Δαίμονες (gargoyle) παρακολουθούν το έργο τους επί της γης
Παγκόσμια κατακραυγή για τις σκηνές στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024.
Τι σχέση έχουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες με τους τρανσέξουαλ, τα drag shows και τη βλασφημία; Τίποτε, μπορεί να σκεφτείτε. Αλλά στον δυτικό κόσμο, τίποτε δεν μπορεί να γίνει χωρίς κυρίαρχη ιδεολογία και έτσι η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 έγινε ένα γκροτέσκο και σατανικό σώου.
Εξάλλου, η κριτική είναι τεράστια. Οι θεατές είναι σοκαρισμένοι, ο κυρίαρχος Τύπος, από την άλλη πλευρά, είναι περήφανος για το Παρίσι και βλέπει «σχεδόν καμμία κριτική φωνή».
«Παρακμή του πολιτισμού»
Τα ανησυχητικά στιγμιότυπα των εγκαινίων ήταν οι υπέρβαρες γυναίκες και οι «drag queens» που αναπαριστούσαν τον «Μυστικό Δείπνο».
Έτσι, δεν ήταν μόνο μια γκροτέσκα παρέλαση που δεν έχει καμμία σχέση με κορυφαίες αθλητικές επιδόσεις, αλλά και κακόβουλα χλεύασε χριστιανικά σύμβολα. Πάρα πολύ ακόμη και για ορισμένα μέσα ενημέρωσης. Το Prognews από την Ελλάδα, για παράδειγμα, το έθεσε με λίγα λόγια: «Μια παρακμή του πολιτισμού και της χριστιανικής κουλτούρας στη Δυτική Ευρώπη».
Ενώ ο Μακρόν ήταν περήφανος, οι πολιτικοί της γαλλικής αντιπολίτευσης μίλησαν για μια «επιθετική προπαγάνδα του wokeism». Καθολικοί ιερείς εξέφρασαν επίσης αγανάκτηση.
Εκφράστηκε επίσης φεμινιστική κριτική. Η φεμινίστρια Rona έγραψε στο 'X':
«Η προετοιμασία και η έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι δημιουργούν εμβληματικές εικόνες για το σημερινό πνεύμα της εποχής. Ένας άνδρας drag μεταφέρει την Ολυμπιακή δάδα. Πολλοί άνδρες drag εκτελούν μια πορνογραφική εκδοχή του Μυστικού Δείπνου. Αυτή η ιδέα έχει τίτλο "Διαφορετικότητα". Όλα αυτά είναι μια σαφής επίδειξη δύναμης κατά των γυναικών. Το drag απεικονίζεται με γυναικείο πρόσωπο και μια σεξιστική και πορνογραφημένη υποβάθμιση των γυναικών.
Οι άνδρες επιλέγουν τις γυναίκες και τις φορούν ως ρούχο.
Η τοποθέτηση αυτού στο πλαίσιο του Μυστικού Δείπνου ειδωλοποιεί τον άνδρα με την πορνογραφική του μεταμφίεση ως γυναίκα.
Για μένα, όλα αυτά είναι συμβολικά του πόση περιφρόνηση για τις γυναίκεςπρέπει να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια και ότι τώρα έχουμε τελικά παραδοθεί στην πορνοκουλτούρα και το τρανσέξουαλ στην Ευρώπη.
Ο ευρωπαϊκός πολιτισμός θυσιάζεται πρόθυμα γι' αυτό. Απολύτως τίποτε δεν έχει να κάνει με τηνβ ποικιλλομορφία. Είναι απλά πορνό».
Πολλοί συνέκριναν επίσης την τελετή έναρξης με τις τελετές του Πεκίνου το 2008 και του Σότσι το 2014. Ο εορτασμός του Πεκίνου ειδικότερα ήταν μια περίτεχνα σκηνοθετημένη παράσταση από χιλιάδες καλλιτέχνες, ερμηνευτές και αθλητές. Εδώ η σύγκριση βεβαιώνεται:
Έτσι, ενώ η οργή παγκοσμίως δεν μπορεί να αγνοηθεί, τα κορυφαία δυτικά μέσα ενημέρωσης βλέπουν για άλλη μια φορά τον κόσμο αρκετά διαφορετικά. Οι New York Times έγραψαν: «Ένα αριστούργημα ιστορίας και εκπλήξεων, κιτς και αθλητισμού, τέχνης και μόδας».
Η ισπανική Marca πήγε ένα βήμα παραπέρα, γράφοντας: «Το Παρίσι παραδίδει την καλύτερη τελετή στην ιστορία των Αγώνων».
Και ακόμη και η South China Morning Post έγραψε για ένα «τετράωρο θέαμα» «ενότητας και αγάπης».
Το BBC δήλωσε ότι η τελετή έναρξης αντικατοπτρίζει ένα «θεαματικό και μοναδικό στυλ».
Είναι αυτονόητο ότι τα γερμανόφωνα μέσα ενημέρωσης συμμετέχουν στις επευφημίες. «Δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου επικριτικές φωνές», περιέγραψε η Der Standard τη δική της πραγματικότητα.
Τα ΜΜΕ και η επαφή τους με την πραγματικότητα
Υπάρχουν πολλά περισσότερα να αναλυθούν. Αναρίθμητα είδη συμβόλων θα μπορούσαν να εντοπιστούν κατά τη διάρκεια της παρέλασης - για όσους θέλουν να τα αντιληφθούν. Ένα χρυσό μοσχάρι, για παράδειγμα, ή ένας ιππέας που θα μπορούσε να ερμηνευθεί ως αποκαλυπτικός-δαιμονικός.
Η εμφάνιση της αποκεφαλισμένης Μαρίας Αντουανέτας ήταν επίσης θέμα συζήτησης. (σ.σ. σκεφθείτε πως αποδεκατίζονται ή αποδομούνται σιγά-σιγά οι βασιλικοί οίκοι, ιδιαίτερα μετά τις ενέσεις για την αιωνιότητα)
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΜΑΡΙΓΩ ΖΑΡΑΦΟΠΟΥΛΑ