Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;
Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.
Οικουμενικός Πατριάρχης: ''Εις τον αυθεντικόν διάλογον δεν υπάρχουν χαμένοι''
Για να καταλάβουμε πόσο διαστρεβλώνει ο πατριάρχης Βαρθολομαίος τον Άγιο Γεννάδιο παραθέτουμε ως πρόλογο το ακόλουθο απόσπασμα που παρουσιάζει πώς πρέπει να γίνονται οι διάλογοι και ποιά ήταν η πραγματική στάση του Αγίου:
Οικουμενικός Πατριάρχης: ''Εις τον αυθεντικόν διάλογον δεν υπάρχουν χαμένοι''
Κήρυξε την έναρξη των εργασιών Θεολογικού Συνεδρίου στην Χαλκηδόνα για τον Άγιο Γεννάδιο Σχολάριο
Τις εργασίες του Διεθνούς Θεολογικού Συνεδρίου με θέμα “Άγιος Γεννάδιος Σχολάριος – Μεταξύ Ανατολής και Δύσης”, κήρυξε τη Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου 2022, η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, παρουσία Ιεραρχών του Θρόνου, κληρικών, Πανεπιστημιακών Καθηγητών και φοιτητών. Το Συνέδριο, που πραγματοποιείται στη Χαλκηδόνα, συνδιοργανώνεται από την Ι.Μητρόπολη Χαλκηδόνος και τον Τομέα Εκκλησιαστικής Ιστορίας, Χριστιανικής Γραμματείας, Χριστιανικής Αρχαιολογίας και Τέχνης, του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Στην ομιλία του, ο Παναγιώτατος, επεσήμανε, μεταξύ άλλων, αναφορικά με την προσωπικότητα του Πατριάρχου Αγίου Γενναδίου Σχολαρίου:
“Ο Οικουμενικός Θρόνος σεμνύνεται διά τον Κυρηναίον του Γένους, εν καιρώ πειρασμού και κλύδωνος, Πατριάρχην Άγιον Γεννάδιον Β’, ο οποίος έθεσε τας βάσεις διά την επιβίωσιν του Γένους και την διάσωσιν της πνευματικής και πολιτισμικής ταυτότητός του μετά την Άλωσιν. Ο Γεννάδιος Σχολάριος υπήρξε μία πολυσχιδής και χαρισματική προσωπικότης, πρωταγωνιστής εις τα εκκλησιαστικά, πολιτικά, πολιτιστικά δρώμενα και εις τας θεολογικάς και φιλοσοφικάς συζητήσεις της εποχής του. Λάβαρόν του υπήρξε η αλήθεια της Ορθοδόξου πίστεως, της οποίας υπερημύνθη σθεναρώς τόσον έναντι της σοβούσης τότε λατινικής επιβολής, όσον και έναντι της νέας κυριάρχου πολιτικής και θρησκευτικής επιβολής.
Σπουδαίος εκπρόσωπος της βυζαντινής λογιοσύνης, μελετητής της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας, θαυμαστής του Αριστοτέλους και αντίπαλος του πλατωνίζοντος Γεωργίου Γεμιστού Πλήθωνος, μύστης της Πατερικής σοφίας, συγγραφεύς σημαντικών δογματικών, εξηγητικών, αντιρρητικών και άλλων αξιολόγων θεολογικών έργων, επίσημος θεολόγος και ιεροκήρυξ της αυτοκρατορικής Αυλής, -«ην διδάσκων εν τω τρικλίνω του Βασιλέως κατά Παρασκευήν εκάστην, παρούσης της Συγκλήτου και πάσης της Πόλεως τον λόγον του Θεού»-, λατινομαθής και γνώστης του Ακινάτου Θωμά, περιζήτητος διδάσκαλος και νομικός, έχαιρε μεγάλης εκτιμήσεως μεταξύ των συγχρόνων του. Γραμματεύς και Σύμβουλος του Αυτοκράτορος Ιωάννου Η’ Παλαιολόγου, τον συνώδευσε εις την Σύνοδον Φερράρας/Φλωρεντίας. Ενωτικός αρχικώς, εν συνεχεία όμως, τη επιρροή του Μητροπολίτου Εφέσου Μάρκου του Ευγενικού, ήλλαξε παράταξιν, αγωνισθείς μετά ενθέου ζήλου διά την υπεράσπισιν της Ορθοδοξίας και εναντίον του ψευδεπιγράφου Ενωτισμού.”
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του ο Παναγιώτατος τόνισε:
“Το Πατριαρχείον, το οποίον κατέβαλε διά την καταλυτικήν προσφοράν του εις το Γένος των Ορθοδόξων βαρύτατον τίμημα, ενώ συχνάκις λησμονείται αυτή η προσφορά του και αυτό το τίμημα, παρέμεινε και παραμένει υπερεθνικόν. Δεν υπηρέτησε ποτέ τον εθνικισμόν, τον οποίον εθεωρει και θεωρεί αλλοτρίωσιν της καθολικότητος της Εκκλησίας. Δυστυχώς, εις τον Ορθόδοξον χώρον, παρά την Συνοδικήν καταδίκην αυτού ως αιρέσεως, ο εθνοφυλετισμός συνεχίζει να είναι μόνιμος πειρασμός και «αγκάθι» εις τας σχέσεις των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Αι συνεχιζόμεναι τριβαί μεταξύ των Αυτοκεφάλων Εκκλησιών, τα δυσεπίλυτα προβλήματα της Ορθοδόξου Διασποράς, και, εσχάτως, η εργαλειοποίησις της Θείας Ευχαριστίας από την Ρωσσικήν Εκκλησίαν και η μετατροπή της εις μέσον ασκήσεως εκκλησιαστικής πολιτικής εις την περίπτωσιν του Ουκρανικού Αυτοκεφάλου, αποκαλύπτουν του λόγου το αληθές.
Ο άγιος Περγάμου χαρακτηρίζει τον εθνοφυλετισμόν ως «τον μεγάλον κίνδυνον για την ενότητα της Ορθοδοξίας» και εξαίρει την στάσιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου εις το σημείον αυτό και την ουσιαστικήν αποστολήν του εις το παρόν και το μέλλον ως υπερεθνικού Κέντρου. Γράφει ο ιερώτατος αδελφός: «Χωρίς το Οικουμενικό Πατριαρχείο η Ορθοδοξία θα περιπέσει στη δίνη των εθνικισμών, στην καυχησιολογία του παρελθόντος, στην εσωστρέφεια της αυτάρκειας, στην περιφρόνηση του σύγχρονου κόσμου. Το Οικουμενικό Πατριαρχείο απέδειξε ότι μπορεί να μετουσιώσει το παρελθόν σε παρόν, το παρόν σε μέλλον, το χθες και το σήμερα σε αύριο. Και τούτο, γιατί πέρα από τη θεσμική του ιδιότητα είναι φορέας μιάς ανοικτής νοοτροπίας, μιάς καθολικότητας και μιάς ευαισθησίας για τον άνθρωπο κάθε εποχής. Και αυτό αποτελεί την κατ’ άνθρωπον εγγύηση του μέλλοντός του» (Κόσμου λύτρον, σ. 283).
Αυτήν την παρακαταθήκην εκληροδότησεν εις ημάς ο Πατριάρχης Γεννάδιος, αυτήν φυλάσσει ως κόρην οφθαρμού το Οικουμενικόν Πατριαρχείον, αγωνιζόμενον να διασώση την Ορθοδοξίαν από την μετατροπήν της εις μίαν «συνομοσπονδίαν» αυτοκεφάλων κρατικών Εκκλησιών. ”
Αναφερόμενος στη σημασία που απέδιδε ο Γεννάδιος Σχολάριος στο διάλογο, ο Πατριάρχης σημείωσε:
“Ο Γεννάδιος Σχολάριος μας εδίδαξε τον αληθή τρόπον του διαλόγου. Ούτε ο θεολογικός μινιμαλισμός ούτε ο συγκρητισμός έχουν θέσιν εις τον διαθρησκειακόν διάλογον. Σήμερον ευρισκόμεθα αντιμέτωποι με την λεγομένην «θρησκειολογικήν πρόκλησιν». Ο θρησκευτικώς διαφορετικός δεν ευρίσκεται μακράν ημών, αλλά συνυπάρχομεν, συνεργαζόμεθα, έχομεν καθημερινόν «διάλογον της ζωής» με αυτόν. Δεν υπάρχει εναλλακτική επιλογή απέναντι εις την «δημιουργικήν διαπολιτισμικότητα» και τον ειλικρινή διάλογον, εκτός και αν θεωρήσωμεν αναπόφευκτον την «σύγκρουσιν των πολιτισμών». Σήμερον η αξιοπιστία των θρησκειών κρίνεται από την συμβολήν τους εις τον αγώνα διά την ειρήνην και από την λειτουργίαν των ως δυνάμεων καταλλαγής. Αναμφιβόλως, ο διάλογος των θρησκειών ενισχύει το πνεύμα του διαλόγου και της αλληλεγγύης γενικώτερον.
Οφείλομεν να σημειώσωμεν ότι παρόμοιον πνεύμα επέδειξεν ο Πατριάρχης Γεννάδιος και αναφορικώς προς την σχέσιν Ορθοδόξου και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. «Ανθενωτικός» δύναται να χαρακτηρισθή ο Γεννάδιος μόνον εν αναφορά προς μίαν ψευδεπίγραφον και κίβδηλον «Ένωσιν», η οποία δεν στηρίζεται εις γνήσια εκκλησιολογικά και θεολογικά κριτήρια, αλλά υπηρετεί αλλοτρίας προς την εκκλησιαστικήν ζωήν σκοπιμότητας. Ο Γεννάδιος μας διδάσκει με την στάσιν του αυτήν ότι και σήμερον ο διάλογος της αγάπης και της αληθείας με την Ρωμαιοκαθολικήν Εκκλησίαν οφείλει να κινήται πέραν ενός ουτοπικού Ενωτισμού και ενός αγόνου Ανθενωτισμού. Εις τον αυθεντικόν διάλογον δεν υπάρχουν χαμένοι. Κίνδυνος δεν είναι ο διάλογος και η ανοικτοσύνη αλλά η άρνησίς των, η άγονος εσωστρέφεια και η φοβική κλειστότης.”
Κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στη μέριμνα του προκατόχου του για την Παιδεία του Γένους, ο Πατριάρχης υπογράμμισε:
“Και σήμερον έχομεν ανάγκην «νέων Γενναδίων» διά να αντιμετωπίσωμεν τας νέας προκλήσεις εις τον χώρον της παιδείας, αι οποίαι συνδέονται με την διάχυτον αξιολογικήν σύγχυσιν, τον ατομοκεντρισμόν και τον ευδαιμονισμόν, την κυριαρχίαν του οικονομισμού και του επιστημονισμού, των νέων τεχνολογιών και της λογικής των εις την εκπαίδευσιν και εις όλην την ζωήν μας, διά να διασώσωμεν τον Ορθόδοξον πολιτισμόν του προσώπου και της αλληλεγγύης και την ευχαριστιακήν χρήσιν της δημιουργίας. Η Εκκλησία προσφέρει εις την νέαν γενεάν, όπως σημειώνει η Εγκύκλιος της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας (Κρήτη, 2016), «όχι απλώς «βοήθειαν», αλλά την «αλήθειαν» της θεανθρωπίνης καινής εν Χριστώ ζωής» (§ 8), την ενότητα της πίστεως εις τον Θεόν και της αγάπης προς τον πλησίον, και την προοπτικήν της αιωνιότητος.”
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Παναγιώτατος, εξέφρασε την Πατριαρχική ευαρέσκειά του για την έκδοση του πρώτου τόμου, με τη νεοελληνική απόδοση, των συγγραμμάτων του Αγίου Γενναδίου, και συνεχάρη τους συντελεστές του Συνεδρίου.
Ο Γεννάδιος Σχολάριος ήταν «ενωτικός αρχικώς (σ.σ.: δηλ. ...Οἰκουμενιστής!!!), εν συνεχεία όμως, ήλλαξε παράταξιν,αγωνισθείς μετά ενθέου ζήλου διά την υπεράσπισιν της Ορθοδοξίας και εναντίον του ψευδεπιγράφου Ενωτισμού (σ.σ.: δηλ. Οἰκουμενισμοῦ!!!)... Ο Γεννάδιος Σχολάριος μας εδίδαξε τον αληθή τρόπον του διαλόγου. Ούτε ο θεολογικός μινιμαλισμός ούτε ο συγκρητισμός έχουν θέσιν εις τον διαθρησκειακόν διάλογον.
Οφείλομεν να σημειώσωμεν ότι παρόμοιον πνεύμα επέδειξεν ο Πατριάρχης Γεννάδιος και αναφορικώς προς την σχέσιν Ορθοδόξου και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. "Ανθενωτικός" δύναται να χαρακτηρισθή ο Γεννάδιος μόνον εν αναφορά προς μίαν ψευδεπίγραφον και κίβδηλον «Ένωσιν», η οποία δεν στηρίζεται εις γνήσια εκκλησιολογικά και θεολογικά κριτήρια, αλλά υπηρετεί αλλοτρίας προς την εκκλησιαστικήν ζωήν σκοπιμότητας. Ο Γεννάδιος μας διδάσκει με την στάσιν του αυτήν ότι και σήμερον ο διάλογος της αγάπης και της αληθείας με την Ρωμαιοκαθολικήν Εκκλησίαν οφείλει να κινήται πέραν ενός ουτοπικού Ενωτισμού και ενός αγόνου Ανθενωτισμού. Εις τον αυθεντικόν διάλογον δεν υπάρχουν χαμένοι. Κίνδυνος δεν είναι ο διάλογος και η ανοικτοσύνη αλλά η άρνησίς των, η άγονος εσωστρέφεια και η φοβική κλειστότης”».
Σε ποιούς μιλάει ο Γεννάδιος Σχολάριος; Μόνο σε λίγους ειδικούς και πεφωτισμένους; Καὶ τί διατάσσει γιὰ αιρετικούς και σχισματικούς; Να περιμένουμε την φωνή του Θεού;
Ας ενδυναμωθούν οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί για τη μάχη που βρίσκεται μπροστά μας!
π. Σεραφείμ Ρόουζ
Ο Ρώσος Ορθόδοξος φιλόσοφος Ιβάν Κιρεγιέφσκυ διασαφήνισε πως η απόκτηση του πατερικού νου κάνει κάποιον ικανό να δει αυτό που οι άλλοι δεν μπορούν:
«Ένας Ορθόδοξος νους στέκεται στο σημείο όπου συναντιούνται όλοι οι δρόμοι.Κοιτά προσεκτικά κάθε δρόμο και, από τη μοναδική του πλεονεκτική θέση, παρατηρεί τις συνθήκες, τους κινδύνους, τις χρήσεις, και τον τελικό προορισμό κάθε δρόμου. Εξετάζει κάθε δρόμο από την πατερική σκοπιά, καθώς οι προσωπικές του πεποιθήσεις έρχονται σε πραγματική, όχι υποθετική, επαφή με την περιβάλλουσα κουλτούρα».
Σ’ έναν αιώνα σχεδόν καθολικού σκότους και πλάνης, όπου για τους περισσότερους «Χριστιανούς» ο Χριστός έχει γίνει ακριβώς αυτό που η Ορθόδοξη διδασκαλία εννοεί με τον αντίχριστο... μόνο η Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού κατέχει και μεταδίδει τη χάρη του Θεού.
Αυτός είναι ένας ανεκτίμητος θησαυρός, την ίδια την ύπαρξη του οποίου δεν υποπτεύεται ούτε ο «χριστιανικός» κόσμος.
Ο «χριστιανικός» κόσμος, πράγματι, δίνει τα χέρια με τις δυνάμεις του σκότους με σκοπό να αποπλανήσει τους πιστούς της Εκκλησίας του Χριστού, εμπιστευόμενος τυφλά ότι το «όνομα του Ιησού» θα τον σώσει ακόμα και στην αποστασία και στη βλασφημία του...
μην προσέχοντας τη φοβερή προειδοποίηση του Κυρίου: «Πολλοί θα μου πουν την ημέρα εκείνη ’’Κύριε, Κύριε, δεν προφητεύσαμε στο όνομά Σου και στο όνομά Σου δεν βγάλαμε δαιμόνια και στο όνομά Σου δεν κάναμε θαύματα πολλά;’’ Και τότε θα τους ομολογήσω, ‘’Ποτέ δεν σας γνώρισα• φύγετε από μένα εσείς οι εργάτες της ανομίας’’» (Ματθ. 7:22-23).
Στην εποχή μας, την εποχή της αποστασίας, που προηγείται της εμφάνισης, του αντιχρίστου, ο διάβολος έχει λυθεί για ένα διάστημα (Αποκ. 20:7) για να απεργαστεί τα ψεύτικα θαύματα τα οποία δεν μπορούσε να κάνει κατά τη διάρκεια των «χιλίων χρόνων» χάριτος στην Εκκλησία του Χριστού (Αποκ. 20:3), και για να συγκεντρώσει στον καταχθόνιο θερισμό τους τις ψυχές αυτών που «δεν δέχθηκαν να αγαπήσουν την αλήθεια» (Β’ Θεσ. 2:10)...
Είναι στην πραγματική φύση του αντιχρίστου να παρουσιάζει το βασίλειο του διαβόλου σαν να ήταν του Χριστού...
Τι έχει φέρει την ανθρωπότητα – και μάλιστα τη «Χριστιανοσύνη» – σ’ αυτή την απελπιστική κατάσταση; Σίγουρα δεν είναι κάποια απροκάλυπτη λατρεία του διαβόλου, που πάντα είναι περιορισμένη σε λίγους ανθρώπους· μάλλον είναι κάτι πολύ λεπτότερο, και κάτι φοβερό και να το συλλογιστεί ένας Ορθόδοξος Χριστιανός: είναι η απώλεια της χάρης του Θεού, που ακολουθεί την απώλεια της ουσίας του Χριστιανισμού.
Στη Δύση (καθολικισμό) είναι σίγουρο ότι η χάρη του Θεού έχει χαθεί εδώ και πολλούς αιώνες.
Οι Ρωμαιοκαθολικοί και οι Προτεστάντες δεν έχουν γευθεί πλήρως τη χάρη του Θεού, κι έτσι δεν είναι εκπληκτικό που δεν μπορούν να διακρίνουν τη δαιμονική απομίμησή της. Όμως αλλοίμονο!
Η επιτυχία της κίβδηλης πνευματικότητας ακόμα και ανάμεσα σε Ορθοδόξους Χριστιανούς σήμερα, αποκαλύπτει πόσο έχουν χάσει κι αυτού την ουσία του Χριστιανισμού, κι έτσι δεν μπορούν πια να διακρίνουν μεταξύ αληθινού Χριστιανισμού και ψευτοχριστιανισμού.
Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί θεωρούσαν για πολύ καιρό ως δεδομένο τον πολύτιμο θησαυρό της πίστης τους, και παραμέλησαν να θέσουν σε χρήση το ατόφιο χρυσάφι των διδασκαλιών της.
Πόσοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί γνωρίζουν καν την ύπαρξη των βασικών κειμένων της Ορθόδοξης πνευματικής ζωής, τα οποία διδάσκουν επακριβώς πως να διακρίνουμε μεταξύ γνήσιας και κίβδηλης πνευματικότητας, κειμένων που δίνουν τη ζωή και τη διδασκαλία αγίων ανδρών και γυναικών που έφθασαν σε μεγάλα μέτρα της χάρης του Θεού σ’ αυτή τη ζωή;
Πόσοι έχουν κάνει δική τους τη διδασκαλία της «Λαυσαϊκής Ιστορίας», την «Κλίμακα» του αγίου Ιωάννη, τις «Ομιλίες» του αγίου Μακαρίου, τους βίους των θεοφόρων Πατέρων της ερήμου, τον «Αόρατο Πόλεμο» του αγίου Νικοδήμου, την «Εν Χριστώ ζωή μου» του αγίου Ιωάννη της Κρονστάνδης;
Πόσο πρέπει λοιπόν, να βαδίζουν οι Χριστιανοί με φόβο Θεού, τρέμοντας μήπως χάσουν τη χάρη Του, η οποία με κανένα τρόπο δεν δίνεται στον καθένα, αλλά μόνο σ’ αυτούς που διατηρούν την αληθινή πίστη, ζουν μια ζωή χριστιανικού αγώνα, και θησαυρίζουν τη χάρη του Θεού που τους οδηγεί προς τον ουρανό.
Και πόσο προσεκτικότερα πρέπει να βαδίζουν πάνω απ’ όλα σήμερα οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, όταν είναι περικυκλωμένοι από ένα κίβδηλο Χριστιανισμό που παρέχει τις δικές του εμπειρίες «χάρης» και το «Άγιο Πνεύμα» και μπορεί να παραθέσει με αφθονία τις Γραφές και τους Αγίους Πατέρες για να το «αποδείξει»!
Σίγουρα οι έσχατοι καιροί θα είναι κοντά, όταν θα επέλθει πνευματική πλάνη τόσο πειστική, ώστε να «πλανήσει, αν είναι δυνατόν, και τους εκλεκτούς» (Ματθ. 24:24).
Οι ψευδοπροφήτες της σύγχρονης εποχής, περιλαμβανομένων πολλών που επίσημα είναι «Ορθόδοξοι», αναγγέλλουν ακόμα δυνατότερα την επικείμενη έλευση της «νέας εποχής του Αγίου Πνεύματος», τη «νέα Πεντηκοστή»...
Αυτό ακριβώς είναι που στη γνήσια Ορθόδοξη προφητεία καλείται η βασιλεία του αντιχρίστου. Είναι στην εποχή μας, σήμερα, που αυτή η σατανική προφητεία αρχίζει να εκπληρώνεται, με δαιμονική δύναμη.
Η όλη σύγχρονη πνευματική ατμόσφαιρα φορτίζεται με τη δύναμη της εμπειρίας δαιμονικής μύησης, καθώς το «μυστήριο της ανομίας» εισέρχεται στο προτελευταίο στάδιο και αρχίζει να καταλαμβάνει τις ψυχές των ανθρώπων – μάλιστα, να καταλαμβάνει και την ίδια την Εκκλησία του Χριστού, αν αυτή ήταν δυνατόν.
Ορθόδοξοι Χριστιανοί! Μείνετε σταθεροί στη χάρη που έχετε• ποτέ μην την αφήνετε να γίνει θέμα συνήθειας• ποτέ μην τη μετράτε μόνο με ανθρώπινα κριτήρια, ποτέ μην προσδοκάτε να είναι αυτή λογική ή κατανοητή σ’ αυτούς που δεν καταλαβαίνουν τίποτα υψηλότερο από τα ανθρώπινα, ή που σκέφτονται να αποκτήσουν τη χάρη του Αγίου Πνεύματος με κάποιον άλλο τρόπο από αυτόν που μας έχει παραδώσει η Ορθόδοξη Εκκλησία.
Η αληθινή Ορθοδοξία από την ίδια της τη φύση μοιάζει εντελώς εκτός τόπου σ’ αυτούς τους δαιμονικούς καιρούς, μια ξεπερασμένη μειονότητα των περιφρονημένων και «ανόητων», στη μέση μιας θρησκευτικής «αναζωπύρωσης» εμπνευσμένης από ένα άλλο είδος πνεύματος.
Αλλά ας παρηγορηθούμε από τους βέβαιους λόγους του Κυρίου μας Ιησού Χριστού: «Μη φοβάσαι, μικρό ποίμνιο, γιατί ο Πατέρας σας ευαρεστήθηκε να σας δώσει τη βασιλεία» (Λουκ. 12:32).
Ας ενδυναμωθούν όλοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί για τη μάχη που βρίσκεται μπροστά μας, μην ξεχνώντας ποτέ ότι εν Χριστώ η νίκη είναι ήδη δική μας.
Εκείνος υποσχέθηκε ότι οι πύλες της κόλασης δεν θα υπερισχύσουν απέναντι στην Εκκλησία Του (Ματθ. 16:18), κι ότι η χάρη των εκλεκτών θα συντομεύσει τις μέρες της τελευταίας μεγάλης θλίψης (Ματθ. 24:22).
Και στ’ αλήθεια, αν ο Θεός είναι μαζί μας, ποιος μπορεί να είναι εναντίον μας;(Ρωμ. 8:31). Ακόμα και εν μέσω των σκληρότερων πειρασμών, έχουμε εντολή: «Έχετε θάρρος, εγώ έχω νικήσει τον κόσμο» (Ιω. 16:33).
Ας ζούμε όπως έζησαν όλοι οι αληθινοί Χριστιανοί όλων των εποχών,προσδοκώντας το τέλος όλων των πραγμάτων και την έλευση του αγαπημένου μας Σωτήρα• «Εκείνος που μαρτυρεί αυτά λέγει, ‘’Ναι, έρχομαι γρήγορα’’. Αμήν, ναι, έλα, Κύριε Ιησού» (Αποκ. 22:20).
Όποιος στηρίζει το παραμύθι της κλιματικής αλλαγής θα είναι συνυπεύθυνος για την βίαιη αλλαγή της διατροφής που θα επιβάλλει η ΕΕ στα μέλη της. Εκτός από έντομα, κατσαρίδες, ακρίδες κλπ, ως πηγή τροφής για την "σωτηρία του ανθρωπίνου είδους"... σιγά-σιγά αρχίζει να κανονικοποιείται ο καννιβαλισμός μέσω του τύπου και διαρροής μελετών, συνεδρίων, άρθρων, κ.α.
Τα ψευτοδιλήμματα και οι απατηλές παραδοχές για την εκλογίκευση του ανοσιουργήματος έχουν ως εξής:
Ο πλανήτης υπερθερμαίνεται λόγω ανθρωπίνου δραστηριότητος. Οι αγελάδες, τα αιγοπρόβατα, κλπ, καταναλώνουν πολλή ενέργεια για την ανάπτυξή τους, ενώ για την καλλιέργεια εντόμων απαιτείται ελάχιστη ενέργεια. Επιπλέον τα φυσικά αέρια από τις αγελάδες επιβαρύνουν το περιβάλλον(!), και άρα πρέπει να μειωθεί ο πληθυσμός τους--culling. Επίσης ο πληθυσμός της γής, λένε οι εμπνευστές του ανοσιουργήματος, θα αυξηθεί στα 9 δις άτομα, επομένως ο πλανήτης δεν μπορεί να τους θρέψει όλους με τα υπάρχοντα μέσα καλλιέργειας τροφίμων.
Συνεπώς, μπροστά στην "προβλεπομένη" έλλειψη τροφίμων σε παγκόσμιο επίπεδο (με μοντέλα υπολογιστών τύπου Σαρηγιάννη), μπροστά στην βέβαιη αύξηση της θερμοκρασίας, και μπροστά στην βέβαιη αύξηση του πληθυσμού της γης, για να "σωθεί το ανθρώπινο είδος" πρέπει να σπάσουν όλα τα ταμπού. Ένα εξ αυτών και ο καννιβαλισμός.
Με κουτοπόνηρα σοφίσματα του τύπου, "μήπως οι άνθρωποι είναι πολύ εγωιστές για να επιβιώσουν σε περιβάλλον περιορισμένης τροφής;", δημιουργούν ψευτοδιλήμματα έτσι ώστε σταδιακώς να κανονικοποιήσουν τον καννιβαλισμό στην συνείδηση των πολιτών.
Αρχικώς οι "λύσεις" που προτείνονται είναι να πωλείται κρέας από καλλιέργεια ανθρωπίνων ιστών, ή να τρώγονται οι νεκροί άνθρωποι.
Οι αφελείς υπερασπιστές της απάτης της κλιματικής αλλαγής θα είναι συνυπεύθυνοι για το τί θα επακολουθήσει στην δυστοπική Ε.Ε.
Ξεκαθαρίζουμε ότι άλλο η μόλυνση του περιβάλλοντος από βιομηχανικά απόβλητα, και άλλο η θέρμανση του πλανήτου, ένα απολύτως φυσικό και περιοδικό φαινόμενο λόγω του ηλεκτρομαγνητικού πεδίου. Έχει αποδειχτεί ότι αιώνες πριν η θερμοκρασία του πλανήτου αυξήθηκε πολύ περισσότερο απ' ότι προβλέπουν τα μοντέλα των σημερινών τσαρλατάνων, και ο πλανήτης συνέχισε να υπάρχει χωρίς κανένα πρόβλημα.
Το διοξείδιο του άνθρακος έχει δαιμονοποιηθεί από τους τσαρλατάνους, ενώ αντίθέτως συμβάλλει στην ανάπτυξη της ζωής στον πλανήτη.
Για όσους απατεώνες αναφέρονται στην διαφαινόμενη αύξηση του πληθυσμού παγκοσμίως, και άρα εκβιάζουν προκειμένου να μας επιβάλλουν κατσαρίδες, ακρίδες, και ανθρώπινους ιστούς ως καθημερινή διατροφή, υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν προγράμματα συγκρατήσεως του πληθυσμού σαν αυτά που επέβαλε η Κίνα--πολιτική του ενός παιδιού ανά κινεζικό ζευγάρι.
Στην δε Ευρώπη, ο γηγενής πληθυσμός όχι μόνον δεν αυξάνεται, αντιθέτως γηράσκει και μειώνεται διαρκώς, ύστερα από δεκαετίες πλύσεως εγκεφάλου υπέρ των αμβλώσεων. Αν σε χώρες του τρίτου κόσμου δεν μπορεί να συγκρατηθεί ο υπερπληθυσμός, μπορούν να εφαρμοστούν προγράμματα όπως της Κίνας, και όχι να υποχρεωθεί η Ευρώπη να τρώει έντομα και ανθρώπινους ιστούς.
Προφανώς τα λογικά επιχειρήματα δεν έχουν καμμία επιρροή στο διευθυντήριο των Βρυξελλών. Σε μία ήπειρο όπως η Ευρώπη που είναι γεμάτη από ανθρακωρυχεία, ευρωπαίοι αξιωματούχοι δηλώνουν ότι αναμένουν 5-10 δύσκολα παγωμένα χρόνια.
Άρα είναι ειλημμένη απόφαση να επιβάλλουν την πράσινη απάτη αδιαφορώντας για το αν θα ξεπαγιάσουν οι ευρωπαϊκοί πληθυσμοί. Το ίδιο ισχύει για τις νέες διατροφικές συνήθειες που θέλει να επιβάλλει η ΕΕ. Τα λογικά επιχειρήματα δεν έχουν αντίκτυπο. Το είδαμε και με τα τοξικά κορωνοεμβόλια. Κανένα αντίκτυπο δεν είχαν τα λογικά μας επιχειρήματα, επέβαλαν αυτό που ήθελαν αδιαφορώντας για τις καταστροφικές συνέπειες στην υγεία των λαών.
Το ξεπάγιασμα του πληθυσμού, οι συνεχείς διακοπές ρεύματος, οι κατσαρίδες και οι ανθρώπινοι ιστοί ως καθημερινή διατροφή, θα είναι τα επίχειρα της προδοσίας όσων ηλιθίων υποστηρίζουν την ΕΕ και την πράσινη απάτη.
Καλή ανθεκτικότητα στη νέα τεχνητή κρίση που μαγείρεψαν οι δαίμονες της ηγετικής ελίτ. Δηλαδή καλή ανθεκτικότητα στην ενεργειακή κρίση.
Υπάρχει κάποια κρίση από αυτές που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια που δεν είναι τεχνητή; Όλα ελέγχονται από την παγκόσμια ελίτ. … Πρέπει να ξεκινήσουμε από την τρομοκρατία. Οι τρομοκράτες τί είναι; Δεν είναι κατασκευάσματα των μυστικών υπηρεσιών; Από τηνκρίσηλοιπόν της τρομοκρατίας περάσαμε στην οικονομική κρίση. Μην μου πείτε ότι η οικονομική κρίση προέκυψε τυχαία. Μετά την οικονομική περάσαμε στην υγειονομική κρίση. Ο κορωνοϊός τελικά τί ήτανε; Προήλθε από νυχτερίδα ή από εργαστήριο; Και μετά από την υγειονομική κρίση περνάμε τώρα στην ενεργειακή. Μετά θα έχουμε την επισιτιστική. Και όλα αυτά βεβαίως υπό το φόντο της κλιματικής κρίσης.
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΦΥΛΑΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΔΗΛΗΤΗΡΙΑ «ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙ Ο ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΣ», ΦΑΤΕ ΤΩΡΑ ΣΚΟΥΛΙΚΙΑ «ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙ Ο ΠΛΑΝΗΤΗΣ» ΒΡΕΕΕΕΕΕ !!
Δείτε τί γίνεται. Ομοβροντία κρίσεων από την παγκόσμια ελίτ εναντίον των λαών. Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου να λέω ότι ζούμε πλέον έναν απίστευτο πόλεμο εναντίον του απλού λαού. Από ποιούς; Από τις εθνικές κυβερνήσεις που είναι οι μαριονέτες που καθοδηγούνται από μία ευάριθμη ελίτ. Είναι τόσο απλά τα πράγματα αλλά ο κόσμος προτιμάει να είναι στις παραλίες για να κάνει το πρόγραμμά του.
Θα πρέπει καταρχάς να ξεκινήσουμε από το δεδομένο ότι οι προβατοποιημένοι πολίτες, για να συμμορφωθούν και να εφαρμόσουν τα δρακόντεια και απάνθρωπα υγειονομικά μέτρα της τελευταίας περίπου τριετίας, χρειάζονταν «αυθεντίες» που θα τις προσκυνούσαν, επί το λαϊκότερο ‘θα κάθονταν σούζα’ σε ό,τι έλεγαν. Και προσέξτε, αυτό καταγράφεται ήδη από την εποχή του Ντοστογιέφσκι στον Μεγάλο Ιεροεξεταστή από το περίφημο μυθιστόρημά του «Οι αδελφοί Καραμάζοφ». Τί λέει εκεί ο ιεροεξεταστής; Ότι ο κόσμος χρειάζεται τρία πράγματα: θαύμα, μυστήριο, αυθεντία. Η επίκληση της αυθεντίας βεβαίως είναι και τεχνική της προπαγάνδας. Ο πατέρας της προπαγάνδας ο Έντουαρντ Μπερνέζ, έλεγε ότι αν θέλεις να ρίξεις με επιτυχία στην αγορά ένα νέο προϊόν, τότε βάλε γιατρούς να το διαφημίζουν. Τί ρωτούσε μέχρι σήμερα ο ένας τον άλλον; -Εσύ θα το κάνεις το εμβόλιο; Τί απάντηση έπαιρνε; -Θα κάνω ό,τι μου πει ο γιατρός μου. Η αυθεντία του δηλαδή. Και μετά είχαμε το σλόγκαν της κυβέρνησης: «Δεν επιτρέπεται η αμφισβήτηση των ειδικών.» Ενώ ξέραμε εμείς οι επιστήμονες ότι η επιστήμη προοδεύει χάρη, ακριβώς, στην αμφισβήτηση οποιασδήποτε επιστημονικής παραδοχής, ακόμη και εκείνης που παρουσιάζεται ως αυτονόητη;
Στο πλαίσιο της υγειονομικής κρίσης όμως οι ειδικοί τελικά δεν κατάφεραν να κρατήσουν αραγές το στρατόπεδό τους. Γιατί το λέω αυτό; Από την μια πλευρά υπήρξαν οι υγειονομικοί που αρνήθηκαν με κάθε κόστος να εμβολιαστούν, κάνοντας μεγάλη χαλάστρα στα σχέδια των εμβιολάγνων νεοταξιτών, οι οποίοι ήθελαν βεβαίως να προωθήσουν τα νέα προϊόντα τους ει δυνατόν σε ολόκληρο τον πληθυσμό, και από την άλλη πλευρά υπήρξανε διαφωνίες ή κωλοτούμπες μέσα στους κόλπους των προπαγανδιστών της υγειονομικής διαχείρισης. Είπατε τώρα ότι μας λένε ξαφνικά ότι δεν χρειαζόμαστε μάσκες. Ας θυμηθούμε την αρχική θέση του κ. Τσιόδρα. Τί έλεγε; «Οι μάσκες ήταν περιττές ή και επικίνδυνες.» Για να έλθει λίγες εβδομάδες αργότερα και να θεσπιστεί η υποχρεωτική μασκοφορία! Σήμερα λοιπόν έχουμε την κωλοτούμπα της κωλοτούμπας, αφού ακούμε την κ. Παγώνη να λέει ότι δεν έχει νόημα να φορούν τα παιδιά μάσκα διότι το καλοκαίρι είχαμε αγκαλίτσες και φιλάκια. Αυτό δεν μας είπε; Ταυτοχρόνως όμως, τί ακούσαμε από τον κ. Καπραβέλο; Ότι πρέπει να επανέλθει η μάσκα ενόψει του 7ου κύματος. Λέει τα μοντέλα προβλέπουν ότι από τον Νοέμβριο θα έχουμε πάλι πρόβλημα και δεν πρέπει να χαλαρώσουμε.
Τελικά τί γίνεται εδώ; Η μόνη φράση που μου ‘ρχεται στο μυαλό είναι «το κακό θα σας έλθει από τους διαβασμένους», που έλεγε ο Κοσμάς ο Αιτωλός. Εδώ πρέπει να κάνουμε μία προσπάθεια να ερμηνεύσουμε αυτήν την πολυφωνία, αυτήν την διάσπαση των «ειδικών».
Όπου υπάρχει σύγχυση ο κυβερνητικός έλεγχος μεγαλώνει. Ποιός το έλεγε αυτό; Το έλεγε ο Άλντους Χάξλεϋ στον πρόλογο του Θαυμαστού Καινούριου Κόσμου. Όταν οι προβατοποιημένοι πολίτες ακούνε τους θεούς τους με τις λευκές ρόμπες να λένε πότε το ένα και πότε το άλλο, μετατρέπονται κατά την άποψή μου σε ζαλισμένα κοτόπουλα και έτσι γίνονται πιο διαχειρίσιμα. Αυτή ακριβώς η τεχνική της σύγχυσης ακολουθείται στα ολοκληρωτικά καθεστώτα. Και ο Χάξλεϋ έλεγε προφητικά ότι οι ολοκληρωτισμοί του μέλλοντος δεν θα μοιάζουν με τους παλιούς. Δεν θα χρειαζόμαστε στις δικτατορίες του μέλλοντος γκλομπς, εκτελεστικά αποσπάσματα, στρατόπεδα συγκεντρώσεως κλπ. Το ολοκληρωτικό κράτος του μέλλοντος θα είναι επαρκές λέει εάν βασιστεί στην λογική του ευτυχισμένου σκλάβου. Οι άνθρωποι θα πρέπει να αγαπήσουν την σκλαβιά τους. Το καθήκον των ανθρώπων που θα προσπαθήσουν να πείσουν τους σκλάβους να αγαπήσουν ακριβώς την σκλαβιά τους θα έχει παραχωρηθεί λέει σε τρεις κατηγορίες: α) στους υπουργούς της προπαγάνδας, β) στους εκδότες των εφημερίδων, γ) στους δασκάλους. Επομένως αυτό είναι μία ερμηνεία ότι οι αντιφάσεις που ακούμε είναι εσκεμμένες γιατί με αυτόν τον τρόπο παράγεται σύγχυση στον λαό.
ΣΧΟΛΙΟ: Ας μου επιτραπεί εδώ να συμπληρώσω άλλη μία ερμηνεία για τις αντιφάσεις που ακούμε. Το λέει και ο κ. Βαθιώτης αμέσως πιο κάτω αλλά όχι σε σχέση με τις αντιφάσεις που ακούμε. Στην αρχή η επιτροπή των «ειδικών» εκτέθηκε σοβαρά όταν κατέληγε να κάνει ακριβώς τα αντίθετα από αυτά που έλεγε… (π.χ. μάσκες) επειδή οι εντολές έρχονται από έξω και το θέμα είναι πρωτίστως πολιτικό. Το κατάλαβαν αυτό, ότι έχουν αναλάβει τον ρόλο της κυβερνητικής ντουντούκας και ότι δεν βρίσκονται εκεί πραγματικά για τις γνώσεις τους. Και για να μην εκτεθούν ξανά, «παίζουν σε όλες τις συχνότητες», καλύπτουν δηλαδή όλα τα πιθανά σενάρια, για να πέφτουν πάντα μέσα. Με αυτόν τον τρόπο φυσικά επιτυγχάνεται και η σύγχυση που βοηθά στην διαχείριση των προβατοποιημένων πολιτών.
… Φυσικά δεν γνωρίζουμε ποιος είναι ο σχεδιασμός αυτήν την στιγμή από την παγκόσμια ελίτ. …. Εάν δείτε τί γίνεται στην Γερμανία, βλέπω ότι ο Υπουργός Υγείας θέλει να πάμε σε πρωτόκολλα «από όμικρον σε όμικρον», δηλαδή από Οκτώβριο σε Πάσχα, γιατί το Πάσχα είναι Όστερν στα Γερμανικά οπότε παίρνουν το όμικρον από τον Οκτώβριο και το όμικρον από το Όστερν, και λένε από Οκτώβριο μέχρι Πάσχα θα πρέπει να έχουμε στο νου μας την υποχρεωτική μασκοφορία, η οποία θα είναι ακορντεόν ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύπτουνε θα την διευρύνουμε ή θα την συστέλλουμε. Δείτε πάλι ακόμη και στην Γερμανία αντιμετωπίζουν τους πολίτες ως βρέφη. Φτιάχνουν κανόνες. Ο κανόνας «από όμικρον σε όμικρον» ισχύει για την αλλαγή των ελαστικών και προσαρμόζουν τον κανόνα αυτόν τώρα για την υγειονομική κρίση. Μιλάμε για απίστευτα πράγματα. ……
…… Αν ο εμβολιαστικός στόχος έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα και πλέον ετοιμαζόμαστε για τη ΝΕΑ ΤΡΟΜΟΠΙΣΤΑ που είναι η ενεργειακή κρίση, από τον λοιμό δηλαδή περνάμε στον λιμό, από την επιδημία δηλαδή περνάμε στην πείνα, τότε θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε ποιο είναι το νέο «μενού» βασανιστηρίων και εξευτελισμών που έχει «μαγειρευτεί» για τους ευτυχισμένους σκλάβους. Ο νέος μπαμπούλας τώρα δεν είναι η επιδημία, είναι η ενεργειακή κρίση. Αν ανοίξετε λίγο τις τηλεοράσεις και ακούσετε τους ΤΗΛΕΣΑΔΙΣΤΕΣ, θα δείτε την ΦΟΒΟΓΛΩΣΣΑ που χρησιμοποιούν. Τί λένε;
ΕΦΙΑΛΤΙΚΟΣ ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ, από τις αυξήσεις στο ρεύμα και στο φυσικό αέριο.
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
Τις ίδιες λέξεις ΕΦΙΑΛΤΗΣ και ΤΣΟΥΝΑΜΙ τις χρησιμοποιούσαν για τα «κρούσματα» που προέβλεπαν με βάση τα μοντέλα τους ότι θα έχουμε. Είναι καρμπόν η διαχείριση.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΠΑΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΕΙΣ…
Όσο ακούμε αυτούς τους ΤΗΛΕΣΑΔΙΣΤΕΣ εισπράττουμε το δηλητήριο στην ψυχή μας, και παίζουμε το παιχνιδάκι τους.
«Δυστυχώς δε, η συζήτησή μας δεν έφτασε και σε κάποιο παρήγορο για σας σημείο, όσον αφορά το θέμα της μνημονεύσεως. Ότι δηλαδή η θέση μου να μην μνημονεύω το όνομά σας δεν είναι μόνο για σάς, που είστε μοιχεπιβάτης, δεν είστε αποδεκτός από τον λαό και κατέχετε δια της βίας τον θρόνο της Μητροπόλεως Λαρίσης, αλλά ότι έχω επί πλέον σταθερά και αμετάκλητον απόφαση να μην μνημονεύσω και οποιονδήποτε άλλον Επίσκοπο στείλουν από την Αθήνα μετά από σας, που αργά ή γρήγορα θα φύγετε. Και τούτο για να μην συμμετέχω διά της μνημονεύσεως στην αίρεση του Οικουμενισμού και σε όλα αυτά που μαγειρεύουν τόσο καιρό με τους αιρετικούς οι Επίσκοποι και Πατριάρχες, τα οποία αποτελούν προδοσία της πίστεως, του Χριστού και της αλήθειας. Δεν γνωρίζω βέβαια, αν έχετε υπ’ όψιν σας, τί εστί Οικουμενισμός, διότι από τα λίγα που είπαμε κατάλαβα, ότι δεν ενδιαφέρεσθε για τέτοια πράγματα, και ότι αυτά για σας είναι πολυτέλεια». (Δείτε εδώ).
«Ἀφοῦ, δέχθηκε τήν καθαίρεσή του γιά πολλά χρόνια, ξαφνικά τά τελευταῖα 3-4 χρόνια, βρίσκοντας ὡς ἀφορμή τόν Οἰκουμενισμό πολλῶν Ἐπισκόπων καί δεικνύοντας ἕνα ἀντιοικουμενιστικό πρόσωπο, ἄρχισε νά λειτουργεῖ ἀπό μόνος του, χωρίς νά τοῦ ἀρθεῖ ἡ καθαίρεση καί λάβει κανονική ἄδεια».
1ον. Ὁ π. Εὐθύμιος δὲν ἀποδέχτηκε τὴν καθαίρεσή του. α) Διότι διοικητικὰ κατέφυγε στὸ Συμβούλιο τῆς Ἐπικρατείας. «Η Ι. Σύνοδος καθαίρεσε την 30.8.2006 τον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά, γιατί υποστήριξε θέματα Πίστεως και εναντιώθηκε καθηκόντως προς Μητροπολίτες, που παρέβαιναν Νόμους της Εκκλησίας. Μετά την καθαίρεση, ασκήθηκε αίτηση ακύρωσης της υπ’ αριθμ. 21/2007 αποφάσεως του Δευτεροβαθμίου Συνοδικού Δικαστηρίου της Εκκλησίας της Ελλάδος, στο Συμβούλιο της Επικρατείας» (ΦΙΛΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΩΣΙΣ ΚΟΣΜΑΣ ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ 33).
«Οταν διωκονταν και "καθαιρουνταν" ο πατηρ Ευθυμιος, ο πατηρ Θεοδωρος Ζησης ομολογησε, σηκωνε στην πλατη του ολοκληρο το βαρος της Αγωνιζομενης Ορθοδοξιας» (Δεῖτε ἐδῶ).