.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Νύχτα και μέρα ν’ ακολουθής με ζήλο τα ίχνη του Ιησού, για να ενωθής μυστικά μαζί Του,



«Ωσαννά, ευλογημένος ο ερχόμενος» (Ιω. 12. 13) κράζει, πληγωμένη από θείο πόθο και θεία αγάπη, κάθε ψυχή που ποθεί την ένωσί της με τον Νυμφίο Χριστό. Και Τον καλεί ακατάπαυστα, στολίζοντας τη λαμπάδα της με τις αρετές. Καμμιά προκοπή δεν θα κάνη η ψυχή που αγωνίζεται στο πνευματικό στάδιο, αν δεν φλέγεται από αγάπη στον Κύριο Ιησού.

Για να μπορής νύχτα και μέρα ν’ ακολουθής με ζήλο τα ίχνη του Ιησού, για να ενωθής μυστικά μαζί Του, πρέπει και η δική σου καρδιά να είναι πληγωμένη από τη θεία αγάπη. Προσκολλήσου στον Κύριο με πάθος, για ν’ απελευθερωθής από τα πάθη, να λυτρωθής από τις πτώσεις, να βρης έλεος για τις αμαρτίες σου, όπως βρήκε και η αμαρτωλή εκείνη γυναίκα του Ευαγγελίου: «ότι ηγάπησε πολύ» (Λουκ. 7, 47). 
Πρέπει όμως να φλέγεσαι και να λιώνης από θείο πόθο και να προσθέτης κάθε μέρα αγάπη στην αγάπη, ζήλο στον ζήλο, φλόγα στη φλόγα.

Τα ξύλα που προσθέτεις στη φωτιά αυξάνουν τη φλόγα της. Έτσι και η συχνή προσευχή αυξάνει τη φλόγα της αγάπης στον Θεό και διεγείρει στην καρδιά τον θείο έρωτα. Και όταν η καρδιά φλογισθή, θερμαίνει και φωτίζει όλο τον έσω άνθρωπο· τον διδάσκει τα μυστικά της σοφίας και τα άγνωστα μυστήρια του Θεού τον μετατρέπει σε πύρινο Σεραφείμ. 
Και τότε, παρίσταται πλέον διαρκώς εν πνεύματι ενώπιον του Θεού.

Αναζήτησε λοιπόν τον Κύριο ακατάπαυστα και επίμονα. «Ο ζητών ευρίσκει και τω κρούοντι ανοιγήσεται» (Ματθ. 7. 8). Όταν Τον βρης και Τον ενθρονίσης στην καρδιά σου, θα πληρωθής απ’ όλα τα αγαθά. «Οι εκζητώντες τον Κύριον ουκ ελαττωθήσονται παντός αγαθού».

Κάθε πλούτος του παρόντος κόσμου είναι μάταιος. Κάθε ηδονή ανούσια. Κάθε δόξα, ψέμμα και απάτη. Ένα μόνο πράγμα δεν έχει ούτε σκιά ματαιότητος ή απάτης ή ψεύδους: η αγάπη και η ένωσις της νύμφης ψυχής με τον Νυμφίο Χριστό. Μόνο αυτή παραμένει στον αιώνα. Ας είναι για σένα παντοτεινή χαρά και αδιάκοπο πανηγύρι η θεία αγάπη Του και η παρουσία Του στη ζωή σου και στο βασίλειο της καρδιάς σου. Τίποτε καλύτερο και τιμιότερο και ενδοξότερο απ’ αυτό δεν θα βρης ούτε στη γη ούτε στον ουρανό. 
Καμμιά γήινη απόλαυσις και κανένας ανθρώπινος ερωτάς δεν δίνουν στην ψυχή τόσο απόλυτη και ατελεύτητη παρηγοριά, ευφροσύνη και χαρά, όσο ο έρωτας του Θεού, η αγάπη προς τον Κύριο.

Αγάπησε, αγάπησε τον Κύριο!

Και μην ξεχνάς ποτέ:

Απόδειξις της αγάπης σου προς Αυτόν είναι η τήρησις των εντολών Του.

Αρχή της αγάπης σου είναι η τελωνική ταπείνωσις.

Πλήρωμα της αγάπης σου είναι η νίκη κατά των δαιμονικών παθών και η κάθαρσις της καρδιάς σου.

Αποτέλεσμα της αγάπης σου είναι η κατοίκησις στην καρδιά σου Εκείνου που είπε· «Μακάριοι οι καθαροί τη καρδία, ότι αυτοί τον Θεόν όψονται» (Ματθ. 5. 8).

Αυτώ η δόξα εις τους αιώνας. Αμήν.

(Αγάπη προς τον Κύριο)
Άγιος Δημήτριος του Ροστώφ - Πνευματικό αλφάβητο

Θλιβερά "ξυνωρίς" Βαρθολομαίου-Ιερωνύμου!

Για τα κτήματα η διαμάχη, όχι για την οικουμενιστική προδοσία στην οποία πρωτοστατεί το Φαναρι και προσωπικά ο πατριάρχης Βαρθολομαίος. Έχουν ξεσαλώσει οι διάφοροι Βαρθολομαίοι, Ζηζιούληδες, Ελπιδοφόροι και η ηγεσία της Ελλαδικής Εκκλησίας ποιεί εξακολουθητκώς την νήσσαν! Όταν όμως τους κούνησε το δάχτυλο ο Περγάμου στο Κολυμπάρι τότε συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις και ανέτρεψαν τα αποφασισθέντα στη σύνοδο της Ιεραρχίας του Μαίου του 2016. Τώρα προβάλλουν αντίσταση! Για τα κτήματα! 

Λ.Ν.


Στα άκρα η κόντρα Αθήνας - Φαναρίου με αφορμή τη διεκδίκηση ναού από μέρους του Πατριαρχείου. Εκτακτη Ιερά Σύνοδος αύριο
Κορυφώνεται η κόντρα που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην Αθήνα και στο Φανάρι, με μήλον της Εριδος τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου στο κτήμα Προμπονά.
Ενδεικτικό της σοβαρότητας των εξελίξεων είναι ότι το θέμα αναμένεται να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου που θα πραγματοποιηθεί εκτάκτως αύριο, ενώ την ίδια στιγμή πληροφορίες αναφέρουν ότι ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος είναι αποφασισμένος να φτάσει τη σύγκρουσή του με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο έως τα δικαστήρια. 

Φαίνεται πως η συγχαρητήρια επιστολή του κ. Βαρθολομαίου προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για την επέτειο συμπλήρωσης 10 χρόνων από την εκλογή αλλά και οι εγκάρδιες ευχές του δεν... έφτασαν ώστε να αλλάξει το κακό κλίμα στη μεταξύ τους σχέση. 
Ο Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου χτίστηκε ύστερα από επιθυμία του Δημήτρη Προμπονά, του Ναξιώτη ιατρού, η οποία αναφερόταν στη διαθήκη του.
Η αγωγή
Στα τέλη Φεβρουαρίου η Ιερά Αρχιεπισκοπή Αθηνών και ο κ. Ιερώνυμος κατέθεσαν ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών αγωγή κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη αλλά και κατά της επιτροπής του κληροδοτήματος Προμπονά. 

Η αγωγή κατατέθηκε γιατί το Οικουμενικό Πατριαρχείο με συμβολαιογραφική πράξη δωρεάς πήρε στην ιδιοκτησία του τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου εντός του κτήματος που βρίσκεται εντός των ορίων Δήμου Αθηναίων και Ν. Φιλαδέλφειας. Σύμφωνα με την αγωγή ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος ισχυρίζεται ότι με τη δωρεά που έγινε από την επιτροπή του κληροδοτήματος Προμπονά στο Οικουμενικό Πατριαρχείο «επιχειρήθηκε να αποσπαστεί ο Ιερός Ναός Αγίου Γεωργίου από τη νόμιμη και κανονική πνευματική δικαιοδοσία, που είναι η Αρχιεπισκοπή Αθηνών και ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, μέσω της μεταβίβασής του μετά του οικοπέδου στο οποίο είναι κτισμένος σε άλλο εκκλησιαστικό νομικό πρόσωπο κατά παράβαση της βούλησης του διαθέτη Δημητρίου Η. Προμπονά». 

Φαίνεται πως η αγωγή της Αρχιεπισκοπής Αθηνών και του Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου κατά του Οικουμενικού Πατριάρχη ήταν μόνο η αρχή, σε μία σύγκρουση που δεν αποκλείεται να φτάσει έως τις αίθουσες των δικαστηρίων. Η οργή της Αρχιεπισκοπής στρέφεται και κατά του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, που φέρεται ότι έχει ταχθεί στο πλευρό του Φαναριού.

Γιατί ζούμε;



Ρώτησαν έναν Αγιορείτη μοναχό: Παππούλη γιατί ζούμε; Εκείνος απάντησε:
- Για να ανακαλύψουμε ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ο μόνος δρόμος για να λυτρωθούμε και να γυρίσουμε στο αληθινό μας σπίτι, που είναι η Βασίλεια των ουρανών.... εύχεσθε….

Καθολικό μποϊκοτάζ στα τουρκικά προϊόντα




Οπως μας έχει διδάξει η πολυχιλιετής Ιστορία μας, μορφώματα σαν την Τουρκία, αρπακτικά, αδίστακτα, δόλια και αιμοβόρα, που επεκτείνονται σε βάρος των άλλων και απλώνονται σαν ασθένεια στην ανθρωπότητα, καταλαβαίνουν μόνο μία γλώσσα: εκείνη της ισχύος.Ειδικά η Τουρκία αποτελεί το απόλυτο παράδειγμα προς αποφυγή για κάθε χώρα, κοινωνία και άνθρωπο που σέβεται τις γενικά παραδεκτές αξίες του πολιτισμού και δεν περιφρονεί τον άγραφο νόμο, ο οποίος επιβάλλει να είμαστε φιλαλήθεις, έντιμοι, αγαθοεργοί και ακέραιοι. Η Τουρκία, αντί να μεταμεληθεί για τις γενοκτονίες που έχει διαπράξει, τις γιορτάζει. Αντί να ζητήσει «συγγνώμη» από τα θύματά της, γυρεύει τα ρέστα. Αντί να συμμορφωθεί με το Διεθνές Δίκαιο, αποθρασύνεται και το τσαλαπατά σε κάθε ευκαιρία.

Οι μόνοι που μπορούν και πρέπει να... συνετίσουν αυτή τη μάστιγα της Ασίας (όρος του Τζορτζ Χόρτον, του Αμερικανού προξένου στη Σμύρνη το 1922) είμαστε εμείς, οι Ελληνες. Αν και τους τα έχουμε πολλά μαζεμένα, θα ξεκινήσουμε από το τρέχον: Την άθλια και παράνομη αρπαγή και ομηρία των Ελλήνων στρατιωτικών. Γι' αυτό και μόνο θα ξεκινήσουμε καθολικό μποϊκοτάζ σε όλα τα τουρκικά προϊόντα: Από τις συσκευές και τα εργαλεία που συναρμολογούνται ή κατασκευάζονται εκεί, μέχρι τα τρόφιμα, τα ενδύματα, τα τουριστικά πακέτα, όλα!
Ηδη τουριστικά γραφεία στη βόρεια Ελλάδα έχουν ακυρώσει κρατήσεις σε τουρκικά τουριστικά καταλύματα και έπεται συνέχεια.

Οι τηλεθεατές επιβάλλεται να μην επιτρέψουν στις οικίες τους να προβληθεί ούτε δευτερόλεπτο από τα βάρβαρα τουρκικά σίριαλ και μπορούν, ως ενεργοί πολίτες, να αξιώσουν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς να διακόψουν άμεσα την προβολή τους. Οι Ελληνες επενδυτές που έχουν αγοράσει μετοχές τουρκικών εταιριών μπορούν να τις πουλήσουν και να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους αλλού.
Το να στερήσουμε από τους εχθρούς μας τα χρήματά μας και να καταγραφεί στην τουρκική οικονομία άμεσο κόστος είναι μια ενέργεια που τη χρωστάμε στην πατρίδα και στους εαυτούς μας, και θα πιάσει τόπο.
Ούτε σεντ στην Τουρκία επ' αόριστον, μέχρι να συμμορφωθεί με το Διεθνές Δίκαιο!
Οπως μας έχει διδάξει η πολυχιλιετής Ιστορία μας, μορφώματα σαν την Τουρκία, αρπακτικά, αδίστακτα, δόλια και αιμοβόρα, που επεκτείνονται σε βάρος των άλλων και απλώνονται σαν ασθένεια στην ανθρωπότητα, καταλαβαίνουν μόνο μία γλώσσα: εκείνη της ισχύος.
Ειδικά η Τουρκία αποτελεί το απόλυτο παράδειγμα προς αποφυγή για κάθε χώρα, κοινωνία και άνθρωπο που σέβεται τις γενικά παραδεκτές αξίες του πολιτισμού και δεν περιφρονεί τον άγραφο νόμο, ο οποίος επιβάλλει να είμαστε φιλαλήθεις, έντιμοι, αγαθοεργοί και ακέραιοι. Η Τουρκία, αντί να μεταμεληθεί για τις γενοκτονίες που έχει διαπράξει, τις γιορτάζει. Αντί να ζητήσει «συγγνώμη» από τα θύματά της, γυρεύει τα ρέστα. Αντί να συμμορφωθεί με το Διεθνές Δίκαιο, αποθρασύνεται και το τσαλαπατά σε κάθε ευκαιρία.

Οι μόνοι που μπορούν και πρέπει να… συνετίσουν αυτή τη μάστιγα της Ασίας (όρος του Τζορτζ Χόρτον, του Αμερικανού προξένου στη Σμύρνη το 1922) είμαστε εμείς, οι Ελληνες. Αν και τους τα έχουμε πολλά μαζεμένα, θα ξεκινήσουμε από το τρέχον: Την άθλια και παράνομη αρπαγή και ομηρία των Ελλήνων στρατιωτικών. Γι’ αυτό και μόνο θα ξεκινήσουμε καθολικό μποϊκοτάζ σε όλα τα τουρκικά προϊόντα: Από τις συσκευές και τα εργαλεία που συναρμολογούνται ή κατασκευάζονται εκεί, μέχρι τα τρόφιμα, τα ενδύματα, τα τουριστικά πακέτα, όλα! Ηδη τουριστικά γραφεία στη βόρεια Ελλάδα έχουν ακυρώσει κρατήσεις σε τουρκικά τουριστικά καταλύματα και έπεται συνέχεια.

Οι τηλεθεατές επιβάλλεται να μην επιτρέψουν στις οικίες τους να προβληθεί ούτε δευτερόλεπτο από τα βάρβαρα τουρκικά σίριαλ και μπορούν, ως ενεργοί πολίτες, να αξιώσουν από τους τηλεοπτικούς σταθμούς να διακόψουν άμεσα την προβολή τους. Οι Ελληνες επενδυτές που έχουν αγοράσει μετοχές τουρκικών εταιριών μπορούν να τις πουλήσουν και να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους αλλού.
Το να στερήσουμε από τους εχθρούς μας τα χρήματά μας και να καταγραφεί στην τουρκική οικονομία άμεσο κόστος είναι μια ενέργεια που τη χρωστάμε στην πατρίδα και στους εαυτούς μας, και θα πιάσει τόπο.
Ούτε σεντ στην Τουρκία επ’ αόριστον, μέχρι να συμμορφωθεί με το Διεθνές Δίκαιο!

Γέροντας Φιλόθεος Ζερβάκος: Στόν κόσμο μέσα θά δοκιμάσετε θλίψη, ἀλλά μήν ἀπελπίζεστε!



Ο Θεάνθρωπος Ιησούς Χριστός ευεργέτησε την ανθρωπότητα, και ιδιαιτέρως τους συμπατριώτες του Ιουδάιους, με ποικίλες και πολύτροπες ευεργεσίες. Όμως έλαβε ως αμοιβή από τους ευεργετηθέντες ονειδισμούς, εμπτυσμούς, κολαφισμούς, μαστιγώσεις, καταφρονήσεις΄ δέχτηκε στο κεφάλι του ένα στεφάνι πλεγμένο με αγκάθια, ποτίστηκε ξίδι και χολή και στο τέλος καταδικάστηκε με το σταυρικό θάνατο, το θάνατο της πιο μεγάλης ντροπής. 

Αλλά και στους Μαθητές του λίγο πρίν από το σταυρικό του θάνατο είπε: Άν καταδίωξαν εμένα, και σας θα κυνηγήσουν. Άν ετήρησαν το λόγο μου, και το δικό σας λόγο θα σεβαστούν και θα τηρήσουν… 
Επειδή δεν είστε ένα κομμάτι απο τον αμαρτωλό κόσμο, θα σας μισήσει ο κόσμος ο αμαρτωλός.

Στον κόσμο μέσα θα δοκιμάσετε θλίψη, αλλά μην απελπίζεστε η θλίψη θα μεταβληθεί σε χαρά και αυτή τη χαρά κανείς δεν θα μπορεί να σας την αφαιρέσει, γιατί θα είναι διαρκής, παντοτινή.

Λοιπόν μη λυπηθείτε. Μάλλον να χαρείτε, διότι με το που σας καταφρόνησαν οι άνθρωποι που ευεργετήσατε, περισσότερο σας τίμησαν. Σας ανέδειξαν συναθλητή και συναγωνιστή όλων εκείνων των μεγάλων και επιφανών ανδρών, που έπαθαν για την αγάπη, την αλήθεια, τη δικαιοσύνη, την καλοκαγαθία και που ο Κύριος τους εμακάρισε λέγοντας: Μακάριοι θα είστε, όταν σας μισήσουν οι άνθρωποι και σας ονειδίσουν και σας καταδιώξουν. Να χαίρεστε τότε, γιατί ο μισθός που θα πάρετε στους ουρανούς θα είναι μεγάλος.

Ο Κύριος, σαν ήταν κρεμασμένος επάνω στο Σταυρό, προσευχόταν για τους σταυρωτές του κι έλεγε : «Πάτερ, άφες αυτοίς ου γαρ οίδασι τι ποιούσοι», που θα πει «Πατέρα, συγχώρεσε τους, γιατί δεν καταλαβαίνουν τι κάνουν». Όπως ο Κύριος, έτσι και οι περισσότεροι Άγιοι και μεγάλοι σοφοί και σπουδαίοι άνθρωποι, προσεύχονταν για τους εχθρούς, για κείνους που τους μισήσαν και τους αδικούσαν. Αυτούς να μιμηθούμε κι εμείς, για να έχουμε μεγάλο μισθό στους ουρανούς. 

Διδαχές πατρικές και Θαυμαστά γεγονότα 
του Γέροντος ΦΙΛΟΘΕΟΥ Ζερβάκου (1884-1980)

Μην φύγεις, είμαι κι' γώ αμαρτωλός...



Ένας από τους μεγαλύτερους πειρασμούς, είναι η τάση μας να αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Θεού στην ζωή των άλλων. Είτε λέγοντας, ότι εμείς θα τους λυτρώσουμε, είτε καταδικάζοντας τους στην κόλαση ως άχρηστους και αμαρτωλούς. 
Δεν υπάρχει ειδεχθέστερη πράξη, από το να θέλουμε να ορίζουμε την σχέση του Θεού με τους ανθρώπους, μοιράζοντας καταδικαστικές αποφάσεις.
Όταν κάλεσαν τον Αββά Ιωσήφ να ενώσει την φωνή του στην καταδίκη ενός ανθρώπου, αντέδρασε λέγοντας, «και ποιος είμαι εγώ;» 
Και όταν ένας πρεσβύτερος απέβαλε έναν αδελφό που αμάρτησε από την σκήτη, ο Αββά Βησσαρίων, σηκώθηκε πάνω και φώναξε, «περίμενε, φεύγω και εγώ μαζί σου. Είμαι και εγώ αμαρτωλός…». 
Οι άγιοι της εκκλησίας, σε αντίθεση με τους "ευσεβείς" θρησκευόμενους των ημερών μας και οχι μόνο, ήξεραν καλά δύο πράγματα. Πρώτον, ότι ο αμαρτωλός άνθρωπος θέλει αγάπη και κατανόηση. Όχι απαξίωση και μεταφυσική απειλή. Και δεύτερον, ότι όσο σκεπάζεις τα λάθη του αδελφού σου, σκεπάζει ο Θεός και τα δικά σου, δείχνοντας μακροθυμία. 
Όταν με κακία και αυτοδικαιωτισμό σέρνεις την κουρτίνα ώστε να φανούν οι πληγές του άλλου, αργά ή γρήγορα θα έρθει η στιγμή που θα αποκαλυφθεί και η δική σου τραγική γύμνια.

Φεύγετε αυτούς, αδελφοί, και την προς αυτούς κοινωνίαν. Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός




«Φεύγετε αυτούς, αδελφοί, και την προς αυτούς κοινωνίαν. 


Οι γαρ τοιούτοι ψευδαπόστολοι, εργάται δόλιοι, μετασχηματιζόμενοι εις αποστόλους Χριστού. 
Και ου θαυμαστόν. Αυτός γαρ ο σατανάς μετασχηματίζεται εις άγγελον φωτός. Ου γαρ ουν, ει και οι διάκονοι αυτού μετασχηματίζονται ως διάκονοι δικαιοσύνης, ων το τέλος έσται κατά τα έργα αυτών… 
Στήσετε, κρατούντες τας παραδόσεις, ας παρελάβατε, τας τε εγγράφους και αγράφους, ίνα μη τω των αθέσμων πλάνη συναπεχθέντες εκπέσητε του ιδίου στηριγμού».

Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός

ΣΥΝΑΞΗ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΡΗΤΩΝ

Ἁμαρτήσαμε! Παρανομήσαμε! Ἀδικήσαμε μπροστὰ στὰ μάτια Σου!



Ἁμαρτήσαμε! Παρανομήσαμε! 
ΣΤΙΧΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΝΟΝΑ.


Ἁμαρτήσαμε! Παρανομήσαμε!
Ἀδικήσαμε μπροστὰ στὰ μάτια Σου!
Δὲν τηρήσαμε πιστὰ καὶ δὲν ἐκτελέσαμε
τὶς ἐντολές Σου, ποὺ μᾶς ἔδωσες.

Σὺ ὅμως, ὁ Θεὸς τῶν Πατέρων μας, 
μὴ μᾶς παραδώσεις σὲ θάνατο κι ἀφανισμό.
Ἁμάρτησα! Ἔσφαλα 
καὶ ἀθέτησα τὴν ἐντολή Σου!

Στὴ ζωὴ πορεύτηκα ἀπὸ τὴ μιὰ στὴν ἄλλη ἁμαρτία 
καὶ στὶς πληγές μου πρόσθεσα
κι ἄλλα τραύματα.

Ἀλλὰ Σύ, ὁ Θεὸς τῶν Πατέρων μου,
σὰν σπλαχνικὸς ἐλέησέ με.
Σὲ Σένα τὸν Κριτή μου ἐξαγόρευσα
τῆς καρδιᾶς μου τ᾿ ἀπόκρυφα.

Δὲς τὴν ταπείνωσή μου.
Δὲς καὶ τὴ θλίψη μου
καὶ δῶσε τώρα προσοχὴ στὴν περίπτωσή μου.

Καὶ σύ, ὁ Θεὸς τῶν Πατέρων μου,
σὰν σπλαχνικὸς ἐλέησέ με.

Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησόν με

Πῶς νὰ προσευχόμαστε στὴν Παναγία



Νὰ φανταστεῖς ὅτι στέκεσαι μπροστὰ στὴ βασίλισσα καὶ τὴν παρακαλεῖς νὰ πραγματοποιήσει κάποιες δικές σου ἐπιθυμίες. 

Μὲ τί δέος καὶ τί σεβασμὸ θὰ τὸ ἔκανες!

Σκέψου τώρα ὅτι και αὐτή εἶναι ἄνθρωπος, ὅπως καί ἐσύ. 
Σκέψου τώρα πῶς πρέπει νὰ στέκεσαι μπροστὰ στὴ Βασίλισσα τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῆς γῆς, στὴ Μητέρα τοῦ Θεοῦ τοῦ Ὑψίστου, μὲ τί δέος καὶ τί εἰλικρίνεια! 

Ἀνέκφραστη εἶναι ἡ μεγαλωσύνη της καὶ ἀπερίγραπτη ἡ τελειότητα. 

«Πᾶσα ἡ δόξα τῆς θυγατρὸς τοῦ βασιλέως ἔσωθεν» (Ψαλ. 44, 14). 

Αὐτὴ εἶναι τόσο κοντὰ στὸ Θεό. 

Πρόσεχε, νὰ προσεύχεσαι σ’ Αὐτὴν μὲ ἀνάλογο δέος, μὲ καθαρή καὶ συντετριμμένη καρδιά.

Αγίου Ιωάννου της Κροστάνδης
Από το βιβλίο : «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ».
Εκδόσεις: Ορθόδοξος Κυψέλη.



Ἡ ἀγάπη πρὸς τὴν Παναγία μᾶς...



Μερικὲς φορὲς ἡ ψυχή μου κρύβει μέσα της πολλὴ ἀγάπη καὶ θέλω νὰ τὴν στείλω καὶ δὲν γνωρίζω ποὺ νὰ τὴν στείλω. Καὶ τότε τὴν ἀπευθύνω εἰς τὴν Μανούλα μου, τὴν Παναγία καὶ τὴν παρακαλῶ αὐτὴ νὰ παρηγορήσει ὅποιον ὑποφέρει καὶ βασανίζεται, ὅποιον τὸν πικραίνουν οἱ αὐταρχικοὶ χαρακτῆρες, ὅποιον φλέγουν τὰ πάθη.
Ἡ ἀγάπη πρὸς τὴν Παναγία μᾶς εἶναι κάτι τὸ πολὺ τρυφερὸ καὶ ἅγιο. Δὲν μπορεῖς νὰ σκεφθῆς τὴν Παναγία μας καὶ νὰ μὴ πλημμυρίσεις ἀπὸ συναισθήματα ἱερὰ καὶ ἅγια. Ἡ ἀγάπη πρὸς τὴν Παναγία μᾶς διαπορθμεύει τὴν ψυχὴ μᾶς εἰς τὸν μέλλοντα αἰώνα, δὲν εἶναι ἐκ τοῦ κόσμου τούτου. Εἶναι κάτι ποὺ δὲν ἐκφράζεται, ἀλλὰ σὲ κάνει νὰ σκιρτᾶς ἀπὸ χαρὰ πρὸς αὐτὴ ποὺ εἶναι ἡ κιβωτὸς τῆς σωτηρίας καὶ ταμεῖον τῶν χαρισμάτων τοῦ Ἁγίου Πνεύματος…

μοναχός Μάρκελλος Καρακαλληνός

Στους δύσκολους καιρούς θα υπάρχει τρόπος κάποιος να σωθεί: «Εκείνος που θα ασκηθεί στην ευχή του Ιησού…»



Άγιος Σεραφείµ της Βύριτσα (1866-1949):

«…Η υπερηφάνεια και το µίσος µπορούν να νικηθούν µόνο µε τις αντίθετες αυτών αρετές, την ταπεινοφροσύνη και την αγάπη, οι οποίες προσελκύουν την παντοδύναµη χάρη του Θεού…».

Ο γέροντας για την γεµάτη αυτοθυσία αγάπη του προς όλους είχε µετάσχει πολλών θείων θεωριών και αρπαγών: Έλεγε χαρακτηριστικά: «…Εκεί είναι πολύ ωραία. Αχ, να ξέρατε µόνο τι ωραία πού είναι εκεί…». Προσπαθούσε αλλά δεν κατάφερνε να κρυφτεί, η χάρη του Θεού τον «πρόδιδε», όπως δείχνει και το επόµενο περιστατικό.

Συµβούλευε ο γέροντας: «Με όλη σας την καρδιά αγαπήστε τον Κύριο µας Ιησού Χριστό… Στους δύσκολους καιρούς θα υπάρχει τρόπος κάποιος να σωθεί: Εκείνος που θα ασκηθεί στην ευχή του Ιησού (την αδιάλειπτη επίκληση “Κύριε Ιησού Χριστέ -Υιέ του Θεού- ελέησόν µε”, ως και το “Υπεραγία Θεοτόκε σώσον µε” -ΛΜ∆), ανερχόµενος πνευµατικά από τη συχνή επίκληση του ονόµατος του Υιού του Θεού µε την αδιάλειπτη προσευχή, αυτός και θα σωθεί».

Στους ανθρώπους που είχαν δυσκολίες και προβλήµατα στις διαπροσωπικές σχέσεις τους κι ένιωθαν µίσος ή πικρία προς τους εχθρούς τους, έλεγε: «Θα πρέπει να προσευχόµαστε πάντα για τους εχθρούς µας. Ας µας συκοφαντούν οι άλλοι, ας λένε άσχηµα λόγια για µας. Εµείς να συγχωρούµε και να προσπαθούµε να τα κάνουµε όλα καλά… 
Πάντα να ευχαριστούµε τον Κύριο για όλα, ακόµη και για τις δοκιµασίες και τις θλίψεις». 
Σ’ όσους είχαν αδικήσει κάποιον, τόνιζε και πάλι την ανάγκη της προσευχής: «Να προσευχόµαστε για όσους µε οποιονδήποτε τρόπο αδικήσαµε. Τουλάχιστον µια φορά στη ζωή µας, πρέπει ν’ ανάψουµε ένα κερί για όσους προσβάλαµε, απατήσαµε, κλέψαµε ή χρωστούσαµε και δεν επιστρέψαµε τα χρέη µας».

«… Η ευλογηµένη Ρωσία κατέχει τον ανεκτίµητο θησαυρό: την ορθόδοξη πίστη. Στη ∆ύση που φαίνεται να ακµάζει, σκοπός όλων είναι η επίγεια ευηµερία… 
Η Αγία Ρωσία ζούσε πάντα µε το όραµα του Ουρανού, έψαχνε πάντα πάνω απ’ όλα για τη βασιλεία του Θεού και την αλήθεια Του και ήταν σε ζωντανή επαφή µε τον Ουρανό… Ο αληθινός διαφωτισµός είναι ο διαφωτισµός της ψυχής µε το φως της Ορθοδοξίας».

Ο στάρετς Σεραφείµ της Βύριτσα, έκδοση Β΄ «ΑΚΡΙΤΑΣ»

Nα κάνουμε το θέλημα του Θεού ...



Ὅσο μπορεῖ κανεὶς νὰ κάνη τὴν ζωή του τέτοια ποὺ νὰ συγγενεύη μὲ τὸν Θεό. 

Πάντα νὰ ἐλέγχη τὸν ἑαυτό του καὶ νὰ κοιτάζη πῶς νὰ κάνη τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ. 

Ὅταν κάνη τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, τότε συγγενεύει μὲ τὸν Θεό, καὶ τότε, χωρὶς νὰ ζητάη ἀπὸ τὸν Θεό, λαμβάνει, δέχεται συνέχεια νερὸ ἀπὸ τὴν πηγή.

Άγιος Παΐσιος

Η κόλαση εἶναι γεμάτη ἀπό καλούς ἀνθρώπους....



Ὑπάρχουν ἄνθρωποι πού εἶναι κατά πάντα καλοί ἄνθρωποι, ἀλλά καθόλου Χριστιανοί.
Οὔτε μυρμῆγκι πειράζουνε, ἀλλά μέ τή ζωή τους, ποδοπατοῦνε τόν Χριστό. 
Αὐτοί οἱ ἄνθρωποι πᾶνε κατευθεῖαν στήν κόλαση καί μάλιστα σέ εἰδική κόλαση.
Νά ξέρετε, ὅτι ἡ κόλαση εἶναι γεμάτη ἀπό καλούς ἀνθρώπους.
Γιατί ὁ Χριστός δέν ἦρθε στή γῆ, γιά νά κάνει καλούς ἀνθρώπους, ἀλλά ἦρθε γιά νά κάνει πολίτες τῆς Βασιλείας τῶν Οὐρανῶν, νά τούς πολιτογράψει, νά τούς ἀλλάξει τό αἷμα (μέ τή Θεία Κοινωνία) καί ἀπό κοινούς ἀνθρώπους, νά τούς κάνει καινούς.
Ἄρα τό ζήτημα δέν εἶναι νά εἶμαι καλός ἤ κακός ἄνθρωπος, ἀλλά ἄν εἶμαι μέ τόν Χριστό, μέ τή Ζωή ἤ ὄχι. 
Εἶναι ζήτημα ζωῆς ἤ θανάτου. Καταλάβατε.... 

Δημήτριος Παναγόπουλος.
(Ιεροκήρυκας)

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗΣ ΠΑΡΡΗΣΙΑΣ. ΕΤΣΙ ΜΙΛΑΝΕ ΟΙ ΗΓΕΤΕΣ

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΕΡΙ ΑΜΒΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ 1978 Ο ΦΛΩΡΙΝΗΣ ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΣ ΘΕΤΕΙ ΠΡΟ ΤΩΝ ΕΥΘΥΝΩΝ ΤΟΥ ΤΟΝ ΤΟΤΕ ΠΡΟΕΔΡΟ 
ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟ ΤΣΑΤΣΟ



"ΤΟ 2ον ΑΡΘΡΟΝ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΟΜΙΛΕΙ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΑΞΙΑΣΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, Η ΟΠΟΙΑ ΟΜΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΦΡΙΚΩΔΕΣΤΕΡΟΝΤΡΟΠΟΝ ΚΑΤΑΠΑΤΕΙΤΑΙ ΔΙΑ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝΑΜΒΛΩΣΕΩΝ. ΚΑΜΕΤΕ, ΚΥΡΙΕ ΠΡΟΕΔΡΕ, ΧΡΗΣΙΝ ΤΟΥΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΣΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙ "ΑΝΑΠΟΜΠΗΣ" (ΑΡΘΡΟΝ 42 ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ). ΕΙΠΑΤΕ ΕΝΑ ΗΡΩΙΚΟΝ"ΟΧΙ".ΤΟ "ΟΧΙ" ΑΥΤΟ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΗ ΤΗΝ ΛΑΜΠΡΟΤΕΡΑΝ ΣΕΛΙΔΑΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΑΣ. 
ΜΗ ΑΚΟΥΕΤΕ ΦΩΝΑΣ ΑΘΕΩΝ ΚΑΙ ΑΠΙΣΤΩΝ,ΑΚΟΥΣΑΤΕ ΤΗΝΦΩΝΗΝ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ ΣΑΣ. 
Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΝΑΜΕΝΕΙ ΤΗΝ ΑΡΝΗΤΙΚΗΝ ΣΑΣ ΑΠΟΦΑΣΙΝ ΕΙΣΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗΝ ΤΟΥ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΟΥ ΝΟΜΟΥ. 
\ ΣΤΕΙΛΑΤΕ ΤΟΥΤΟΝ ΝΑ ΣΥΖΗΤΗΘΗ ΕΚ ΝΕΟΥ ΕΙΣ ΤΗΝΟΛΟΜΕΛΕΙΑΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ. ΕΧΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΚΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΔΥΝΑΜΙΚΑ ΜΕΣΑ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ.
ΑΛΛ ΕΛΠΙΖΕΙ, ΟΤΙ ΣΕΙΣ ΜΕ ΕΝΑ ΗΡΩΙΚΟΝ "ΟΧΙ" ΘΑ ΕΜΠΟΔΙΣΕΤΕΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΙΝ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΜΒΛΩΣΕΩΝ".
ΕΦΗΜΕΡΙΣ "ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ", ΦΥΛΛΟ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1978.

Πρόσεχε πως ζης....



Άνθρωπε! Αδελφέ!
Ποτέ μην ξεχνάς ότι είσαι μικρός Θεός μέσα στην λάσπη!
Μέσα στην λάσπη του σώματός σου εσύ έχεις την ζώσα Εικόνα του Θεού. 
Πρόσεχε πως ζης. Πρόσεχε τι κάνεις με την Εικόνα του Θεού που είναι μέσα σου.
Εύχομαι ο Αγαθός Κύριος να χαρίση στην καρδιά του καθενός μας όλα τα ουράνια δώρα, όλες τις ευαγγελικές αρετές:
Την πίστη και την αγάπη και την ελπίδα και την προσευχή και την νηστεία και την υπομονή και την πραότητα και την ταπείνωση, ώστε να μπορέσουμε να αντέξουμε όλο αυτόν το φοβερό επίγειο αγώνα,να διαφυλάξουμε στην ψυχή μας την θεία μορφή και να μετατεθούμε από τον κόσμο αυτό προς τον Αναστάντα Κύριο σε εκείνο τον κόσμο. 

Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς