.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

ΕΤΟΙΜΟ το Κοινό Πάσχα μεταξύ Ορθόδοξων - Καθολικών το 2025 ! Δηλώσεις Βαρθολομαίου!

Φήμες για κοινό Πάσχα μεταξύ Ορθόδοξων - Καθολικών - Προτεσταντών

Γράφει ο Βασίλειος Ξεσφίγγης


Τελευταία όλο και πυκνώνουν οι φήμες ότι σύντομα έρχεται ένα κοινό Πάσχα για όλους τους χριστιανούς, Καθολικούς, Προτεστάντες, Ορθοδόξους νομίζω και Προχαλκηδόνιους το οποίο τοποθετούν αρχής γενομένης από το 2025 και μετά.
Ευχής έργον θα ήταν το Κοινό Πάσχα για όλους τους Χριστιανούς της Γης, αρκεί αυτό να μην παρεκκλίνει από όσα η Οικουμενική Σύνοδος της Νίκαιας καθόρισε κατά το 325 μ.Χ για τον ορισμό του Πάσχα.

Η Α’ Οικουμενική σύνοδος που έγινε στην Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ., η οποία λαμβάνοντας υπόψη ότι οι Εβραίοι γιόρταζαν το Πάσχα κατά την ημέρα της Πανσελήνου που γινόταν μετά την εαρινή ισημερία και επειδή ο Χριστός αναστήθηκε μετά την γιορτή του εβραϊκού Πάσχα, δηλαδή μετά την εαρινή πανσέληνο, καθόρισε τον εξής κανόνα:

Το χριστιανικό Πάσχα πρέπει να εορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την Πανσέληνο, που θα γίνει κατά την ημέρα της εαρινής ισημερίας ή μετά από αυτήν.
Αν η πανσέληνος γίνει Κυριακή τότε το Πάσχα θα εορτάζεται την επομένη Κυριακή.

Αυτό έγινε για να μην συμπίπτει ποτέ το χριστιανικό με το εβραϊκό Πάσχα.
Η πανσέληνος που συμβαίνει κατά ή μετά την εαρινή ισημερία λέγεται και πανσέληνος του Πάσχα ή πασχαλινή πανσέληνος.

Προσέξτε τώρα.
Εφέτος 2024 οι Καθολικοί εόρτασαν το Πάσχα στις 31/3/24 λαμβάνοντας υπόψιν τον καθορισμό του βάση του νέου Γρηγοριανού ημερολογίου.
Για το 2024: Το Εβραϊκό Πάσχα ξεκινάει τη Δευτέρα 22 Απριλίου (μετά τη δύση του ηλίου) και τελειώνει τη Τρίτη στις 30 Απριλίου το βράδυ)
Ενώ το Ορθόδοξο Πάσχα θα εορτασθεί την Κυριακή 5 Μαΐου επειδή λαμβάνουμε υπόψιν το Ιουλιανό ημερολόγιο δηλαδή το παλαιό για τον καθορισμό του.
Αυτό σημαίνει ότι οι Καθολικοί και οι Προτεστάντες εφέτος εόρτασαν το Πάσχα δηλαδή την Ανάσταση του Κυρίου, πριν από τους Εβραίους, και αυτό είναι κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα καθόρισε η Οικουμενική Σύνοδος της Νίκαιας περί καθορισμού του Πάσχα.

Ευχής έργον και ευλογία μεν το κοινό Πάσχα για όλους τους Χριστιανούς, αρκεί αυτό όμως να είναι σύμφωνο με όσα όρισαν οι Οικουμενικές Σύνοδοι, και όχι να τα ισοπεδώσουμε όλα στον βωμό της ενότητας.

Διαβάστε τι δήλωσε στις 1/4/2024 ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ Βαρθολομαίος για το θέμα.


Κατά την ομιλία του, μετά τη χοροστασία του κατά την Κυριακάτικη Θεία Λειτουργία στον προσφάτως πανηγυρίσαντα Ι.Ν. Αγίων Θεοδώρων της Κοινότητας Βλάγκας, ο Παναγιώτατος έστειλε τις θερμές ευχές του στους μη Ορθόδοξους Χριστιανούς, που εόρτασαν χθες, 31 Μαρτίου, το Πάσχα. 

Αναφερόμενος στον εορτασμό του Καθολικού Πάσχα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης ευχήθηκε του χρόνου να μην είναι απλώς ‘σύμπτωση’ η κοινή ημερομηνία με τον εορτασμό των Ορθοδόξων, αλλά να γίνει η αφορμή να καθιερωθεί ο ενιαίος εορτασμός μεταξύ των δύο Εκκλησιών. 
Έκανε, επίσης, μνεία στην επέτειο της συμπλήρωσης 1700 χρόνων, το 2025, από τη σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου στη Νίκαια, η οποία είχε ασχοληθεί με το ζήτημα της ρύθμισης του χρόνου εορτασμού του Πάσχα. 
Ο ίδιος, δηλώνει αισιόδοξος καθώς θεωρεί πως υπάρχει πρόσφορο έδαφος για να αποφασιστεί κάτι τέτοιο ενώ το αντίθετο, ο χωριστός δηλαδή εορτασμός, αποτελεί ‘σκάνδαλο’, όπως είπε χαρακτηριστικά: 
«Είμαστε αισιόδοξοι, καθώς εκατέρωθεν υπάρχει η προς τούτο καλή θέλησις και προθυμία. Διότι, πράγματι, αποτελεί σκάνδαλον ο χωριστός εορτασμός του μοναδικού γεγονότος της μιας Αναστάσεως του Ενός Κυρίου!».

Κατά την ομιλία του, ο Παναγιώτατος είπε, μεταξύ άλλων, τα εξής: 
«Κατά την ημέρα αυτή, το κοσμοχαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως αποκτά πρόσθετη επικαιρότητα, καθώς οι μη Ορθόδοξοι Χριστιανοί αδελφοί μας εορτάζουν σήμερα την εκ νεκρών έγερσι του Κυρίου μας, το Άγιον Πάσχα. 
Έχουμε ήδη αποστείλει εκπροσώπους μας σε όλες τις Χριστιανικές Κοινότητες των άλλων Ομολογιών ενταύθα, για να διαβιβάσουν σ᾽ αυτές τις εόρτιες ευχές της Αγίας του Χριστού Μεγάλης Εκκλησίας και τα Πατριαρχικά μας συγχαρητήρια. 
Αλλά και από της θέσεως αυτής απευθύνουμε εγκάρδιο χαιρετισμό αγάπης προς όλους τους απανταχού της γης Χριστιανούς που εορτάζουν το Άγιον Πάσχα σήμερα. Δεόμεθα δε του Κυρίου της δόξης, να μας αξιώση, ο κοινός εορτασμός του Πάσχα που θα έχουμε κατά την επόμενη χρονιά, να μη αποτελέση μίαν ευτυχή απλώς σύμπτωσιν, ένα τυχαίο συγκυριακό γεγονός, αλλά την απαρχή της καθιερώσεως κοινής ημερομηνίας για τον εορτασμό του κατ' έτος υπό της Ανατολικής και Δυτικής Χριστιανοσύνης, εν όψει και της επετείου συμπληρώσεως 1700 χρόνων, το 2025, από της συγκλήσεως της εν Νικαία Α' Οικουμενικής Συνόδου, η οποία, μεταξύ άλλων, ασχολήθηκε και με το ζήτημα της ρυθμίσεως του χρόνου εορτασμού του Πάσχα.
Είμαστε αισιόδοξοι, καθώς εκατέρωθεν υπάρχει η προς τούτο καλή θέλησις και προθυμία. Διότι, πράγματι, αποτελεί σκάνδαλον ο χωριστός εορτασμός του μοναδικού γεγονότος της μιας Αναστάσεως του Ενός Κυρίου!».

Σχόλιο (Ομάδος Εκπαιδευτικών «Ο Παιδαγωγός»):
Είναι φανερό ότι μετά το Κολυμπάρι, το Ουκρανικό και τον Κορονοϊό, ΤΙΠΟΤΕ δεν σταματάει την υλοποίηση των σχεδίων τους. 
Είναι σχεδόν βέβαιο ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις η μεγάλη πλειοψηφία θα λουφάξει κ πάλι.
Με πρώτους τους σημερινούς «Ιούδες» που για να μην χάσουν τον μισθό τους και τα «τυχερά» (τα χρήματα που παίρνουν «μαύρα» από τους πιστούς για ιεροπραξίες), για να μην πέσουν στην δυσμένεια του δεσπότη τους, θα αποδεχτούν κ πάλι τις πιο παράλογες απαιτήσεις (θυμάστε τι ζήσαμε επί κορονοϊού).

Οπότε ούτε το Πάσχα του 2025 θα υπάρξει αντίδραση. Θα το δείτε. Ούτε και μετά από αυτό (θα επικαλεστούν την Αναστάσιμη περίοδο). Θα το αφήσουν για τον Αύγουστο ... «που ναι παχιές οι μύγες» όπως λέει κι ο λαός. Μακάρι να διαψευστούμε.

Και πάλι λιγοστοί θα σηκώσουν το σταυρό του Κυρίου μας, λίγοι, ελάχιστοι θα ομολογήσουν την ορθόδοξη αλήθεια. Δόξα Σοι ο Θεός Ημών. 
«ὅτι στενή ἡ πύλη καί τεθλιμμένη ἡ ὁδός ἡ ἀπάγουσα εἷς τήν ζωήν»

Ομάδα Εκπαιδευτικών «Ο Παιδαγωγός»