.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

ΚΥΡΙΟ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ Ο ΔΙΩΓΜΟΣ (καί συγκολονιστικές προφητεῖες!)





"Ἐν πᾶσι τοῖς διωγμοῖς ὑμῶν" (Β΄ Θεσ. 1, 4)
Ἐκεῖ πᾶμε. Θά ἐπανέλθουμε στούς ἀποστολικούς χρόνους. Αὐτό θά γίνῃ ἤ μέσα ἀπό τήν Ἐκκλησία ἤ ἀπ' ἔξω μέ ἐξωτερικό διωγμό. Ὅπως στή Ρωσία ἦταν ἑκατομμύρια ψευτοχριστιανοί. Μετά ἦρθε τό μεγάλο κόσκινο καί κοσκινίστηκαν οἱ Χριστιανοί. Τώρα ὑπάρχουν λίγοι, ἀλλά πραγματικοί Χριστιανοί. Ζήτημα μέσα στή Μόσχα, πού εἶναι 8 ἑκατομμύρια, νά ὐπάρχουν 100-200 Χριστιανοί. Ἀλλ' αὐτοί ἔχουν μέσα τους δύναμι. Ὅ βίος τους, τό παράδειγμά τους, ἡ αὐτοθυσία τους τό δείχνει.
Ἐδῶ ἐμεῖς εἴμαστε ὅλοι χριστιανοί τοῦ γλυκοῦ νεροῦ. Ἄν πιστεύαμε στό Θεό, θά εἴχαμε ἐγκαταλείψει κάθε ἄλλη κοσμική ἀσχολία. Τί νά τά κάνῃς τ' ἄλλα· τό Εὐαγγέλιο ποιός ἐφαρμόζει .Στή Θεσσαλονίκη ὅμως τότε ἦταν πραγματικοί Χριστιανοί. Καί ἀπόδειξις, ὅτι δέν λυγίζανε στούς διωγμούς. Ἐκεῖνα τά πτωχαδάκια πάλευαν μ' ὅλες τίς ἀρχές καί τίς ἐξουσίες, πού ἦταν ἐχθρικές. Αὐτοί οἰ λίγοι Χριστιανοί ἐθεωροῦντο ἀμελητέοι, δέν τούς ὑπολόγιζαν· καί ὅμως αὐτοί ἦρθαν σέ ρῆξι μέ ὅλους τούς ἰσχυρούς τῆς Θεσσαλονίκης καί ὑπέστησαν πολλούς διωγμούς.
Ἀλλά καί πάντοτε τά πτωχαδάκια διώκονται, καί μένουν κοντά στό Χριστό. Οἱ ἄλλοι, πού ἔχουν ἀξιώματα, ὡς ἐπί τό πλεῖστον πολεμοῦν τόν Χριστό. Θά γίνῃ διωγμός. Θά τά δῆτε ἐσεῖς πού θά ζήσετε, ἐγώ γέρος ἄνθρωπος εἶμαι. Θά γίνῃ διωγμός, καί θά δῆτε ὄλους τούς δασκαλάκους νά προσκυνᾶνε τό κόκκινο θηρίο. Τριάντα χιλιάδες εἶναι ὅλοι οἱ δάσκαλοι· ζήτημα νά μείνουν ἑκατό πού νᾶ ποῦν· Προτιμοῦμε νά γίνουμε λοῦστροι στήν πλατεῖα τῆς πόλεως, παρά νά κηρύττουμε ἀθεΐα. Ὅλοι οἱ ἄλλοι, μέ ὅση εὐκολία χειροκροτοῦσαν τόν Παπαδόπουλο, μέ ὅση εὐκολία χειροκροτοῦσαν τόν Καραμανλῆ, μέ τήν ἴδια εὐκολία θά χειροκροτοῦνε καί τόν ἀντίχριστο. Θά τά δῆτε αὐτά.Συμφέρον καί μόνο συμφέρον εἶναι σήμερα οἱ ἄνθρωποι, καί τίποτε περισσότερο. Τέτοιοι εἶναι καί οἰ δάσκαλοι καί οἱ καθηγηταί καί οἱ ἀξιωματικοί, γιατί ὄχι καί οἱ παπᾶδες καί οἱ δεσποτάδες-δέν κάνω καμμία διάκριση.
Δέν ἦρθε ἀκόμη ἡ ὥρα τοῦ ἀντιχρίστου· ὅταν θά ἔρθη, θά τό δοῦμε. Μιλάει παρακάτω ὁ ἀπόστολος γιά τήν ὥρα τοῦ ἀντιχρίστου. Διαμάντια ἄθραυστα εἶναι οἱ πραγματικοί Χριστιανοί. Στήν Ἀμερική κοπίασαν πάρα πολύ γιά νά κόψουν ἔνα διαμάντι, νά τό χωρίσουν στά δύο. Δέν σπαέι εὔκολα τό διαμάντι. Σπάει τό σφυρί πού τό κτυπᾷ, ἀλλά τό διαμάντι δέν σπάει. Ἔτσι εἶναι καί ὁ ἀληθινός Χριστιανός. "Ἐν πᾶσι τοῖς διωγμοῖς". Ὄχι ν' ἀντέξουμε σέ ἕναν μόνο διωγμό ἤ σέ δύο, ἀλλά σέ ὄλους τούς διωγμούς.
Ὑπέφεραν οἱ Χριστιανοί τῆς Θεσσαλονίκης· ἦταν πραγματικοί ἥρωες. Μακάρι νά ἐπανέλθουμε σ' αὐτούς τούς Χριστιανούς. Νά ἔχουμε λίγους Χριστιανούς, ἀλλά ζωντανούς. Γιατί ν' ἀσχολούμεθα μέ ὅλους; Δέν πά' ν' ἀνάβῃ αὐτός φωτιές καί ν' ἀγαπᾷ τήν πυρολατρία; Δέν πά' νά' νε μασόνος καί ροταριανός; Δέν θ' ἀσχολούμεθα μ' αὐτούς. Τώρα ἀσχολούμεθα ἀναγκαστικῶς μέ ὅλους.
Ἐάν ὑποθέσουμε, ὅτι ξεκαθαρίζουν τά πράγματα καί μένουν ἐδῶ στήν πόλι 200 μέ 300 Χριστιανοί, οἱ ὁποῖοι θά ποῦν· "Θέλουμε νά ζήσουμε χριστιανικά", δέν ὑπάρχει μεγαλύτερη χαρά. Οἱ ἄλλοι, ὅ,τι θέλουν ἄς κάνουν. Καί χαύρα καί τζαμί νά κτίσουν, δέν θά ἔχουμε καμμιά εὐθύνη. Δέ βλέπεις τίς γιορτές ποῦ τίς περνᾷ ὁ πρωθυπουργός τῆς χώρας ἀλλά καί οἱ ἄλλοι; Στά ρεβεγιόν, ὄχι στήν ἐκκλησία!...
Φωνάζουν ὅλοι οἰ ἀνόητοι, οἱ ἐγωισταί καί τά ἐπιπόλαια πνεύματα καί λένε παραμύθια· "Ἔξω οἱ Εὐρωπαῖοι, ἔξω οἱ Ἀμερικάνοι", καί ἡ Ἀμερική ὅλόκληρη ζῇ μέσα στήν καρδιά μας! Ζοῦμε ὄπως οἱ Ἀμερικάνοι. ὁ ἀμερικανισμός ἐπικράτησε μέσα στήν καρδιά τῶν Ἑλλήνων. Ἐνῷ θά ἦταν προτιμότερο ν' ἀγαπᾶμε τούς Ἀμερικάνους σάν ἀνθρώπους, ἀλλά νά μισοῦμε τόν ἀμερικανισμό. ὁ ἀμερικανισμός εἶναι ἡ κατάρα τῆς ἀνθρωπότητος. Εἶναι εὐδαιμονισμός, εἶναι γκαγκστερισμός, εἶναι χιλιασμός, εἶναι μασονισμός, εἶναι πηγή τῶν αἱρέσεων.
Λίγοι, λοιπον, ἦταν οἱ Χριστιανοί τῆς Θεσσαλονίκης, ἀλλά ζωντανοί. Ἔχει ἀξία ὄχι τό ποσόν ἀλλά τό ποιόν. Πότε θ' ἀποκτήση ἡ Ἐκκλησία μας τέτοιους ζωντανούς Χριστιανούς; Ἔτσι ἦταν οἱ πρῶτοι Χριστιανοί. ὑπέφεραν ἀπό διωγμούς, ἀλλά δέν λύγιζαν. Γι' αὐτό τούς ἐπαινεῖ ὁ ἀπόστολος Παῦλος.

Μακαριστός Ἐπίσκοπος Καντιώτης

Ἔκδοσις: Ἀνδρονίκη Π. Καπλάνογλου






Περί τοῦ ὀρθοῦ βίου (σταχυολογήματα)



Ὀρέγεσαι ὀρθόν βίον; Ἐπιμελοῦ τήν ταπεινοφροσύνην, διότι χωρίς αὐτῆς ὀρθός βίος δέν δύναται νά ὑπάρξῃ.
Ἀρχή τῆς ἐγκαταλείψεως τοῦ ἀνθρώπου εἶναι τό ν' ἀπομακρύνηται ἀπό τῆς ταπεινοφροσύνης.
Ἀγάπα ταπεινοφροσύνη, καί ὑπό παγίδος διαβολικῆς δέν θέλεις συλληφθῆ ποτέ.
Κοπίαζε εἰς τήν ἀρετήν, καί μή βαρύνεσαι εἰς τούς κόπους, διότι χωρίς κόπων ἡ ἀρετή δέν γνωρίζεται.
Γενοῦ ταπεινόφρων, διά νά μή ζημιωθῇς κανένα ἐκ τῶν ὅσων καλῶς εἰργάσθης· ἐάν δέ ἀποβάλης τήν ταπεινοφροσύνη, μετά τῶν ματαιοπόνων θέλεις καταταχθῆ.
Φεῦγε πάντοτε τάς ἐπιβλαβεῖς συνομιλίας καί θέλει εἶσθαι πάντοτε ἡ ψυχή σου ἐν ἡσυχίᾳ μεγάλῃ.
Εἰς τήν στενήν καί τεθλιμμένην ὁδόν ἄς βαδίσωμεν ἀδελφοί, ἵνα γενόμενοι τίμιοι, φρουρόν ἔχομεν τόν Θεόν.
Ἐνόσω εἰς ὑμᾶς ὑπάρχει δύναμις ἄς δουλεύσωμεν τόν Κύριον ἐν εὐθύτητι καρδίας, ἵνα ἐν καιρῷ θλίψεως εὔρωμεν Αὐτόν βοηθόν, ὥστε νά μᾶς λυτρώσῃ ἐκ μεγάλων κινδύνων.
Ἄς μισήσωμεν, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, τόν μάταιον αὐτόν βίον καί ἄς ποθήσωμεν μόνον τόν Χριστόν τόν Ἅγιον καί Λυτρωτῆν τῶν ψυχῶν ἠμῶν...
Ἡ ἀφοβία γεννᾷ ὑπερηφάνειαν, ἡ δέ ὑπερηφάνεια εἶναι μήτηρ ἀνυποταγῆς. 
Ἡ δέ ταπεινοφροσύνη καί ἡ πραότης καθήλωσαν τόν ἔχοντα αὐτάς εἰς τόν φόβον τοῦ Θεοῦ, ὡς στύλον στερεωμένον ἐν ναῷ Κυρίου.
Τά ἑξῆς δέ τρία εἶναι ἐργαλεῖα πρός κατόρθωσιν ἀρετῶν καί τῆς ἐνθέου καθαρότητος· 
ἡ ἐγκράτεια τῆς γαστρός, 
ἡ ἐγκράτεια τῆς γλώσσης,
καί ὀφθαμοῦ χαλινός·
ἐάν δέ τά δύο φυλάξης, τούς δέ ὀφθαλμούς δέν φυλάξης ἀπό τοῦ νά πλανῶνται, δέν θέλεις κατορθώση νά κρατήσης βεβαίαν τήν καθαρότητα, διότι καθώς ὑδραγωγεῖον συντετριμμένον διασκορπίζει τά ὕδατα, τοιουτοτροπως καί ὁ μετέωρος ὀφθαλμός καταστρέφει τόν σώφρονα νοῦν.

Ἁγίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου
ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑ
Ἔκδοσις: "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ" 



«ΜΟΥΦΤΗΔΕΣ» ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ!!!

Στου αντιχρίστου τον καιρό, ποὺ ψάχνεις γιὰ ἀνθρώπους, μ᾽ ἀφατη θλίψη βλέπουμε «Μουφτῆδες» ἐπισκόπους. Καὶ θέλουν στὴν Ελλάδα μας μὲ τὴν Ορθοδοξία, νὰ βάλλουν τὸ Κοράνιο μέσ᾽ στὴν Θεολογία. Πρῶτος ὁ Οἱκουμενικός, εἰς τὴν Ἀμερικὴ «ἅγιον» τ᾽ ἀπεκάλεσε χωρίς καμμιά ντροπή.
Ἔπειτα ἠκολούθησε μιὰ νέα κουστωδία ποὺ θέλουν νὰ ἱδρύσουνε, μέσ᾽στὴν Θεολογία, «Τμῆμα Ισλαμικῶν Σπουδῶν», Τζιγαντιστῶν θρησκεία, ὅπου θὰ μᾶς διδάσκουνε…

Θὰ μᾶς διδάσκουνε ἐκεῖ πως κόβουν τὰ κεφάλια τῶν «ἀπίστων» χριστιανῶν καὶ βάζουν στὰ τσουβάλια… Καὶ ὅσοι τοὺς ἀκολουθοῦν ἀπὸ τοὺς ἐπισκόπους, ἄς παν ἐκεῖ νὰ διδαχθοῦν πως σφάζουν τοὺς ἀνθρώπους.

Δὲν μᾶς ἀρκοῦσε ἡ βουλή, π᾽ ἐγίνανε «Μουφτῆδες» καὶ θέλουνε νὰ κτίσουνε τζαμί γιὰ Τζιχαντῆδες, «ἔπρεπε» καὶ ἐπίσκοποι νὰ τοὺς ἀκολουθήσουν καὶ νὰ ζητοῦν Τζιγαντιστῶν Σχολή γιὰ νὰ ἱδρύσουν  μες στὸ Πανεπιστήμιο είς τὴν θεολογία χωρὶς νὰ φοβηθοῦν Θεόν, χωρὶς ντροπή καμμία;

Ω Κύριε τοῦ Οὐρανοῦ, στήριξε τὶς καρδιές μας νὰ μείνωμε Ορθόδοξοι μέσα στην Ἐκκλησία.

Του ιερομονάχου Μαξίμου Καραβά

«ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΕ ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΩΤΗΡΙΑ»…



Κάποιος νέος, μας διηγείται ο Αββάς Ιωάννης του Λύκου, παρασυρμένος απ΄ του κόσμου τις ηδονές, είχε βυθιστεί στη λάσπη της ασωτίας Κάποτε όμως συνήλθε, σαν το άσωτο, κι εζήτησε το δρόμο του γυρισμού στο σπίτι του Πατέρα. Άφησε τον κόσμο, για να βρει στην έρημο τον λυτρωμό, μακριά από τις αφορμές της αμαρτίας. Καταφύγιό του έκανε ένα παμπάλαιο μνήμα. Κλεισμένος θεληματικά σ΄ αυτή τη πρωτότυπη φυλακή, έκλαιε πικρά τη τραυματισμένη ψυχή του.
Οι Άγγελοι εχαίρονταν, αλλά τα πνεύματα της πονηρίας, που είδαν να φεύγει τόσο απροσδόκητα η λεία από τα χέρια τους, δεν άργησαν να κάνουν έφοδο. Τριγύριζαν τη νύκτα το μνήμα κι έλεγαν οργισμένα :
- Πού είσαι άθλιε ; Γιατί μας απαρνήθηκες ύστερα από τόση φιλία ; Αφού τα γεύτηκες όλα κατά κόρον, αποφάσισες να γίνεις άγιος. Πολύ αργά τώρα να παριστάνεις τον σώφρονα, ελπίζοντας για έλεος.
- Έλα, έξω ανόητε, του φώναζαν άλλοι. Σε περιμένει η συντροφιά σου.
- Δυστυχισμένε, του ψιθύριζαν οι πονηρότεροι, για σένα δεν υπάρχει σωτηρία. Αυτού που τρύπωσες, γρήγορα θα βρεις το θάνατο και την αιώνια καταδίκη.
Με τόση κακία πάσχιζαν να τον φέρουν σε απελπισία ! Μα ο γενναίος αγωνιστής ήταν πια αποφασισμένος να πεθάνει καλύτερα, παρά να γυρίσει στα ίδια. Ζήτησε με θερμή ικεσία τη Θεία βοήθεια, περιφρονώντας τη δαιμονική φαντασία.
Την άλλη βραδιά ο διάβολος έγινε πιο απειλητικός :
- Αν δεν βγεις αμέσως έξω, δεν γλυτώνεις από τα χέρια μου. Κι επειδή φυσικά εκείνος δεν τον άκουσε, του επιτέθηκε και τον άφησε σχεδόν νεκρό από χτυπήματα. Έτσι εκδικήθηκε.
Οι συγγενείς του πάλι, ανήσυχοι για την ξαφνική του εξαφάνιση, τον αναζήτησαν παντού. Τέλος τον ανακάλυψαν σε κακή κατάσταση μέσα στο μνήμα. Μα όσο κι αν επέμεναν, στάθηκε αδύνατο να τον πείσουν να τους ακολουθήσει.
Ακόμη μια νύκτα του επιτέθηκαν οι δαίμονες με ασυγκράτητη μανία και θα τον εθανάτωναν με τους άγριους δαρμούς, αλλά δεν είχαν εξουσία. Ο αθλητής δεν κλονίστηκε. Προτίμησε να χάσει τη πρόσκαιρη ζωή, παρά να μολύνει, ύστερα από τη μετάνοια, το σώμα και την ψυχή του πάλι με το μικρόβιο της αμαρτίας.
Τότε τα δαιμόνια αναγνώρισαν την ήττα τους.
- Νικηθήκαμε, νικηθήκαμε, φώναζαν θρηνώντας κι εξαφανίστηκαν και ούτε τόλμησαν πια να τον πειράξουν.
Ελευθερωμένος έτσι από κάθε δοκιμασία, έμεινε στο μνήμα του ως το τέλος της ζωής του ο πρώην άσωτος, και αξιώθηκε να κάνει θαύματα, για να φανεί η δύναμις της μετάνοιας.


ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ, 
ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΟΦΙΑ, 
εκδ. «ΛΥΔΙΑ», 
Θεσσαλονίκη 1987, 
σ. 128 κ.ε.

Οι «απολειφθέντες»

Και τι γίνεται με αυτούς που απουσιάζουν την Κυριακή από την εκκλησία; 
Όλοι αυτοί είναι για την κόλαση και δεν υπάρχει γι’ αυτούς σωτηρία;
Ας δούμε πως αντιμετωπίζει η Εκκλησία τους απόντες. Κανένας δεν είναι για την κόλαση. Όλοι είμαστε για τον παράδεισο και, αν θέλουμε, μπορούμε να τον κερδίσουμε.

Πρόσεξε τώρα, αδελφέ μου, τα παρακάτω, για να θαυμάσεις τη φιλανθρωπία τους Θεού.
Εάν εξετάσουμε τους ανθρώπους από την εξωτερική τους στάση, θα δούμε ότι μερικοί απουσιάζουν δικαιολογημένα και μερικοί αδικαιολόγητα.
Ποιοι απουσιάζουν δικαιολογημένα; 
Είναι οι ασθενείες, οι γιατροί, οι νοσηλευτές, οι μητέρες που έχουν μωρά παιδιά ή είναι έγκυοι, οι οικογένειες που έχουν ασθενείς στο σπίτι ή ηλικιωμένα άτομα που δεν μπορούν να μείνουν μόνα τους, και πολλές άλλες περιπτώσεις που είναι ανάγκη να απουσιάσουν από την ιερή σύναξη της Εκκλησίας.
Πολλές φορές αυτοί επιθυμούν τόσο πολύ να βρίσκονται στην εκκλησία, που είναι σαν να είναι παρόντες. Παρακολουθούν τη θεία Λειτουργία από το ραδιόφωνο ή την τηλεόραση και όσο μπορούν συμμετέχουν στη θεία Λειτουργία. Αυτοί, αν και απουσιάζουν, ωφελούνται περισσότερο από αυτούς που είναι σωματικά στην εκκλησία αλλά το μυαλό τους τρέχει εδώ και εκεί και δεν συγκεντρώνεται στη λατρεία.
Πόσο συγκινητικό είναι το ότι η αγία μας Εκκλησία τους θυμάται και τους μνημονεύει στη θεία Λειτουργία! «Μνήσθητι, Κύριε, του περιεστώτος λαού, και των δι’ ευλόγους αιτίας απολειφθέντων, και ελέησον αυτούς και ημάς κατά το πλήθος του ελέους σου». θυμήσου, Κύριε, με ευσπλαχνία τον λαό σου που βρίσκεται αυτή την ώρα στο ναό και αυτούς οι οποίοι δικαιολογημένα απουσιάζουν και δεν ήλθαν, και ελέησε και αυτούς και εμάς σύμφωνα με το πλήθος του ελέους σου.
Τώρα τι να πούμε γι’ αυτούς που δεν ανήκουν σ’ αυτήν την κατηγορία; 
Γι’ αυτούς που απουσιάζουν από αμέλεια και αδιαφορία; Πρώτα να πούμε με πόση στοργή τους αντιμετωπίζει η Εκκλησία και ύστερα ποιο είναι το καθήκον μας προς αυτούς.
Η αγία μας Εκκλησία, για να μας βοηθήσει να εκκλησιαζόμαστε, καθώς έχει εξουσία από τον Θεό, αφορίζει αυτούς που απουσιάζουν αδικαιολόγητα. Πρόσεξε όμως, αδελφέ μου, για να καταλάβεις το νόημα αυτού του αφορισμού.
Ένας κανόνας της έκτης Οικουμενικής Συνόδου, ο 80ος, ορίζει, όποιος απουσιάζεις επί τρεις συνεχείς Κυριακές χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος, να αφορίζεται, δηλαδή να αποκόπτεται από την Εκκλησία και να μην έχει κοινωνία με τους άλλους πιστούς.
Αλήθεια, πόσο φιλάνθρωπος είναι ο κανόνας αυτός! Δεν αφορίζει εκείνον που απουσιάζει μία ή δύο Κυριακές χωρίς σοβαρό λόγο. Του δίνει προθεσμία. Αν απουσιάσει και Τρίτη Κυριακή, τότε τον τιμωρεί. Έχει επομένως στη διάθεσή του τρεις εβδομάδες να σκεφθεί και να μετανοήσει. Και κάτι άλλο σημαντικό. Δεν τον αφορίζει η Εκκλησία. Ο ίδιος με τον να απομακρύνεται από την Εκκλησία αφορίζει τον εαυτό του. Η Εκκλησία, για να μας βοηθήσει να καταλάβουμε πόσο επιζήμιο είναι να απουσιάζουμε από την ιερή σύναξη, έβαλε τον κανόνα αυτόν. Για να καταλάβουμε ότι δεν είναι ασήμαντη η απουσία μας από την Εκκλησία.
Μερικοί από αυτούς που απουσιάζουν αδικαιολόγητα προβάλλουν και την εξής αστήρικτη δικαιολογία: «Τι να κάνω στην Εκκλησία; Τα ίδια και τα ίδια ακούω πάντοτε. Εκτός αυτού δεν καταλαβαίνω αυτά που ακούω, διότι η γλώσσα είναι αρχαία».
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος απαντάει στις προφάσεις αυτές και μας λέγει: «Πώς θέλεις να καταλάβεις, αν δεν φροντίσεις να ασχοληθείς και να μελετήσεις αυτά που λέγονται στην Εκκλησία; Όσο περισσότερο συχνάζεις στην εκκλησία, τόσο περισσότερο θα τα καταλαβαίνεις.Δεν είναι λοιπόν ο λόγος που απουσιάζεις ότι δεν καταλαβαίνεις, αλλά ότι δεν ενδιαφέρεσαι να καταλάβεις». Σήμερα υπάρχουν τόσα ερμηνευτικά βοηθήματα και ο καθένας μπορεί να τα προμηθευθεί.
Πάλι ο ιερός Χρυσόστομος με τρεις λέξεις μας υποδεικνύει το χρέος μας απέναντι αυτών που απουσιάζουν: «Αναζήτησον τον απολειφθέντα», μας λέει. Ψάξε να βρεις αυτόν που απουσιάζει. Πόσο μας ελέγχουν αυτές οι τρεις λέξεις!


«Κάθε Κυριακή στην Εκκλησία», 
Αρχιμ. Γεωργίου Δ. Μπίζα, 
εκδ. «Ο ΣΩΤΗΡ», ΑΘΗΝΑΙ 2013

Τὰ σὰ ἐκ τῶν σῶν

Κάποια φορά, πηγαίνοντας ὁ Κύριος στὴν Ἱερουσαλήμ, θέλησε νὰ σταματήσει σ' ἕνα χωριὸ Σαμαρειτῶν. Ἔστειλε ἀγγελιοφόρους νὰ προετοιμάσουν τὸν ἐρχομό του. Ὅμως οἱ Σαμαρεῖτες δὲν τὸν δέχτηκαν, γιατί πήγαινε στὴν Ἱερουσαλήμ. Μετά, ὅταν Τὸν εἶδαν, τοῦ εἶπαν οἱ μαθητὲς του Ἰάκωβος καὶ Ἰωάννης:

-Κύριε, θέλεις νὰ ποῦμε νὰ πέσει φωτιὰ ἀπὸ τὸν οὐρανὸ καὶ νὰ τοὺς κάψει, ὅπως ἔκανε καὶ ὁ Ἠλίας;

Ὁ Ἰησοῦς τότε τοὺς ἐπέπληξε λέγοντας:

-Δὲν γνωρίζετε, ποιὸ πνεῦμα ἐκπροσωπεῖτε ἐσεῖς· ὁ Υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου δὲν ἦλθε, νὰ καταστρέψει ψυχές, ἀλλὰ γιὰ νὰ τὶς σώσει (Λου. 9, 53-56).

* * *

Συνεπῶς, πολλὲς φορές, ἐνῶ νομίζουμε ὅτι ἐνεργοῦμε κατὰ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, στὴν πραγματικότητα κάνουμε τραγικὸ λάθος: καὶ ζητᾶμε πράγματα ἀντίθετα στὸ θέλημά Του. Καὶ ἂν οἱ ἀπόστολοι τὴν ἔπαθαν τότε πόσο πιὸ πολὺ κινδυνεύουμε ἐμεῖς!

Γι' αὐτό, εἶναι ἀπολύτως ἀναγκαῖο νὰ γνωρίζουμε, κάθε φορά:

• Τί ζητᾶμε ἀπὸ τὸν Χριστὸ καὶ πῶς τὸ ζητᾶμε.

• Τί προσφέρομε στὸν Χριστὸ καὶ πῶς Τοῦ τὸ προσφέρομε!

Στὴν μέση τῆς θείας Λειτουργίας, ὁ ἱερέας, λίγο πρὶν εὐλογήσει τὸν ἄρτο καὶ τὸν οἶνο γιὰ νὰ μεταβληθοῦν σὲ σῶμα καὶ αἷμα Χριστοῦ, ἐκφωνεῖ:

-Τὰ σὰ ἐκ τῶν σῶν Σοὶ προσφέρομεν κατὰ πάντα καὶ διὰ πάντα.

Τὰ λόγια αὐτὰ σημαίνουν:

-Τὰ δῶρα (ἄρτος καὶ οἶνος) εἶναι δικά Σου· ἀπὸ δικά Σου δημιουργήματα (ὁλόκληρο τὸν κόσμο). Σοῦ τὰ προσφέρομε σύμφωνα μὲ ὅλα ὅσα μᾶς ἐδίδαξε ὁ Υἱός σου (κατὰ πάντα)· καὶ γιὰ ὅλα ὅσα ἔχεις κάνει Σὺ γιὰ μᾶς (διὰ πάντα)!

Δὲν ἀρκεῖ, λοιπόν, νὰ προσφέρουμε τὰ δῶρα μας στὸν Θεό, σὰν νὰ βγάζουμε μία ὑποχρέωση! Γιὰ κάτι ποὺ μᾶς ἔκαμε! Ἤ γιὰ νὰ Τοῦ ζητήσουμε κάτι.

Προσφέρουμε δῶρα στὸ Χριστό:

• Γιὰ νὰ Τοῦ ἐκφράσουμε τὴν εὐχαριστία-εὐγνωμοσύνη μας γιὰ ὅλα ὅσα ἔκαμε, ἀλλὰ καὶ ἔπαθε γιά μᾶς· καὶ κυρίως γιὰ τὸν Σταυρό Του· τὴν Ταφή Του καὶ τὴν Ἀνάστασή Του.

• Καὶ σύμφωνα μὲ τὶς ἐντολές Του καὶ ὁδηγίες Του.

Ὁ Κύριος λέγει: Προηγεῖται ἡ καταλλαγή, ἡ συμφιλίωση μὲ ἐκεῖνον ποὺ ἔχει κάτι ἐναντίον μας. Μετὰ ἔρχεται ἡ ὑλικὴ ἤ πνευματικὴ προσφορὰ στὸν Χριστό. Ἡ προσευχὴ ποὺ βγαίνει ἀπὸ μνησίκακη καρδιὰ δὲν ἀνεβαίνει στὸν οὐρανό.

Ἡ συμμετοχή μας στὴν θεία Λειτουργία ἀπαιτεῖ ἀγώνα: γιὰ διόρθωση τῶν παθῶν μας· καὶ γιὰ συμβουλὴ ἀπὸ ἱερέα-πνευματικὸ πατέρα. Μόνον τότε θὰ μποροῦμε νὰ ζητοῦμε κάτι ἀπὸ τὸν Χριστὸ εὐάρεστα ἐνώπιόν Του· μὲ θάρρος· καὶ μὲ παρρησία.

Ἀρχιμανδρίτης Νικών Κουτσίδης

Η βροχή πέφτει για όλους ...



Ας μη γίνουμε, αδελφοί, κακοί διαχειριστές των αγαθών που μας δόθηκαν. 

Ας μην κοπιάζουμε για να θησαυρίζουμε και ν’ αποταμιεύσουμε, ενώ άλλοι υποφέρουν από την πείνα. 

Ας μιμηθούμε τον ανώτατο και κορυφαίο νόμο του Θεού, που στέλνει τη βροχή σε δικαίους και αδίκους και ανατέλλει τον ήλιο επίσης για όλους. 

Αυτός έκανε τη γη ευρύχωρη για όλα τα χερσαία ζώα, δημιούργησε πηγές, ποτάμια, δάση, αέρα για τα φτερωτά και νερά για τα υδρόβια, και έδωσε σ’ όλα τα όντα άφθονα τα απαραίτητα για τη ζωή τους στοιχεία, χωρίς να τα περιορίζει καμιά εξουσία, χωρίς να τα καθορίζει κανένας γραπτός νόμος, χωρίς να τα εμποδίζουν σύνορα. Και αυτά τα στοιχεία τα παρέδωσε κοινά και πλούσια, χωρίς διάκριση ή περικοπή, τιμώντας την ομοιότητα της φύσεως με την ισότητα της δωρεάς και δείχνοντας τον πλούτο της αγαθότητός Του.

Οι άνθρωποι όμως, αφότου έβγαλαν από τη γη το χρυσάφι, το ασήμι και τα πολύτιμα πετράδια και αφότου έφτιαξαν ρούχα μαλακά και περιττά και αφότου απέκτησαν άλλα παρόμοια πράγματα, που αποτελούν αιτίες πολέμων και επαναστάσεων και τυραννικών καθεστώτων, κυριεύθηκαν από παράλογη υπεροψία. 

Έτσι, δεν δείχνουν ευσπλαχνία στους δυστυχισμένους συνανθρώπους τους και δεν θέλουν ούτε με τα περίσσια τους να δώσουν στους άλλους τα αναγκαία. Τι βαναυσότητα! Τι σκληρότητα! Δεν σκέφτονται, αν όχι τίποτ’ άλλο πως η φτώχεια και ο πλούτος, η ελευθερία και η δουλεία και τ’ άλλα παρόμοια εμφανίστηκαν στο ανθρώπινο γένος μετά την πτώση των πρωτοπλάστων, σαν αρρώστιες που εκδηλώνονται μαζί με την κακία και που είναι δικές της επινοήσεις. 

Αρχικά όμως δεν έγιναν έτσι τα πράγματα, λέει η Γραφή∙ αλλά Εκείνος που έπλασε εξαρχής τον άνθρωπο τον άφησε ελεύθερο, αυτεξούσιο - συγκρατημένο μόνο από το νόμο της εντολής - και πλούσιο μέσα στον παράδεισο της τρυφής.

Αυτή την ελευθερία και αυτόν τον πλούτο θέλησε να χαρίσει - και χάρισε - ο Θεός μέσω του πρώτου ανθρώπου, και στο υπόλοιπο ανθρώπινο γένος. Ελευθερία και πλούτος ήταν μόνο η τήρηση της εντολής. Φτώχεια αληθινή και δουλεία ήταν η παράβασή της.

Μετά την παράβαση λοιπόν εμφανίστηκαν οι φθόνοι και οι φιλονικίες και η τυραννία του διαβόλου, που παρασύρει πάντα με τη λαιμαργία της ηδονής και ξεσηκώνει τους πιο τολμηρούς ενάντια στους πιο αδύνατους. Μετά την παράβαση, το ανθρώπινο γένος χωρίστηκε σε διάφορες φυλές με διάφορα ονόματα και η πλεονεξία κατακερμάτισε την ευγένεια της φύσεως, αφού πήρε και τον νόμο βοηθό της.

Εσύ όμως να κοιτάς την αρχική ενότητα και ισότητα, όχι την τελική διαίρεση∙ όχι τον νόμο που επικράτησε, αλλά τον νόμο του Δημιουργού. 

Βοήθησε, όσο μπορείς, τη φύση, τίμησε την πρότερη ελευθερία, δείξε σεβασμό στον εαυτό σου, συγκάλυψε την ατιμία του γένους σου, παραστάσου στην αρρώστια, σύντρεξε στην ανάγκη.

Να παρηγορεί ο γερός τον άρρωστο, ο πλούσιος τον φτωχό, ο όρθιος τον πεσμένο, ο χαρούμενος τον λυπημένο, ο ευτυχισμένος τον δυστυχισμένο.

Δώσε κάτι στο Θεό ως δώρο ευχαριστήριο, για το ότι είσαι ένας απ’ αυτούς που μπορούν να ευεργετούν και όχι απ’ αυτούς που έχουν ανάγκη να ευεργετούνται, για το ότι δεν περιμένεις εσύ βοήθεια από τα χέρια άλλων, αλλ’ από τα δικά σου χέρια περιμένουν άλλοι βοήθεια.

Πλούτισε όχι μόνο σε περιουσία, μα και σε ευσέβεια, όχι μόνο σε χρυσάφι, μα και σε αρετή, ή καλύτερα, μόνο σε αρετή.

Γίνε πιο τίμιος από τον πλησίον με την επίδειξη περισσότερης καλοσύνης. Γίνε Θεός για τον δυστυχισμένο με τη μίμηση της ευσπλαχνίας του Θεού.


Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου

Το παράπονο και η γκρίνια αιχμαλωτίζουν σήμερα τις ζωές μας



ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΜΟΡΦΟΙ και αρχαγγελικοί άνθρωποι χαίρονται με όλα όσα τους έρχονται, διότι ξέρουν πως «τὸ πολίτευμα ἐν οὐρανοῖς ὑπάρχει» ( Φιλ. γ΄20 ) .
Η τελειότερη μορφή προσευχής είναι η αέναος δοξολογία του Θεού. Όποιος ευχαριστεί τον Θεό συνεχώς, ομοιάζει με τους αγγέλους, οι οποίοι δορυφορούν τον Κύριο και ψάλλουν ύμνους επινίκιους προς τον Δημιουργό του σύμπαντος.
Όμως τί θλιβερό… 
Το παράπονο και η γκρίνια αιχμαλωτίζουν σήμερα τις ζωές μας. Όλος ο κόσμος στριμώχνεται και φωνάζει, του φταίνε όλα, θλίβεται σε όλα, δεν αναπαύεται σε τίποτα. Παραπονούμαστε με τους ανθρώπους, παραπονούμαστε με τα δυσάρεστα γεγονότα που έρχονται αιφνιδίως στη ζωή μας.
Όμως υπάρχει ένα βαθύ παράπονο, το οποίο αγνοούμε και το οποίο ευθύνεται για όλα τα άλλα παράπονα που εκφράζουμε συνεχώς προς τους γύρω μας - το παράπονο της ψυχής, που παραδέρνει ολόγυμνη από αρετές μέσα στην αγωνία αυτού του κόσμου, ξεκομμένη και ορφανεμένη από τον Θεό και Δημιουργό της. Και το χειρότερο είναι πως δεν αναζητά τα χρυσοΰφαντα ρούχα της Θείας Χάριτος, αλλά τα κουρέλια που προσφέρει το γήινο περιβάλλον μας. Αλλά πού να τη ζεστάνουν την ταλαίπωρη… 
Αυτά μπάζουν από όλες τις πλευρές. Και όλο ψάχνεται να μαζεύει κουρέλια και όλο υποφέρει. Και τελικά νομίζει πως της φταίνε οι άλλοι. 
Η ψυχή μοιάζει με τον άνθρωπο που βγαίνει γυμνός στα χιόνια και, επειδή τουρτουρίζει, φωνάζει στους άλλους που είναι και αυτοί οι έρημοι γυμνοί. Να ήταν τουλάχιστον ντυμένοι να τους έδινε κάποιο ρούχο. Και ενώ φταίνε τα χιόνια και οι πάγοι και η γύμνια, εκείνη βρίζει τους ανθρώπους γύρω της που κρυώνουν. Πράγματι, πολύ ανόητη εικόνα. 
Αν η ευλογημένη ψυχή ήταν καλά ντυμένη, δεν θα φοβόταν τους πάγους. 
Και η εποχή μας, ως γνωστόν, είναι πολύ παγωμένη από έλλειψη αγάπης. Ο ίδιος ο Κύριος είχε πει κάποτε πως στα έσχατα χρόνια «ψυγήσεται ἡ ἀγάπη τῶν πολλῶν» ( Ματθ. κδ΄12 ) , θα παγώσει δηλαδή. 
Βγαίνεις, λοιπόν, γυμνός στην παγωνιά και σου φταίνε οι άλλοι; Γιατί χάνεις χρόνο γκρινιάζοντας; Κοίταξε να ντυθείς με τη θερμουργό Χάρη του Θεού και τότε θα Τον δοξάζεις για την ωραία ενδυμασία σου και συγχρόνως θα πονάς και για όλους αυτούς που γυμνοί πορεύονται ανάμεσα στις παγωνιές. Και μπορεί να φτάσεις σαν τον απόστολο Παύλο να λες: «Ας παγώσω εγώ, για να ζεσταθούν οι αδελφοί μου « ( βλ. Ρωμ. θ΄ 3 ) .


ΑΡΧΙΜ. ΑΡΣΕΝΙΟΣ ΚΩΤΣΟΠΟΥΛΟΣ 
«Εκπλήξεις χάριτος Σύγχρονοι ήρωες του πνεύματος»
ΑΘΗΝΑ 2010 ΕΚΔΟΣΕΙΣ: «ΑΓΑΘΟΣ ΛΟΓΟΣ»

"Τόν πάπα νά καταρᾶσθε...

Ναί. Πρέπει νά κατρώμεθα τόν Πάπαν διά τά πολλά δεινά μας, παρελθόντα καί μέλλοντα...
Μ' ὅλον πού ὁ Ἅγιος Κοσμᾶς ἐθανατώθη ἀπό τούς Τούρκους, δέν εἶπε "νά καταρᾶσθε τόν Τοῦρκον", ἀλλά εἶπε "νά καταρᾶσθε τόν Πάπαν".
Σήμερον ὅμως, ἀντί νά τόν καταρώθεμθα, τόν ἀγκαλιάζουμε αὐτόν τόν Πάπαν. Οἱ ὁδηγοί τῆς Ἐκκλησίας μας..., ἀντί νά καταρῶνται τόν Πάπαν, πηγαίνουν μόνοι των καί τόν ἀσπάζονται. Καί θέλουν νά παρασύρουν καί τόν Ὀρθόδοξον λαόν μας νά προσκυνήση τόν πονηρότερον και σκληρότερον ἐχθρόν τῆς πίστεώς μας. Δέν ἀκούουν τήν προφητείαν τοῦ Ἁγίου. Τήν περιφρονοῦν...οἱ πρωτεργάται τῆς ἀποστασίας...
Καί τώρα, εἰς στάς πονηράς ἡμέρας μας, κινδυνεύει καί ἡ Ὀρθόδοξος πίστις, ἤτοι ἡ μόνη ἀμόλυντος, νά μολυνθῇ ἀπό τό παπικόν μίασμα, καί ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι τήν ὁδηγοῦν εἰς τήν καταστροφήν, εἶναι ἀλλοίμονον! Κάποιοι ἀπό τούς ποιμένας της, ἐπειδή "ἠγάπησαν τήν δόξαν τῶν ἀνθρώπων μᾶλλον ἥπερ τήν δόξαν τοῦ Θοεῦ" (Ἰωάν. 12, 43).

 (Ἅγ. Κοσμᾶς ἰσαπόστολος)
Φώτης Κόντογλου

ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Ἁγιογραφικές καί πατερικές μαρτυρίες
Ἐκδόσεις: "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ"


Νά εἴμεθα σέ ἐπιφυλακή!

(Προφητικός καί προειδοποιητικός ὁ λόγος τοῦ Μακαριστοῦ!)
Ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Καντιώτης


Ποτέ ἄλλωτε ὅσο τώρα δέν ἔχει τόση μεγίστη βαρύτητα αὐτός ὁ λόγος τοῦ Μακαριστοῦ Ἐπισκόπου Καντιώτου.
Τώρα πού διαλύεται ὅπως ποτέ ἄλλωτε ἡ Ἑλλάδα ἀπό τήν ἀμετανοησία μας, τήν κακοδοξία μας καί ἀπό σκοτεινά κέντρα, τώρα πού πάσχει ἡ ἀνθρωπότης μέ διάφορα προβλήματακαί πού ἀναμένονται ἐπερχόμενα δεινά!



Πρέπει ἡμεῖς οἰ ὀρθόδοξοι, ὅσοι πιστεύομεν στό Εὐαγγέλιο, ὅσοι πιστεύομεν στήν Ὀρθοδοξίαν, πρέπει νά εὑρισκώμεθα εἰς ἐπιφυλακήν. Ναί, τό τονίζω· Νά εὑρισκώμεθα εἰς ἐπιφυλακήν! 
Ἔχομεν ὑποχωρήσει σέ πολλά σημεῖα. Ἐάν ὅμως...Σᾶς εἰδοποιῶ· Ἐγώ τοὐλάχιστον, ὁ ἱερομόναχος, δέν θέλω νά ζῶ στόν κόσμο, γιά νά δῶ τήν Ὀρθοδοξία νά προδίδεται. Δέν θά δεχθῶ νά ζῶ στόν κόσμον αὐτόν.


Ἐάν ἀντιληφθοῦμεν, ἀδελφοί μου, νά γίνετε προδοσία, τότε θά κηρύξωμεν ἐπανάστασιν καί μέ τούς ἐπισκόπους τούς πιστούς, τούς ὀλίγους πού ἔχει ἠ ἁγία ἡμῶν Ἐκκλησία, καί μέ τούς πρεσβυτέρους καί μέ τούς καλογέρους καί τούς πιστούς, θά κηρύξωμεν ἐπιστράτευσιν, θά κηρύξωμεν συναγερμόν!


ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ
Ἁγιογραφικές καί πατερικές μαρτυρίες
Ἐκδόσεις: "ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ"

Τά Τζαμιά τῶν... “ἀτζαμήδων”!



Οἱ σημερινοί «Ἐφιάλτες»!

Πολλές φορές στό παρελθόν ἔχω ἀναφερθεῖ στήν στάση τῶν πολιτικῶν ἀπέναντι στίς ἀποφάσεις τῆς δικαιοσύνης καί τόν τρόπο μέ τόν ὁποῖο τίς ἀγνοοῦν ὅταν δέν τούς ἐξυπηρετοῦν. Κομμάτι τῆς στρατηγικῆς τους εἶναι νά τίς υἱοθετοῦν στήν περίπτωση πού εἶναι σύμφωνες μέ τά ἀντιλαϊκά ἤ ἀντεθνικά συμφέροντά τους πού, ὅμως, ἐξυπηρετοῦν τούς παγκόσμιους ἐργοδότες τους. Μία τέτοια ἀπόφαση εἶναι ἡ ὑπ’ ἀριθμόν 2399/2014 τῆς ὁλομέλειας τοῦ ΣτΕ, ἡ ὁποία ἐνέκρινε ὡς νόμιμη τήν κρατική χρηματοδότηση ἀνέγερσης τοῦ ἰσλαμικοῦ τεμένους ἐπί τῆς Ἱερᾶς Ὁδοῦ, στήν περιοχή τοῦ Βοτανικοῦ τοῦ Δήμου Ἀθηναίων, σέ μιά ἔκταση πού ἀνῆκε στό Πολεμικό Ναυτικό μας! Ὦ! τῆς ἐσχάτης προδοσίας τό μέγεθος!
Ἑλληνικό ἔδαφος καί μάλιστα στρατιωτικό να παραχωρεῖται καί νά ἐπιχορηγεῖται μέ 1.100.000 € στούς ἐχθρούς τῆς πατρίδας γιά νά μποροῦν αὔριο νά μᾶς σφάξουν στό ὄνομα τῆς βαρβαρότητας πού οἱ ἴδιοι ἀποκαλοῦν θρησκεία! Τό ἀντεθνικό σκεπτικό τῆς ἀπόφασης καταδεικνύει ἡ φραστική της διατύπωση: «εἰσάγεται μία συνολική ρύθμιση πού ἔχει ὡς σκοπό νά παρασχεθεῖ ἡ δυνατότητα στούς μουσουλμάνους πού ζοῦν στην Ἀττική νά ἀσκοῦν τά λατρευτικά τους καθήκοντα κατά πρῶτο σύμφωνο μέ το γενικό δημόσιο συμφέρον», ἡ ὁποία ἀφήνει περιθώρια ἐπανάληψης παρόμοιας ἀπόφασης καί σέ ἄλλες περιοχές τῆς Πατρίδος μας.
Ὁ πρωθυπουργός πρῶτος ἀνακίνησε τό θέμα πού εἶχε παγώσει ἀπό τό 2011 καί ὁ συνεταῖρος του στήν ἐξουσία ἔκανε περιχαρής τήν παρακάτω ἀνακοίνωση: «Ἡ ἀπόφαση γιά τήν ἀνέγερση τεμένους στό Βοτανικό λήφθηκε με αὐξημένη πλειοψηφία στή Βουλή τό 2011 μέ πρόταση τῆς κυβέρνησης τοῦ ΠΑΣΟΚ. Μέ τή σημερινή ἀπόφαση τῆς Ὁλομέλειας τοῦ ΣτΕ γίνεται τό τελικό βῆμα γιά τήν ἔναρξη τῶν ἐργασιῶν κατασκευῆς μέ εὐθύνη τοῦ Ἑλληνικοῦ κράτους. Εὐχόμαστε καλό Ραμαζάνι, χρόνια πολλά μέ εἰρήνη, ὑγεία και εὐτυχία στούς Ἕλληνες ἤ μή μουσουλμάνους πολῖτες πού ζοῦν ἤ βρίσκονται γιά διακοπές αὐτήν τήν περίοδο στή χώρα μας. Και εὐχόμαστε ὁ ἑορτασμός τοῦ Ραμαζανιοῦ τοῦ 2015 νά λάβει χώρα στό καινούργιο τέμενος σέ συνθῆκες ἀξιοπρέπειας καί ἐλευθερίας»!
Ἀκοῦτε; Στήν Ἑλλάδα τοῦ 2014 ὡς θρησκευτική ἐλευθερία λογίζεται ἡ δημιουργία τζαμιῶν καί ἡ φίμωση τοῦ ἤχου τῆς καμπάνας τῶν Ὀρθόδοξων ἐκκλησιῶν! Θρησκευτική ἐλευθερία λογίζεται ἡ κατά 1.100.000 € κρατική
ἐπιχορήγηση σέ καιρό πού ὁ Ἑλληνικός στενάζει κάτω ἀπό τό βάρος τῆς ἀβάσταχτης καί παράλογης φορολογίας καί ἀπό τήν ἄλλη μεριά ἡ χειροτονία νέων Ἱερέων στήν Ὀρθόδοξη ἐκκλησία γίνεται χωρίς μισθό! Ἐλευθερία στους βάρβαρους πού κομίζουν τόν θάνατο καί θάνατος στήν πίστη πού κομίζει τη ζωή! Αὐτή εἶναι ἡ Ἑλλάδα τοῦ 2014... Κι ἐμεῖς νομίζαμε πώς εἶναι σεισμογενής ἡ χώρα μας! Δέν εἶναι! Τά κόκκαλα τῶν Πατέρων μας πού τρίζουν εἶναι αὐτά πού σείουν καί τραντάζουν τή γῆ μήπως καί ξυπνήσουμε!

Μανώλης Β. Βολουδάκης

ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ Τεῦχος 146

Σέ ποιούς φανερώνεται καί σέ ποιούς ἀποκρύπτεται ἡ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν;



Τό νά μήν ἐμπιστευόμαστε τίς δικές μας δυνάμεις, ἀποτελεῖ γιά πολλούς μιά μεγάλη δυσκολία καί ἕνα σοβαρό ἐμπόδιο ἀπ΄ τήν ἴδια τήν ἀρχή τῆς πνευματικῆς ζωῆς. Αὐτό ὅμως πρέπει νά τό ὑπερνικήσουμε, γιατί διαφορετικά δέν ὑπάρχει καμιά προοπτική νά προχωρήσουμε παραπέρα. Γιατί πῶς εἶναι δυνατό νά δεχτεῖ ἕνας ἄνθρωπος συμβουλές ἤ βοήθεια ὅταν νομίζει πώς τά ξέρει ὄλα, πώς εἶναι σέ θέση νά τά κατορθώνει μόνος του ὅλα καί δέν χρειάζεται γι' αὐτό καμιά ὑπόδειξη ἐκ μέρους τῶν ἄλλων; 
Ἀπό ἕναν τέτοιο τοῖχο αὐτάρκειας δέν εἶναι δυνατό νά περάσουν φωτεινές ἀκτίνες."Οὐαί οἱ συνετοί ἐν ἑαυτοῖς καί ἐνώπιον αὐτῶν ἐπιστήμονες!" φωνάζει ὁ προφήτης Ἡσαΐας (ε΄ 21), καί ὁ ἀπόστολος Παῦλος προτρέπει· "μή γίνεσθε φρόνιμοι παρ' ἑαυτοῖς" (Ρωμ. ιβ' 16).

Ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν ἀποκαλύπτεται στούς ἁπλούς καί ταπεινούς. Σέ κείνους ὅμως πού θεωροῦν τόν ἑαυτό τους σοφό καί ἔξυπνο "ἀποκρύπτεται" (Ματθ. ια΄ 25).


Τίτο Κολλιάντερ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΩΝ ΑΣΚΗΤΩΝ
Ἐκδόσεις "ΑΚΡΙΤΑΣ"


Πού καταντήσαμε!



Τουλάχιστον καγχασμό προκαλεί στους υγιώς φρονούντες ο ισχυρισμός με βάση τον οποίο ο αιρετικός μονοφυσίτης "διακρίνεται για την πιστότητά του στην παράδοση της Εκκλησίας".
Παράδοση της Εκκλησίας και αίρεση είναι εκ διαμέτρου αντίθετες έννοιες και η μία αναιρετική της άλλης. Και η συγκεκριμένη αλήθεια κάθε άλλο παρά χρήζει αναλύσεως. Είναι στοιχειώδης.
Όσο για την "ανοικτότητα" και το "πρώτιστο άθλημα" του διαλόγου στα τα οποία διακρίνεται ο Αρμένιος θρησκευτικός ηγέτης και στα οποία επίσης αναφέρθηκε ο αξιότιμος κ. πρύτανης του ΕΚΠΑ τι να πει κανείς και τι να μολογήσει! Ο διάλογος είναι η νέα θεότητα του αιώνα μας, γνήσιο παράγωγο, έκφραση και έκφανση της "πολιτικής ορθότητας"! Ουδεμία νύξη για εν μετανοία επιστροφή στη μάνδρα της Ορθοδοξίας διά της αποπτύσεως και αποκηρύξεως των βδελυκτών πιστευμάτων των αιρετικών!

Αφού γίνεται διάλογος και οι θρησκευτικοί αρχηγοί τον διακονούν με πιστότητα αυτό μας φθάνει! Το όραμά μας είναι η "ανοιχτή κοινωνία", η "ανοικτότητα", "ο σεβασμός στη διαφορετικότητα" (ο τελευταίος όμως δεν ισχύει όταν πρόκειται για τους αντιφρονούντες και ενισταμένους αντιοικουμενιστές), η "πολυπολιτισμική και πολυθρησκευτική κοινωνία"!
Πού καταντήσαμε!

Λυκούργος Νάνης

«ΜΑΚΑΡΙΖΕ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΔΙΑΡΚΩΣ ΤΙΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ ΤΟΥΣ… ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΛΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ»



Ένας αρχάριος Μοναχός ρώτησε κάποιον Γέροντα πώς σε μερικούς ανθρώπους έχει δοθεί το χάρισμα να βλέπουν αποκαλύψεις και να μαθαίνουν τα ουράνια μυστήρια.

- Μη μακαρίζεις μόνο αυτούς παιδί μου, αποκρίθηκε ο σοφός Γέροντας, μα πιο πολύ εκείνους που βλέπουν διαρκώς τις αμαρτίες τους, ανακαλύπτουν τις αδυναμίες τους και γνωρίζουν καλά τον εαυτό τους.

Πριν λίγες ημέρες, Αββά, είπε πάλι ο αδερφός, είδα ένα Μοναχό να βγάζει δαιμόνιο από κάποιον άρρωστο και τον θαύμασα.

- Εγώ δεν επιθύμησα ποτέ, αποκρίθηκε ο Γέροντας, να βγάζω δαιμόνια και να γιατρεύω αρρώστιες. Παρακαλώ μόνο το Θεό να μη γίνω ο ίδιος περίγελως του σατανά κι αγωνίζομαι να καθαρίσω το μυαλό μου από τις πονηρές σκέψεις. Αν το κατορθώσω, τότε θα είμαι άξιος θαυμασμού. Όποιος πετύχει να καθαρίσει τη ψυχή του από αμαρτίες κι αγαπά τον Θεό και τον πλησίον του, θα κληρονομήσει την αιώνιο ζωή μαζί με τους θαυματουργούς Πατέρας μας.


ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ, ΣΤΑΛΑΓΜΑΤΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΟΦΙΑ, 
εκδ. «ΛΥΔΙΑ», Θεσσαλονίκη 1987, σ. 221 κ.ε.