.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Ο Θεός είναι φωτιά



Η ΘΕΡΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Η ΨΥΧΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ: Από που προέρχεται η θερμότητα και η ψυχρότητα της ψυχής και η σκληροκαρδία και ο σωματικός πόλεμος;

ΑΠΟΚΡΙΣΗ: Για τη θερμότητα και την ψυχρότητα, είναι φανερό ότι ο Κύριος ονομάσθηκε φωτιά, που θερμαίνει και πυρακτώνει καρδιά και νεφρούς. Εάν είναι λοιπόν έτσι, τότε και ο διάβολος είναι ψυχρός και από αυτόν προέρχεται όλη η ψυχρότητα. 
Διότι εάν δεν ήταν έτσι, τότε πώς λέγει (η Αγία Γραφή) ότι «τότε θα παγώσει η αγάπη των πολλών»; Το δε «τότε» τι σημαίνει, παρά «κατά τον καιρόν του αντιδίκου» (διαβόλου);
Εάν λοιπόν αισθανόμαστε ψυχρότητα ψυχής, ας επικαλούμεθα τον Θεόν και Εκείνος ερχόμενος θα θερμάνει την καρδιά μας, ώστε να τον αγαπήσουμε τελείως και όχι μόνον Εκείνον, αλλά και τον πλησίον. Και από την θερμότητα Εκείνου απομακρύνεται η ψυχρότητα του μισοκάλου διαβόλου.
Διότι, εάν εξήρανε την πηγήν των δακρύων της καρδιάς σου, θα σου έχει προκαλέσει σαρκικά πάθη. Κάλεσε όμως τον Κύριο στην ψυχή σου και θα διώξει τα πάθη και την πηγή των δακρύων θα την καθαρίσει, για να τρέξει το «νοητό νερό» της σωτηρίας. 
Όποιος θέλει να έλθει στον φόβο του Θεού, έρχεται με υπομονή.
Διότι λέει (η Αγία Γραφή): «υπομένων υπέμεινα τον Κύριον και προσέσχε μοι και εισήκουσε της δεήσεώς μου». Και τι έκανε; «Και ανήγαγε με εκ λάκκου ταλαιπωρίας και από πηλού ιλύος». Από αυτόν δε το λάκκο νοείται και η σκληροκαρδία. Ό,τι λοιπόν επιθυμείς, απόκτησε και θα σωθείς με τη βοήθεια του Κυρίου.

ΒΙΒΛ. Ο ΜΕΓΑΣ ΓΕΡΩΝ. ΑΓΙΟΣ ΒΑΡΣΑΝΟΥΦΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΚΡΙΤΑΣ