.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Όπως τα καράβια που κινδυνεύουν εκπέμπουν S.Ο.S., έτσι κι εσύ να λες συνεχώς: «Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με», και θα λαμβάνεις βοήθεια

– Γέροντα, αισθάνομαι αδύναμη να αντιμετωπίσω οποιονδήποτε πειρασμό και δυσκολία.
– Δεν λες την ευχή; Όπως τα καράβια που κινδυνεύουν εκπέμπουν S.Ο.S., έτσι κι εσύ να λες συνεχώς: «Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του Θεού, ελέησόν με», και θα λαμβάνεις βοήθεια.
Εμένα, μια φορά, ο πειρασμός θα με έριχνε στον γκρεμό, αν δεν έλεγα την ευχή· η ευχή με έσωσε. Όταν ήμουν στην Ιερά Μονή Στομίου, ένα βράδυ είχα πάει σε μια σπηλιά που βρισκόταν σε ένα επικίνδυνο και απότομο μέρος. Ήταν πολύ μικρή· μόλις που χωρούσα καθιστός. Είχα βάλει μερικές πέτρες έξω από το άνοιγμά της, γιατί κάτω ήταν γκρεμός. 
Όλη τη νύχτα έλεγα την ευχή. Τα χαράματα, μέσα στην ησυχία, ακούστηκε ξαφνικά ένα τρομακτικό «κικιρίκου» και ένα δυνατό χτύπημα φτερών ακριβώς δίπλα μου.
Ξαφνιάστηκα. «Κύριε Ιησού Χριστέ», φώναξα και πετάχτηκα έξω.Λίγο έλειψε να πέσω στον γκρεμό. Αμέσως όμως κατάλαβα ότι ήταν ο πειρασμός και συνέχισα την ευχή, ενώ τα αυτιά μου βούιζαν από τον θόρυβο.
– Γέροντα, όταν κανείς λέει την ευχή μόνο με το στόμα, χωρίς να συμμετέχει ο νους, αυτό βοηθάει;
– Βοηθάει και αυτό. Δεν διώχνει βέβαια τον εχθρό, αλλά, με τις ριπές που του ρίχνει, τον καθηλώνει εκεί που βρίσκεται.
Η ευχή έχει μεγάλη δύναμη· είναι φοβερό όπλο κατά του διαβόλου. Είναι σαν να πυροβολείς τον διάβολο με σφαίρες πνευματικές και δεν μπορεί να πλησιάσει. 
Μια φορά ένας δόκιμος μοναχός , που έμενε στην Σκήτη της Αγίας Άννης, έλεγε την ευχή, και ο διάβολος τον κορόιδευε και του έκανε συνέχεια «μμμ…». Ύστερα άκουσε τον διάβολο να φωνάζει: «Στη Σκήτη της Γριάς δεν μ’ αφήνουν οι καλόγεροι να πλησιάσω».
– Γέροντα, όταν έχω πονηρούς ή βλάσφημους λογισμούς και προσπαθώ να λέω την ευχή, μπορεί να επισύρω την οργή του Θεού;
– Όχι. Το ταγκαλάκι από την κακία του σπέρνει πονηρούς λογισμούς, αλλά εσύ να το αξιοποιείς για εργάτη στην αδιάλειπτη προσευχή. Να του λες: «καλά που μου έφερες αυτούς τους λογισμούς, γιατί είχα ξεχάσει τον Θεό», και να λες την ευχή. Το ταγκαλάκι, όταν δει ότι σου κάνει καλό, θα υποχωρήσει μόνο του, γιατί δεν το συμφέρει να γίνεται αυτό αφορμή, για να προσεύχεσαι εσύ. Όταν υποχωρήσει και δεν θα σε πειράζει πλέον, εσύ θα έχεις αποκτήσει την αδιάλειπτη προσευχή.
Πάντως ο διάβολος, χωρίς να το θέλει, κάνει τελικά μεγάλο καλό· γι’ αυτό και ο Θεός τον ανέχεται. Όταν ήμουν στη Σκήτη Ιβήρων , μια νύχτα τα ταγκαλάκια πήγαν να με σκοτώσουν με μια πλάκα! Το απόγευμα είχε περάσει από το Καλύβι ένας ταλαιπωρημένος άνθρωπος. Του έδωσα ό,τι χρήματα είχα και έφυγε. Τη νύχτα ακούω να χτυπούν την πόρτα. Σκέφθηκα ότι αυτός θα νόμισε πως έχω και άλλα χρήματα και ξαναήρθε. «Ποιος είναι;», φωνάζω. Τίποτε. Ακούω μετά χτυπήματα στην άλλη πόρτα. Ανάβω ένα κερί, για να φέξει. «Ποιος είναι;», ξαναφωνάζω. Τίποτε. Σε λίγο ακούω χτυπήματα πάνω στο ταβάνι. «Ε, τώρα συνεννοηθήκαμε!», λέω. Και αρχίζει ένας θόρυβος! Γονάτισα και έλεγα συνέχεια την ευχή. Ξαφνικά, πετάνε μια πλάκα από επάνω «μπαμ!». Έσπασε το σανίδι από το ταβάνι και βγήκε η μισή πλάκα ακριβώς επάνω από το κεφάλι μου με τη μύτη προς τα κάτω. «Κατάλαβα, είπα, έτσι θα πάμε όλη τη νύχτα!». Κάναμε αγρυπνία μετά. Εγώ με την ευχή και τα ταγκαλάκια με τα χτυπήματα πάνω στη στέγη… Όμορφες αγρυπνίες ήταν αυτές!
Ευχή σημαίνει πόλεμος κατά του ταγκαλακιού. Θα πολεμάει επομένως και το ταγκαλάκι αμυνόμενο. Αφοπλισμένα είναι τα ταγκαλάκια, μόνον όταν τα πολεμάει κανείς με λεβεντιά που έχει μέσα ταπεινοφροσύνη, και όχι με εγωιστική παλληκαριά.

Γέροντος Παϊσίου Αγιορείτου, Λόγοι, Περί Προσευχής

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΑΣ ΕΙΧΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙ: «...ΠΟΣΟ ΒΕΒΗΛΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ....ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΟΡΤΕΣ....ΓΙ' ΑΥΤΟ ΛΕΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΣΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗ ΑΜΩΣ ¨ΜΕΜΙΣΗΚΑ, ΑΠΩΣΟΜΑΙ ΕΟΡΤΑΣ ΥΜΩΝ" (ΕΧΩ ΜΙΣΗΣΕΙ ΤΙΣ ΕΟΡΤΕΣ ΣΑΣ, ΤΙΣ ΑΠΩΘΩ, ΔΕΝ ΤΙΣ ΘΕΛΩ)» ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΟΜΙΛΙΩΝ "ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΙΕΖΕΚΙΗΛ"



Απομαγνητοφωνημένο απόσπασμα από την σειρά ομιλιών του 
Γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου: 
«Προφήτης Ιεζεκιήλ», Ομιλία 9η

«......Πράγματι ἀγαπητοί μου σημειώνει ὁ Ἀμώς στό ὄγδοο κεφάλαιο τά ἐξῆς: 
καὶ μεταστρέψω (τά λέει ὁ Θεός διά τοῦ προφήτου) τὰς ἑορτὰς ὑμῶν εἰς πένθος καὶ πάσας τὰς ὠδὰς ὑμῶν εἰς θρῆνον1 καί ὅλα τά τραγούδια σας σέ θρῆνο. 
Ἀλλά γιατί; γιατί τό κάνει αὐτό ὁ Θεός; Γιατί τά πανηγύρια καί οἱ γιορτές γίνονται πολλάκις ἀφορμή-αἰτία πολλῶν κακῶν. Καί ἐπειδή μιλᾶμε παράλληλα δηλαδή ἐκεῖνα τά ὁποῖα λέει ὁ Θεός γιά τό λαό του καί βλέπουμε ἐμεῖς παραλλήλως τόν ἑαυτόν μας ὡς Καινή πιά Διαθήκη, θά εἶχα νά σᾶς πῶ ὅτι τά πανηγύρια μας καί οἱ ἑορτές μας πράγματι γίνονται ἀφορμή πολλῶν-πολλῶν ἁμαρτιῶν. Τί θέλετε μεθύσια; πορνεῖες; ἁμαρτωλά φαγοπότια; Πᾶρτε μόνο, τί νά σᾶς πῶ, νά σᾶς πῶ γιά τό Πάσχα; 
Πόσο βεβηλώνουμε τήν ἑορτή τοῦ Πάσχα; Μεθᾶμε … μή χειρότερα! … πορνεῖες κτλ. 
Νά σᾶς πῶ γιά τήν Καθαρή Δευτέρα, πού εἶναι ἡ πιό βρώμικη Δευτέρα τοῦ ἔτους; 
Πόσα πράγματα γίνονται αὐτήν τήν Καθαρή Δευτέρα! Ἀκόμη βλέπετε τόν καρνάβαλο νά συνεχίζει καί τήν Καθαρή Δευτέρα. Ὁπότε δέν πάει κανείς παρά νά διασκεδάσει νά γλεντήσει. Καί ὅμως ἡ ἡμέρα αὐτή εἶναι ἡ πρώτη μέρα μιᾶς περισυλλογῆς. Πιστεύω ὅτι ἔχετε βρεθεῖ ἐκκλησία Κυριακή ἀπόγευμα τῆς Τυρινῆς πού ν’ ἀκούσει κανείς ἐκεῖνα τά ὡραῖα τροπάρια τά κατανυκτικά πού ἔρχονται νά βοηθήσουν τόν ἄνθρωπο ἀκριβῶς ν’ ἀρχίσει νά μαζεύει τόν ἑαυτό του ὥστε νά βοηθηθεῖ γιά νά φτάσει σωστά ἕως τό Πάσχα. 
Καί ὅμως ἐκείνη τήν Κυριακή τῆς Τυρινῆς τί καρνάβαλοι γίνονται καί τί ἀσωτεῖες! Καί ἡ Καθαρά Δευτέρα εἶναι προέκτασις τῆς Κυριακῆς. Οἱ Κυριακές μετά. Ὅλες οἱ Κυριακές εἶναι βρώμικες. Διότι οἱ ἄνθρωποι δέν ἐργάζονται καί τότε ἐκδηλώνουν τόν ἁμαρτωλότερο ἑαυτό τους. Καί οἱ μεγάλες γιορτές τό ἴδιο. Χριστούγεννα, Πάσχα ὅπως σᾶς εἶπα, τῆς Παναγίας καί βέβαια γιορτές καί Ἁγίων. Πάλι μεθύσια, πάλι φαγοπότια, πάλι πολλές-πολλές ἁμαρτίες. 
Γι’ αὐτό λέει ὁ Θεός στόν Ἀμώς: μεμίσηκα, ἀπῶσμαι ἑορτὰς ὑμῶν καὶ οὐ μὴ ὀσφρανθῶ θυσίας ἐν ταῖς πανηγύρεσιν ὑμῶν·2 Ἔχω μισήσει τίς ἑορτές σας, τίς ἀπωθῶ τίς ἑορτές σας, δέν τίς θέλω νά τίς βλέπω καί δέν θά ὀσφρανθῶ (μία ἀνθρωπομορφική εἰκόνα) τίς θυσίες σας. Ὑποτίθεται ὅταν θυσιάζουμε ὁ Θεός ὀσφραίνεται τή μυρωδιά τῆς θυσίας καί εὐφραίνεται. Δηλαδή ὅπως ὀσφράνθηκε τή θυσία τοῦ Ἄβελ ἀλλά ὄχι τοῦ Κάϊν. 
Τί θά πεῖ ὀσφραίνεται; ὁ Θεός δέν ὀσφραίνεται, δέν ἔχει ἀνάγκη ἀπό τήν τσίκνα θά λέγαμε τῆς θυσίας ἀλλά ἁπλούστατα δείχνει ὅτι εἶναι δεκτή ἡ θυσία σου κι ὁ Θεός χαίρεται γι’ αὐτό. Ἔ, λέει λοιπόν ἐδῶ, δέν θά ὀσφρανθῶ τίς θυσίες σας στά πανηγύρια σας. 
Κι ὁ Ἡσαΐας λέει κάτι ἀνάλογο. 
Ἀκοῦστε τί λέγει στό πρῶτο κεφάλαιο.… τὰς νουμηνίας ὑμῶν Νουμηνία εἶναι ἡ πρωτομηνιά. Τότε οἱ Ἑβραῖοι γιόρταζαν τήν πρωτομηνιά. Σέ μᾶς ἔχει μείνει ἕνα ὑπόλειμμα νά κάνουμε τήν πρώτη τοῦ μηνός ἁγιασμό. καὶ τὰ σάββατα θά λέγαμε καθ’ ἡμᾶς τίς Κυριακές καὶ ἡμέραν μεγάλην ὅπως εἶναι οἱ γιορτές οὐκ ἀνέχομαι· … ἀργίαν … καὶ τὰς ἑορτὰς ὑμῶν μισεῖ ἡ ψυχή μου·3 τήν ἀργία σας καί τίς γιορτές σας αὐτά τά μισεῖ ἡ ψυχή μου, λέγει ὁ Θεός. ἐγενήθητέ μοι εἰς πλησμονήν, μοῦ γίνατε σέ πλησμονή, δηλαδή ὅπως ἀλλοῦ (προσώχθισεν ἡ ψυχή μου)4 δηλαδή σᾶς μπούχτισα. Αὐτό θά πεῖ προσωχθίζω-μπουχτίζω. Σᾶς μπούχτισα, δέν θέλω νά σᾶς βλέπω. Πρέπει ἀκόμη ἀγαπητοί μου νά προσθέσουμε στά καθ’ ἡμᾶς πανηγύρια, τά θρησκευτικά μας πανηγύρια καί κάτι πολύ φοβερό. 
Ὅτι ἀνακατεύουμε τό θρησκευτικό μέρος ἑνός πανηγυριοῦ μέ εἰδωλολατρικές συνήθειες πού ἀκόμη φαίνεται δέν τίς ἔχουμε ξεχάσει. Μάλιστα θά λέγαμε τελευταῖα χρόνια θεωρήθηκε τουριστικό ἐνδιαφέρον ὅταν γίνεται μιά θρησκευτική γιορτή νά ἀναβιώνουν προχριστιανικά ἔθιμα, εἰδωλολατρικά ἔθιμα, τά ὁποῖα ἄν θέλετε προκειμένου νά ἀναβιώσουν χρηματοδοτοῦνται κι ἀπό τόν τουρισμό. Τί νά ἀναφέρω! Τί νά ἀναφέρω; Βλέπετε ἀναφέρονται πολλές φορές δηλαδή τίς ἀκούει κανείς σέ εἰδήσεις, σέ εἰδικές ὁμιλίες, σέ ἔντυπα ὅτι στό τάδε χωριό ἀναβίωσε ἐκεῖνο τό ἔθιμο, τό ὁποῖο νά εἶναι εἰδωλολατρικό κ.ο.κ. Μά ποῦ πᾶμε; Ἐδῶ τί κάνουμε; Ἀφοῦ θά λειτουργήσουμε τήν Κυριακή ἤ τή γιορτή στήν ἐκκλησία μετά θά μετέλθουμε καί τό εἰδωλολατρικό στοιχεῖο, τό ἔθιμο. 
Νά πρόχειρα νά σᾶς πῶ πάρετε 21 Μαΐου πού ἔχουμε τή γιορτή τῶν Ἁγίων Κων/νου καί Ἐλένης, γίνεται ἡ λειτουργία … ποῦ; στή Χαλκιδική, τό γνωρίζετε. Καί σ’ ἕναν ἄλλο τόπο γίνεται πάλι, στή Μακεδονία. Καί ἐκεῖ ἔχουμε τά ἀναστενάρια, τά ὁποῖα εἶναι εἰδωλολατρικά, εἶναι δαιμονικά. Ἄν ἔχουμε αὐτήν τήν ἀκαΐα (δέν καίονται τά πόδια) ὀφείλεται σέ καθαρά δαιμονική ἐνέργεια. Καί βλέπετε συνδυασμός τῆς Χριστιανικῆς γιορτῆς μέ πράγματα τά ὁποῖα εἶναι εἰδωλολατρικά. Λέμε … ὅτι ἀπειλεῖται ἡ Μακεδονία μας. 
Τό μας γιατί τό λένε καί τό λένε … μας. Ναί, ναί μας, δική μας, ναί. Δέ ρώτησε κανείς ἄραγε γιατί; Βλέπετε πώς ἀπειλεῖ ὁ Θεός. Γιατί ἐπιμένουμε, ἐνῶ ὁ οἰκεῖος ἐπίσκοπος ἔχει ἐπανειλημμένως τονίσει ὅτι εἶναι εἰδωλολατρικό αὐτό τό ἔθιμο καί δέν πρέπει νά ἀνακατεύεται μέ τήν ἑορτή τῶν Ἁγίων Κων/νου καί Ἐλένης ἀλλά βλέπετε τό λόγο τόν ἔχει καί ὁ τουρισμός, νά βγάλουμε λεφτά. Ὅλα τά ἔχουμε μετατρέψει σέ χρήματα. 
Καί τά ὅσια καί τά ἱερά. Ναί, ἀλλά κάποτε ὅμως ἔρχεται ἡ ὀργή τοῦ Θεοῦ. 
Θυμηθεῖτε τόν καρνάβαλο πού ἔκανα ἤδη μνεία ὅταν γίνεται καί μάλιστα σᾶς εἶπα ξεκινάει ἡ Μεγάλη Σαρακοστή καί γίνεται. Ἐκεῖνοι πού μεταμφιέζονται ἀπόκριες… τί ἀντιφατικοί πού εἴμαστε τί σχιζοφρενικοί εἴμαστε; Λέμε ὄχι πιά κρέας γιατί αὐτό θά πεῖ Ἀπό-κρεω, ὄχι πιά κρέας κι ἀπ’ τήν ἄλλη μεριά βεβαίως τρῶμε κρέας, δέν σταματάει τό κρέας καί συνεχίζουμε νά κάνουμε ὅλες αὐτές τίς ἀσχημίες. Ἐκεῖνοι δέ πού μεταμφιέζονται -παντοῦ δέν εἶναι ἀνάγκη νά πᾶμε στήν Πάτρα καί δέν ξέρω ποῦ ἀλλοῦ νά πᾶμε πού κάνουνε καρνάβαλο, σέ κάθε πόλη καί σέ κάθε χωριό- ἐκεῖνοι οἱ ὁποῖοι ντύνονται μασκαράδες, αὐτοί οἱ ἄνθρωποι τί ἐκτοξεύουν; Ἐκεῖνο πού δέ μποροῦμε νά ποῦμε ὅταν ἔχουμε τό πρόσωπό μας … δέ μποροῦμε… αὐτά ὅλα τά λέμε ὅταν κρύψουμε τό πρόσωπό μας πίσω ἀπό μία μάσκα ἀπό ἕνα προσωπεῖο. Διότι δέν φοβᾶται τό πρόσωπό μας, φοράει τό προσωπεῖο του καί λέγονται ἀνήκουστα πράγματα, ἀνήκουστα! ὅλα αὐτά τά θέλει ὁ Θεός; 
Ἀκόμη ἔχουμε ἀντικαταστήσει τίς χριστιανικές μας γιορτές (γιά ν’ ἀπαντήσω μ’ αὐτό καί σέ μία ἀπορία πού εἴχατε σημειώσει) μέ ἄλλες γιορτές. Ἔχουμε τή γιορτή τοῦ κερασιοῦ, τή γιορτή τοῦ καστάνου, τή γιορτή τῶν ἀνθέων, τή γιορτή τοῦ κρασιοῦ κ.ο.κ. 
Πάλι κι ἐδῶ μπαίνει τό θέμα τουρισμός. Νἄχουμε κίνηση. Δηλαδή τά ξεπουλᾶμε ὅλα μ’ ἄλλα λόγια. Ἀλλά ἐκεῖνοι πού καθιερώνουν ὅμως αὐτές τίς γιορτές ἔχουνε γνώση τοῦ πράγματος. Δέν γίνεται ἀσυνειδήτως! Ποῦ εἶναι αὐτή ἡ γνῶσις; Ἁπλούστατα, οἱ ἄνθρωποι αὐτοί εἶναι πιό εἰδωλολάτρες, καί οἱ ἄνθρωποι αὐτοί παρακαλῶ θεσπίζουν αὐτές τίς γιορτές πολύ ἀθῶα ἐν ὀνόματι τοῦ τουρισμοῦ καί τῆς ἐμπορικότητας ἐνῶ στήν πραγματικότητα θέλουν νά ξηλώσουνε τίς γιορτές τοῦ χριστιανικοῦ ἑορτολογίου. Ἀλλά καί αὐτό ἔχει προφητευθεῖ ὅταν λέει ὁ ψαλμωδός (73ος) πού λένε οἱ ἄνθρωποι τοῦ κόσμου τούτου:δεῦτε καὶ καταπαύσωμεν πάσας τὰς ἑορτὰς τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τῆς γῆς. Ἐλᾶτε λέγει νά σταματήσουμε ὅλες τίς γιορτές τοῦ Θεοῦ πού γίνονται πάνω στή γῆ. Εἴδατε; Ἐλᾶτε νά τίς σβήσουμε νά τίς ἐξαφανίσουμε νά μή γίνεται μνεία τοῦ ὀνόματος τοῦ Θεοῦ.
Θυμᾶμαι … μάλιστα μπορεῖ νά πεῖ κανείς ὅτι ὁ Θεός ἐπιτρέπει ὅταν ἔτσι σκεφτόμαστε νά μήν μποροῦμε νά γιορτάσουμε καί μία γιορτή κάτω ἀπό συνθῆκες δυσάρεστες. Τί εἶπε ἐδῶ ὁ Θεός;ἐξιλασμὸς ἥξει καὶ ζητήσει εἰρήνην, (ὁ λαός) καὶ οὐκ ἔσται. Δέν θά ὑπάρχει. Γιατί; Οὔτε ναός, οὔτε θυσιαστήριον. Θυμᾶμαι ἀγαπητοί μου ὅσο κρατοῦσε ἡ Γερμανική κατοχή, βέβαια τό Πάσχα τό γιορτάζαμε ὄχι τή νύχτα ἀλλά τό πρωΐ. Δέν μπορούσαμε τή νύχτα νά βγοῦμε ἔξω, ἀπηγορεύετο ἡ κυκλοφορία, ὅπως ἀπηγορεύετο καί ὁ φωτισμός. Δηλαδή εἴχαμε συσκότιση, θά τό ἐνθυμεῖσθε. Σέ κάποιο Πάσχα θυμᾶμαι ἕνα πρωΐ οἱ δικοί μου εἴχανε φύγει γιά τήν ἐκκλησία, ἐγώ εἶχα μείνει πίσω γιατί εἴχαμε κάποια ζῶα ἀπ’ τά ὁποῖα ζούσαμε καί μόλις πῆγα ν’ ἀνοίξω τήν πόρτα τοῦ σπιτιοῦ γίνεται ἕνας βομβαρδισμός … ἀνελέητος! ἔτσι μόλις ἄνοιξα τήν πόρτα. Τήν ξανακλείνω τήν πόρτα … ποῦ νά βγεῖς ἔξω! Ποῦ νά βγεῖς ἔξω! Θά λέγαμε λοιπόν, οὔτε τή γιορτή τοῦ Πάσχα μπορούσαμε νά γιορτάσουμε.....»

1 Αμ η΄ 10
2 Αμ ε΄ 21
3 Ησ α΄ 13,14
4 Σοφ. Σειρ. ν΄ 25

ΣΕΙΡΑ ΟΜΙΛΙΩΝ : ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΙΕΖΕΚΙΗΛ

Ἡ κατάσταση στά ἔσχατα!

SOS - RFID ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΤΑΤΟΥΑΖ ΚΑΙ ΕΜΒΟΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ COVID_19

Τον δάγκωσε η οχιά αλλά δεν ταράχθηκε, στενοχωριόταν μόνο που την σκότωσε!

O Μοναχός Γερόντιος Καψαλιώτης (1908-2001) ήταν πολύ αγωνιστής και νήστευε πολύ. Μερικές μέρες δεν έτρωγε τίποτε. Περνούσε μόνο με αντίδωρο.

Στην εκκλησία είχε μία φανέλα μάλλινη στο πάτωμα, όπου έκανε τις μετάνοιες του. Δεν τις άφηνε μέχρι τα τελευταία που κατέπεσε και δεν μπορούσε να σταθή στα πόδια του.

Κάποτε κρύφτηκε μια οχιά κάτω από την φανέλα του και όπως αυτός έκανε τις μετάνοιες ενοχλήθηκε [η οχιά] και τον τσίμπησε.

Δεν ταράχθηκε καθόλου, ούτε έτρεξε στους γιατρούς.
Πήγε στον παπα-Αρσένιο αλλά έλειπε και γύρισε κελλί του.
Άφησε τον εαυτό του με σπίτι στην πρόνοια της Παναγίας, έβαλε λαδάκι από το καντήλι Της, και δεν έπαθε τίποτε.

Μόνο στεναχωρήθηκε και έλεγε λυπημένος ότι έκανε αμαρτία που σκότωσε την οχιά...

Από το βιβλίο “Από τη ασκητική και αγιορείτικη παράδοση”, Άγιον Όρος 2011.

Ἡ προδοσία τῆς πίστεως αἰτία τῆς λειτουργικῆς ἀπαγόρευσης

Xρόνια πολλά και ευλογημένα για την σημερινή μεγάλη εορτή, που είναι διπλή εορτή, είναι εορτή της ελευθερίας μας απο τον διάβολο και απο την αμαρτία, γιατί η σάρκωσις Του Θεού Λόγου είναι η αρχή της σωτηρίας μας...

Και, βεβαίως εορτάζουμε και την εθνική Παλιγγενεσία, την Επανάσταση μας κατά των Τούρκων και την απελευθέρωση μας. Βεβαίως, για τις αμαρτίες μας πάλι σκλαβωθήκαμε, και είμαστε υπόδουλοι στούς διαφόρους δικτάτορες της Ευρώπης, (...) οι οποίοι μισούν την Πατρίδα μας, και, ο Θεός να δώσει να μετανοήσουμε για να ελευθερωθούμε... 

Και να ζήσουμε πάλι την λειτουργική μας ζωη όπως συνήθως. Βεβαίως οι αμαρτίες μας, και κατεξοχήν βέβαια των Αρχιερέων αλλά και των Ιερέων και του λαού, μας οδήγησαν σε αυτό το σημείο, με τα μεγάλα ατοπήματα και τις προδοσίες της πίστεως που διαπράξαμε...

Το 2016 που αναγνωρίσαμε τούς αιρετικούς ως ''εκκλησίες'' και ελάχιστοι διαμαρτυρήθηκαν... 

Και, μάλιστα ακόμη πιο βάρυ το 2019, που αναγνωρίσαμε αυτήν την λεγόμενη ''εκκλησία'' που δεν είναι εκκλησία, αυτό το συνονθύλευμα των αχειροτονήτων στήν Ουκρανία...

Και δυστυχώς τούς στήσανε δίπλα τούς οι Αρχιερείς, κάποιοι Αρχιερείς και Ιερείς και συλλειτούργησαν μαζί τούς. Και τώρα ο Θεός, με την άπειρη δικαιοσύνη Του, τούς παιδαγωγεί και δεν τούς επιτρέπει να λειτουργήσουν... Όλους αυτούς τούς Αρχιερείς που ενέπεξαν τον Θεο, και εμπαίζουν τον Θεο, στήνοντας δίπλα τούς ανθρώπους αχειροτόνιτους. 

Ας παρακαλέσουμε τον Θεο να γίνει έλεος και να μας συγχωρέσει, και ταπεινά παρακεινούμε εαυτούς και αλλήλους εις μετάνοια, και τούς Αρχιερείς μας και τούς Ιερείς μας και τον λαο, ο οποίος δυστυχώς δεν ενδιαφέρετε για τα θέμματα αυτά τα μεγάλα της πίστεως...

Οχι όλοι βέβαια, αλλά, στήν συντριπτική του πλειοψηφία. Αλλά δυστυχώς και πολλοί απο τούς Αρχιερείς και τούς Ιερείς. Αλλά αυτά είναι τα μεγαλύτερα ατοπήματα...

Το ατόπημα απέναντι στήν Πίστη

Και βεβαίως όταν κανείς σφάλει ως πρός την Πίστη, μετά θα σφάλει και ως πρός την ζωη. 

Ο Κύριος μας παιδαγωγεί τώρα... (επιτρέπει δηλαδή τις πράξεις των αντιχρίστων να προχωρούν, και να γευθούμε τις συνέπειες της αποστασίας μας) και Τον παρακαλούμε να μας συγχωρήσει..

Έτσι ώστε να έρθει πάλι η Ανάσταση στήν Εκκλησία μας και στήν πατρίδα μας. Του δε Θεού μας Δόξα πάντοτε, και νυν και αεί, και εις τούς αιώνας των αιώνων, αμήν.

ΠΩΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ Η ΧΟΛΕΡΑ ΤΟ 1854 ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Θεσμοθετήθηκαν 28 πόλεις μουσουλμάνων εποίκων σε όλη την Ελλάδα – Η υπουργική απόφαση

«Ενω εσυ ησουν σε καραντινα…»:
Θεσμοθετήθηκαν 28 πόλεις μουσουλμάνων εποίκων σε όλη την Ελλάδα – Η υπουργική απόφαση

Καθώς βομβαρδιζόμαστε με νέα για τον κορωνοϊό, η ελληνική κυβέρνηση με Κοινή Υπουργική Απόφαση προχώρησε σε θεσμοθέτηση νέων και προγενέστερων δομών «φιλοξενίας» (πρακτικά 28 νέων πόλεων με σχεδόν αποκλειστικά μουσουλμάνους κατοίκους) σε όλη την επικράτεια για την μόνιμη εγκατάσταση των παράνομων μεταναστών. 

Σε μία πρωτοφανή κίνηση για μία δημοκρατική πολιτεία, στο Μαξίμου βρήκαν την ευκαιρία με τους πολίτες τρομοκρατημένους και κλειδωμένους (υποχρεωτικά) στα σπίτια τους, ενώ η επιδημία του κορωνοϊού δεν παρουσιάζει έξαρση, να «λύσουν» με διαδικασία εξπρές το μεταναστευτικό.

Υπενθυμίζουμε πως η μεταφορά και η μόνιμη εγκατάσταση των παράνομων μεταναστών στην ενδοχώρα κάτι που θα οδηγήσει σε αλλοίωση του πληθυσμού της Ελλάδας, ήταν το σχέδιο Α για την «επίλυση» του μεταναστευτικού, έως ότου ξεσηκώθηκαν οι ίδιοι οι βουλευτές της ΝΔ, μετά από πιέσεις των τοπικών κοινωνιών. Όπως όλα δείχνουν μετά το ναυάγιο (και) του σχεδίου Β για μόνιμη εγκατάσταση στα νησιά, στην κυβέρνηση επιστρέφουν στο πρωταρχικό τους πλάνο.

Ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο οι δομές «φιλοξενίας» αποκτούν νομική υπόσταση σαν περιφερειακές υπηρεσίες, επιτρέποντας έτσι την μονιμοποίησή τους αλλά και την ευκολότερη χρηματοδότηση τους από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων.

Φαίνεται πως εκτός από οικονομικά κατεστραμμένους η επόμενη ημέρα μετά τον κορωνοϊό θα βρει τους πολίτες και ισλαμοποιημένους.

Δείτε αναλυτικό χάρτη και τη λίστα με τις δομές όπως αυτές αναγράφονται στην υπουργική απόφαση:



1. Δομή «ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ», στο στρατόπεδο «ΤΧΜ (ΜΧ) Γ. ΠΕΛΑΓΟΥ» του Δήμου Αλεξανδρείας της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. 

2. Δομή «ΒΑΓΙΟΧΩΡΙΟΥ», στην Τοπική Κοινότητας Νυμφόπετρας του Δήμου Βόλβης της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

3. Δομή «ΛΟΥΤΡΑ ΒΑΓΙΟΧΩΡΙΟΥ», σε ξενοδοχεία του Δήμου Βόλβης της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

4. Δομή «ΒΕΡΟΙΑΣ», στο στρατόπεδο «ΑΡΜΑΤΟΛΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟΥ» του Δήμου Βέροιας της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

5. Δομή «ΒΟΛΟΥ», στις εγκαταστάσεις «ΜΟΖΑΣ» του Δήμου Βόλου της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας. 

6. Δομή «ΔΟΛΙΑΝΩΝ», στην Εθνική Οδό ΚαλπακίουΣυνόρων του Δήμου Πωγωνίου της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων της Περιφέρειας Ηπείρου.

7. Δομή «ΔΡΑΜΑΣ», στην Αποθήκη Νο 3 της Βιομηχανικής Περιοχής του Δήμου Δράμας της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. 

8. Δομή «ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ», στη Σχολή Εμπορικού Ναυτικού του Δήμου Ελευσίνας της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής. 

9. Δομή «ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ», στην Τοπική Κοινότητα Θερμοπυλών του Δήμου Λαμιέων της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. 

10. Δομή «ΘΗΒΑΣ», στη θέση «ΚΛΩΣΤΗΡΙΟ ΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ» του Δήμου Θηβαίων της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. 

11. Δομή «ΚΑΒΑΛΑΣ», στο στρατόπεδο «ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ» στη θέση «ΠΕΡΙΓΙΑΛΙ» του Δήμου Καβάλας της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. 

12. Δομή «ΚΑΤΣΙΚΑ», στην Δημοτική Κοινότητα Κατσικά του Δήμου Ιωαννιτών της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων της Περιφέρειας Ηπείρου. 

13. Δομή «ΚΑΤΩ ΜΗΛΙΑΣ», στην Τοπική Κοινότητα Μηλιάς του Δήμου Κατερίνης της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. 

14. Δομή «ΚΥΛΛΗΝΗΣ», στην Τοπική Κοινότητα Μυρσίνης του Δήμου Ανδραβίδας-Κυλλήνης της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. 

15. Δομή «ΛΑΓΚΑΔΙΚΙΩΝ», στο στρατόπεδο «ΒΟΓΙΑΤΖΟΓΛΟΥ» του Δήμου Λαγκαδά της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

16. Δομή «ΚΟΥΤΣΟΧΕΡΟΥ», στο στρατόπεδο «ΕΥΘΥΜΙΟΠΟΥΛΟΥ» του Δήμου Λαρισαίων της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας της Περιφέρειας Θεσσαλίας. 

17. Δομή «ΛΑΥΡΙΟΥ», στη θέση «ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ» του Δήμου Λαυρεωτικής της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής.

18. Δομή «ΜΑΛΑΚΑΣΑΣ», στο στρατόπεδο «ΓΕΡΑΚΙΝΗ» του Δήμου Ωρωπού της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής της Περιφέρειας Αττικής. 

19. Δομή «ΟΙΝΟΦΥΤΩΝ», στη θέση «ΠΑΛΑΙΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ» του Δήμου Τανάγρας της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

20. Δομή «ΠΟΛΥΚΑΣΤΡΟΥ», στη θέση «ΝΕΑ ΚΑΒΑΛΑ» του Δήμου Παιονίας της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

21. Δομή «ΡΙΤΣΩΝΑΣ», στην Περιφερειακή Οδό Χαλκίδας-Θηβών του Δήμου Χαλκιδέων της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας. 

22. Δομή «ΣΕΡΡΩΝ», στη θέση «ΠΡΩΗΝ ΓΕΩΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ» του Δήμου Σερρών της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

23. Δομή «ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ», στη θέση «ΠΡΟΒΛΗΤΑ 4» του Δήμου Χαϊδαρίου της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικού Τομέα Αθηνών της Περιφέρειας Αττικής. 

24. Δομή «ΦΙΛΙΠΠΙΑΔΑΣ», στο στρατόπεδο «ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΑΚΗ» του Δήμου Ζηρού της Περιφερειακής Ενότητας Πρέβεζας της Περιφέρειας Ηπείρου. 

25. Δομή «ΓΡΕΒΕΝΩΝ», σε ξενοδοχεία του Δήμου Γρεβενών της Περιφερειακής Ενότητας Γρεβενών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας. 

26. Δομή «ΠΥΡΓΟΥ», στη θέση «ΞΕΝΩΝΕΣ ΠΥΡΓΟΥ» του Δήμου Πύργου της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. 

27. Δομή «ΚΟΡΙΝΘΟΥ», στο στρατόπεδο «ΚΑΛΟΓΕΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗ» του Δήμου Κορινθίων της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου. 

28. Δομή «ΣΙΝΤΙΚΗΣ», στη θέση «ΚΛΕΙΔΙ» του Δήμου Σιντικής της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. 


Ολόκληρη η υπουργική απόφαση: 
Αριθμός 1016 τεύχος β

ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Αριθμ. 2945 Σύσταση Δομών Προσωρινής Υποδοχής Πολιτών Τρίτων Χωρών ή ανιθαγενών, οι οποίοι έχουν αιτηθεί διεθνή προστασία.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ-ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΣΥΛΟΥ Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις: α. Του ν. 4375/2016 «Οργάνωση και λειτουργία Υπηρεσίας Ασύλου, Αρχής Προσφυγών, Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης, σύσταση Γενικής Γραμματείας Υποδοχής, προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της Οδηγίας 2013/32/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου “σχετικά με τις κοινές διαδικασίες για τη χορήγηση και ανάκληση του καθεστώτος διεθνούς προστασίας (αναδιατύπωση)” (L 180/29.6.2013), διατάξεις για την εργασία δικαιούχων διεθνούς προστασίας και άλλες διατάξεις» (Α΄ 51) και ιδίως τα άρθρα 8 παρ. 4-5, 10 παρ. 4-5 και 11 παρ. 5 αυτού, ως ισχύουν. β. Του ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: οργάνωση, λειτουργία και διαφάνεια της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της κεντρικής δημόσιας διοίκησης» (Α΄133). γ. Του ν. 4636/2019 «Περί Διεθνούς Προστασίας και άλλες Διατάξεις» (Α΄169). δ. Του ν. 4368/2016 «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» (Α΄21) και ιδίως του άρθρου 96 αυτού. ε. Του π.δ. 4/2020 «Σύσταση Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, καθορισμός αρμοδιοτήτων του και ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄4). στ. Του π.δ. 6/2020 «Διορισμός Υπουργού και Αναπληρωτή Υπουργού» (Α΄5). ζ. Του π.δ. 9/2020 «Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Μετανάστευσης και Ασύλου» (Α΄10). η. Του π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους-Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄119). θ. Του π.δ. 122/2017 «Οργανισμός Υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής» (Α΄149), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει. ι. Του π.δ. 83/2019 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών (Α΄121). ια. Του π.δ. 84/2019 «Σύσταση και κατάργηση Γενικών Γραμματειών και Ειδικών Γραμματειών/Ενιαίων Διοικητικών Τομέων Υπουργείων» (Α΄123). ιβ. Της Υ2/2019 απόφασης του Πρωθυπουργού «Σύσταση θέσεων Αναπληρωτή Υπουργού και Υφυπουργών» (Β΄ 2901). ιγ. Της αριθμ. 340/2019 απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη» (Β΄ 3051). ιδ. Της 16931/16-5-2016 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης με θέμα «Έναρξη λειτουργίας της Υπηρεσίας Υποδοχής και Ταυτοποίησης και ταυτόχρονη κατάργηση της Υπηρεσίας Πρώτης Υποδοχής» (Β΄1410).

2. Την αριθμ. 2943/23-3-2020 αιτιολογημένη εισήγηση της Γενικής Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, σύμφωνα με την οποία προκύπτει πρόσθετη δαπάνη σε βάρος των πιστώσεων του Ε.Φ. 1055.201.0000000 «Γενική Γραμματεία Μεταναστευτικής Πολιτικής, Υποδοχής και Ασύλου» του Τακτικού Προϋπολογισμού του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου η οποία θα καλυφθεί με σχετική ενίσχυση από τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Οικονομικών,

αποφασίζουμε: Άρθρο 1 Συστήνονται σύμφωνα με τα άρθρα 8 παρ. 4-5 και 10 παρ. 4-5 του ν. 4375/2016, οι κάτωθι Δομές Προσωρινής Υποδοχής Πολιτών Τρίτων Χωρών ή ανιθαγενών, οι οποίοι έχουν αιτηθεί διεθνή προστασία, ως Περιφερειακές Υπηρεσίες της Υπηρεσίες Υποδοχής και Ταυτοποίησης.

Ο ΕΧΘΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ· Η ΦΙΛΑΥΤΙΑ ΜΑΣ

Μήπως τρελαινόμαστε χωρίς λόγο; Συνωμοσίες, αντιπαλότητες, προδοσίες, κι ένα σωρό βλακείες που δεν έχουν θέση στα μυαλά των Ορθοδόξων.

Μήπως τα πράγματα είναι πιο απλά στον τρόπο αντιμετώπισής τους;
Δεν είναι όλα είναι κάτω από την πρόνοια του Θεού; Αυτό δεν είναι το πρώτο και βασικό πράγμα που μαθαίνουμε ως χριστιανοί; Για όποιο λόγο κι αν γίνεται, ό,τι κι αν κρύβεται από πίσω ή από πάνω ή από κάτω ο Θεός έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο. Όταν ο Θεός προνοεί για τα πουλιά ή τα λουλούδια κι έχει ακόμα και τις τρίχες της κεφαλής μας αριθμημένες λέτε να μην ασχολείται με όλο αυτό που γίνεται και να μην το επιτρέπει για καλό;

Είναι δυνατόν το "κακό" να είναι πιο δυνατό από το καλό; Άλλωστε αυτό δεν μας μαθαίνει η Αποκάλυψη; Πώς ό,τι κι αν γίνει, όσο κι αν φαίνεται ότι το κακό θα κυριαρχήσει, στο τέλος νικητής θα είναι ο Χριστός κι όσοι είναι ενωμένοι μαζί του.

Επομένως, για ποιον λόγο να φοβηθεί κανείς πέρα από το ότι δεν αισθάνεται αυτή την ενότητα με τον Χριστό, που είναι ο Κύριος της Ιστορίας;

Τι ακριβώς θα μου προσφέρει αν μάθω ότι πίσω από αυτή την ιστορία είναι ο τάδε ή ο δείνα κι έχει αυτόν τον σκόπο; Ξέρουμε ότι πίσω από κάθε κακό είναι ο Διάβολος. Δεν αρκεί αυτό;

Για τον κάθε άνθρωπο, ο χριστιανός ένα μόνο πράγμα γνωρίζει: "Αγαπάτε τους εχθρούς ημών". Κι αυτό γιατί η αγάπη είναι ο συνδετικός μου κρίκος με τον Χριστό και όλον τον κόσμο.
Άλλωστε πώς νικάται ο φόβος; Μόνο με την αγάπη. "Η αγάπη έξω βάλλει τον φόβο".

Κι όσο γι' αυτούς που αναρωτιούνται πότε θα τελειώσει όλο αυτό και τι θα γίνει από το Φθινόπωρο, μία είναι η απάντηση:«Μη μεριμνήσητε εις την αύριον∙ η γαρ αύριον μεριμνήσει τα εαυτής. Αρκετόν τη ημέρα η κακία αυτής». Ο Θεός δίνει για όλα απαντήσεις.

Ο εχθρός είναι ένας και μοναδικός· η ΦΙΛΑΥΤΙΑ ΜΑΣ. Η φιλαυτία δεν είναι πάθος αλλά η γενεσιουργός αιτία τους κάθε πάθους μας. Η φιλαυτία είναι το "εγώ" μας, ο τρόπος που ΕΓΩ θέλω να βλέπω τα πράγματα, γιατί αυτός βολεύει τον ψυχισμό μου. Προσέξτε· δεν τον αναπαύει· τον βολεύει. Γιατί αυτή η ταραχή και αυτός ο φόβος είναι μέσα μου και θέλω να φοβίσω και να ταράξω και άλλους για να μην αισθάνομαι μόνος.

Αυτή η φιλαυτία είναι τελικά, ο λόγος για τον οποίο αναλωνόμαστε σε εξαντλητικό σερφάρισμα προκειμένου να βρούμε την αλήθεια. Αλλά ποια αλήθεια; Την αλήθεια που θέλω εγώ να πιστέψω. Και γι' αυτό επιλέγω ποιους επιστήμονες και ποιες ειδήσεις θα πιστέψω. Επιλέγουμε το σερφάρισμα αντί της Αγίας Γραφής, των Πατέρων και του κομποσχοινίου. Γιατί τελικά η Ορθοδοξία του καθενός μας δεν είναι η Ορθοδοξία των Αγίων, δεν είναι κόπος, θυσία, δάκρυ, εκκοπή του ιδίου θελήματος αλλά μια ιδεολογία ως αντιπαράθεση στην ιδεολογία των άλλων. Η Ορθοδοξία μας δεν ειναι ενωτική αλλά διχαστική.

Οι απαντήσεις υπάρχουν. Αρκεί να θέλω ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ να τις βρω και με όποιο κόστος. 
Ο Χριστός είναι σαφής. "Απαρνησάσθω εαυτόν". Μόνο όποιος αρνηθεί τον εαυτό του, το θέλημά του, την αλήθεια του, θα αφήσει χώρο στην καρδιά του για την Αλήθεια του Χριστού.

(Σκόρπιες σκέψεις χωρίς σειρά)

ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΤΕ ΤΟ ΘΕΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΝΤΑ

Πάνω στον τάφο του μακαριστού πατρός Σεραφείμ Δημόπουλου, υπάρχει μια επιγραφή, την οποία προσπερνούσα αδιάφορα, όσες φορές με έφερνε ο δρόμος προς τα νεκροταφεία, για να ανάψω ένα κεράκι σε προσφιλές πρόσωπο, και ένα κερί ικεσίας προς τον άγιο παππούλη, να εύχεται και για εμάς τους ταλαίπωρους.


Την τελευταία φορά που πήγα, η επιδημία είχε κάνει για τα καλά την εμφάνιση στη Ελλάδα, ενώ τα νέα από την Ιταλία και από άλλες χώρες ήταν αποκαρδιωτικά. Για πρώτη φορά ένοιωσα τη δύναμη των φράσεων που είναι χαραγμένες πάνω στην ταφόπλακα, ως ψυχικό στήριγμα αντιμετώπισης της δύσκολης περιόδου που διανύουμε. Αλλά περισσότερο με προβλημάτισε η φράση : «Να ευχαριστείτε το Θεό για τα πάντα». Δηλαδή σε ευχαριστώ Θεέ μου που επιτρέπεις αυτή την παγκόσμια δοκιμασία;

Έλεγε ο Γέροντας Αθανάσιος πως θα πρέπει να ερμηνεύουμε θεολογικά την ιστορία και όσα ιστορικά γεγονότα ξετυλίγονται στις μέρες που ζούμε. Συνεπώς γιατί έχουμε τώρα αυτή τη νέα δοκιμασία;

Ας αναλογιστούμε τον τρόπο ζωής μας. Έχουμε προ πολλού ξεφύγει και τώρα ο Θεός μας μαζεύει. Με ένα αόρατο θηρίο, με έναν ιο, ο Θεός έχει συντρίψει όλο το φάσμα της λεγόμενης Δυτικής διασκέδασης και του Δυτικού τρόπου ζωής. Μια διασκέδαση που δεν είναι συμβατή για έναν που θέλει να κάνει πνευματική ζωή, δηλαδή δεν γίνεται να κάνεις πνευματική ζωή και να πηγαίνεις σε αυτούς τους χώρους διασκέδασης. Είναι σαν το πρωί να κτίζεις και το βράδυ να γκρεμίζεις. 
Όλοι οι χώροι των θεαμάτων έκλεισαν, οι "ναοί των γηπέδων και της στρογγυλής θεάς", του τζόγου και των στοιχημάτων, η "θεοποίηση" του τουρισμού, ο "θεός του εμπορίου" και της διαφήμισης που προβάλλει το καταναλωτικό πρότυπο της επιδειξιομανίας, της αλλαζονίας του βίου και την αύξηση δήθεν του κύρους μέσω των υλικών συμβόλων. Οι χώροι των αισθητικών απολαύσεων, της παρανομίας, του σέξ. Όλα αυτά ο σύγχρονος άνθρωπος τα έχει σε πρώτη προτεραιότητα, σε πρώτη ζήτηση, τα έχει κάνει είδωλα, δεν διανοείται ότι μπορεί να ζει χωρίς αυτά. Αλλά ο Θεός συντρίβει τα είδωλα και να τώρα κατά ένα πρωτοφανή τρόπο σε πλανητική διάσταση, όλες οι προαναφερόμενες δραστηριότητες σταμάτησαν. 

Ας γίνει πιο τολμηρή η σκέψη μας. Θα πάμε στο χώρο της εκπαίδευσης. Και εδώ όλο το φάσμα της εκπαιδευτικής δραστηριότητας σε όλον σχεδόν τον πλανήτη διακόπηκε. Μας έρχεται στο νου η προφητική φράση του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού : «θα βγουν πράγματα από τα σχολεία που ο νους σας δεν φαντάζεται». Αλλά και ο μοναχός Χριστόφορος Παπουλάκος έλεγε : «τα άθεα γράμματα υφαίνουν το σάβανο του γένους μας». Ο άγιος Κοσμάς θεωρούσε ως αυτονόητη την προσφορά της χριστοκεντρικής παιδείας, χωρίς να υποβαθμίζει την ανθρώπινη γνώση και την απόκτηση δεξιοτήτων. Πρέπει πρωτίστως να δίνει προτεραιότητα στη γνώση του Θεού Λόγου και στην ψυχοπνευματική καλλιέργεια των μαθητών. Δυστυχώς η εκπαίδευση ακολουθεί τη διαφωτιστική γραμμή πλεύσης, δηλαδή, ορθολογισμός, ανθρωποκεντρισμός, άχρωμη, άγευστη, επιφανειακή, θρησκευτικά αδιάφορη, ρηχή στα πρότυπα συμπεριφοράς. Οι καρποί του διαφωτισμού άνθισαν σε προτεσταντικά χωράφια. Τι δουλειά έχουμε εμείς οι χριστιανοί ορθόδοξοι να τους γευόμαστε; Όταν έχουμε μια τόσο μεγάλη και ισχυρή πνευματική και πολιτιστική παράδοση; Γιατί να μιλάμε για θρησκευτικά ουδέτερη παιδεία ή θρησκειολογία λες και εξαντλήσαμε τη μελέτη της Αγίας Γραφής, τους Πατέρες της εκκλησίας και την παράδοσή μας. Οι αρχαίοι πρόγονοί μας ήταν βαθιά θρησκευόμενοι άνθρωποι. Λάτρευαν θεούς υποχθόνιους, χθόνιους και ουράνιους. Κάθε δραστηριότητα της ζωής τους συνοδευόταν και από μια αντιπροσωπευτική θεότητα. Σε βαθμό που όταν ο Απόστολος Παύλος πήγε στην Αθήνα είπε την ιστορική φράση "άνδρες Αθηναίοι κατά πάντας ώς δεισιδαιμονεστέρους υμάς θεωρώ (Πράξεις ιζ΄,22) Δηλαδή «άνδρες Αθηναίοι, σαν πιο ευλαβείς σε όλα και πιο θρήσκους από πολλούς άλλους σας βλέπω». Οι πρόγονοί μας δεν είχαν αναπτυγμένο μόνο το θρησκευτικό συναίσθημα. Είχαν αναπτύξει σε υπερθετικό βαθμό και την λογική μέσω της φιλοσοφίας, των επιστημών και των τεχνών. Τέλος είχαν αναπτύξει και την ισχυρή βούληση, δεν φοβόταν να τα βάλουν με λαούς ισχυρότατους. Αυτά το πρότυπα θα έπρεπε να προβάλλει το εκπαιδευτικό μας σύστημα.Όχι στην «θεοποίηση των σπουδών», στο ανελέητο και μακροχρόνιο κυνήγι τίτλων τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Στη «θεοποίηση της καριέρας», για κατάληψη θέσεων κύρους ώστε να ικανοποιήσουμε την αυταρέσκειά μας. .... Ε τώρα το Θεό θα σκεφτόμαστε ; ... Ναι αλλά να η προειδοποίηση. Λουκέτο και στην η εκπαίδευση. 

Και η απαγόρευση των λατρευτικών εκδηλώσεων; Γιατί το επέτρεψε αυτό ο Θεός; Αναφέρει πάλι ο Άγιος Κοσμάς : «οι κληρικοί θα γίνουν οι χειρότεροι και ασεβέστεροι απ' όλους. Οι παπάδες θα χαλάσουν τη θρησκεία». Αλλά και οι λαϊκοί; Μήπως αποκτήσαμε το εκκοσμικευμένο φρόνημα, μήπως οικουμενίζουμε, μήπως δυτικίζουμε, μήπως πάμε και κοινωνάμε αναξίως, μήπως εκκλησιαζόμαστε από συνήθεια, μήπως φαρισαϊίζουμε ότι εμείς είμαστε οι φτασμένοι χριστιανοί, οι πνευματικά αυτάρκεις, μήπως γίναμε χλιαροί στην πίστη; Ο Λόγος του Θεού είναι αυστηρός λέει «τους χλιαρούς θα τους εμέσω» δηλαδή θα τους ξεράσω. Χαλαρώσαμε επικίνδυνα. Περιγράφει η Αγία Γραφή πως θα είναι οι άνθρωποι των εσχάτων χρόνων στην Β Προς Τιμόθεον Επιστολή, κεφάλαιο 3, στίχος 1-5 : 

1 Τοῦτο δὲ γίνωσκε, ὅτι ἐν ἐσχάταις ἡμέραις ἐνστήσονται καιροὶ χαλεποί· 
2 ἔσονται γὰρ οἱ ἄνθρωποι φίλαυτοι, φιλάργυροι, ἀλαζόνες, ὑπερήφανοι, βλάσφημοι, γονεῦσιν ἀπειθεῖς, ἀχάριστοι, ἀνόσιοι, 
3 ἄστοργοι, ἄσπονδοι, διάβολοι, ἀκρατεῖς, ἀνήμεροι, ἀφιλάγαθοι, 
4 προδόται, προπετεῖς, τετυφωμένοι, φιλήδονοι μᾶλλον ἢ φιλόθεοι, 
5 ἔχοντες μόρφωσιν εὐσεβείας, τὴν δὲ δύναμιν αὐτῆς ἠρνημένοι. καὶ τούτους ἀποτρέπου. 

Αυτό μάλιστα να γνωρίζεις: ότι στις έσχατες ημέρες θα εγκατασταθούν δύσκολοι καιροί. 

2 Γιατί οι άνθρωποι θα είναι εγωιστές, φιλάργυροι, αλαζόνες, υπερήφανοι, βλάστημοι, απειθείς στους γονείς, αχάριστοι, ανόσιοι, 
3 άστοργοι, αδιάλλακτοι, συκοφάντες, ακρατείς, ανήμεροι, εχθροί του αγαθού, 
4 προδότες, αυθάδεις, θολωμένοι από υπερηφάνεια, φιλήδονοι μάλλον παρά φιλόθεοι, 
5 έχοντας εξωτερική μορφή ευσέβειας, αλλά θα έχουν αρνηθεί τη δύναμή της. και αυτούς απόφευγε.

Δόξα τω Θεώ προς το παρόν τουλάχιστον έχουμε τροφοδοσία αγαθών και ενέργειας, μια σχετική ειρήνη και ένα ήρεμο φυσικό περιβάλλον. Αν δεν προσέξουμε ανά πάσα στιγμή μπορεί να τα χάσουμε και αυτά. Όχι σπατάλες ειδικά στα τρόφιμα. Ο γέροντας Αθανάσιος ήταν πολύ αυστηρός στο θέμα της σπατάλης των φαγητών και γενικότερα των αγαθών. Έλεγε πως αν πετάμε τα φαγητά θα έρθει πείνα στον τόπο μας. 

Χρειάζεται πολλή προσοχή γιατί είμαστε σε μια πολύ κρίσιμη καμπή. Η πανδημία είναι μια προειδοποίηση, ώστε να έρθουμε σε ενσυναίσθηση εμείς οι αλαζόνες άνθρωποι. 
Έλεγε ο γέροντας Αθανάσιος στην 30η ομιλία του όταν ερμήνευε την Αποκάλυψη του Ιωάννη στις 1-11-1981: «Βεβαίως τα μικρόβια έγιναν από τον Θεό, αλλά δεν είχαν εντολή να βλάψουν τον άνθρωπο, να τον τιμωρήσουν. Και τώρα να βλέπετε μικρόβια που δεν τάπιασε ακόμη το μάτι μας, αυτά που σήμερα τα λέμε ιούς .... αυτά τώρα έρχονται και μας προσβάλλουν. Και το χειρότερο, αυτά που δεν τα βλέπουμε, έρχονται να μας ρίξουν κάτω εμάς του αλαζόνας. Που σηκωθήκαμε στα δάχτυλα των ποδιών μας και ορθώσαμε τον τράχηλό μας να πούμε στον ουρανό "δεν υπάρχει Θεός". Τί ειρωνία ! 
Ο άνθρωπος ο αλαζών να πέφτει κάτω νεκρός από ένα αθέατο θηρίο που λέγεται μικρόβιο που λέγεται ιός». 

Η πανδημία που επιτρέπει ο Θεός είναι, σε πρώτη φάση, η συντριβή των σύγχρονων ειδώλων, είναι το μάζεμα στον εαυτό μας, είναι μια ευκαιρία εξαιτίας αυτού του εσωτερικού περιορισμού στα σπίτια που μας έχει επιβληθεί, να βυθιστούμε στον έσω εαυτό μας, να δούμε τι δεν πήγε και τί δεν πάει καλά. Είναι η ώρα του μαζέματος, της αυτοκριτικής, αρκετά ξεφύγαμε, αρκετά διασκορπιστήκαμε ψυχικά, πνευματικά, σωματικά. Η βασιλεία του Θεού εντός υμών εστί. Αυτό το έχουμε ξεχάσει ή παραβλέψει με τις περισπάσεις του σύγχρονου τρόπου ζωής σε αλλότρια χωράφια που δίνουν καρπούς λήθης, μη χορτασμού, γεμάτα συντηρητικά ντοπαρίσματος απολαύσεων σαρκικών, ατέρμονης αναζήτησης ηδονών κάθε είδους που οδηγούν σε αδιέξοδα, μια ζωή εικονικής πραγματικότητας που προσφέρουν αφειδώς οι σύγχρονες εικονικές τεχνολογίες που κλέβουν τον πολύτιμο χρόνο μας αδρανοποιώντας ταυτόχρονα σώμα και πνεύμα,. Είναι ο καιρός των μεγάλων αποφάσεων. Δεν μπορούμε να υπηρετούμε δυο αφεντάδες. Είναι η ώρα της μετάνοιας, μετανοώ θα πει αλλάζω φρόνημα, φεύγω από εκεί που είμαι και πάω κάπου αλλού. Πάω στην Αλήθεια. Μας δίνει μια ευκαιρία ο Θεός μετάνοιας, προσευχής, συγγνώμης, συντριβής του εγώ και της αλαζονικής συμπεριφοράς και ζωής. Μας δίνει να καταλάβουμε ότι δεν είμαστε αιώνιοι σε τούτη εδώ τη ζωή. Ανά πάσα στιγμή ένα αόρατο μικρόβιο μπορεί να μας σκοτώσει. Αυτό οι μοναχοί το ονομάζουν μνήμη θανάτου. Η μνήμη του θανάτου σε κάνει άλλον άνθρωπο. Σού δίνει να καταλάβεις ποιες είναι οι πραγματικές αξίες της ζωής εδώ στη γη. 

Αν αντιμετωπίσουμε το έκτακτο αυτό γεγονός με αυτόν τον τρόπο ερμηνείας και στάσης, τότε δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Θα έχομε κάνει το πρώτο βήμα προς τον Άγιο Τριαδικό Θεό. Και ο πνευματικός νόμος λέει πως 1 βήμα εμείς 1000 ο Θεός προς εμάς. Και όταν ο Θεός είναι μεθ' υμών ουδείς καθ' ημών, δηλαδή όταν ο Θεός είναι μαζί μας κανένας δεν μπορεί να είναι εναντίον μας. Γιατί ο Λόγος του Θεού μας υποσχέθηκε τα εξής «ἰδοὺ δίδωμι ὑμῖν τὴν ἐξουσίαν τοῦ πατεῖν ἐπάνω ὄφεων καὶ σκορπίων καὶ ἐπὶ πᾶσαν τὴν δύναμιν τοῦ ἐχθροῦ, καὶ οὐδὲν ὑμᾶς οὐ μὴ ἀδικήσῃ» (Λουκάς ι', 19). Δηλαδή τίποτα δεν θα μπορεί να μας βλάψει.
Ας μη χάσουμε αυτή την ευκαιρία αλλαγής πλεύσης του τρόπου της ζωής μας που μας δίνεται μέσω αυτής της δοκιμασίας. Χωρίς φόβο να την αντιμετωπίσουμε. Με πνευματικά όπλα την μετάνοια, την προσευχή, τη συσπείρωση στο πρόσωπο του Αγίου Τριαδικού Θεού, της Υπεραγίας Θεοτόκου, του αναρίθμητου πλήθους των αγίων μας και την μεταξύ μας κοινωνία αγάπης. Και φυσικά την υπακοή στους ειδικούς επιστήμονες τηρώντας του κανόνες που μας ανακοινώνουν. Μην ξεχνάμε ότι την επιστήμη ο Θεός την δίνει ως δώρο αγάπης και φιλανθρωπίας στον άνθρωπο, αρκεί αυτός να τη χρησιμοποιεί για καλούς σκοπούς.

Αν δεν προσέξουμε θα έρθουν τα χειρότερα. Θα ανοίξει ολόκληρη η τέταρτη σφραγίδα της Αποκάλυψης που θα φέρει πόλεμο, πείνα, θανατικό. 

7 Καὶ ὅτε ἤνοιξε τὴν σφραγῖδα τὴν τετάρτην, ἤκουσα φωνὴν τοῦ τετάρτου ζῴου λέγοντος· ἔρχου. 8 καὶ εἶδον, καὶ ἰδοὺ ἵππος χλωρός (πρασινοκίτρινος), καὶ ὁ καθήμενος ἐπάνω αὐτοῦ, ὄνομα αὐτῷ ὁ θάνατος, καὶ ὁ ᾅδης ἠκολούθει μετ᾿ αὐτοῦ· καὶ ἐδόθη αὐτῷ ἐξουσία ἐπὶ τὸ τέταρτον τῆς γῆς, ἀποκτεῖναι ἐν ρομφαίᾳ καὶ ἐν λιμῷ καὶ ἐν θανάτῳ καὶ ὑπὸ τῶν θηρίων τῆς γῆς.

Αποκάλυψις Ιωάννου (Κέφ.6, στίχος 7)

ΟΙ ΔΕΣΠΟΤΑΔΕΣ ΤΩΝ ΕΣΧΑΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ

«Στοὺς ἐσχάτους καιροὺς θὰ χρησιμοποιήση ὁ σατανάς ὅλα τὰ μέσα γιὰ νὰ καταλύση τὴν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. 
Θὰ χρησιμοποιήση καὶ ἕνα τελευταῖο μέσο. 
Θὰ ντύση παπάδες καὶ δεσποτάδες ἀνθρώπους τῆς ἐξουσίας του. 
Θὰ τοὺς δώση μῖτρες, πατερίτσες καὶ ἐγκὀλπια καὶ διὰ μέσου αὐτῶν τῶν ἀρχιερέων θὰ προσπαθήση νὰ καταλύση τὴν Ἐκκλησία.
Ο ΧΡΙΣΤΟΣ καὶ ὁ Καίσαρ παλεύουν στὸν κόσμο. 
Σκοτεινός εἶναι ὁ ὀρίζοντας, ἀλλά ὁ ΗΛΙΟΣ νικᾶ τὰ μαυρα σύννεφα…
Λέει ἡ Ἁγία Γραφή ὅτι «κολοβοθήσονται αἱ ἡμέραι αὐταί…..
-Μεχρι τώρα τελούσαμε ἐλεύθερα τὰ θρησκευτικά μας καθήκοντα, παρ᾽ ὅτι εἴχαμε ἔμμεσο διωγμό… 
Θα ἔρθη και ὁ ἄμεσος διωγμός. Νὰ προετοιμάζουμε τον ἑαυτό μας γιὰ Ἐκκλησία Κατακομβῶν και γιὰ μαρτύριο…».

ΤΙ ΙΔΕΑ ΕΙΧΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΕΙΒΑΔΙΑΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΝΥΝ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟ

Το 1993 ο π. Αυγουστῖνος ηταν συνοδικός και ο αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ του είπε· Πρέπει να αναλάβεις κάποια συνοδική επιτροπή. Θα αναλάβω, απάντησε, υπό εναν όρο. Να πάρω κάποια ουσιαστική επιτροπή καὶ να προσφέρω έργο στην Εκκλησία καί όχι να τρώω άσκοπα το καιρό μου στην Αθήνα. Ο αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ του ἀπάντησε· Ποια ἐπιτροπή θέλεις; Επί του τύπου, είπε ο π. Αυγουστίνος. Ήθελε να βροντᾶ και να ἀστράφτη η Ιερά Σύνοδος και να γίνεται πραγματική ενημέρωση στον λαό(*). Τα ανακοινωθέντα της να τα τρέμουν οι εχθροί της Ορθοδοξίας. Ο αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ ἀπάντησε: 
Αυτή την επιτροπή θα την πάρη ο Λειβαδίας Ιερωνυμος, ὁ νυν ἀρχιεπισκοπος. Καὶ ὁ Μητροπολίτης Φλωρίνης π. Αυγουστῖνος γνωρίζοντας, την ἀνικανότητά του, αυθόρμητος και ειλικρινής, ὅπως ήτο, τοῦ εἶπε: 
Και τι θα λέη ο Λεβαδείας!!! Αυτός είναι νεώτερος και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να γίνη αρχιεπίσκοπος.

(*) Ὁ Καλαμαριᾶς Ιουστῖνος Μπαρδάκας, που το μυαλό του εἶναι γεμάτο ἀπό ἀνορθόδοξες ἱδέες, ζήτησε πρίν λίγο καιρο, ὰκριβως το αντίθετο ὰπό την Σύνοδο!!! Ζήτησε να μην ενημερωνεται ο Ἑλληνικὸς λαός, για να μη γίνεται στους επισκόπους μπούλυινγκ! Αὐτὸν ἐπίσκοπο και βρίσκεται στὴν Σύνοδο!!! Να τὸν χαιρόμαστε!


SOS ΕΓΚΑΘΙΔΡΥΣΗ ΚΟΣΜΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ

ΤΟ ΚΑΚΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ - ΕΣΧΑΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ

O παπάς της Σπιναλόγκαςκοινωνούσε και το θαύμα της θείας κοινωνίας

Ο ιερομόναχος πατήρ Χρύσανθος Κουτσουλογιαννάκης έζησε εκεί και λειτουργούσε στους λεπρούς, 10 ολόκληρα χρόνια ,τους κοινωνούσε και έπειτα κατάλυε (έπινε) την υπόλοιπη θεία κοινωνία χωρίς να κολλήσει λέπρα.