένα σύντομο και απλό κήρυγμα.

Μας έλεγε, για παράδειγμα, να έχουμε ταπείνωση, να έχουμε αγάπη, να ήμαστε ελεήμονες… 
“Να λέτε την Ευχή” μας έλεγε, “και η ευχή θα τα κανονίσει όλα.
Όταν λέτε την Ευχή, μη φοβείστε τίποτα. 
Αλλά κι ο ίδιος ζούσε την Ευχή, η οποια δεν έλειπε ο από το στόμα του.Περπατούσε και έβλεπες συνεχώς τα χείλη του να κινούνται. 

Εμάς, πού ήμασταν μοναχές, μας έλεγε να διαβάζουμε πολύ και κυρίως πατερικά βιβλία, όπως τον Άγιο Ισαάκ τον Σύρο, τον Άγιο Εφραίμ τον Σύρο, την Κλίμακα του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου, την Αγία Γραφή… Το Ευαγγέλιο, μας έλεγε, να μη σας λείπει από το χέρι σας. Την Καινή Διαθήκη να τη διαβάζετε τακτικά».

Ο πατήρ Φιλούμενος έζησε αθόρυβα και ταπεινά. Η ασκητική ζωή και η ακρίβεια της τήρησης των μοναχικών ιδεωδών, ήταν τα κυριότερα χαρακτηριστικά που τον διέκριναν. 





Απ' όλα τα πάθη, το φοβερότερο είναι να ακολουθεί κανείς την καρδιά του!


"Απ' όλα τα πάθη, το φοβερότερο είναι να ακολουθεί κανείς την καρδιά του, να υπακούει δηλαδή στο θέλημά του και όχι στον Νόμο του Θεού. Αυτό το πάθος στην αρχή μεν δείχνει ότι αναπαύει κάπως ψυχικά τον άνθρωπο, ύστερα όμως την οδηγεί στην κατάθλιψη, επειδή αγνόησε το μυστήριο της Θείας Οικονομίας και δεν βρήκε το δρόμο του Θεού, για να την ακολουθήσει."

Αββάς Ισίδωρος




Όποιος στις ημέρες μας θα σωθεί από τα σαρκικά αμαρτήματα αυτός θα είναι μακάριος


Όποιος στις ημέρες μας θα σωθεί από τα σαρκικά αμαρτήματα – καλό είναι να μην πέσει ποτέ ή, αν έπεσε, να μετανοήσει – αυτός θα είναι μακάριος. Οι Πατέρες μιλούν για την εποχή μας, τις έσχατες αυτές ημέρες, που θα γίνει τούτο, εκείνο, και θα είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα.
Σήμερα η αμαρτία δεν έρχεται με το ξίφος, με τη φωτιά, οπότε κάποια στιγμή σε βοηθάει η χάρη, και γίνεσαι παλικάρι και μαρτυρείς και σώζεσαι, αγιάζεσαι. Δεν είναι απλώς ότι αγωνίζεσαι μερικές ώρες ή ημέρες και τα παίζεις όλα για όλα, όπως συνέβαινε με τους μάρτυρες. Χρειάζεται να αγωνίζεσαι μια ζωή· και δεν ξέρουμε πόσο θα ζήσει ο καθένας.
Η αμαρτία σήμερα έρχεται γλυκά-γλυκά. Και, όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο, ευκολότερα μπορεί να πει κανείς «Χτύπα με το ξίφος», παρά να πει όχι στην αμαρτία αυτή, που δελεάζει, αιχμαλωτίζει τον άνθρωπο πριν καν προλάβει να σκεφθεί και να αντιδράσει.

Και άνθρωποι που είναι μέσα στην Εκκλησία, όχι απλώς αμαρτάνουν σε σχέση με τα ηθικά θέματα, αλλά αμαρτάνουν με ένα πνεύμα σαν να μην είναι τίποτε σημαντικό και βαρύ αυτό. «Το εξομολογούμαι», λένε, «αλλά δεν μπορώ να το καταλάβω, να το νιώσω ότι είναι αμαρτία». Τόσο πολύ έχει διαφθαρεί ο άνθρωπος ειδικά ως προς το θέμα αυτό.

Έτσι, δεν υπάρχει και ελπίδα μετανοίας. Διότι μετανοείς, όταν νιώσεις ότι έκανες κάτι που δεν το θέλει ο Θεός, κάτι που είναι φοβερή αμαρτία. Όταν έχεις κάποια πίστη και γνώση, θα έρθει η ώρα που θα μετανοήσεις. Τώρα και χριστιανοί ακόμη έχουν έτσι επηρεασθεί, που και όταν ακόμη, είτε από συνήθεια, είτε από μικροτύψεις, εξομολογηθούν αμαρτία τέτοιου είδους, στο βάθος δεν μπορούν να νιώσουν ότι πρόκειται περί σοβαροτάτης αμαρτίας, και ότι πρέπει να μετανοήσουν. Αυτό από μια πλευρά είναι ακόμη χειρότερο από την ίδια τη διάπραξη της αμαρτίας.

Κανένας να μην αφήσει τον εαυτό του, χωρίς να τον τακτοποιήσει γενικώς ως προς όλες τις αμαρτίες αλλά πρώτα από όλα ως προς τις σαρκικές αμαρτίες. Και η τακτοποίηση δεν γίνεται απλώς με το να πεις: 
«Να, έκανα και αυτό και μετανοώ, Θεέ μου». 
Χρειάζεται η μετάνοια να είναι βαθιά και αληθινή. Να σκεφθείς και να πεις: 
«Εγώ στη ζωή μου έκανα και αυτά τα πράγματα. Και βέβαια μετενόησα, επέστρεψα στον Θεό· αλλά άραγε η μετάνοιά μου ήταν και είναι όπως τη θέλει ο Θεός;» Έτσι τακτοποιούνται αυτά τα αμαρτήματα. Όχι απλώς με το να πεις: «Ε, να, έκανα και αυτό».

Χρειάζεται αληθινή μετάνοια που καρφώνεται εκεί στην ψυχή και μένει για πάντα· μέχρι τέλους. Να φύγεις από αυτόν τον κόσμο έχοντας γενικώς τη μετάνοια στην ψυχή σου, αλλά και ειδικά για τα αμαρτήματά σου αυτά. Μετά άγιος γίνεσαι. Όπως έγιναν τόσοι άγιοι που είχαν διαπράξει τέτοια αμαρτήματα.

π. Συμεών Κραγιοπούλου