.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

π. Σάββας: Η Σύνοδος της Κρήτη πραγματοποιήθηκε, επειδή δεν κάναμε Διακοπή Μνημοσύνου νωρίτερα, όταν έπρεπε!

Ἐπειδὴ κάποιοι διαστροφεῖς τῆς ἁγιοπατερικῆς Παραδόσεως διαβάλλουν τὴν Διακοπὴ Μνημοσύνου, διαβάστε κι ἀκοῦστε, τί σχετικὰ εἶπε ὁ π. Σάββας Λαυριώτης:


Ἐρώτηση: Γιατί δὲν διακόψατε τὸ Μνημόσυνο ὄχιτώρα, μετὰ τὴν Κρήτη, ἀλλὰ νωρίτερα, μετὰ τὸ Μπαλαμάντ καὶ μετὰ τὸ Σάμπεζυ καὶ τὰ ὑπόλοιπα.


Ἀπάντηση π. Σάββα: Γιατί; Γιατί; Ἔπρεπε νὰ εἴχαμε κόψει ἐδῶ καὶ πάρα πολλὰ χρόνια τὸ Μνημόσυνο. Τὸ ὅτι ἔγινε ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτη εἶναι ἀποτέλεσμα ὅτι δὲν κάναμε σωστὲς κινήσεις πιὸ πρίν. Ἡ Διακοπὴ τοῦ Μνημοσύνου εἶναι ἡ σωστὴ ἀντιμετώπιση γιὰ τὴν αἵρεση…


Ἐπειδὴ δὲν κόψαμε τὸ Μνημόσυνο κι ἀφήσαμε τὴν αἵρεση νὰ προχωράει, γι’ αὐτὸ φτάσαμε στὴν Σύνοδο τῆς Κρήτης ποὺ δέχονται τὰ πάντα πιά· δέχονται καὶ τὸ Μπάλαμαντ, καὶ τὸ Πουσάν, καὶ ὅλες τὶς συνεδρίες ποὺ κάνανε μὲ τὸ Π.Σ.Ε.


Ἐρώτηση: Ὅλοι οἱ Ἅγιοι Πατέρες ἔκοψαν τὸ Μνημόσυνο τῶν Ἐπισκόπων ποὺ ἔπεσαν σὲ κάποια αἵρεση, πρὶν τὴν συνοδικὴ καταδίκη.

Ἀπάντηση π. Σάββα: Ἂν δεῖτε τὴν ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας, ἔτσι εἶναι· ἔκοψαν τὸ μνημόσυνο, πρὶν τὴν συνοδικὴ καταδίκη. Μετά, ὅταν οἱ αἱρετικοὶ καταδικάζονται, δὲν μπορεῖς -ἔτσι κι ἀλλιῶς- νὰ τοὺς μνημονεύεις. Ἡ διακοπὴ μνημοσύνου γίνεται πρὶν τὴν Συνοδικὴ καταδίκη.
Ἐρώτηση: Πολλοὶ μᾶς λένε νὰ κάνουμε ὑπομονή. Μέχρι ποῦ φτάνει ἡ Οἰκονομία καὶ ποῦ ἀρχίζει ἡ ἀκρίβεια;


Ἀπάντηση π. Σάββα: Κάναμε οἰκονομία 115 χρόνια οἱ Χριστιανοὶ κάνανε ὑπομονή. Κάναμε οἰκονομίες καὶ βλέπουμε ὅτι ἡ οἰκονομία αὐτὴ μᾶς ὁδήγησε σὲ μιὰ Σύνοδο ποὺ ἐπικυρώνει τὸν Οἰκουμενισμὸ ὡς Ὀρθοδοξία. Μποροῦμε νὰ κάνουμε μιὰ οἰκονομία στοὺς ἀνθρώπους, οἱ ὁποῖοι θέλουν νὰ διακόψουν τὸ μνημόσυνο καὶ δὲν τὄχουν κάνει ἀκόμα, ἀλλὰ ὁ Χριστὸς μᾶς ζητᾶ νὰ πάρουμε μιὰ ξεκάθαρη θέση.
Ἐρώτηση: Μερικοὶ λένε ὅτι ὅσοι διακόπτουν τὸ μνημόσυνο εἶναι σὲ σχίσμα.


Ἀπάντηση π. Σάββα: Δὲν ξέρουν τί σημαίνει σχίσμα. Τὸ σχίσμα δὲν τὸ κάνουμε ἐμεῖς ποὺ θέλουμε νὰ κρατήσουμε τὴν Ὀρθοδοξία, ὅπως τὴν παραλάβαμε. Ποὺ βλέπουν ὅτι δημιουργοῦμε ἐμεῖς σχίσμα; Ἐπειδὴ δὲν ἀκολουθοῦμε τὶς αἱρετικές τους διδασκαλίες, δημιουργοῦμε σχίσμα στὴν Ἐκκλησία; Ὁ καθένας μπορεῖ νὰ βγάλει τὰ συμπεράσματά του.