Αργά, πολύ αργά θυμηθήκατε να διαμαρτυρηθείτε Ορθόδοξοι Χριστιανοί της Θεσσαλονίκης.
Όταν εκλεγόταν ο "παναγιώτατος" Θεσσαλονίκης ήσασταν απόντες στα τεκταινόμενα και απρακτούντες αφήνοντας τα πράγματα στην κρίση του Ιερωνύμου και των αυλικών του, ομοίως και ο κλήρος, οι πνευματικοί ταγοί και τα Μοναστήρια της Θεσσαλονίκης . Δεν ενεργήσατε δεν προβήκατε σε καμία φωνή διαμαρτυρίας, δεν κάνατε καμία πρόταση στη Σύνοδο για το τριπρόσωπο αξίων δοκιμασμένων κληρικών προς εκλογή για τον επιφανή θρόνο της συμβασιλεύουσας της Θεσσαλονίκης.
Τι περιμένατε αδερφοί, να σας έστελνε άγγελο ο Ιερώνυμος ή αγωνιστή Καντιώτη που θα φώναζε και οι σοδομιστές της αισχρής προκλητικής παρελάσεως θα έτρεχαν να ριφθούν στο λιμάνι του Λευκού Πύργου σαν τα γουρούνια των Γεργεσηνών;
Σας έστειλε ένα "παιδί" οικουμενιστικών προδιαγραφών, μοντέρνο, λεπτεπίλεπτο, με τρόπους πολιτικούς -διπλωματικούς, που διδάχθηκε στην αρχιεπισκοπική αυλή, βγαλμένο απο την δεσποτική κλωσομηχανή, περιορισμένης ευθύνης και εμβέλειας, ελεγχόμενο για να περνούν τα αντίχριστα σχέδια πολιτείας και εκκλησίας. Είχατε την ευκαιρία να διεκδικήσετε άξιο επίσκοπο πρίν την εκλογή του, αν δεν είχε η μητροπολή σας, ας προτείνατε από το Άγιο Όρος ή απο άλλη μητρόπολη, όμως ουδέν εποιήσατε... Τώρα προς τι ή δυσαρέσκεια και ο κλαυθηρισμός και οι κούφιες τουφεκιές:.
Είναι γνωστή η συμπεριφορά του δεσποτικού κατεστημένου και εις την Φλώρινα οι πιστοί που είχαν την προνοητικότητα πρότειναν το τριπρόσωπο και η σύνοδος το αγνόησε και έστειλαν τον όμογάλακτο του Φιλοθέου κ. Ειρηναίο, τώρα όμως, νομομιμοποιούνται να διατρανώνουν και να του φωνάζουν στα ατοπήματά του: "είσαι αλλότριος και ΑΝΑΞΙΟΣ, δεν σε αναγνωρίζουμε".
Αδέρφια, ο δεσπότης σας, όπως και ο προηγούμενος μοιχεπιβάτης κ. Άνθιμος, αμαυρώνει την πνευματική παράδοση της κορυφαίας πόλεως του Αγίου Δημητρίου, της συμπροτεύουσας Θεσσαλονίκης.
Ποτέ δεν είναι αργά. Βέβαια έχετε το αναφαίρετο δικαίωμα να τον αποδοκιμάσετε ως ανάξιο και να τον στείλλετε να γηροκομεί.... τον πατρωνά του, Ιερώνυμο .
Ακόμα είναι αρχή, δεν έχουμε δει τίποτα, τι μας περιμένει από αυτόν τον τύπο...και τους ομότροπους, και ομοϊδεάτες του, οι οποίοι είναι κοινωνούντες με τον σχισματικό Νατοϊκό Επιφάνιο του Ζελένσκι στην Ουκρανία.
Προορατικοί και διορατικοί, συνεχιστές αγίων είστε και εσείς και οι πνευματικοί ταγοί σας...., όσο υποχωρούμε, τόσο θα αλλοτριονόμαστε....
«Ὑποτάγητε τῶ Θεῶ, ἀντίστητε τῶ Διαβόλω καὶ φεύξεται ἀφʼ ὑμῶν» ( Ἰάκ. 4, 7)
π. Θεολόγος
Διαμαρτυρία προς τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ. Φιλόθεο
Σύναξη Ορθοδόξων Χριστιανών
Προς τον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ.κ. Φιλόθεο.
Παναγιώτατε. Βρισκόμαστε στην δυσάρεστη θέση να σας επισημάνουμε μερικά θλιβερά γεγονότα που συνέβησαν στην τοπική μας εκκλησία και μας προβλημάτισαν έντονα.
Το πρώτο συνέβη στον Ιερό Ναό της Παναγίας Αχειροποιήτου στις 25 Μαρτίου. Εκεί στην επίσημη δοξολογία για την εορτή της ημέρας, έγινε υποδοχή υπουργού ο οποίος όμως πριν λίγες μέρες έβαλε και αυτός την ψήφο του ώστε να καθιερωθεί σχετικός νόμος που νομιμοποίησε την ομοφυλοφιλία σε όλα τα κοινωνικά επίπεδα. Αντί να του απαγορευτεί η είσοδος στην εκκλησία για την παραπάνω αντιευαγγελική του πράξη, κατά το παράδειγμα του Αγίου Αμβροσίου Μεδιολάνων, του έτυχε υποδοχή χωρίς να γίνει η παραμικρή νύξη για το ανοσιούργημα του.
Επίσης ο συγκεκριμένος υπουργός φαίνεται ως υπερασπιστής της εξομάλυνσης των ευθυνών σε ότι αφορά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Ας θυμηθούμε την σθεναρή στάση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου έναντι της αυτοκράτειρας Ευδοξίας όταν αυτή θέλησε να αποσπάσει τον αγρό μιας χήρας. Εάν για ένα χωράφι ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος έλεγξε με σφοδρότητα την αυτοκράτειρα, εδώ για πενήντα επτά νεκρούς η εκκλησία μας δεν έχει ούτε έναν λόγο να πει; Η φιλία του κόσμου είναι παραπάνω από την αλήθεια;
Ας θυμηθούμε εδώ έναν ευαγγελικό λόγο που υπάρχει στην επιστολή του Αγίου Ιακώβου του αδελφοθέου: « η φιλία του κόσμου έχθρα του Θεού εστιν » Ένα δεύτερο γεγονός που και αυτό μας προβλημάτισε είναι η λεγόμενη « λατρευτική εβδομάδα » . Αντί να προτρέψει η Μητρόπολη τους Ιερείς να εκτελούν τις ακολουθίες εν προκειμένου τις σαρακοστιανές, με επιμέλεια και χωρίς περικοπές ( δυστυχώς σε αρκετές ενορίες γίνονται ελάχιστα η και καθόλου από τις καθημερινές ακολουθίες ) αυτές, μπήκαν στο περιθώριο από όσους Ναούς πέρασε η λεγόμενη « λατρευτική εβδομάδα ».
Αντί για τις ταπεινές αλλά και συνάμα κατανυκτικές ψαλμωδίες την θέση τους πήραν χορωδίες όπου μας έκαναν επίδειξη των φωνητικών τους ικανοτήτων. Αντί για ευλαβείς Ιερείς και αναγνώστες τους αντικαταστήσαμε με ανθρώπους όπου η δογματική τους ηθική διαφέρει από την λόγο του ευαγγελίου όσο η ημέρα από την νύκτα. Έτσι η παρουσία τους και μόνο θεωρήθηκε ότι η διδασκαλία της εκκλησίας ευθυγραμμίστηκε με τις απόψεις τους. Και το χειρότερο, αντί για τα κατανυκτικά και ψυχωφελή σαρακοστιανά αναγνώσματα επιλέχτηκαν μεταξύ άλλων και κείμενα του άθεου Καζαντζάκη.
Ας ανατρέξουμε και πάλι στην στάση ενός σύγχρονου Αγίου, του Αγίου Παισίου σε ότι αφορά το πρόσωπο του Καζαντζάκη. Εκτός του ότι συμμετείχε σε διαμαρτυρία για να μην γίνει προβολή της βλάσφημης ταινίας που βασίστηκε σε έργο του παραπάνω συγγραφέα, δεν ήθελε ούτε το όνομα του να ακούει και εσείς επιτρέψατε να απαγγελθεί μέσα στην εκκλησία κομμάτια από κάποιο έργο του. Πατερικά κείμενα δεν υπάρχουν; Η βεβήλωση λοιπόν σε όλα τα επίπεδα.
Παναγιώτατε. Το θέμα είναι μεγάλο και πολύπλευρο αλλά δεν θα συνεχίσουμε άλλο, θα κλείσουμε με έναν ευαγγελικό λόγο που υπάρχει στην Αποκάλυψη, καθώς και με τα λόγια του Αγίου Παισίου που είπε όταν χρειάστηκε να συμμετέχει στην παραπάνω διαμαρτυρία. Στην Αποκάλυψη διαβάζουμε « τοις δε δειλοίς τη λίμνη τη καιομένη εν πυρί και θείω » και κατά τον Άγιο Παίσιο : « εάν δεν αντιδράσουμε θα θεωρηθεί ότι συμφωνούμε ». Για να μην θεωρηθούμε λοιπόν δειλοί από τον Κύριο αλλά και για να μην θεωρηθεί ότι συμφωνούμε με τα παραπάνω πρακτέα διαμαρτυρόμαστε και διαφωνούμε με την εκκοσμίκευση που έχει περιπέσει η Εκκλησία μας, όπου κατά τον Πατέρα Αθανάσιο Μυτιληναίο μαζί με τον οικουμενισμό είναι οι δυο μεγάλοι εχθροί της Εκκλησίας.
Σύναξη Ορθοδόξων Χριστιανών