.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Κισσάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος: «Εσύ, μια λαϊκιά, θα κάνεις έλεγχο σε μένα, τον επίσκοπο;»

Σχόλιο ιατρός Λυκούργος Νάνης 

Συγχαίρω εκ μέσης καρδίας την κυρία Μπάρκα , η οποία ενεργώντας κατά συνειδησιακό χρέος απευθύνθηκε προς τον προεστώτα της τοπικής Εκκλησίας και υπέυθυνο της εν θέματι αθέσμου καινοτομίας που προκάλεσε τον κατά πάντα δικαιολογημένο σκανδαλισμό του ορθοφρονούντος ποιμνίου.

Πολύ καλά έπραξε η κυρία Μπάρκα και κατέθεσε στην εκκλησιαστική παρεμβολή τη θλιβερή εμπειρία που αποκόμισε από την επικοινωνία της με τον επίσκοπο προκειμένου να καταδειχθεί για μία ακόμη φορά το παπίζον εξουσιασιαστικό πνεύμα που σημαδεύει με αρνητικό πρόσημο το σύγχρονο εκκλησιαστικό βίο


Κισσάμου και Σελίνου Αμφιλόχιος: «Εσύ, μια λαϊκιά, θα κάνεις έλεγχο σε μένα, τον επίσκοπο;»

Λίγες μέρες μετά την είδηση της χειροτονίας της διακόνισσας στη Ζιμπάμπουε και πηγαίνοντας σε εκκλησία χωριού της επαρχίας Σελίνου και συγκεκριμένα στην Κάντανο, ήρθαμε αντιμέτωποι με το εξής θέαμα: Κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας βλέπουμε μια κυρία να μπαίνει μέσα στο ιερό. Φορώντας ένα ράσο, παραμένει στο ιερό εξυπηρετώντας τον ιερέα, παρόλο που βρίσκονταν εκεί άλλοι δύο άντρες που διακονούσαν.

Η αρχική σκέψη πως πρόκειται για κάποια…κουζουλή έφυγε και καταλάβαμε ότι κάτι άλλο συμβαίνει εδώ. Στην ερώτησή μου προς την ίδια γιατί βρίσκεται εκεί, απάντησε ότι εδώ και δέκα χρόνια ο δεσπότης της διάβασε μια ευχή και της επέτρεψε να διακονεί στο ιερό ακόμη και κατά τη διάρκεια της θείας λειτουργίας.

Λίγο αργότερα κρατώντας τη λαμπάδα, βγήκε πρώτη πρώτη στη Μικρή και στη Μεγάλη Είσοδο και αργότερα την είδαμε να στέκεται δίπλα στον ιερέα, στη δεξιά πλευρά της Αγίας Τράπεζας βοηθώντας τον να ετοιμάσει τη Θεία Κοινωνία.

Μιλώντας αργότερα με τον ιερέα μου είπε πως δε θα μπορούσε αυτός να κρίνει την απόφαση του δεσπότη.

Θέλοντας να το επιβεβαιώσω και μετά από πολλές προσπάθειες κατάφερα να επικοινωνήσω τηλεφωνικά με τον σεβασμιώτατο κ. Αμφιλόχιο και να τον ρωτήσω αν όντως έτσι έχουν τα πράγματα μου απάντησε «ναι, ποιο το πρόβλημα;»

Στο γεγονός πως πολλοί άνθρωποι σκανδαλίζονται με αυτήν την καινοτομία και ρωτώντας τον πού στηρίζει αυτή την ενέργεια, μού απάντησε με πολύ απότομο τρόπο, πως, αν σκανδαλίζομαι, να το πω στον πνευματικό μου και πρόσθεσε: «Εσύ, μια λαϊκιά, θα κάνεις έλεγχο σε μένα, τον επίσκοπο;» Και λέγοντας πως δεν έχει άλλο χρόνο στη διάθεσή του, το έκλεισε.

Δεν μπορούμε πια να ρωτήσουμε γιατί στην εκκλησία δεν υπάρχει η τάξη που υπήρχε παλιά με τις θέσεις γυναικών και αντρών, ούτε γιατί σχεδόν παντού οι γυναίκες ανέβηκαν στα ψαλτήρια χωρίς να υπάρχει πραγματική ανάγκη, να μην μπορούμε να ζητήσουμε ευγενικά να μας εξηγήσει ο επίσκοπος πού στηρίζει κάποια ενέργειά του που μας φαίνεται πως δεν συνάδει με τα όσα γνωρίζουμε έως τώρα;

Ελπίδα Μπάρκα
Μια λαϊκιά