.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Η ταπείνωση θα σου ανοίξει τις πόρτες του Ουρανού...ενώ η υπερηφάνεια θα τις κλείσει!


Ο ταπεινός ασχολείται με τον εαυτό του... 
... ο υπερήφανος ασχολείται με τους άλλους...

Ο ταπεινός γνωρίζει τον εαυτό του... 
... ο υπερήφανος δεν γνωρίζει τον εαυτό του...

Ο ταπεινός δέχεται με υπομονή ό,τι δεν μπορεί ν’ αλλάξει και περιμένει... 
... ο υπερήφανος θέλει να γίνονται όλα όπως τα θέλει και όταν τα θέλει...

Ο ταπεινός αναπαύεται και αναπαύει... 
... ο υπερήφανος αναστατώνεται και αναστατώνει...

Ο ταπεινός παίρνει όλα τα σφάλματα πάνω του... 
... ο υπερήφανος τα μεταβιβάζει στους άλλους...

Ο ταπεινός δοξάζει και ευγνωμονεί το Θεό για όλα! 
... ο υπερήφανος δεν είναι ποτέ ευχαριστημένος και όλα τον ενοχλούν...

Ο ταπεινός θα υψωθεί από τον Θεό! 
... ο υπερήφανος θα ταπεινωθεί από τον Θεό...

Αν αγαπήσεις την ταπεινοφροσύνη, θα γίνεις μερίδα του Χριστού... 
... αν αγαπήσεις την υπερηφάνεια, θα γίνεις μερίδα των δαιμόνων...

Η ταπείνωση κάνει τον άνθρωπο θεό! 
... η υπερηφάνεια έκανε τους αγγέλους δαίμονες...

Η ταπείνωση θα σου ανοίξει τις πόρτες του Ουρανού... 
... ενώ η υπερηφάνεια θα τις κλείσει!

Άγιος Ευμένιος Σαριδάκης




"Ο σατανάς ξέρετε πως έρχεται στον κόσμο ;


"Ο σατανάς ξέρετε πως έρχεται στον κόσμο; 
Μέσω της ψυχής κάθε ανθρώπου που γεννιέται.
Κάθε άνθρωπος πού γεννιέται, φέρνει και διάβολο μες την ψυχή του. Γι'αυτό η θεολογία η παλιά του λαού κάθε έναν κατ 'αναλογια του γένους, έλεγε η δράκος ή δρακουλα.
Δεν έλεγε μπέμπης που λένε τώρα ή αγγελάκι που λένε οι αμυαλες μανάδες οι σημερινές.
Αβαπτιστο παιδί και είναι αγγελάκι; 
Πήγες ποτέ σου να ακούσεις τους εξορκισμους που διαβάζει ο παπάς όταν πρόκειται να βαπτιστεί το παιδί; Πήγες να ακούσεις την πάλη; 
Μάλιστα αν είναι παπάς που καταλαβαίνει τι κάνει,να δείτε πως παλεύει με τον διάβολο να βγάλει του παιδιού το σατανά μέσα από την καρδιά του. Που το φυσάει, που το ξορκαει, του κοινοποιεί έξωση την ημέρα του βαπτίσματος για να το καθαρίσει. Μαύρη είναι η ψυχούλα του. Πεθαμένο έρχεται,νεκρό.Ζωντανό- νεκρό.

Γι'αυτό θαπτεται. Η κολυμβήθρα είναι τάφος. Δεν είναι κουμπαρια, ούτε να δείξει τα στήθη της πάνω η αμυαλη κουμπάρα και η άπιστη απάνω στην Αγία κολυμβήθρα. Δεν είναι αυτό.
Είναι μυστήριο και πάλη με τον σατανά.
Να βγει ο σατανάς μέσα από το παιδί και να γίνει καινούργια ψυχή. Ένα κάρβουνο ψυχή ,να γίνει κόκκινη ψυχή. Γι'αυτό και αμέσως το παιδί το παίρνουν και το πηγαινουν και το κοινωνουν .Βαφτίσια δεν γίνονταν ούτε τα απόγευμα, ούτε τα μεσημέρια, ούτε ποτέ άλλοτε όπως τα κάναμε κοσμικά γεγονότα σήμερα.Τα βαφτίσια γίνονταν το πρωί στον Όρθρο και παρέμειναν οι νεοφώτιστοι εκεί και έστω μετά φόβου ,ερχόντουσαν και κοινωνουσαν.
Γιατί ο σκοπός του βαπτίσματος είναι να μας καθαρίσουν από του διαβόλου τα έργα,αν είμαστε μεγάλοι και από το προπατορικό αμάρτημα και να μας συνδέσει με τον Χριστό, με το Αγιο Ποτηριο, με την Θεία Κοινωνία .Αυτός είναι ο σκοπός.
Τι λοιπόν εάν σατανάς δεν υπήρχε, τι δουλειά έχει ο ιερέας στη μέση και τι θέση έχει το βάπτισμα.
Αν σατανάς δεν υπήρχε, τι θέση έχει η εξομολόγηση. Αυτός είναι που λύνει, o ιερέας, με την εντολή του Ιησού, τα αμαρτήματα του ανθρώπου.

Ασθενησε κάποιος .Ποιός την δημιουργεί την ασθένεια; Ο σατανάς δημιουργεί την ασθένεια.
Ο Θεός είναι απείραχτος κακών.
Ο Θεός έφτιαξε ευχέλαιο να γίνει, για να σηκωθεί ο καμνον,ο ασθενής.

Γιατί αγιάζει το ύδωρ ,κάνει τον αγιασμό και το παίρνεις εσύ νοικοκυρά και το παίρνω εγώ και το πηγαίνω στο σπίτι και αρχίζω και ραντιζω ;Τι κάνω; Κοινοποιω έξωση απο τα δωμάτια στο διάβολο .Να φύγει ο διάβολος από το σπίτι.Αυτό τον σκοπό έχει ο αγιασμός που πηγαίνει στο σπίτι .Θα πει κανείς .Οταν πηγαίνει ο αγιασμός στο σπίτι, φεύγει ο διάβολος ;
Αν υπάρχει αγιασμός στο σπίτι και ο αγιαζων εις την καρδίαν, φεύγει ο διάβολος.
Αν όμως υπάρχει μόνο αγιασμός και δεν υπάρχει ο αγιαζων είς την καρδίαν ο Χριστός ,δεν φεύγει ο διάβολος. Δεν φοβάται τους Σταυρούς, δεν φοβάται τα θυμιαματα ο διάβολος.
Τον Χριστό φοβάται. Γιατί πολλοί άνθρωποι στέλνουν την πρώτη του μηνός και παίρνουν αγιασμό από την Εκκλησία, αλλά δεν έχουν σχέση με την Εκκλησία.

Ούτε εξομολογούνται, ούτε Κοινωνουν, ούτε παιδιά κανουν, κλέβουν,ατιμαζουν, παρανομα ζουν, έχουν παρθεί ξαδέρφια, κουμπάροι, συγγενείς, έχουν αιμομιξία και τα λοιπά, εντούτοις παίρνουν αγιασμό και των Φώτων .Τι βγαίνει από αυτό; Δεν φεύγει ο διάβολος.
Έχει στρογγυλόκαθισει μάλιστα. Δεν πρόκειται να του κοινοποιήσει έξωση κανένας απο εκεί."

Δημήτριος Παναγόπουλος-Ιεροκήρυκας


«Eις τό απώτερο μέλλον…»


»Eις το απώτερο μέλλον, δεν θα υπάρχουν Παλαιοημερολογίτες και Νεοημερολογίτες, θα υπάρχουν σ φ ρ α γ ι σ μ έ ν ο ι και α σ φ ρ ά γ ι σ τ ο ι…»

Παλαιός Ηγούμενος Αγιορείτης
φωτο:Μοναχός Νήφων Κουτλουμουσιανός 
(1887 – 31η Δεκεμβρίου 1953)


Εδώ (σε ένα κουτί)...


Εδώ (σε ένα κουτί)... συγκεντρώνεται η συνεχής προσπάθεια από εμάς των ανθρώπων να αποδείξουμε ότι έχουμε δίκιο, εδώ είναι η σύγχρονη προσπάθεια μας για ” επιτυχία και μια λαμπερή καριέρα “, εδώ είναι όλο το εγώ μας, όλη η περηφάνια μας, όλα τα γήινα πλούτη και περιουσίες που οπότε μαζέψαμε επιμελώς.
Εδώ συγκεντρώνονται τα πάντα – όλη η τρέλα των ανθρώπων. 
Αντί να πλουτίσουμε πνευματικά, πλουτίσαμε υλικά.
Έχουμε σπαταλήσει όλη μας τη ζωή κυνηγώντας τον άνεμο και οι ψυχές μας έχουν μείνει γυμνές και αδύναμες, γεμάτες διαβολικά πάθη και ανάξιες της Βασιλείας των Ουρανών.
Θεέ, ελέησον!!





Για όσους διαπράττουν την ανομία, ο Θεός μεταβάλλεται σε πυρ καταναλίσκον


"Ας μη μας ξεγελούν διάφοροι χαζοχαρούμενοι κήρυκες του Χρι­στιανισμού, που μας παρουσιάζουν τον Θεό όλο καλοσύνη και όλο ζά­χαρη.
Για όσους διαπράττουν την ανομία, ο Θεός μεταβάλλεται σε πυρ καταναλίσκον."

Μακαριστός γέροντας Δανιήλ Γούβαλης





Ἐπιστολή Ἀρχιμ. Μάξιμος Καραβᾶ, πρός τὸν Οἰκουμενι(στὴν)κὸν Πατρ. Κων/πόλεως Βαρθολομαῖον



Γράφει ὁ Ἀρχιμ. Μάξιμος Καραβᾶς,
Ἡγούμενος Ἱ. Μονῆς Ἁγίας Παρασκευῆς Μηλοχωρίου Ἐορδαίας

Θὰ ἔχετε ἀκούσει, Παναγιώτατε, τὴν λαϊκὴν παροιμίαν πού λέγει: «Πές μου τοὺς φίλους σου νὰ σοῦ πῶ ποιὸς εἶσαι». Ἢ τὸ τοῦ Ἀποστόλου «φθείρουσιν ἤθη χρηστὰ ὁμιλίαι κακαὶ» (Α΄ Κορ. 15, 33) Καὶ ἐξηγοῦμαι: Ποῖοι εἶναι οἱ ἀγαπητοὶ καὶ πεφιλημένοι σας φίλοι;

Τὰ πιστὰ τέκνα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας πού ἀγωνίζονται καὶ ἀγωνιοῦν γιὰ τὰ δρώμενα στὸν χῶρο τῆς Ὀρθοδοξίας ἢ οἱ παντὸς τύπου αἱρετικοί, Πάπας, Προτεστάντες, Ἑβραῖοι, Μασόνοι, Μουσουλμάνοι, Βουδισταί, Μάγοι καὶ λοιποί;

Δὲν θὰ ἀσχοληθοῦμε ὅμως μὲ ὅλους αὐτούς, ἀλλὰ μὲ τοὺς δύο πρώτους, Πάπα καὶ Προτεστάντες, ἵνα μὴ μακρύνωμεν τὸν λόγον. Καὶ ἐρωτῶ; Ποία εἶναι ἡ μεγάλη σας ἀγάπη, ὁ οὐρανομήκης ἔρωτάς σας; Ὁ Χριστὸς ἢ ὁ ἀντίχριστος Πάπας, ὅπως τὸν ἀποκαλεῖ ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, τὸν ὁποῖον Πάπα ἡ πρώτη (Α΄) Βατικανὴ Σύνοδος (1870) ἀνεκήρυξε ἀνώτερον τοῦ Θεοῦ ἀποφανθεῖσα ὅτι: «Ἐάν ὁ Πάπας ἔχη ἀποφανθῆ γιά κάποιο θέμα καί ἡ γνώμη τοῦ Θεοῦ εἶναι διαφορετικὴ τῆς γνώμης τοῦ Πάπα, θά πρέπη ὁ Θεος νά ἀνακαλέση τὴν γνώμην Του καί νά συμφωνήση μέ τήν γνώμη τοῦ Πάπα».

Τοῦτο, οὔτε ὁ Ἑωσφόρος δὲν διενοήθη νὰ τὸ ἐπιθυμήση, ἀλλὰ μόνον διενοήθη νὰ γίνει ἴσος μὲ τὸν Θεὸ καὶ ἀμέσως ἀπὸ φωτεινὸς ἄγγελος ἔγινε σκοτεινὸς δαίμονας.

Πόσον σκοτεινότερος τοῦ Ἑωσφόρου εἶναι ὁ Πάπας καὶ ἀκόμα σκοτεινότεροι τοῦ Πάπα εἶναι οἱ Ὀρθόδοξοι χριστιανοὶ κληρικοὶ καὶ λαϊκοὶ πού τὸν τιμοῦν καὶ τὸν ἀκολουθοῦν; Ὑπάρχει μεγαλυτέρα προδοσία ἀπὸ αὐτήν;

Πῶς θὰ παρουσιασθῆτε, Παναγιώτατε, καὶ τί θὰ ἀπολογηθῆτε, ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ, κατὰ τὴν ἡμέρα τοῦ θανάτου σας; Καὶ ὅμως, αὐτὸς ὁ ὑπερφίαλος, ὁ «ἀλάθητος», ὁ ὑπεράνω παντὸς κτίσματος καὶ Αὐτοῦ τοῦ Δημιουργοῦ Θεοῦ, κηρύξας ἑαυτὸν ἀνώτερον Αὐτοῦ, ἔσκυψε δουλοπρεπῶς καὶ ἐφίλησε τὸ χέρι ἑνὸς διάσημου Ἑβραίου!

Καὶ τώρα ἔρχομαι εἰς τοὺς ἀγαπητοὺς «πεφιλημένους ἀδελφούς» σας Προτεστάντες μὲ τοὺς ὁμοφυλοφιλικοὺς καὶ λεσβιακοὺς ἐπισκόπους καὶ πρεσβυτέρους. Δὲν θὰ ἀσχοληθοῦμε μ’ αὐτὲς τὶς βρωμιὲς τοῦ προτεσταντικοῦ Μωσαϊκοῦ. Θὰ ἀναφερθῶ μόνον σὲ δύο γεγονότα καὶ ἴσως συναισθανθῆτε τὸ βάθος τῆς πτώσεώς σας καὶ ἀνανήψετε καὶ σωθῆτε καὶ ἐσεῖς καὶ οἱ ἀκολουθοῦντες σας.

Πρῶτον: Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος τοῦ Καντέρμπουρι τὴν ἡμέρα τῆς, ὑπὸ τῶν Τζιχαντιστῶν, καταστροφῆς τοῦ κέντρου διασκεδάσεως εἰς τὸ Παρίσι, προσευχόμενος εἰς τὸν Θεὸν νὰ σταματήσουν αὐτὲς οἱ καταστροφὲς καὶ οἱ θάνατοι ἀθώων ἀνθρώπων καὶ μὴ παίρνοντας ἀπάντηση ἀπὸ τὸν Θεόν, ἀπεφάνθη ὅτι …ἴσως δὲν ὑπάρχει Θεός! Καὶ ὅμως, παραμένει Ἀρχιεπίσκοπος, τίνος Θεοῦ; Τοῦ ἀμφισβητουμένου ὑπ’ αὐτοῦ ἢ τοῦ Ἀντιχρίστου;

Καὶ ἔρχομαι εἰς τὴν δευτέραν περίπτωσιν, ἑνὸς προτεστάντη ἐπισκόπου, τοῦ Jοhan Ediun στὴν πόλη Elcistuna στὸν ναὸ closter, ὁ ὁποῖος παρήγγειλε γιὰ τὸ ναὸ ἕνα ἀνάγλυφο σὲ μάρμαρο πού παρίστανε τὸν Ἐσταυρωμένο Χριστὸ (συγχώρεσέ μας, Κύριε) ἀγκαλιασμένο ἀπὸ ἕνα γυμνὸ ὁμοφυλόφιλο! Καὶ δὲν ἀρκοῦσε αὐτό, ἀλλὰ ὅταν τὸν ἠρώτησαν, γιατί τὸ ἐπέτρεψε, εἶπε πώς αἰσθάνεται εὐτυχισμένος, γιατί μὲ τὴν πρωτοβουλία του αὐτή, νὰ ἀπεικονιστῆ ὁ Κύριος μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο, ἔδωσε «μία ἄλλη πιό ἀνθρώπινη διάσταση στό θεῖο Μαρτύριο τῆς Σταυρώσεως»!

Δὲν ὑπάρχει λέξις, οὔτε στὴν τόσο πλούσια ἑλληνικὴ γλώσσα, γιὰ νὰ ἐκφράση τὴν ἀγανάκτησιν τοῦ κάθε ἀνθρώπου, χριστιανοῦ ἢ μή, γιὰ τὴν βέβηλον καὶ ἀνίερον αὐτὴν πρᾶξιν. Καὶ ὅμως, ἐσεῖς καὶ οἱ ἀκολουθοῦντες σας, ἔχετε ἁβροτάτας σχέσεις μὲ ὅλους αὐτούς!Τέλος, εὔχομαι νὰ συνέλθετε καὶ νὰ ἐπιστρέψετε στὰ γνήσια πνευματικά σας παιδιά, τοὺς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, ἀφήνοντας, ἀνεπιστρεπτί, τὸ σκοτάδι τῆς πανσπερμίας τοῦ κακοῦ καὶ χαροποιώντας τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν, ὡς λέγει ὁ Κύριος: «χαρὰ ἔσται ἐν τῷ οὐρανῷ ἐπὶ ἑνὶ ἁμαρτωλῷ μετανοοῦντι» (Λουκ. 15, 7).

Μὲ τὸν ἁρμόζοντα σεβασμὸ πρὸς τὸ ἀρχιερατικό σας ἀξίωμα, διατελῶ.
Ἀρχιμ. Μάξιμος Καραβᾶς,

Ἡγούμενος Ἱ. Μονῆς Ἁγίας Παρασκευῆς Μηλοχωρίου Ἐορδαίας


Αναρτήθηκε από ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ

ο ΟΣΙΟΣ ΕΦΡΑΙΜ ο Σύρος στην Φυλακή σαν ηθικός αυτουργός "κλοπής"


Κάποτε ο Όσιος Εφραίμ ο Σύρος+28/1 πήγαινε στην Αλεξάνδρεια,
όμως νύχτωσε και δεν πρόλαβε να μπει στην πόλη.
Αναγκάστηκε έτσι να διανυκτερεύσει λίγο έξω από την πόλη, σε ένα ποιμενοστάσιο ενός βοσκού, ο οποίος ήταν γνωστός του.
Το βράδυ όμως, ήρθαν κλέφτες και έκλεψαν τα πρόβατα του βοσκού και το πρωί, όταν ήρθε η αστυνομία, κατηγόρησαν τον Άγιο ότι πήγε εκεί με σκοπό να απασχολήσει τον βοσκό και να βρουν έτσι την ευκαιρία οι κλέφτες να επιτελέσουν το έργο τους.
Έτσι φυλακίστηκε ο Όσιος, παρόλο που δεν έκανε τίποτα.
Στο κελί που τον βάλανε, υπήρχαν άλλοι 2 συγκρατούμενοι.
Αυτοί ρώτησαν τον Όσιο, τί έκανε και τον έφεραν εδώ.
- "Τίποτα δεν έκανα," απάντησε αυτός.
-" Δεν μπορεί, επέμεναν αυτοί. Κάτι θα έχεις κάνει." 
Ο Όσιος Εφραίμ όμως ήταν κατηγορηματικός, αρνείτο τα πάντα. Και του λένε μετά οι δύο συγκρατούμενοί του:
- "Δηλαδή, ο Θεός είναι άδικος, ώστε επέτρεψε να σε βάλουν φυλακή, χωρίς να έχεις κάνει το παραμικρό;
Και ακόμα φοράς το ράσο και δεν το έχεις ήδη πετάξει, με όλα αυτά που σου συμβαίνουν;" 
Ο Όσιος δεν τους απάντησε πάνω σε αυτό, αλλά τους ρώτησε, για ποιό λόγο ήταν και αυτοί φυλακισμένοι.
- "Και οι δυο μας καταδικαστήκαμε για φόνο χωρίς να τον έχουμε διαπράξει, απάντησαν.
Είμαστε και εμείς άδικα εδώ μέσα, όπως και εσύ!
Πού είναι ο Θεός, πού είναι η δικαιοσύνη Του;" 
Εύλογες ήταν οι ερωτήσεις των κρατουμένων, αλλά ο Όσιος δεν τους απάντησε.
Το βράδυ, όταν οι δύο συγκρατούμενοι του αποκοιμήθηκαν, άρχισε ο Όσιος Έφραίμ να προσεύχεται και να παρακαλεί τον Χριστό να του αποκαλύψει τί ακριβώς συμβαίνει.
Εκεί που προσευχότανε, του παρουσιάζεται άγγελος Κυρίου και του λέει:
- "Τί κάνεις γέροντα εδώ;" 
- "Προσεύχομαι στον Κύριο, για να μου αποκαλύψει πώς έχουν τα θέματα και βρισκόμαστε εδώ μέσα." 
Και του αποκαλύπτει ο άγγελος Κυρίου:
- "Άκουσε να μάθεις, ότι ο Θεός δεν είναι άδικος, αλλά δίκαιος.
Ο ένας κρατούμενος -και τον έδειξε με το χέρι του- είχε πάει με τον φίλο του στο ποτάμι, για να κόψουν ξύλα, και ο άλλος γλίστρυσε και έπεσε στο ποτάμι.
Και του φώναξε να τον βοηθήσει, αλλά αυτός αδιαφόρησε, φοβούμενος μήπως πέσει και αυτός στο ποτάμι.
Ο φίλος του τελικά πνίγηκε.
Χρεώθηκε, λοιπόν, τον θάνατο αυτόν και αυτό πληρώνει.
Ο άλλος συγκρατούμενος σου είχε κάποτε κάποιες διαφορές με έναν προύχοντα του χωριού του.
Δυνατός άνθρωπος ο προύχοντας και διότι δεν μπορούσε να τα βγάλει πέρα μαζί του, αφού δεν ήταν το χεριού του, του συκοφάντησε το κορίτσι του ως ανήθικο. Το κορίτσι εκείνο με τις κατηγορίες εκείνες, δεν μπόρεσε τελικά να παντρευτεί.
Αυτή η πράξη του συγκρατούμενού σου, θεωρείται από το Θεό φόνος ηθικός και πληρώνει τώρα αυτήν την πράξη του.
Εσύ πάλι όταν ήσουν μικρός, 10-11 ετών, εκεί που έπαιζες, έλυσες μια μοσχάρα μιας χήρας και έφυγε η μοσχάρα και ακόμα η χήρα την κλαίει.
Αυτήν σου την πράξη πληρώνεις τώρα."
-" Μα εγώ μοιράσα όλα όσα είχα και τα έδωσα στους φτωχούς και χρωστάω την μοσχάρα;, " ρώτησε ο Όσιος.
-" Εκείνα τα έδωσες ελεημοσύνη, τα χάρισες, ενώ η αμαρτία σου είναι χρέος, δεν σβήνει και την πληρώνεις με την φυλάκισή σου."
Αυτά είπε ο άγγελος και έγινε άφαντος.

Να μην αδικούμε λοιπόν κανέναν,
διότι διαφορετικά, αργά ή γρήγορα, θα την πληρώσουμε την αδικία αυτήν, εκτός και αν την τακτοποιήσουμε με την εξομολόγηση.

Δ. Παναγόπουλος †

Ὅσον μικρή καί ἀσήμαντη ὅπως νομίζομε καί ἂν εἶναι ὁποιαδήποτε εἰκόνα...


Ὅσον μικρὴ καὶ ἀσήμαντη ὅπως νομίζομε καὶ ἂν εἶναι ὁποιαδήποτε εἰκόνα, ὁποιουδήποτε Άγίου θαυματουργεῖ καὶ ἐκδιώκει τοὺς δαίμονας.Ἀρκεῖ ἐσὺ καὶ ἐγὼ νὰ ἔχομε πίστιν, ἀκράδαντον πίστιν.


π. Σάββας Ἀχιλλέως





...έρχεται η ΑΛΗΘΕΙΑ για την μεγαλύτερη ανθρώπινη τραγωδία !

Κέννετι: Μου ζητάτε να μην προχωρήσω σε μηνύσεις κατά των φαρμακευτικών εταιρειών;

Γουόρεν (φανερά εκνευρισμένη): Όχι δεν ζητώ αυτό.

Τα εμβόλια κατά Covid-19 αποδείχθηκε ότι προκαλούν σε αρκετές περιπτώσεις νευρολογικές, αιματολογικές και καρδιακές παθήσεις στη μεγαλύτερη παγκόσμια μελέτη ασφάλειας εμβολίων έως σήμερα.

Τα εμβόλια mRNA που έγιναν από την Pfizer Inc., BioNTech SE και Moderna Inc., κτυπούν την καρδιά, ενώ προκαλούν έναν τύπο θρόμβου αίματος στον εγκέφαλο μετά ανοσοποίηση με εμβόλια ιικού φορέα τα εμβόλια της AstraZeneca Plc.

Τα εμβόλια ιικού φορέα συνδέονται με το σύνδρομο Guillain-Barre, μια νευρολογική διαταραχή στην οποία το ανοσοποιητικό σύστημα επιτίθεται κατά λάθος στο περιφερικό νευρικό σύστημα.

Η Ελίζαμπεθ Γουόρεν ανησυχεί μήπως η πολιτική του Κέννετι οδηγήσει τις αμερικανικές φαρμακευτικές σε πτώχευση.

Υπάρχουν 4 γνώμες για μένα, όπως και για κάθε άνθρωπο:


α) Μία γνώμη είναι τι λέει ο κόσμος για μένα. Τί μας ενδιαφέρει, τί λέει ο κόσμος. Εσείς τώρα με ακούτε και δημιουργείται μια γνώμη για μένα. Αν σας βάλουν να εκδώσετε ένα πιστοποιητικό για τον Παναγόπουλο, το πιστοποιητικό σας δεν περνάει πουθενά. Δεν χρειάζεται πουθενά. Είτε με στείλετε στην κόλαση, είτε με στείλετε στον Παράδεισο. Δεν μπορείτε να με στείλετε πουθενά.

β) Μια άλλη γνώμη είναι τι λένε οι συγγενείς μου για μένα. Οι συγγενείς μου και οι φίλοι μου, με ξέρουν καλύτερα από τον κόσμο και μπορούν και αυτοί να συντάξουν ένα πιστοποιητικό γνώμης για μένα. Και εντούτοις και αυτό δεν περνάει πουθενά!

γ) Μια τρίτη γνώμη είναι η γνώμη η δική μου για τον εαυτόν μου. Εγώ ξέρω και κρυφά πράγματα για τον εαυτό μου που δεν τα ξέρει κανείς, ούτε και οι συγγενείς μου. Και εγώ μπορώ να έχω μια γνώμη. Όμως αυτό δεν περνάει πουθενά, δεν έχει καμμία ισχύ.

Τότε τίνος γνώμη περνάει; Περνάει η τέταρτη γνώμη…

δ) Περνάει η γνώμη Εκείνου που Σταυρώθηκε. Περνάει η γνώμη του Χριστού! Αυτός τι γνώμη έχει για μένα και για τον καθένα, η γνώμη του Χριστού μετράει… Ούτε τι γνώμη έχετε εσείς, ούτε τη γνώμη έχω εγώ, αλλά τι γνώμη έχει Αυτός. Αυτή πρέπει να με συνέχει, αυτή πρέπει να με ενδιαφέρει. Όλες οι άλλες γνώμες, δεν έχουν καμμία βαρύτητα.

Η βαρύνουσα λοιπόν γνώμη κατά την Κρίση, είναι η γνώμη του Χριστού. Γι’ αυτήν πρέπει να ανησυχούμε, για να γνωρίζουμε ποιά είναι. Διότι όσο και εάν εμείς δικαιώνουμε τους εαυτούς μας, πλανώμεθα πλάνην οικτράν.
Γι’ αυτό ο άνθρωπος πρέπει να ρωτάει τον Χριστό και να λέει:
– Χριστέ μου, ποιά γνώμης έχεις Εσύ για μένα;…
Ο άνθρωπος αν έτσι λειτουργεί στη ζωή του, πολλά πράγματα θα διορθώσει πάνω του… Διότι ο Χριστός εν τη αγάπη Του, θα τον βοηθήσει, θα του υπενθυμίσει (με κάποιο άνθρωπο, με κάποιο συμβάν ή κάποιο όνειρο), ότι αυτό που κάνει και αυτό που πιστεύει, δεν είναι σωστό.
Αλλά δυστυχώς, δεν υπάρχει αυτή η ταπείνωση να Του το ζητήσουμε…

Δημήτριος Παναγόπουλος ιεροκήρυκας




όλα συγκλίνουν για να μας πέσουν μαζί (σεισμοί, ηφαίστεια , Πόλεμοι , κοινωνικές αναστατώσεις) ΓΙΑΤΙ ;


Δρ.Κωνσταντίνου Βαρδάκας 

"δεν μιλούσαν για αγάπες και λουλούδια, αλλά έβρισκαν την αρρώστια και την θεράπευαν"
"σε ομιλία του ξεδιαλύνει τα της πορνείας και του σοδομισμού ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς λες και ζει σήμερα "

Πορνεία, η οποία επέφερε τον παγκόσμιο εκείνο κατακλυσμό σε αυτούς που ωνομάσθηκαν αρχικώς υιοί Θεού και προεκάλεσε τον από τον ουρανό εμπρησμό στους Σοδομίτες και έφερε στους Ισραηλίτες την ήττα από τους Μωαβίτες και τον πολυάνθρωπο εκείνο φόνο, τώρα δε, νομίζω, φέρει σ’ εμάς τις από τα αλλόφυλα έθνη ήττες και τις πολυειδείς από μέσα και έξω κακώσεις και συμφορές; Υιούς δε Θεού εκάλεσε η Γραφή πρώτους τους απογόνους του Ενώς, ο οποίος πρώτος ήλπισε ότι θα καλήται με το όνομα του Κυρίου.8

Ήταν δε αυτός υιός του Σήθ, του οποίου το γένος ήταν διαφορετικό από το καταραμένο γένος του Κάϊν και εζούσε σωφρόνως. Εξ αιτίας αυτών εστεκόταν ακόμη τότε ο κόσμος, έως ότου κατά το γεγραμμένο είδαν ότι οι θυγατέρες των ανθρώπων, δηλαδή οι κόρες από την γενεά του Κάϊν, ήσαν ωραίες και γοητευμένοι από την πορνική ομορφιά τους επήραν όσες εδιάλεξαν από όλες αυτές και έμαθαν τα έργα τους

Τότε αυξήθηκε η κακία επάνω στη γη, ήλθε ο κατακλυσμός και τους εξαφάνισε όλους˙ και αν τότε δεν ευρίσκονταν επάνω στη γη σώφρονες, ο Νώε και οι υιοί του Νώε (τούτο δε φανερώνεται από το γεγονός ότι ο καθένας ήταν σύζυγος μιας γυναικός με την οποία εισήλθε στην κιβωτό), δεν θα υπολειπόταν καμμιά ρίζα και αρχή για τη γένεσι δευτέρου κόσμου.

Βλέπετε ότι εξ αιτίας των πορνευόντων θα καταστρεφόταν παλαιά ο κόσμος αυτός, αν δεν διατηρείτο από τους σωφρονούντας; 
Αυτοί δε που δεν είναι άξιοι ούτε του παρόντος κόσμου, αφού τον μεταβάλλουν σε ακοσμία, πώς δεν θα εξωσθούν και από τον μέλλοντα αιώνα, παραδιδόμενοι στο πυρ της γεέννης, διότι δεν άνθεξαν στο πύρ των σαρκικών ηδονών, αν δεν σπεύσουν τώρα να το αποσβέσουν δια της μετανοίας και να ξεπλύνουν με τα δάκρυα τούς από αυτό γενομένους ήδη μολυσμούς; 
Ας μη αγνοούν δε και τούτο, ότι αν δεν σπεύσουν ν’ αντισταθούν στο πάθος δια της μετανοίας, με τον καιρό θα παραδοθούν σε χειρότερα παρά φύσι πάθη, τα οποία είναι γεννήματα πορνικής επιθυμίας, ελκύει δε εδώ το πυρ της γεέννης, για να συναρπάση από εδώ τους ακολάστους σ’ αιώνια κόλασι.

Ποιός δεν γνωρίζει τους Σοδομίτες και την παρανομωτέρα από πορνεία έξαψί τους και την παραδοξοτέρα βροχή του πυρός επάνω σ’ αυτούς και την απώλεια;

Πολλές φορές μάλιστα ολόκληρη πόλις υπέστη τις συνέπειες της διαγωγής ενός μόνο ασελγούς ανδρός, όπως συνέβηκε στην πόλι των Σικίμων, οι οποίοι αφανίσθηκαν τελείως από τα παιδιά του Ιακώβ, επειδή ο Συχέμ άρπαξε την θυγατέρα του Ιακώβ Δείνα.

9 Αλλά για ν’ αφήσωμε τώρα τους προ του νόμου, ο ίδιος ο μωσαϊκός νόμος δεν παραγγέλλει να λιθοβολήται η νύφη, αν δεν ευρεθή παρθένος, η δε πορνευομένη κόρη ιερέως να καίεται στο πύρ; 

Δεν απαγορεύει δε να προσφέρεται στον ναό του Κυρίου ο μισθός πόρνης; Όταν δε οι Ισραηλίτες συνήλθαν πορνικώς με τις Μωαβίτιδες, έπεσαν με μάχαιρα σε μια ημέρα είκοσι τρεις χιλιάδες άνδρες.

Γι’ αυτό και ο μέγας Παύλος μας λέγει˙ «μη πορνεύετε, όπως επόρνευσαν μερικοί από αυτούς και έπεσαν σε μια ημέρα είκοσι τρεις χιλιάδες».

10 Τέτοια είναι τα επιτίμια της πορνείας και προ του μωσαϊκού νόμου και στο νόμο και δια του νόμου. Τί πρέπει λοιπόν ν αισθανώμαστε εμείς που, ενώ έχομε διαταχθή να σταυρώσωμε τη σάρκα μαζί με τις επιθυμίες, περιπίπτομε πάλι στα ίδια, εξ αιτίας των οποίων έρχεται η οργή του Θεού προς τους υιούς της απειθείας; 

Που, ενώ διαταχθήκαμε να νεκρώσωμε τα μέλη τα επί της γης, πορνεία, ακαθαρσία, πάθος κακό και την επιθυμία, δεν εφαρμόζομε την παραίνεσι;

11' δεν θα φοβηθούμε λοιπόν κάποτε, αν όχι τίποτε άλλο, τουλάχιστο τις θεομηνίες, τις από κάτω, τις από επάνω, τις περασμένες, τις μελλοντικές εκείνες και αιώνιες που μας απειλούν; Δεν θα σεβασθούμε την κατά σάρκα επιφάνεια του ηλίου της δικαιοσύνης Χριστού, ώστε να περιπατήσωμε προσεκτικά σαν σε ημέρα; 

Δεν θα φρίξωμε τις αποστολικές προειδοποιήσεις και αποφάσεις και παραινέσεις, που λέγουν, «δεν γνωρίζετε ότι είσθε ναοί Θεού και μέσα σας κατοικεί το Πνεύμα του Θεού; Όποιος φθείρει το ναό του Θεού, θα τον φθείρη ο Θεός»

12 ˙και πάλι, «φανερά είναι τα έργα της σαρκός, που είναι πορνεία, ακαθαρσία, ασέλγεια και τα όμοια, για τα οποία προλέγω, όπως και ήδη προείπα, ότι όσοι πράττουν τέτοια δεν θα κληρονομήσουν τη βασιλεία του Θεού»

13' και πάλι, «τούτο να γνωρίζετε, ότι κάθε πόρνος ή ακάθαρτος ή πλεονέκτης, δηλαδή ειδωλολάτρης, δεν έχει κληρονομία στη βασιλεία του Χριστού και Θεού»

14˙ και πάλι, «τούτο είναι το θέλημα του Θεού, ο αγιασμός μας, η αποχή από την πορνεία˙ διότι δεν μας εκάλεσε ο Θεός για ακαθαρσία, αλλά για αγιασμό˙ επομένως όποιος το αθετεί, δεν αθετεί άνθρωπο, αλλά τον Θεό που δίδει το άγιο Πνεύμα του σ’ εμάς».

15' Ποιός θα μπορούσε να συλλέξη όλες τις παραγγελίες των Αποστόλων και των προφητών για το θέμα τούτο; Σ’ αυτούς ακριβώς που σωφρονούν και γι΄ αυτό ευρίσκονται ανάμεσα στα μέλη του Χριστού, τί παραγγέλλει ο απόστολος; «Σας έγραψα στην επιστολή, μη συναναστρέφεσθε πόρνους».

16' Πραγματικά επειδή εκείνοι δεν εντρέπονται οι ίδιοι, συμβουλεύει τους άλλους να τους αποφεύγουν και να τους εντροπιάζουν, λέγοντας προς αυτούς, «εάν κάποιος κατ’ όνομα αδελφός είναι πόρνος, με αυτόν˙ ούτε να συντρώγετε».

17' Βλέπεις ότι όποιος κυλίεται στην πορνεία είναι κοινό μόλυσμα της Εκκλησίας, και γι’ αυτό πρέπει όλοι να τον αποφεύγουν και να τον απομακρύνουν; Ο ίδιος δε ο Παύλος παρέδωσε στον Σατανά τον πορνεύοντα στην Κόρινθο και δεν συνέστησε προς αυτόν αγάπη ούτε τον προσέλαβε, έως ότου επέδειξε την μετάνοια ικανοποιητικώς.

Σώζε οπωσδήποτε την ψυχή σου από τα τόσα κακά, ώ άνθρωπε, των παρόντων και των μελλόντων, των τελευταίων διττών μάλιστα, και στον μέλλοντα και στον παρόντα αιώνα. 
Το γένος του Ησαύ ήταν απόβλητο, διότι εκείνος ήταν πόρνος και βέβηλος, και ο Ροβοάμ έχασε το μεγαλύτερο μέρος της βασιλείας, επειδή ο πατέρας του Σολομών, γυναικομανής περισσότερο από κάθε άλλον, επέθανε χωρίς να πάθη τούτο ο ίδιος λόγω του Δαβίδ, ο οποίος το προσαφθέν κάποτε σε βάρος του άγος εκαθάρισε με ροές δακρύων και με τα άλλα έργα της μετανοίας. Αποφεύγετε την πορνεία, αδελφοί, παραγγέλλει πάλι ο απόστολος.

18 Αν την απέφευγε ο Σαμψών, δεν θα έπιπτε στα χέρια της Δαλιδάς, ώστε μαζί με τα μαλλιά του να χάση και την δύναμί του, δεν θα ετυφλωνόταν, δεν θα έχανε αδόξως τη ζωή του μαζί με τους αλλοφύλους. Αν την απέφευγαν οι οδηγούμενοι από τον Μωϋσή ως στρατηγό και νομοθέτη Ιουδαίοι δεν θα εθυσίαζαν στον Βεελφεγώρ, δεν θα έτρωγαν θυσίες, δεν θα έπιπταν όσο έπεσαν. Αν την απέφευγε ο Σολομών, δεν θ’ απομακρυνόταν από τον Θεό που τον κατέστησε βασιλέα και σοφό ούτε θα ανήγειρε ναούς και είδωλα.

Βλέπετε ότι το πάθος της πορνείας ωθεί τον άνθρωπο και προς ασέβεια; Ούτε το κάλλος της Σωσάννης, που εξαπάτησε στη Βαβυλώνα τους πρεσβυτέρους, θα εθριάμβευε έπειτα και θα συνεκάλυπτε τον λιθοβολισμό, αν αυτοί απέφευγαν από την αρχή το βδέλυγμα και δεν την παρατηρούσαν κάθε μέρα ακολάστως πρωτύτερα. Ούτε ο Ολοφέρνης θα εκοιτόταν με κομμένον τον λαιμό ο άθλιος, αν προηγουμένως, όπως έχει γραφή, δεν είλκυε τον οφθαλμό του το σανδάλιο της Ιουδίθ και δεν αιχμαλώτιζε την ψυχή του η ομορφιά της. 
Γι’ αυτό λέγει ο Ιώβ˙ «έβαλα κανόνα στους οφθαλμούς μου, και δεν θα προσέξω παρθένο»,

19' πόσο μάλλον άσεμνο γύναιο, άγαμο ή έγγαμο.

Ή αγαμία θεοφιλή να τηρής, αγαπητέ, ή συζυγία θεόδοτη. Πίνε ύδατα απ΄οτα πηγάδια σου, κι αυτό με σωφροσύνη, άπεχε δε τελείως από νοθευμένο ποτό, διότι είναι ύδωρ Στυγός, ρεύμα του ποταμού Αχέροντος, είναι γεμάτο θανατηφόρο ιό, έχει τη δύναμι δηλητηρίου˙ διότι έχει την ιδιότητα να ρίπτη τους μυχούς του Άδη. Απόφευγε το μέλι από πορνικά χείλη, διότι έχουν την ιδιότητα να επαλείφουν πορνικό θάνατο, που είναι ο χωρισμός από το Θεό. Προς αυτόν λέγει ο Δαβίδ, «εξωλόθρευσε όλους όσοι πορνεύουν».

20' Είναι λοιπόν ανάγκη να καθαρεύη ή να καθαίρεται κι έτσι να μένη διαρκώς αμίαντος αρκούμενος στις επιτρεπτόμενες ηδονές, αυτός του οποίου το σώμα έγινε ναός του Θεού δια του Πνεύματος και το Πνεύμα του Θεού κατοικεί σ’ αυτό, να σπεύδη προς απόκτησι αγνείας και σωφροσύνης και προς αποφυγή πορνείας και κάθε ακαθαρσίας, για να παραμείνωμε αιωνίως ευφραινόμενοι μαζί με τον άφθαρτο νυμφίο στις αγνές παστάδες, με τις πρεσβείες της αειπαρθένου και παναμώμου και υπερδοξασμένης Μητέρας που τον εγέννησε παρθενικώς για την σωτηρία μας˙ τώρα και πάντοτε και στους αιώνες των αιώνων. Γένοιτο.
Η/Υ επιμέλεια: Σοφίας Μερκούρη.

Πηγή: Ορθόδοξη Πορεία


Νεκτάριος Δαπέργολας: Νέες ἀποτρόπαιες βλασφημίες οἰκουμενικῆς ἐξαχρείωσης


Νέες ἀποτρόπαιες εἰκόνες βέβηλης κατάντιας εἶδαν πάλι τά ματάκια μας τίς προάλλες. Ἐνῷ διάγουμε τό διάστημα πού ἡ Ἐκκλησία τιμᾶ τήν μνήμη τῶν μεγάλων Πατέρων πού πρωτοστάτησαν στόν ἀγῶνα ἐναντίον τῶν αἱρέσεων, τό ἴδιο ἀκριβῶς διάστημα ἔχει ἐπιλεγεῖ (προφανῶς ὄχι τυχαῖα) ἀπό τό ζοφερό Φανάρι καί τά λοιπά παράκεντρα καί ἀπόκεντρα τῆς βλασφημίας, γιά νά καθιερώσουν τήν διαβόητη πλέον ἑβδομάδα «οἰκουμενικῆς προσευχῆς» γιά τήν ἑνότητα, λέει, τοῦ χριστιανικοῦ κόσμου. 



Οἱ φρικώδεις φωτογραφίες εἶναι ἀπό ναό τῆς Κωνσταντινούπολης (Παναγία τοῦ Πέραν), ὅπου στίς 18 Ἰανουαρίου μαζεύτηκαν κάποιοι (κατ’ ὄνομα) Ὀρθόδοξοι, μαζί μέ παπικές κοκκινοσκουφίτσες, προτεστάντικες ἱέρειες καί κάθε λογῆς ἀκόμη αἱρετικά φροῦτα γιά νά «συμπροσευχηθοῦν» (πιό κάτω μπορεῖτε νά δεῖτε καί ὁλόκληρο τό βίντεο), στό πλαίσιο βεβαίως μίας ὁλότελα καινοφανοῦς νεοεποχίτικης ἀκολουθίας. Τά ἴδια ὅμως ἔγιναν καί ἀλλοῦ (π.χ. ἡ συμπροσευχή τήν ἴδια μέρα στόν γνωστό παπικό «ναό» τῆς Θεσσαλονίκης, στήν ὁδό Φράγκων).

Φυσικά θά ἐπαναλάβουμε ὅτι, ὅσα ἐλεεινά ἀγαπουλίστικα καί ἄν ἐνδεχομένως ἀκούσετε ἀπό τό γνωστό πλέον πλανεμένο ἡμέτερο δεσποτο-παπαδαριό τῆς μεταπατερικῆς ἀχρειότητας, ἡ πραγματικότητα ἦταν, εἶναι καί θά παραμείνει ξεκάθαρη: χριστιανική ἑνότητα ΔΕΝ νοεῖται καί ΔΕΝ μπορεῖ νά ὑπάρξει, παρά μόνο ἐπί τῇ βάσει τῆς ἀληθείας καί διά τῆς ἐπιστροφῆς σέ αὐτήν τήν ἀλήθεια (δηλαδή στήν Ὀρθοδοξία) τῶν αἱρετικῶν. Ταυτόχρονα, τό ἴδιο ἀπολύτως ξεκάθαρο παραμένει καί τό ὅτι, ὅπως ρητά ὁρίζουν οἱ Ἱεροί Κανόνες, ὅποιος συμπροσεύχεται μέ αἱρετικούς, πρέπει νά ἀφορίζεται (ἄν εἶναι λαϊκός) καί νά καθαιρεῖται (ἄν εἶναι κληρικός).

Τήν ἀρρώστια τους λοιπόν δέν θά μᾶς τήν βαφτίσουν οὔτε πνευματική πρόοδο, οὔτε «ἔργο ἀγάπης», οὔτε πορεία ὑλοποίησης τῆς γνωστῆς ἐκκλησιαστικῆς εὐχῆς «ὑπέρ τῆς τῶν πάντων ἑνώσεως». Πνευματικός βοῦρκος καί δαιμονικός κατήφορος εἶναι. Καί ὅλοι αὐτοί οἱ ζοφεροί κακομοίρηδες κουτρουβαλᾶνε μέ τό κεφάλι σέ αὐτόν...




Γιατί έχεις με­γά­λη ιδέα άν­θρω­πε για τον εαυ­τόν σου...


Γιατί έχεις με­γά­λη ιδέα άν­θρω­πε για τον εαυ­τόν σου, αφού εί­σαι συγ­γε­νής της γης, ομο­ού­σιος της στά­χτης; Σήμε­ρα εί­σαι πλού­σιος, αύ­ριο φτω­χός. Σήμε­ρα υγι­ής, αύ­ριο λυ­πη­μέ­νος... 

Σήμε­ρα σε δόξα, αύ­ριο σε ατι­μία. Σήμε­ρα νέος, αύ­ριο γέ­ρος. Μήπως στέ­κε­ται από τα αν­θρώ­πι­να τί­πο­τε στα­θε­ρό και μό­νι­μο; Γιατί λοι­πόν υπε­ρη­φα­νεύ­ε­σαι άν­θρω­πε, που εί­σαι κα­πνός και μα­ταιό­τη­τα;

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
(♰ 27 Ιανουαρίου, εορτή Ανακομιδής Ιερών Λειψάνων)


«Αλλοιωμένη Θεολογία, ή Θεολογία της προσωπικής επιθυμίας»

"Εποχική Θεολογία;"

Θα ζήσουμε στην εποχή στην οποία κάποιος θα παντρεύεται το χαλί, το βάζο ή το κομοδίνο και από κάτω στα σχόλια θα διαβάζουμε την ευχή: «Να ζήσετε!».
Στη συνέχεια θα βλέπεις θεολόγους και καθηγητάδες να το ντύνουν όλο αυτό με τη θεολογία του προσώπου, της επιθυμίας κλπ.
Το πνεύμα του αντιχρίστου είναι ήδη εδώ. 
Το ένα πλοκάμι του έχει τίτλο:
«αλλοιωμένη Θεολογία, ή Θεολογία της προσωπικής επιθυμίας». Προσπαθούμε να κάνουμε θεολογία το κάθε πάθος και να βαπτίζουμε ως δικαιωματισμό, κάθε μορφή επιθυμιών που έρχεται στο κεφάλι μας. Και όλα αυτά, διότι δεν βλέπεις πουθενά αγιασμό και αγιότητα. 
Ο καθένας μιλάει από αυτά που διάβασε ή σπούδασε, χωρίς όμως να υπάρχει Άγιο Πνεύμα... 
Η θεολογία οφείλει να αγκαλιάζει και να μεταμορφώνει την εκάστοτε πραγματικότητα, όχι όμως προς ικανοποίηση της εποχής, αλλά προς θεραπευτική μεταμόρφωση του ανθρώπου. Διαφορετικά, έχουμε μια νεκρή θεολογία, ή μια θεολογία που γίνεται μαριονέτα του καθενός.
Μου κάνει εντύπωση που όλες αυτές τις μέρες, πολλά μέλη ευαίσθητων κλάδων δεν μιλάνε. Σιωπή από κάποιους θεολόγους, ακαδημαϊκούς καθηγητές, νομικούς, ψυχολόγους κλπ.. 
Η απάντηση είναι: «Γιατί φοβούνται». Άλλος φοβάται μη χάσει τη θέση του, άλλος μη χάσει τα likes, τις πωλήσεις βιβλίων, την ακαδημαϊκή έδρα κλπ. Εξαιρέσεις ελάχιστες... 
Παντού να καλύψουμε τα νώτα μας και απλά να ξημερώσει ήρεμα η επόμενη μέρα.
Διαβάζουμε ανοησίες αυτές τις μέρες του στυλ: Η σεξουαλικότητα και η επιθυμία δεν έχει σχέση με την εν Χριστώ σωτηρία, ή το πρόσωπο κλπ... Δεν έχει σημασία αν απατάς τη γυναίκα σου, αν δεν περνάς καλά, δεν έχει σημασία αν κάνεις σεξουαλικά όργια κλπ. 
Δεν έχει τίποτα καμία σημασία, αρκεί να κάνεις μια μικρή προσευχούλα το βράδυ, να πηγαίνεις εκκλησία, να ανάβεις το κεράκι σου και να ξέρεις ότι ο Θεός θα σε σώσει, διότι απλά δεν βλέπει τίποτα, παρά μονάχα την καρδιά του ανθρώπου. Θέλω να δω όλους αυτούς όταν θα νομοθετηθεί η κτηνοβασία, η πολυγαμία, ή ακόμα και η παιδεραστία, τι θα λένε. 
Μήπως θα ξεφυτρώσει νέα θεολογία προς τέρψιν της εποχής;
Να το πω λίγο ωμά; Για κάποιους η θεολογία, πάει ανάλογα με τις ορέξεις που έχουν ανάμεσα στα πόδια τους. Λυπάμαι, αλλά δεν είναι έτσι τα πράγματα.
Εδώ άγιοι έφτυσαν αίμα για να λάβουν πνεύμα, με απίστευτο αγώνα και ο άλλος θέλει σωτηρία με τζάκι, κρασάκι και καπνιστό σολωμό.
Απαγορεύεται πλέον να λες τη λέξη αμαρτία. Στην ουσία για τους περισσότερους δεν υπάρχει, ή απλά θα σου πούνε, ότι είναι η απουσία αγάπης και μέχρι εκεί.. 
Παντού κολλάνε τη λέξη «ΑΓΑΠΗ» αλλά ξεχνούν, ότι αγάπη χωρίς αλήθεια και δικαιοσύνη είναι νεκρή και εκπίπτει σε ένα ιδιοτελές συναίσθημα..
Παρακολούθησα σε μια εκπομπή της κας. Κουτσελίνη τη συνέντευξη μιας κοπέλας που δήλωνε: ΕΡΓΑΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΕΞ. Σε λίγο θα μπει ως επαγγελματικός προσανατολισμός στα σχολεία. «Έλα μωρέ δίνω το κορμί μου για το χρήμα, δεν πειράζω κανέναν, οπότε είμαι μια χαρά. Α!.. Μην ξεχάσω!.. Πάω στην Εκκλησία και ανάβω το κεράκι μου.» 
Όταν της έγινε ερώτηση σχετικά με την προσωπική της ηθική, η απάντηση ήταν: "Απλά να μην κάνεις κακό στον διπλανό σου και όλα καλά".
Τσάμπα όλες οι μετάνοιες και τα μαρτύρια των Αγίων. Σε λίγο θα τα χαρακτηρίζουμε ακρότητες. Οι περισσότεροι είναι με την Εκκλησία, όταν και όπως τους βολεύει.
Θέλουμε να ράψουμε θεολογικά μια σωτηρία, ανάλογα με το τι έχουμε στο κεφάλι μας. 
Έχεις τον άλλον από τον καναπέ με το i-mac και το ουϊσκάκι να σου λέει για σωτηρία με άρρητα ρήματα του στυλ: «Δεν έχουν σημασία οι νηστείες, η προσευχή, έχει να κάνει με τη στάση ζωής, ο εκκλησιασμός δεν είναι απαραίτητος, ενώ η εξομολόγηση είναι περιττή αρκεί να έχεις κανένα life couch.
Tρέλα, τραγωδία και παρωδία . . . 
Πονηρές εποχές, με θεολογικό μίξερ προσωπικών και φαντασιακών απόψεων.
Θύμα; Ο κόσμος!.. Υπάρχουν κάποιοι εκεί έξω, που διψάει η ψυχούλα τους για σωτηρία και έλεος και δεν βρίσκουν λιμάνι, να ξαποστάσει η ψυχή τους.
Ο Θεός να μας ελεήσει! . . .

π. Σπυρίδων Σκουτής




Καθηγητού Δρ. Νεκτάριου Δαπέργολα :«Δέν ἔχω ὀξυγόνο»: τρεῖς λέξεις γιά ὅλη τήν σύγχρονη Ἱστορία μας…


τοῦ Νεκτάριου Δαπέργολα, Διδάκτορος Ἱστορίας

Πραγματικά ἐντυπωσιακή καί ἄκρως συγκινητική ἡ προχτεσινή «Μεγάλη Ἔξοδος» τοῦ λαοῦ μας σέ δρόμους καί πλατεῖες, ζητώντας δικαιοσύνη γιά τό ἀδιανόητο ἔγκλημα τῶν Τεμπῶν. Ἀκόμη πιό ἐντυπωσιακή μάλιστα, ἄν σκεφτεῖ κάποιος τήν τρομακτική παθητικότητα στήν ὁποία ἔχουμε ἐδῶ καί χρόνια περιέλθει, τό αἴσθημα ματαιότητας καί τήν ἀπροθυμία νά ἀντιδράσουμε γιά τό ὁτιδήποτε, τήν ὥρα πού κάποια ἀντίχριστα καθάρματα παίζουν σταθερά ἐν οὐ παικτοῖς σέ ὅλα τά πεδία (ὑλικά καί πνευματικά) καί διαλύουν συστηματικά τίς ζωές μας.Μέ βάση λοιπόν τήν θλιβερή εἰκόνα ἀδράνειας καί παραίτησης πού ἔχει πρό πολλοῦ παγιωθεῖ, αὐτό πού εἴδαμε προχτές στήν Ἀθήνα, τήν Θεσσαλονίκη καί σέ περίπου 200 ἀκόμη πόλεις (στήν Ἑλλάδα καί τό ἐξωτερικό) ἦταν περίπου ἀπίστευτο καί πραγματικά συγκλονιστικό. Καί συνάμα βεβαίως ἐλπιδοφόρο, γιατί σύν ὅλοις τοῖς ἄλλοις ἀπέδειξε ὅτι σέ ὅποια κατάσταση μαζικοῦ ἐκμαυλισμοῦ καί συλλογικῆς παρακμῆς καί ἄν ἔχουμε φτάσει ὡς λαός, ὑπάρχουν ἀκόμη φλόγες πού σιγοκαῖνε κάπου βαθιά μέσα μας.

Ἐπειδή ὡστόσο διάβασα ἀπό πολλές μεριές καί ὑπερβολικά πράγματα σέ σχέση μέ τή δυνητική ἰσχύ τῆς προχτεσινῆς λαοσύναξης, καλό εἶναι νά προσγειωθοῦμε. Κανένα πολιτικό σύστημα δέν πρόκειται δυστυχῶς νά σαρωθεῖ, οὔτε καμμία κυβέρνηση νά πέσει, οὔτε καμμία (φερόμενη ὡς) ἑλληνική Δικαιοσύνη νά σταθεῖ στό ὕψος τῶν καιρῶν. Τό εἶχαν δείξει καί τά μεγαλειώδη συλλαλητήρια γιά τήν Μακεδονία (καί τότε κάποιοι ἐξέφραζαν αἴολες προβλέψεις ὅτι σέ λίγο «πέφτει ἡ χούντα»), τό ἔδειξε καί προχτές ἡ συντονισμένη δράση τῶν πραιτωριανῶν του (παρα)κράτους μαζί μέ τήν προκλητική ὀμερτά τῶν πετσωμένων βοθροκάναλων, τό δείχνουν καθημερινά καί πολλά ἀκόμη γεγονότα: ἐδῶ ὑπάρχει ἕνας πανσθενής ἀπόπατος στόν ὁποῖο – σάν τά γουρούνια μέσα στόν βοῦρκο – τσαλαβουτᾶνε ὅλοι ἀνεξαιρέτως οἱ θεσμοί, ἕνας ὀργανωμένος ἑσμός πού ἐλέγχει τά πάντα, ἕνα βρωμερό μαφιοσύστημα πού ἀπό τόν καιρό τῶν δολοφόνων του Καποδίστρια ἐξελίσσει συνεχῶς σέ ὅλο καί πιό βορβορώδη ἐπίπεδα τόν σιχαμερό ἑαυτό του καί γιά τό ὁποῖο ὁ συχνά χρησιμοποιούμενος ὅρος «εὐρωπαϊκή Κολομβία» εἰλικρινά φαντάζει βαθύτατα προσβλητικός (γιά τήν πραγματική Κολομβία). Εἶναι ἡλίου φαιδρότερον ὅτι ἕνα τέτοιο σύστημα δέν πέφτει μέ συλλαλητήρια καί μέ πορεῖες.

Καί γιά νά τό προχωρήσω καί ἀκόμη πιό πέρα, δέν θά ἔπεφτε οὔτε καί ἄν τά συλλαλητήρια κλιμακώνονταν δραματικά, φτάνοντας ἀκόμη καί στά ἐπίπεδα κανονικῆς ἐξέγερσης. Φυσικά ἐννοεῖται ὅτι πόρρω ἀπέχουμε ἀπό κάτι τέτοιο. Ἀλλά ἀκόμη καί ἄν συνέβαινε, ἡ ἴδια ἡ Ἱστορία μᾶς ἔχει διδάξει ποῦ ὁδηγοῦν σχεδόν πάντα οἱ μαζικοί ξεσηκωμοί, ἀκόμη καί οἱ ἐπαναστάσεις: ὄχι στήν ἀνατροπή τοῦ συστήματος, ἀλλά τό πολύ στήν ἀναδίπλωσή του. Γιατί ἀκόμη κι ἄν δέν εἶναι ἔργα ἐξ ἀρχῆς στημένα καί ὑποκινούμενα ἔξωθεν (ἀπό ξένες πρεσβεῖες καί ἄλλα παράκεντρα), εἶναι ἀπολύτως δεδομένο ὅτι θά καπελωθοῦν στήν πορεία καί θά γίνουν πεδίο διείσδυσης καί ἀνέλιξης ἐπιτηδείων καιροσκόπων. Ἡ εἰκόνα ἄλλωστε ἀκόμη καί προχτές ἦταν καθηλωτικά εὔγλωττη, μέ τήν παρουσία ἀναρίθμητων τυμβωρύχων καί κάθε λογῆς τρωκτικῶν καί τήν ἀπόπειρα νά καπελώσουν τήν αὐθόρμητη ἀντίδραση τοῦ κόσμου, γιά νά δρέψουν δάφνες καί φτηνιάρικα πολιτικά ὀφέλη ἀπό τόν πόνο καί τήν λαϊκή ἀγανάκτηση. Πόσο περισσότερη θά ἦταν ἄραγε ἡ καπηλεία καί ἡ ἐκμετάλλευση, ἄν ἐπρόκειτο γιά μία χιονοστιβάδα πού θά κλυδώνιζε πραγματικά τό καθεστώς; Εἶναι προφανῶς ρητορικό τό ἐρώτημα.

Δέν πέφτουν λοιπόν ἔτσι οἱ χοῦντες. Τό πολύ-πολύ νά ἀλλάξουν γιά λίγο τά προσωπεῖα τους. Τό πολύ-πολύ δηλαδή νά φύγουν κάποια καθάρματα καί νά ἀντικατασταθοῦν ἀπό κάποια ἄλλα. Μά γιά νά γυρίσει πραγματικά ὁ ἥλιος, θέλει δουλειά πολλή. Δέν ἀρκοῦν οἱ φλογίτσες πού σιγοκαῖνε καί ἐκδηλώνονται σποραδικά καί ὑπό τό βάρος ἔντονων συναισθηματικῶν φορτίσεων. Δέν ἀρκοῦν καί οἱ φωνές πού ὅμως ἔρχονται ἀπό ἑτερόκλητα πλήθη, χαοτικά συμφύρματα καί θνησιγενεῖς συγκυριακές συμπορεύσεις. Θέλει λαό ἀποφασισμένο καί συνειδητοποιημένο, ὄχι συμφύρματα. Θέλει λαό πού θά ξέρει ποιός εἶναι καί ἀπό ποῦ ἔρχεται. Λαό πού θά ἔχει κλάψει εἰλικρινά γιά ὅλα ὅσα τοῦ ἔκλεψαν καί – πιό πολύ ἀκόμη καί ἀπό αὐτό – γιά ὅσα ἐπί δεκαετίες πέταξε μόνος του στά σκουπίδια. Λαό πού θά χύσει δάκρυα πικρά γιά τίς ἁμαρτίες του, γιά τόν πνευματικό ἐκμαυλισμό του, γιά τήν πολιτισμική του ἐκπόρνευση καί γιά τήν ἐθνική του παρακμή. Λαό πού θά ξανασηκώσει τό βλέμμα παρακλητικά πρός τούς οὐρανούς. Λαό πού θά ἀκολουθήσει Μακκαβαίους, ψυχωμένους ταγούς καί ὄχι κάπηλους σαλτιμπάγκους, ἡγέτες πού τότε θά τοῦ ξαναστείλει ὁ Θεός γιά νά τόν ὁδηγήσουν ἔξω ἀπό τήν αἰχμαλωσία. Λαό πού θά τό πάρει πεισματική πλέον καί ἀμετάκλητη ἀπόφαση νά ἐγερθεῖ ἀπό τόν τάφο. Ὁτιδήποτε ἄλλο θά εἶναι ἁπλῶς γιά μία ἀκόμη φορά ἀνακύκλωση τοῦ ζόφου καί νέα θλιβερή διάψευση καμένων ἐλπίδων καί ἀβάσιμων προσδοκιῶν.

Προσδοκοῦμε ἀνάσταση νεκρῶν, συνεπῶς. Τό ὀξυγόνο ὄντως μᾶς σώθηκε πρό πολλοῦ. Τό «δέν ἔχω ὀξυγόνο» δέν σφραγίζει μόνο τήν σιδηροδρομική τραγωδία ἑνός ἀποτρόπαιου ἐγκλήματος, ἀλλά εἶναι συνάμα μία φράση πού ἀποτυπώνει καί συνοψίζει ὅλη τήν σύγχρονη Ἱστορία ἑνός σταθερά συρρικνούμενου καί καταρρέοντος Ἑλληνισμοῦ. Μά γιά νά μπορέσουμε νά ἀνασάνουμε ξανά, ἔχουμε μπροστά μας δρόμο πολύ καί ἐξαιρετικά ἀνηφορικό ἀκόμη…

Αναρτήθηκε από ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ