.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Τί έχεις παππού, πονάς;



Είναι αλήθεια πέρα για πέρα, πως, όπως οι λόγοι του διδάσκαλου οσίου Εφραίμ απώτερο σκοπό έχουν να φέρουν τον άνθρωπο σε καλή πνευματική κατάσταση, που θα τον οδηγήση στην μετάνοια, αυτό επιδιώκουν και οι ακολουθίες της Μεγάλης Τεσσαρακοστής (τα τροπάρια, τα ιδιόμελα, οι κανόνες, οι αναγνώσεις, τα πολλά σταυροκοπήματα, οι άπειρες μετάνοιες ).

Σκοπό έχουν να σπάσουν το εγώ, να κάμψουν τον αγέρωχο νου, ώστε οι πιστοί να σταθούν σεβίζοντες ενώπιον του Θεού, ζητώντας συγγνώμη των πεπραγμένων.

Το σκύψιμο της κεφαλής και πολύ περισσότερο την κάμψη των γονάτων την φοβούνται μόνον οι ετερόδοξοι, γιατί είναι αιρετικοί και ο όσιος Ιωάννης ο Σιναϊτης λέγει ότι είναι αδύνατον να βρεθή ταπείνωση σε αιρετικό.

Την περίοδο αυτήν της Τεσσαρακοστής η όλη διακόσμηση της εκκλησίας με τα πένθιμα ζεσταίνει την καρδιά. Νιώθει πως είναι μια άλλη περίοδος του χρόνου. Οι φαιδρότητες και οι χαρές έπειτα από αυτά. Νυν ήλθε καιρός μετανοίας και εξομολογήσεως, δακρύων και στεναγμών. Σκεπάστηκαν οι εικόνες με μαύρα. Γύρισαν ανάποδα, αφού εγώ δεν γυρίζω στον Χριστό.

Και αυτό το άγιο Θυσιαστήριο μελανοφορεί για τη δική μου σκληρότητα, πώρωση και απανθρωπιά. Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια σταμάτησε ο πένθιμος διάκοσμος την Μεγάλη Σαρακοστή, για να μην μελαγχολούμε. Ξέχασαν πως ο Ορθόδοξη Εκκλησία είναι χώρος δακρύων, μετανοιών και εργαστήριο ταπεινώσεως. Μακαριστός καθηγητής στο Πανεπιστήμιο έλεγε:

- Σχολίασα το πρώτο και το τελευταίο «και» της Αγίας Γραφής και κατάλαβα∙ κατάλαβα πως ο Θεός δεν ζητά τίποτε άλλο από τον άνθρωπο παρά ταπείνωση.

Τα μοναστήρια που έχουν πατερική παράδοση, διατηρούν την πένθιμη πράξη την Μεγάλη Σαρακοστή. Ρώτησα στην Πάτμο ένα Γάλλο:

- Τί σ’ έκανε να γίνης ορθόδοξος;

- Η διακόσμηση της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Πήγα στην ρωσική εκκλησία σ’ ένα μνημόσυνο ενός φίλου μου Ρώσου. Ζεστάθηκε η καρδιά μου. Ενώ στην καθολική και προτεσταντική, Άλπεις. Μπορείς να ζήσης εκεί; Άλλο τόσο σ’ αυτήν την «εκκλησία».

Έτσι, στο μικρό μοναστήρι όπου διακονούσαμε ολίγοι αδελφοί, ήρθε κάποτε την ώρα του Μεγάλου Αποδείπνου γέρος, αλλά καρδαμωμένος. Πήρε μια καρέκλα και κάθισε σχεδόν στο μέσον του μικρού Καθολικού. Βλέποντας τους μοναχούς να κάνουν ακατάπαυστα σταυρούς και μετάνοιες, προσπάθησε κι αυτός, αλλά γρήγορα απογοητεύθηκε. Είδε πως δεν μπορούσε και άρχισε το «ωχ, ωχ».

- Τί έχεις, παππού, πονάς;

- Όχι, παιδί μου. Συντρίβεται η ψυχή μου βλέποντας πόσες μετάνοιες κάνετε εσείς, σαν να είστε οι μεγαλύτεροι αμαρτωλοί, κι εγώ ο πανάθλιος μια μετάνοια δεν έχω κάνει στη ζωή μου. Και τον σταυρό κουτσουρεμένο τον έκανα, σαν να το θεωρούσα ντροπή να σταυροκοπιέμαι.

Ζήτησε στο τέλος της ακολουθίας εξομολόγηση. Ήρθε σε μεγάλη συναίσθηση. Έκλαιε σαν μικρό παιδί.

- Έπαθα - έλεγε- την πλάκα μου μαζί σας. Ήρθα να μου διαβάσης μια ευχή να κοινωνήσω και εγώ έγινα ράκος. Μου υπενθυμίσατε όλες τις αμαρτίες μου. Μωρέ τί είστε εσείς εδώ πέρα; Ψυχοβγάλτες. Θα τα πω όλα και ας γίνω ρεζίλι μπροστά σου.

Ο γέρος άνοιξε ανώγεια, ισόγεια και κατώγεια και υπόγεια σκοτεινά. Είπε τα πάντα από την παιδική του ηλικία. Για μια στιγμή φώναξε:

- Δεν έχω άλλα να σου πω∙ δεν έχω άλλα να σου δείξω. Συγχώρα με και δώσε μου ένα ποτήρι νερό.

Έτρεξα στο Ιερό να του φέρω.

- Όχι αυτό. Την δροσιά της ευχής να μου διαβάσης και να επιστρέψω στο κονάκι μου.

Έφυγε ο γέρος, φωνάζοντας «ωχ, ωχ» έξω φωνή ως το χωριό. Τον ακούει η Αλεξάνδρα η ανάπηρη.

- Τί έχεις, γέρο, και αναστενάζεις; Τί σου είπαν οι καλόγεροι; Δεν σου φέρθηκαν καλά;

- Είδα αυτά που κάνουν και οίκτιρα τον εαυτό μου. Αν υπήρχε μόνον αυτή η ζωή, καλά θα ήταν. Όμως υπάρχει και μια άλλη…

Σε λίγες μέρες πορεύθηκε την μακαρία οδό.
Μακάρι εκεί να είναι μακάριος ανήρ.

Πηγή: Από το βιβλίο «Μορφές που γνώρισα να ασκούνται στο σκάμμα της Εκκλησίας»
Ιερά Μονή Δοχειαρίου, Άγιον Όρος

ΝΑΙ ΜΕΝ, ΑΛΛΑ…» -- Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου Διονυσίου Τάτση

ΤΟ ΘΕΜΑ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἀπασχολεῖ ἰδιαίτερα τους συνειδητούς χριστιανούς, οἱ ὁποῖοι ζητοῦν ἀπό τους κληρικούς ἐνημέρωση και καθοδήγηση. 

Ὅμως περισσεύει ἡ σιωπή ἀπό καιροσκοπισμό και δειλία. 

Ἐλάχιστοι εἶναι ἐκεῖνοι, πού δημοσίως ἐπικρίνουν τους Οἰκουμενιστάς και διατυπώνουν τη γνώμη τους ἐλεύθερα. Και αὐτό εἶναι πολύ ἀνησυχητικό φαινόμενο, γιατί ἀποκαλύπτει ὅτι δεν ὑπάρχει ἱερός ζῆλος και παρρησία .
Δέν ὑπάρχει πνεῦμα ὁμολογίας και ὑπεράσπισης τῆς πίστεώς μας. 

Ὡστόσο, δεν μᾶς λείπουν τά κείμενα, πού ἐπισημαίνουν τις αἱρετικές διδασκαλίες τῶν παπικῶν και τῶν προτεσταντῶν. 
Ἔχουμε θεολόγους, ἀλλά δεν ἔχουμε ὁμολογητές. 


Το πρόβλημα δεν εἶναι στην ἐπισήμανση τῶν διαφορῶν με τους ἑτεροδόξους, ἀλλά στήν κριτική πού πρέπει στους δικούς μας ὀρθοδόξους οἰκουμενιστές, οἱ ὁποῖοι ἀναπτύσσουν ἐνοχλητικές πρωτοβουλίες και ἐξισώνουν την πίστη μας με ἐκείνη τῶν αἱρετικῶν. 
Αὐτούς τους οἰκουμενιστές ἀποφεύγουν ἐπιμελῶς οἱ σοφοί θεολόγοι μας να τους κρίνουν καί να τους ἀπομονώσουν. 

Και αὐτό συμβαίνει γιατί εἶναι οἱ μεγαλόσχημοι τῆς Ἐκκλησίας και δεν θέλουν να ἔλθουν σε ἀντίθεση μαζί τους. 

Δεν θέλουν να δυσαρεστήσουν και τους πατριαρχικούς κύκλους, παρόλο πού διαφωνοῦν. 

Ἔτσι κυλάει ὁ χρόνος με συμβιβασμούς, ἰδιωτικούς ψιθύρους και σιωπή. 
Τά ἐπιχειρήματά τους εἶναι παιδαριώδη. Ἔχουν ὡς κανόνα τους το«Ναι μέν, ἀλλἀ…», πού σημαίνει τελικά ὄχι στη δημόσια ἀντίδραση, ὄχι στη δυναμική διαφωνία, ὄχι στην ἄρνηση τῶν διαφόρων προκλητικῶν ἐκδηλώσεων. 
Καί ὅλα αὐτά, γιατί τους περισσεύει ἡ διάκριση και ἡ κατά Θεόν σοφία… 

Ἡ τακτική πού περιγράφω εἶναι προσφιλής και σε ἀρκετούς ἁγιορεῖτες πατέρες και σε σχεδόν ὅλους τους μητροπολίτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. 
Ἔτσι ὁ δόλιος Οἰκουμενισμός ἐξαπλώνεται παντοῦ και το ὀρθόδοξο κριτήριο ἀμβλύνεται. 

Σε λίγο οἱ ἀνυποψίαστοι χριστιανοί μας θα πάθουν πλήρη σύγχυση και θά ἀποδέχονται τον Πάπα ὅπως και τον Πατριάρχη, και τους καρδινάλιους ὅπως και τους μητροπολίτες!

Την ενάρετη ζωή την πραγματοποιούν όσοι άνθρωποι είναι ευσεβείς και έχουν νου που αγαπά το Θεό…

Δεν πρέπει κανένας να λέει ότι δεν είναι δυνατό να κατορθώσει ο άνθρωπος την ενάρετη ζωή, αλλά να λέει ότι αυτό δεν είναι εύκολο.
Ούτε μπορούν να κατορθώσουν την αρετή οι τυχόντες.
Την ενάρετη ζωή την πραγματοποιούν όσοι άνθρωποι είναι ευσεβείς και έχουν νου που αγαπά το Θεό.
Γιατί ο νους των πολλών είναι κοσμικός και μεταβάλλεται. Κάνει σκέψεις άλλοτε καλές, άλλοτε κακές. 
Μεταβάλλεται στη φύση και γίνεται υλικότερος.
Ο νους όμως που αγαπά το Θεό, τιμωρεί την κακία η οποία έρχεται εκούσια στους ανθρώπους από την αμέλειά τους.

Μέγας Αντώνιος

dakriametanoias.blogspot.ca

3ήμερο "τουρκικού κινηματογράφου" στην Αθήνα, ο "Μπουράκ" (Κεμάλ) και ΜΙΑ ΓΕΝΙΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗ ΝΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕΙ

Το παραλήρημα των "Ελληνίδων" που υποδέχονται τον Burak Ozcivit (δείτε τις σκηνές στο βίντεο που ακολουθεί), που υποδέχονται σαν τρελές τον "Κεμάλ" (τι ωραία εξαγνίζονται από τον κινηματογράφο τα πιο μισητά ονόματα που είναι ταυτισμένα με το αίμα εκατοντάδων χιλιάδων προγόνων μας), στο 3ήμερο "τουρκικού κινηματογράφου" (!), αποδεικνύουν μόνον ένα πράγμα:
Αυτή η γενιά, που μεγάλωσε με το σύνθημα "να μην του λείψει τίποτε" και "τι θέλεις", είναι καταδικασμένη να αυτοκτονήσει.





Δείτε το βίντεο:

Δείτε και την βράβευση του από την κ.Βαρδινογιάννη (πρέπει όλοι να υποκλιθούν…):


ένα ακόμη βίντεο από την βράβευση και την υποδοχή του "Κεμάλ" :


Και μια ακόμη "ενδιαφέρουσα" είδηση (από εδώ):


"Ο αγαπημένος μας Μπουράκ του Καρά Σεβντά έβγαλε άσπρες τρίχες"

Άξιο προσοχής είναι ότι η παραπάνω είδηση "αρέσει σε 52900 άτομα (52.9 k)"! και πήρε"1044 σχόλια"!:


Είπαμε ΜΙΑ ΓΕΝΙΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗ ΝΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΗΣΕΙ

Ενός Μπουράκ (Burak) που σε όλες τις εκδηλώσεις μίλησε ΤΟΥΡΚΙΚΑ, με μεταφραστή (συγκρίνετε το με τους Έλληνες πολιτικούς που γελοιοποιούνται μιλώντας Αγγλικά όταν κάνουν δηλώσεις με κάποιον ξένο πολιτικό).
Θα πείτε τι ψάχνουμε .. "ψίλλοι στα άχυρα" ..

Εδώ αιρέσεις μουσουλμάνουν αυτομαστιγώνονται και γεμίζουν αίματα (για μία ακόμη φορά) στον Πειραιά:

και πάλι το βίντεο, για να μην έχετε αμφιβολίες:


Θα μπορούσε κάτι να συμβεί;
Κάποιος να ανατρέψει αυτή την κατάντια;
Η εκκλησία. Θα μπορούσε να χτυπούσε πένθιμα τις καμπάνες, να καλέσει σε προσευχή και μετάνοια, να αφυπνίσει τον πιστό λαό, να ταρακουνήσει συνειδήσεις (ευτυχώς υπάρχουν ακόμη κάποιοι ελάχιστοι ασυμβίβαστοι αγωνιστές).

Αντί για τα παραπάνω, δείτε μια ανακοίνωση της Μητρόπολη Λαγκαδά, που προσκαλεί μια ΑΙΡΕΤΙΚΗ παπαδίνα να μιλήσει σε σεμινάριο, σε αίθουσα της μητρόπολης:


Δείτε και το βιογραφικό της προσκεκλημένης της Μητρόπολης Λαγκαδά: "1996 χειροτονία"!!!


Πηγή φωτογραφίας

Μπορούμε να κάνουμε κάτι;;;
Μπορεί να υπάρξει ενδεχόμενο ανατροπής της πορείας προς το γκρεμό;;

Πέρα από την προσευχή μας -που έχει μεγάλη δύναμη όταν γίνεται με πίστη (=εμπιστοσύνη στον Θεό), προτείνουμε κάθε καλοπροαίρετο αγωνιστή να κινηθεί προς τις 2 παρακάτω κατευθύνσεις :


1ον: Καθημερινή "μάχη" στις 
γειτονιές, στο σχολείο, στους Συλλόγους Γονέων των παιδιών μας, στο χωριό, στην πόλη μας.
Αντιστεκόμαστε σε κάθε φαινόμενο παρακμής και διαφθοράς, στο παραμικρό (είτε είναι ένα απαράδεκτο ποίημα/κείμενο που δίνουν στο παιδί μας, στο σχολείο του, είτε η μόνιμη εγκατάσταση στην πατρίδα μας λαθρομεταναστών, είτε πχ στην πρόσφατη διαφήμιση του Lidl με την παραποιημένη Ελληνική σημαία).


Κυρίως όμως γνωριζόμαστε με άλλους ευαισθητοποιημένους Έλληνες, που έχουν τις ίδιες ιδέες και τα ίδια ιδανικά με εμάς και ξεκινάμε να "πολεμάμε" μαζί. 

Οι φιλίες και οι συναγωνιστικοί δεσμοί χτίζονται με το χρόνο και κυρίως μέσα από τις δοκιμασίες.


Στηρίζουμε κάθε αγνή, ακομμάτιστη (με την έννοια μη καθοδηγούμενη και ανιδιοτελή)πατριωτική πρωτοβουλία. Υπάρχουν ακόμη Έλληνες που πονάνε τον τόπο τους και παλεύουν. Τους στηρίζουμε και συμμετέχουμε ΣΕ ΟΛΕΣ τις δράσεις τους. 


2ον: Επειδή ο Οικουμενισμός έχει πλέον επίσημα επιβληθεί στην εκκλησία μας, επειδή οι δεσποτικοί θρόνοι γέμισαν με πλήρως ανάξια πρόσωπα, αναζητούμε αληθινούς αγνούς ορθοδόξους ποιμένες, όπως πχ αυτούς που ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ να μνημονεύσουν τον πατριάρχη Βαρθολομαίο (ο οποίος έχει επιβάλει την αίρεση του Οικουμενισμού στην εκκλησία μας). 


Μοναχοί, ιερομόναχοι και ιερείς που ΤΟΛΜΗΣΑΝ ήδη να αναλάβουν το ρίσκο να χάσουν το κελί, το μοναστήρι, την εκκλησία τους, σημαίνει ότι πιστεύουν στον Θεό και δεν φοβούνται τις διώξεις (πολύ πρόσφατα έγιναν 2 νέες ετικέτες στο ιστολόγιο μας : "Διώξεις Αγιορειτών" και "Δίωξη π.Παϊσίου Παπαδόπουλου").


Αυτά που έγιναν πριν 90 χρόνια, με την υποχρεωτική αλλαγή του ημερολογίου από τους Οικουμενιστές, πρέπει να μας παραδειγματίσουν. Θα επαναληφθούν και τώρα. 
Ας προετοιμαστούμε άμεσα.


Η Νέα Τάξη Πραγμάτων είναι αδίστακτη.
Αν δεν συσπειρωθούμε ο επόμενος αγώνας μας θα είναι μέσα από συντρίμμια.
Οφείλουμε όλοι να παραμερίσουμε τις όποιες μικροδιαφορές και να δούμε τον πραγματικό εχθρό που έχει εισβάλει ήδη στην εκκλησία και στην πατρίδα μας.

Ας πάψουμε να είμαστε ΡΑΓΙΑΔΕΣ.


Ας σταματήσουμε να κλαψουρίζουμε, δείχνοντας τα όσα μας επιβάλουν οι εχθροί.

Βήμα βήμα, με την βοήθεια του Θεού θα προχωρήσουμε. 

Μάχη μάχη, μικρές μάχες στην αρχή, μεγαλύτερες αργότερα, ΘΑ ΠΟΛΕΜΗΣΟΥΜΕ.

Ακόμη κι αν δεν μπορέσουμε να ανατρέψουμε το τετελεσμένο, επειδή όλα ελέγχονται από μασόνους και ξένα κέντρα της παγκοσμιοποίησης και ο εχθρός είναι πολύ πιο ισχυρός από τις μαριονέτες που νομίζουμε ότι αποφασίζουν, τουλάχιστον θα έχουμε προσθέσει μία ακόμη ένδοξη σελίδα στην ελληνική και ορθόδοξη ιστορία μας και θα έχουμε μάθει να πολεμάμε.

"Θα νικήσωμεν! αλλά δια τους Έλληνας ...υπέρ την Νίκην, η Δόξα"


Ομάδα Εκπαιδευτικών "Ο Παιδαγωγός"

Σε σένα το λέω Ρωμηέ!!!



Πιστεύω ότι αποτελεί και δική σου διαπίστωση αυτό που κανένας δεν μπορεί στις μέρες μας να αμφισβητήσει, ότι κατά τους τελευταίους αυτούς χρόνους σημειώνεται μια άγρια και μεθοδευμένη πολεμική σκοτεινών κέντρων εναντίον της Ρωμηοσύνης. 
Οι εχθροί αυτοί του ρωμαίικου έχουν καταστρώσει ένα άριστα οργανωμένο σχέδιο αποδυνάμωσης των δυνάμεων του Ελληνισμού και περιθωριοποίησης του Γένους μας.

Ως Ρωμηός οφείλεις να γνωρίζεις το εξής: Όσες φορές οι εχθροί πολεμούν το Γένος, πολεμούν κι εσένα προσωπικά. Συκοφαντούν και σένα. Λασπολογούν και εναντίον σου. Κατηγορούν και σένα.

Γι’ αυτό ήρθε η ώρα σου Ρωμηέ! Είναι ο καιρός να αναλογισθείς τις ευθύνες σου. Η θέση σου είναι στις επάλξεις της Ρωμηοσύνης. Πρέπει επιτέλους να συνειδητοποιήσεις το χρέος σου και να υπερασπισθείς την Πίστη, την Πατρίδα και την Οικογένειά σου.

Όποιο κι αν είναι το κόστος της μάχης και της προσφοράς, δεν έχεις δικαίωμα να αρνηθείς.
Χρωστάς σε όσους πέρασαν αλλά και σε όσους θα ‘ρθουν!!!

Την ιστορία τελικά δεν τη διαμορφώνουν εκείνοι που δουλικά ακολουθούν το ρεύμα, αλλά οι λίγοι που έχουν γνώση και τόλμη, αυτοί που έχουν πύρινη καρδιά!!!

Παπαδόπουλος Θεόφιλος – Δάσκαλος

Ἀνάμεσα στὴ Σκύλλα τῆς οἰκονομικῆς χρεοκοπίας καὶ τὴ Χάρυβδη τῆς πνευματικῆς πτώχευσης



Γράφει ὁ Θεοφάνης Μαλκίδης 

Εἶναι ἐντυπωσιακὴ ἡ προθυμία τῆς ἀποκαλούμενης πολιτικῆς τάξης, ἡ ὁποία αφου κατανάλωσε καὶ ἐξευτέλισε ἀνερυθρίαστα κάθε τί ἑλληνικό, σημαντικὸ καὶ σπουδαῖο, πέτυχε νὰ ὑποδουλώσει καὶ νὰ ξεπουλήσει τὸν ἐθνικό, πολιτισμικό, δημόσιο καὶ κοινωνικὸ πλοῦτο τῆς Ἑλλάδας. Εἶναι ἐκπληκτικό το πὼς αὐτοὶ ποὺ παριστάνουν τὸ πολιτικὸ προσωπικό τῆς χώρας, ἀφοῦ ἔχουν δέσει χειροπόδαρα τὸ λαό μας, ἀπὸ τοὺς ἀγέννητους καὶ τὶς νέες γενιὲς μέχρι τοὺς συνταξιούχους, νὰ πωλοῦν ἀντὶ πινακίου φακῆς, κάθε τί ποὺ οἰκοδομήθηκε μὲ κόπο, μόχθο καὶ ἱδρώτα. Ὁ φυλακισμένος στὸ κολαστήριό τοῦ Νταχάου Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς καὶ ὁ Ὀδυσσέας Ἐλύτης τὸν ὁποῖον ἐσχάτως πολλοὶ τὸν ἐκχυδαΐζουν, γράφουν πολλὰ γιὰ τὸν κόπο τῶν ἀνθρώπων καὶ εἰδικότερα τῶν Ἑλλήνων...
Ἀπὸ τὴν ἄλλη ποτὲ δὲν ἐμφανίστηκε στὴν Ἑλληνικὴ γῆ, αὐτὴ ποὺ δημιουργήθηκε καὶ ἀπελευθερώθηκε μὲ θυσία καὶ ἀντίσταση, μία τόσο ἐθελόδουλη καὶ ἐλεεινὴ «πνευματικὴ» ὁμάδα, ἡ ὁποία ἀφοῦ συνέφαγε στὴν....
τράπεζα τῆς ἐξουσίας παίζοντας τὸ ρόλο τοῦ συμβούλου, τῶν καθηγητῶν, διανοούμενων, τώρα σιωπᾶ ἀδυνατώντας νὰ προσφέρει καὶ προφέρει ὁτιδήποτε. 
Ὁ λαὸς μᾶς πεινᾶ καὶ δοκιμάζεται ἀπὸ ἐπιλογὲς ποὺ θυμίζουν Τσολάκογλου καὶ οἱ πνευματικοὶ ἡγέτες ἀντὶ νὰ θυμίζουν Ἀρχιεπίσκοπο Χρύσανθο, Κολοκοτρώνη, Γρηγόρη Αὐξεντίου εἶναι ἀποντες γιατί δὲν ἦταν ποτὲ πνευματικοί, πόσο μᾶλλον, ἡγέτες.
Οἱ ὑποδομές μας ἀπὸ τὰ ἀεροδρόμια καὶ τὸ σιδηρόδρομο, μέχρι τὰ λιμάνια καὶ τὶς ἐθνικὲς ὁδοὺς πωλοῦνται μὲ τίμημα ποὺ θυμίζει Ναζιστικὴ κατοχὴ καὶ μαυραγορίτες καὶ τὸ ὑπεύθυνο καὶ ἔνοχο δῆθεν πολιτικὸ σύστημα πανηγυρίζει!
Ἡ πατρίδα μᾶς βουλιάζει καὶ αὐτοὶ πίνουν κρασὶ καὶ παίζουν πιάνο στὸ Μαξίμου, θυμίζοντας τὴν ὀρχήστρα τοῦ Τιτανικοῦ λίγο πρὶν τὴν καταστροφή.
Ὁ φασισμὸς τῆς γειτονικῆς Τουρκίας θυμίζει τὸ Ναζισμὸ τοῦ Χίτλερ πρὶν τὸ Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο καὶ ἐδῶ οἱ ἀδιάφοροι, ἄσχετοι καὶ ἀμαθεῖς πολιτικοί, ὑπουργοί, καθηγητές, ἀναλυτές, σύμβουλοι καὶ ἄλλοι φαιδροί, μιλοῦν γιὰ φιλία καὶ συνεργασία. 
Ὁ ἐπίγονος τοῦ φασίστα καὶ σφαγέα Κεμὰλ κατέχει τὴν Κύπρο, ἀπειλεῖ στὴ Θράκη καὶ τὸ Αἰγαῖο καὶ ἐδῶ ἡ παρακμὴ ἔχει φτάσει στὰ ἔσχατα, μὲ τοὺς θαυμαστές τοῦ Κεμαλικοῦ φασισμοῦ νὰ πολλαπλασιάζονται, τοὺς ἀρνητὲς τῆς Γενοκτονίας τῶν Ἑλλήνων νὰ αὐξάνονται, τοὺς προπαγανδιστὲς Γκέμπελς καὶ Γεωργαλάδες νὰ βιάζουν τὸ ἑλληνικὸ σῶμα καὶ τὶς θλιβερὲς φιγοῦρες ποὺ ὑποδέχονται ὡς ἥρωα τὸν κάθε Τοῦρκο "Καρὰ Σεβντὰ" ποὺ παριστάνει τὸν ἠθοποιό, νὰ παρακαλοῦν γιὰ μία "σέλφι"...
Δὲν ἔχει νόημα νὰ συνεχίσουμε ἄλλο, ἡ κατάσταση εἶναι γνωστὴ καὶ χειροτερεύει συνεχῶς. Ὁ Μενέλαος Λουντέμης γράφει ὄτι «τὰ τελευταῖα τοῦτα χρόνια στὸν τόπο αὐτο ειπώθηκαν τὰ χειρότερα ψέματα τῆς Ἱστορίας. Ειπώθηκαν ψέματα ποὺ ντράπηκαν καὶ τὰ ἴδια, μιὰ καὶ δὲν ντρέπονταν τὰ στόματα ποὺ τὰ 'λεγαν». 
Σὺν Θεῶ, τὰ λόγια τοῦ Τζὸρτζ Ὄργουελ πως «σὲ μία ἐποχὴ παγκόσμιου ψεύδους, τὸ νὰ λὲς τὴν ἀλήθεια εἶναι μία πράξη ἐπαναστατική», μπορεῖ νὰ εἶναι ἡ διέξοδος ἀπὸ τὴ Σκύλλα καὶ τὴ Χάρυβδη. Από κάπου ἄρχισαν οἱ Ἕλληνες καὶ οἱ Ἑλληνίδες ὅταν βρισκόταν σὲ ἀνάλογη θέση ἀγωνιζόμενοι καὶ ἀγωνιζόμενες γιὰ τὴν (Επ)Ἀνάσταση, τώρα ἃς εἶναι ἡ ἀλήθεια…..

…το βιντεο που πρεπει να δουν ολοι οι ελληνες

"Πτήσεις" αυτογνωσίας....



Αισθάνομαι ότι ποτέ δεν θα μπορέσω, να χαρώ μια πτήση με αεροπλάνο. Ομολογώ ότι το φοβάμαι. Και τούτο γιατί ακόμη δεν έχω μάθει να αφήνομαι στην ζωή. Και όταν δεν αφήνεσαι αλλά παλεύεις να σωθείς, στο τέλος πνίγεσαι. 
Ποιος μονάχα επιπλέει στην θάλασσα και δεν βουλιάζει; 
Ο νεκρός. Γιατί δεν αντιστέκεται και δεν παλεύει. Όσο αντιστέκεσαι και επιθυμείς όλα να τα ελέγξεις θα βουλιάζεις στο πανικό, το άγχος, τον φόβο και την θλίψη. Μια κοπέλα στον διπλανό αεροπορικό κάθισμα κοιμόταν, απόλυτα ήσυχη. Ήταν απλά παρόν στην πτήση δίχως σκέψεις και αναλύσεις, κυρίως ήταν απλά ο εαυτό της. 
Όταν θα γίνουμε ο εαυτό μας, τότε κανείς πανικός δεν θα μας πλησιάζει. 
Γιατί τρομάζουμε στο ποσοστό που δεν ζούμε σε σχέση με την αλήθεια μας….

π. λίβυος

Η μετάνοια του αμαρτωλού



Όταν ένας αμαρτωλός δεν ακούει τώρα συμβουλές, και δεν δέχεται τώρα νουθεσίες, άραγε θα δεχθεί τις προτροπές των ιερέων και λοιπών πνευματικών ανθρώπων στην ώρα του θανάτου του, αν βέβαια πεθάνει με φυσικό, ομαλό θάνατο και όχι απρόοπτα;

Ασφαλώς όχι. Διότι τότε θα βρίσκεται στην κορυφή της σκληροκαρδίας του, ώστε όχι μόνο δεν θα δέχεται τις διδασκαλίες των ιερέων που θα τον παρακινούν να μετανοήσει, αλλά και αν θελήσει να μετανοήσει, δεν θα το κατορθώσει.

Στα ζώα λέγεται ότι βρίσκεται ένα ζωύφιο το οποίο ονομάζεται χιλιόποδο· αλλά, αν και έχει χίλια πόδια, μόλις και μετά βίας κινείται από τόπο σε τόπο· και η αφορμή της ακινησίας του είναι ότι βρίσκεται στερημένο από την έμφυτή του θερμότητα, και αυτό επειδή είναι στερημένο από αίμα.

Έτσι λοιπόν και ο αμαρτωλός βρίσκεται πολλές φορές περικυκλωμένος από πολλούς θεοσεβείς χριστιανούς, λαϊκούς και κληρικούς, στα λοίσθια του θανάτου, και όλοι τον παρακινούν στη μετάνοια, αλλ’ επειδή αυτός δεν έχει καν σπινθήρα αγάπης στην καρδιά του και ευσέβεια στα σπλάγχνα του, δεν τον ωφελούν τίποτε όλες εκείνες οι βοήθειες. Είναι τόσο ψυχρός, ώστε δεν αισθάνεται καμία ενέργεια θερμότητας από εκείνα τα θερμά της πίστεως και σωτηρίας όργανα, τα οποία τον βοηθούν να ετοιμαστεί έστω και την τελευταία αυτή στιγμή του θανάτου του, ώστε να έχει καλό θάνατο. Συμβαίνει δυστυχώς σ’ αυτόν αυτό που συνέβη στον Δαβίδ στα γηρατειά του, που παρά τα πολλά και θερμά και βαριά ενδύματα δεν μπορούσε να θερμανθεί το σώμα του. «Και περιέβαλον αυτόν ιματίοις και ουκ εθερμαίνετο» (Γ’ Βασ. 1:1).

Προσπαθούν λοιπόν ιερείς και φίλοι, οικείοι και γνωστοί, να απομακρύνουν τον αμαρτωλό από τον χειμώνα της τελευταίας ώρας, να τον θερμάνουν στη μετάνοια, να τον κινήσουν σε εξομολόγηση, αλλ’ αυτό μοιάζει σαν να τον φορτώνουν απ’ έξω με πολλά ρούχα, τα οποία του προξενούν βάρος μάλλον και ενόχληση παρά θερμότητα. Γι’ αυτό, το καλό είναι να βρίσκεται μέσα η θερμότητα, φυσική, και μάλιστα από τη νεότητά του.

Μιλάμε για μετάνοια, εξομολόγηση και θεία Κοινωνία μπροστά στη θύρα του θανάτου, και γεννάται το ερώτημα: θα είναι ειλικρινής, πηγαία, αληθινή;Διότι η μετάνοια αυτή γίνεται περισσότερο από βία παρά από θέληση. Η ασθένεια μάλλον και ο θάνατος είναι η αιτία, και όχι η μετάνοια και η αγάπη προς τον Θεό.

Ας πούμε ένα παράδειγμα. Ένα άλογο ζευγμένο στην άμαξα αρπάζει τα χαλινάρια στο στόμα του και τρέχει χωρίς τον αμαξηλάτη. Τρέχοντας, φτάνει σε ένα μεγάλο χαντάκι ή έναν μεγάλο ποταμό και εκεί σταματά. Και ερωτάται: σε ποιον πρέπει να αποδώσουμε την αιτία του σταματήματός του, στον ποταμό που βρέθηκε μπροστά του, ή στον αμαξηλάτη που ξαναέπιασε το χαλινάρι στο χέρι; Είναι φανερό ότι ο ποταμός τού έκοψε την ορμή και όχι ο αμαξηλάτης.

Το ίδιο λοιπόν πρέπει να πούμε και για τον αμαρτωλό που εξακολουθεί να τρέχει αχαλίνωτα στον κάμπο των ορέξεών του και που την τελευταία ώρα της ζωής του αρπάζει τους χαλινούς το χέρι του θείου φόβου, καθώς βρίσκεται μπροστά του ένας ποταμός που λέγεται θάνατος ή ένα χαντάκι που λέγεται ασθένεια, και σταματά το τρέξιμο και δεν αμαρτάνει πλέον.

Αλλ’ αυτό δεν συμβαίνει, καθώς αντιλαμβάνεσθε και σεις, από την θέλησή του, όχι, αλλά από την ασθένειά του.

Δεν είναι ο φόβος του Θεού, ο σεβασμός προς Αυτόν, που σταματά τον καλπασμό προς την αμαρτία, αλλά το ότι δεν έχει δρόμο άλλον να τρέξει. Ώστε δεν είναι αυτός που αφήνει την αμαρτία στο τέλος της ζωής του, αλλ’ η αμαρτία αφήνει αυτόν. Γι’ αυτό πολύ φοβόμαστε τέτοια μετάνοια, ότι ίσως να μη τη δεχθεί ο Κύριος. Και το λέμε αυτό, διότι αν κανείς από αυτούς, που μετανοούν και εξομολογούνται μπροστά στη θύρα του θανάτου, πάλι γυρίσει στη ζωή και δεν πεθάνει, γυρίζει αμέσως και στην πρώτη του κακία, δεν επιστρέφει τις αδικίες, δεν αφήνει το μίσος που έχει στον εχθρό του, δεν αποσύρεται από το σπίτι της μοιχαλίδας γυναίκας, δεν κάνει ελεημοσύνες που υποσχέθηκε· τέλος δεν κάνει τίποτε απ’ όσα υποσχέθηκε να κάνει κατά τη δύσκολη ώρα της ασθένειάς του. Η ευσέβειά τους αυτή μοιάζει σαν των ναυτικών που βαστάει ενίοτε όσο διαρκεί η θαλασσοταραχή.

Δεν μισούν λοιπόν αυτοί την αμαρτία από την καρδιά τους, αλλά από φόβο, ο οποίος φόβος δεν είναι αρκετός για να επιστρέψει την καρδιά προς τον Θεό της.

Αυτό είναι που μας κάνει διστακτικούς στο να πιστέψουμε ότι τέτοιου είδους μετάνοια θα γίνει δεκτή από τον Κύριο. Και ακόμη το ότι φυλάγουν τη μετάνοιά τους για έναν καιρό τόσο ανάρμοστο, δείχνει φανερά, ότι αυτοί δεν φροντίζουν για τη χάρη του Θεού. Ώστε αν μετανοήσουν, μετανοούν από φόβο προς τον θάνατο και όχι από αγάπη προς τον Θεό. Ο φόβος τους είναι δουλικός και όχι υιϊκός. Μοιάζει με εκείνον του βασιλιά Αντιόχου, ο οποίος, όταν έλαβε την πληγή από τον Θεό για την κακία του, τότε μετανόησε, λέγοντας ότι είναι δίκαιο να υποτάσσεται ο άνθρωπος στον Θεό και να μη μετρά τον εαυτό του σαν Θεό με υπερηφάνεια: «Δίκαιον υποτάσσεσθαι τω Θεώ, και μη θνητόν όντα, ισόθεα φρονείν υπερηφάνως» (Β’ Μακ. 9:12).

Γι’ αυτό όσο υπάρχουν νιάτα, υγεία και ανοχή του Κυρίου, ας κάνουμε καλή χρήση τους. Μην περιμένουμε να νυχτώσει για να βρούμε τη χαμένη χάρη· τώρα που είναι ακόμη ημέρα, το αύριο δεν είναι δικό μας.

Γιατί, αν χάσουμε το πορτοφόλι μας, δεν γυρίζουμε αμέσως και το αναζητούμε; Δεν αφήνουμε να νυχτώσει. Δεν αφήνουμε να περάσουν ημέρες, εβδομάδες, έτη, αλλά την ίδια ώρα γυρίζουμε και το αναζητούμε από το μέρος που σταθήκαμε, που διαβήκαμε. Γιατί λοιπόν δεν κάνουμε το ίδιο και για τη χαμένη χάρη της ψυχής μας; Γιατί περιμένουμε να νυχτώσει, να βρεθούμε στο κατώφλι του θανάτου και του Άδη;

Τέλος, ίσως ρωτήσει κάποιος: Δεν πρέπει έστω και την τελευταία στιγμή να ενδιαφερθούμε για την ψυχή μας ή ενός από τους πλησίον μας;

Απαντούμε: ΝΑΙ, να ενδιαφερθούμε, αλλά να μην ξεχνούμε ότι ο Θεός δεν εμπαίζεται, και η ζωή μας πρέπει να είναι κατά Χριστόν για το ίδιο το συμφέρον μας.

Δημήτριος Παναγόπουλος
(Από το περιοδικό «Όσιος Φιλόθεος της Πάρου» τ. 16, Εκδ. Ορθ. Κυψέλης, σελ. 51)

ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ



"οὐκέτι πολλὰ λαλήσω μεθ᾿ ὑμῶν·
ἔρχεται γὰρ ὁ τοῦ κόσμου ἄρχων,
καὶ ἐν ἐμοὶ οὐκ ἔχει οὐδέν·"
(Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο κεφ.14, στ.30) 

"Δεν θα πω πλέον πολλά μαζί σας. Δεν έχω τον καιρό.
Διότι τώρα ο διάβολος, που κυριαρχεί στον αμαρτωλό κόσμο,
έρχεται με μανία και λύσσα εναντίον μου, 
για να εξαπολύσει το μεγαλύτερο πειρασμό και πόλεμο. 
Αλλά σε μένα δεν έχει καμμία απολύτως εξουσία,
κανένα απολύτως δικαίωμα."

"καὶ πρωΐ· σήμερον χειμών· πυῤῥάζει γὰρ στυγνάζων ὁ οὐρανός.
ὑποκριταί, τὸ μὲν πρόσωπον τοῦ οὐρανοῦ γινώσκετε διακρίνειν, 
τὰ δὲ σημεῖα τῶν καιρῶν οὐ δύνασθε γνῶναι; "
(Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο κεφ.16, στ.3)

"Και το πρωί βλέπετε προς την ανατολή και λέτε:
σήμερα θα είναι κακοκαιρία, διότι ο ουρανός είναι κόκκινος και νεφελώδης.
Υποκριτές, ξέρετε να διακρίνετε τα φαινόμενα του ουρανού,
τα δε σημεία των καιρών, που μαρτυρούν ότι έχουν φθάσει οι ημέρες του Μεσσία,
δεν μπορείτε να τα διακρίνετε;"

"ὅταν δὲ ἀκούσητε πολέμους καὶ ἀκαταστασίας, μὴ πτοηθῆτε·
δεῖ γὰρ ταῦτα γενέσθαι πρῶτον, ἀλλ᾿ οὐκ εὐθέως τὸ τέλος."
(Κατά Λουκάν Ευαγγέλιο κεφ.21, στ.9)

"Όταν δε ακούσετε, ότι γίνονται πόλεμοι και αναταραχές
και διασάλευση της τάξεως μη ταραχθείτε.
Διότι πρέπει, σύμφωνα με το Θείο σχέδιο, να γίνουν αυτά πρώτα,
αλλά δεν θα έλθει αμέσως το τέλος"

"μετανοεῖτε · ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν"
(Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο κεφ.4, στ.17)

"μετανοείτε, διότι έχει πλησιάσει πλέον η Βασιλεία των Ουρανών,
η πνευματική και αγία ζωή της λυτρώσεως και της μακαριότητος"


Ο φιλάνθρωπος Θεός όμως, που εργάζεται για την σωτηρία του κάθε ανθρώπου, έβαλε στο νού της τη μνήμη των οδυνηρών κολάσεων και την αρχική δόξα και τιμή, από την οποία είχε ξεπέσει. ( Γεροντικό )

Κάποια μοναχή πολεμήθηκε με λογισμούς πορνείας. Κι επειδή δεν μπορούσε να υπομείνει τον πόλεμο, έφυγε από το μοναστήρι της και γύρισε στον κόσμο. 

Δεν άργησε να καταλήξει σε πορνείο. Έμεινε εκεί αρκετά χρόνια και πλούτισε πολύ , γιατί ήταν πολύ όμορφη. 

Ο φιλάνθρωπος Θεός όμως, που εργάζεται για την σωτηρία του κάθε ανθρώπου, έβαλε στο νού της τη μνήμη των οδυνηρών κολάσεων και την αρχική δόξα και τιμή, από την οποία είχε ξεπέσει.

Και εκείνη αφού τα’αναλογίστηκε όλα αυτά, εγκατέλειψε πλούτη και περιουσία, κι έτρεξε στο μοναστήρι της , σαν προβατίνα που γλύτωσε από το στόμα των λύκων. 

Μόλις όμως έφτασε στην πύλη της μονής, έπεσε κάτω και ξεψύχησε . 

Εκεί κοντά ζούσε κάποιος έγκλειστος μοναχός, που είδε σε όραμα την νύχτα εκείνη αγγέλους και δαίμονες έξω από το μοναστήρι. 

Φιλονεικούσαν όλοι μπροστά στη νεκρή για την ψυχή της. 

-Εφόσον μετανόησε, είναι δική μας, έλεγαν οι άγγελοι. 

-Μέχρι τώρα δούλευε σε μας , διαμαρτύρονταν οι δαίμονες. Άλλωστε δεν πρόφτασε να μπει στο μοναστήρι να μετανοήσει. 

Ενώ έτσι φιλονεικούσαν, ήρθε άλλος άγγελος από τον ουρανό. 

-Γιατί φιλονεικείτε; Τους ρώτησε και ύστερα τους είπε ότι ο αγαθός Θεός, αφότου η μοναχή σκέφτηκε να μετανοήσει, από την ίδια εκείνη στιγμή δέχθηκε την μετάνοια της. 

Αμέσως συνήλθε ο μοναχός από το όραμα και έτρεξε να αναγγείλει στην ηγουμένη τα συμβάντα. Αφού περιποιήθηκαν το λείψανο, το έθαψαν στο κοιμητήριο και ευχαρίστησαν τον ελεήμονα Θεό, που και μόνο ένα καλό λογισμό τον δέχεται σαν μετάνοια. 

Από το Γεροντικό


ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΑΤΑ ΤΟΝ π. ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ ΚΑΝΤΙΩΤΗ

ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ
«ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ,
ΑΛΛΑ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ;»…
ΚΑΙ »ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΕΛΕΙΩΣΑΜΕ, 
ΑΛΛΑ ΤΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ;»


Γράφει ο Δημήτριος Β. Εμμανουήλ, Συνδικαλιστής και πρώην μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Εορδαίας (Γυμναστής)

Κάποτε, κάποιος άθεος των Παρισίων είπε: Με την Εκκλησία τελειώσαμε, αλλά τι κάνουμε τώρα με τους Χριστιανούς; Δεν θα ήταν υπερβολή, σήμερα, μετά το φαινόμενο της Κρήτης να επαναλάβουμε για Τρίτη φορά το ίδιο σχήμα λόγου, αλλά με έναν διαφορετικό τόνο και με πολύ πόνο! «Με την Εκκλησία τελειώσαμε, αλλά τι κάνουμε τώρα με τους Χριστιανούς;»
Αλήθεια αδελφοί, «Με την Εκκλησία τελειώσαμε;».… Σίγουρα όχι, αλλά το μεγάλο ποιμαντικό θέμα είναι το «Τι κάνουμε τώρα με τους κατ’ όνομα Χριστιανούς», με τους κατ’ όνομα Χριστιανούς δασκάλους, ακόμη και με τους κατ’ όνομα Χριστιανούς μαθητές που αρνούνται να προσέλθουν για πρωινή Προσευχή!

Διαβάζοντας για τους «αληθινούς Χριστιανούς της Θεσσαλονίκης», την εποχή του αποστόλου Παύλου βρίσκουμε και πάλι λόγια άγια, λόγια «Χρήσιμα» για αληθινούς Χριστιανούς, λόγια του π. Αυγουστίνου Καντιώτη!
«Μέσα στη Θεσσαλονίκη –λέγει-έρριξε τα δίχτυα του ο απόστολος Παύλος. Η θάλασσα είνε γεμάτη ψάρια, αλλά δεν τα πιάνει όλα ο ψαράς. Μια μικρά ποσότητα πιάνει. Έτσι λοιπόν και απόστολος Παύλος έπιασε μια μικρά μειονότητα. Πόσοι να ήταν; Εκατό-διακόσιοι, δεν ήταν παραπάνω. Μακάρι να ζούσαν σήμερα εκείνοι οι Χριστιανοί, και ας λείπανε αυτά τα 500 εκατομμύρια. Τσούρμο ολόκληρο, με όνομα χριστιανικό, αλλά άχρηστο [… ] Εδώ εμείς είμαστε όλοι χριστιανοί του γλυκού νερού. Αν πιστεύαμε στο Θεό, θα είχαμε εγκαταλείψει κάθε άλλη κοσμική ασχολία. Τι να τα κάνης τ’ άλλα’ το Ευαγγέλιο ποιος εφαρμόζει. Στη Θεσσαλονίκη όμως τότε ήταν πραγματικοί Χριστιανοί. Και απόδειξις, ότι δεν λύγιζαν στους διωγμούς. Εκείνα τα πτωχαδάκια πάλευαν μ’ όλες τις αρχές και τις εξουσίες, που ήταν εχθρικές. Αυτοί οι λίγοι Χριστιανοί εθεωρούντο αμελητέοι, δεν τους υπολόγιζαν’ και όμως αυτοί ήρθαν ρήξι με όλους τους ισχυρούς της Θεσσαλονίκης και υπέστησαν πολλούς διωγμούς.

Αλλά και πάντοτε τα πτωχαδάκια διώκονται, και μένουν κοντά στο Χριστό. Οι άλλοι, που έχουν αξιώματα, ως επί το πλείστον πολεμούν το Χριστό.
Θα γίνει διωγμός. Θα δήτε εσείς που θα ζήσετε, εγώ γέρος άνθρωπος είμαι. Θα γίνει διωγμός, και θα δήτε όλους τους δασκάλους να προσκυνάνε το κόκκινο θηρίο. Τριάντα χιλιάδες είνε όλοι οι δάσκαλοι’ ζήτημα να μείνουν εκατό που να πουν:
Προτιμούμε να γίνουμε λούστροι στην πλατεία της πόλεως, παρά να κηρύττουμε αθεΐα. Όλοι οι άλλοι, με όση ευκολία χειροκροτούσαν τον Παπαδόπουλο, με όση ευκολία χειροκροτούσαν τον Καραμανλή, με την ίδια ευκολία θα χειροκροτούνε και τον αντίχριστο. Θα τα δήτε αυτά. Συμφέρον και μόνο συμφέρον είνε σήμερα οι άνθρωποι, και τίποτε περισσότερο.
Τέτοιοι είνε και οι δάσκαλοι και οι καθηγηταί και οι αξιωματικοί, γιατί όχι και οι παπάδες και οι δεσποτάδες-δεν κάνω καμμία διάκρισι. Δεν ήρθε ακόμη η ώρα του αντιχρίστου’ όταν θα έρθη, θα το δούμε.»[1].

Αγαπητοί αδελφοί, τον καιρό εκείνο ο π. Αυγουστίνος, έχοντας κατά νου τα σημεία των καιρών έλεγε: «Δεν ήρθε ακόμη η ώρα του αντιχρίστου’ όταν θα έρθη, θα το δούμε», αλλά σήμερα έχει μεγάλη παιδαγωγική αξία ο παρακάτω λόγος του άγιου γέροντα, που διακρίνει τον τρόπο δράσης του αληθινού Χριστιανού, πριν τον αντίχριστο και μετά!

Για το πριν έχουν ισχύ τα παρακάτω, που ἔλεγε:
«Υπέφεραν οι Χριστιανοί της Θεσσαλονίκης’ ήταν πραγματικοί ήρωες. Μακάρι να επανέλθουμε σ’ αυτούς τους Χριστιανούς. Να έχουμε λίγους Χριστιανούς, αλλά ζωντανούς. [ΠΡΟΣΟΧΗ!] Γιατί να ασχολούμεθα με όλους; Δεν πα’ ν’ ανάβη αυτός φωτιές (δηλ. η δημοτική αρχή της Φλώρινας) και να αγαπά την πυρολατρία; Δεν πα’ να ‘νε μασόνος και ροταριανός; Δεν θ’ ασχολούμεθα μ’ αυτούς. [ΑΛΛΑ!] Τώρα ασχολούμεθα αναγκαστικώς με όλους…. [Τώρα ασχολούμεθα αναγκαστικώς με όλους!!! ]».

Και για τον μέλλοντα καιρό λέγει: «Εάν υποθέσουμε, ότι ξεκαθαρίζουν τα πράγματα και μένουν εδώ στην πόλι 200 με 300 Χριστιανοί, οι οποίοι θα πουν «Θέλουμε να ζήσουμε χριστιανικά», δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά. Οι άλλοι, ό,τι θέλουν ας κάνουν. Και χαύρα (Ιουδαϊκή) και τζαμί να κτίσουν, δεν θα έχουμε καμμιά ευθύνη. Δε βλέπεις….»

([1] «ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ», Κοζάνη 2006, Σύνθεσις-επιμέλεια-σημειώσεις-έκδοσις: Ανδρονίκη Π. Καπλάνογλου).

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016

«Η μάχη κατά της Εκκλησίας και της Ορθοδοξίας θα συνεχίζεται μέχρι την τελευταία μέρα της γήινης ζωής του κόσμου»



Αγαπητέ πάτερ Α.!
Η μάχη κατά της Εκκλησίας και της Ορθοδοξίας συνεχίζεται από τον καιρό της γέννησής της και θα συνεχίζεται μέχρι την τελευταία μέρα της γήινης ζωής του κόσμου.

Όλοι οι πιστεύοντες εκκλησιαστικοί άνθρωποι, από τον λαϊκό και τον Ιερέα μέχρι τον Ιεράρχη, συμμετέχουν σε αυτή τη μάχη υπέρ της καθαρότητας της Ορθοδοξίας, ο καθένας στη δική του θέση και με τα δικά του μέσα.
Ο αγιότατος Πατριάρχης Τυχών έλαβε την πατριαρχική ράβδο την πιο τραγική στιγμή της μάχης και την έσφιγγε στο χέρι του μέχρι την τελευταία του αναπνοή, θυσιάζοντάς τις όλες, μέχρι και την τελευταία. «Ας χαθεί το όνομά μου από την Ιστορία, μόνο η Εκκλησία να ωφεληθεί» ήταν τα λόγια του.
Ο σεβασμιότατος Γρηγόριος (Λέμπεντεφ) παραιτήθηκε από τη διοίκηση και, καθήμενος στο κοτέτσι, θεολογούσε και προσευχόταν και τους κόπους του τους έλαβε η Ορθοδοξία και ο λαός του Θεού, όταν ήρθε το πλήρωμα του χρόνου. Ο σεβασμιότατος Βαρνάβας (Μπελιάγεφ) έλαβε το χάρισμα της σαλότητος και με αυτό πέρασε φυλακές, εξορίες, εγκλεισμό και ο αγώνας του έγινε δεκτός.
Οι αδελφοί επίσκοποι Βαρλαάμ και Γερμανός (Ρισέντσεφ) έκαναν έργο στο ευλογημένο από τον Θεό στάδιο μέχρι την απομάκρυνσή τους και 18 χρόνια προχωρούσαν σταδιακά, διά μέσου φυλακών και εξοριών, προς το μαρτυρικό τέλος. Δεκαοκτώ χρόνια είναι μια ολόκληρη μαρτυρική ζωή.
Ορίστε, αγαπητέ πάτερ Α.. επίλεξε! Έχουμε υποχρέωση σε αυτούς, που παρέμειναν στη γραμμή και διατήρησαν με κόπο και μαρτύριο και καρδιακό πόνο την Ορθοδοξία. Μα κι εσείς δεν θα ήσασταν ιερέας, εάν δεν είχε προηγηθεί ο αγώνας τους. Και σε αυτούς που τους απομάκρυναν παρά τη θέλησή τους έχουμε υποχρέωση – με το δικό τους αίμα ενισχύθηκε η δύναμη των εν διακονία.
Από τον αγώνα, αγαπητέ μου, δεν γίνεται να φύγουμε. Ο ιερέας δεν μπορεί να σκέφτεται μόνο για την προσωπική του σωτηρία.
«Ιδού εγώ και τα παιδία α μοι έδωκεν ό Θεός» (Εβρ. 2.13).
Εάν ο Κύριος σας στείλει σε εγκλεισμό για μεγαλύτερο έργο και αγώνα, πρέπει να φύγετε, αλλά το ίδιο θέλημα μη σας φέρει καταστροφή. Δεν θα φέρουμε άραγε όλοι μας ευθύνη ενώπιον του Θεού, εάν, απομακρυσμένοι, παραδώσουμε την Ορθοδοξία λεία στους αλλόδοξους; Μπορεί να μην προχωρήσουμε σε ανοιχτή μάχη, αλλά είμαστε υποχρεωμένοι να αντιπαραθέσουμε τη σταθερότητά μας στην αλήθεια.
O Κύριος να σας δώσει σοφία.

Γέροντος Ιωάννη Κρεστιάνκιν των Σπηλαίων του Πσκώβ 
Από το βιβλίο - Δεν είναι ο Αντίχριστος που θα μας καταστρέψει

«Οι θέλοντες ευσεβώς ζην… διωχθήσονται»

ΤΙ ΣΟΥ ΣΤΟΙΧΙΖΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ;
Νὰ εὐχαριστήσουμε τὸ Θεό, για τοὺς Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας

Ἀπόσπασμα ὁμιλίας τοῦ π. Αὐγουστίνου στὸν Ἅγιο
Παντελεήμονα Φλωρίνης 25.1.1976

Ὅπως τὸ χρυσάφι περνᾷ ἀπὸ τὸ καμίνι καὶ καθαρίζει, ἔτσι καὶ οἱ ἅγιοι πέρασαν ἀπὸ καμίνι. «Ὡς χρυσὸν ἐν χωνευτηρίῳ ἐδοκίμασεν» αὐτόν (Σ. Σολ. 3,6).

Πρέπει νὰ εὐχαριστήσουμε τὸ Θεό, ποὺ μέσα στὴν Ἐκκλησία του τὶς δύσκολες στιγμὲς ἔστελνε τοὺς καταλλήλους ἀνθρώπους, ἄλλοτε μὲν τὸν Μέγα Βασίλειο, ἄλλοτε τὸν Μέγα Ἀθανάσιο, ἄλλοτε τὸν Μᾶρκο Εὐγενικό, ἄλλοτε τὸν Γρηγόριο τὸν Θεολόγο, ἄλλοτε τὸν Μέγα Ἀντώνιο. Σειρὰ ἀνδρῶν, οἱ ὁποῖοι κράτησαν ὑψηλὰ τὸ λάβαρο τῆς Ὀρθοδοξίας. Νὰ τὸν εὐχαριστήσουμε γιὰ τοὺς πατέρας.

Τί μᾶς διδάσκουν οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας;

Κ᾿ ἐσύ, εἶσαι χριστιανός; Θέλῃς νὰ κρατήσῃς τὴν πίστι σου, θὰ δοκιμασθῇς. Πές μου, τί σοῦ στοιχίζει ὁ χριστιανισμός; Νομίζεις ὅτι εἶσαι Χριστιανός, ἐπειδὴ ἀνάβεις ἕνα κερὶ καὶ κάνεις μιὰ μετάνοια καὶ χασμουριέσαι τὴν ὥρα ποὺ περνᾷ τὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὰ Ἅγια τῶν ἁγίων; 
Γι᾿ αὐτὰ τὰ τυπικὰ ποὺ κάνεις θὰ σὲ πῶ Χριστιανό; Ἂν εἶσαι πιστός, θὰ διωχθῇς. 
Ἂν εἶσαι ὀρθόδοξος, φίλος τῆς ἀληθείας, ἄνθρωπος μὲ συνείδησι, θὰ ὑποφέρῃς. 
Διότι τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιο λέει· «Διὰ πολλῶν θλίψεων δεῖ ἡμᾶς εἰσελθεῖν εἰς τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ» (Πράξ. 14,22) καὶ «Οἱ θέλοντες εὐσεβῶς ζῆν… διωχθήσονται» (Β΄ Τιμ. 3,12).

Μακάρι λοιπὸν νὰ μᾶς ἀξιώσῃ ὁ Θεὸς νὰ διωχθοῦμε, ὅπως οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας. 
Καὶ ἐγώ, ὅταν κινδυνεύω -καὶ ἔχω πολλὲς περιπέτειες εἰς τὸν βίον μου, γι᾿ αὐτὸ ὁ βίος τῶν πατέρων μὲ συγκινεῖ βαθύτατα-, ὅταν βλέπω νὰ μένωνται οἱ ἐχθροί μου, δοξάζω τὸν Θεὸ καὶ λέγω· Αὐγουστῖνε, κάτι πράττεις στὸν κόσμο.
Σὲ πολεμοῦν, ὅταν ἀγωνίζεσαι. Τοὺς νεκροὺς δὲν τοὺς πολεμοῦν.

Ὄχι λοιπὸν νεκροί, ἀλλὰ ζωντανοὶ Χριστιανοί, πιστοὶ καὶ ἀφωσιωμένοι, παιδιὰ τοῦ Γρηγορίου, παιδιὰ τοῦ Βασιλείου, παιδιὰ τῶν μεγάλων πατέρων. Νὰ συνεχίσουμε τὴν πορεία μας, ὥστε ἡ γῆ αὐτὴ τῶν πατέρων μας νὰ εἶνε γῆ ἁγία, διὰ πρεσβειῶν τοῦ ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Θεολόγου καὶ πάντων τῶν ἁγίων. Ἀμήν.

† Ὁ Φλωρίνης, Πρεσπῶν & Ἑορδαίας Αὐγουστῖνος

"ΓΥΡΙΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΖΩΗ"- ΑΝΝΑ ΑΠΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ