.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Μητροπολίτης Πειραιώς περί Αφορισμού των πολιτικών: «Για να είμαστε και πραγματισταί»!


Στην ημερίδα «γάμος και οικογένεια στο στόχαστρο» τέθηκε στον Μητροπολίτη Πειραιώς το ερώτημα για «το θέμα της συμπεριφοράς [της διοικούσης Εκκλησίας] απέναντι στους βουλευτές που θα ψηφίσουν το νομοθέτημα». Η απάντηση του μητροπολίτη ήταν αποκαλυπτική. Ούτε λίγο ούτε πολύ είπε ότι είναι πολύ δύσκολο να αντιδράσουν διότι πρέπει να σώσουν τα «ιδρύματα»! Τα ιδρύματα που τους έσπρωξε ο Καίσαρας (προφανώς μαζί με πολύ χρήμα) για να υποβαθμίσει το πνευματικό τους έργο. Και παρότι έδωσε μία τέτοια απάντηση, το ακροατήριο τον χειροκρότησε… θυμίζοντάς μας τον λόγο του Κυρίου: «Θα σας δώσω άρχοντας σύμφωνα με τις καρδιές σας».

«Η Εκκλησία μας ζητείται να έλθει σε μία τελική ρήξη με την πολιτεία, διότι αυτό συνεπάγεται ο αφορισμός εναντίον των προσώπων αυτών. Γεγονός το οποίον όπως αντιλαμβάνεσθε δεν είναι κάτι απλό ούτε κάτι εύκολο. Για να είμαστε και πραγματισταί.»

Δηλαδή μας λέει εδώ ότι η Πολιτεία ψηφίζοντας ένα τέτοιο νομοσχέδιο δεν έρχεται σε τελική ρήξη με την Εκκλησία, αλλά έρχεται η Εκκλησία σε τελική ρήξη με την Πολιτεία εάν λάβει τα μέτρα Της! Ερωτούμε: Η Εκκλησία της Ελλάδος δεν είναι ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΗ;

«Είναι ένα θέμα που είναι ουσιώδες, τεράστιο, απαιτεί τα 2/3 της Ιεραρχίας βάσει του καταστατικού χάρτου. Ο αφορισμός δεν επιβάλλεται από έναν επίσκοπο ή από μερικούς επισκόπους, αλλά από το σύνολο της ιεραρχίας όπως προβλέπει ο καταστατικός χάρτης, ο Νόμος 570 του 1977 [σ.σ. 590] με ηυξημένη πλειοψηφία 2/3. Είναι λοιπόν κάτι πάρα πολύ σοβαρό το οποίο θα συνεπιφέρει μία γενναία ρήξη με την Ελληνική Πολιτεία. Αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει τόσο απλά.»

Ο Μητροπολίτης πρώην Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος που τέλεσε Έγκυρο και Κανονικό αφορισμό στους Μητσοτάκη, Χαρδαλιά και Κεραμέως, απαντάει ΕΔΩ στην παρόμοια εξοργιστική ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της Ιεράς Συνόδου για την ποινή του αφορισμού. Δεν γράφει πουθενά στον καταστατικό χάρτη ότι ένας Ιεράρχης ή ομάδα Ιεραρχών δεν μπορούν να τελέσουν αφορισμό. Η νομικίστικη καινοφανής αυτή διάταξη που επικαλείται ο μητρ. Πειραιώς, εκτός από χρήσιμη στον Καίσαρα, αφορά την Ιερά Σύνοδο σε περίπτωση που αυτή λειτουργήσει σαν σώμα για να προβεί σε αφορισμό. Η ύπαρξή της δεν ακυρώνει την Παράδοση της Εκκλησίας που ακόμη και σε ιερέα επιτρέπει να αφορίσει.


Όμως, αντιλαμβάνεσθε ότι όταν λέμε «Εκκλησία» δεν εννοούμε μόνο το επισκοπάτο, εννοούμε τους ιερείς, εννοούμε ένα πλήθος διεργασιών που συνάπτουν με την Εκκλησία, εννοούμε φιλανθρωπικά ιδρύματα, εκκλησιαστικές σχολές, θεολογικές σχολές. Είναι ένας ολόκληρος κόσμος, ο οποίος θα πρέπει να διασφαλιστεί από τις συνέπειες μίας τέτοιας ολοκληρωτικής ρήξεως, η οποία ασφαλώς και βρίσκεται στην φαρέτρα μας αλλά πρέπει να χρησιμοποιηθεί με πολύ σοβαρότητα και υπευθυνότητα.

Τι χρείαν έχομεν μαρτύρων; Να θυσιάσουμε τις ανθρώπινες ψυχές, το παιδί, την οικογένεια, το Έθνος, για να σωθούν τα διάφορα ιδρύματα, οι εκκλησιαστικές και θεολογικές σχολές που διδάσκουν τον οικουμενισμό και την εκκοσμίκευση!


Αυτό το οποίο όμως προκύπτει άμεσα από το γεγονός της νομοθετήσεως είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί οι οποίοι θα ψηφίσουν υπέρ αυτού του νομοθετήματος εκουσίως εκόπτονται από την Εκκλησία… Εκουσίως παύουν να είναι μέλη της Εκκλησίας, είναι τόσο απλό. [ΠΑΛΑΜΑΚΙΑ] Μπορείς να είσαι μέλος ενός οργανισμού -παγκόσμια- και να νομοθετείς εις βάρος του οργανισμού; Πού γίνεται αυτό; Να μας το παρουσιάσουν. Πώς λοιπόν αυτοί θα ψηφίσουν εναντίον του δόγματος, εναντίον του ήθους της Εκκλησίας και την ίδια στιγμή θα έρχονται στους σολέες και θα φημίζονται εκεί ως δήθεν πιστά μέλη της Εκκλησίας; Αυτό είναι μία κωμωδία που δεν θα πρέπει η ιεραρχία να το δεχθεί. Διότι είναι μία προσβολή της Εκκλησίας οντολογική… Επομένως αυτοί οι ίδιοι, και αυτό το λέμε τουλάχιστον η ταπεινότητά μου το έχει διακηρύξει, ότι αποκόπτονται εκουσίως οι ίδιοι από την Εκκλησία διότι δεν μπορείς να είσαι μέλος της Εκκλησίας και την ίδια στιγμή να βλασφημείς την Εκκλησία και να ποδοπατάς το ήθος και το δόγμα της και την σωτηριολογία, όπως θα μας πει ο κύριος καθηγητής

Και αφού ο μητροπολίτης Πειραιώς είπε στην ουσία στο ακροατήριο ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να γίνει μία ρήξη με τους πολιτικούς που ψηφίσανε το νομοσχέδιο των σοδομιτών, τους πέταξε μία ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ρήξη / αποκοπή από την Εκκλησία και εισέπραξε τα παλαμάκια τους!!

Είχανε βέβαια οι πολιτικοί που ψήφισαν αυτόν τον θεομίσητο νόμο μία ΣΚΑΣΙΛΑ για το αν θα αποκοπούν από την Εκκλησία. Τόσο πολύ τους ένοιαζε που πήγανε εκουσίως και τον ψήφισαν Αυτοί ήθελαν να αποκοπούν. Εσύ που δεν θέλεις γιατί χτυπάς παλαμάκια; Επειδή για τα ΕΣΠΑ και τα ιδρύματα θα κάνουν τα παιδιά σου ανώμαλα δίχως την θέλησή σου; Επειδή θα συνεχίσουν να εισέρχονται στους Ναούς χλευάζοντας την Πίστη σου;

Ο Θεός να φωτίζει. Έχουμε μεγάλο πρόβλημα κι εμείς.