.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Γιατί μετά ἀπό κάθε ἕξι ἡμέρες, ἔρχεται μία ἡμέρα ἀναπαύσεως (ἡ Κυριακή!); Γιατί τήν καταργοῦν καί ποιός κρύβεται πίσω ἀπό αὐτούς;




"-Γιατί, μετά ἀπό κάθε ἕξ ἠμέρες, ἔρχεται μία ἡμέρα ἀναπαύσεως;
-Γιά νά μήν ξεχνᾶμε, ὅτι μετά τούς κόπους τῆς παρούσης ζωῆς, θά ἔλθη ἡ ἀνέσπερος ἡμέρα τῆς ἀναπαύσεως. 
Κατά τό γραφικό: "Ἄρα ἀπολείπεται σαββατισμός τῷ λαῷ τοῦ Θεοῦ" (Ἑβρ. δ΄ 9). Ἡ Κυριακή λοιπόν συμβολίζει τήν ἡμέρα τῆς κονῆς ἀναστάσεως, ὁπότε περιμένει ἀτελεύτητος ἀνάπαυσις ὅσους ἐργάσθηκαν ἐδῶ κάτω τό θέλημα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ".

Ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κροστάνδης 
("Ἡ ἐν Χριστῷ ζωή μου")


Γι' αὐτό ὁ Διάβολος θέλει νά καταργηθεῖ ἡ ἀργία τῆς Κυριακῆς! Ἐπειδή δέν μπορεῖ νά τά βάλει μέ τόν ἴδιο τόν Θεό πού μισεῖ καί νά Τόν καταργήσει, μέ τήν κατάργηση τῆς ἀργίας τῆς Κυριακῆς ἡμέρας, στερεῖ καί καταργεῖ στούς ἀνθρώπους-τέκνα καί εἰκόνες τοῦ Θεοῦ:
Τήν ἀνάπαυση (τήν σωματική καί πνευματική), γιά νά ἀποκτείνει τό σῶμα καί τό πνεῦμα τους ὁ ἀνθρωποκτόνος!
Τήν ἀνάσταση (τήν πνευματική), γιά νά ἀποκτείνει τό πνεῦμα τους πού εἶναι ἀνώτερο, ἔτι ἀποτελεσματικώτερα!
Τήν ἀτελεύτητο ἀνάπαυση καί ἀνάσταση (τόν αἰώνιο καί μακάριο Παράδεισο), γιά νά τούς πάρει μαζί του ὁ φθονερός στήν Κόλαση!

Καί τήν ἀγαπητική σχέση τους μέ τόν ἴδιο τόν Θεό καί Πατέρα στό σπίτι Του (τόν Ἱερό Ναό)! Δηλαδή νά τούς παρασέρνει ὥστε νά βρίσκονται σέ ὁποιονδήποτε ἄλλο χῶρο καί σέ πράξεις ἀμελείας καί ἁμαρτίας, ἐκτός ἀπό τόν ἱερό χῶρο τῆς σωτηρίας(τήν Ἐκκλησία) καί μακριά ἀπό τήν συμμετοχή στήν Θεία Λειτουργία καί τήν λατρεία τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, ἡ ὀποία ἀποτελεῖ τήν ἀνωτέρα καί ἁγιωτέρα πράξη ὅλων!





Ἐπιμέλεια-σχολιασμός κειμένου:
Μ.Σ. ἐκπ/κός-ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ (http://kaiomenivatos.blogspot.gr/)