.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Ο ΠΡΟΙΚΟΝΝΗΣΟΥ ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΩΝ

Τώρα π’ ανθίζουν τα κλαριά και βγάζει η γης χορτάρι (εννοώ τους Αντίποδες) ο Σεβασμιώτατος Προικοννήσου κ. Ιωσήφ προβαίνει σε ολομέτωπη επίθεση κατά πάντων σε άρθρο του στο«Αμήν». Γιατί; Διότι τόλμησαν να αμφισβητήσουν την «Αγίαν και Μεγάλην Σύνοδον της Ορθοδοξου Εκκλησίας»!!! 

Ο Σεβασμιώτατος με ύφος αρκούντως στομφώδες και επίσημον δογματίζει: «Μας αξίωσε ο Θεός να ζήσωμεν το μέγιστον εκκλησιαστικό γεγονός της Ορθοδοξου Εκκλησίας των τελευταίων αιώνων». Θα ήταν πιο πειστικός αν έκανε τον κόπο να μας δικαιολογήσει τον ανωτέρω ισχυρισμό του. Εμείς ένα μόνο του λέμε: Γιατί η Σύναξη του Κολυμβαρίου δεν τόλμησε να ψελλίσει καν το γνωστό «επόμενοι τοις θείοις Πατράσι»; 

Στο χειμαρρώδες κειμενό του (ως γνωστόν ο Σεβασμιώτατος διαθέτει κάλαμον γραμματέως οξυγράφου) θυμήθηκε τον«μεγαλοπρεπή», κατ’ αυτόν, Οικουμενικό Πατριάρχη Ιωακείμ,τον απαισίας μνήμης Μελέτιο Μεταξάκη που τον αποκαλεί«μεγαλοπράγμονα», τον «μεγαλοπτέρυγο» Αθηναγόρα Α΄ (που έδινε μεταξύ άλλων πολλών και τη θεία κοινωνία στους Παπικούς και στους Προτεστάντες) και τον πρωταγωνιστή της Συνάξεως του Κολυμβαρίου Πατριάρχη Βαρθολομαίο, που είναι, κατ’ αυτόν πάντα,«μεγάλος κατά πάντα». Μιλά επίσης για«αντιπροσωπευτική παρουσία επισκόπων»παραθέτωντας ονόματα πολλά. 

Στις Συνόδους, Σεβασμιώτατε, δεν έχουμε αντιπροσωπευτική παρουσία, αλλά καλούνταν αείποτε άπαντες οι Ορθόδοξοι επίσκοποι. Το πρωτοφανές 24+1, που εφευρέθηκε με προφανείς σκοπούς στο Κολυμβάριο, έκανε την, καθ’ υμάς, Σύνοδο να μετατραπεί εν τη πράξει σε Διηυρημένη Σύναξη Προκαθημένων, κατά τον προσφυέστατο χαρακτηρισμό του Σεβασμιωτάτου Μπάτσκας Ειρηναίου (Μπούλοβιτς). 

Σεβασμιώτατε, κάνω θερμή εκκλησή να μας εξηγήσετε εμάς τους αμύητους, πώς ενώ 17 από τους 24 Σέρβους επισκόπους ψήφισαν κατά του χαρακτηρισμού των διαφόρων αιρετικών σε«Ετερόδοξες Εκκλησίες» το Πατριαρχείο Σερβίας υπερψήφισε την εν λόγω πρόταση. 

Κλείνω λέγοντας κάτι μόνο για την αποχή των τεσσάρων Εκκλησιών, που αντιπροσωπεύουν σε αριθμό πιστών, την απόλυτη πλειονοψηφία των απανταχού Ορθοδόξων. Η απογοήτευση του Σεβασμιωτάτου φανερούται συμπυκνωμένω τω τρόπω στη φράση: «κοινή των προσελθόντων οδύνη, πικρία και απογοήτευση». Αυτό είναι που καίει το Σεβασμιωτατο και τους οικουμενιστικούς κύκλους. Αν ήταν άπασαι αι Εκκλησίαι παρούσαι και υπέγραφον τα απαράδεκτα, κακόδοξα και κακόφρονα κείμενα τότε οι οικουμενιστές σε κάθε τους κουβέντα θα μας αποστόμωναν λέγοντας: “Είναι απόφαση Πανορθοδόξου Συνόδου, πάει τέλειωσε».

Του θεολόγου Ανδρέα Κυριακού