.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Ευχή εις τήν ύπεραγίαν Θεοτόκον.


Δέσποινα Θεοτόκε, ή ελπίς μου, σύ γινώσκεις τους λογισμούς μου και τάς πράξεις μου και τήν ασθένειαν τής ταπεινής μου φύσεως, και σοι τήν εμήν ψυχήν παριστώ ρερυπωμένην πολλοίς αμαρτίαις και λογισμοίς ατόποις. Σύ, Δέσποινα, βλέπεις τά έλκη τών τραυμάτων τής εμής ψυχής• σύ τήν ίασιν βράβευσον, επιχέουσα ρανίδα τής σής φιλάνθρωπου συμπαθείας. Επίβλεψον, Δέσποινα μου Θεοτόκε, και ευμενή ποίησον μετ' εμού τόν σόν Υιόν και Θεόν, τόν μέλλοντα δημοσιεύειν ενώπιον Αγγέλων και ανθρώπων τους πονηρούς μου λογισμούς και ενθυμήσεις και πράξεις. 
Δέχεται σε ώς Μητέρα ό φιλάνθρωπος υπέρ ψυχής αμαρτωλού και απεγνωσμένης πρεσβεύουσαν, ώς καταφυγήν και μεσίτριαν τών αμαρτωλών. Ελέησόν με τόν χειμαζόμενον τω πελάγει τών πειρασμών, τόν θαρρούντα τω σώ έλέει και τή ση συμπαθεί προστασία, τόν επιρρίποντα διά παντός τό τής ψυχής όμμα εις τό πλήθος τών σών οικτιρμών, και προσφέροντά σοι στεναγμόν έκ καρδίας συντετριμμένης. 
Μή παύση υπέρ εμού πρεσβεύουσα του ταπεινού και αθλίου, ίνα διά τής σής αντιλήψεως αξιωθώ συγχωρήσεως τών πολλών μου δεινών πράξεων. Σέ γάρ επί τούτω καταφυγήν των αμαρτωλών έθετο ό Υιός σου και Θεός ημών, ό πάσης κτίσεως Δημιουργός. 
Ναί, Κύριε, ό εύδοκήσας διά σπλάγχνα ελέους σου τεχθήναι έκ της πανάχραντου σου Μητρός της αειπαρθένου Μαρίας διά τήν σωτηρίαν του γένους ημών, πρόσδεξαι ταύτην μεσίτιν υπέρ της εμής αναξιότητος, όπως διά της σης ευσπλαγχνίας τη μητρική αυτής πρεσβεία απολυτρώσεως τύχω, περί ων ακουσίως ή εκουσίως ήμαρτον ενώπιον σου• ότι σύ ει ό Θεός ημών, και σοι τήν δόξαν και ευχαριστίαν αναπέμπομεν, τω Πατρί και τω Υιώ και τω αγίω Πνεύματι, νύν και αεί και είς τους αιώνας των αιώνων. Αμήν.