.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Ο ΜΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΦΥΓΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΠΟΥ ΣΕ ΕΧΟΥΝ ΚΛΕΙΣΜΕΝΟ, ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΗ ΔΕΙΣ...

ΓΙΑ ΠΟΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΕΙΣΑΙ ΕΝΑΣ ΣΚΛΑΒΟΣ


Αν το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός σου πηγαίνει σε κάποιον άλλον εκτός από εσένα χωρίς να κάνεις εσύ οικειοθελώς αυτή την επιλογή, τότε ουσιαστικά δουλεύεις για αυτόν τον άλλον περισσότερο απ’ ό,τι δουλεύεις για τον εαυτό σου- ενάντια στη θέλησή σου, ούτε λίγο ούτε πολύ. 

Είστε σκλάβος. Και αν δεν μπορείτε να παραδεχτείτε αυτό το γεγονός στον εαυτό σας, τότε είστε το χειρότερο είδος σκλάβου: ένας πνευματικά υποδουλωμένος.

Ανάλογα με το καθεστώς της δουλείας, οι σκλάβοι μπορεί να έχουν κάποια ελευθερία να μετακινούνται, να αλλάζουν ιδιοκτήτες, να κρατούν κάποιο χαρτζιλίκι ή να αποκομίζουν ανταμοιβές για τη βάναυση κακοποίηση άλλων σκλάβων για λογαριασμό των αφεντικών τους. 

Οι σκλάβοι επιτρέπεται ακόμη και να κάνουν παιδιά για να μεγαλώσουν το ζωικό κεφάλαιο των ιδιοκτητών τους: περισσότερους σκλάβους για τους ιδιοκτήτες των σκλάβων.

Οι σκλάβοι «ξοδεύουν» μέρος του πλούτου που παράγουν, επειδή τα αφεντικά τους πρέπει να τους ταΐζουν, να τους παρέχουν τροφή και ρουχισμό και να τους παρέχουν βασική ιατρική περίθαλψη, όπως όλα τα ζώα. Όλοι οι σκλάβοι «κρατούν» μέρος του «εισοδήματός» τους.

Αυτό μας φέρνει στον σύγχρονο σκλάβο… το χειρότερο είδος σκλάβου στην ιστορία… τον παραπλανημένο που φαντάζεται ότι είναι ελεύθερος.

Τα ζώα ελεύθερης βοσκής που τρέφονται με χορτάρι αποδίδουν καλύτερο κρέας, γάλα, αυγά, ακόμη και παραγωγικότητα: πολλά ζώα εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται για χειρωνακτική εργασία. Αυτός είναι ο ρόλος των ανθρώπινων ζώων. 

Όπως ο Αρχιτέκτονας στην ταινία «The Matrix: Reloaded», οι σκλάβοι είναι πιο παραγωγικοί, ικανοποιημένοι και βιώσιμοι αν καλλιεργούν την ψευδαίσθηση της ελευθερίας επιλογής.

Οι ιδιοκτήτες σας σας δίνουν κάποιο περιθώριο να κινείστε ελεύθερα, ακόμη και αν εξακολουθείτε να χρειάζεστε άδεια για να κινηθείτε. 

Οι ιδιοκτήτες σας σας προπαγανδίζουν από τη γέννησή σας (κατήχηση μέσω της κρατικά χρηματοδοτούμενης σχολικής εκπαίδευσης, των μέσων μαζικής ενημέρωσης, των παραγόντων επιρροής και της ψυχαγωγίας) να πιστεύετε ότι είστε κατά κάποιον τρόπο ελεύθεροι επειδή μάθατε ανούσιες λέξεις όπως «δημοκρατία», «ελεύθερος κόσμος» ή «νομοσχέδιο δικαιωμάτων».

Έτσι, είστε ο χειρότερος από τους χειρότερους σκλάβους: στερημένοι από λογική, αξιοπρέπεια και θάρρος για να αναγνωρίσετε τουλάχιστον τη δική σας κατάσταση σκλάβων. 

Χωρίς αυτή την τολμηρή αναγνώριση – αυτή την ειλικρίνεια να παραδεχτείτε στον εαυτό σας πώς είναι πραγματικά τα πράγματα – δεν έχετε καμία πιθανότητα να δείτε τα δεσμά σας, πόσο μάλλον να τα σπάσετε.

«Ο μόνος τρόπος για να ξεφύγεις από τη φυλακή είναι να τη δεις».



Η ΑΣΧΗΜΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΟΣΠΑΣΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΧΥΔΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΠΑΣΗ ΘΥΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

Η ΣΑΓΗΝΗ ΤΟΥ ΑΛΛΟΚΟΤΟΥ ΩΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΣΧΗΜΙΑΣ


Γράφει η Φωτεινή Μαστρογιάννη

«Γύρω σου κάτι παράξενοι, αλλόκοτοι άνθρωποι, όπου και να σταθείς, αλλόκοτοι άνθρωποι κι άμα ζήσεις μαζί τους δύο τρία χρόνια, σιγά σιγά, δίχως να το καταλάβεις γίνεσαι αλλόκοτος κι εσύ».
Αντον Τσέχωφ – Ο Θείος Βάνιας

Σίγουρα ζούμε σε μία αλλόκοτη εποχή, μία εποχή μετάβασης σε κάτι άγνωστο. 

Η κοινωνία έχει γίνει και αυτή σε μεγάλο βαθμό αλλόκοτη, μία κοινωνία ψυχοπαθητική όπου η καταπίεση , η διαφθορά, ο ναρκισσισμός, η ακόλαστη βία και η συλλογική κοινωνική αναισθησία είναι οι νόρμες αλλά όχι μόνο. 

Η ασχήμια και η χυδαιότητα είναι και αυτές με τη σειρά τους, αναπόσπαστο στοιχείο της. Η ομορφιά είναι απειλή γιατί προάγει τον πολιτισμό και γεννά ελπίδα.

Σε αυτό το πλαίσιο δεν είναι τυχαίο ότι η έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη όπου ο βουλευτής κατέστρεψε τους άσχημους και βλάσφημους για την Ορθοδοξία πίνακες ζωγραφικής ονομάζονταν «Σαγήνη του Αλλόκοτου» . 

Ο καλλιτέχνης αφενός μέσω αυτών των πινάκων ήθελε να προκαλέσει την προσοχή και να ξεχωρίσει σε έναν κόσμο φλύαρο όπου το φαίνεσθαι είναι πιο σημαντικό από την ουσία και ίσως και να δηλώσει την κριτική του στην επικρατούσα θρησκεία αφετέρου χρησιμοποίησε την ασχήμια μέσω της βλασφημίας και όχι το κάλλος ως όχημα επιβολής. 

Η ασχήμια είναι αναπόσπαστο στοιχείο της χυδαιότητας που πάση θυσία πρέπει να επιβληθεί σε όλους. Άλλωστε όπως λέει ο Χοσέ Ορτέγα ι Γκασέτ «η μέτρια ψυχή, γνωρίζοντας ότι είναι μέτρια, έχει το θράσος να διεκδικεί τα δικαιώματα της μετριότητας και να τα επιβάλλει παντού».

Η κίνηση του βουλευτή από την άλλη, ήταν μία κίνηση εκρηκτικής αντίδρασης ενάντια στη βλασφημία. Θα μπορούσε όμως να υποστηριχθεί ότι ήταν μία πράξη αντίστασης, έστω και άκομψης, στην ασχήμια. 

Μία πράξη παράλογη για έναν βουλευτή που επιβεβαιώνει, κατά κάποιον τρόπο, τον Τερτυλλιανό παραφράζοντας τον από το «πιστεύω γιατί είναι παράλογο» σε «το κάνω επειδή είναι παράλογο» (facio quia absurdum). Το παράλογο λοιπόν ως αντίδραση στο αλλόκοτο και τα δύο συνθέτουν άλλο ένα κομμάτι της σύγχρονης ψυχοπαθητικής κοινωνίας.


Ο καλλιτέχνης προσπάθησε να προβάλλει και να προωθήσει το αλλόκοτο, το άσχημο και η φιλοξενία μίας έκθεσης που προωθεί την ασχήμια από έναν δημόσιο οργανισμό όπως είναι η Εθνική Βιβλιοθήκη έχει μεγάλη σημειολογική σημασία όπως άλλωστε και όλο το γεγονός.

Η ασχήμια λοιπόν γίνεται εργαλείο. Δεν είναι μόνο οικονομικό εργαλείο των εταιρειών που προσπαθούν να μας πείσουν ότι όλοι είμαστε άσχημοι και ανεπαρκείς γι’αυτό και χρειαζόμαστε διαρκείς αισθητικές βελτιώσεις (πλαστικές επεμβάσεις, φίλτρα) αλλά και γενετικές (βιοτεχνολογία και γενετικές τροποποιήσεις) προκειμένου να τελειοποιηθούμε αυξάνοντας τα κέρδη τους αλλά και πολιτικό και φιλοσοφικό. 

Ο άνθρωπος θεωρείται φύσει ατελής και μόνο η μετάβαση του στον Μετάνθρωπο θα τον τελειοποιήσει. 

Οι πίνακες που απεικονίζουν την Παναγία και τους Αγίους με αποκρουστική μορφή εκφράζουν αυτό το μήνυμα δηλαδή ότι ο άνθρωπος ως δημιούργημα του Θεού είναι ατελής και αποκρουστικός και αφού είναι κατ’εικόνα και καθ’ομοίωσιν του Θεού ο ίδιος ο Θεός είναι ατελής και αποκρουστικός άρα δεν αξίζει να Τον πιστεύουν όσοι θέλουν να είναι στο πνεύμα της εποχής και που θέλει να μας δείξει πόσο άσχημοι είμαστε, πόσο μικροί γι’αυτό και χρήζουμε βελτίωσης.

Προβάλλεται και προωθείται λοιπόν ένα διαρκές αίσθημα μειονεξίας που στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ είναι γνωστό εργαλείο χειραγώγησης. Η ασχήμια λοιπόν ως εργαλείο χειραγώγησης και υποτίμησης. Άσχημοι άνθρωποι θα έχουν και άσχημη τέχνη, δεν μπορούν να περιμένουν άλλωστε κάτι καλύτερο. 

Οι άσχημοι άνθρωποι δεν θα πρέπει να έχουν ελπίδα, θα είναι μόνιμα κατώτεροι και υποτελείς. Η ελπίδα τους είναι να γίνουν όμορφοι μέσω τεχνητών βελτιώσεων και όχι μέσω της αναζήτησης της εσωτερικής ομορφιάς που προσφέρει η προσέγγιση με το Θείο. 

Ο άνθρωπος δεν θα πρέπει να έχει καμία ελπίδα γι’αυτό και θα πρέπει διαρκώς να τροφοδοτείται με ασχήμια και χυδαιότητα.

Ειδικά στην Ελλάδα, μία χώρα που ανέδειξε το κάλλος ως στοιχείου του πολιτισμού της, η προώθηση της ασχήμιας είναι μία ευθεία βολή εναντίον της εθνικής ταυτότητας.

Δεν θα πρέπει να είναι «ωραίος σαν Ελληνας» αλλά άσχημος, κακότροπος και μίζερος άρα δεν θα είναι Έλληνας. Η ομορφιά της κλασικής και της βυζαντινής Ελλάδας πετάγεται στον κάλαθο των αχρήστων.


Η Αισθητική Επανάσταση στην οποία έχω αναφερθεί σε παλαιότερο κείμενο μου μπορεί να αποτελέσει μέρος της λύσης αλλά απαιτεί την ενεργή συμμετοχή μας. 

Είναι η στροφή προς το ωραίο και η χρήση της αισθητικής ως αντίδραση στην παρακμή, στην ανηθικότητα, στον μηδενισμό και στην κουλτούρα της ασχήμιας που μας επιβάλλει ο καταναλωτισμός.


Η αποφυγή της ασχήμιας είναι μία πράξη αντίστασης στο αλλόκοτο και διατήρησης της εθνικής μας ταυτότητας. Οσον αφορά την τέχνη μπορούμε να αγνοούμε «καλλιτέχνες» εργαλεία της εξουσίας της ασχήμιας και να ενισχύουμε αυτούς που είναι δημιουργικοί και προωθούν την ομορφιά. 

Ανήκουν και αυτοί στους σπάνιους διαβάτες δηλαδή στους διαβάτες που με το ήθος τους και την αντίδραση τους στην ψυχοπαθητική κοινωνία θα βοηθήσουν και όλους τους υπόλοιπους να ξεφύγουν από το τέλμα και να οδηγηθούμε όλοι μαζί στην Αναγέννηση που, εάν και δεν φαίνεται ακόμα, είναι προ των πυλών αρκεί αυτές τις πύλες να τις κρούσουμε με τη στάση μας.


Το σώμα του Κυρίου, φως και φωτιά


Κάποιος άγιος και διορατικός επίσκοπος, όταν κατά τη θεία μυσταγωγία μετέδιδε στον λαό την αγία κοινωνία, έβλεπε ότι, από αυτούς που έρχονταν να μεταλάβουν, άλλοι είχαν το πρόσωπο μαύρο, σαν να ήταν αλειμμένο με καπνιά, και άλλοι κατακόκκινο σαν φωτιά, και τα μάτια ματωμένα. Αυτοί, μόλις μεταλάβαιναν το σώμα του Κυρίου, καίγονταν από αυτό και τυλίγονταν από παντού με φλόγες. Άλλους όμως από αυτούς τους έβλεπε να είναι φωτεινοί στην όψη και ντυμένοι στα λευκά, και σε αυτούς το σώμα του Κυρίου γινόταν σαν φως και τους έκανε ακόμη πιο λαμπρούς και πιο καθαρούς. Και σε όλους αυτούς υπήρχαν και κοσμικοί και μοναχοί.

Μετά λοιπόν την απόλυση της θείας Λειτουργίας ο επίσκοπος παρακαλούσε τον Θεό να του αποκαλύψει το νόημα και την αιτία αυτών που είχε δει. Του παρουσιάστηκε τότε άγγελος Κυρίου και του είπε: «Απορείς γι’ αυτά που είδες; Μάθε λοιπόν ότι οι φωτεινοί στην όψη και ντυμένοι στα λευκά ζουν με σωφροσύνη, αρετή και αγνότητα και έχουν καλοσύνη, συμπάθεια προς τους άλλους και ευσπλαχνία. Αυτοί, καθώς μεταλαβαίνουν τα άγια μυστήρια με καθαρή συνείδηση, φωτίζονται από αυτά και γίνονται ακόμη πιο φωτεινοί. Εκείνοι που έχουν μαύρα τα πρόσωπα είναι δοσμένοι στην πορνεία και την ασέλγεια και ζουν μέσα σε συνεχή ασωτία και φιληδονία. Όσοι έχουν μάτια και πρόσωπα κόκκινα σαν αίμα και σαν φωτιά είναι εκείνοι που πάντοτε χαίρονται με την κακία και την αδικία και είναι φιλοκατήγοροι, βλάσφημοι, πανούργοι και αιμοβόροι. Αυτούς το σώμα του Κυρίου, όταν το μεταλάβουν, όχι μόνο δεν τους καθαρίζει, αλλά αντίθετα τους κατακαίει, γιατί τολμούν να πλησιάσουν σε τέτοια μυστήρια με βρωμερή και ακάθαρτη συνείδηση χωρίς τη βοήθεια της μετάνοιας.

» Εσύ λοιπόν βοήθησέ τους με διδασκαλίες και συμβουλές, αν βέβαια ποθείς τη σωτηρία τους – γι’ αυτό άλλωστε σου αποκαλύφθηκαν όλα αυτά, για να μάθεις τις αμαρτίες του λαού που ποιμαίνεις. Φρόντισε με τη μετάνοια να τους κάνεις να διορθωθούν και να επιστρέψουν στον Θεό, ο οποίος πέθανε και αναστήθηκε γι’ αυτούς. Έτσι, σε εκείνους, καθώς θα έχουν ολόψυχα μετανοήσει και διορθωθεί, ο εκ φύσεως αγαθός και φιλάνθρωπος Κύριος όχι μόνο θα συγχωρήσει τις αμαρτίες, αλλά θα χαρίσει και την απόλαυση των μελλοντικών αγαθών. Και σ’ εσένα θα είναι μεγάλη η ανταμοιβή, γιατί θα έχεις μιμηθεί τον Κύριό σου, ο οποίος ταπεινώθηκε σε ασύλληπτο βαθμό και δεν απαξίωσε να πάρει τη μορφή του δούλου – να γίνει δηλαδή άνθρωπος – για τη σωτηρία των ανθρώπων».

Από το βιβλίο: ΕΥΕΡΓΕΤΙΝΟΣ, τόμος Δ’, Υπόθεση ΛΓ’ (33). Εκδόσεις “Το Περιβόλι τηςa Παναγίας”, Θεσσαλονίκη 2010, σελ. 316.

«Πᾶνος»

Οι άγιοι λένε ότι κάθε σύμπτωση περιστάσεων είναι από τον Κύριο...


Οι άγιοι λένε ότι κάθε σύμπτωση περιστάσεων είναι από τον Κύριο.

Και πιστεύουμε σε αυτό, βλέπουμε την Πρόνοια του Θεού σε αυτό.

Αλλά παρόλα αυτά, κάθε τόσο αρχίζουμε να θρηνούμε που δεν ενεργήσαμε με αυτόν τον τρόπο, παρά τις περιστάσεις, και κάναμε κάποια λάθη.. (...)

Στάρετς Ηλίας (Nozdrin) της Όπτινα


''Ἡ σιγή, λέγει ὁ ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς, σέ θέματα πίστεως εἶναι τρίτο εἶδος ἀθεΐας..''


''Ἡ σιγή, λέγει ὁ ἅγιος Γρηγόριος Παλαμᾶς, 

σέ θέματα πίστεως εἶναι τρίτο εἶδος ἀθεΐας..''

Μόνο ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία κρατᾶ ἀκέραια καί ἀνόθευτη τήν διδασκαλία καί τόν τρόπο τῆς σωτηρίας. Τά ἄλλα χριστιανικά συστήματα καί οἱ ἄλλες λεγόμενες χριστιανικές ὁμολογίες ὅσο ποσοστό ἀλήθειας καί ἄν διατηροῦν, ἐφόσον δέν συνδέονται ὀργανικά μέ τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, εἶναι πλάνες.

Ἀδικοῦμε τήν Ὀρθοδοξία καί προσβάλλουμε τήν ἀλήθεια ὅταν ἀνομάζουμε «ἀδελφές Ἐκκλησίες» τίς ποικιλώνυμες χριστιανικές ὁμολογίες. 

Ἀλλά καί τούς ἴδιους τούς αἱρετικούς βλάπτουμε καί ἀδικοῦμε ὅταν τούς δημιουργοῦμε τήν ἐντύπωση ὅτι βρίσκονται στήν ἀλήθεια, ἐνῶ εἶναι ἐκτός Ὀρθοδοξίας....

Ἐπίκαιρο καί διαχρονικό τό μήνυμα τοῦ ἁγίου Γρηγορίου Παλαμά ἠχεῖ ὡς ἐγερτήριο σάλπισμα ἐπισημαίνοντας τά τρία εἴδη ἀθεΐας πού μᾶς ἀπειλοῦν καί σήμερα:

Εἶναι ἀθεΐα νά ἀρνεῖσαι τόν Θεό. Ἀθεΐα νά μήν πιστεύεις ὀρθόδοξα τόν Ἰησοῦ Χριστό, νά εἶσαι αἱρετικός. 

Ἀθεΐα νά εἶσαι ὀρθόδοξος καί νά μήν ἀγωνίζεσαι γιά τά ὀρθόδοξα δόγματα.

Ἄν θέλουμε, λοιπόν, σήμερα νά ἀναγνωρίζουμε στόν ἅγιο Γρηγόριο Παλαμᾶ καί γενικά στούς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας τήν θέση πού τούς ἀνήκει, ὀφείλουμε νά κρατοῦμε καί νά διακηρύττουμε τήν δική τους πίστη. 

Αναρτήθηκε από ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ

«Οὐδέν ὄφελος βίου καθαροῦ, δογμάτων διεφθαρμένων»

 

Βροντοφωνάζει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος σέ κάθε Ἐπίσκοπο καί σέ κάθε ἁπλό πιστό τῆς Ἐκκλησίας μας: 

«Οὐδέν ὄφελος βίου καθαροῦ, δογμάτων διεφθαρμένων». Δηλαδή, ὅσο ἄμεμπτος καί νά εἶναι ὁ βίος μας, ἐάν ἡ πίστη μας δέν πατάει μέ ἀκρίβεια πάνω στά χνάρια τῶν Ἁγίων μας Πατέρων, πρόσωπο Θεοῦ δέν πρόκειται νά δοῦμε.

Ἐάν ὡς λαός εἴχαμε κρατήσει τήν Ὀρθοδοξία μας ἀνόθευτη καί τήν Ἑλληνοπρέπειά μας χωρίς ἐκπτώσεις, δέν θά εἴχαμε σήμερα οὔτε φαινόμενα βλάσφημων ’’καλλιτεχνῶν’’ οὔτε εἴρωνες καί λασπολόγους τῶν ἁγνῶν ἀγωνιστῶν τῆς Πίστεως καί τῆς Πατρίδος. Δέν θά εἴχαμε οὔτε πολιτικούς ἀντίχριστους καί ἀφελληνισμένους οὔτε καί Ἐπισκόπους μολυσμένους ἀπό τό θανάσιμο δηλητήριο τῆς παναιρέσεως τοῦ οἰκουμενισμοῦ.

Φ.Μ.

Η επίκληση μιας τέχνης δίχως όρια είναι από μόνη της μια ύβρις και αλαζονεία


Δίχως όρια είναι μόνο η ανθρώπινη βλακεία

Σήμερα άκουσα τόσες φορές στην τηλεόραση το χιλιοειπωμένο κλισέ «η τέχνη δεν έχει όρια», που ένιωσα να μου ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι! Τι γνωρίζουν από τέχνη όλοι αυτοί οι παρδαλοί πανελίστες και οι κυνικοί πολιτικάντες, ώστε να επαναλαμβάνουν ως παπαγάλοι το νεοφιλελέ τσιτάτο, ότι δήθεν η τέχνη δεν έχει όρια; Βρέθηκε, μας λένε, το μοναδικό πράγμα στο σύμπαν που δεν έχει όρια και είναι η τέχνη! Ως καλλιτέχνης ανατρίχιασα!

Ας μας πουν, λοιπόν, τι άλλο δεν έχει όρια μέσα σε ολόκληρο το σύμπαν, εκτός από την τέχνη αλλά και τη δική τους ανοησία; Φοβάμαι πως δεν θα βρουν τίποτα. Διότι τα πάντα υπόκεινται σε περιορισμούς και είναι τα όρια που διατηρούν τα πράγματα στη θέση τους. Αυτό ισχύει για το σύμπαν και την φύση, για τον άνθρωπο και την φαντασία του και για όλες τις δραστηριότητες του συμπεριλαμβανομένης και της τέχνης. Εκτός και αν κάποιος καταλύοντας τα όρια θέλει να τη διαλύσει.
Γιατί, όμως μόνο η τέχνη να μην έχει όρια και να μην έχει και η επιστήμη; 

Φαντάζεστε μια επιστήμη δίχως όρια, που να μπορεί να κάνει ό,τι θέλει; Ξέρω ανατριχιάσατε, σας ήρθαν στο μυαλό οι γιατροί του Χίτλερ. Όμως, αν η επιστήμη δίχως όρια αφορά το σώμα, η τέχνη δίχως όρια στοχεύει στο μυαλό και στην ψυχή του ανθρώπου, πράγμα που την κάνει το ίδιο σημαντική, αν όχι και περισσότερο επικίνδυνη. Το ποια όρια θα πρέπει να υπάρχουν στην τέχνη, είναι κάτι που δε γίνεται να αναλυθεί εδώ, αλλά είναι αναγκαίο να υπάρξουν δημόσιες συζητήσεις για τον καθορισμό τους.

Πώς όμως όλοι αυτοί, που οι ίδιοι είναι όμηροι κοινωνικών-πολιτικών περιορισμών και φυσικών ορίων γίνονται κάθε φορά υπερασπιστές της Τέχνης δίχως όρια; Μήπως κρατούν ανοικτή μια κερκόπορτα, ώστε να μπορεί η γουόκ κουλτούρα να περνάει ακώλυτη τα μηνύματα της, που φυσιολογικά σε μια υγιή κοινωνία θα απορρίπτονταν; Η επίκληση μιας τέχνης δίχως όρια είναι από μόνη της μια ύβρις και αλαζονεία. Ταυτόχρονα γίνεται προσπάθεια ενοχοποίησης της έννοιας του ορίου, ως κάτι κακού, μη αποδεκτού και καταδικαστέου, πράγμα που εξυπηρετεί τους διαλυτικούς σκοπούς για ένα νέο κόσμο εκτός των γνωστών ορίων. 

Μιλούν για μια τέχνη δίχως όρια, αλλά επειδή τα επάνω όρια είναι δύσκολο να ξεπεραστούν-δε γεννιούνται πια Γκόγιες- τρέχουν με 1000 για να ξεπεράσουν τα όρια προς τα κάτω! Διότι αυτά είναι τα μόνα όρια που ξεπερνούν. Και έτσι εξηγείται, γιατί σχεδόν πάντα την τέχνη δίχως όρια εκπροσωπούν ατάλαντοι καλλιτέχνες και σκανδαλοποιοί μαρκετίστες με εύκολο και προτιμώμενο θύμα τους τα Θεία.

Γεράσιμος Γερολυμάτος

Αναρτήθηκε από ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ

Αδέσποτα σκυλιά στο χώρο της αλλόκοτης τέχνης*


Γράφει ο Μέτοικος

Η λογική σας Λίνα Μενδώνη κοιμάται, γι’ αυτό και ο «πολιτισμός» σας γεννά τέρατα.

Τα τελευταία χρόνια, κάθε παραμονή μεγάλης εορτής στην Ορθόδοξη Εκκλησία εμφανίζονται «καλλιτέχνες» που, με χρήματα Ελλήνων φορολογουμένων, εκθέτουν σε δημόσιους χώρους τα ανοσιουργήματά τους προσβάλλοντας, για την εφήμερη δόξα (;), τα όσια και ιερά των Ορθοδόξων Χριστιανών.

Εάν η τέχνη είναι έκφραση του ψυχικού μας κόσμου και κατάθεση εμπειριών τότε, τη γνώμη του Σαρλ Μπωντλαίρ πως η τέχνη είναι πορνεία, πέρυσι, τέτοια εποχή, μια σκηνοθέτιδα, υποκινούμενη πιθανότατα και από δικές της εμπειρίες, επιβεβαίωσε παρουσιάζοντας μια πορνό αφίσα που ονόμασε «αδέσποτα κορμιά» προσβάλλοντας το σύμβολο θυσίας, αγιασμού και απολυτρώσεως του ανθρωπίνου γένους, το Σταυρό του Κυρίου.

Τότε ο επίσκοπος Θεσσαλονίκης Φιλόθεος, με τη βαρύγδουπη προσφώνηση «παναγιότατος» έκανε κάτι πρωτάκουστο για ορθόδοξο ιεράρχη’ θεώρησε την αφίσα προσβλητική!!!, όμως, συγκρατήθηκε!! Και «Η επιστολή [του προς τη σκηνοθέτιδα] δεν [είχε] κανέναν χαρακτήρα ιερού πολέμου, ούτε οργής [μην τυχόν και κάνει καμιά ρυτίδα] ούτε τίποτα άλλο», απ’ εναντίας το έως και χθες «καλογεροφορεμένο «παπαδάκι» που [υπέστη, κατά τον Γιανναρά, με αδιαφανείς διαδικασίες μια] υπαρκτική μετάλλαξη, κυριολεκτική – από σερνάμενη κάμπια σε χρυσοστολισμένη πεταλούδα [και] από ασήμαντος μεταμορφώθηκε ακαριαία σε πρίγκιπα, αφέντη, δεσπότη… αλλά [πάντως] σεβασμιότατος, [που] όλοι γονατίζουν μπροστά του και τον προσκυνούν», ονόμασε όσους διαμαρτυρήθηκαν για την πορνό αφίσα άπιστους, καθώς δήλωσε ότι «δεν ήταν πιστοί ήταν μέλη ακροδεξιών οργανώσεων»!

Άραγε περνά από την επισκοπική γκλάβα του Φιλόθεου (και το τσερβέλο κάθε κατσαπλιά και γκέι) ότι οι Έλληνες που διαμαρτύρονται, που εκφράζουν την οργή τους, τον αποτροπιασμό και την απογοήτευσή τους προς την πολιτεία που πατρονάρει τσαρλατάνους φτιασιδωμένους σε καλλιτέχνες, είναι ενεργοί πολίτες με συνείδηση ταυτότητας και γνώση της Ορθόδοξης Θεολογίας;

Μπας και νομίζει πως, επειδή τον έκαναν επίσκοπο Θεσσαλονίκης απέκτησε και το δικαίωμα να δίνει κομματικές ταμπέλες στους πολίτες με την αυθαιρεσία της εξουσίας του «ελέω θεού» δεσπότη;

Όμως κάντε ησυχία! Ο Αρχιεπίσκοπος αναδεύτηκε στο ανάκλιντρό του. Η Δ.Ι.Σ «εξέφρασε την λύπη της για το περιεχόμενο συγκεκριμένων έργων της εν λόγω εκθέσεως και αποφάσισε να ενεργήσει τα δέοντα προς την Ελληνική Κυβέρνηση». Οι επίσκοποι εφησυχάζουν. Δεν έχουν καμία διάθεση να χαλάσουν τη ζαχαρένια τους για τη νέα προσβολή της Παναγίας Μητέρας, καθώς, οι περισσότεροι προτεσταντίζοντας καλοβλέπουν την «απομύθευση» της Αγίας Γραφής.

Ο Φρόυντ είχε αποφανθεί ότι: «Η Τέχνη είναι μια διέξοδος στο γενετήσιο πρόβλημα».

Κάποιοι τύποι με πολλές συμβατικές περγαμηνές, αλλά ατάλαντοι, ονόμασαν τον εαυτό τους «καλλιτέχνη», αφού στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις. Με την ιδιότητα του «καλλιτέχνη» παρουσίασαν στην Εθνική Πινακοθήκη με έξοδα του Έλληνα πολίτη, τα ζωγραφικά τους τερατουργήματα, προσβάλλοντας τους αγίους και, κυρίως, την Παναγία Μητέρα δείχνοντας Την να κρατά στην αγκαλιά όχι το Ζωοδότη Κύριο, αλλά το θάνατο!

Όπως και στη Θεσσαλονίκη, έτσι και στην έκθεση ανοσιουργημάτων στην Αθήνα η Λίνα Μενδώνη δήλωσε ότι «το υπουργείο Πολιτισμού, δρώντας πάντοτε με γνώμονα την προστασία της εν γένει πολιτιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς της χώρας, ουδέποτε προβαίνει σε ενέργειες λογοκρισίας».

Ποια είναι η πολιτιστική και καλλιτεχνική κληρονομιά αυτής της χώρας Λίνα Μενδώνη; Η βρεφοκρατούσα Παναγία Μητέρα που, εδώ και 2000 χρόνια το εικόνισμα Της βρίσκεται σε κάθε εικονοστάσι ελληνικού σπιτιού, σε κάθε Παρεκκλήσι, σε κάθε Ορθόδοξη Εκκλησία, σε κάθε δωμάτιο νοσοκομείου ή τα εκτρώματα που με δαπάνη του Έλληνα φορολογούμενου παρουσίασες στην Εθνική Πινακοθήκη;

Ονομάζεις υπουργέ της βαρβαρότητας «πολιτιστική και καλλιτεχνική κληρονομιά της χώρας» την ανοησία κάθε ατάλαντου και ανισόρροπου που ομολογεί ότι «Τα έργα [του] είναι μια ψυχαναλυτική προσέγγιση προσωπικών καταστάσεων…»; Και γιατί να μας ενδιαφέρει η αυτόψυχανάλυση και η ένοχη συνείδηση ενός τύπου που ονομάζει «ανέλκυση ή αλλιώς άντληση ειλικρινών συναισθημάτων» κάθε βλακώδη σύνθεση που του έρχεται στο ταραγμένο του μυαλό; Γιατί, Λίνα Μενδώνη να πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι «τα τέρατα που γεννά η κοιμισμένη λογική» κάθε αλλόκοτου;

Επειδή, υπουργέ αφελληνισμού Λίνα Μενδώνη σπούδασες τον αρχαίο Ελληνικό πολιτισμό, στη Δημοκρατία των Αθηνών οι «καλλιτέχνες» που προβλήθηκαν στην Εθνική Πινακοθήκη θα τολμούσαν να προσβάλουν τους θεούς; Και εάν το τολμούσαν, οι αθηναίοι θα τους υποχρέωναν να καταπιούν το κώνειο για προσβολή των θεών τους ναι ή όχι;

Που στο καλό σε αυτά τα τερατουργήματα υπουργέ της βαρβαρότητας Λίνα Μενδώνη είδατε ως υπουργείο την «πολιτιστική και καλλιτεχνική κληρονομιά της χώρας» και το «ταλέντο», για να το επιβραβεύσετε με την έκθεσή του στην Εθνική Πινακοθήκη;

«Ο ύπνος της λογικής γεννά τέρατα» ήταν «ο εμβληματικός τίτλος μιας από τις πρώτες και πιο εύγλωττες εικόνες της σειράς χαλκογραφιών του Γκόγια».

Η λογική σας Λίνα Μενδώνη κοιμάται, γι’ αυτό και ο «πολιτισμός» σας γεννά τέρατα.

Για ποια «επιδραστικότητα της ανατρεπτικής θέασης του κόσμου από τον Goya …» και δώθε μιλά ο μπουρδολόγος συντάκτης της απολογίας της Εθνικής Πινακοθήκης;

Μπορεί να δημοσιεύσει ο μέγας αυτός μπουρδολόγος έστω και ένα σκίτσο, χαρακτικό ή ζωγραφικό έργο του Goya που να προσβάλει τη χριστιανική πίστη; Στους έξι μεγάλους πίνακες που, ο σπουδαίος αυτός Ισπανός καλλιτέχνης απεικονίζει την Παναγία Μητέρα ποιος προσβάλει το Πρόσωπό Της;

Τι είναι, τελικά, η Εθνική Πινακοθήκη για τη Λίνα Μενδώνη και το Υπουργείο Πολιτισμού; Κέντρο προβολής κάθε ατάλαντου που, βγάζοντας στη δημοσιά τους δαίμονές του νομίζει ότι κάνει τέχνη ή, μήπως, το εργαστήρι αφελληνισμού και απόχριστιανισμού της Ελληνικής Κοινωνίας για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας;

*Ο τίτλος του άρθρου εμπνευσμένος από την ελαιογραφία του Γκόγια «Ο Σκύλος» που, κοιτάζει με δέος τον αλλόκοτα μεγάλο και όμορφο ουρανό.

Βλασφημία στην Εθνική Πινακοθήκη: Περί τέχνης, ορίων και άλλων «δαιμονίων»


Απαντήσεις για τις πιο χιλιοειπωμένες ανοησίες που ακούστηκαν προς υπεράσπιση των βλάσφημων έργων στην Εθνική Πινακοθήκη

Γράφει ο Ελευθέριος Ανδρώνης

Με αφορμή τις απίστευτες ηλιθιότητες που έχουν ακουστεί τις τελευταίες μέρες για τη βλάσφημη έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη, είναι ευκαιρία να δώσουμε μερικές απαντήσεις και μερικά επιχειρήματα για όλον τον woke «σανό» που αναμασούν τα μηρυκαστικά της τηλεόρασης και του διαδικτυακού τύπου.

Ας δούμε λοιπόν τα πιο κοινότοπα «τσιτάτα» που ακούστηκαν από τους σκοταδόψυχους που θέλουν σώνει και καλά να παρουσιάσουν τα καλλιτεχνικά κοπρίσματα του Χριστόφορου Κατσαδιώτη ως… απαύγασμα του ελληνικού πολιτισμού.

«Οι επίμαχες εικόνες στην πινακοθήκη είναι μορφή τέχνης»

Τέχνη σημαίνει δημιουργία. Αν δεν είναι αποτέλεσμα έμπνευσης και δημιουργίας, τότε δεν είναι τέχνη. Αλλιώς μπορούμε να μπούμε σε σουρεάλ ατραπούς παράνοιας, λέγοντας ότι και μια γκρεμισμένη μάντρα είναι… τέχνη. Στα εκτρώματα του Κατσαδιώτη δεν υπάρχει καμία δημιουργία και φυσικά καμία έμπνευση. Υπάρχει μόνο καταστροφή μιας αρχαίας, αναγνωρισμένης, ιστορικής και θεολογικής τέχνης, της Βυζαντινής αγιογραφίας.

Πέρα από τη βλάσφημη πλευρά της υπόθεσης, αυτό που πράττει ουσιαστικά ο Κατσαδιώτης είναι να τραμπουκίζει ως «καλλιτέχνης» άλλους καλλιτέχνες. Τους Βυζαντινούς αγιογράφους που διαμέσου της παράδοσης αιώνων μετέφεραν στο ξύλο τη σεπτή μορφή της Παναγίας. Είναι δηλαδή σαν να αντιγράψουμε έναν εμβληματικό πίνακα του Γκόγια, να τον μετατρέψουμε σε μια χυδαία καρικατούρα που χλευάζει το αυθεντικό έργο και να τον παρουσιάσουμε ως δική μας… τέχνη.

Η παραποίηση αναγνωρισμένων έργων (όπως είναι άλλωστε και οι Βυζαντινές αγιογραφίες) δεν είναι τέχνη, αλλά πλαστογράφηση και καταστροφή της τέχνης. Με λίγα λόγια η «τέχνη» του Κατσαδιώτη είναι αντάξιας ποιότητας με την «τέχνη» που παρήγαγαν με τις βαριοπούλες τους οι τζιχαντιστές που έσπαγαν αρχαία γλυπτά στην Παλμύρα. Άρα λοιπόν αυτό που κάνει ο Κατσαδιώτης δεν είναι μόνο ανήθικο ως πράξη θρησκευτικού μίσους, δεν είναι μόνο αντιδημοκρατικό, δεν είναι μόνο άτεχνο, είναι και αντιδεοντολογικό προς την ίδια την υπόσταση του (κάθε) καλλιτέχνη.

«Οι επίμαχες εικόνες δεν έχουν να κάνουν με την Παναγία και τους Αγίους, αλλά με κάποιον… άλλο συμβολισμό που δανείστηκε τη μορφή τους»

Ναι, ακούστηκε και αυτή η ανοησία. Έγιναν ξαφνικά όλα τα κνώδαλα της τηλεόρασης… κριτικοί υψηλής τέχνης. Και μας λένε «δεν είναι αυτό που νομίζετε, απλά εσείς οι διαμαρτυρόμενοι χριστιανοί είστε απολίτιστοι και δεν κατανοείτε την… έμπνευση του καλλιτέχνη». Μας εμπαίζουν κατάμουτρα δηλαδή. Κρύβονται πίσω από το δράμι της νοημοσύνης που διαθέτουν. 

Πέρα από το ότι είναι πασιφανές πως τα έργα αυτά δεν συμβολίζουν τίποτε άλλο παρά τη βλασφημία, για να τελειώνουμε με αυτό το γελοίο επιχείρημα, αρκεί να κάνει ο οποιοσδήποτε ένα απλό ζουμ στα εικαστικά εξαμβλώματα του Κατσαδιώτη. Στις εικόνες με το ασημί μεταλλικό φύλλο θα δείτε τα γράμματα: «ΜΡ ΘΥ». Μήτηρ Θεού. Η Παναγία. Είναι τα γράμματα που γράφονται σε όλες τις Βυζαντινές αγιογραφίες της Θεοτόκου. Σε άλλη μεταλλική εικόνα είναι χαραγμένο: «Άγιος Γεώργιος». Σε άλλη: «Αρχάγγελος Μιχαήλ». Και στους ζωγραφισμένους πίνακες είναι φαρδιά – πλατιά τα ονόματα των Αγίων.

Φανταστείτε δηλαδή να εξέθετε κάποιος σε ένα δημόσιο μουσείο μια προσβλητική απεικόνιση του (όποιου) πρωθυπουργού με παραποιημένα χαρακτηριστικά, να έγραφε και το ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ του πρωθυπουργού, αλλά να ισχυριζόταν ο καλλιτέχνης ότι δεν είναι ο πρωθυπουργός αυτός που βλέπουμε αλλά κάτι… άλλο. Και ότι φταίμε εμείς που είμαστε «σκοταδιστές» και δεν αντιλαμβανόμαστε ότι δεν απεικονίζεται ο (ονομασμένος στο έργο) πρωθυπουργός. Με μια τέτοια προπαγανδιστική σχιζοφρένεια εμπαίζουν τη νοημοσύνη και την πίστη μας.

«Ο καλλιτέχνης δεν ήθελε να προκαλέσει – δεν είχε αντιχριστιανικό κίνητρο»

Σε αυτόν τον ισχυρισμό, αρκεί μόνο να παραθέσουμε δυο σειρές από τα λόγια του ίδιου του Κατσαδιώτη, σε συνέντευξη που έδωσε ΜΕΤΑ το περιστατικό στην Εθνική Πινακοθήκη. Εκεί ο ταλαίπωρος κακοτέχνης παρουσιάζει τους Χριστιανούς σαν φαντασιόπληκτους που βλέπουν οράματα και πιστεύουν σε παραμύθια που είναι πιο ακραία και από τον Χάρι Πότερ.

Συγκεκριμένα όταν τον ρώτησαν αν πιστεύει ότι η «τέχνη» του μπορεί να προσβάλλει τον θεατή, εκείνος απάντησε:

«Αν ο θεατής βλέπει οράματα με αρχαγγέλους και θεωρεί τη μάνα του ως Παναγία, μπορεί να προσβληθεί. Δεν το είχα φανταστεί ποτέ. Μιλάμε για φαντασία πέραν του Χάρι Πότερ…». Δεν χρειάζεται να προσθέσω κάτι άλλο.

«Η τέχνη δεν έχει όρια»

Αυτό και αν βαρεθήκαμε να το ακούμε. Σε ένα πολιτισμένο κράτος δεν υπάρχει τίποτα που να εκδηλώνεται στο δημόσιο βίο και να μην υπόκειται σε κάποια όρια και περιορισμούς. Το μόνο πράγμα που δεν επιδέχεται ορίων, είναι η βλακεία που ανθεί σε έναν εγκέφαλο.

Η τέχνη είναι έκφραση ελευθερίας και κάθε ελευθερία εκτείνεται ως εκεί που ξεκινά η ελευθερία των άλλων. Και ιδιαίτερα όταν αυτοί οι «άλλοι» αποτελούν το 90% του συνολικού πληθυσμού της Ελλάδας που είναι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, τότε η ίδια η φύση της δημοκρατίας ορίζει ότι οι ιδέες της πλειοψηφίας πρέπει να γίνουν ακόμη πιο σεβαστές. Αν κάποιοι δυσκολεύονται να ανιχνεύσουν τα όρια της τέχνης, οφείλουν να συμμορφωθούν τότε με τα όρια της δημοκρατίας, τα όρια του σεβασμού, τα όρια της προσβολής, τα όρια της ανεκτικότητας.

Η τέχνη σαφώς και έχει όρια, γιατί και η ηθική που την ορίζει έχει όρια ή τουλάχιστον θα όφειλε να έχει, σε μια κοινωνία που θέλει να διαφέρει από ζούγκλα. Οποιαδήποτε μορφή έκφρασης που δεν περιορίζεται από όρια, είναι εν δυνάμει άσκηση βίας. Η βλασφημία είναι μορφή ψυχολογικής βίας, ρητορική μίσους και ρατσισμός. Αυτές είναι προφανέστατες πράξεις εκτός ορίων που θα έπρεπε να είναι και ποινικά κολάσιμες.

Πως ανακαλύφθηκε ξαφνικά όριο στην τέχνη, όταν η Λίνα Μενδώνη απαγόρευε τα Μπολσόι και όλες τις Ρωσικές καλλιτεχνικές παραστάσεις; Τελικά φαίνεται ότι τους σώθηκαν όλα τα ηθικά όρια της τέχνης και φυλάσσουν μόνο τα πολιτικά, που τα μεταχειρίζονται όταν και όπως τους συμφέρει. Διότι πολιτικό όριο είναι ότι ποτέ δεν ξεπερνούνται τα όρια του σεβασμού στο Ισλάμ στα καλλιτεχνικά σαλόνια της χώρας μας. Και πολιτική απόφαση είναι επίσης όταν η μόνη θρησκεία που υβρίζεται συνεχώς στην Ελλάδα, είναι η χριστιανική.

Να θέσουμε και ένα ερώτημα:

Ακόμα και στην παρακμή της εποχής μας, θα τολμούσε κάποιος αχρείος να κάνει «τέχνη» χλευάζοντας σε δημόσια θέα πχ. νεκρούς Παλαιστίνιους ή νεκρούς Ισραηλινούς ή νεκρούς Ρώσους από τις τελευταίες πολεμικές συγκρούσεις; Φυσικά και όχι. Θα ήταν μια κτηνώδης πράξη που θα την καταδίκαζαν οι πάντες, θα τιμωρούνταν ποινικά, και κανείς δεν θα μπορούσε να απολογηθεί λέγοντας «έκανα τέχνη και η τέχνη δεν έχει όρια».

Εμείς οι Χριστιανοί που ευλαβούμαστε και τιμούμε ιστορικά πρόσωπα που έζησαν και έπαθαν και μαρτύρησαν στη γη, τον Κύριο μας Ιησού Χριστό, την Παναγία μας, τον Άγιο Γεώργιο, τον Άγιο Χριστόφορο, γιατί δεν δικαιούμαστε να μπαίνει όριο στο συλλογικό μας σέβασμα;

Αφήστε λοιπόν την υποκριτική καραμέλα ότι η τέχνη δεν έχει όρια. Έχει και παραέχει, αλλά είναι τα όρια που ορίζει η ατζέντα σας.

«Η καταδίκη των συγκεκριμένων έργων είναι ‘’μεσαίωνας’’ – Πρέπει να προστατέψουμε την πολιτιστική μας κληρονομιά»

Πρώτα απ’ όλα και πάνω απ’ όλα οφείλουμε να προστατέψουμε την πνευματική μας κληρονομιά. Τον Χριστό, την Παναγία, τους Αγίους μας. Ο πολιτισμός δεν είναι θεότητα και δεν μας προάγει στη σωτηρία. Είναι μια υλική αξία που μάλιστα κακοποιείται βάναυσα στην εποχή μας, χωρίς να δίνει κανείς από αυτούς δεκάρα.

Αν φτάσουν να θεωρούνται κομμάτια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς οι βλάσφημες καλικαντζούρες του Κατσαδιώτη, τότε «δυστυχώς επτωχεύσαμεν». Αλίμονο μας. Εκεί που σκούπιζε τα πινέλα του ο Γκόγια σίγουρα θα είχαν σχηματιστεί πιο «σαγηνευτικά» έργα.

Η πολιτιστική κληρονομιά που οφείλουμε να προστατέψουμε είναι η αρχαία και παγκοσμίως αναγνωρισμένη τέχνη της Βυζαντινής αγιογραφίας, η οποία κοσμεί μνημεία ανεκτίμητης αξίας σε όλη την Ελλάδα και τον κόσμο. Τα τερατουργήματα του Κατσαδιώτη δεν είναι ούτε μια λερή σταγόνα στον ωκεανό, σε σχέση με όσα έχει προσφέρει στην πολιτιστική μας κληρονομιά η Βυζαντινή τέχνη.

Η κληρονομιά προστατεύεται με το να τη διαφυλάττεις, όχι με το να την γελοιοποιείς και να την παραχαράζεις, όπως πασχίζει να κάνει ο guest star της Εθνικής Τερατοθήκης. Αυτό είναι σκοταδισμός. Αυτό είναι απολίτιστη κουλτούρα. Και την πληρώνουμε από τους φόρους μας. Είναι σαν να λέμε ότι ένα κακοφορμισμένο αγαλματάκι που θα φτιάξω τώρα από πηλό και θα μοιάζει με αποκρουστικό ξόανο της Αφροδίτης της Μήλου, έχει περισσότερη αξία προστασίας από την τέχνη που δημιούργησε την ίδια την Αφροδίτη της Μήλου.

Σε τέτοια σχιζοφρένεια μας υποβάλλουν. Τόσο απεγνωσμένοι είναι να δικαιολογήσουν το μίσος τους για την Ορθόδοξη πίστη που μεταχειρίζονται τα πιο γελοία, τα πιο αυτοαναιρούμενα, τα πιο γραφικά επιχειρήματα που εμφανίστηκαν στην μεταπολιτευτική ιστορία του δημόσιου διαλόγου.

πηγή.sportime



Άλλο η συμφιλίωση των ανθρώπων, άλλο η συμφιλίωση των θρησκειών


«Άλλο η συμφιλίωση των ανθρώπων, και άλλο η συμφιλίωση των θρησκειών. 
Ο Χριστιανισμός επιβάλλει ν’ αγαπάμε με όλη μας την καρδιά τους πάντες, όποια πίστη και αν έχουν..! 

Συγχρόνως όμως μας διατάζει να κρατάμε αλώβητη την πίστη μας και τα δόγματά της. 
Σαν χριστιανοί πρέπει να ελεούμε όλο τον κόσμο, όλους τους ανθρώπους! Ακόμη και τη ζωή μας να δώσουμε γι αυτούς.

Αλλά τις αλήθειες Του Χριστού δεν έχομε το δικαίωμα να τις θίξομε. Γιατί δεν είναι δικές μας. 
Η πίστη Του Χριστού δεν είναι ιδιοκτησία μας να την κάνομε ο,τι θέλομε! »

Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς


Πηγή: tideon.org

"ΒΟΛΕΨΑΝΕ" ΤΗΝ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥΣ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ..ΤΗΝ ΝΕΚΡΩΣΑΝ!!!

 

Ιερά Αποτείχιση


"ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ; ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ.ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΕΡΧΕΤΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ" Π. Αθανάσιος

 

Ιερά Αποτείχιση

Καθαρά Δευτέρα. Κι όμως ο λαός ΔΕΝ μετανοεί. Υπάρχει ελπίδα;

Καθαρά Δευτέρα 2025 στην «Ορθόδοξη» Ελλάδα ...

Τύρναβος:

Καρναβαλικές εκδηλώσεις με αντρικά γενετικά μόρια παντού. Καμαρώστε τους:


Πολύ ωραίο ήθος δίνουν στα παιδιά τους ...



Κατά τα άλλα πενθούμε για τους νεκρούς στα Τέμπη ..

Καθαρά Δευτέρα 2025 και το Αγρίνιο αφικολλήθηκε με την ίδια βλάσφημη αφίσα. 
Προηγήθηκε η Πτολεμαΐδα και η Βέροια (και στις δύο πόλεις υπήρξαν κάποιες αντιδράσεις πιστών, δείτε εδώ).
Κάθε ατάλαντος, όταν πλησιάζει το Πάσχα βρίσκει τρόπο να αναδειχθεί (σχετικό άρθρο εδώ)


Στην Αθήνα, στην Εθνική Πινακοθήκη, 
χυδαίες βλάσφημες εικόνες με πρόσωπα και σύμβολα της Ορθοδοξίας (δείτε εδώ):


Η Διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης αντάλλαξε φιλοφρονήσεις με τον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Φιλόθεο και κάθισαν δίπλα δίπλα στο Ολύμπιον να καμαρώσουν το έργο του γνωστού καθηγητή Χρυσόστομου Σταμούλη (που ανάμεσα σε άλλα αναφερόταν και στην άλλη βλάσφημη αφίσα: «Αδέσποτα Κορμιά», σίγουρα όχι για να την καταδικάσει) 



Ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων Μάξιμος δωρίζει στην ΛΟΑΤΚΙ+ Σακελλαροπούλου «ένα Ευαγγέλιο κομψοτέχνημα»! (το είδαμε εδώ). 
(εννοείται ότι η Σακελλαροπούλου το παρέλαβε χωρίς να το προσκυνήσει)!

Και ο πατριάρχης Βαρθολομαίος, τίμησε με «Σταυρό» τον υποστηρικτή του ψηφιακού ολοκληρωτισμού, της woke υποκουλτούρας και λογοκριτή του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου, υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη (δείτε εδώ).


Όλα αυτά εν όψει του κοινού εορτασμού του Πάσχα και της Α' Οικουμενικής Συνόδου με τους αιρετικούς Παπικούς.

Και για όσους νομίζουν ότι ο ελληνικός λαός ξεσηκώθηκε με αφορμή το έγκλημα στα Τέμπη, παραθέτουμε ένα μικρό σχόλιο από την Ελληνική Ορθόδοξη Νεολαία (εδώ), με αφορμή την ανυπαρξία ελληνικών σημαιών (διόλου τυχαίο, υπό την τρομοκρατία των αριστερών και αναρχικών ορδών που κατέβηκαν οργανωμένα): 


«... Ορδές αριστερών, όρκς αναρχικών συμμοριών, κύματα κιναίδων, χαλκοφορεμένων μαντραχαλαίων, αξύριστων μαλλιάδων και εν γένει απλύτων κοπρόσκυλων, με παλαιστινιακές σημαίες και πλακάτ με όποιο σύνθημα μίσους κατά του Έθνους μπορεί να γεννήσει ένας ανιάτως νοσηρός εγκέφαλος, όπως και την προηγούμενη φορά, (...)
(...) Καμμία ελληνική οικογένεια δεν τόλμησε μαζί με τα παιδιά της να άρει και πάλι τη γαλανόλευκη επ’ ώμου, το κατ’ εξοχήν σύμβολο της ελευθερίας μας, ...»

«(...) Αν αυτός ο λαός ζητούσε όντως πτώση της μεταπολιτεύσεως και αντικατάσταση του δυσώδους πολιτικού συστήματος, τότε ακριβώς είναι που θα τον βλέπαμε να βαστάει ελληνική σημαία, αυτή που κατήργησε, βεβήλωσε, ποδοπάτησε, ούρησε και κακοποίησε ο ίδιος ο μεταπολιτευτικός βούρκος, ο οποίος πνίγει το Έθνος κάθε μέρα που περνά και μάς έκανε να ξεχάσουμε όσα μάς ενώνουν, τον Χριστό και την Πατρίδα, αυτά που πληρώνουν με αληθινή ευτυχία τον Έλληνα.(...)
Αντ’ αυτού, είδαμε μία έρμαια της εποχής μάζα, χωρίς συλλογική ταυτότητα, ένα ετερόκλητο όχλο, χωρίς πίστη και ιδανικά, ο οποίος αφήνει ακόμα να τού νοηματοδοτούν τα όνειρα τα απόβλητα της μεταπολιτεύσεως που καπέλωσαν και τις συγκεντρώσεις του». 


Καθαρά Δευτέρα 2025, 
Αντί μάταια να προσπαθούμε να αλλάξουμε τους άλλους, 
ας γονατίσουμε μπροστά στο εικονοστάσι, 
ας περιορίσουμε τις απολαύσεις, 
ας κόψουμε τα πάθη μας, 
ας ξεκινήσουμε την κάθαρση όχι από την κοινωνία, αλλά από μέσα μας.

Μόνον έτσι μπορεί να ελκύσουμε το έλεος του Θεού. 



Μόνον έτσι μπορεί να υπάρξει ελπίδα για την πατρίδα μας.

Ομάδα εκπαιδευτικών «Ο Παιδαγωγός»


Καλή Αγία Τεσσαρακοστή


 

Η Χάρις του Θεού δίνεται πολλές φορές εκεί που δεν το υπολογίζουμε...


''Βλέπουμε, λοιπόν, αδελφοί μου, ότι η Χάρις του Θεού δίνεται πολλές φορές εκεί που δεν το υπολογίζουμε, η Χάρις του Θεού περιέρχεται και πόλεις και χωριά και τα σπίτια μας και τις ερημιές μας και τα μοναστήρια μας και πολλές φορές και τα καταγώγια της αμαρτίας και ενοικεί και σε ανθρώπους που δεν υποψιαζόμαστε ότι έχουν τέτοια αρετή και τέτοια αγιότητα.''

Μακαριστός Μητρoπολίτης π. Γεράσιμος Φωκάς

-Αυτό που θα σας διηγηθώ προέρχεται από εξομολόγηση και το κάνω για κοινή ωφέλεια. Ήρθαν δυο κοπέλες να εξομολογηθούν. Ήταν την προηγούμενη Κυριακή της Σαμαρείτιδος που λέει το Ευαγγέλιο “ουκ έχω άνδρα …”

Πήγαν στην εκκλησιά, άκουσαν το Ευαγγέλιο και συγκλονίστηκαν.

Ήρθαν, λοιπόν, να εξομολογηθούν. Ήταν πολύ μοντέρνα ντυμένες ή μάλλον έξαλλα ντυμένες. Μπήκε η πρώτη και την ρώτησα αν έχει παιδιά. Μου είπε ότι έχει δύο.
Την ρώτησα:
– Τι δουλειά κάνει ο άντρας σου;
Και μου απάντησε:
– Δεν έχω άντρα.

Θυμάστε τη Σαμαρείτιδα. Ανδρα ουκ έχω, που και ο Κύριος της είπε: “Καλώς είπας ότι άνδρα ουκ έχω, πέντε γαρ άνδρας έσχες, και νυν ον έχεις ουκ έστι σου.” Την ρώτησα:
-Μήπως σκοτώθηκε, απέθανε ο άντρας σου; Και μου απάντησε:
-Οχι, το ένα παιδί το έκανα με έναν άντρα και το άλλο με άλλο άντρα.

Με συγκλόνισε αυτή η κοπέλα, είχα μπροστά μου το Ευαγγέλιο. Καλά, κόρη μου, που δεν σκέφτηκες να κάνεις έκτρωση, της είπα. Χωρίς σύζυγο ήσουνα , χωρίς στήριξη, με δουλειά της νύκτας, σε μια κοινωνία που δεν δέχεται εύκολα τις άγαμες μητέρες.

Μου λέει: -Δεσπότη μου, ξέρεις τι σκέφτηκα τότε που ήρθαν τα παιδιά; Αφού ο Θεός επέτρεψε να έλθουν, να μην τα σκοτώσω, γιατί έχω που έχω τόσες αμαρτίες, και συνεχίζω να κάνω αμαρτίες κάθε μέρα λόγω της δουλειάς μου, τουλάχιστον, αφού μου έστειλε ο Θεός αυτά τα δύο παιδιά, να τα σώσω, μήπως, εις ανταπόδοση ο Θεός, επειδή έσωσα αυτά τα παιδιά, σώσει κι εμένα.

Όλα αυτά ο π. Γεράσιμος μας τα διάβαζε κλαίγοντας, και κλαίγαμε και όλοι εμείς.

Μετά ακολούθησε η φίλη της, επίσης μοντέρνα, έξαλλη κοπέλα.
-Ξέρετε, μου λέει, απόψε θα είναι η τελευταία νύχτα που θα εργαστώ.
– Γιατί; την ρωτάω.
-Θα παντρευτώ. Και ο άντρας μου θέλει να σταματήσω. Και είπα, αφού θα αλλάξω τρόπο ζωής, θα πάω να εξομολογηθώ, μήπως αλλάξω και την ψυχή μου.

Της λέω:
-Έχεις και συ κανένα εξώγαμο παιδί, όπως η φίλη σου;
Μου λέει:
– Έχω ένα στην κοιλιά μου, δυόμισυ μηνών.
Της λέω:
-Είναι αυτού που θα σε παντρευτεί ή άλλου;
– Είναι άλλου.
-Καλά, της λέω, γιατί δεν παίρνεις αυτόν που είναι κι ο πατέρας του παιδιού σου; Για να μην δημιουργηθούν αργότερα προβλήματα.
– Ούτε τον θέλω, ούτε με θέλει. Αυτός που θα παντρευτώ είναι οικοδόμος και θα παρουσιάσουμε στον κόσμο, αν δεν είναι αμαρτία αυτό, Δεσπότη μου, ότι είναι αυτός ο πατέρας του παιδιού.
Και θέλει να αναλάβει το μεγάλωμα του παιδιού, κι αν τον δέχεστε κι εσείς, να έρθει να εξομολογηθεί.
-Αν τον δέχομαι; Πες του ότι τον παρακαλώ να έρθει να τον δω, να πάρω την ευχή του.

Αφού είναι τέτοιος άνθρωπος που θα αναλάβει τέτοιο πνευματικό βάρος, να βγάλει μια κοπέλα από την αμαρτία και να προστατεύσει ένα εξώγαμο παιδί, να πάρω την ευχή του!

Ο π. Γεράσιμος άφησε το κείμενο, μας κοίταξε και συνέχισε:

Βλέπουμε, λοιπόν, αδελφοί μου, ότι η Χάρις του Θεού δίνεται πολλές φορές εκεί που δεν το υπολογίζουμε, η Χάρις του Θεού περιέρχεται και πόλεις και χωριά και τα σπίτια μας και τις ερημιές μας και τα μοναστήρια μας και πολλές φορές και τα καταγώγια της αμαρτίας και ενοικεί και σε ανθρώπους που δεν υποψιαζόμαστε ότι έχουν τέτοια αρετή και τέτοια αγιότητα.

Τῇ αὐτῇ ἡμέρᾳ, μνήμη τῆς ἁγίας μάρτυρος Φωτεινῆς τῆς Σαμαρείτιδος, ᾗ ὡμίλησεν ὁ Χριστὸς ἐν τῷ φρέατι, καὶ τῶν σὺν αὐτῇ.




Πηγή: iconandlight.wordpress.com