.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Νέα και παλαιά Εσφιγμένου… Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα (παλιότερο αλλα πάντα επίκαιρο άρθρο)


Αν και δεν έχουμε πνευματική κοινωνία με την αδελφότητα της παλαιάς Μονής Εσφιγμένου, τους υποστηρίζουμε στον άδικο διωγμό της.(π.Δ.Α)

-----------------------------------------------------------------

Του Αγαθώνικου

Ο ζηλωτικός αντιοικουμενισμός και ο ζηλωτικός οικουμενισμός μοιράζονται το ίδιο ιστορικό και αγιασμένο από μοναχικούς αγώνες όνομα, της Ι. Μ. Εσφιγμένου

Η Ιερά Μονή Εσφιγμένου εδώ και 50 χρόνια αποτελεί για το Άγιο Όρος ένα μεγάλο και δυσεπίλυτο πρόβλημα. Aπό το 1972 η Ιερά Μονή τελεί σε διάσταση με την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους και τις υπόλοιπες 19 Ιερές Μονές, αρνούμενη να συμμετέχει σε τελετές/συνάξεις της Ιεράς Κοινότητας προς αποφυγή συμπροσευχής με όσους μνημονεύουν τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Από την πλευρά της η Ιερά Κοινότητα κατηγορεί την Μονή ότι παραβιάζει τον Καταστατικό Χάρτη του Αγίου Όρους, έχουσα κοινωνία με σχισματικούς Παλαιοημερολογίτες εκτός Αγίου Όρους.

Η συμπαθής για τον αντιοικουμενιστικό της αγώνα Ι.Μ Εσφιγμένου υπερέβη τα εσκαμμένα, προσβάλλοντας και δυσφημώντας το Άγιο Όρος, όχι περισσότερο όμως από ότι το προσβάλλουν και το δυσφημούν τα φιλοπατριαρχικά μοναστήρια. Γράφαμε στην Κατάνυξη σχετικά “…Είναι γνωστό πως δεν έχουμε πνευματική κοινωνία με τη συγκεκριμένη αδελφότητα, εξαιτίας των ακραίων ζηλωτικών θέσεών της. Δυστυχώς, οι πατέρες της Μονής άρπαξαν το σπαθί να πολεμήσουν την παναίρεση, αλλά ξέχασαν να πάρουν μαζί τους την ασπίδα προστασίας από την πλάνη του άκριτου ζηλωτισμού…” .

Δυστυχώς για το Άγιο Όρος το θέμα της Μονής Εσφιγμένου κλήθηκε να το λύσει ο πλέον ακατάλληλος εκκλησιαστικός άνδρας, αυτός που όχι μόνο δεν έλυσε ούτε ένα εκκλησιαστικό πρόβλημα στην μακροχρόνια Πατριαρχεία του, αλλά δημιούργησε δεκάδες νέα που θα ταλανίζουν την Εκκλησία για τους επόμενους αιώνες. 

Ο λόγος για τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίο, ο οποίος το 2005 επέβαλε ως λύση στο πρόβλημα της Μονής Εσφιγμένου την κατάργηση της υπάρχουσας αδελφότητας και την ανασυγκρότηση της Μονής με νέα αδελφότητα. Συγκεκριμένα, η Ιερά Κοινότητα σε συνεννόηση με την Πατριαρχική Εξαρχία αποφάσισαν την τοποθέτηση του Γέροντα του Ι. Κελλίου “Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου”, ιερομονάχου Χρυσόστομου Κατσουλιέρη, ως ηγουμένου της Ι. Μ. Εσφιγμένου. 

Μπορεί με αυτό τον τρόπο να λύθηκε το διοικητικό κομμάτι της εκπροσώπησης της Ι. Μ. Εσφιγμένου στα διοικητικά πράγματα του Αγίου Όρους, αλλά τίποτα άλλο δεν λύθηκε. Αντιθέτως στο πρόβλημα της ύπαρξης μιας ζηλωτικής παλαιοημερολογίτικης Μονής προστέθηκε το πρόβλημα της ύπαρξης μιας ζηλωτικής φαναριώτικης Μονής, απολύτως οικουμενιστικής και ελεγχόμενης απευθείας από τον Βαρθολομαίο. Για να χτυπηθεί ο ζηλωτισμός του αντιοικουμενισμού επιστρατεύτηκε ο αντίθετος ζηλωτισμός του φαναριώτικου οικουμενισμού. 

Ο νυν ηγούμενος της νέας Εσφιγμένου, ο ιερομόναχος Βαρθολομαίος (όνομα και πράγμα), είναι ο οιονεί πατριαρχικός αποκρισάριος στο Άγιο Όρος. Με τον τίτλο του Αγιορείτη ηγουμένου συμπεριφέρεται ως ο διακρατών την αγιορείτικη σφραγίδα και με αυτήν σφραγίζει κάθε αντιεκλησσιαστική, φιλοαιρετική και φιλοσχισματική πράξη του γέροντός του Πατριάρχη Βαρθολομαίου. Χρησιμοποιεί το κύρος του αγιορείτικου ονόματος, ως μή όφειλε, και ως προπομπός δημιουργεί καταστάσεις.

Ήταν από τους πρώτους Αγιορείτες ηγουμένους που αποδέχθηκε και υπερασπίστηκε το Ουκρανικό Αυτοκέφαλο και υποδέχθηκε τους σχισματικούς Ουκρανούς στο Κονάκι της Μονής. Υπερασπίστηκε τα τάγματα του Αζόφ και τους συνέκρινε με τους ήρωες του 21. Ήταν αυτός από τους αγιορείτες ηγουμένους που ξιφούλκησε υπέρ των εμβολίων. Ήταν αυτός από τους αγιορείτες ηγουμένους που συλλειτούργησε και αναγνώρισε τους σκοπιανούς σχισματικούς. 

Φυσικά όπου σταθεί και όπου βρεθεί ο γ. Βαρθολομαίος της νέας Εσφιγμένου παραπονείται για την “κατάληψη” της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου από την εκπεσούσα αδελφότητα. Προσφάτως βρέθηκε στην Μητρόπολη Βελγίου, όπου επανέλαβε τα ίδια. Από τη μεριά του καλά κάνει, αλλά από τη μεριά του Αγίου Όρους το πρόβλημα Εσφιγμένου υψώθηκε στην δευτέρα.

Πλέον τα δύο άκρα του Αγίου Όρους, ο ζηλωτικός αντιοικουμενισμός και ο ζηλωτικός οικουμενισμός μοιράζονται το ίδιο ιστορικό και αγιασμένο από μοναχικούς αγώνες όνομα, της Ι. Μ. Εσφιγμένου. Σημεία των καιρών….

ΠΗΓΗ.ΚΑΤΑΝΥΞΗ
https://katanixi.gr/nea-kai-palaia-esfigmenoy-mpros-gkremos-kai-piso-rema/