.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Τὸ Ὀρθόδοξον φρόνημα

ΕΝΑΣ προσεκτικός παρατηρητής, ὅταν στρέφει τό ἐνδιαφέρον του στά ζωντανά µέλη τῆς Ἐκκλησίας, διαπιστώνει ὅτι ὑπάρχουν πλάνες, αἱρέσεις, ὑπερβολικές ἐκδηλώσεις καί ἀδικαιολόγητες ἐλλείψεις. Ὅλα αὐτά ξεκινοῦν ἀπό τό γεγονός ὅτι λείπει τό ὀρθόδοξο φρόνηµα.
Τή µεγαλύτερη εὐθύνη τήν ἔχουν οἱ κληρικοί, οἱ ὁποῖοι ὑποτίθεται ὅτι γνωρίζουν κάτι παραπάνω ἀπό τόν ἁπλό λαό. Ὅµως διαπιστώνουµε ὅτι σέ πολλά θέµατα καί αὐτοί ὑστεροῦν, γιατί εἶναι συµβιβασµένοι µέ τόν κόσµο. Σκέφτονται καί ἀποφασίζουν κοσµικῶς καί ὄχι θεοφιλῶς. Πολλές φορές καί οἱ φυσικοί τους προϊστάµενοι, δηλαδή οἱ µητροπολίτες, βρίσκονται στήν ἴδια κατάσταση, γεγονός πού δέν ἐπιτρέπει νά ἐλπίζουµε σέ ἕνα καλύτερο αὔριο.
Τό ὀρθόδοξο φρόνηµα προϋποθέτει σταθερή πίστη, θεωρητική γνώση καί πνευµατική ἐµπειρία. Ἐάν λείπει ἕνα ἀπό τά τρία αὐτά, δέν µπορεῖ νά διαµορφωθεῖ ὀρθόδοξο φρόνηµα. Ἐάν λείπει ἡ πίστη, δέν ἀναπληρώνεται ἀπό τή γνώση, οὔτε ἐάν λείπει ἡ βίωση τοῦ θείου θελήµατος, µπορεῖ νά ἀντικατασταθεῖ ἀπό τήν ψιλή γνώση. Ἀλλά καί ἡ γνώση εἶναι ἀναγκαία, γιατί καθοδηγεῖ καί ρίχνει φῶς στό δρόµο.
Ὅταν δέν ὑπάρχει τό ὀρθόδοξο φρόνηµα, συµβαίνουν πολλά ἀπαράδεκτα. Ἡ ἀναισθησία ἀπέναντι στήν πλεονάζουσα ἁµαρτία, ἡ ἔλλειψη παρρησίας στήν καταπολέµηση πλανῶν καί αἱρετικῶν ἀποκλίσεων, ἡ σιωπή στήν ἀδιάκοπη δράση τῶν οἰκουµενιστῶν, ἡ ἀπουσία ὁµολογιακοῦ φρονήµατος καί ἡ δειλία ἀπέναντι στούς κοσµικούς, πού προσπαθοῦν νά µειώσουν µέ πολλούς τρόπους τήν εὐεργετική ἐπίδραση τῆς Ἐκκλησίας, ἀποδεικνύουν ὅτι χωλαίνουµε στήν πίστη, τή θεωρία καί τή βίωση τοῦ θελήµατος τοῦ Θεοῦ.
Πολλοί κληρικοί δέν θέλουν νά χάσουν τήν ἠρεµία τους καί µένουν ἀπαθεῖς σέ ὅσα ἀντιχριστιανικά συµβαίνουν γύρω τους, ἀλλά καί ἐντός τῆς Ἐκκλησίας.Τούς λείπει ἡ ἐπαναστατικότητα, ἡ εὐαισθησία ἀπέναντι στήν ἁµαρτία καί ὁ ἱερός ζῆλος γιά τό ποιµαντικό τους ἔργο. Στά προσωπικά τους θέµατα ὅµως δέν εἶναι ἀδιάφοροι, οὔτε ράθυµοι καί ἀναίσθητοι. Ἀγωνίζονται µέ ἐπιµονή προκειµένου νά ὑποστηρίξουν τά συµφέροντά τους! Αὐτό δείχνει ὅτι βρέθηκαν στήν ἱερωσύνη, γιά νά ἐξασφαλίσουν τό ψωµί τῆς οἰκογένειάς τους καί ὄχι γιά νά ἐργαστοῦν γιά τήν δόξα τῆς Ἐκκλησίας.
Οἱ ἄξιοι κληρικοί καί οἱ συνειδητοί χριστιανοί εἶναι ἀσυµβίβαστοι µέ τόν ἁµαρτωλό κόσµο. Ἀρνοῦνται καθετί πού δέν εἶναι σύµφωνο µέ τό θέληµα τοῦ Θεοῦ, ἐλέγχουν καί ὑποδεικνύουν τό ὀρθό, διατηρώντας πάντα στήν ψυχή τους τήν ἀγάπη πρός τούς ἀδελφούς καί τό ἐνδιαφέρον τους γιά τήν ἐπιστροφή τους στήν Ἐκκλησία. Τά πράγµατα δέν εἶναι εὔκολα καί ἡ ἀπογοήτευση εἶναι συχνή στήν προσπάθειά τους. Ὅµως αὐτοί πρέπει νά συνεχίζουν τό καλό τους ἔργο καί νά µή ἀνυποµονοῦν νά δοῦν τά ἀποτελέσµατα. Νά ἀρκοῦνται στήν ἱκανοποίηση ἀπό τήν ἐκτέλεση τῶν καθηκόντων τους καί νά δοξάζουν πάντα τό Θεό µέ ταπείνωση. Αὐτοί νά ἐργάζονται, ἀλλά τούς καρπούς θά τούς φέρει ὁ Θεός σύµφωνα µέ τό σχέδιο πού ἔχει γιά τόν καθένα.

Τοῦ πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση
Ορθόδοξος Τύπος, 12/06/2015

“Η Κρίση θα γίνει σε μια στιγμή”

Όλοι καταλαβαίνουμε ότι είμαστε φορείς μιας αιώνιας ευθύνης. Ότι διαχειριζόμαστε κάτι πολύ μικρό, που όμως έχει άπειρη αξία. Κάτι λίγο, που δεν θα τελειώσει ποτέ. Τη μικρή ανθρώπινη ζωή μας, που θα συνεχισθεί στην αιωνιότητα!

-Θα γίνεται αμέσως φανερή η κατάσταση της ψυχής του καθενός, θα είναι τελείως ευδιάκριτη η ηθική του ποιότητα. Αλλά και συνείδηση θα μαρτυρεί τα ανάλογα.

Και τους μεν πονηρούς θα τους ελέγχει σφοδρά και θα τους πλημμυρίζει με φόβο και τρόμο εκείνη τη μοναδική και κρισιμότατη ώρα, που θα κρίνεται η πορεία τους και θα διαγράφεται ζοφερό το αιώνιο μέλλον τους. Τους δικαίους όμως θα τους επαινεί, θα τους ειρηνεύει, θα τους χαροποιεί και θα τους χαρίζει παρρησία και θάρρος, καθώς θα έχουν πλέον ενώπιον τους ανοικτή τη θύρα της αιωνίου και μακαρίας βασιλείας του Θεού.

Επειδή όλα θα είναι φανερά, γι’αυτό και δεν θα χρειασθεί χρόνος πολύς προκειμένου να γίνει η κρίση όλων των ανθρώπων. Δισεκατομμύρια θα είναι οι κρινόμενοι και προφανώς αμέτρητα τα έργα, οι λόγοι, οι λογισμοί και οι επιθυμίες που θα πρέπει να κριθούν, ατέλειωτα τα βιβλία που θα ανοίγουν και θα ερευνηθούν. όμως παρ’ όλα αυτά το παγκόσμιο δικαστήριο δεν θα καθυστερήσει. Όπως λέγει ο Μ. Βασίλειος, δεν θα χρειασθούν χρόνοι πολλοί για να δει ο καθένας τον εαυτό του και τις πράξεις του, αλλά “εν ροπή καιρού” σε μια στιγμή χρόνου ο νους του με μια απερίγραπτη δύναμη θα δει και τον Κριτή και το θείο δικαστήριο, και όλα όσα είχε πράξει στη ζωή του, θα τα ξαναφέρει μπροστά του και θα τα αντικρύσει καθαρά σαν σε καθρέφτη.

Η απόφαση του παντογνώστου και δικαίου Κριτού θα γίνει αμέσως γνωστή στον καθένα και αδιαμαρτύρητα δεκτή απ’ τον καθένα. Κανείς δεν θα μπορεί να έχει αντίρρηση στα αποφασισθέντα, και αυτοί που θα καταδικαστούν θα αναγνωρίσουν ότι είναι δικαιότατη η φοβερή καταδίκη τους.

Μας φαίνονται παράδοξα όλα αυτά. Όμως τίποτε δεν είναι ακατόρθωτο για την παντοδυναμία του Θεού. Ο απόστολος Παύλος λέγει ότι: “εν ατόμω, εν ριπή οφθαλμού”, δηλαδή σε μια μόνο στιγμή, στο χρόνο που χρειάζεται κανείς για ν’ ανοιγοκλείσει τα μάτια του, θα γίνει η ανάσταση των νεκρών με τα άφθαρτα πλέον σώματά τους και η αλλαγή εκείνων που τότε θα ζούν, ώστε και αυτοί να γίνουν άφθαρτοι. Και αυτό το εκπληκτικό θαύμα θα γίνει τότε που θα ηχήσει η έσχατη υπερφυσική σάλπιγγα (Α΄Κορ. ιε΄52).

Κατά τον ίδιο τρόπο και η παγκόσμια Κρίση θα γίνει “εν ροπή καιρού”, σε μια στιγμή. Όλα θα γίνουν αμέσως και χωρίς χρονοτριβή. Και αμέσως μετά θα ακολουθήσει η ανταπόδοση, οι αφάνταστα βασανιστικές ποινές της Κολάσεως και οι αιώνιες αμοιβές, η απερίγραπτη ευτυχία των δικαίων στον Παράδεισο.

από το βιβλίο: “Μέλλουσα Κρίση και Αιωνιότητα” του Αρχιμανδρίτη Αστέριου Σ. Χατζηνικολάου

Τό πένθος περιφρουρεῖ τήν προσευχή

Ὅταν λοιπόν δεῖ ὁ διάβολος κάποιον νά ζεῖ μέσα στό πένθος, δέν μένει ἐκεῖ, γιατί δειλιάζει τήν ταπείνωση πού προξενεῖται ἀπό τό πένθος. Ἄν ὅμως δεῖ κάποιον νά φαντάζεται μέ ὑπερηφάνεια ὅτι θά φθάσει τά ὑψηλά, ἔχοντας πόθο σατανικό καί ὄχι ἀληθινό, τότε εὔκολα τόν πιάνει στά δίχτυα του σάν ὑπηρέτη του.Γι’ αὐτό εἶναι πολύ μεγάλο ὅπλο νά κρατᾶ κανείς τήν προσευχή καί τό πένθος, γιά νά μήν πέφτει ἀπό τή χαρά τῆς προσευχῆς στήν ὑπερηφάνεια, ἀλλά νά προτιμᾶ τή χαρμολύπη κι ἔτσι νά μένει ἀβλαβής.Γιατί ἡ ἀπλανής προσευχή τοῦ Ἰησοῦ, ὁ Ὁποῖος ἔβαλε φωτιά στή γῆ τῆς καρδιᾶς μας, εἶναι πού κατακαίει τά πάθη σάν ἀγκάθια καί προκαλεῖ στήν ψυχή εὐφροσύνη καί ἱλαρότητα·
καί αὐτή δέν ἔρχεται οὔτε ἀπό δεξιά, οὔτε ἀπό ἀριστερά,οὔτε ἀπό πάνω, ἀλλά ἀναβλύζει στην καρδιάσάν πηγή νεροῦἀπό τό Ζωοποιό Πνεῦμα. Αὐτή μονάχα πόθησε νά βρεῖς καί νά ἀποκτήσεις μέσα στήν καρδιά σου, κρατώντας πάντοτε τό νοῦ σου χωρίς φαντασίες καί γυμνό ἀπό νοήματα καί λογισμούς· καί μή φοβᾶσαι. 

Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Σιναΐτης

Πως η αμαρτία εξαπατά τον άνθρωπο



Τι σημαίνει να είσαι χριστιανός; «Περιπατών εν αληθεία», να είσαι όλος εν τη Αληθεία και εκ της Αληθείας. Αυτό εξασφαλίζει στον άνθρωπο την αθανασία και την αιώνια ζωή, επειδή τον σώζει από την αμαρτία, απ’ αυτό το βασικό και κύριο ψέμα.
Η αμαρτία σ’ όλες τις αμέτρητες μορφές της μόνο ένα κάνει: ψεύδεται. Λέει στον άνθρωπο ότι μπορεί να του δώσει ζωή, ενώ τον καταποντίζει στο θάνατο, υπόσχεται ότι μπορεί να του δώσει παράδεισο, ενώ τον οδηγεί στην κόλαση, λέει ότι μπορεί να τον κάνει Θεό, ενώ τον μεταμορφώνει σε διάβολο.Ποια αμαρτία δεν είναι ψέμα; Με ποια αμαρτία ο άνθρωπος δεν αυτοεξαπατάται;
Ιδού η υπερηφάνεια! Δεν αυτοεξαπατάται με την υπερηφάνεια ο άνθρωπος, εφόσον θεωρεί τον εαυτό του μεγάλο, ενώ στην πραγματικότητα είναι σκόνη και στάχτη;

Ιδού η φιλοδοξία! Δεν αυτοεξαπατάται με την φιλοδοξία ο άνθρωπος, εφόσον θεωρεί τον εαυτό του δοξασμένο, ενώ στην πραγματικότητα είναι βρωμότοπος, γεμάτος σκουλήκια και δυσοσμία;
Ιδού η φιλεξουσία! Δεν αυτοεξαπατάται με τη φιλεξουσία ο άνθρωπος, εφόσον θεωρεί τον εαυτό του ισχυρό και δυνατό, ενώ στην πραγματικότητα είναι ελεεινός σκλάβος του θανάτου και του τάφου;
Ιδού η φιληδονία! Δεν αυτοεξαπατάται με τη φιληδονία ο άνθρωπος, εφόσον θεωρεί ότι θα του δώσει παραδεισένιες απολαύσεις ενώ στην πραγματικότητα κάθε γλυκύτητα ηδονής τελειώνει με πίκρα; Έτσι, αμαρτία στην αμαρτία, ψέμα στο ψέμα, όλα αυτά δημιουργούν ένα απέραντο ψέμα, που οδηγεί τον άνθρωπο σε εκείνον που «ψεύστης εστί και ο πατήρ αυτού», σ’ αυτόν τον ανθρωποκτόνο που «ήν απ’ αρχής» (Ιωάν. Η΄, 44).
Γι’ αυτό η βασική εντολή της Τριαδικής Θεότητας είναι: «περιπατείν εν αληθεία». Επειδή μόνο εκείνοι που βαδίζουν στην αλήθεια, είναι του Χριστού και το ψέμα δεν έχει εξουσία πάνω τους. Όσοι «βαδίζουν στην αλήθεια», το αποδεικνύουν με το «αγαπώμεν αλλήλους». Η Αλήθεια που βρίσκεται σ’ έναν τον παρακινεί στην Αγάπη προς την Αλήθεια που βρίσκεται στους άλλους. Και αποτελεί την καθεαυτή θεϊκή Αλήθεια, που όλους όσους «βαδίζουν στην αλήθεια» τους ενώνει σε μία ολότητα, σ’ ένα όν, σ’ ένα σώμα, την Εκκλησία, που ως εκ τούτου είναι «στύλος και εδραίωμα της αληθείας» (Α΄ Τιμ. Γ΄, 15).
Έτσι η εντολή περί του περιπατείν εν αληθεία και η εντολή περί του αγαπάν αλλήλους συναρμόζονται σε μία εντολή, που λόγω της καθολικότητάς της είναι πάντα νέα και πάντα παλαιά.


Πηγή: π. Ιουστίνου Πόποβιτς, Ερμηνεία των Επιστολών του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου, εκδόσεις εν Πω

Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΩΝ - ΠΡΟΦΗΤΙΚΕΣ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΙΣ

Είδαμε στις μέρες μας να ψηφίζονται δύο νομοσχέδια που επαληθεύουν προφητείες Γερόντων και Αγίων. Ναι αναφέρομε στην ομοφυλοφιλική συμβίωση και την απόδοση της Ελληνικής Ιθαγένειας. Ποιός θα το πίστευε ότι θα ’ρχόταν εποχή που θα συζητούσαμε στην Ορθόδοξη Ελλάδα μας κάτι τέτοιο ή ότι στην εποχή μας θα εκπληρωνόταν η Προφητεία του Αγίου Νείλου του Μυροβλήτου εκ του Αγίου Όρους που έλεγε μεταξύ των άλλων και αυτό: «...Αι πορνείαι, μοιχείαι, αρσενοκοιτίαι, κλοπαί και φόνοι, θα πολιτεύωνται εν τω καιρώ εκείνω...»!!!

Δεν μας φτάνουν όλα τα άλλα "κακά" που έχουν έλθει η μας έχουν φέρει με το ζόρι στην χώρα μας, τώρα θέλουν να μας φέρουν και τους «γάμους» των ομοφυλοφίλων, προκειμένου να γίνη και η Ορθόδοξη Ελλάδα μας «ΣΟΔΟΜΑ και ΓΟΜΟΡΑ»!!! επισύρροντας την δίκαιη οργή και τιμωρία του Κυρίου μας».
Κι ενώ βρισκόμαστε σε κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τους δανειστές κάποιοι περιμένουν να βρεθεί συμφωνία. Μάλλον τιμωρία θα βρεθεί. Το δεύτερο νομοσχέδιο που αφορά την απόδοση της; Ελληνικής ιθαγένειας επαληθεύει τον αείμνηστο Γέροντα Θεόκλητο από την Μονή Διονυσιάτου που είχε γράψει<<Και στην ερώτησή μου· Ο Θεός θά επιτρέψει την αντικατάσταση της αγίας Εκκλησίας Του, πού «επεριποιήσατο τώ ιδίω Αίματι», μέ τόν σκοτεινό και δαιμονικόν μουσουλμανισμόν μέσα στην Τοπική Ορθοδοξία της Ελλάδος; Μού απήντησαν με ένα στόμα ότι, ο Θεός θα το επιτρέψει εξ αφορμής τής εκτεταμένης αμαρτίας. Καί ανεφέρθησαν στους βυζαντινούς ρωμηούς, πού δεν μετανοούσαν.


Και όταν πάλιν τους ερώτησα· πώς θα συμβεί αυτό και πότε και τί θά γίνουν οι Έλληνες; Απήντησαν, ότι ήδη ενεργείται η άλωση με τα 2-3 εκατομμύρια των μωαμεθανών, πού ονομάζονται μετανάστες, καί πού θα στερεώνονται σταδιακώς μέ τήν ελληνικήν ιθαγένεια, πού θά τούς χορηγεί ευχαρίστως τό Κράτος, δηλαδή η άθεη κυβέρνηση.>>Τα δεινά του ελληνικού λαού ξεκινάνε τώρα,καθώς υπάρχει και το πρόβλημα των λαθρομεταναστών, κι ευχόμαστε να μην έχουμε τραγικές εξελίξεις στις διαπραγματεύσεις γιατί αυτά που ζητούν οι δανειστές είναι πρωτοφανή, και για να υπογραφεί συμφωνία η οποία θα έρθει για ψήφιση στο Κοινοβούλιο θα χρειαστεί την υποστήριξη των ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και ΠΟΤΑΜΙ, αφού από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ θα υπάρξουν διαρροές, αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση μπορεί να μετασχηματιστεί σε στυλ Παπαδικού, χωρίς εκλογές λόγω εθνικής ανάγκης, για εθνική ενωτική κυβέρνηση. Χρειάζεται πολύ προσευχή και κομποσχοίνι στη συνέχεια για να μην έχουμε εθνικά παρατράγουδα.

http://orthodoxathemata.blogspot.gr

Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΠΡΟΦΗΤΕΙΩΝ-ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΛΑ'Ι'ΚΟΥΣ ΚΑΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

Οταν ξεκίνησα το παρών μπλογκ, ήθελα να περιλάβω όλες τις προφητείες που είναι γραμμένες σε βιβλία αλλά και να ανδείξουμε νέες προφητείες από Γέροντες/ισσες. Στόχος ήταν να αναλύσουμε τις προφητείες που θα εκπληρωνόντουσαν στο διάβα του χρόνου, και να αναλύσουμε αυτές που βλέπουμε ότι έρχονται, προσπαθώντας το κατά δύναμιν, να μην κάνουμε «πατάτες» καθότι στις προφητείες δεν αναφέρονται οι χρονολογίες που θα εκπληρωθούν τα γεγγονότα και χρειάζεται σοβαρότητα και πνεύμα των Γραφών. Βρισκόμαστε σε ένα δύσκολο στάδιο διαπραγματεύσεων με τους δανειστές και πολύ φοβόμαστε ότι η υπάρχουσα κυβέρνηση για να υπογράψει 3ο μνημόνιο θα πρέπει να μετασχηματιστεί σε κυβέρνηση εθνικής ενότητας με την σύμπραξη των προηγούμενων κομμάτων. 
Το κακό είναι ότι ακόμα κι αν υπογράψουν μνημόνιο τα λεφτά θα έρθουν μετά την πρώτη αξιολόγηση κι αφού θα έχουν εφαρμοστεί τα μέτρα που θα έχουν ζητήσει οι δανειστές, μετά από διάστημα 3 μηνών. Μέχρι τότε οι δόσεις τρέχουν και πρέπει να αποπληρωθούν με δικά μας χρήματα. Ποιά μπορεί να είναι η κίνηση που θα κάνει η όποια κυβέρνηση υπογράψει μνημόνιο;
Αυτό που μαθαίνουμε από πηγές στις ΗΠΑ, είναι ότι θα κατασχεθούν όλοι οι τραπεζικοί λογαριασμοί και θα επιδιωχθεί να υπάρξει πλαστικό χρήμα (ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ).
Ο στόχος δηλαδή των δανειστών είναι να ξεσηκωθεί ο λαός εναντίον των δικών του πολιτικών, όπως αναφέρεται στο βιβλίο ΣΚΕΥΟΣ ΕΚΛΟΓΗΣ. Γιατί μέσα στο επόμενο διάστημα, είτε κυκλοφορήσουν τις κάρτες, είτε δεν προλάβουν να τις κυκλοφορήσουν, θα υπάρξει πιστωτικό γεγονός (χρεοκοπία). 
Γι αυτούς τους λόγους χρειάζεται σήμερα πολύ προσευχή και κομποσχοίνι. Ο αείμνηστος δημοσιογράφος Νικόλαος Σαουσόπουλος (αρθρογράφος στα ΝΕΑ και το ΒΗΜΑ την εποχή της δεκαετίας του 70) μου είχε πει στην Αθήνα την δεκαετία του 70 ότι  ο Τρίτος Παγκόσμιος Πόλεμος θα γίνει όταν ενωθούν οι Γερμανίες [τότε ήταν η Ανατολική και η Δυτική] και θα διαλυθεί η Σοβιετική Ένωση. Μου ανέφερε επίσης από την Αποκάλυψη ότι θα είμαστε η πρώτη χώρα που θα βγεί από την Ενωμένη Ευρώπη [εκείνη την εποχή η Ελλάδα ετοιμαζόταν να μπει στην ΕΟΚ]. 
Βλέπουμε λοιπόν από τις εξελίξεις ότι οι δανειστές γνωρίζουν ότι κάποια στιγμή θα ξεσηκωθούμε και θα αντιδράσουμε γι αυτό έχει αυξηθεί πάλι το κύμα της λαθρομετανάστευσης.Είναι κοντά η ώρα που θα συμβεί το πιστωτικό γεγγονός όπως αναφέρουν πολλές Ευρωπα'ι'κές εφημερίδες και πρακτορεία, με αποτέλεσμα να βγούμε από την Ευρωζώνη αλλά και την Ε.Ε. Από προσωπικές μαρτυρίες έχω να καταθέσω ότι ο πνευματικός μου Παπά-Σκορδίλης [Θεός σχωρέστον γιατί δεν ζει αλλά δεν βρέθηκε και πουθενά το σώμα του για να ταφεί] το 1990 μου είχε πει ότι δεν θα γνωρίσω στην εποχή μου αντίχριστο ως πρόσωπο[άνθρωπο]αλλά ως αντίχριστο σύστημα. Και είδα από την εποχή του Ανδρέα Παπανδρέου να καταργείται η μοιχεία και στις μέρες μας να μονιμοποιείται η ομοφυλοφιλία, να καταργείται εν μέρη η Κυριακάτικη αργία (7 Κυριακές τον χρόνο εργάσιμες), να παίρνουν την Ελληνική ιθαγένεια οι αλλοδαποί κ.ά. Οσον αφορά τους λαθρομετανάστες από Ηγουμένη στην Αιτωλοακαρνανία μου δόθηκε γραπτώς: «Αλλοί στους κάμπους. Θαρθούν βρωμερά έθνη,όταν έρθουν μη φοβάσθε, όταν θα φύγουν αναμερίστε.» Δηλαδή όταν έρθουν οι λαθρομετανάστες[και η κατάσταση ξεκίνησε από το 1990 και μετά, πρώτα με του Βορειοηπειρώτες και την ευκαιρία που δόθηκε στους Αλβανούς να έρθουν στην Ελλάδα και μετά με τους κούρδους στην πλατεία Ελευθερίας στο Θησείο, ακολούθησαν όλοι οι άλλοι λαθρομετανάστες] θα τους δώσετε το ψωμί σας, θα τύχουν της προστασίας σας.Ύστερα όμως θα δείτε γιατί δεν πρέπει να ξενοιάζετε. Θα θελήσετε τα έθνη [λαθρομετανάστες] να τα στείλετε στον τόπο τους. Δεν θα είναι καθόλου εύκολο, αν κατορθώσετε να φύγουν, προσέξτε, φυλαχτείτε. θα δείτε τι μπορούν να κάνουν. Η φράση στους κάμπους θυμίζει την προφητεία που εξεφώνησε ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός στην Λάρισα: «Τα χωριά του Κάμπου θα πάθουν χαλάστρα»
Με την προφητεία ο Άγιος προειδοποιεί επομένως, ότι τα ενδιαφέροντα των λαθρομεταναστών θα στραφούν στους κάμπους, στα αστικά κέντρα και τότε ουαί και αλλοίμονο στην Ελλάδα.
Δηλαδή δεν θα έχουν μικρές βλέψεις, μικρά βολέματα. Οσο αφορά την παρέμβαση του Ομπάμα στην Μέρκελ για την συμφωνία με την Ελλάδα να έχουμε υπόψη και αυτό. 
Έχουν περάσει περίπου είκοσι χρόνια από τότε που άκουσα με τα ίδια μου τα αυτιά τον γέροντα Παϊσιο να μας λέει ότι ΛΙΓΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ‘ΨΩΜΙΑ’ ΤΗΣ ΕΟΚ...ΘΑ ΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΟΥΝ ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ , αυτοί είναι ένας λαός και συνεργάζονται... σου λέει , τι γίνεται τώρα εδώ;... ο Χίτλερ σηκώνει πάλι κεφάλι; ..και θα την διαλύσουν...
Μετά από τις πρόσφατες εξελίξεις όπου αναγνωρίζεται ότι ‘οι κερδοσκόποι’, (δηλαδή η μεγαλύτερη τράπεζα της Αμερικής Goldman and Sachs και άλλοι), επιτίθενται όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο κοινό ευρωπαϊκό νόμισμα , το ευρώ., και μέσω αυτού στην ενότητα της ίδιας της Ευρωπαϊκής Ένωσης… ήρθαν στο νου μου τα λόγια του Αγίου γέροντα Παϊσίου.
Η σοβαρότητα της απειλής έχει αναγνωρισθεί και από τους υπεύθυνους της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έσπευσαν να δημιουργήσουν ολόκληρο μηχανισμό για να αντιμετωπίσουν αυτήν την επίθεση αλλά και άλλες μελλοντικές. Τα πράγματα είναι δύσκολα και θα περάσουμε δύσκολα όπως μας προειδοποιούσε πριν απο μία εικοσαετία ο γέροντας Πα'ί'σιος… όμως η κατάληξη είναι καλή.
Βλέπεις σε μερικούς δεν συμφέρει να υπάρχει η Ελλάδα... σήμερα οι φίλοι μας θέλουν να μας ‘τσαλακώσουν’ και οι εχθροί μας να μας ξεσκίσουν... δεν πειράζει όμως, έχουν οι άνθρωποι τα σχέδιά τους έχει και ο Θεός τα δικά Του... έλεγε με νόημα…
Για την σημερινή κατάσταση ο Γέροντας Αμβρόσιος Λάζαρης ανέφερε: Είμεθα λαός σκληροτράχηλος, όπως ήταν οι Εβραίοι την εποχή εκείνη. Δεν μετανοούμε, χριστιανοί μου, και να προστρέξουμε στον Θεό και να


ζητήσουμε«Θεέ μου, φύλαγέ μας».Γιατί σας τα λέω αυτά; Γιατί τα σκυλιά μας έχουν περικυκλώσει. Θέλω να καταλάβετε ποιά είναι αυτά τα σκυλιά. Να τα καταλάβετε, χωρίς να τα ονομάσω. Τα σκυλιά έχουν περικυκλώσει την Ελλαδίτσα μας και τον χριστιανικό μας κόσμο. Δεν μετανοούμε, αλλά πορεύεται έκαστος κατά το θέλημά του, κατά τη σκέψη του, που τρέχει προς την αμαρτία ακατάσχετα. Πού πάτε,Έλληνες; Γιατί δεν αισθανόμεθα το βάρος της αμαρτίας; Γι αυτό το βάρος της αμαρτίας είναι που ο Θεός αποστρέφει το πρόσωπό Του από τους Έλληνες αυτή την ώρα. Τα άλλα έθνη βαδίζουν τον δρόμο της απώλειάς τους. Αλλά όχι κι εμείς, οι Έλληνες, να βαδίσουμε στο δρόμο της απώλειας, που μας έχει ο Θεός έθνος δικό Του, κι εμείς τρέχουμε ακατάσχετα στην απώλεια απ' την αμετανοησία μας…
Εμείς όμως δεν μετανούμε, είθε, χριστιανοί μου αδερφοί, να μη μας εγκαταλείψει ο Κύριος μέχρι τέλους. Να μην αποστρέψει το πρόσωπον Αυτού και στείλει τους λύκους εδώ μέσα και μας κατασπαράξουν.
Εάν προσέξετε τα λόγια μου αυτή την ώρα και συνετισθούμε, κυβερνώντες και κυβερνώμενοι, και επιστρέψουμε προς Κύριον τον Θεόν ημών, θα σωθούμε, χριστιανοί μου αδερφοί. Θα σωθούμε! Σας υπόσχομαι. Γιατί, όχι εγώ, το λέει ο Κύριος: «Μόνο νόημα να κάνετε εσείς πως γυρίζετε προς εμένα,θα γυρίσω 10 βήματα προς εσάς». Ναι, αυτός είναι ο λόγος του Κυρίου. Ας το λάβουμε υπόψη μας και έκαστος εξ ημών ας λαλήσει αλήθειαν προς τον πλησίον αυτού. Μη ψευδόμεθα προς τον χριστιανό συνάνθρωπό μας. Μην τον μισούμε. 
Μη θέλουμε να τον κακοποιήσουμε, να τον φονεύσουμε, να τον εκμεταλευτούμε. Και να σταματήσουμε να προσκυνούμε τα είδωλα. Αυτά ήθελα να σας πω και εύχομαι ο Κύριος ο Θεός να μας δώσει μετάνοια όλων. Να νεύσει ο Κύριος δια της Θείας Δυνάμεως του Αγίου Πνεύματος να συντρίψει τα είδωλα και να μας σκεπάσει ως έθνος, να αντεπεξέλθουμε. 
Διότι λύκοι βαρείς πολεμούν αυτό το έθνος, προσπαθούν να μας καταποντίσουν, να μας καταστρέψουν. Αλλά πιστεύω στον Θεόν,τον αληθινόν Θεών, ότι δεν θα συμβεί το τοιούτο. Πάλι με την Χάριν του Θεού θα επιπλεύσουμε…
Τέλος θα αναφέρω μια προσωπική ρήση από Γέροντα που μου ειπώθηκε το 2013:«Αν κόψουν και τις συντάξεις τετέλεσται»
Σήμερα όπως έχει διαμορφωθεί το οικονομικό τοπίο, αν πληρωθούν οι 4 δόσεις στο ΔΝΤ στις 30 Ιουνίου, τότε δεν θα πληρωθούν μισθοί και συντάξεις. Σε περίπτωση όμως που δεν πληρωθούν πάμε αυτόματα σε χρεοκοπία….

Περὶ προσευχῆς. Καὶ περὶ γαστριμαργίας


Χ.Μ.Π.: Κάποια φορὰ εἶχα πάρει μὲ τὸ αὐτοκίνητό μου στὸ Γέροντα Πορφύριο ἕνα Ἁγιορείτη μοναχό, πολὺ πνευματικὸ ἀσκητή. Ἡ συνομιλία τους, στὴν ὁποία ἤμουν κι ἐγὼ παρών, περιεστράφη γύρω ἀπὸ τὸ θέμα τῆς προσευχῆς. Ὁ μοναχὸς ρώτησε τὸ Γέροντα Πορφύριο πῶς πρέπει νὰ προσευχόμαστε. Ὁ Γέροντας ρώτησε μὲ τὴ σειρά του τὸ μοναχὸ πῶς προσεύχεται ἐκεῖνος. Ὁ μοναχὸς τοῦ ἀπάντησε: «Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱὲ τοῦ Θεοῦ, ἐλέησόν με τὸν ἁμαρτωλό». Ρώτησε κι ἐμένα πῶς προσεύχομαι. «Τὸ ἴδιο κι ἐγώ», τοῦ ἀπάντησα. Μᾶς εἶπε τότε ὁ Γέροντας: — Ἐγὼ ὅταν προσεύχομαι καὶ λέω αὐτά, ποὺ λέτε κι ἐσεῖς, τοὺς δίνω περισσότερο χρῶμα. Λέω μία-μία λέξη, ἀργά-ἀργὰ καὶ τονίζω περισσότερο τὸ «ἐλέησόν με». Γιατί; Διότι καὶ ὁ Χριστὸς εἶναι ἕνα πρόσωπο. Κι ὅταν συνομιλεῖς μαζί του, ὀφείλεις νὰ γνωρίζεις ὅτι δὲν μιλᾶς στὰ σύννεφα οὔτε σὲ μία ἀφηρημένη ἔννοια ἢ κατάσταση. Ὁμιλεῖς στὸ Χριστό, ὁ ὁποῖος σ’ ἀκούει. Καὶ συνέχισε: 
— Ὅταν μιλᾶς μὲ τὸν ἐπίγειο πατέρα σου, δὲν τοῦ λές, γιὰ παράδειγμα, μὲ ἄγριο καὶ ἐπιτακτικὸ τρόπο «πατέρα, δῶσε μου ἕνα χιλιάρικο», διότι αὐτὸ δὲν θ’ ἀρέσει στὸν πατέρα σου καὶ θὰ σοῦ πεῖ «γιατί, παιδί μου, μιλᾶς μ’ αὐτὸ τὸ ὕφος;» 
Ἐνῶ, ἂν τὸ παιδὶ πεῖ μὲ ὡραῖο τρόπο «καλέ μου πατέρα, σὲ παρακαλῶ πολύ, δῶσε μου ἕνα χιλιάρικο, ποὺ τὸ χρειάζομαι», ὁ πατέρας θὰ πεῖ: «Γιατί, παιδί μου, νὰ σοῦ δώσω ἕνα μόνο χιλιάρικο, ἐσένα ποὺ εἶσαι τόσο καλὸ καὶ τόσο συνετὸ παιδί; Θὰ σοῦ δώσω πέντε χιλιάρικα». 
Κ. Ι.: Πολὺ ὡραῖο αὐτὸ τὸ παράδειγμα.
Χ.Μ.Π.: Ὁ Γέρων Πορφύριος συνέδεε τὸ θέμα τῶν πνευματικῶν ἀγώνων μὲ τὴγαστριμαργία καὶ τὴ λαιμαργία. Ἔλεγε δὲ πώς, ἂν ὁ ἄνθρωπος καταφέρει νὰ τρώει μὲ πρόγραμμα καὶ μὲ λογική, τότε ὁ Θεὸς ἀναλαμβάνει νὰ τοῦ συμπληρώσει ὅλες τὶς ἄλλες ἀτέλειες. Ἐξαιτίας τῆς λαιμαργίας τοῦ ἀνθρώπου, ἔλεγε, ὁ διάβολος τοῦ πῆρε τὴν ἐξουσία καὶ τὸν ἔβγαλε ἀπὸ τὸν παράδεισο. Κι ὁ Θεὸς καλεῖ τὸν ἄνθρωπο νὰ κάνει ἀγώνα, γιὰ νὰ πάρει πίσω αὐτὴ τὴ χαμένη ἐξουσία. Ὁ ἄνθρωπος ἦταν ὁ ἄρχοντας τοῦ κόσμου τούτου καί, μετὰ τὴν πτώση τοῦ ἀνθρώπου, ἄρχοντας τοῦ κόσμου τούτου ἔγινε ὁ διάβολος. «Κάνε του, λοιπόν, ἄνθρωπε, πόλεμο νὰ πάρεις πίσω τὴν ἐξουσία, πού σοῦ πῆρε», μᾶς ἔλεγε.
Τὸν ρώτησα τότε:
— Τόσο σπουδαῖος, λοιπόν, εἶναι ὁ ἀγώνας κατὰ τῆς λαιμαργίας; Καὶ μοῦ ἀπάντησε ὡς ἑξῆς: 
— Εἶναι τόσο σημαντικὸς ὁ ἀγώνας αὐτὸς γιὰ τὴν πνευματικὴ ζωὴ τοῦ ἀνθρώπου, ποὺ οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας συνήθιζαν, τὴν ὥρα ποὺ ἔφτιαχναν τὸ φαγητό τους, νὰ ρίχνουν μέσα κι ἕνα ποτήρι πικράδι, ὥστε νὰ μὴ νιώθουν τὴν παραμικρὴ ἡδονὴ τὴν ὥρα ποὺ ἔτρωγαν. 
— Καὶ τί βγαίνει μ’ αὐτό, Γέροντα; 
— Τί βγαίνει; Ἄκουσε νὰ σοῦ ἐξηγήσω. Ὅταν ὁ ἄνθρωπος κάνει τέτοιο ἀγώνα, δὲν προλαμβάνει νὰ σηκώσει τὰ χέρια του στὴν προσευχὴ κι ἀμέσως κατεβαίνει ἡ χάρις καὶ κάθεται ἐπάνω του. 

Άγιος Πορφύριος
Γεροντικὸ τοῦ 20Έι αἰῶνος

Υπερηφάνεια

"Ο Θεός υπερηφάνοις αντιτάσσεται, 
ταπεινοίς δε δίδωσι χάριν"

Η εμφάνιση της σατανικής υπερηφάνειας στους ανθρώπους

Η υπερηφάνεια συνηθέστατα κάνει την εμφάνισή της στον άνθρωπο με τον εξής τρόπο: Ο άνθρωπος που δέχτηκε τη μόλυνσή της, εξισώνει με τον εαυτό του τους πάντες ή τουλάχιστον πολλούς ανωτέρους ή μεγαλύτερούς του στην ηλικία, την εξουσία ή τις ικανότητες, και δεν ανέχεται να βρίσκεται χαμηλότερά τους. Αν ο υπερήφανος άνθρωπος είναι υφιστάμενος, δεν σέβεται - όπως και πρέπει – τον προϊστάμενό του, δεν θέλει να του υποκλίνεται με σεβασμό, δεν σέβεται τις εντολές του και τις εκτελεί απρόθυμα, από φόβο· εξισώνει τον εαυτό του με όλους τους μορφωμένους ανθρώπους και δεν παραχωρεί την υπεροχή πάνω από τον εαυτό του σε κανένα ή, αν το κάνει αυτό, το κάνει για πολύ λίγους ανθρώπους. Αν είναι είτε μορφωμένος είτε αμόρφωτος, είτε γιός είτε κόρη, δεν αποδίδει τον προσήκοντα σεβασμό στους γονείς και τους ευεργέτες του, ιδιαίτερα τους απλοϊκούς και τους απαίδευτους, θεωρώντας τους ίσους με τον εαυτό του, ακόμα και υποδεέστερους...
Πρέπει να προσέχεις στο έπακρο να μην συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους άλλους από οποιαδήποτε άποψη, αλλά να τοποθετείς τον εαυτό σου χαμηλότερα απ' όλους έστω κι αν στην πραγματικότητα είσαι σ' οτιδήποτε καλύτερος από πολλούς ή ίσος με πάρα πολλούς. Κάθετι μέσα μας είναι από τον Θεό· δεν είναι δικό μας. «… Τούτο ουκ εξ υμών, Θεού το δώρον, ουκ εξ έργων, ίνα μη τις καυχήσηται» (Εφεσ. 2,8-9). «Πάντα δε ταύτα ενεργεί το έν και το αυτό Πνεύμα» (πρβλ. Α' Κορ.12,4·11). Και πώς μπορώ να υπερηφανεύομαι για κάτι καλό που δεν είναι δικό μου και να συγκρίνω τον εαυτό μου με κείνους που από τον ίδιο τον Θεό και την εμπιστοσύνη της κοινωνίας τοποθετήθηκαν πιο ψηλά από μένα; Έτσι λοιπόν, όταν κληθής υπό τινος εις γάμους, μη κατακλιθής εις την πρωτοκλισίαν, μήποτε εντιμότερός σου ή κεκλημένος υπ' αυτού, … Ότι πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται και ο ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται» (Λουκ. 14, 8· 11).
Η φιλαυτία μας και η υπερηφάνειά μας φανερώνεται ιδιαίτερα στην ανυπομονησία μας και στο ευέξαπτο του χαρακτήρα μας, όταν κάποιος από μας δεν υπομένει ούτε το πιο μικρό δυσάρεστο πράγμα, που άλλοι μας προξενούν, είτε με πρόθεση είτε και χωρίς πρόθεση να το κάνουν, όταν δεν υπομένει κάποιο εμπόδιο που οι άνθρωποι ή το περιβάλλον μας στήνουν στον δρόμο μας δικαιολογημένα ή αδικαιολόγητα, είτε σκόπιμα είτε όχι. Η φιλαυτία και η υπερηφάνειά μας θάθελαν πάντα να γίνεται το δικό μας, θάθελαν να μας περιβάλλουν όλες οι τιμές και οι ανέσεις του πρόσκαιρου βίου· θάθελαν ακόμα μ' ένα μας νεύμα να υποτάσσονται και να υπακούουν σε μας σιωπηλά και γρήγορα όλοι οι άνθρωποι και ακόμα – μέχρι που φτάνει η υπερηφάνειά μας! - η φύση όλη· ενώ, αλλοίμονο! εμείς οι ίδιοι είμαστε πολύ βραδείς στην πίστη και σε κάθε καλό και αγαθό έργο, αλλά και στο να ευαρεστήσουμε τον μόνο Κύριο των πάντων!
Χριστιανέ μου, οφείλεις οπωσδήποτε να είσαι ταπεινός, πράος και μακρόθυμος ενθυμούμενος ότι είσαι πηλός και σποδός (στάχτη) και ένα τίποτα, ενθυμούμενος ότι είσαι ακάθαρτος και πως κάθε τι το καλό μέσα σου είναι από τον Θεό, πως από τον Θεό είναι οι δωρεές της ζωής σου, της αναπνοής σου, όλα σου τα χαρίσματα· ενθυμούμενος ακόμη ότι για το αμάρτημά σου της ανυπακοής και της ακράτειας πρέπει τώρα να εξαγοράσεις την μέλλουσα μακαριότητά σου στον Παράδεισο με μακροθυμία, που είναι αναγκαία στον κόσμο των ατελειών και αναρίθμητων αμαρτημάτων πεπτωκότων ανθρώπων, που ζουν μαζί μας και αποτελούν τα αμέτρητα μέλη της μιας ανθρωπότητας, τηςμολυσμένης και καταβεβλημένης από τις αμαρτίες. «Αλλήλων τα βάρη βαστάζετε, και ούτως αναπληρώσατε τον νόμον του Χριστού» (Γαλ. 6,2).Όποιος δεν είναι υπομονετικός και εξάπτεται εύκολα δεν γνώρισε ούτε τον εαυτό του ούτε τους ανθρώπους γενικά και δεν είναι άξιος να ονομάζεται Χριστιανός! Λέγοντας αυτό κατακρίνω τον εαυτό μου, γιατί εγώ πρώτος πάσχω από την ασθένεια της ανυπομονησίας και εύκολα εξάπτομαι.
Ο υπερήφανος άνθρωπος, όταν άλλοι μιλάνε για τις αρετές οποιουδήποτε ανθρώπου, νοιώθει ένα πονηρό φόβο μέσα του· φοβάται μήπως ο άνθρωπος, για τον οποίο μιλάνε, στέκει πιο ψηλά στις αρετές και τον επισκιάσει, γιατί ο υπερήφανος τοποθετεί τον εαυτό του ψηλότερα απ' όλους και δεν φαντάζεται να βρεθούν όμοιες ή καλύτερες αρετές από τις δικές του σ' άλλους ανθρώπους. Συμφορά του η άμιλλα των άλλων.
Τι είναι το πιο επιθυμητό πράγμα για τον άνθρωπο; Είναι η αποφυγή της αμαρτίας, η άφεση και συγχώρηση των αμαρτημάτων και η απόκτηση της αγιότητας. Γιατί; Διότι οι αμαρτίες, όπως για παράδειγμα η υπερήφανη και κακή συμπεριφορά προς τον πλησίον, η καχυποψία, η απληστία, η φιλαργυρία, ο φθόνος κ.ο.κ. μας χωρίζουν από τον Θεό, την Πηγή της Ζωής, μας απομακρύνουν από την επικοινωνία και την επαφή με τους ανθρώπους και μας ρίχνουν σε πνευματικό θάνατο· τουναντίον, η με πραότητα, ταπείνωση και ακακία συμπεριφορά μας προς όλους, ακόμα και προς τους εχθρούς μας, η απλότητα και η αφελότητα της καρδιάς, η ανιδιοτέλεια, η ολιγάρκεια, η γενναιοδωρία προς όλους και άλλες πράξεις αρετής μας ενώνουν με τον Θεό, την Πηγή της Ζωής, και μας καθιστούν αγαπητούς στους ανθρώπους. Γι' αυτό, Κύριε, δίνε μας τη δύναμη να αποφεύγουμε ολότελα την αμαρτία και να συνηθίσουμε τον εαυτό μας σε κάθε αρετή με τη Χάρη Σου. Ναι, Δέσποτα Κύριε,«όντες πονηροί» (Ματθ. 12, 34), χωρίς Εσένα δεν μπορούμε να πράττουμε κανένα καλό.
Μερικές φορές ο εχθρός (δηλαδή ο διάβολος) μας εξαπατά με τον εξής τρόπο· όταν βλέπουμε οποιοδήποτε αμάρτημα ή ελάττωμα σε κάποιο Αδελφό ή στην κοινωνία, τότε εμβάλλει στην καρδιά μας αδιαφορία και ψυχρότητα ή μάλλον μια επαίσχυντη δειλία έτσι, που να μην πούμε ένα λόγο σταθερό και επικριτικό ενάντια στη αδικία και στο ψεύδος και να συντρίψουμε τη δύναμη του αμαρτωλού. Χριστέ Βασιλιά μου! Χάριζέ μου ζήλο Αποστολικό και το πυρ του Αγίου Πνεύματος στην καρδιά μου έτσι, ώστε πάντα να ξεσηκώνομαι με παρρησία και τόλμη ενάντια στην αυθάδη κακία, ιδιαίτερα εκείνη που μόλυνε πολλούς, και να μη φείδομαι κανενός για τη δική τους σωτηρία και τη σωτηρία όλου του λαού Σου και για να μη σκανδαλίζονται βλέποντας το ξεχείλισμα τόσων κακών και πέσουν: «Ος δ' αν σκανδαλίση ένα των μικρών τούτων των πιστευόντων εις εμέ, συμφέρει αυτώ ίνα κρεμασθή μύλος ονικός εις τον τράχηλον αυτού και καταποντισθή εν τω πελάγει της θαλάσσης… Ήλθε γαρ ο υιός του ανθρώπου σώσαι το απολωλός» (Ματθ. 18,6· 11).
Οι κόλακες είναι μεγάλοι εχθροί μας· μας τυφλώνουν τα μάτια και δεν μας επιτρέπουν να βλέπουμε τις μεγάλες μας ελλείψεις· γι' αυτό και μας φράζουν το δρόμο προς την τελειότητα, ιδιαίτερα αν είμαστε εγωϊστές και δεν βλέπουμε μακριά. Γι' αυτό είναι ανάγκη πάντοτε να σταματούμε τους κόλακες που μας απευθύνουν λόγια κολακευτικά ή να τους αποφεύγουμε. Συμφορά σ' όποιον περιβάλλεται από κόλακες· καλό γίνεται σ' όποιον περιβάλλεται από απλοϊκούς, αφελείς στην καρδία ανθρώπους, που δεν κρύβουνε την αλήθεια, έστω κι αν αυτή είναι δυσάρεστη, για παράδειγμα όταν φανερώνουν τις αδυναμίες και τα αμαρτήματά μας, τα πάθη μας και τα σφάλματά μας.
Όταν σου έρθει στο νου κάποια σκέψη ασύνετη – να λογαριάζεις για παράδειγμα τα οποιαδήποτε καλά σου έργα - , τότε αμέσως να διορθώσεις αυτό σου το σφάλμα· είναι προτιμότερο να λογαριάσεις τις αμαρτίες σου, τις ασταμάτητες και αναρίθμητες προσβολές σου προς τον Πανάγαθο και δίκαιο Κύριό μας· θα βρεις τότε πως είναι πολλές όπως η άμμος της θάλασσας και πως οι αρετές - αν τις συγκρίνεις με κείνες τις προσβολές - ισοδυναμούν με το μηδέν, είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

Αγ. Ιωάννης Κρονστάνδης
Απόσπασμα από το βιβλίο: "Η μετάνοια και η Θεία Μετάληψη", 
ΕκδόσειςΤΗΝΟΣ, το οποίο και προτείνουμε ανεπιφύλακτα

Τὰ Σόδοµα καὶ τὰ Γόµορρα εἶναι ἐδῶ!

ΑΝΑΡΩΤΟΥΝΤΑΙ κάποιοι πῶς φτάσαµε σὲ αὐτὴ τὴν κατάντια ὡς Χώρα. Ἡ ἀπάντηση εἶναι µία: λόγῳ τῶν ἁµαρτιῶν µας! Συναγωνιζόµαστε ἐπάξια τὶς διεφθαρµένες χῶρες, ὡς πρὸς τὴν ἔκλυση τῶν ἠθῶν καὶ τὴν κατάρρευση τῶν ἠθικῶν ἀξιῶν. ∆εῖτε µία πρωτοφανῆ, γιὰ τὰ ἑλληνικὰ ἤθη εἴδηση:
«Τὸ πιὸ µεγάλο πάρτι ἀνταλλαγῆς συντρόφων διοργανώνει ἕνα ἀπὸ τὰ διασηµότερα swingers club τῆς Εὐρώπης, τὸ ὁποῖο ἐπέλεξε τὴν Κρήτη, γιὰ νὰ γιορτάσει 
τὰ 15 χρόνια λειτουργίας του. Ἀπὸ τὶς 18 Ἀπριλίου τὰ µέλη τοῦ ὁλλανδικοῦ swingers club “SDC” βρίσκονται σὲ ξενοδοχεῖο στὴν περιοχὴ τῆς Σταλίδας καὶ πρόκειται νὰ µείνουν στὸ ξενοδοχεῖο - φρούριο µέχρι καὶ τὶς ἀρχὲς Μαΐου.
Ὁ σεξουαλικὸς τουρισµὸς φαίνεται πὼς κερδίζει σιγὰ σιγὰ ἔδαφος στὴν Ἑλλάδα [N] Πρόκειται γιὰ τουρίστες ὑψηλοῦ οἰκονοµικοῦ ἐπιπέδου οἱ ὁποῖοι ἔφτασαν στὴν Κρήτη ἀπὸ διάφορα µέρη τοῦ κόσµου: ἀπὸ τὴν Ἀσία, τὴν Εὐρώπη καὶ τὴν Ἀφρική. Σύµφωνα µὲ τὴ διαδικτυακὴ σελίδα τοῦ ὁλλανδικοῦ club ἡ ἐκδροµὴ βγῆκε γρήγορα sold out παρὰ τὸ ὑψηλὸ κόστος ποὺ ἀνέρχεται στὰ 1.000 εὐρὼ τὸ ἄτοµο τὴ βραδιὰ» (Ἱστολ. Τροκτικό2)!
Τὰ Σόδοµα καὶ τὰ Γόµορρα «ἀναβίωσαν» στὸν ποτισµένο ἀπὸ τὸ αἷµα τῶν µαρτύρων καὶ τῶν ἡρῴων τόπο µας! Ὑπῆρχε περίπτωση νὰ µὴ φτάσουµε ἐδῶ ποὺ φτάσαµε; Ποιὸς ἀµφιβάλλει ὅτι θὰ πάθουµε καὶ χειρότερα ἂν δὲν µετανοήσουµε;

Ορθόδοξος Τύπος 12/6/2015