«Εάν δε οι ρηθέντες πρόεδροι ήναι αιρετικοί, και την αίρεσιν αυτών κηρύττουσι παρρησία, και δια τούτο χωρίζονται οι εις αυτούς υποκείμενοι, και προ του να γένη ακόμη συνοδική κρίσις περί της αιρέσεως ταύτης, οι χωριζόμενοι αυτοί, όχι μόνον δια τον χωρισμόν δεν καταδικάζονται, αλλά και τιμής της πρεπούσης, ως Ορθόδοξοι, ήναι άξιοι, επειδή, όχι σχίσμα επροξένησαν εις την Εκκλησίαν με τον χωρισμόν αυτόν, αλλά μάλλον ηλευθέρωσαν την Εκκλησίαν από το σχίσμα και την αίρεσιν των ΨΕΥΔεπισκόπων αυτών. Όρα και τον λα’. Αποστολικόν.»
Ο 15ος όπως είναι γραμμένος δεν φαίνεται να υποχρεώνει την διακοπή μνημοσύνου, αλλά, θεωρεί ως αυτονόητο τον χωρισμό, την αποτείχιση εκ των αιρετικών προέδρων, διότι έτσι απαλλάσσουν και ελευθερώνουν οι διακόπτοντες το μνημόσυνον, την Εκκλησίαν από το σχίσμα και την αίρεση. Γι’ αυτό άλλωστε τους αποδίδει πρέπουσα τιμή χαρακτηρίζοντάς τους ΑΞΙΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ!
Αυτό μας λέει ξεκάθαρα ο 15ος Κανόνας και όχι κάτι άλλο..!
Το τι πρέπει να κάνουμε μας το δίδαξε πρώτος ο Κύριός μας με το:
«Αλλοτρίων την φωνήν δεν θα ακολουθήσουν αλλά θα φύγουν μακριά»!
Μας το είπαν και όλοι οι Άγιοί μας, μάλιστα ο Απόστολος Παύλος μας παρακαλεί να πράξουμε ανάλογα:
«Σας παρακαλώ δε, αδελφοί, να παρακολουθείτε σαν άγρυπνοι σκοποί εκείνους, που δημιουργούν τας διαιρέσεις και τα σκάνδαλα και πολιτεύονται αντίθετα προς την Αποστολικήν διδασκαλίαν, την οποίαν σεις εμάθατε. ΣΗΜΑΔΕΥΣΑΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΦΥΓΕΤΕ ΜΑΚΡΑΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ.» (Ρωμ. ιστ’17)
Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε σε πλείστα χωρία των Αγίων Πατέρων που μας προτρέπουν να φεύγουμε μακριά από τα τέκνα της κατάρας , κατά τον Απόστολο Πέτρο και που είναι διεστραμμένα, κατά τον Απόστολο Παύλο.
Υπακοή κάνουμε και εφαρμόζουμε ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΘΕΟΦΟΡΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ, που ενώ ο 15ος κανόνας είναι μόνο ένας ,εντούτοις οι λόγοι που έχουν σχέση με τον 15ο κανόνα των Αγίων μας και του Κυρίου είναι πάρα-πολλοί!
Πως δέχεσθε επομένως, να μνημονεύετε και να βρίσκεστε μαζί με αυτούς που σεις οι ίδιοι λέτε ότι :
«θέτουν ουσιαστικώς εαυτούς εκτός Εκκλησίας» δεν τους «εξωεκκλησιάζουμε» εμείς ,αλλ’ οι πράξεις και οι ενέργειές τους».
Από τη μια μας λέτε λοιπόν, ότι δεν αποτειχίζεσθε, αλλά παρόλ’ αυτά βρίσκεσθε σε κοινωνία μετά των ακοινωνήτων που εσείς οι ίδιοι λέτε πως είναι εκτός Εκκλησίας!
Σας ΥΠΕΡ-αγαπάμε και το γνωρίζετε πολύ καλά, αλλά δεν δεχόμαστε να μας λέτε ότι:
«αποτείχιση είναι το τούβλο… που έφυγε από τον τοίχο»!!
Ούτε μπορούμε να δεχθούμε ότι:
« δεν κινδυνεύουμε από τους αιρετικούς»!!
Ούτε δεχόμαστε ότι :
«είμαστε όλοι αιρετικοί»!!
Δεν γνωρίζω για τους αδελφούς, αλλά για την αναξιότητά μου, σας βροντοφωνάζω ότι είμαι ο αμαρτωλότερος όλων, αλλά ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ, αλλά ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ!!
Οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί δεν έχουν κανένα άλλο «όπλο» διαμαρτυρίας παραμόνο την ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ μέσω της οποίας προφυλάσσουν την Εκκλησία του Χριστού από το σχίσμα των ψευδ-επισκόπων και ψευδο-διδασκάλων, προφυλάσσουν την Πίστη τους από τους επικίνδυνους ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ, ενώ ταυτόχρονα κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στους «εφησυχασμένους»!
Από εσάς περιμένουμε να σκεφτείτε καλύτερα και να αναθεωρήσετε το:
«Ἡ πρωτοβουλία μας αὐτή ἀποτελεῖ τήν ἐλάχιστη ἀνταπόκρισή μας στήν παρακαταθήκη τῶν Ἁγίων μας, στό καθῆκον μας πρός τήν Μία, Ἁγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία μας. Ἀποτελεῖ τήν ἐπιβαλλόμενη ὑπακοή μας στούς Ἁγίους Πατέρες μας,(….)»
Διότι οι Άγιοι Πατέρες μας συμβούλεψαν ΥΠΑΚΟΗ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΩΦΕΛΙΜΑ!
Με εν Χριστώ αγάπη και ενδιαφέρον
Γεώργιος Φλώρος