.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Μεγάλη η δωρεά (απ’τον Θεό), μεγάλος ο πόλεμος (απ’τον πονηρό)

Γιατί τώρα κάνει πιο άγρια επίθεση; Διότι όσο πιο μεγάλη είναι η δωρεά, τόσο πιο μεγάλος είναι και ο πόλεμος του διαβόλου. Εάν λοιπόν, όταν είδε έναν στον Παράδεισο, δεν άντεξε ο διάβολος, πες μου, πώς θα υποφέρει όταν βλέπει τόσους πολλούς στον ουρανό;

Εξόργισες το θηρίο, αλλά να μην φοβηθείς. Έλαβες μεγαλύτερη δύναμη, ακονισμένο μαχαίρι – τρύπησε με εκείνο το φίδι. Γι’αυτό ο Θεός το άφησε να εξαγριωθεί εναντίον σου, για να μάθεις με την πείρα σου αυτή τη δική σου δύναμη. Και όπως ακριβώς ο άριστος γυμναστής, όταν αναλάβει κάποιον αθλητή, που είναι αγύμναστος, εξασθενημένος και αδιάφορος, αφού τον προετοιμάσει και τον φέρει σε σωματική ευεξία, δεν τον αφήνει στη συνέχεια να ησυχάζει, αλλά τον προτρέπει να κατεβαίνει στους αγώνες, για να τον διδάξει στην πράξη πόση δύναμη του έδωσε, έτσι έκανε και ο Χριστός.

Διότι μπορούσε βέβαια, να βγάλει από την μέση τον εχθρό, αλλά για να μάθεις εσύ την υπερβολή της χάριτος και το μέγεθος της πνευματικής δυνάμεως, την οποία έλαβες με το Βάπτισμα, τον αφήνει να συγκρούεται μαζί σου, δίνοντας σου πολλές αφορμές για να κερδίσεις στεφάνια.

ΛΟΓΟΣ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
*Από το βιβλίο: “Ο Διάβολος και η Μαγεία” – Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου (υπό Βενέδικτου Ιερομονάχου Αγιορείτου – Νέα Σκήτη Αγίου Όρους).