.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Ὅταν ἕνας Ἐπίσκοπος ...«δὲν ξέρει τί λέει»!


Του Παναγιώτη Σημάτη

Ὁ Μόρφου Νεόφυτος σὲ ὁμιλία του, καὶ ἀνάμεσα στὴ διδασκαλία του γιὰ «προσευχὴ» καὶ «νοερὰ προσευχή», θεώρησε κατάλληλη τὴν εὐκαιρία, νὰ διαστρεβλώσει ἕνα ἱ. Κανόνα καὶ τὴν δισχιλιόχρονη Ἀποστολικὴ καὶ Πατερικὴ Παράδοση. Ἦταν ‒ἀλήθεια!‒ τὸ καλύτερο ποὺ μποροῦσε νὰ κάνει, ἕνας ὑποψήφιος γιὰ τὸ ἀξίωμα του ἈρχιεπισκόπουΚύπρου!

Εἶπε ὁ κ. Νεόφυτος: 

«Καὶ γιὰ τοὺς Πατριάρχες νὰ προσεύχεσθε. Ποῦ αὐτὲς οἱ ἀνοησίες ποὺ ἀκούω: Μὰ ὁ Πατριάρχης εἶναι Οἰκουμενιστής! Ἐ΄, εἶναι. Καὶ πῶς θὲ νὰ διορθωθεῖ; Συγγνώμη, πῶς θὲ νὰ διορθωθεῖ; Θὰ τοῦ κόψω τὸ μνημόσυνο; Ἔκοψές το ἐσύ (το μνημόσυνο). Ἄς τοῦ τὸ κόψουν μερικοὶ τὸ μνημόσυνό του, ἐπειδὴ κάμνει κάποια πράγματα ποὺ εἶναι λάθη» [σ.σ.: Γιὰ τὸν κ. Νεόφυτο ἡ διακοπὴ μνημοσύνου ποὺ τόσοι καὶ τόσοι Ἅγιοι Πατέρες δίδαξαν καὶ ἔπραξαν, ἀλλὰ καὶ πλῆθος λαοῦ, εἶναι «ἀνοησίες»! Παραδέχεται ὅτι ὁ Πατριάρχης εἶναι αἱρετικός, σὰν νὰ εἶναι κάτι φυσιολογικό, ποὺ μὲ τὸν καιρὸ καὶ τὶς προσευχές του θὰ διορθωθεῖ! Ἡ πρακτικὴ τῶν Ἁγίων ποὺ μιλοῦσαν γιὰ προβατόσχημους λύκους, ποὺ κατασπάραζαν τὸ ποίμνιο καὶ ὡς ἐκ τούτου ἀπέτρεπαν τὴν κοινωνία τῶν πιστῶν μὲ αὐτούς, διαγράφεται ἀπὸ τὸν κ. Νεόφυτο! Ἀντιλέγει καὶ στοὺς Ἁγίους καὶ στὸν ἀπ. Παῦλο ποὺ δίδασκε «αἱρετικὸν ἄνθρωπον μετὰ μίαν καὶ δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ, εἰδὼς ὅτι ἐξέστραπται ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος». Ὁ κ. Βαρθολομαῖος εἶναι ἀποδέκτης ὄχι μίας καὶ δύο, ἀλλὰ χιλιάδων «νουθεσιῶν» ἀπὸ τὴν δεκαετία τοῦ 1990, γιὰ τίς αἱρετικὲς πράξεις καὶ λόγους του. «Ἐξέστραπται λοιπὸν ὁ τοιοῦτος καὶ ἁμαρτάνει ὢν αὐτοκατάκριτος», ἀλλὰ εἶναι κοινωνὸς τοῦ κ. Βαρθολομαίου ὁ κ. Νεόφυτος καὶ οὐσιαστικὰ τὸν ἀθωώνει, ἀποδίδοντας στὸν ἀρχηγέτη της Παναιρέσεως κάποια λάθη ἀντὶ γιὰ αἱρέσεις].

Συνεχίζει ὁ κ. Νεόφυτος: «Νὰ τὸ κόψουν τὸ μνημόσυνο κάποιοι ποὺ εἶναι ἐπώνυμοι, ποὺ εἶναι θεολόγοι, ποὺ εἶναι ἀσκητές, καταλάβατε τί ἐννοῶ; Ὑπάρχει ἕνας Κανόνας, ὁ 15ος τῆς Πρωτοδευτέρας, Δὲν εἶναι γιὰ τὸν πολὺ λαὸ αὐτὸς ὁ Κανόνας. Νὰ γιομίσουμε τὸν τόπο μικροπλάνες». [σ.σ.: Καὶ πάλι διαστρέφει τοὺς Ἁγίους. Ποιός ἄραγε Ἅγιος δίδαξε ὅτι «δὲν εἶναι γιὰ τὸν πολὺ λαὸ αὐτὸς ὁ Κανόνας» παρὰ μόνο γιὰ «θεολόγους» καὶ «ἀσκητές»; Κανένας Ἅγιος δὲν δίδαξε αὐτά. Ξέρει ὅμως ὅτι ὁ ΙΕ΄ Κανόνας ὁμιλεῖ γιὰ διακοπὴ τοῦ μνημοσύνου τῶν Πατριαρχῶν καὶ Μητροπολιτῶν ἀπὸ Ἐπισκόπους καὶ ἱερεῖς καὶ ὄχι ἀπὸ «θεολόγους» καὶ «ἀσκητές», ἀλλὰ τὸ ἀποκρύπτει, γιὰ νὰ ἀποφύγει τὴν ἐρώτηση: «Ἐσὺ Δέσποτα ποὺ γνωρίζεις τὸν ΙΕ΄ Κανόνα γιατί δὲν τὸν ἐφαρμόζεις;»!].

Συνεχίζει: «Νὰ γιομίσουμε τὸν τόπο μικροπλάνες καὶ τελικὰ νὰ καταλήξουμε σὲ μιὰ ἐποχὴ ποὺ ἑτοιμάζονται ὅλοι νὰ κάνουν παγκόσμιον πόλεμον. Ποὺ ἔπρεπε ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι νὰ εἴμαστε ἑνωμένοι, γονατιστοί. Ἑνότητα Πίστεως χρειάζεται. Ἑνότητα προσευχῆς».

[σ.σ.: Ἡ ὁμολογία καὶ ἡ ὑπεράσπιση τῆς Πίστεως διὰ τῆς ἀποτειχίσεωςεἶναι «μικροπλάνες» καὶ δὲν ἀφοροῦν τὸν κ. Νεόφυτος, ἔργο τοῦ ὁποίου εἶναι ἡ ἀτέρμονη ...προφητολογία! Οἱ προφητεῖες «παγκοσμίου πολέμου» ποὺ κατὰ δεκάδες ἐξαπολύει καὶ κρατᾶ σὲ φόβο τὸ λαό! Καὶ ἀφοῦ χρειαζόμαστε «ἑνότητα Πίστεως» (ὅπως λέτε), πῶς θὰ τὴν ἀποκτήσουμε; Κοινωνῶντας μὲ αἱρετικοὺς Ἐπισκόπους καὶ ἀποδεχόμενοι τὴν Κολυμπάρια κακόδοξη Σύνοδο; Γιατί κοροϊδεύετε τὸ πιστὸ λαό, Σεβασμιώτατε; Ποιά ἑνότητα Πίστεως ὑπάρχει, ὅταν κοινωνεῖτε με αὐτοὺς ποὺ διδάσκουν καὶ πράττουν ἀντίθετα μὲ ὅσα οἱ Ἅγιοι ἐδίδαξαν;].

«Ὅ,τι λένε οἱ θεοφόροι Πατέρες, αὐτὸ πιστεύουμε. Δὲν μᾶς νοιάζει τί λένε οἱ διάφοροι ἐπίγειοι ζωντανοὶ ἄρχοντες τῆς σημερινῆς ἐπίγειας Ἐκκλησίας. Ἄν λένε, αὐτὰ ποὺ λένε οἱ θεοφόροι Πατέρες μας, ἂν ἀκολουθοῦν τὸν Μ. Βασίλειο, τὸν Μ. Χρυσόστομο, τὸν Γρηγόριον τὸν Παλαμά... μάλιστα. Διαφορετικά, ἐὰν διαφωνοῦν μὲ αὐτοὺς και εἶναι διπλωματία ὁρισμένα πράγματα ποὺ γίνονται, νὰ τὰ κάμνετε, ἀλλὰ μή μας τὰ κάμετε δόγμα. [σ.σ.: Τί ὑποκρισία! Μά, αὐτοὶ οἱ Πατέρες ποὺ ἀναφέρει, περὶ διακοπῆς τοῦ μνημοσύνου ὁμιλοῦν! Πῶς λοιπὸν τολμᾶ νὰ λέγει «μπροστὰ στὰ μοῦτρα μας» πὼς «ὅ,τι λένε οἱ θεοφόροι Πατέρες, αὐτὸ πιστεύουμε», ἐνῶ ἀποτρέπει ἀπὸ τοὺς ἄλλους, ὁ ἴδιος δέ, δὲν τὸ ἐφαρμόζει; Καὶ προσέξτε τὴν ὕπουλη διατύπωση-προπαγάνδα-διαστροφή. Εἶπε: «Εἶναι διπλωματία ὁρισμένα πράγματα ποὺ γίνονται» ἀπὸ τὸν Πατριάρχη! Δηλαδή, δὲν εἶναι αἱρετικός, ἀφοῦ ἀναγκάζεται γιὰ λόγους διπλωματίας νὰ αἱρετίζει!!! Κι ὅλα αὐτὰ τὰ διαστροφικὰ τὰ λέει, ὡς συνέχεια τῆς ὑψηλῆς περὶ νοερᾶς προσευχῆς ὁμιλίας του!]. 

Καὶ τελειώνει τὴν ἀναφορὰ στὰ περὶ ἀποτειχίσεως ὡς ἑξῆς: «Μᾶς παίρνουν τηλέφωνο ἀπὸ διάφορα μέρη, ὄχι μόνο τῆς Ἑλλάδος, καὶ θέλουν νὰ αποτειχιστούν. Αὐτὸ σημαίνει, ὅταν ἀρχίσει στὸ λαὸ αὐτὴ ἡ ἀποτείχιση, σημαίνει ἀπαρχὴ σχίσματος. Σᾶς εἶπα, ἂν εἶναι ὁ π. Ζήσης, μερικοὶ διαβασμένοι, καλῶς πράττουν, διότι αὐτοὶ ξέρουν τὰ όρια τῶν Κανόνων. Αὐτοὶ ποὺ δὲν τὰ ξέρουν ὅμως; ‒κι ὁ λαὸς δὲν τὰ ξέρει‒ τί γίνεται. Γι' αὐτὸ σήμερα χρειάζεται μεγάλη, μεγάλη διάκριση καὶ κατήχηση τοῦ λαοῦ». [σ.σ.: Ἐδῶ μᾶς δίνει μιὰ σημαντικὴ πληροφορία, ὅτι ἀρκετοὶ θέλουν νὰ ἀποτειχιστοῦν, ἀλλὰ ὁ Μόρφου τοὺς ἀποτρέπει νὰ ἀκολουθήσουν τὴν ἁγιοπατερική μας Παράδοση (ἐναντιούμενος στοὺς Ἁγίους), φοβίζοντας τὸν ἀκατήχητο λαὸ καὶ διδάσκοντας κακόδοξα ὅτι «ἡ ἀποτείχιση, σημαίνει ἀπαρχὴ σχίσματος». Οἱ λαϊκοί, λοιπόν, ποὺ ἐπηρεάζονται καὶ μολύνονται περισσότερο ἀπὸ τὴν αἵρεση (ἀφοῦ οἱ Ποιμένες -ὅπως ὁμολογεῖ- ἔχουν ἀφήσει τὸ λαὸ ἀκατήχητο), δὲν πρέπει νὰ ἀποτειχίζονται, μένοντες ὡς λεῖα στὰ χέρια τῶν κακόδοξων λύκων. Οἱ δὲ γραμματισμένοι Ποιμένες ποὺ ἐπηρεάζονται λιγότερο, καλὰ κάνουν κι ἀποτειχίζονται! Αὐτοὶ δὲν ἀπεργάζονται σχίσμα; Καὶ ποιός Κανόνας χωρίζει τοὺς πιστοὺς σὲ γραμματισμένους καὶ ἀγράμματους;].

Ἀφελὲς ἐρώτημα: Γιατί δὲν στέλνει τοὺς πιστοὺς (ποὺ θέλουν νὰ ὁμολογήσουν καὶ νὰ ἀποφύγουν το μολυσμό) στὸν π. Θ. Ζήση ποὺ «ξέρει τὰ ὅρια τῶν Κανόνων»;

Τί νὰ ἀπαντήσει ὅμως ἕνας Ἐπίσκοπος ποὺ ...«δὲν ξέρει τί λέει»; Ἢ μᾶλλον ξέρει (κι αὐτὸ εἶναι χειρότερο) καὶ εἴτε ἐκ δειλίας, εἴτε ἐκ συμφέροντος διαστρέφει τὴν ἐκκλησιαστικὴ Παράδοση;

Δεῖτε στὸ βίντεο ἀπὸ 1:18.00, 1:28:00 ἑξῆς.

Ἀνάβοντας τὸν ἀναπτήρα τῶν ἁγίων ΙΘ΄ Πνευματικὴ Σύναξη Διαλόγου μὲ τὸν Μόρφου Νεόφυτo (21.09.2022)