.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Αν ο Χριστός ερχότανε σήμερα στον κόσμο


π. Σεραφείμ Ρόουζ

«Αν ο Χριστός ερχόταν σήμερα σ’ αυτόν τον κόσμο, ξέρετε τί θα Του συνέβαινε; Θα Τον έκλειναν σε ψυχιατρείο και θα Τον υπέβαλαν σε ψυχοθεραπεία και το ίδιο θα έκαναν στους αγίους Του. Ο κόσμος θα Τον σταύρωνε σήμερα ακριβώς όπως το έπραξε πριν από δύο χιλιάδες χρόνια, διότι ο κόσμος δεν έχει μάθει τίποτα πέρα από το να κατεργάζεται ακόμη δολιότερες μορφές υποκρισίας.

…. Λέμε ότι ζούμε σε χριστιανική κοινωνία, αλλά αυτό δεν ισχύει. Ζούμε σε μια κοινωνία πιο ειδωλολατρική και πιο εχθρική προς το Χριστό, από εκείνη στην οποία ο ‘ίδιος γεννήθηκε… οι άνθρωποι μισούν την αλήθεια και γι’ αυτό ευχαρίστως θα ξανασταύρωναν το Χριστό αν ερχόταν ανάμεσα τους. Είμαι Χριστιανός και θα προσπαθήσω να είμαι ένας έντιμος Χριστιανός… Μπορώ μόνο να ακολουθήσω τη συνείδησή μου. Δεν μπορώ να κοροϊδέψω τον εαυτό μου. Ξέρω ότι κάνω το σωστό. Αν αυτό πού κάνω μοιάζει ανόητο στα μάτια του κόσμου, μπορώ μόνο να απαντήσω με τα λόγια του αποστόλου Παύλου: όλη η σοφία αυτού του κόσμου, δεν είναι παρά μωρία στα μάτια του Θεού. Αυτό είναι κάτι πού ξεχνάμε πολύ εύκολα».


ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΙΑ: «ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ, ΟΠΟΥ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ»!

ΚΑΤΙ ΨΕΚΑΣΜΕΝΩΝ ΑΠΟΡΙΕΣ!


Γράφει η Καλλιόπη Ταχσόγλου 

1. ΜΑΤΙ 23/7/18 > Γιατί ἔκλεισαν τὴν Μαραθῶνος καὶ ὁδήγησαν τοὺς ἀνθρώπους κατὰ κεῖ ποὺ πήγαινε ἡ φωτιά, καὶ κατηγοροῦσαν μετὰ τοὺς κατοίκους καὶ τὶς προηγούμενες κυβερνήσεις γιὰ τὴν «καταστροφικὴ» ρυμοτομία;;

2. ΤΕΜΠΗ 28/2/23 > Τί μετέφερε ἡ ἐμπορικὴ ἁμαξοστοιχία; Γιατί ἀπὸ τὴν λεγόμενη σύγκρουση, μόνο τὰ βαγόνια τῆς ἐπιβατικῆς ἀμαξοστοιχίας ἐκτροχιάστηκαν ὅλα,ἐνῶ τῆς ἐμπορικῆς παρέμειναν άνέμελα στὶς ράγες τους;; (Καὶ ἦταν συνδεδεμένη ἠ μηχανὴ μὲ τὰ ἄλλα βαγόνια ἢ ἀνατινάχτηκε μόνη της;; ) Ἀπὸ τί ἔπαθαν οἱ διασῶστες τὰ χημικὰ ἐγκαύματα;;

3. ΜΑΤΙ καὶ ΤΕΜΠΗ μὲ ΕΚΑΤΟΜΒΕΣ νεκρῶν, τί σημαίνει; ΘΥΣΙΕΣ σὲ ποιόν;; Σὲ κάποιον κερασφόρο ἀφέντη ;;

4. «ΠΑΝΔΗΜΙΑ» 2020-2023 > Τρία χρόνια γιατί βιώσαμε φασιστικοῦ τύπου ἐπιβολὲς καὶ ὑποχρεωτικότητες μὲ φίμωτρα,
μὲ τέστ, μὲ πρόστιμα, μὲ ἔλεγχο μετακινήσεων, καὶ μὲ ἐμβολιασμούς, ἄκρως προσβλητικὰ γιὰ τὴν ἀνθρώπινή μας ὑπόσταση;;

5. ΛΟΑΤΚΙ+> Εἶδα τεράστιες ἀφίσσες σὲ στάση λεωφορείων ὅπου ἀπεικονίζονται δύο γυναῖκες ποὺ κοιτάζονται μὲ λαγνεία
καὶ ἀπὸ κάτω γράφει «γιατὶ κάποιοι εἶναι διαφορετικοί !» Τὸ κράτος ἔγινε μαστρωπὸς καὶ μᾶς ὁδηγεῖ στὴν λαγνεία;; Στὴν ὁμοφυλοφιλία;;

6. ΕΚΤΡΩΣΕΙΣ > Γιατί οἱ ἀφίσσες μὲ τὴν πληροφορία πὼς « ὁ ἄνθρωπος ἐξ ἄκρας συλλήψεως ἐμψυχοῦται-ἡ ἔκτρωση εἶναι φόνος»
ἐξαφανίστηκαν ἐν μιᾷ νυκτί; Τὸ κράτος μᾶς ὡθεῖ στὴν ἐμβρυοκτονία;;

7. ΨΕΚΑΣΜΟΙ > Ποιοί καὶ γιατί πηγαινοέρχονται στοὺς οὐρανοὺς καὶ τοὺς χαράσσουν μὲ τεράστιες διασταυροὐμενες λευκὲς γραμμὲς
ποὺ ἁπλώνονται καὶ ἑνώνονται μέχρι νὰ κάνουν γκρίζο τὸν γαλάζιο μας οὐρανό;;

8. ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ > «Ἀπὸ δῶ τὸ ἐμβόλιο, ἀπὸ κεῖ ὁ τάφος,διαλέξτε» πῶς τολμήσατε καὶ τὸ ξεστομίσατε;; Ἀναλαμβάνετε τώρα τὴν εὐθύνη γιὰ τὶς ἀσθένειες, τὰ ἄτυπα ψυχιατρικὰ καὶ τοὺς αίφνιδίους θανάτους;;

9. ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ἐκκλησία > Στὴν Οὐκρανία διώκονται χριστιανοὶ ὀρθόδοξοι ἐνῶ έσεῖς συλλειτουργεῖτε μὲ τοὺς ἀχειροτόνητους τῆς Οὐκρανίας.Πῶς τολμᾶτε;;
Καὶ γιατί μᾶς ἀπειλεῖτε πὼς μὲ τοὺς αἱρετικοὺς παπικοὺς θὰ συνεορτάσουμε τὸ 2025 τὸ Πάσχα;;

10. ΛΑΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ (;!;) > Πῶς τολμᾶττε καὶ παρουσιάζεστε μὲ φίμωτρα στὸν οἶκο τοῦ Πατρός μας ποὺ μᾶς ἔφτιαξε μὲ πρόσωπα καὶ φοβᾶστε νὰ καταφιλήσετε τὲς ἅγιες εἰκόνες;;

11. Ω ΕΛΛΗΝΕΣ > Πῶς ἀδιαφορήσατε γιὰ τὴν κατακρεούργηση τῆς πιὸ πλούσιας, τῆς πιὸ εὐγενοῦς γλῶσσης, τῆς γλῶσσας τοῦ Εὐαγγελίου ποὺ σεῖς τὴν κληρονομήσατε, ὧ ἀνάξιοι κληρονόμοι;;

12. ΔΙΚΑΣΤΕΣ > Πῶς τολμήσατε καὶ ἀναγνωρίσατε πὼς ὑπάρχει γλῶσσα μακεδονικὴ ποὺ πρέπει νὰ διδάσκεται κι ὄλας; Πῶς τολμήσατε καὶ νομιμοποιήσατε τὴν ὑποχρεωτικότητα τῶν ἐμβολίων καὶ τὰ πρόστιμα γιὰ τοὺς ἄνω τῶν 60 ποὺ δὲν θέλανε νὰ μπολιαστοῦν;; Πῶς δὲν αἰσχύνεστε νὰ ἐγκρίνετε τὶς ἀρπαγὲς τῶν κατοικιῶν μας;;

13. ΕΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ἰατροί > Πῶς τολμήσατε καὶ τρυπήσατε τοὺς ἐαυτούς σας καὶ τοὺς ἀνθρώπους καὶ τὰ παιδιά τους, ἐνῶ γνωρίζετε πολὺ καλὰ πὼς δὲν ἐμβολιαζόμαστε ποτὲ σὲ περίσταση πανδημίας ἀλλά, βρίσκουμε τὸ φάρμακο θεραπείας καὶ πὼς τὰ ἐμβὀλια δὲν ἔσωσαν τελικὰ ποτὲ κανέναν;;

14. ΗΘΟΠΟΙΟΙ καὶ λοιποὶ καλλιτέχνες > Ζεῖτε;;Ὑπάρχετε;; Καὶ γιὰ ποιόν;;Γιὰ ποιούς δουλεύετε τελικά;;;;Ποιό εἶναι τὸ ΗΘΟΣ ποὺ διδάσκετε;;

15. ΠΑΙΔΕΙΑ > Γιατὶ δὲν διδάσκονται Ω, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ τοῦ γένους, ἑλληνορθόδοξη παιδεία τὰ τέκνα τῶν Ἐλλήνων, ὅπως προστάζει τὸ Σύνταγμα; Ποῦ πετάξατε τὴν πλούσια λογοτεχνία, τὴν ποίηση καὶ τὴν ἱστορία μας;;Γιατί θὰ πρέπει τὰ παιδιά μας νὰ δεχθοῦν σεξουαλικὴ διαπαιδαγώγηση καὶ μἀλιστα ἀπὸ τὰ
νήπια ;; Γιατί μᾶς ὠθεῖτε στὸν σεξισμό; στὸν πανσεξουαλισμό;; Ποιανοῦ ἐπιθυμία εἶναι ἠ ἐξαφάνιση τῆς παρθενίας καὶ τῆς ἀθωότητος ;;Ποιανοῦ κερατᾶ;;

16. ΤΑΤΟΥΑΖ καὶ ΓΚΡΑΦΙΤΙ > Τὶ σημαίνουν ὅλες αὐτὲς οἱ ἀκατάλυπτες μουντζούρες σὲ σώματα καὶ σὲ τοίχους, ποὺ ἀσχημαίνουν καὶ σκυθρωπιάζουν τὴν ζωή μας;; Τὶ μυστικὰ σύμβολα κρύβουν αὐτοῦ τοῦ εἰδους οἱ ἀνεικονικὲς ἀπεικονίσεις;;

17. «ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ > Πρόσφυγες ἦταν οἱ Ἕλληνες ποὺ προσέφυγαν στὴν μητέρα πατρίδα ἀπὸ σφαγές, διωγμοὺς καὶ άνταλλαγὲς πληθυσμῶν. Αὐτὲς οἱ 100 φυλὲς τοῦ κόσμου ποὺ κυκλοφοροῦν ἀνάμεσά μας μὲ τόση ἄνεση, τί ἀκριβῶς εἶναι;; Γιατί δὲν ἐμβολιαστήκανε;; Γιὰ νὰ «φύγουμε» ἐμεῖς καὶ νὰ γίνουν αὐτοὶ κάτοικοι τῆς ἁγίας μας γῆς;;

« Ἡ Κόλαση εἶναι ἄδεια. Καὶ ὅλοι οἱ Διάβολοι εἶναι ἐδῶ »

Ὁ Ἀφέντης σας, αὐτὸς ποὺ σᾶς ὡθεῖ στὶς παντὸς εἶδους πονηρίες, αὐτὸς ποὺ σᾶς καθιστᾶ παραδόπιστους, ὑποκριτές, ὑλιστές, καριερίστες, ἀδίσταχτους, μισανθρώπους, διεστραμμένους, δολοφονικοὺς καὶ διαστροφικούς, αὐτὸς ποὺ τοῦ πουλήσατε τὴν ψυχή σας, αὐτὸς ὁ κερατᾶς, θὰ σᾶς ἀδειάσει !

Δὲν εἶστε γι' αὐτὸν παρὰ μόνον ἀναλώσιμοι, δουλάκια του εἶστε, ποὺ σᾶς χρησιμοποιεῖ γιὰ νὰ κάνετε ἐσεῖς γι' αὐτόν, τὴν βρωμοδουλειά του !

Τί λέτε, θὰ κάνετε κάτι ἔστω καὶ τὴν τελευταία στιγμὴ γιὰ νὰ σώσετε, ἔστω, τοὐλάχιστον, τὴν ψυχή σας;;

Ταχσόγλου Καλλιόπη,
ἠθοποιός





Σταυρός : Μέ τρελλαίνει η "παράλογη" λογική Σου


"Με τρελλαίνει η παράλογη λογική Σου:

Να μου ζητάς να μη μεριμνάω.

Να μου ζητάς να ταΐζω αυτούς, που δεν μπορούν να μου το ανταποδώσουν.

Να μου ζητάς να δανείζω σ’ αυτούς, που δεν μπορούν να μου τα επιστρέψουν.

Με τρελλαίνει η παράλογη λογική Σου:

Να με καταρώνται και να ευλογώ.

Να με μισούν και να αγαπώ.

Να με αδικούν και να συγχωρώ.

Να νικάω επ’ αγαθώ.

Να γυρίζω το μάγουλο για το δεύτερο ράπισμα.

Να επιλέγω την έσχατη θέση, ενώ μπορώ να έχω την πρώτη.

Με τρελλαίνει η παράλογη λογική Σου:

Να αρνηθώ, ποιον; τον εαυτό μου!

Να αγαπήσω, ποιον; τον σταυρό μου!

Να παραδεχτώ πως, για το κακό που γίνεται, εγώ φταίω.

Με τρελλαίνει η παράλογη λογική Σου:

να σταυρωθώ εγώ για να μην σταυρωθούν άλλοι!

Να πτωχύνω για να πλουτίσω.

Να χάσω για να κερδίσω.

Να πεθάνω για να ζήσω......"


Μαρία Μουρζά, “Αγάπησα τα θνητά σαν αθάνατα”



Στην Ελλάδα θα πήγαιναν στους ναούς των σχισματικών κατ’ «Οικονομία», διότι θα έλεγαν, ότι χωρίς εκκλησιασμό μένουμε εκτός Εκκλησίας. Όσοι δεν εκκλησιάζονται είναι ακραίοι, θα έλεγαν

Ουκρανία - Οι πιστοί του χωριού Γιουρκοβτσί: Μείναμε χωρίς εκκλησία, αλλά μείναμε πιστοί στον Θεό


Η κοινότητα της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο χωριό Γιουρκοβτσί. Φωτογραφία: screenshot από βίντεο t.me/orthobuk

Οι πιστοί του χωριού Γιουρκοβτσί: Μείναμε χωρίς εκκλησία, αλλά μείναμε πιστοί στον Θεό

Της Ελένα Γιούφερεβα


Στo Γραφείο της Επαρχίας εκφράζουν την πεποίθηση ότι χάρη σε τέτοιους πιστούς, όπως αυτοί στο χωριό Γιουρκοβτσί, η Ουκρανία έχει ακόμα ελπίδα για το μέλλον.

Οι πιστοί του χωριού Γιουρκοβτσί της Περιφέρειας Τσερνοβτσί ετοίμασαν βιντεομήνυμα, στο οποίο δήλωσαν ότι έμειναν χωρίς εκκλησία, αλλά έμειναν πιστοί στον Θεό.

Το συγκεκριμένο βιντεομήνυμα το δημοσίευσαν στο λογαριασμό της επαρχίας Τσερνοβτσί στο telegram.

«Σήμερα έχουμε την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως, και χτες μας άρπαξαν το ναό. Πάρα πολλοί πιστοί μας υπέφεραν από αυτούς που είχαν έρθει με λοστούς και γωνιακούς τροχούς και που είναι κυριευμένοι από κακά πνεύματα. Μας έδιωξαν από το ναό μας, ξυλοκόπησαν τους πιστούς μας, υποτίμησαν τα παιδιά μας. Όμως, δεν μπορούν να καταστρέψουν την πίστη μας. Μείναμε πιστοί στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία και στον Μακαριώτατο Ονούφριο. Σήμερα τελέσαμε τη Θεία Λειτουργία, εδώ, όπου για πάνω από εκατό χρόνια στεκόταν ο ναός του Θεού. Βλέπετε πόσοι άνθρωποι έμειναν πιστοί στην ΟΟΕ. Χριστός Ανέστη!» – ανέφεραν χαρακτηριστικά οι πιστοί του χωριού Γιουρκοβτσί.

«Είμαστε σίγουροι ότι με τέτοιους ανθρώπους υπάρχει μέλλον στην Ουκρανία! Μπορεί αυτό να μην συμβεί όσο εμείς ζούμε, αλλά στη διάρκεια της ζωής των παιδιών μας θα ξεπεραστεί το σχίσμα. Και αυτή η δύσοσμη βλασφημία της ΟΕΟ, που αιχμαλώτισε τις ψυχές των ανθρώπων, θα πλυθεί με τη μετάνοια και το φως της Ανάστασης του Χριστού θα θεραπεύσει τις κυριευμένες από κακία ψυχές», – τόνισαν στην επαρχία Τσερνοβτσί.

Να θυμίσουμε ότι στις 18 Μαρτίου του 2023, επιδρομείς της ΟΕΟ έκαναν βίαια κατάληψη του Ιερού Ναού του Μεγαλομάρτυρα Δημητρίου του Μυροβλύτη στο χωριό Γιουρκοβτσί της Περιφέρειας Τσερνοβτσί, ξυλοκοπώντας μέχρι αίματος πιστούς της ΟΟΕ. Μάλιστα, οι επιδρομείς της ΟΕΟ έκοψαν το δάκτυλο ενός πιστού με λοστό.

Στις 22 Οκτωβρίου του 2022, στο χωριό Γιουρκοβτσί της Περιφέρειας Τσερνοβτσί, σε συνέλευση της τοπικής κοινότητας διεξήχθη παράνομη ψηφοφορία υπέρ της αλλαγής της δικαιοδοσίας του Ιερού Ναού του Μεγαλομάρτυρα Δημητρίου του Μυροβλύτη και υπέρ της ένταξής του στην ΟΕΟ. Οι ενορίτες του Ιερού Ναού του Αγίου Δημητρίου σε συνέλευση της θρησκευτικής κοινότητας επιβεβαίωσαν την πιστότητά τους στην ΟΟΕ.

Μετάφραση για την πύλη gr.pravoslavie.ru: Αναστασία Νταβίντοβα ΕΟΔ - Ενωση Ορθοδοξων Δημοσιογραφων 20/3/2023



Δικαιολογίες δεν υπάρχουν!


Η αιτία της αρνήσεως του Θεανθρώπου από τους ανθρώπους βρίσκεται μέσα στους ίδιους. Μέσα στους ίδιους βρίσκεται και η αιτία της αποδοχής του Αντιχρίστου.
Ο Χριστιανισμός παραδόθηκε στον κόσμο με τέτοια αποδεικτικά στοιχεία, ώστε να μην υπάρχει καμιά δικαιολογία γι' αυτούς που δεν τον γνωρίζουν.
Αιτία της άγνοιάς τους είναι η προαίρεσή τους και μόνο αυτή.
Όπως λάμπει ο ήλιος στόν ουρανό, έτσι λάμπει και ο Χριστιανισμός. 
Όποιος κλείνει αυτοπροαίρετα τα μάτια του, πρέπει να καταλάβει ότι δεν βλέπει και δεν γνωρίζει τόν Χριστό, όχι επειδή δεν υπάρχει τάχα φώς, αλλά επειδή έτσι το θέλει ο ίδιος. 
Η αιτία της αρνήσεως του Θεανθρώπου από τους ανθρώπους βρίσκεται μέσα στους ίδιους. Μέσα στους ίδιους βρίσκεται και η αιτία της αποδοχής του Αντιχρίστου.

Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ
(Διδαχή..για τα θαύματα και τα σημεία Τόμος 8 Ἀσκητικές Ὁμιλίες Β΄. σελ. 170)

Ένωσε την ψυχή σου με τον Θεό δια της Πίστεως και θα είσαι ικανός να κατορθώνεις το κάθε τι


Δυνατοί, αόρατοι εχθροί σου επιτίθενται; Θα τους νικήσεις!

Είναι άλλοι εχθροί, ορατοί και εξωτερικοί; Θα τους εξουδετερώσεις και αυτούς!

Κινούνται εναντίον σου τα πάθη; Θα τα καταπατήσης!

Σε πιέζουν οι θλίψεις; Θα τις ξεπεράσης!

Σε καταλαμβάνει δειλία; Θα αποκτήσης θάρρος!

Χάρις στην Πίστη, θα μπορέσης να επιτύχης το κάθε τι.

Ακόμη και η βασιλεία των ουρανών θα γίνη δική σου.

Η πίστις είναι το πολυτιμότερο χάρισμα της ζωής. 

Ενώνει τον άνθρωπο με τον Θεό. 
Του εξασφαλίζει όλη τη δύναμη της θείας χάριτος. «Ο κολλώμενος τω Κυρίω εν πνεύμα εστίν» (Α’ Κορ. στ’ 17).

Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης

romioitispolis.gr


" Δεν αφήνουμε το Θεό νοικοκύρη να μας κυβερνάει• γι’ αυτό ταλαιπωρούμαστε" ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΟΓΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΕΡΟΥΜΕ- ΜΟΝΟ ΣΙΩΠΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΠΙΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΡΗΣΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΥΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ ΜΑΣ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΧΡΟΝΙΑ

ΛΟΓΟΙ του ...

«Βρέ παιδιά, έχετε λίγη εµπιστοσύνη στον Χριστό! Όλα όσα παραχωρεί και µας βρίσκουν, για το καλό µας το κάνει!»

Όλοι οι μεγάλοι έχουν τα δικά τους σχέδια. Θέλουν δε θέλουν όμως, προωθούν το σχέδιο του Θεού. 

Όλο το κακό σήμερα προέρχεται από την απιστία. 

Μεγάλο πράγμα η πίστη! Βλέπετε, και ο Απόστολος Πέτρος με την πίστη βάδισε πάνω στα κύματα. Μόλις όμως μπήκε η λογική, άρχισε να βουλιάζη … Με την προσευχή δυναμώνει η πίστη. 

Να παρακαλούμε τον Χριστό να μας προσθέση πίστη και να μας την αυξήση. Στον Χριστό τί είπαν οι Απόστολοι; «Πρόσθες ημίν πίστιν» δεν είπαν; Όταν λές «πρόσθες», σημαίνει ότι εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου στον Θεό. 

Δεν είναι τίποτε δύσκολο για τον Θεό ούτε για έναν Άγιο. Το εμπόδιο σ’ εμάς τους ανθρώπους είναι......η ολιγοπιστία, με την οποία εμποδίζουμε τις μεγάλες θείες δυνάμεις να μας πλησιάσουν.
Και ενώ υπάρχει τόσο μεγάλη δύναμη δίπλα μας, εμείς, επειδή υπάρχει μέσα μας σε μεγάλο βαθμό το ανθρώπινο στοιχείο, δεν μπορούμε να καταλάβουμε το θείο, που ξεπερνάει όλου του κόσμου τις ανθρώπινες δυνάμεις, γιατί οι θείες δυνάμεις είναι παντοδύναμες. 

– Γέροντα, γιατί ο Θεός επιτρέπει στον διάβολο να μας πειράζη; 

– Για να διαλέξη τα παιδιά Του. «Κάνε ,διάβολε, ό,τι θέλεις», λέει ο Θεός, γιατί, ό,τι και αν κάνη, τελικά θα σπάση τα μούτρα του στον ακρογωνιαίο λίθο που είναι ο Χριστός. Εάν πιστεύουμε ότι ο Χριστός είναι ο ακρογωνιαίος λίθος, τότε τίποτε δε μας φοβίζει. 

Μπορούσε να τον είχε ξεκάνη τον διάβολο ο Θεός∙ Θεός είναι! Εάν θέλη, και τώρα τον μαζεύει κουβάρι στην κόλαση, αλλά τον αφήνει πάλι για το καλό μας. Θα τον άφηνε να ταλαιπωρή και να βασανίζη το πλάσμα Του; Τον άφησε όμως μέχρις ενός σημείου και έως καιρού, για να μας βοηθάη με την κακία του∙ να μας πειράζη, για να τρέχουμε σ’ Αυτόν. Μόνον αν πρόκειται να βγη καλό, επιτρέπει στο ταγκαλάκι να μας πειράξη. Αν δε βγη καλό, δεν επιτρέπει. Όλα τα επιτρέπει ο Θεός για το καλό μας. Να το πιστέψουμε αυτό. Πάντως, όπως και αν είναι, ο πονηρός μας κάνει καλό∙ μας βοηθάει να αγιάσουμε. Γι’ αυτό και ο Θεός τον ανέχεται. 

Ας αφήνουμε με εμπιστοσύνη στον Θεό τα δυσκολοκατόρθωτα ανθρωπίνως και να μη στηριζώμαστε στις δικές μας ανθρώπινες προσπάθειες, και Εκείνος θα κάνη ο,τι είναι καλύτερο. 

Ο άνθρωπος, αν θέλη να μη βασανίζεται, πρέπει να πιστέψη στο « χωρίς εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν », που είπε ο Χριστός. Να απελπισθή δηλαδή από τον εαυτό του με την καλή έννοια και να πιστέψη στην δύναμη του Θεού. Όταν κανείς απελπισθή με την καλή έννοια από τον εαυτό του ,τότε βρίσκει τον Θεό. 

«Την πάσαν ελπίδα μου εις σε ανατίθημι »… Δεν αφήνουμε το Θεό νοικοκύρη να μας κυβερνάει• γι’ αυτό ταλαιπωρούμαστε. Πρέπει να αφήσουμε εν λευκώ τον εαυτό μας και το μέλλον μας στη Θεία Πρόνοια, στο θείο θέλημα, και ο Θεός θα μας φροντίσει. Να έχουµε απόλυτη εµπιστοσύνη. 

Ας αναθέσουμε τον εαυτό μας, τα παιδιά μας, την οικογένειά μας, την ζωή μας ολόκληρη στον Χριστό ο οποίος σαν Θεός που είναι μπορεί να μας περάσει μέσα από την φωτιά και την τρικυμία χωρίς να πάθουμε το παραμικρό. 

-Βρέ παιδιά, έχετε λίγη εµπιστοσύνη στον Χριστό! ‘Όλα όσα παραχωρεί και µας βρίσκουν, για το καλό µας το κάνει! Κι αν δεν δει ότι θα βγει κάτι καλό, δεν επιτρέπει τίποτα το άσχημο! 

Ξέρει ο Θεός. 

Έχει πρόνοια για το πλάσμα Του. Αμήν!

konstantinoupolipothoumeno.blogspot.com

...είμαστε σε πόλεμο - έβαλαν τον ΣΤΑΥΡΟ σε σφουγγαρίστρες και τόσα άλλα γίνονται πέριξ μας


Χαίρε Σταυρέ Τρισμακάριστε και Πανσεμβάσμιε, των Χριστοκτόνων η απώλεια... λέμε στους Χαιρετισμούς του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού.

Πήγε ένας υδραυλικός σε ένα σπίτι για δουλειά και αντίκρυσε στο σαλόνι ότι οι καρέκλες και οι καναπέδες ήταν επενδυμένοι με ιερατικό ύφασμα από τα Πολυσταύρια που χρησιμοποιούν οι κληρικοί στα άμφια τους. 

Δηλ. οι αθεόφοβοι τα χρησιμοποιούσαν σαν ταπετσαρία για να κάθονται πάνω σε Σταυρούς.

Όταν τους ρώτησε τι είναι αυτά δεν ήθελαν να του απαντήσουν οι "βρωμιάρηδες", όπως μας είπε ο υδραυλικός.

ΣΤΩΜΕΝ καλώς 






Καθηγητής Νεκτάριος Δαπέργολας: «Σκασίλα τους μεγάλη!» Για τον διωγμό τῆς 'Ορθόδοξης μοναστικῆς ἀδελφότητας τῆς περίφημης Λαύρας τῶν Σπηλαίων τοῦ Κιέβου

Κατεπείγουσα Έκκληση από τους Μοναχούς της Λαύρας του Κιέβου βίντεο στα Ελληνικά..


…προς πάσα διεθνή κοινότητα για τον διωγμό τους από την κυβέρνηση Ζελένσκι και την λήξη του τελεσίγραφου στις 29 Μαρτίου ώστε να φύγουν από την Λαύρα.



Καθηγητής Νεκτάριος Δαπέργολας:
«Σκασίλα τους μεγάλη!» Για τον διωγμό των Ορθοδόξων 

Μόνο βαθιά συγκίνηση ἀπό τή δραματική ἔκκληση τῆς μοναστικῆς ἀδελφότητας τῆς περίφημης Λαύρας τῶν Σπηλαίων τοῦ Κιέβου (ἐμβληματικοῦ ἱεροῦ προσκυνήματος - θυμίζω - ὅλου τοῦ Ρωσικοῦ κόσμου ἀπό τόν 11ο ἀκόμη αἰῶνα) πρός πᾶσα διεθνῆ κατεύθυνση, γιά νά ἀποτραπεῖ τό νέο ἀνοσιούργημα τοῦ καθεστῶτος Ζελένσκυ. Θυμίζουμε ὅτι τό τελεσίγραφο πού τούς ἔχει ἐπιδοθεῖ λήγει στίς 29 Μαρτίου καί οἱ ἐπιλογές πού ἔχουν στή συνέχεια εἶναι εἴτε ἡ Σκύλα (δηλαδή νά προσχωρήσουν στήν ψευτοεκκλησία των ἀχειροτόνητων φασιστοπαλιάτσων), εἴτε ἡ Χάρυβδη (δηλαδή νά ὑπαχθοῦν ἀπευθείας στό ζοφερό Φανάρι ὡς σταυροπηγιακή μονή), εἴτε ὁ δρόμος τῆς ἐξορίας («βαλίτσα-σταθμό-Ρωσία», ὅπως δήλωσε ρητά καί μεθ' ἡδονῆς τό κάτω εἰκονιζόμενο καρτούν, ἕνα ἀπό τά ἀναρίθμητα ξετσίπωτα φασιστοειδῆ τῆς κρατικῆς οὐκρανικῆς συμμορίας, ὀνόματι Λουντμίλα Φιλιππόβιτς, πού παριστάνει καί τή θρησκειολόγο).


Ἐν τῷ μεταξύ μέ κρατικά φιρμάνια ἔχει ἤδη ἀπαγορευθεῖ στούς προσκυνητές ἡ πρόσβαση στά περίφημα Σπήλαια (κατακόμβες) τῆς περιοχῆς καί σέ κάποιους ἀπό τούς ἱερούς ναούς τοῦ μοναστηριακοῦ συγκροτήματος, μέ πρόσχημα τή διεκπεραίωση ἐργασιῶν πρός διασφάλιση τῶν «πολιτιστικῶν ἀξιῶν» τῆς περιοχῆς (ἔτσι ἀποκαλοῦν τά χυδαῖα οὐκρανοναζίδια τά ἱερά κειμήλια καί τά ἀναρίθμητα λείψανα τῶν ἁγίων πού φυλάσσονται ἐκεῖ).

Ἡ δραματική ἔκκληση πού πραγματοποίησαν πρό ὀλίγων ἡμερῶν - καί μάλιστα στά ἑλληνικά - οἱ μοναχοί τῆς Λαύρας (1η φωτογραφία) ἔρχεται ὡς ἕνα ἀκόμη συγκινητικό συμβάν, γιά νά ταρακουνήσει ἐκείνους πού ἔχουν στοιχειώδη τσίπα. Ἐννοεῖται ὅτι μέσα σέ αὐτούς ΔΕΝ συγκαταλέγουμε τόν ἀντίχριστο ἑσμό τοῦ κυρίου Βαρθολομαίου Ἀρχοντώνη, ἠθικοῦ αὐτουργοῦ ὅλου αὐτοῦ τοῦ αἴσχους, πού τηρεῖ ἔνοχη σιωπή ἰχθύος (τήν ὥρα πού ἀκόμη καί ὁ Πάπας, ἔστω καί ὑποκριτικά, κάτι ἐπιχείρησε νά ψελλίσει γιά νά πάψει ὁ διωγμός), ἀλλά ἑτοιμάζει καί νέο ἐκκλησιαστικό σχίσμα στή Λιθουανία.

Σέ ὅσους ἔχουν στοιχειώδη τσίπα δέν συγκαταλέγουμε ἐπίσης, ἐννοεῖται, οὔτε τή συντριπτική πλειονότητα τῶν λυκοποιμένων τῆς ἐλλαδίτικης κατάντιας. Αὐτοί εἶναι ἄλλωστε ἐπίσης συναυτουργοί τοῦ Φαναριώτη μπροστάρη τους καί σέ αὐτό τό ἔγκλημα. Ἡ εὐαισθησία ὅλων αὐτῶν ἐξαντλεῖται στίς ἀγαπούλικες φληναφηματολογίες, στίς ἀγκαλιές μέ κάθε λογῆς αἱρετικούς καί σχισματικούς, ἀκόμη καί σέ ἡμερίδες μπαρουφολογίας περί...διωκομένων Χριστιανῶν μαζί μέ Ἀγγλικανούς «ἐπισκόπους». Στούς πραγματικούς διωγμούς ὅμως, κλείνουν ἑρμητικά στόματα, αὐτιά καί μάτια καί μέ φαρισαϊσμό ἀπίστευτο περί ἄλλα τυρβάζονται.

«Σκασίλα τους μεγάλη», ὅπως ἐπί λέξει θά ἔλεγε ἐξάλλου καί ὁ ἀγαπημένος τους πατριάρχης. Πανάξιοι ἅπαντες τῶν περιστάσεων, γιά πολλοστή φορά...

Νεκτάριος Δαπέργολας





Γιατί παραμένει ἀνέγγιχτος ἡ παπική κακοδοξία περί τοῦ ἀλαθήτου τοῦ Πάπα;


Διατί παραμένει ἀνέγγιχτος ἡ παπικὴ κακοδοξία
περὶ τοῦ ἀλαθήτου τοῦ Πάπα;

Ἰδοῦ μία ἀκόμη παραδοξότητα τῆς «Οἰκουμενικῆς Κινήσεως», ἡ φρικτὴ παπικὴ αἵρεση περὶ «ἀλαθήτου τοῦ Πάπα», παραμένει ἀνέγγιχτη. Οὐδέποτε τέθηκε, ὡς θέμα συζήτησης, στοὺς διαλόγους! Γιατί ἆραγε;

Διότι ἀποτελεῖ τὴν πεμπτουσία τοῦ Παπισμοῦ. Διότι, δι’ αὐτῆς ὁ «μαχαραγιὰς» τοῦ Βατικανοῦ καπηλεύεται τὸν ἴδιο τὸ Χριστό, «λειτουργώντας» ὡς «Χριστὸς ἐπὶ γῆς»!

Ὁ Ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς ἔδωσε τὴ σωστὴ δογματικὴ διάσταση (καὶ) αὐτῆς τῆς κακοδοξίας:

«Τὸ ἀλάθητον εἶναι φυσικὸν θεανθρώπινον ἰδίωμα καὶ φυσικὴ θεανθρώπινη λειτουργία τῆς Ἐκκλησίας ὡς Θεανθρωπίνου Σώματος τοῦ Χριστοῦ… Διὰ τοῦ δόγματος περὶ τοῦ ἀλαθήτου τοῦ πάπα εἰς τὴν πραγματικότητα ὁ πάπας ἀνεκηρύχθη εἰς Ἐκκλησίαν καὶ ὁ πάπας-ἄνθρωπος κατέλαβε τὴ θέση τοῦ Θεανθρώπου.

Αὐτὸς εἶναι ὁ τελικὸς θρίαμβος τοῦ οὑμανισμοῦ, ἀλλὰ συγχρόνως καὶ “ὁ δεύτερος θάνατος’’ (Ἀποκ. 20,14. 21,8) τοῦ παπισμοῦ, μέσῳ δὲ αὐτοῦ καὶ τοῦ κάθε οὑμανισμοῦ.

Τὸ δό­γμα περὶ τοῦ ἀλαθήτου τοῦ πάπα εἶναι ὄχι μόνο αἵρεσις, ἀλλὰ παν­αίρεσις.

Διότι καμμία αἵρεσις δὲν ἐξηγέρθη τόσον ριζοσπαστικῶς καὶ τόσον ὁλοκληρωτικῶς κατὰ τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ καὶ τῆς Ἐκκλησίας Του, ὡς ἔπραξε τοῦτο ὁ παπισμὸς διὰ τοῦ δόγματος περὶ τοῦ ἀλαθήτου τοῦ πάπα – ἀνθρώπου.

Δὲν ὑπάρχει ἀμφιβολία· τὸ δόγμα αὐτὸ εἶναι ἡ αἵρεσις τῶν αἱρέσεων, μία ἄνευ προηγουμένου ἀνταρσία κατὰ τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ. Τὸ δόγμα αὐτὸ εἶναι φεῦ! Ἡ πλέον φρικτὴ ἐξορία τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ἀπὸ τὴν γῆν»! ~ Ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς

Οἱ «δικοί» μας λοιπὸν δὲν διανοοῦνται νὰ θίξουν αὐτὴ τὴν παπικὴ κακοδοξία,διότι γνωρίζουν καλὰ πὼς ἔτσι θὰ ἀμφισβητοῦ­σαν αὐτὴ τὴν ἴδια τὴν οὐσία τοῦ Παπισμοῦ καὶ θὰ «ἐξανέμιζαν» τὶς περὶ «ἀδελφῆς ἐκκλησίας» ἀντιλήψεις τους. Γι’ αὐτὸ παραμένει ἀνέγγιχτη! Δυστυχῶς... (...)

Πηγή: orthodoxostypos.gr

http://pneumatoskoinwnia.blogspot.com/

Και όμως! Ό,τι κι αν κάνει ο Βαρθολομαίος, οι αντιοικουμενιστές θα συνεχίσουν τον χαρτοπόλεμο έχοντας εκκλησιαστική κοινωνία μαζί του και μαζί με τους ακόλουθούς του

Το δώρο του Οικουμενικού Πατριάρχη σε έναν Ουνίτη Επίσκοπο


Δώρο ένα αρχιερατικό εγκόλπιο προσέφερε σε Ουνίτη Επίσκοπο της Ουκρανικής Ελληνοκαθολικής Εκκλησίας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στην Λιθουανία.

Πρόκειται για τον Επίσκοπο Στεπάν Σους, Προϊστάμενο του Ποιμαντικού και Μεταναστευτικού Τμήματος της Ουνιτικής Εκκλησίας, ο οποίος είχε ολιγόλεπτη συνάντηση με τον Πατριάρχη.

"Ήταν μεγάλη χαρά για εμένα να λάβω ένα δώρο προσωπικά από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, που έχει πάνω μια Παναγία και που προστατεύει όσους ταξιδεύουν πολύ" - έγραψε στην προσωπική του σελίδα στο Facebook ο Ουνίτης Επίσκοπος.

Σύμφωνα με τον Επίσκοπο, η συνάντηση με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο έγινε «στο πλαίσιο της ομάδας εργασίας Διαπολιτισμικού και Διαθρησκειακού Διαλόγου, που πραγματοποιήθηκε στο Κοινοβούλιο της Δημοκρατίας της Λιθουανίας στο Βίλνιους».




Γραφείο ρεπορτάζ: romfea.gr

ΓΙΑ ΓΕΡΑ ΝΕΥΡΑ! Η ΣΥΝΟΜΩΣΙΑ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ! Ιταλός Αστυνομικός ΑΝΟΙΞΕ τό στόμα του! / Β Ι Ν Τ Ε Ο



Η εκπομπή "Fuori dal coro" μιλάει για τους αιφνίδιους θανάτους: "Εμβόλια, το μυστήριο των αιφνίδιων θανάτων" είναι το ρεπορτάζ, της Ραφαέλα Ρεγκόλι, που προβλήθηκε στις 14 Φεβρουαρίου στην εκπομπή "Fuori dal coro" από το κανάλι 4 της Ιταλικής TV, με παρουσιαστή τον Μάριο Τζορντάνο.

"Υπερβολική θνησιμότητα, αιφνίδιοι θάνατοι, παρενέργειες του εμβολίου κατά της 'κόβιντ'. 

Μετά την έρευνά μας για τη σιωπηλή σφαγή για την οποία κανείς δεν μιλάει, κάποιος αποφάσισε να σπάσει τη σιωπή. 

Εδώ είναι οι κρυμμένες αλήθειες που λογοκρίνονται συστηματικά. 

Συναντώ έναν αστυνομικό και αυτά που μας λέει για τους αιφνίδιους θανάτους μπορεί να κοστίσουν τήν δουλειά του και όχι μόνο", προλογίζει η δημοσιογράφος.

Και για τους αιφνίδιους θανάτους ανάμεσα στους αστυνομικούς, ο αστυνομικός σχολιάζει: "Κανείς δεν μιλάει γι' αυτό λόγω της μεγάλης "συνωμοσίας της σιωπής". 

Δεν γίνονται αυτοψίες γιατί υπάρχει διάταγμα που συνιστά να μην γίνονται, εκτός αν είναι απολύτως απαραίτητο. 

Και αυτοί οι θάνατοι δεν καταγράφονται. 

Σε αυτή τη χώρα πεθαίνεις δύο φορές, πεθαίνεις από την πραγματική αιτία και κατατάσσεσαι σε άλλη αιτία θανάτου.

Μεταξύ άλλων, δόθηκε συνέντευξη από τη γιατρό Μπάρμπαρα Μπαλανζόνι, η οποία μίλησε για "βιαστικές και ανεπαρκείς αυτοψίες". 

Η αναζήτηση της πρωτεΐνης αιχμής δεν γίνεται και βρισκόμαστε στα όρια αγγίζουμε τα όρια της πλαστογραφίας στη δήλωση της αιτίας θανάτου που δηλώνεται στα αρχεία".

Η ανοσολόγος ερευνήτρια Λορεντάνα Φράσκα προσθέτει: "Τα εμβόλια μπορούν να προκαλέσουν μυοκαρδίτιδα και να βλάψουν το ανοσοποιητικό σύστημα, ιδίως στον νεαρό πληθυσμό, και δεν γνωρίζουμε αν αυτό είναι μη αναστρέψιμο. 

Δεν ήταν σημαντικό για τους νέους ανθρώπους να κάνουν το εμβόλιο".






Τώρα άρχισαν οι παραδοχές για να γλυτώσουν τις ποινές. Στην Ελλάδα όμως ούτε καν αυτό συμβαίνει

Η επιστήμη ακυρώνει την επιστήμη! 
Ωμή αλλαγή στάσης και παραδοχή του Υπουργού Υγείας της Γερμανιας, ιατρού στο επάγγελμα, για μόνιμες βλάβες εξαιτίας των σκευασμάτων κατά του κορωνοϊού!

O Γερμανός Υπουργός Υγείας Karl Lauterbach που, όπως επισημαίνει ο δημοσιογράφος (ο οποίος κι αυτός άλλα έλεγε πριν), μέχρι προσφάτως υποστήριζε ως επιστήμονας, ότι τα σκευάσματα αυτά είναι ασφαλή και δεν έχουν παρενέργειες τώρα πάλι ως επιστήμονας αλλάζει την στάση του! 

Στις 12 Μαρτίου 2023 λόγω των πολλών καταγγελιών εμφανίστηκε στο τηλεοπτικό δίκτυο ZDF Heute Journal της Γερμανίας και παραδέχτηκε ότι υπάρχουν λήπτες των σκευασμάτων που υπέστησαν παρενέργειες για τις οποίες μάλιστα δεν υπάρχουν φάρμακα, δηλ. οι παρενέργειες δεν μπορούν να θεραπευθούν! 

Στην ερώτηση του δημοσιογράφου γιατί υπέγραψε την ασυλία των φαρμακευτικών εταιριών από νομικές διώξεις απάντησε με την γνωστή και στους Έλληνες δικαιολογία, «δεν ήμουν εγώ τόσο υπουργός, δεν υπέγραψα εγώ την συμφωνία». 

Μάλιστα μετά την πίεση του δημοσιογράφου ισχυρίστηκε ότι κάποιες από τις παλαιότερες δηλώσεις του ήταν ατυχείς ενώ επιβεβαίωσε την σοβαρότητα κάποιων από τις παρενέργειες με συνέπεια να αφήσουν μόνιμες σωματικές βλάβες στους εμβολιασμένους!

«Πρώτα από όλα, αυτό που συνέβη σε αυτούς τους ανθρώπους είναι απολύτως απογοητευτικό! 

Είναι πάρα πολλές οι μεμονωμένες περιπτώσεις», σημείωσε ο Lauterbach όταν του ζητήθηκε να μιλήσει για ανθρώπους που υπέστησαν σοβαρές παρενέργειες από τα εμβόλια κατά της Covid-19. «Ειλικρινά λυπάμαι πολύ για αυτούς τους ανθρώπους. Υπάρχουν σοβαρές αναπηρίες και κάποιες από αυτές θα είναι μόνιμες. Οπότε είναι δύσκολο γι’ αυτούς», συμπλήρωσε!

Ἡ Ἀποτείχιση καὶ οἱ δυσκολίες της

«Ἐάν τις αὐτὸν ὁμολογήσῃ Χριστόν, ἀποσυνάγωγος γένηται»


τοῦ Ἀδαμαντίου Τσακίρογλου

Τὸν τελευταῖο καιρὸ ἀκοῦμε καὶ διαβάζουμε, ἐμεῖς οἱ πιστοί, λόγους γιὰ διάφορα ἐνδιαφέροντα καὶ σίγουρα ψυχωφελῆ θέματα. Τὸ πιὸ σημαντικὸ ὅμως θέμα, δυστυχῶς ἀποφεύγεται –κυρίως ἀπὸ τοὺς ποιμένες– νὰ ἀναφερθεῖ: Ποιά εἶναι τὰ προβλήματα ποὺ θὰ ἀντιμετωπίσει ὁ πιστός, ὅταν ἀποφασίσει νὰ ἀποτειχιστεῖ, νὰ ἀντισταθεῖ στὴν αἵρεση καὶ νὰ διατηρήσει τὴν πίστη του καὶ πῶς πρέπει νὰ τὰ ἀντιμετωπίσει.

Ἤδη ἀπὸ τὰ παραπάνω διακρίνεται τὸ βασικὸ πρόβλημα ἑνὸς ἀγῶνος ἐνάντια στὴν αἵρεση: Ὁ ἀγῶνας εἶναι πολυμέτωπος, σύνθετος καὶ ἀγγίζει ὅλες τὶς πλευρὲς τῆς ζωῆς μας, ἄνευ ἐξαιρέσεως. Αὐτὸς εἶναι καὶ ὁ λόγος ποὺ τὸν καθιστᾶ ὡς τὸν πιὸ δύσκολο ἀγῶνα τῆς ζωῆς μας, ἀλλὰ καὶ ὡς τὴν πιὸ μεγάλη εὐκαιρία νὰ ἀποδείξουμε, ἂν πραγματικὰ παρὰ τὶς ἁμαρτίες μας ἀγαποῦμε τὸν Χριστό, ὅπως Aὐτὸς θέλει νὰ τὸν ἀγαποῦμε, ἐν πλήρῃ ἐπιγνώσει τῶν ἁμαρτιῶν καὶ ἀδυναμιῶν μας, ἐν πλήρει ἐπιγνώσει τοῦ ἐλέους Του, ἐν πλήρει ἐπιγνώσει τῆς Ἀληθείας Του καὶ τῆς ἀδιαπραγμάτευτης φύσης της, μισούμενοι μὲν ἀλλὰ ἀγαπῶντες, διωκώμενοι μὲν ἀλλὰ εὐχαριστοῦντες, ὑβριζόμενοι μὲν ἀλλὰ εὐλογοῦντες, πέφτοντας μὲν ἀλλὰ καὶ πάλι ἀνυψούμενοι ὁμολογώντας τὸ ὄνομά Του.

Τὰ προβλήματα τῶν ἀποτειχισμένων θὰ μποροῦσε κανεὶς νὰ τὰ χωρίσει σὲ τρεῖς κατηγορίες: Τὰ πνευματικά, τὰ κοινωνικά, τὰ προσωπικά.

Τὰ πνευματικὰ προβλήματα ἐντοπίζονται στὸ γεγονός, ὅτι λόγῳ τῆς ἀποτείχισης δὲν ἔχει πιὰ ὁ πιστὸς τὴν εὐκαιρία καὶ εὐκολία νὰ ἀσκεῖ τὰ πνευματικά του καθήκοντα, ὅπως τὰ ἀσκοῦσε πρῶτα. Οἱ ἀποτειχισμένοι ἱερεῖς καὶ πνευματικοὶ εἶναι λίγοι, ἴσως ἐλάχιστοι, οἱ ναοὶ ἀκόμα λιγότεροι καὶ συχνὰ σὲ μεγάλες ἀποστάσεις. Ὁ πιστὸς συχνὰ μόνος του δὲν μπορεῖ πιὰ νὰ ἐξομολογεῖται μὲ τὴν συχνότητα ποὺ τὸ ἔκανε πρῶτα, δὲν μπορεῖ πιὰ νὰ κοινωνάει μὲ τὴν συχνότητα ποὺ κοινωνοῦσε πρῶτα, δὲν μπορεῖ πιὰ νὰ ἔχει μία εὐρεῖα δυνατότητα ἐπιλογῆς πνευματικοῦ, ὅπως τὴν εἶχε πρῶτα. Σημειωτέον ὅτι καὶ οἱ ἀποτειχισμένοι ρασοφόροι ὡς ἄνθρωποι κι αὐτοί, ὅπως κι ἐμεῖς, μπορεῖ νὰ μὴν μᾶς ἱκανοποιοῦν μὲ τὴν πνευματική τους κατάσταση, μπορεῖ νὰ ζητοῦν νὰ ἀκολουθοῦμε αὐτοὺς κι ὄχι τὸν Χριστό, μπορεῖ οἱ διχόνοιες ποὺ προκαλοῦνται μέσῳ αὐτῶν νὰ μᾶς ἀποθαρρύνουν, γεγονὸς ποὺ κάνει τὴν δυνατότητα ἐπιλογῆς ἀκόμα πιὸ δύσκολη. Ἔτσι ὁ πιστὸς καλεῖται πολλὲς φορὲς νὰ ἀσκεῖ τὰ καθήκοντά του στὸ σπίτι του, μόνος καὶ ταραγμένος, ἀβέβαιος γιὰ τὸ μέλλον μὲ μόνους ὁδηγοὺς τὴν Ἁγία Γραφὴ καὶ τοὺς ἁγίους Πατέρες.

Τὰ κοινωνικὰ προβλήματα εἶναι συνδεδεμένα μὲ τὰ πνευματικά. Ἐπειδὴ ὁ πιστὸς προσπαθεῖ νὰ διατηρήσει αὐτὴν τὴν σταθερὴ στὴν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας στάση, ἔρχεται σὲ ἀντίθεση μὲ τὸ κοινωνικό του περιβάλλον καὶ καταλήγει στὴν κοινωνικὴ ἀπομόνωση, γίνεται δηλαδὴ αὐτὸ ποὺ ἀναφέρει τὸ σημερινὸ Εὐαγγέλιο: Ἐπειδὴ ὁμολογεῖ τὸν Χριστό, γίνεται ἀποσυνάγωγος «ἐάν τις αὐτὸν ὁμολογήσῃ Χριστόν, ἀποσυνάγωγος γένηται» (Ἰω. 9,22). Ἐδῶ ἡ λέξη ἀποσυνάγωγος δὲν ἔχει μόνο θρησκευτικὸ ἀλλὰ καὶ κοινωνικὸ περιεχόμενο. Ὁ εὐρὺς κοινωνικὸς κύκλος τὸν καταδικάζει, ἡ πρώην ἐνορία του τὸν θεωρεῖ σχισματικὸ ἢ πλανεμένο. Οἱ αἱρετικοὶ ψευδοεπίσκοποι καὶ οἱ λυκοποιμένες πνέουν μένεα ἐναντίον του. Φίλοι τὸν ἐγκαταλείπουν, συγγενεῖς τὸν ἀρνοῦνται, στὸν στενὸ οἰκογενειακό του κύκλο δημιουργοῦνται διαμάχες μὲ πολλὲς φορὲς ὀδυνηρότατο καὶ ἀφόρητο νὰ ἀντιμετωπιστεῖ ἀποτέλεσμα.

Τὰ προσωπικὰ προβλήματα εἶναι ἀπόλυτα συνδεδεμένα μὲ τὰ δύο παραπάνω. Ὁ πιστὸς παράλληλα μὲ τὴν ἀντιμετώπιση τῆς αἱρέσεως ἔχει νὰ πολεμήσει ἄλλον ἕναν τρομερὸ ἀντίπαλο, τὸν ἑαυτό του τὸν ἴδιο. Τώρα μάλιστα λόγῳ τῶν πνευματικῶν καὶ κοινωνικῶν προβλημάτων καὶ δυσκολιῶν, ὁ πόλεμος αὐτὸς εἶναι πιὸ δύσκολος καὶ ἀδυσώπητος. Ὁ πιστὸς βλέπει τὴν προσωπική του πνευματικὴ φτώχεια. Βλέπει τὰ πολλὰ πάθη του, τὰ ὁποῖα φυσικὰ δὲν ἀνήκουν σὲ ἕναν ὁμολογητὴ τῆς Πίστεως, ἀνήκουν ὅμως στὴν ἀνθρώπινη φύση. Ὁ πιστὸς βρίσκεται πολλὲς φορὲς ἀντιμέτωπος μὲ τρομερῆς σημασίας γιὰ τὴν ζωή του διλήμματα, πρέπει νὰ πάρει μόνος του –ἀφοῦ ὁ πνευματικὸς ἢ βρίσκεται μακριὰ ἢ πρὸ στιγμῆς δὲν ὑπάρχει– σημαντικὲς ἀποφάσεις. Βομβαδίζεται καὶ βασανίζεται ἀπὸ ἀμφιβολίες, ἐρωτήσεις, πειρασμούς, κρίσεις καὶ κατακρίσεις. Ἀπὸ τὴν μία τὸν βασανίζει ἡ ἀνάγκη ἀπόδοσης δικαιοσύνης καὶ καταπολέμησης τῆς ἀδικίας ποὺ γίνεται. Καὶ ἀπὸ τὴν ἄλλη καλεῖται σὲ αὐτὲς τὶς καταστάσεις νὰ κάνει αὐτὸ ποὺ ἔκαναν οἱ Ἅγιοι Πατέρες χωρὶς πολλὲς φορὲς ἀκόμα νὰ εἶναι ἕτοιμος.

Ἰδίως γιὰ τὸν σημερινὸ ἄνθρωπο τῆς ἄνεσης, τῆς καλοπέρασης, τοῦ καταναλωτισμοῦ, τοῦ ναρκισσισμοῦ, τῆς εὐσεβοφάνειας, τῆς ἐκκοσμίκευσης, τῆς ἀνάγκης ἀναγνώρισης ἀπὸ τὸν ἄλλον, τῆς ἀνασφάλειας καὶ τῆς φοβίας, τῆς πνευματικῆς ἀποχαύνωσης σὲ σχέση μὲ τοὺς Χριστιανοὺς τῶν παλαιοτέρων χρόνων, ὅλα αὐτὰ εἶναι διπλὰ πιὸ δύσκολα, ναὶ φαίνονται ἀσήκωτα ἢ ἀκατόρθωτα. Πῶς θὰ ἀντιμετωπίσει ὁ ἀποτειχισμένος πιστὸς ὅλα αὐτά; Ἡ λύση ἔρχεται ἀπὸ τὸν Χριστὸ καὶ τὴν διαχρονικὴ ἀπόδειξη τῶν λόγων Του στὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας. Ὁ Χριστὸς προειδοποίησε τοὺς Χριστιανούς, ὅτι τοὺς στέλνει ὡς πρόβατα ἐν μέσῳ λύκων (Ματθ. 10, 16). Μᾶς προειδοποίησε: «προσέχετε δὲ ἀπὸ τῶν ἀνθρώπων· παραδώσουσι γὰρ ὑμᾶς εἰς συνέδρια, καὶ ἐν ταῖς συναγωγαῖς αὐτῶν μαστιγώσουσιν ὑμᾶς· καὶ ἐπὶ ἡγεμόνας δὲ καὶ βασιλεῖς ἀχθήσεσθε ἕνεκεν ἐμοῦ εἰς μαρτύριον αὐτοῖς καὶ τοῖς ἔθνεσιν... παραδώσει δὲ ἀδελφὸς ἀδελφὸν εἰς θάνατον καὶ πατὴρ τέκνον, καὶ ἐπαναστήσονται τέκνα ἐπὶ γονεῖς καὶ θανατώσουσιν αὐτούς· καὶ ἔσεσθε μισούμενοι ὑπὸ πάντων διὰ τὸ ὄνομά μου· ὁ δὲ ὑπομείνας εἰς τέλος οὗτος σωθήσεται... Οὐκ ἔστι μαθητὴς ὑπὲρ τὸν διδάσκαλον οὐδὲ δοῦλος ὑπὲρ τὸν κύριον αὐτοῦ. ἀρκετὸν τῷ μαθητῇ ἵνα γένηται ὡς ὁ διδάσκαλος αὐτοῦ, καὶ ὁ δοῦλος ὡς ὁ κύριος αὐτοῦ. εἰ τὸν οἰκοδεσπότην Βεελζεβοὺλ ἐκάλεσαν, πόσῳ μᾶλλον τοὺς οἰκιακοὺς αὐτοῦ; Μὴ οὖν φοβηθῆτε αὐτούς·... καὶ μὴ φοβεῖσθε ἀπὸ τῶν ἀποκτεννόντων τὸ σῶμα, τὴν δὲ ψυχὴν μὴ δυναμένων ἀποκτεῖναι·φοβήθητε δὲ μᾶλλον τὸν δυνάμενον καὶ ψυχὴν καὶ σῶμα ἀπολέσαι ἐν γεέννῃ. οὐχὶ δύο στρουθία ἀσσαρίου πωλεῖται; καὶ ἓν ἐξ αὐτῶν οὐ πεσεῖται ἐπὶ τὴν γῆν ἄνευ τοῦ πατρὸς ὑμῶν. ὑμῶν δὲ καὶ αἱ τρίχες τῆς κεφαλῆς πᾶσαι ἠριθμημέναι εἰσί. μὴ οὖν φοβηθῆτε· πολλῶν στρουθίων διαφέρετε ὑμεῖς. Πᾶς οὖν ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς· ὅστις δ’ ἂν ἀρνήσηταί με ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ἀρνήσομαι αὐτὸν κἀγὼ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς. Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην ἐπὶ τὴν γῆν· οὐκ ἦλθον βαλεῖν εἰρήνην ἀλλὰ μάχαιραν. ἦλθον γὰρ διχάσαι ἄνθρωπον κατὰ τοῦ πατρὸς αὐτοῦ καὶ θυγατέρα κατὰ τῆς μητρὸς αὐτῆς καὶ νύμφην κατὰ τῆς πενθερᾶς αὐτῆς· καὶ ἐχθροὶ τοῦ ἀνθρώπου οἱ οἰκιακοὶ αὐτοῦ. Ὁ φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ φιλῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὃς οὐ λαμβάνει τὸν σταυρὸν αὐτοῦ καὶ ἀκολουθεῖ ὀπίσω μου, οὐκ ἔστι μου ἄξιος. ὁ εὑρὼν τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἀπολέσει αὐτήν, καὶ ὁ ἀπολέσας τὴν ψυχὴν αὐτοῦ ἕνεκεν ἐμοῦ εὑρήσει αὐτήν» (Ματθ. 10, 16-39).

Εἶναι συγκλονιστικὸ πόσες φορὲς μᾶς λέει ὁ Κύριος «μὴ φοβηθεῖτε» καὶ ἐπίσης συγκλονιστικὴ εἶναι ἡ μία μόνο φορὰ ποὺ μᾶς λέει «νὰ φοβηθοῦμε»: Ὅταν ὑπάρχει ἡ πιθανότητα νὰ χαθοῦμε, νὰ χάσουμε τὸν Χριστὸ καὶ τὴν αἰώνια κοινωνία μαζί Του. Αὐτὸ εἶναι τὸ διακύβευμα στὴν ζωή μας ὡς Χριστιανοί. Πρέπει νὰ πάθουμε γιὰ νὰ βροῦμε, νὰ συσταυρωθοῦμε γιὰ νὰ ἀντέξουμε. Καὶ αὐτὸ πρέπει να προσπαθήσουμε παρὰ τὶς ἁμαρτίες μας νὰ μὴ χάσουμε. Οἱ προγονοί μας Χριστιανοὶ ὑπέφεραν περισσότερα ἀπὸ ἐμᾶς καὶ ἀκριβῶς αὐτὰ τὰ βάσανά τους καὶ ἡ ὑπομονὴ ποὺ ἔδειξαν εἶναι ἡ παρακαταθήκη ποὺ μᾶς ἄφησαν: «Κεφάλαιον δέ τοῦ κακοῦ οἱ λαοί, τοὺς τῶν προσευχῶν καταλιπόντες οἴκους ἐν ταῖς ἐρήμοις συνάγονται θέαμα ἐλεεινόν, γυναῖκες καὶ παιδία καί γέροντες καὶ οἱ ἄλλως ἀσθενεῖς ἐν ὄμβροις λαβροτάτοις καὶ νιφετοῖς καί ἀνέμοις καὶ παγετῷ τοῦ χειμῶνος, ὁμοίως δὲ καὶ ἐν θέρει ὑπὸ τὴν φλόγα τὴν τοῦ ἡλίου, ἐν τῷ ὑπαίθρῳ ταλαιπωροῦντες. Καὶ ταῦτα πάσχουσι διὰ τὸ τῆς πονηρᾶς ζύμης Ἀρείου γενέσθαι μὴ καταδέχεσθαι» (Μ. Βασιλείου ἐπιστ. 242, Τοῖς Δυτικοῖς, ΕΠΕ 2, 28). Καὶ ἀλλοῦ: «ἐβεβηλώθη τὰ ἅγια, φεύγουσι τοὺς εὐκτηρίους οἴκους οἱ ὑγιαίνοντες τῶν λαῶν ὡς ἀσεβείας διδασκαλεῖα, κατὰ δὲ τὰς ἐρημίας πρὸς τὸν ἐν τοῖς οὐρανοῖς Δεσπότην μετὰ στεναγμῶν καὶ δακρύων τάς χεῖρας αἴρουσιν...» (Μ. Βασιλείου, ἐπιστ. 92, Πρός Ἰταλούς καί Γάλλους Ἐπισκόπους, ΕΠΕ 3, 86 ΒΕΠΕΣ 55, 122).

Καὶ γιὰ νὰ μὴν ὑπάρξουν παρεξηγήσεις, αὐτὰ ποὺ παραθέτω, τὰ παραθέτω πρῶτα γιὰ τὸν ἑαυτό μου. Τὰ γράφω γιὰ νὰ τὰ ἀκούω πρῶτος ἐγώ.

Ἡ τιμὴ ποὺ ἐκφράζει ὁ 15 ος Κανόνας γιὰ τοὺς ἀποτειχισμένους, ἐκφράζεται γιατὶ ἡ ἀποτείχιση εἶναι μαρτύριο, εἶναι ἀγώνας, εἶναι πόλεμος μὲ μὴ σίγουρη τὴν ἐν ζωῇ ἐμπειρία τῆς νίκης. Εἶναι τιμὴ ποὺ κερδίζεται μὲ θυσίες καὶ μὲ αὐταπάρνηση. Εἶναι τιμὴ ἀνάληψης τοῦ προσωπικοῦ σταυροῦ. Εἶναι τιμὴ ποὺ δὲν εἶνια σίγουρο ὅτι μπορεῖ νὰ κερδιθεῖ. Γι’ αὐτὸν τὸν λόγο καὶ οἱ Ἅγιοι μᾶς προειδοποίησαν γιὰ αὐτοὺς τοὺς ἔσχατους καιρούς, μᾶς εἶπαν, ὅτι λόγῳ τῶν δυσκολιῶν θὰ δικαιωθεῖ, ὅποιος ἀντέξει, ἀκριβῶς ἐξ αἰτίας αὐτῶν τῶν δυσκολιῶν μέχρι τέλους. Ὑπομονὴ πρέπει νὰ δείξουμε καὶ πίστη «ὁ δὲ ὑπομείνας εἰς τέλος οὗτος σωθήσεται». Κι ἂν μᾶς ἐγκαταλείψουν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι, μόνοι μας δὲν θὰ εἴμαστε. Διότι ὁ Κύριος καὶ Σωτήρ μας, ὁ μόνος ποὺ δὲν παίρνει τὸν λόγο Του πίσω, μᾶς ὑποσχέθηκε:

«Ἰδοὺ ἐγὼ μεθ’ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος» (Ματθ. 28, 20).

Χριστὸς ἀνέστη

Ἀδαμάντιος Τσακίρογλου


Ἰωσὴφ Βρυέννιος. Μήνυμα ἀφυπνίσης μέσα ἀπὸ τοὺς αἰῶνες στοὺς σημερινοὺς ὀρθόδοξους μοναχούς

ΜΗΝΥΜΑ ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ ΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΡΕΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΜΟΝΑΧΟΥΣ



«Ἡμεῖς ἕνεκα τῆς πίστεώς μας ἐστερήθημεν πόλεις, χώρας, ἀγρούς, ἀμπελῶνας, ἀρχάς, τιμάς, χρήματα, ἐπιπλέον δὲ ἐγίναμεν καὶ ὄνειδος πᾶσιν ἀνθρώποις καὶ λοιπὸν τώρα θὰ γίνωμεν ἀποστάται τῆς πίστεώς μας αὐτῆς;»

Ιωσήφ Βρυέννιος