Αυτήν την στιγμή γίνεται στην Κόρινθο μία μεγάλη μάχη. Η μάχη πίστεως και αποστασίας. Εμείς σαν μέλη της Μίας Αγίας Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού κι όχι των επαγγελματιών Δεσποτάδων, πιστοί στην διδασκαλία των Αγίων Πατέρων και στην Ι. Παράδοση και μακρυά από σχίσματα και παρασυναγωγές αποφασίσαμε να πολεμήσουμε παρά τις αμαρτίες μας για την πίστη του Χριστού ενάντια στην αποστασία, την οποία προωθούν οι Οικουμενιστές ταγοί της Εκκλησίας με τα πρωτοπαλίκαρά τους, όπως τον Κορίνθου Διονύσιο.
Γι’ αυτό μας υβρίζουν οι αυλικοί του καριερίστες ψευδοποιμενες ως άθεους και αιρετικούς. Ο λόγος του Θεού όμως δεν δένεται, δεν φιμώνεται. Και αν δεν είμασταν εμείς θα ήταν άλλοι που θα μιλούσαν σαν άλλο γαϊδουράκι του Βαρλαάμ. Όλοι μας έχουμε καταλάβει πια ότι η πίστη μας και η Εκκλησία μας βάλεται από παντού. Ότι αυτοί που έπρεπε να επισκοπούν, δεσποτοκρατούν, συνωμοτούν με τους ανόμους και δεν φείδονται του ποιμνίου, το οποίο ετάχθησαν να προστατεύουν. Καθήκον μας είναι σαν Χριστιανοί να προστατεύσουμε και να ομολογήσουμε την πίστη μας ως μοναδική ελπίδα σωτηρίας μας μπροστά στο φοβερό βήμα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.
Κι αν κάποιος ρωτήσει λογικά, γιατί δεν αντιδράσατε έτσι πριν, αφήνουμε τον Άγ. Θεόδωρο τον Στουδίτη να απαντήσει: «Εάν όμως ρωτάει η οσιότητα σου, γιατί δεν το είπαμε αυτό πριν από την λεηλασία της μονής, αλλά και εμείς μνημονεύαμε τούς Κωνσταντινοπολίτες-Επισκόπους- να γνωρίζει τούτο· ότι δεν είχε συγκληθεί Σύνοδος, ούτε και είχε ακόμα διατυπωθεί το πονηρό δόγμα και ανάθεμα, και ότι πριν από αυτά ήταν επικίνδυνο να χωριστούμε τελείως από αυτούς που παρανομούσαν, παρά μόνο να αποφεύγουμε την ολοφάνερη κοινωνία μαζί τους, και με την πρέπουσα οικονομία να τους μνημονεύουμε προσωρινά... Αφού όμως εκδηλώθηκε φανερά η αιρετική ασέβεια με την Σύνοδο, πρέπει τώρα η ευλάβεια σου, μαζί με όλους τους Ορθοδόξους, να μη κοινωνεί με τους κακοδόξους ούτε να μνημονεύει κανένα από αυτούς που έλαβαν μέρος στην Σύνοδο, ή ομοφρονούν με αυτήν».
Αδελφοί μας Κορίνθιοι τα λόγια του Αγίου σημαίνουν, ότι σε περιπτώσεις κατά τις οποίες επίσκοποι της Εκκλησίας αρχίσουν να κηρύττουν αιρετικές προσωπικές διδασκαλίες έχουμε το δικαίωμα οι Χριστιανοί, να εφαρμόσουμε ως περίοδο χάριτος την Εκκλησιαστική Οικονομία και να κοινωνούμε μαζί τους. Μετά από αιρετική Σύνοδο όμως, όπως ομολογουμένως ήταν η ψευτοσύνοδος του Κολυμπαρίου, η περίοδος χάριτος τελειώνει και αρχίζει η περίοδος της μαρτυρικής αλλά και ομολογιακής διακοπής εκκλησιαστικής κοινωνίας με τους αιρετικούς, όπως το ορίζουν ο Χριστός και οι Ι. Κανόνες της Εκκλησίας μας. Έχουμε βέβαια την ευλογία –έστω κατά διαστήματα– να μας επισκέπτονται αποτειχισμένοι ιερείς. Αλλά και στην περίπτωση που δεν είχαμε ιερείς, είμαστε μέσα στο πνεύμα και στο γράμμα του Ευαγγελίου και της διδασκαλίας των Αγίων μας. Η εκκλησιαστική μας παράδοση, «άπαντες οι Πατέρες» μας διδάσκουν να φεύγουμε μακριά από τους ψευδοποιμένες. Και δεν μας λένε, φύγετε μακριά τους, αφού πρώτα βρείτε άλλους ποιμένες ορθόδοξους. Η εντολή του Κυρίου μας είναι η απομάκρυνση από τους αιρετικούς. Τα άλλα είναι δουλειά Εκείνου για όσους πιστεύουν στον λόγο Του.
Αδελφοί μην ακούτε τις σειρήνες του Οικουμενισμού και τα ψέματα που διαδίδουν. Ακούστε το Ευαγγέλιο και τον τόσο την Κόρινθο αγαπόντα Παύλο που μας είπε «οι θέλοντες ευσεβῶς ζην διωχθήσονται».
Καλούμε τους αδελφούς μας να παλέψουν ενάντια στην Παναίρεση του Οικουμενισμού και να στηρίξουν την πίστη μας στην ευλογημένη αυτή πόλη. Μην ξεχνάμε αν ζούσε τώρα ο Παύλος αυτό θα μας έλεγε.
Κατακόμβη Κορίνθου