.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Γιατί γέμισαν τά κανάλια μέ ἐκπομπές μαγειρικῆς;

Περί γεύσεως παραινέσεις
ἀπό τόν Ἅγιο Νικόδημο τόν Ἁγιορείτη




-Γιατί γέμισαν τά κανάλια μέ ἐκπομπές μαγειρικῆς;
-Διότι ὁ διάβολος μέ αὐτές εὔκολα προκαλεῖ:
α) Mαζική διαφθορά μέ τήν ὑπερβολή τῆς γεύσης πού γεννᾶ πάθη!
β) Πλύση ἐγκεφάλου μέ τά τατουάζ πού ἔχουν γεμίσει τά χέρια τους καί τό σῶμα τους
οἱ τηλεοπτικοί σέφ
(τέτοια σύμπτωση σχεδόν ὅλοι...)
καί πού ἐξοικειώνουν τούς ἀνθρώπους πού τούς βλέπουν καθημερινά,
μέ τό χάραγμα τοῦ Ἀντιχρίστου πού ἡ Νέα Ἐποχή ἐπιθυμεῖ νά ἐπιβάλλει!
Μ' ἕνα σμπάρο, δυό τρυγώνια!

"Ἡ γεῦσις, καί γενικῶς τά περί τοῦ στόματος εἶναι ἡ μήτηρ καί τό κέντρον ὄλων τῶν σαρκικῶν κάι ἀλόγων παθῶν τά ὑπό τήν γαστέρα ἐνεργούμενα. Αὐτά εἶναι τά πονηρά γεώργια τῆς τροφῆς".

"Τό αἰσθητήριον αὐτό τῆς γεύσεως εἶναι πίθος τετρυπημένος ὁ ὁποῖος πάντοτε πληροῦται καί πάντοτε μένει κενός, εἶναι ἅδης ἀκόρεστος". 

"Τό αἰσθητήριον αὐτό εἶναι τό ἰσχυρότερον πάντων". 

"Ὅθεν ἀπόκλισον τά πολυπίκοιλα βρώματα, τάς πλουσίας τραπέζας. Τά μαγγανεύματα τῶν μαγείρων. Καί πᾶσαν ἄλογον τρυφή". 

"Τί δέ καί γεννῶσι τά πολυποίκιλα τοιαῦτα βρώματα; Βέβαια οὐδέν ἀγαθόν, εἰμή πάθη καί κακίας τῆς ψυχῆς καί τοῦ σώματος. Φέρουν τήν μέθην καί τήν ἀσθένειαν τοῦ σώματος, φέρουν καί ὅλα τά σαρκικά ἁμαρτήματα". 

"Διατί ὅλα ταῦτα τά βρώματα ἐπινοήθησαν; Βέβαια, δέν ἠμπορεῖς νά εἰπῆς ὅτι διά καμίαν ἀναγκαίαν χρείαν καί συντήρησιν τοῦ σώματος, ἀλλά διά μόνην τήν ἐπικατάρατον ἡδονήν τοῦ λαιμοῦ".