.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Ποῦ βρίσκονται οἱ κεκοιμημένοι ἁμαρτωλοί;




"Ποῦ βρίσκονται οἱ ψυχές τῶν ἁμαρτωλῶν πού πέθαναν ἀμετανόητοι καί ἀσυγχώρητοι;".

Ἀμέσως μετά τόν σωματικό θάνατο τοῦ ἀνθρώπου, εἴτε ἐνάρετου εἴτε ἁμαρτωλοῦ, ἡ ψυχή του ὑφίσταται τή λεγόμενη μερική-ἀτομική κρίση. Κρίνεται, δηλαδή, σέ μιά πρώτη φάση ἀπό τόν Θεό καί στή συνέχεια τοποθετεῖται σ' ἕναν ὑπεραισθητό χῶρο, ὅπου, περιμένοντας τήν τελική καί καθολική Κρίση, προγεύεται εἴτε τήν εὐφροσύνη τοῦ παραδείσου, ἄν ἦταν δίκαιη, εἴτε τό βασανισμό τῆς κολάσεως, ἄν ἦταν ἁμαρτωλή καί δέν μετανόησε ὥς τήν ὥρα τῆς ἐξόδου της ἀπό τό σῶμα.

Περιορισμένες, λοιπόν, σ' αὐτόν τόν χῶρο, τόν καθορισμένο ἀπό τόν Κύριο καί γνωστό μόνο σ' Αὐτόν, οἱ ψυχές τῶν ἀμετανόητων ἁμαρτωλῶν περιμένουν μέ τρόμο, φρίκη καί ὁδύνη τή στιγμή τῆς ὁριστικῆς τους καταδίκης.

Ἅγιος Θεοφάνης ὁ έγκλειστος
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ