.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Βλέποντας την Πρόνοια του Θεού



Ο Θεός επιτρέπει στον άνθρωπο να γίνει θεατής του τρόπου με τον οποίο κυβερνά τον κόσμο. Οι αιτίες, ωστόσο, των γεγονότων, οι αφετηρίες των θείων προ­σταγμάτων, είναι μόνο στον Θεό γνωστές: «Ποιός γνώ­ρισε τη σκέψη του Κυρίου; Και ποιός μπόρεσε να γίνει σύμβουλός Του;». Και μόνο το ότι μπορεί ο άνθρωπος ν’ αντικρίσει τον Θεό μέσα στις ποικίλες εκφάνσεις της πρόνοιάς Του για την κτίση Του, μέσα στα ιστορικά γε­γονότα, μέσα στην ίδια του τη ζωή, αποτελεί γι’ αυτόν το πιο πολύτιμο αγαθό, από το οποίο αποκομίζει πλούσια ψυχική ωφέλεια.
Υπερφυσική δύναμη αποκτά εκείνος που βλέπει στην κτίση τον Κτίστη της, τον Δημιουργό και Κύριο όλων των όντων, ορατών και αοράτων, και που, βλέποντάς Τον, Τον αναγνωρίζει ως παντοδύναμο Βασιλιά του σύμπαντος με απεριόριστη εξουσία πάνω σ’ αυτό. Τις τρίχες των κεφαλιών μας, τις τόσο μηδαμινές για την πε­ριορισμένη σκέψη μας, κι αυτές τις έχει μετρημένες, κι αυτές τις εξουσιάζει η άπειρη και «πανταχού παρούσα» Σοφία. Αν ούτε μια τρίχα μας δεν μπορεί να χαθεί δί­χως το δικό Της νεύμα, πολύ περισσότερο τίποτε άλλο σημαντικότερο δεν μπορεί ν’ αλλάξει στη ζωή μας, αν δεν το θελήσει ή δεν το παραχωρήσει Εκείνη. Γι’ αυτό ο χριστιανός, προσβλέποντας σταθερά στην πρόνοια του Θεού, ακόμα κι όταν βρίσκεται μέσα στις πιο μεγά­λες συμφορές, διατηρεί αδιάπτωτη ανδρεία και απαρασάλευτη πίστη, λέγοντας μαζί με τον άγιο προφήτη και ψαλμωδό: «Βλέπω τον Κύριο παντοτινά μπροστά μου· στα δεξιά μου βρίσκεται, για να μην κλονιστώ». Ο Κύριος είναι βοηθός μου. Δεν θα φοβηθώ καμιά συμ­φορά, δεν θα παραδοθώ στην ακηδία, δεν θα βυθιστώ στη βαθιά θάλασσα της λύπης. Για όλα, δόξα τω Θεώ!
Ο άνθρωπος του Θεού, γνωρίζοντας την πρόνοιά Του, υποτάσσεται απόλυτα στο θέλημά Του. Και να πως παρηγορεί την πονεμένη καρδιά του, όταν τον χτυπούν από παντού οι θλίψεις: Όλα τα βλέπει ο Θεός. Αν
Αυτός, ο πάνσοφος, γνώριζε πως οι θλίψεις δεν θα με ωφελούσαν, θα τις έδιωχνε μακριά με την παντοδύναμη βουλή Του. Αφού δεν τις διώχνει, το πανάγιο θέλημά Του είναι να δοκιμαστώ. Πολύτιμο, πιο πολύτιμο κι από την ίδια τη ζωή είναι για μένα το θέλημα του Θεού! Καλύτερα είναι να πεθάνει το πλάσμα, παρά ν’ αρνηθεί το θέλημα του Πλάστη του· γιατί σ’ αυτό υπάρχει η αληθινή ζωή! Όποιος πεθαίνει για την εκπλήρωση του θε­λήματος του Θεού, μεταβαίνει στην ανώτερη, την αιώνια ζωή. Για όλα, δόξα τω Θεώ!
Βλέποντας την πρόνοια του Θεού, η ψυχή κυριεύεται από απόλυτη γαλήνη και ακλόνητη αγάπη προς τον πλη­σίον, αισθήματα που κανένας άνεμος δεν μπορεί να τα­ράξει ή να θολώσει. Γι’ αυτή την ψυχή δεν υπάρχουν προσβολές, δεν υπάρχουν αδικίες, δεν υπάρχουν βλά­βες, καθώς κατανοεί πως όλη η κτίση υπακούει τυφλά στον Κτίστη της και ενεργεί με δική Του εντολή ή δική Του παραχώρηση. Μέσα σ’ αυτή την ψυχή αντηχεί η φωνή της ταπεινοφροσύνης, που την καταδικάζει για αναρίθμητα αμαρτήματα, ενώ, απεναντίας, δικαιώνει τους άλλους ως όργανα της δίκαιης θείας πρόνοιας. Παρη­γορητική είναι η φωνή της ταπεινοφροσύνης μέσα στις οδύνες. Ηρεμεί, ανακουφίζει. Απαλά μονολογεί: “Θα υπομείνω όλα όσα μου αξίζουν για τις άνομες πράξεις μου. Καλύτερα να υποφέρω στη σύντομη τούτη ζωή, πα­ρά να βασανίζομαι αιώνια στον άδη. Δεν μπορούν να μείνουν ατιμώρητα τα αμαρτήματά μου· τον κολασμό τους απαιτεί η δικαιοκρισία του Θεού. Ανέκφραστη, λοι­πόν, είναι η ευσπλαχνία Του, αφού στέλνει τις δίκαιες τι­μωρίες στην πρόσκαιρη επίγεια ζωή!”. Για όλα, δόξα τω Θεώ!
Βλέποντας την πρόνοια του Θεού, κάθε άνθρωπος αισθάνεται την πίστη του σ’ Εκείνον να στερεώνεται και να αυξάνεται. Διακρίνοντας πίσω απ’ όλα τα γεγο­νότα το αόρατο χέρι του Κυρίου να κυβερνά τον κόσμο, μένει ατάραχος μπροστά στις φοβερές φουρτούνες της θάλασσας του βίου. Τα άγρια κύματα, οι τρομερές θύελ­λες, τα μαύρα σύννεφα δεν τον τρομάζουν. Πιστεύει πως το να γίνει κανείς πολίτης της θείας πολιτείας της Εκκλησίας καθώς και οι τύχες όλων των ανθρώπων ορί­ζονται από τον παντοδύναμο και πάνσοφο Θεό. Αυτή η πεποίθηση τον γεμίζει ικανοποίηση και ειρήνη. Στο αδύναμο πλάσμα, τον άνθρωπο, ταιριάζουν η ταπεινή υπο­ταγή και η ευλαβική αποδοχή των κρίσεων του δυνατού Πλάστη. Μακάρι πάντοτε στη ζωή του να ακολουθεί την πορεία που Εκείνος έχει χαράξει και να εκπληρώνει τους σκοπούς που Εκείνος έχει καθορίσει! Για όλα, δό­ξα τω Θεώ!
Βλέποντας την πρόνοια του Θεού, ο άνθρωπος στέ­κεται με πνεύμα ταπεινής υποταγής όχι μόνο μπροστά στις πρόσκαιρες θλίψεις, αλλά —τολμηρό να το πω— μπροστά και σ’ εκείνες που τον περιμένουν πέρα από τον τάφο, στην αιωνιότητα! Γιατί ακόμα και τις αιώνιες θλί­ψεις τις επισκιάζει, τις εξουδετερώνει η ευλογημένη πα­ρηγοριά που πλημμυρίζει την ψυχή, όταν αυτή απαρνηθεί τον εαυτό της και υποταχθεί στον Κύριο. Η αυτα­πάρνηση, η εγκατάλειψη στη θεία βούληση, διώχνει τον φόβο του θανάτου! Ο πιστός μαθητής του Χριστού πα­ραδίνει την ψυχή του και την αιώνια προοπτική του στα χέρια Εκείνου, με ακλόνητη εμπιστοσύνη και αταλάντευτη ελπίδα στην αγαθότητα και τη δύναμή Του. Όταν η ψυχή χωριστεί από το σώμα με αναίδεια και θρασύτητα θα τη ζυγώσουν οι δαίμονες. Τότε εκείνη με την αυτα­πάρνησή της θα τρέψει σε φυγή τους μοχθηρούς αγγέλους του σκοτεινού κόσμου. “Πάρτε με! Πάρτε με!”, θα τους πει με ανδρεία. “Ρίξτε με στην άβυσσο του άδη, αν αυτό είναι το θέλημα του Θεού μου, αν έτσι αποφάσισε Εκείνος. Καλύτερα να στερηθώ τη γλυκύτητα του παρα­δείσου, καλύτερα να καίγομαι στις φλόγες του άδη, πα­ρά να εναντιωθώ στο θέλημα και την απόφαση του με­γάλου Θεού. Σ’ Αυτόν παραδόθηκα και παραδίνομαι! Αυτός είναι, όχι εσείς, ο Κριτής των παθών και των αμαρτιών μου! Εσείς είστε μόνο εκτελεστές των αποφάσεών Του, παρ’ όλη την άλογη αποστασία σας”. Θα φρίξουν και θα σαστίσουν οι υπηρέτες του κοσμοκρά­τορα διαβόλου μπροστά σε τέτοια γενναία αυταπάρνηση, μπροστά σε τέτοια ταπεινή παράδοση στο θείο θέλημα! Γιατί εκείνοι, αποστέργοντας αυτή τη μακάρια υποταγή, από άγγελοι άγιοι και αγαθοί έγιναν δαίμονες ζοφεροί και κακόβουλοι. Θα φύγουν, λοιπόν, ντροπιασμένοι, και η ψυχή ανεμπόδιστα θα κινήσει για τον Θεό, που είναι ο θησαυρός της. Έτσι Αυτόν, που τώρα Τον βλέπει με την πίστη μέσα στην πρόνοιά Του, θα Τον βλέπει τότε όπως πραγματικά είναι, και αιώνια θα αναφωνεί: “Δόξα τω Θεώ!”.

(Αγίου Ιγνατίου Μπριαντσανίνωφ, Ασκητικές εμπειρίες, τ. Β΄, εκδ. Ι. Μ. Παρακλήτου 2009, σ. 140-144)


http://www.diakonima.gr

...κοπιάζουμε να καθαριστούμε και διπλά κοπιάζουμε για να λερώσουμε άλλους!

Ο Κύριος δεν έζησε ανάμεσα στους ανθρώπους για να τους σπιλώσει, αλλά για να τους καθαρίσει. Δεν σπίλωσε ποτέ κανένα, απεναντίας καθάρισε όλους όσοι επιθυμούν να καθαριστούν.
Τι όνειδος αυτό για πολλούς από εμάς, οι οποίοι κοπιάζουμε να καθαριστούμε και διπλά κοπιάζουμε για να λερώσουμε άλλους! 
Στους ίδιους τους αδελφούς μας πετάμε λάσπη. Ακόμα και ο Χριστός δακρύζει, όταν βλέπει πως εμείς λερώνουμε με τη λάσπη της συκοφαντίας, εκείνους που ο ίδιος με το δικό του αίμα καθάρισε.

Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Γέροντα, γιατί νυστάζω, όταν προσεύχομαι;

-Γέροντα, γιατί νυστάζω, όταν προσεύχομαι;

– Δεν ζεις έντονα. Άφησες χαλαρό τον εαυτό σου και τώρα πας σπρώχνοντας. Αν έχης αγωνία για ένα θέμα που σε απασχολεί, μπορείς να κοιμηθής; Βλέπεις, κά‐ποιος από ευγνωμοσύνη για τον ευεργέτη του μπορεί να μην κοιμηθή μια βραδιά, για να κάνη προσευχή γι’ αυτόν. 
Μετά ομως πρέπει να σκεφθή: «Καλά, για τον ανθρωπο που με ευεργέτησε, αγρύπνησα· για τον Θεό, που σταυρώθηκε για μένα, να μην αγρυπνήσω, για να Τον ευχαριστήσω;».


Αγίου Πασίου Αγιορείτου

Προσοχή τα παιδιά μας από τις τηλεοπτικές σειρές με ομοφυλόφιλους

«Εάν τα παιδιά μας αποχτήσουν λάθος κριτήρια για την ζωή τους τότε σίγουρα θα γίνουν δυστυχισμένα. Όλοι μας οφείλουμε να αγαπούμε τους ομοφυλόφιλους όχι όμως και το πάθος τους.
Ο λόγος της Ορθόδοξης Εκκλησίας για κάθε άνθρωπο είναι αληθινά φιλάνθρωπος και θεραπευτικός, όπως ο λόγος του καλού γιατρού, αρκεί βέβαια και ο ασθενής να καταλάβει το πάθος του. Είναι ανόητο και καταστροφικό για την σωτηρία της ψυχής μας να προσπαθούμε με τα τεχνάσματα της λογικής και τους ψευτοπροοδευτισμούς, να πείσουμε τους εαυτούς μας, αλλά και τους άλλους, ότι είμαστε πνευματικά υγιείς, ενώ έχουμε ένα μεγάλο πάθος.
Ο Θεός "άρσεν και θήλυ εποίησε" τους ανθρώπους κατά τη δημιουργία του κόσμου. Όταν λόγω της αμαρτίας ο άνθρωπος απομακρύνθηκε από το Θεό άρχισε να γίνεται χειρότερος και από τα ζώα. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέγει πως η ομοφυλοφιλία είναι πάθος "παρά φύσιν", αποτέλεσμα της τρυφηλής και απολαυστικής ζωής, που δύσκολα θεραπεύεται.
Ο Χριστός μάς καλεί: "Άγιοι γίγνεσθε, ότι εγώ άγιος ειμί". Η αγιότητα είναι καθαρότητα ψυχική και σωματική, γι' αυτό στην Παλαιά Διαθήκη εξ' αιτίας της ομοφυλοφιλίας καταστρέφει, ρίχνοντας φωτιά, τα Σόδομα για να εξαφανίσει αυτή την ηθική ακαθαρσία.
Ο Απόστολος Παύλος μας καλεί να καθαρίσουμε τους εαυτούς μας από κάθε μολυσμό της σαρκός και του πνεύματος, ώστε να αποκτήσουμε την αγιοσύνη με το φόβο του Θεού. "Μη πλανάσθε ούτε πόρνοι, ούτε ειδωλολάτραι, ούτε μοιχοί, ούτε μαλακοί (θηλυπρεπείς), ούτε αρσενοκοίται (ομοφυλόφιλοι), ούτε πλεονέκται, ούτε κλέπται, ουχ άρπαγες Βασιλείαν Θεού, ου κληρονομήσουσιν". (Β' Κορ. 7,1.Γαλ.5,16. Εφεσ.5,13).
Ύβρις προς το Θεό, αλλά και το ανθρώπινο γένος είναι και ο "γάμος" των ομοφυλοφίλων, ο οποίος εάν γίνει ευρείας αποδοχής, "φυσικώ τω τρόπω" και χωρίς την τιμωρία του Θεού θα αφανίσει τους ανθρώπους από προσώπου γης διότι, πως θα γεννιούνται τότε παιδιά; 
Είναι λάθος να θεωρούμε αυτό το πάθος, όπως και οποιοδήποτε άλλο κληρονομικό. Οι αμαρτίες των γονέων, η λάθος ανατροφή των παιδιών, η ορμονοθεραπείες χωρίς μέτρο, η έλλειψη ανδρικών προτύπων, η γυναικοκρατία στους περισσότερους τομείς της κοινωνίας, η έλλειψη διακρίσεως στο ντύσιμο ανδρών και γυναικών, ο κορεσμός των νέων από τις πολλές σαρκικές σχέσεις και ο ψευτοπροοδευτισμός και η μόδα είναι οι βασικές αιτίες της έξαρσης αυτού του φαινομένου.
Το φάρμακο για τη θεραπεία του πάθους της ομοφυλοφιλίας είναι η ειλικρινής μετάνοια που ανακαινίζει τον άνθρωπο και προσελκύει τη Θεία Χάρη.Κανένα πάθος, κανένα αμάρτημα. όσο μεγάλο κι αν είναι, δε μπορεί να νικήσει τη φιλανθρωπία του αληθινού Θεού. Κάθε αμαρτία είναι μια χούφτα άμμος στην απέραντη θάλασσα της αγάπης του Θεού. Μερικοί ψυχαναλυτές και ψυχολόγοι που δεν πιστεύουν στην αθανασία της ψυχής, μπορούν να μας βοηθήσουν με λογικά τεχνάσματα να απωθήσουμε κάθε πάθος μας στο υποσυνείδητο. Ένας όμως καλός πνευματικός με τις συμβουλές του, σε συνδυασμό με την καλή μας προαίρεση και τη Χάρη των Μυστηρίων της Ιεράς Εξομολόγησης και της Θείας Κοινωνίας θα μας οδηγήσει στην πραγματική ελευθερία από οποιοδήποτε πάθος». 

π. Αθανασίου Π. Τύμπα, θεολόγου-μουσικού

http://aktines.blogspot.gr

Είπε γέρων...


Μην σημειώνεις τα καλά σου έργα,...

...αφού εάν τα σημειώσεις, γρήγορα θα αποχρωματιστούν, εάν όμως τα ξεχάσεις, θα γραφτούν στην αιωνιότητα.

Μην σημειώνεις τις κακές πράξεις του γείτονά σου, αφού εάν τις σημειώσεις, το μισό βάρος της κακίας τους θα πέσει επάνω σου. Εάν όμως τα ξεχάσεις και ο Θεός θα σου παραδώσει στη λήθη τις δικές σου κακές πράξεις.

Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
«Σκέψεις περί καλού και κακού» 

ΜΑΣ «ΕΛΕΟΥΝ» ΓΙΑ ΤΟ… ΚΑΛΟ ΜΑΣ, (ΤΟΥΣ)!

Ξέρετε κανένα λαό στον κόσμο που δανείζεται για να ξεχρεώσει τα χρέη του και αυτά αντί να μειωθούν αυξάνονται με ταχύτητα ;

Ξέρετε κανένα λαό που οι δανειστές- εταίροι του «κλαίνε» και οδύρονται γιατί του δανείζουν τα λεφτουδάκια τους και έτσι κερδίζουν πολύ περισσότερα από όσα του δάνεισαν ;

Ξέρετε κανένα λαό που η ανάπτυξη της οικονομίας του σημαίνει κλείσιμο καταστημάτων, εξάρθρωση μισθών και συντάξεων, ανεργία και μηδενισμό της αγοραστικής δυνατότητας των πολιτών του ;

Ξέρετε κανένα λαό που οι επιχειρήσεις του για να ορθοποδήσουν πρέπει να πληρώνουν τους μεγαλύτερους φόρους στην Ευρωπαϊκή Ένωση ;

Ξέρετε κανένα λαό που το κοινωνικό του αγαθό της υγείας «προστατεύεται» με το κλείσιμο νοσοκομείων, δραματική μείωση του νοσοκομειακού προσωπικού, αύξηση των τιμών και ελλείψεις των φαρμάκων, εγκατάλειψη ολόκληρων περιοχών χωρίς γιατρούς και φάρμακα ;

Ξέρετε κανένα λαό που να «λατρεύει» ένα νόμισμα που τον έχει καταστρέψει, έχει εξοντώσει την εγχώρια του παραγωγή λόγω εξωθών «προσαρμοστικών¨εντολών και έχει μεταστρέψει την χώρα του σε ξέφραγο αμπέλι ;

Ξέρετε κανένα λαό που οι πολιτικοί «σωτήρες» του είναι αυτοί που τον έριξαν στον γκρεμό και ακόμα κάθεται και τους… λιβανίζει ;

Ξέρετε τέλος κανένα λαό όπου το σβήσιμο της ιστορίας του, της θρησκείας του, της ίδιας του της ταυτότητας και η επίσημη υιοθέτηση κάθε διαστροφής της φύσης του, να την θεωρεί «πρόοδο» και εκσυγχρονισμό και προπαντός προσαρμογή στα ευρωπαϊκά στάνταρτ ;

Σίγουρα θα τον ξέρετε αυτόν τον λαό, γιατί ο λαός αυτός είμαστε όλοι εμείς!
Ως πότε ;;;


ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος

«Δεν θα βρεθή άκρη...»-"Χρειάζεται πολλή προσευχή"

Παλιά, για να κάνη κάτι κανείς, αν ήταν κοσμικός άνθρωπος, θα σκεφτόταν. Αν ήταν πνευματικός άνθρωπος, θα σκεφτόταν και θα προσευχόταν. 

Στην εποχή μας ακόμη και «πνευματικοί» άνθρωποι όχι μόνο δεν προσεύχονται, αλλά ούτε σκέφτονται. Και μάλιστα, συχνά πρόκειται για σοβαρά θέματα, και αυτοί κάνουν πρόβες με τον κόσμο. 

Σε όλες τις περιπτώσεις, πριν ενεργήσουμε, να λέμε: «Σκέφθηκα γι' αυτό; Προσευχήθηκα γι' αυτό;». 

Όταν κανείς ενεργή, χωρίς να σκεφθή και χωρίς να προσευχηθή, ενεργεί σατανικά. 

Και βλέπεις, συχνά πολλοί Χριστιανοί με τον τρόπο που ενεργούν, δεν αφήνουν τον Θεό να επέμβη. 

Νομίζουν ότι αυτοί θα τα καταφέρουν όλα μόνοι τους. 

Ενώ ακόμη και ο άπιστος λέει «έχει ο Θεός», αυτοί δεν το λένε. 

Τα βάζει λ.χ. κάποιος με τον καρνάβαλο, ενώ μπορεί να κάνη προσευχή και να ρίξη ο Θεός τέτοιο χαλάζι, που να σκορπίσουν όλοι και να ματαιωθή κάθε εκδήλωση. 

Ή, ας υποθέσουμε, μερικοί κατηγορούν έναν δεσπότη και οι άλλοι καταφεύγουν στο Συμβούλιο Επικρατείας. Αλλά ούτε εκεί σταματούν. Διαδηλώσεις, φασαρίες, άρθρα στις εφημερίδες... 

Συνέχεια ανθρώπινες προσπάθειες και δεν αφήνουν τον Θεό να ενεργήση. 

Δεν καταφεύγουν στην προσευχή, ώστε να απάντηση ο Θεός δια της προσευχής. 

Με την ταπείνωση και την προσευχή διορθώνονται όλα τα αδιόρθωτα.

Σήμερα ζούμε σε χρόνια Αποκαλύψεως. Δεν χρειάζεται να είναι κανείς Προφήτης για να το καταλάβη. Τα πράγματα προχωρούν τακ-τάκ. 

Τί μας περιμένει δεν ξέρουμε. Όλη αυτή η κατάσταση που επικρατεί, το δείχνει. 

Γι' αυτό, για έναν λόγο παραπάνω τώρα, πρέπει να στηριχθούμε πιο πολύ στην προσευχή και να πολεμήσουμε το κακό με την προσευχή. 

Η μόνη λύση αυτή είναι. Να παρακαλούμε τον Θεό να λυπηθή τα πλάσματα Του - αν και δεν είμαστε για να μας λυπηθεί. 

Δεν θα βρεθή άκρη. Καθένας ό,τι του λέει ο λογισμός θα κάνη. Θα γίνη αυτό που λέει ο Άγιος Κοσμάς: «Θα περπατάς ώρα, για να βρής άνθρωπο" και όσοι ζήσουν, θα τρώνε με χρυσά κουτάλια».
Μερικοί βέβαια έχουν τον λογισμό: «Αφού οι προφητείες θα εκπληρωθούν οπωσδήποτε, τί θα ωφελήση η προσευχή;». 
Ο Θεός βλέπει ότι έτσι θα εξελιχθούν τα πράγματα, αλλά εμείς κάνουμε προσευχή, για να είναι πιο ανώδυνο ένα κακό και να μην πάρη έκταση. 
Γι' αυτό λέει και στο Ευαγγέλιο ότι για τους εκλεκτούς θα κολοβωθούν οι ημέρες (1). 

Σε έναν πόλεμο λ.χ. με την δύναμη της προσευχής γίνεται ένα θαύμα, σώζονται περισσότεροι, υπάρχουν λιγώτερα θύματα, οπότε βοηθιούνται πνευματικά οι άνθρωποι, πιστεύουν και αλλοιώνονται με την καλή έννοια. 

Τα πράγματα είναι σοβαρά. Και μέχρι τώρα που δεν τινάχθηκε ο κόσμος στον αέρα, θαύμα είναι. 

Ο Θεός να βάλη το χέρι Του, γιατί όλος ο κόσμος εξαρτάται από τρία-τέσσερα άτομα. Κρέμεται η τύχη τού κόσμου στα χέρια μερικών παλαβών. 

Λέει μιά παροιμία: «Τα άλογα κλωτσούν και τα κοτόπουλα ψοφούν». Έτσι είναι. 

Τα μεγάλα κράτη όταν πιάνωνται, τα μικρά τα καημένα αδικούνται. Κλωτσιούνται τα μεγάλα και καταστρέφονται τα μικρά. 

Χρειάζεται πολλή προσευχή, πολλή προσευχή, για να φωτίση ο Θεός τους μεγάλους, γιατί, αν θέλουν, μπορούν να καταστρέψουν τον κόσμο. 

Ξέρει ο Θεός πολύ εύκολα και σ' αυτούς να δώση λίγη φώτιση. 

Αν ο Θεός φωτίση, βγάζει ένας μιά διαταγή και αλλάζουν όλα. 


ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΛΟΓΟΙ Β' 

Προφητείες του Κυριάκου Τσίτσικα

*Μετά τα τελευταία εκλογικά αποτελέσματα στην Τουρκία, ίσως αυτό που είπε ο Κυριάκος Τσίτσικας να είναι κοντά..: ‘Όταν δείς και κάτσουν οι Τούρκοι μες την εθνοσυνέλευση τους και τραβήσουν πιστόλια να ξέρεις κοντεύει η ώρα”.

Αφήγηση Δημήτρη Καραντώνη στον Αντώνη Καραντώνη

-Το 1945 όταν ετελείωσεν ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος εσυνάντησα τον γείτονα και
χωριανό μου Κυριάκο Τσίτσικα στο αλώνι του που ήταν στο δρόμο Λευκονοίκου. Μου
εφώναξε όπως εσυνηθίζαμε να πάω κοντά του να κουβεντιάσουμε. Επήρα πρώτος τον
λόγο και του λέω.

-Τώρα που ετέλειωσεν ο πόλεμος θείε εννά λευτερωθούμεν και εμείς;
Εγέλασεν και μου είπε.

-Μα ποιός πόλεμος γιέ μου ετελείωσεν. Τούτος εν ένας μικροκαβγάς που γίνεται σ΄
ένα μικροκαφενείο.

-Μα θκειέ εσκοτώθηκαν 20 εκατομμύρια μόνο από την Σοβιετική ‘Ενωσην και μου
λέεις ότι είναι ενας μικροκαβγάς;

-Ο άλλος πόλεμος θα είναι πόλεμος που δεν εγνώρισεν ο πλανήτης μας.

-Από που θα ξεκινήσει ο πόλεμος αυτός θκιέ; Μήπως από την Κίνα; (υπήρχε τότε
διαμάχη με την Φορμόζα)

-Παγκόσμιος Πόλεμος, Πανάγιος Τάφος. από εκεί θα ξεκινήσει ‘Όταν δείς και
κάτσουν οι Τούρκοι μες την εθνοσυνέλευση τους και τραβήσουν πιστόλια να ξέρεις κοντεύει η ώρα. Η Κύπρος θα πιαστεί (καταληφθεί) από τους Τούρκους. Θα κυρυχθεί Ελληνοτουρκικός πόλεμος και η Τουρκία θα μπεί στην Ελλάδα. ‘Ενα ξανθό γένος θα έλθει προς βοήθεια του χριστιανισμού και στην Κωνσταντινούπολη θα συσσωρευθούν όλα τα έθνη. Εκεί θα γίνει η μεγάλη μάχη που το αίμα θα φτάνει μέχρι το χαλινό του ίππου. Εκεί θα ακουστεί φωνή που θα λέει στήτε στήτε προς τα δεξιά και θα
ενεφανισθεί άνθρωπος που θα ποιμάνει τον κόσμο μέχρι της Δευτέρας Παρουσίας. Σ’
αυτό το Πόλεμο μόνο το 1/3 του πληθυσμού της γής θα μείνει.
Τότε τον ερώτησα αν θα καταστραφεί η Κύπρος και μου είπε.

Η Κύπρος δεν θα καταστραφεί γιατί φέρει την τρίτη εικόνα της Παναγίας που
εζωγράφισεν ο Απόστολος Λουκάς. Η Κύπρος θα υποφέρει μόνον από πείνα γιατί θα
αποκλεισθεί από τον πόλεμο. Και συνεχίζει ο γέρο Κυριάκος. Η εικόνα της Παναγιας
που βρίσκεται στο μοναστήρι του Κύκκου ειναι της Κωνσταντινουπόλεως και οταν
ελευθερωθεί η Κωνσταντινούπολη θα ζητηθεί να επιστρέψει στην θέση της.
Για να έλθει η εικόνα της Παναγίας από τη Κωνσταντινούπολη στην Κύπρο αιτία
ήταν ο κυβερνήτης της Κύπρου Κομνηνός ο οποίος όταν επήγε να κυνηγήσει εσυ-
νάντησε στα βουνά τον μοναχό Ησαία έξω από το σπήλαιο του, όπου το άλογο του
κυβερνήτη όταν τον είδε αφήνιασε και έρρξε κάτω τον Κυβερνήτη. Αυτός εσηκώθει κα
εράβδισεν τον μοναχόν.

Μέχρι να επιστρέψει στην πόλη αρρώστησεν η κόρη του. Εκάλεσεν όλους τους
γιάτρους αλλά δεν εμπόρεσαν να την γιατρέψουν. Τότε ένας από τους υπασπιστές του
τον ερώτησεν αν εβρήκεν κανένα μοναχό στο δρόμο του. Ο Κυβερνήτης του
είπεν ότι εβρήκεν έναν και ότι τον εράβδισεν μάλιστα. Τότε ο υπασπιστής του εσυ-
νεβούλευσεν να πάει να του ζητήσει συγχώρεση.

Πράγματι επήγε και εζήτησε συγχώρεση και ο μοναχός του είπε ‘‘πήγαινε και η κόρή
σου θα γίνει καλά”. ‘Οπως του είπεν ο μοναχός έγινε. Μετά ένα μήνα επήγεν πάλιν στο
μοναχό και του ,είπε τι χάρη θέλει να του κάμει.

Ο μοναχός Ησαίας του εζήτησεν να πάει στην Κωνσταντινούπολη και να ζητήσει από
τον αυτοκράτορα να του δώσει την εικόνα της Παναγίας που εζωγράφισεν ο απόστολος
Λουκάς.

Επήγεν ο Κυβερνήτης Κομνηνός όπως υποσχέθηκε στην Κωνσταντινούπολη αλλά
δεν είδε τον αυτοκράτορα γιατί δεν ,του επέτρεψαν οι ευνούχοι. Έκαμε δεύτερο ταξίδι
και είδεν αυτήν τη φορά τον αυτοκράτορα και του ανάφερε ότι τον έστειλε κάποιος
μοναχός να του δώσει την εικόνα της Παναγίας.
Ο αυτοκράτορας έβαλε και εζωγράφισαν, άλλην εικόνα και του την έδωσε. Oταν την

εφερε στον μοναχό αυτός την αναγνώρισε ότι δεν ήταν γνήσια και του είπε να την
πάρει πίσω και τότε να πεισθεί ότι είναι η πραγματική όταν αρματώσει πλοίο με ιερείς
και βασιλική φρουρά για να την στείλει.

‘Οταν ο Κυβερνήτης της Κύπρου είπε στο αυτοκράτορα του Βυζαντίου ότι δεν είναι
η πραγματική ο αυτοκράτορας εδάκρυσε γιατί τότε εκατάλαβε ότι η Κωνστα-
ντινούπολη θα έπεφτε. Πράγματι αρμάτωσε πλοίο με ιερείς και βασιλική φρουρά και
έστειλε την εικόνα στην Κύπρο.

Όταν έφτασε το πλοίο στα νερά της Κύπρου έναν πουλλί ελάλεν “κόκκου κόκκου το
Βουνί μοναστήρι θα γίνει, και εκεί που επερνούσε η εικόνα της Παναγίας προς τον
Κύκκο όλα τα πεύκα εγονατίσαν και την προσκύνησαν.

Πάπας Φραγκίσκος: Το Κοράνι και η Βίβλος είναι το… ίδιο πράγμα

Σε ένα πρόσφατο πανοικουμενιστικσό ρεσιτάλ του ο Πάπας της Ρώμης Φραγκίσκος, μιλώντας στις 3 Ιουνίου από τον κλασικό εξώστη του Βατικανούστο κοινό που βρίσκονταν στην πλατεία του Αγίου Πέτρου, δήλωσε με ξεκάθαρο τρόπο πως θεωρεί ότι η Αγία Βίβλος είναι το… ίδιο πράγμα με το Κοράνι των μουσουλμάνων.
Ο αρχηγός των παπικών και αρχήαιρεσιάρχης του χριστιανισμού όμως δεν αρκέστηκε σε αυτή την δήλωση. Προχώρησε ακόμα περισσότερο ισχυριζόμενος πως ο Ιησούς Χριστός, ο Μωάμεθ, ο Γιαχβέ και ο Αλλάχ, είναι το… ίδιο πράγμα δηλαδή διαφορετικά ονόματα του ίδιου Θεού. Φυσικά υπήρξε και η οικουμενιστική στήριξη αυτών των πρωτοφανών αναφορών, πως επί χρόνια ο πόλεμος χώρισε τους ανθρώπους διαφόρων θρησκειών και τώρα ήρθε η ώρα της… «ενότητας» και της σύγκλισης των θρησκευτικών δογμάτων.
Να σημειωθεί ότι πρόθεση του Πάπα όπως αναφέρουν οι δημοσιογραφικές πληροφορίες, είναι να πυκνώσει τις επαφές του με το μουσουλμανικό ιερατείο και θα έχει σημαντική συνάντηση σε λίγους μήνες ίσως τον επόμενο Φεβρουάριο, για να διατρανώσει την θέληση του να επιτευχτεί σύγκλιση με το Ισλάμ. Χαρακτηριστικές είναι και οι πόζες του ίδιου Πάπα που φέρεται να ασπάζεται ευλαβικά το Κοράνι.
Αλλά για το Κοράνι και για την ιερότητα του ο Πάπας δεν διεκδικεί την αποκλειστικότητα. Και ο προκαθήμενος του Φαναριού έχει στο παρελθόν δωρίσει το Κοράνι χαρακτηρίζοντας το σαν ιερό βιβλίο, ενώ το ίδιο έχουν κάνει και οι προκαθήμενοι των Ιεροσολύμων και της Αλεξανδρείας. Και όλα αυτά με το πονηρό και σατανικό δέλεαρ της… «αγάπης» και της «ενότητας»!
Δηλαδή της… «ενότητας» με τον «Έξω από εδώ»!

Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης, Δημοσιογράφος - Συγγραφέας-Τουρκολόγος

 http://aktines.blogspot.gr

Τα Σ’ΑΓΑΠΩ του Παναγιώτη στη γλυκιά Του και γλυκιά Μας Παναγία!

Στην Παναγία


Όσα λόγια κι αν σου γράψω, όσα λόγια κι αν σου πω, όλα βρίσκονται στις λέξεις «Παναγιά μου». Σ’ΑΓΑΠΩ.

Σ’ αγαπώ, γιατί είσαι η Μάνα του Δεσπότη του Χριστού. Σ’ αγαπώ, γιατί είσαι η Μάνα Αυτού που σταύρωσα εγώ.

Σ’ αγαπώ, γιατί είσαι εσύ η φθορά της αμαρτίας. Σ’ αγαπώ, ως εκλεκτή της Τριάδας της Αγίας.

Σ’ αγαπώ, γιατί βαστάς Ιησού Εσταυρωμένο. Σ’ αγαπώ, γιατί βαστάς και εμέ τον πονεμένο.

Σ’ αγαπώ, γιατί γλυκαίνεις τις πληγές της αμαρτίας. Σ’ αγαπώ, γιατί η ματιά σου μου γλυκαίνει την καρδία.

Σ’ αγαπώ, που εσύ εσταυρώθης και εσύ πριν από τον Ιησού, όταν σού πε ο Συμεών για το Πάθος του Υιού.

Σ’ αγαπώ, γιατί όταν πέσω ξέρω πως θα είσαι εκεί και πως θα με περιμένεις με αγκάλη ανοιχτή.

Σ’ αγαπώ, γιατί είσαι Αγάπη. Είσαι Φως του ουρανού, σ’ αγαπώ είσαι χάδι και του πιο αμαρτωλού.

Σ’ αγαπώ, όταν θωρρώ τη ματιά σου δακρυσμένη. Σ’ αγαπώ, γιατί η καρδιά σου είναι πάντα ματωμένη.

Σ’ αγαπώ, γιατί για μένα πάντα δίπλα ξαγρυπνάς, σ’ αγαπώ, γιατί είσαι ο ήλιος μεσ’ τον παγερό χιονιά.

Σ’ αγαπώ, γιατί όταν κλαίω, είσαι δίπλα μου, κοντά μου. Σ’ αγαπώ γιατί μ’ ακούς σαν φωνάζω: «Παναγιά μου».

Σ’ αγαπώ, γιατί είσαι μέσα στης ψυχής μου τον καημό. Σ’ αγαπώ, γιατί έτσι νιώθω «Παναγιά μου». Σ’ αγαπώ.

Σ’ αγαπώ, γιατί μυριάδες στόματα σε ανυμνούν. Σ’ αγαπώ, γιατί από σένα, τον Ιησού δοξολογούν.

Σ’ αγαπώ, γιατί είσαι μέσα, στης ψυχής μου την ψυχή. Σ’ αγαπώ, γιατί το «ήμαρτον» συ το δίνεις στον Κριτή.

Σ’ αγαπώ, γιατί αναδύεις μύρο κι άνθη θεϊκά. Σ’ αγαπώ, γιατί τ’ αηδόνια έχουν εσένα στη λαλιά.

Σ’ αγαπώ, όταν τα άνθη βγάζουν θεία ευωδία και αυτά σε ροδοντύνουν και φωνάζουν: «Παναγία».

Σ’ αγαπώ, γιατί η κτίση υποκλίνεται μπροστά σου. Σ’ αγαπώ ο Κτίστης πήρε αίμα απ’ την καρδιά σου.

Σ’ αγαπώ, γιατί η καρδιά σου στάζει αίμα και αγάπη. Σ’ αγαπώ η ματιά σου στάζει του Εσταυρωμένου δάκρυ.

Σ’ αγαπώ, γιατί αγάπη είναι τα’ άλλο όνομά σου. Σ’ αγαπώ, γιατί μ’ αγάπη είναι η παρηγοριά σου.

Σ’ αγαπώ, γιατί είσαι εσύ.
Σ’ αγαπώ Παντάνασσά μου.
Σ’ αγαπώ γλυκιά Παρθένα.
Σ’ αγαπώ Αγκαλίτισσά μου.

Σ’ αγαπώ, γιατί η ματιά σου μου φωνάζει «σ’ αγαπώ». Σ’ αγαπώ, γιατί η μορφή σου μ’ ανεβάζει στο Χριστό.

Σ’ αγαπώ, γιατί εσύ ποτέ δε με μαλώνεις. Σ’ αγαπώ, γιατί τα χιόνια της ψυχής μου ΕΣΥ τα λιώνεις.

Σ’ αγαπώ, γιατί μου δείχνεις τον Ιησού τον Γολγοθά. Σ’ αγαπώ, γιατί βαστάς τον αέρα που φυσά.

Σ’ αγαπώ, αλλά φοβάμαι την αγάπη μην προδώσω. Σ’ αγαπώ, αλλά φοβάμαι άλλο δάκρυ μην σου δώσω.

Της πληγής κλείνει η πληγή, όταν δω το εικόνισμά σου κι η ψυχή μου ανασαίνει από τη γλυκιά ματιά σου.

Τώρα ξέρεις Παναγιά μου της ψυχής τη μελωδία και τα «Σ’ αγαπώ» που είπα της καρδιάς μου ευωδία.

Έργα άξια δεν έχω να σε κάνω να χαρείς. Μόνο το «Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε» θα σου ψάλλω να ευφρανθείς.

Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε,
Χαίρε γλυκό τραγούδι,
Χαίρε Νύμφη Ανύμφευτε
Της Άνοιξης Λουλούδι. 

Όπου υπάρχει αγάπη,εκεί είναι ο Χριστός και όπου είναι ο Χριστός,εκεί Παράδεισος



– Γέροντα, τί να ζητάμε στην προσευχή μας για όλον τον κόσμο;
–Να ευχόμαστε για όλους «καλόν Παράδεισο». Ο Χριστός θυσιάστηκε, για να σωθούν όλοι οι άνθρωποι, και αυτοί που είναι κοντά Του και αυτοί που είναι μακριά Του. 
Να παρακαλούμε λοιπόν να γνωρίσουν όλοι τον Θεό, για να Τον αγαπήσουν, να Τον ευαρεστήσουν και να σωθούν· να πάνε στον Παράδεισο.
Κάποιος έλεγε: «Θεέ μου, εγώ έζησα τον Παράδεισο από ʹδώ από την γη. Πήγαινέ με εμένα στην κόλαση και τον αδελφό μου βάλ’ τον στον Παράδεισο». Αλλά και στην κόλαση αν πάη ένας τέτοιος άνθρωπος, από την μεγάλη του αγάπη, η οποία θα μεταφερθή και στην κόλαση, νομίζω ότι εκείνο το μικρό κομματάκι της κολάσεως θα μεταβληθή σε Παράδεισο, διότι, όπου υπάρχει αγάπη, εκεί είναι ο Χριστός, και όπου είναι ο Χριστός, εκεί Παράδεισος.

Όσιος  Παίσιος

Νά γίνουμε ἅγιοι!



Νά γίνουμε ἅγιοι!

Παράδοξη, ἀπρόβλεπτη καί προφανῶς ἀδιάφορη γιά τήν σημερινή κοινωνία φαίνεται ἡ πρόταση «νά γίνουμε ἅγιοι». Σήμερα οἱ περισσότεροι ἐπιδιώκουν οἰκονομική εὐμάρεια, κοινωνική ἐπιφάνεια, ἐπιστημονική ἀνάδειξη, ἐπαγγελματική καταξίωση, πρόσβαση στίς τεχνολογικές ἀνέσεις, καί μύρια ἄλλα παρόμοια, ὄχι ὅμως ἁγιότητα.
Ὡστόσο, ἡ ἁγιότητα δέν στέκει ἔξω ἀπό τόν προορισμό οὔτε ἀπό τά ὅρια τῆς δυνατότητας τοῦ ἀνθρώπου. Ἀντίθετα, ὅλοι εἴμαστε καλεσμένοι νά γίνουμε ἅγιοι. «Καὶ ἔσεσθε ἅγιοι, ὅτι ἅγιος ἐγὼ Κύριος ὁ Θεός ὑμῶν» (Λε 20,7· πρβλ. Α΄ Πέ 1,16), εἶναι ἡ ἐπιθυμία καί πρόσκληση τοῦ Θεοῦ πρός κάθε πλάσμα του, μάλιστα πρός τόν χριστιανό. Ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾶ καθημερινά σμήνη ἁγίων καί ὅλους αὐτούς τούς προβάλλει ὡς πρότυπα ζωῆς μέ τήν Κυριακή τῶν Ἁγίων Πάντων. Ὑπογραμμίζει ὅτι οἱ ἅγιοι δέν ἔπεσαν ἀπό τόν οὐρανό, δέν εἶναι ἐξαιρέσεις στήν κοινωνία. Ὑπῆρξαν ἄνθρωποι ὅπως ἐμεῖς, ὅμως ἔγιναν ἅγιοι.

Βέβαια, ἀπόλυτα καί ἐκ φύσεως ἅγιος εἶναι μόνον ὁ Θεός. Ἀπό τότε ὅμως πού κατέβηκε στήν γῆ ὁ Θεός καί μέ τήν θεία ἀνάληψή του ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ὁ «εἷς ἅγιος, φύσει ἅγιος» κατά τόν ἅγιο Κύριλλο Ἰεροσολύμων, ἀνέβασε τήν ἀνθρώπινη φύση μας στόν οὐρανό, μᾶς ἄνοιξε πρόσβαση στήν ἁγιότητα. Γιά τόν ἄνθρωπο ἡ ἁγιότητα, θά λέγαμε σχηματικά, ἔχει δύο στάδια: ἕνα θεωρητικό, θεολογικό, καί ἕνα πρακτικό, ἠθικό. Τό πρῶτο τοῦ δίδεται ἀπό τόν Θεό, στό δεύτερο συνεργάζεται ὁ ἴδιος μέ τήν δωρεά τοῦ Θεοῦ.

Τό πρῶτο στάδιο θά μπορούσαμε νά τό ὀνομάσουμε ἀφιέρωση. Ἅγιος λέγεται ὁ ἀφιερωμένος, αὐτός πού ξεχωρίζει ἀπό τούς ὑπόλοιπους ἀνθρώπους τοῦ ἀντίθεου κόσμου καί προσφέρεται στόν Θεό. Στήν Παλαιά Διαθήκη φέρ’ εἰπεῖν «ἅγιος» λεγόταν ὁ ναός τοῦ Σολομῶντα, διότι ἦταν ἀφιερωμένος ἐξ ὁλοκλήρου στήν λατρεία τοῦ Θεοῦ. Καί ὁ Ἰσραήλ λέγεται «ἅγιος λαός», «ἔθνος ἅγιον», διότι ὁ Θεός τόν ξεχώρισε ἀνάμεσα σ’ ὅλα τά ὑπόλοιπα ἔθνη, γιά νά εἶναι δικός του λαός. Στήν Καινή Διαθήκη ὁ ἀπόστολος Παῦλος στέλνει τίς Ἐπιστολές του στούς ἁγίους, δηλαδή σ’ αὐτούς πού εἶναι ἀφιερωμένοι στόν Θεό. Καί ποιοί εἶναι αὐτοί; Ὅσοι εἶναι βαπτισμένοι στόν θάνατο καί στήν ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ, δηλαδή ἐμεῖς οἱ χριστιανοί. Κάθε πιστός εἶναι ἅγιος· «πᾶς γὰρ πιστὸς ἅγιος, καθὸ πιστός ἐστι· κἂν κοσμικὸς ᾖ τις (= κι ἄν ζῆ μέσα στόν κόσμο), ἅγιός ἐστιν», τονίζει ὁ ἅγιος Χρυσόστομος. Στό πρῶτο στάδιο τῆς ἁγιότητος, λοιπόν, μᾶς εἰσάγει ἡ Ἐκκλησία καί μᾶς προετοιμάζει νά προχωρήσουμε στό δεύτερο στάδιο, τό ὁποῖο νοηματίζει καί ὁλοκληρώνει τό πρῶτο.

Τό δεύτερο στάδιο θά μπορούσαμε νά τό ὀνομάσουμε ἀφομοίωση μέ τόν Υἱό τοῦ Θεοῦ. Ὁ ἀπόστολος Παῦλος ὑπενθυμίζει ὅτι εἴμαστε «κλητοὶ ἅγιοι», δηλαδή ἀφιερωμένοι στόν Θεό, ἀλλά καί προσκεκλημένοι νά γίνουμε ἅγιοι μέ τήν ἠθική σημασία τοῦ ὅρου, νά γίνουμε δηλαδή ὅμοιοι μέ τόν Υἱό τοῦ Θεοῦ. Αὐτό σημαίνει νά ἀποκτήσουμε, ὅπως λέει πάλι ὁ ἀπόστολος Παῦλος, «νοῦν», δηλαδή φρόνημα, Χριστοῦ, «σπλάγχνα», δηλαδή ἀγάπη, καί βούληση Χριστοῦ.
Καί πῶς θά ἀποκτήσουμε νοῦ καί σπλάγχνα, ἀγάπη καί φρόνημα Χριστοῦ; Ἡ Ἐκκλησία, ἡ μήτρα τῆς ἁγιότητος, πού μᾶς βγάζει θεολογικά ἁγίους ἀπό τήν κολυμβήθρα τοῦ βαπτίσματος, εἶναι ἐπίσης καί τό ἐργαστήριο τῆς ἁγιότητος. Μᾶς προσφέρει τά μέσα, τά ἐργαλεῖα μέ τήν χρήση τῶν ὁποίων θά γίνουμε καί ἠθικά ἅγιοι. Ποιά εἶναι αὐτά; Εἶναι ἡ μαθητεία στόν λόγο τοῦ Θεοῦ καί ἡ μετοχή στά ἅγια Μυστήρια.
Ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ μᾶς ἁγιάζει καί μᾶς καθαρίζει. Τό ἀποκαλύπτει ὁ Κύριος στήν ἀρχιερατική του προσευχή. Ἀπευθυνόμενος στόν Πατέρα του λέει γιά τούς μαθητές του ὅτι «ἐγώ τούς ἁγίασα (βλ. Ἰω 17,12), διότι “δέδωκα αὐτοῖς τὸν λόγον σου”» (Ἰω 17,14). Δέν εἶναι ἁπλό πράγμα νά μαθητεύεις στόν λόγο τοῦ Θεοῦ. Ἡ μαθητεία αὐτή ἀπαιτεῖ προσωπικό κόστος, διότι ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ δουλεύει στήν ὕπαρξή σου σάν μαχαίρι. Πετάει ἀπό πάνω σου κάθε σάπιο καί βρόμικο, σέ καθαρίζει. Κατόπιν ἡ μετοχή στά ἅγια Μυστήρια, ἡ μυστηριακή ζωή, σοῦ προσφέρει αὐτόν τόν ἴδιο τόν Χριστό, τό «ἄχραντον σῶμα» του καί τό «τίμιον αἷμα» του. ῎Ετσι ἀποκτᾶς ὄχι μόνο νοῦν καί καρδιά, φρόνημα καί νοοτροπία Χριστοῦ, ἀλλά καί «σπλάγχνα Χριστοῦ», φλέβες καί αἷμα καί κύτταρα Χριστοῦ!
Γιά νά χρησιμοποιήσουμε τόν λόγο καί τά μυστήρια τοῦ Θεοῦ κατά τέτοιο τρόπο, ὥστε πραγματικά νά ἀφομοιωθοῦμε μέ τόν Υἱό τοῦ Θεοῦ, ἀπαιτεῖται μία θυσία ἀπό μέρους μας. Ὅπως ἀποκαλύπτεται πάλι στήν ἀρχιερατική προσευχή «ἁγιάζω ἐμαυτόν» (Ἰω 17,19) σημαίνει σφαγιάζω, θυσιάζω τόν ἑαυτό μου. Ὁ Κύριος θυσιάζεται χάριν τῶν μαθητῶν του. Καί ἐμεῖς ὡς μαθητές του, γιά νά μπορέσει νά λειτουργήσει μέσα μας ὁ λόγος του, γιά νά λειτουργήσει τό μυστήριο τοῦ Κυρίου μέσα μας, γιά νά γίνουμε -κατά χάριν βέβαια, ὄχι κατά φύσιν- ὅμοιοι μέ τόν Χριστό καί νά ἑτοιμαστοῦμε νά μποῦμε στή βασιλεία τοῦ Θεοῦ, πρέπει κάτι νά θυσιάσουμε, νά σφαγιάσουμε κάτι, νά «ἁγιάσουμε» κάτι: τόν «παλαιὸν ἄνθρωπον» (Ἐφ 4, 22). Νά θυσιάσουμε τό θέλημα τοῦ παλιοῦ ἀνθρώπου καί νά ὑπακούσουμε στίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ. Νά τίς ἐφαρμόζουμε καί νά εἶναι πυξίδα στήν ζωή μας οἱ ἐντολές τοῦ Θεοῦ. Ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ καί τό μυστήριο δέν λειτουργοῦν μέσα μας μηχανικά, μαγικά. Πρέπει κι ἐμεῖς νά συνεισφέρουμε αὐτό ἀκριβῶς, νά πάρουμε τήν ἀπόφαση νά πετάξουμε ἀπό μέσα μας τόν παλαιό ἄνθρωπο, γιά νά ἀρχίσει νά κτίζεται καί νά οἰκοδομεῖται καί νά μορφώνεται ὁ καινούργιος ἄνθρωπος, ὁ ἅγιος.

Αὐτό ἔκαναν οἱ ἅγιοι· ἀσκήθηκαν πάρα πολύ στήν ὑπακοή τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ. Γι’ αὐτό ἡ Ἐκκλησία μας τούς προβάλλει ὡς ὑποδείγματα, ὡς πρότυπα ἀνθρώπων πού μπῆκαν στή βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ὡς ἐμπνευστές καί καθοδηγητές ἀλλά καί πρεσβευτές γιά ἐκείνους πού ποθοῦν τόν οὐρανό.

Εὐάγγελος Ἀ. Δάκας, Θεολόγος - Φιλόλογος


Ποῦ βρίσκονται οἱ κεκοιμημένοι ἁμαρτωλοί;




"Ποῦ βρίσκονται οἱ ψυχές τῶν ἁμαρτωλῶν πού πέθαναν ἀμετανόητοι καί ἀσυγχώρητοι;".

Ἀμέσως μετά τόν σωματικό θάνατο τοῦ ἀνθρώπου, εἴτε ἐνάρετου εἴτε ἁμαρτωλοῦ, ἡ ψυχή του ὑφίσταται τή λεγόμενη μερική-ἀτομική κρίση. Κρίνεται, δηλαδή, σέ μιά πρώτη φάση ἀπό τόν Θεό καί στή συνέχεια τοποθετεῖται σ' ἕναν ὑπεραισθητό χῶρο, ὅπου, περιμένοντας τήν τελική καί καθολική Κρίση, προγεύεται εἴτε τήν εὐφροσύνη τοῦ παραδείσου, ἄν ἦταν δίκαιη, εἴτε τό βασανισμό τῆς κολάσεως, ἄν ἦταν ἁμαρτωλή καί δέν μετανόησε ὥς τήν ὥρα τῆς ἐξόδου της ἀπό τό σῶμα.

Περιορισμένες, λοιπόν, σ' αὐτόν τόν χῶρο, τόν καθορισμένο ἀπό τόν Κύριο καί γνωστό μόνο σ' Αὐτόν, οἱ ψυχές τῶν ἀμετανόητων ἁμαρτωλῶν περιμένουν μέ τρόμο, φρίκη καί ὁδύνη τή στιγμή τῆς ὁριστικῆς τους καταδίκης.

Ἅγιος Θεοφάνης ὁ έγκλειστος
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ

Πῶς ν' ἀντιμετωπίζουμε τό θάνατο τῶν οἰκείων μα



Ἡ κόρη σας πέθανε. Ἀφοῦ ξεχώριζε γιά τήν εὐσέβεια καί τήν καλοσύνη της, θά ἔπρεπε νά λέτε:
"Δόξα στ' ὄνομά Σου, Κύριε, πού τήν πῆρες τόσο γρήγορα, γιά νά μήν ἀπατηθεῖ ἀπό τούς πειρασμούς καί τίς μάταιες ἀπολαύσεις τοῦ κόσμου!". 

Ἐσεῖς ἀπεναντίας, θρηνεῖτε καί παραπονιέστε καί βαρυγγωμᾶτε… Γιατί; 
Ἐπειδή γλύτωσε ἀπό τά βάσανα τῆς πρόσκαιρης τούτης ζωῆς καί βρέθηκε στήν αἰώνια βασιλεία τοῦ Κυρίου;

Θά ἦταν, λοιπόν, καλύτερα νά ζοῦσε μερικά χρόνια ἀκόμα, νά σκλαβωνόταν στά πάθη καί τήν ἁμαρτία-κάτι συνηθισμένο γιά τίς κοπέλες τῆς ἐποχῆς μας καί μάλιστα τίς ὄμορφες, ὅπως ἦταν ἐκείνη-κι ἔτσι νά ἔχανε τήν αἰώνια ζωή; Τί σοφή μητέρα πού εἶστε!
Λυπᾶστε ἐπειδή ἡ κόση σας σώθηκε καί δέν καταστράφηκε!

Ὅσιος Θεοφάνης ὁ έγκλειστος
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ