.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Εάν αυτά που σας λέω συμφωνούν με ό,τι λέγουν οι Αγ.Πατέρες να τα ακολουθήσετε...



“Να λέτε την Ευχή και η ευχή θα τα κανονίσει όλα... (Άγιος Φιλούμενος)


Ο Άγιος Φιλούμενος o Νέος Ιερομάρτυς, αναφέρει η μοναχή Ευπραξία «ήταν πάρα πολύ ολιγόλογος. Όταν όμως πηγαίναμε στο προσκύνημα που διακονούσε, στο πέρας της Θείας Λειτουργίας, πάντοτε έκανε ένα σύντομο και απλό κήρυγμα.

Μας έλεγε, για παράδειγμα, να έχουμε ταπείνωση, να έχουμε αγάπη, να ήμαστε ελεήμονες… 
“Να λέτε την Ευχή” μας έλεγε, “και η ευχή θα τα κανονίσει όλα.
Όταν λέτε την Ευχή, μη φοβείστε τίποτα. 
Αλλά κι ο ίδιος ζούσε την Ευχή, η οποια δεν έλειπε ο από το στόμα του.Περπατούσε και έβλεπες συνεχώς τα χείλη του να κινούνται. 

Εμάς, πού ήμασταν μοναχές, μας έλεγε να διαβάζουμε πολύ και κυρίως πατερικά βιβλία, όπως τον Άγιο Ισαάκ τον Σύρο, τον Άγιο Εφραίμ τον Σύρο, την Κλίμακα του Αγίου Ιωάννου του Σιναΐτου, την Αγία Γραφή… Το Ευαγγέλιο, μας έλεγε, να μη σας λείπει από το χέρι σας. Την Καινή Διαθήκη να τη διαβάζετε τακτικά».

Ο πατήρ Φιλούμενος έζησε αθόρυβα και ταπεινά. Η ασκητική ζωή και η ακρίβεια της τήρησης των μοναχικών ιδεωδών, ήταν τα κυριότερα χαρακτηριστικά που τον διέκριναν. 





Απ' όλα τα πάθη, το φοβερότερο είναι να ακολουθεί κανείς την καρδιά του!


"Απ' όλα τα πάθη, το φοβερότερο είναι να ακολουθεί κανείς την καρδιά του, να υπακούει δηλαδή στο θέλημά του και όχι στον Νόμο του Θεού. Αυτό το πάθος στην αρχή μεν δείχνει ότι αναπαύει κάπως ψυχικά τον άνθρωπο, ύστερα όμως την οδηγεί στην κατάθλιψη, επειδή αγνόησε το μυστήριο της Θείας Οικονομίας και δεν βρήκε το δρόμο του Θεού, για να την ακολουθήσει."

Αββάς Ισίδωρος




Όποιος στις ημέρες μας θα σωθεί από τα σαρκικά αμαρτήματα αυτός θα είναι μακάριος


Όποιος στις ημέρες μας θα σωθεί από τα σαρκικά αμαρτήματα – καλό είναι να μην πέσει ποτέ ή, αν έπεσε, να μετανοήσει – αυτός θα είναι μακάριος. Οι Πατέρες μιλούν για την εποχή μας, τις έσχατες αυτές ημέρες, που θα γίνει τούτο, εκείνο, και θα είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα.
Σήμερα η αμαρτία δεν έρχεται με το ξίφος, με τη φωτιά, οπότε κάποια στιγμή σε βοηθάει η χάρη, και γίνεσαι παλικάρι και μαρτυρείς και σώζεσαι, αγιάζεσαι. Δεν είναι απλώς ότι αγωνίζεσαι μερικές ώρες ή ημέρες και τα παίζεις όλα για όλα, όπως συνέβαινε με τους μάρτυρες. Χρειάζεται να αγωνίζεσαι μια ζωή· και δεν ξέρουμε πόσο θα ζήσει ο καθένας.
Η αμαρτία σήμερα έρχεται γλυκά-γλυκά. Και, όσο κι αν σας φαίνεται παράξενο, ευκολότερα μπορεί να πει κανείς «Χτύπα με το ξίφος», παρά να πει όχι στην αμαρτία αυτή, που δελεάζει, αιχμαλωτίζει τον άνθρωπο πριν καν προλάβει να σκεφθεί και να αντιδράσει.

Και άνθρωποι που είναι μέσα στην Εκκλησία, όχι απλώς αμαρτάνουν σε σχέση με τα ηθικά θέματα, αλλά αμαρτάνουν με ένα πνεύμα σαν να μην είναι τίποτε σημαντικό και βαρύ αυτό. «Το εξομολογούμαι», λένε, «αλλά δεν μπορώ να το καταλάβω, να το νιώσω ότι είναι αμαρτία». Τόσο πολύ έχει διαφθαρεί ο άνθρωπος ειδικά ως προς το θέμα αυτό.

Έτσι, δεν υπάρχει και ελπίδα μετανοίας. Διότι μετανοείς, όταν νιώσεις ότι έκανες κάτι που δεν το θέλει ο Θεός, κάτι που είναι φοβερή αμαρτία. Όταν έχεις κάποια πίστη και γνώση, θα έρθει η ώρα που θα μετανοήσεις. Τώρα και χριστιανοί ακόμη έχουν έτσι επηρεασθεί, που και όταν ακόμη, είτε από συνήθεια, είτε από μικροτύψεις, εξομολογηθούν αμαρτία τέτοιου είδους, στο βάθος δεν μπορούν να νιώσουν ότι πρόκειται περί σοβαροτάτης αμαρτίας, και ότι πρέπει να μετανοήσουν. Αυτό από μια πλευρά είναι ακόμη χειρότερο από την ίδια τη διάπραξη της αμαρτίας.

Κανένας να μην αφήσει τον εαυτό του, χωρίς να τον τακτοποιήσει γενικώς ως προς όλες τις αμαρτίες αλλά πρώτα από όλα ως προς τις σαρκικές αμαρτίες. Και η τακτοποίηση δεν γίνεται απλώς με το να πεις: 
«Να, έκανα και αυτό και μετανοώ, Θεέ μου». 
Χρειάζεται η μετάνοια να είναι βαθιά και αληθινή. Να σκεφθείς και να πεις: 
«Εγώ στη ζωή μου έκανα και αυτά τα πράγματα. Και βέβαια μετενόησα, επέστρεψα στον Θεό· αλλά άραγε η μετάνοιά μου ήταν και είναι όπως τη θέλει ο Θεός;» Έτσι τακτοποιούνται αυτά τα αμαρτήματα. Όχι απλώς με το να πεις: «Ε, να, έκανα και αυτό».

Χρειάζεται αληθινή μετάνοια που καρφώνεται εκεί στην ψυχή και μένει για πάντα· μέχρι τέλους. Να φύγεις από αυτόν τον κόσμο έχοντας γενικώς τη μετάνοια στην ψυχή σου, αλλά και ειδικά για τα αμαρτήματά σου αυτά. Μετά άγιος γίνεσαι. Όπως έγιναν τόσοι άγιοι που είχαν διαπράξει τέτοια αμαρτήματα.

π. Συμεών Κραγιοπούλου





Ματαιότης ματαιοτήτων τα πάντα ματαιότης


Άκουσε τι λέγει ο Σολομώντας, που γνώρισε τα παρόντα πράγματα· «έχτισα», λέγει, «για τον εαυτό μου σπίτια, φύτεψα κήπους και παραδείσους, αμπελώνες και πισίνες με νερά, απέκτησα χρυσό και άργυρο, όρισα να μου τραγουδούν τραγουδιστές και τραγουδίστριες, απέκτησα πρόβατα και βόδια» (Εκκλ. 2, 4-8). Πραγματικά κανένας δεν έκαμε τόσο τρυφηλή ζωή, κανένας δεν υπήρξε τόσο ένδοξος, κανένας τόσο σοφός, κανένας τόσο άρχοντας, κανένας δεν είδε τα πράγματα να συμβαίνουν τόσο πολύ όπως τα ήθελε αυτός. Τι λοιπόν; Τίποτε από αυτά δεν ωφελήθηκε· αλλά τι λέγει μετά από όλα αυτά; «Ματαιότης ματαιοτήτων τα πάντα ματαιότης» (Εκκλ. 1, 2). Όχι απλώς ματαιότητα, αλλά σε υπερβολικό βαθμό;

Ας πεισθούμε στον Σολομώντα, παρακαλώ, που έφθασε σ’ αυτό με την ίδια την πείρα· ας πεισθούμε σ’ αυτόν, και ας αφοσιωθούμε σε πράγματα, όπου δεν υπάρχει ματαιότητα, όπου υπάρχει αλήθεια, όπου όλα είναι σταθερά και βέβαια, όπου όλα έχουν οικοδομηθεί στην πέτρα, όπου δεν υπάρχουν γηρατειά, ούτε παροδικότητα, όπου όλα ανθούν, όπου όλα ακμάζουν, όπου τίποτε δεν παλιώνει, ούτε γηράσκει, ούτε βρίσκεται κοντά στον αφανισμό. Ας ποθήσουμε, παρακαλώ, γνήσια το Θεό, όχι από φόβο για τη γέενα, αλλά από πόθο για τη βασιλεία Του. Γιατί, πες μου, τι μπορεί να εξισωθεί με το να δει κανείς το Χριστό; Τίποτε δεν υπάρχει, και πολύ σωστά. Γιατί λέγει, «ούτε μάτι είδε, ούτε αυτί άκουσε, ούτε ανθρώπινη καρδιά αισθάνθηκε, εκείνα που ετοίμασε ο Θεός για εκείνους που Τον αγαπούν» (Α’ Κορ. 2, 9).

Ας προσπαθήσουμε να επιτύχουμε εκείνα και ας περιφρονήσουμε αυτά εδώ. Δεν τα κατηγορούμε αυτά εδώ αμέτρητες φορές; Δεν λέμε ότι η ανθρώπινη ζωή δεν είναι τίποτε; Τι φροντίζεις για το μηδέν; Γιατί υπομένεις κόπους για το μηδέν; Κοίταξε όμως αμέσως στον ουρανό· από τις πέτρες και τους κίονες εδώ, κοίταξε σ’ εκείνην την ομορφιά, και θα δεις ότι αυτά εδώ είναι έργα μυρμηγκιών και των κουνουπιών. Φιλοσόφησε βαθιά βλέποντάς τα· ανέβα στα ουράνια· από εκεί επάνω σκέψου τις λαμπρές οικοδομές εδώ κάτω και θα δεις ότι δεν είναι αυτές τίποτε, αλλά παιχνίδια μικρών παιδιών.

Είδες πώς ο αέρας είναι λεπτότερος, πώς είναι ελαφρύτερος, πώς είναι καθαρότερος και διαυγέστερος, όσο ανεβαίνεις στο ύψος; Εκεί πάνω έχουν τα σπίτια και τις σκηνές τους οι ελεήμονες. Αυτά εδώ κατά την Ανάσταση καταστρέφονται, ή καλύτερα πριν από την Ανάσταση ερχόμενος ο χρόνος τα κατέστρεψε, τα εξαφάνισε και τα διέλυσε· και πολλές φορές πάνω στην ακμή και στην ώρα τους, ή σεισμός τα κατεδάφισε ή φωτιά κατέστρεψε το παν. Γιατί βέβαια θάνατοι δεν συμβαίνουν μόνο στις ηλικίες των ανθρώπων, αλλά και στις οικοδομές υπάρχουν πρόωροι θάνατοι· και πολλές φορές εκείνα που σάπισαν από την πολυκαιρία, όταν σείστηκε η γη έμειναν ασάλευτα, ενώ εκείνα που λάμπουν και είναι σταθερά και νεοκατασκεύαστα σείσθηκαν και χάθηκαν από μόνη τη βροντή· και αυτό νομίζω είναι έργο της οικονομίας του Θεού, για να μη μεγαλοφρονούμε για τις οικοδομές.

Από το βιβλίο «Πνευματικά Μαργαριτάρια Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου»,
εκδ. «Ορθόδοξος Κυψέλη»







Ξέρεις ποιός ήμουν εγώ...;



ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2000 ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΑΣ ΚΟΕΝ ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΚΟΥ ΑΡΧΙΕΡΕΑ ΑΑΡΩΝ ΜΕ ΙΕΡΑΤΙΚΑ ΑΜΦΙΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΌΡΟΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΣΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ!...


“Το Ινστιτούτο Ναού ανακοίνωσε μια αξιοσημείωτη εξέλιξη που έφερε το Ισραήλ ένα βήμα πιο κοντά στον Τρίτο Ναό. Για πρώτη φορά από τότε που ο Ναός βρισκόταν στην Ιερουσαλήμ πριν από 2.000 χρόνια, ένας Κοέν (αρσενικός απόγονος του Βιβλικού Ααρών του Αρχιερέα) ανέβηκε στο Το Όρος του Ναού φορώντας τα Βιβλικά Kohanic ενδύματα. 

Ενώ βρίσκονταν στο Όρος, οι Κοέν (kohen) ενώθηκαν σε απαρτία προσευχής και έδωσαν την ιερατική ευλογία στους συγκεντρωμένους.

Το Ινστιτούτο του Ναού προετοίμασε τα ενδύματα-στολές προετοιμάζοντας την επιστροφή της υπηρεσίας του Ναού.

Οι ιερείς των Εβραίων κατάγονταν από δύο οικογένειες του αρχαίου Ισραήλ, την οικογένεια Κοέν (Cohen) και την οικογένεια Λεβί (Levi) που είναι και τα πιο κοινότυπα ονόματα στους Εβραίους.

Ο Ναός των Εβραίων ήταν ένας. Μέσα σε αυτόν τον ναό, το Nαό του Σολομώντος, γίνονταν τελετουργίες, ιερουργίες, διότι οι εβραίοι είχαν ιερείς. Σήμερα δεν έχει ο εβραϊσμός ιερείς, γιατί για να λειτουργούν οι ιερείς, πρέπει να υπάρχει ο ναός του Σολομώντος. Αλλά ο ναός του Σολομώντος δεν υπάρχει.

Η σημερινή εξέλιξη με τον Κοέν απόγονο του Ααρών που έκανε επίκληση τελετουργία με ιερατικά άμφια στο όρος του Ναού είναι μια σαφής κλιμάκωση για την ανέγερση του Γ Ναού.

ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΒΗΜΑ ΓΙΑ ΑΝΕΓΕΡΣΗ Γ’ ΝΑΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΥΣΗ ”ΜΕΣΣΙΑ” (ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ)

Πυρετώδεις προετοιμασίες για στελέχωση Ναού με ιερείς και Λευιτική χορωδία..

Ραβίνος AVI KAHANA: είμαι ένας Κοέν , απόκτησα ένα σετ προσευχητικά άμφια καθώς προετοιμάζομαι για τη πλήρη επανεγκαθίδρυση της λειτουργικής υπηρεσίας στον (Τρίτο) Άγιο Ναό. Διαρκώς εργαζόμαστε για να είμαστε εντελώς έτοιμοι για την επανέναρξη της λειτουργικής υπηρεσίας στον Τρίτο Ναό που θα ξαναχτιστεί.

Λευιτική χορωδία

”Έχουμε φέρει Λευίτες από τις 4 γωνιές του Ισραήλ από Βορρά και Νότο και όλοι μαζί μαθαίνουν ψαλτική ώστε μια μέρα να σταθούν στην εξέδρα της αυλής του Ναού για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.”


Κύριοι, Βαρθολομαίε, Ιερώνυμε, Γεώργιε, Θεόδωρε και οι ακολουθούντες υμάς, τα χέρια σας στάζουν αίμα! Με τις υπογραφές σας, τα δικά σας χέρια, είναι αυτά τα οποία δέρνουν τον Μητροπολίτη Θεοδόσιο και τους πιστούς (βίντεο)

Κύριοι, Βαρθολομαίε, Ιερώνυμε, Γεώργιε, Θεόδωρε και οι ακολουθούντες υμάς, τα χέρια σας στάζουν αίμα! 
Με τις υπογραφές σας τα δικά σας χέρια είναι αυτά τα οποία δέρνουν τον κανονικό Μητροπολίτη Θεοδόσιο και τους πιστούς. Όλα τα δεινά που επιφέρατε με την συναινεσή σας στα κελεύσματα του ΝΑΤΟϊκού Βαρθολομαίου και της αντίχριστης αμερικανικής πολιτικής στην Εκκλησία της Ουκρανίας, θα λάβουν εκδίκηση.
Φοβάμαι ότι αυτός ο άδικος ξυλοδαρμός που υφίσταται ο ομολογητής Μητροπολίτης Θεοδόσιος (βλέπετε βίντεο) για λόγους πίστεως θα έρθει ημέρα, και ήδη πλησιάζει, που θα έχετε την ίδια τύχη, αλλά δίκαια, όταν οι πιστοί θα σας πετάξουν έξω από την Εκκλησία τους Ελλαδίτες, και Κυπρίους δεσποτάδες που εξακολουθούν να συναινούν ένοχα με τον Βαρθολομαίο στο σχίσιμο της κανονικής Εκκλησίας της Ουκρανίας υποστηρίζοντας και αναγνωρίζοντας τον αχειροτόνητο Επιφάνιο Ντομένκο, πιόνι του Ναζιστή Ζελένσκι. 


Ντροπή στον κλήρο και τον Λαό που σας ακολουθεί, σας μνημονεύει, σας προσκυνάει ακόμα και μένει απαθής. ΝΤΡΟΠΗ!!!
π. Αριστείδης


Τα κακοποιά ναζίδια της σχισματικής συμμορίας που στηρίζουν Ιερώνυμος και Βαρθολομαίος λιντσάρουν τον Μητροπολίτη Θεοδόσιο.

Βίντεο με τον ξυλοδαρμό του Μητροπολίτη Θεοδοσίου από υποστηρικτές της OCU

Στις 19 Οκτωβρίου 2024, το γραφείο Τύπου της επισκοπής Τσερκάσι της UOC δημοσίευσε στο κανάλι Telegram βίντεο με ξυλοδαρμό του Μητροπολίτη Θεοδοσίου από υποστηρικτές της OCU κατά την κατάληψη του καθεδρικού ναού του Αρχαγγέλου Μιχαήλ της UOC στο Τσερκάσι.

Στο βίντεο, μερικοί υποστηρικτές της OCU άρπαξαν τον επίσκοπο από το ράσο, ενώ άλλοι επιδρομείς ψέκασαν δακρυγόνα.

Μετά από αυτό, πολλά άτομα με στολές παραλλαγής και κίτρινα περιβραχιόνια χτύπησαν τον Μητροπολίτη Θεοδόσιο στο πρόσωπο.

Επίσης, ένας από τους επιδρομείς έσκισε το μητροπολιτικό καλιμαύκι με σταυρό από τον ιεράρχη της UOC και το πέταξε έξω από τον φράκτη του ναού.




ΝΑ ΕΙΜΕΘΑ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΕΠΙΣΚ ΑΥΓ ΚΑΝΤΙΩΤΟΥ


ΤΟ "ΤΩΡΑ" ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ!


«Να θυμάσαι πάντοτε ότι το σήμερα είναι δικό σου,το αύριο είναι στο χέρι του Θεού.
Κι Εκείνος που σου έδωσε το πρωί,δεν σου υπόσχεται και το βράδυ»

Άγιος Νικόδημος Αγιορείτης



Πόσο βρεφοποιημένοι θεωρούν ότι είμαστε για να μας αφηγούνται τέτοια παραμύθια;


Κωνσταντίνος Βαθιώτης

Αν ο ελληνικός λαός δεν αντιληφθεί τον ανθελληνικό ρόλο που παίζει ο Άδωνις Γεωργιάδης αλλά και πολλοί άλλοι υπουργοί της Νέας Δικτατορίας, δεν θα μπορέσει να είναι θωρακισμένος απέναντι στην κτηνωδία που μαγειρεύεται σε βάρος της Ελλάδος και της ανθρωπότητος.

Συζητούμε, λέει ο κ. Γεωργιάδης, «για το πώς θα αντιμετωπίσουμε τις ενδεχόμενες επερχόμενες πανδημίες και πώς θα αντιμετωπίσουμε από κοινού όλες τις μεγάλες προκλήσεις που η ανθρωπότητα αντιμετωπίζει σήμερα και λόγω της κλιματικής αλλαγής και όλων των αλλαγών που συμβαίνουν στη ζωή μας».

Πόσο βρεφοποιημένοι θεωρούν ότι είμαστε για να μας αφηγούνται τέτοια παραμύθια;

Ότι ξεκινά με πρόθημα το παν- είναι προϊόν πανουργίας.

Και κάπως έτσι, από την παν-δημία θα περάσουμε στην παν-θρησκεία και από την παν-θρησκεία στην παν-κόσμια κυβέρνηση…

Όποιοι θυμούνται τι είπε προ ολίγου καιρού ο πατερ(κ)ούλης του 41% στην Νέα Υόρκη, δηλ. ότι οι παγκόσμιες απειλές απαιτούν παγκόσμιες λύσεις, γνωρίζει ότι και ο κάθε Άδωνις Γεωργι-άδης συμμετέχει ενεργά στα παγκόσμια μαγειρέματα για την εμφάνιση της παγκόσμιας κυβέρνησης.

Αυτήν την στιγμή εκτιμάται ότι συντονίζονται από τα επιμέρους ιερατεία των μεγάλων στοών όλα τα… μεγάλα (και προπάντων σατανοκίνητα) μυαλά, που θα υποδεχθούν μετά βαΐων και κλάδων τον παγκόσμιο κυβερνήτη, ο οποίος θα προσποιηθεί ότι ήρθε για να επιβάλει, με το μαγικό του ραβδί, ειρήνη και ασφάλεια σε όλη την οικουμένη.

Το ενδιαφέρον, βεβαίως, ζήτημα επικεντρώνεται στο ποιος θα είναι αυτός ο διαβόητος παγκόσμιος κυβερνήτης.

Όποιοι έχουν μελετήσει την βασική βιβλιογραφία για την παγκόσμια κυβέρνηση γνωρίζουν ότι αυτή είναι συνώνυμη της παγκόσμιας δικτατορίας.

Άρα παγκόσμιος κυβερνήτης = παγκόσμιος δικτάτωρ.

Παγκόσμιος δικτάτωρ = ?*

* Τι κάνει νιάου-νιάου στα εωσφορικά κεραμίδια…




'ΣΥΝΤΡΙΠΤΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ'' Ομιλία Π.Θεοδώρου Ζήση

 

https://www.youtube.com/@ΙεράΑποτείχιση

Εις τον Παπισμόν μίαν νέαν Φερράρα – Φλωρεντία επιζητούν

Υπάρχει αμφιβολία ότι ο Παπισμός επιζητεί λύση με πρότυπο τη Σύνοδο Φερράρας – Φλωρεντίας; Παρακολουθώντας κανείς κείμενα και άρθρα Παπικών, διαπιστώνει ότι πρότυπο κατ’ ουσίαν στον Παπισμό, είναι η Σύνοδος Φερράρας – Φλωρεντίας. Παραμένουν αμετακίνητοι από όλες τις κακοδοξίες και στρεβλώσεις τους. 

Σε τεύχος του Ιησουίτικου Περιοδικού «La Cività Cattolica» του έτους 2015 ανεφέρετο ότι «ο Πάπας Φραγκίσκος έχει λάβει μια αρχαία φόρμουλα της Ένωσης, η οποία είχε υποστεί ‘’κυρώσεις’’ το έτος 1439, η Σύνοδος της Φλωρεντίας». 

Σε κείμενο επίσης του Andrea Tornielli στη La Stampa (Vatican insider), ημερομηνίας 5 Φεβρουαρίου 2015 το οποίο τιτλοφορείτο «Η Σύνοδος της Φλωρεντίας, το μοντέλο για ενότητα μεταξύ Καθολικών και Ορθοδόξων» (Il concilio di Firenze, modello per l’ unità tra cattolici e ortodossi), σχολιάζετο ευμενώς η ‘’ανακάλυψη’’ της φόρμουλας για ‘’ένωση’’, από το Ιησουίτικο Περιοδικό «La Cività Cattolica».

Στο τελευταίο τεύχος του έτους 2015 «La Cività Cattolica» ανεφέροντο μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα : «Τα λόγια του Πάπα Φραγκίσκου τον περασμένο Νοέμβριο στην Κωνσταντινούπολη, στην παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου, αναβίωσαν την προσέγγιση που έγινε στη Σύνοδο (Συμβούλιο την αναφέρει) της Φλωρεντίας, ‘’ένα νέο και πρωτότυπο τρόπο για να επιτύχουμε την πλήρη ενότητα μεταξύ των Εκκλησιών’’». 

Σε άρθρο στο τεύχος αυτό, «La Cività Cattolica» του έτους 2015, ο Ιησουίτης ‘’πατέρας’’ Giancarlo Pani, το οποίο τιτλοφορείτο, «Για να επιτύχουμε την πλήρη ενότητα», υποδείκνυε την αρχαία όπως την κάλεσε. φόρμουλα της Φλωρεντίας για ένωση.

Σε άρθρο του ο Andrea Tornielli στη La Stampa (Vatican insider), ανέφερε ότι «το Περιοδικό «La Cività Cattolica», είναι της ‘’επιρροής’’ των Ιησουιτών, των οποίων οι σχεδιασμοί εξετάζονται από τη Γραμματεία του Βατικανού», με ότι αυτό συνεπάγεται.

Προχώρησαν μάλιστα και στο ‘’μεγάλο αντάλλαγμα’’, ότι θα δικαιούται η Ορθόδοξη Εκκλησία να έχει το Σύμβολο της Πίστεως, χωρίς την προσθήκη του Filioque. Όμως, πρέπει η Ορθόδοξη Εκκλησία, τονίζετο, να αποδεχθεί τη ‘’Λατινική ορθοδοξία’’, όπως είχε καλέσει την αιρετική προσθήκη του Filioque.

Ανεφέρετο επίσης στο Περιοδικό «La Cività Cattolica», ότι «η διαμάχη στη Φλωρεντία, ήταν αρκετά έντονη και είχε τελειώσει με μια συμβιβαστική λύση’’, και ‘’ότι πρέπει να γίνει σεβαστή η ελευθερία των Ελλήνων, οι οποίοι δεν είναι υποχρεωμένοι να δεχθούν το Filioque στο Σύμβολο της Πίστεως, αλλά πρέπει να αναγνωρίσουν τη ‘’Λατινική ορθοδοξία’’ της προσθήκης».

Γινόταν αναφορά στη Παπική ‘’μεγαλοκαρδία’’, ότι «η Καθολική Εκκλησία ‘’δεν προτίθεται να επιβάλει καμιά υποχρέωση’’ για την πλήρη κοινωνία με τους Ορθόδοξους Χριστιανούς, εκτός από εκείνη της κοινής Πίστεως». Για ποια κοινή Πίστη ομιλούν, αφού οι Παπικοί επιμένουν στην αίρεση του Filioque και στις άλλες κακοδοξίες τους;

Επισημαίνετο επίσης και πάλι η ωραιοποίηση του παπικού εξουσιαστικού πρωτείου, ως δήθεν ‘’πρωτείου στην αγάπη’’. Στο άρθρο αυτό είχε κληθεί και ‘’πρωτείο φιλανθρωπίας’’. Υποβαθμίζεται λεκτικά το εξουσιαστικό πρωτείο για να γίνει αποδεκτό. 


Όσο αφορά το Παπικό εξουσιαστικό πρωτείο, ανέφερε το Περιοδικό «La Cività Cattolica» : «Το πιο αμφιλεγόμενο σημείο παρέμεινε η διδασκαλία σχετικά με το πρωτείο του Πάπα. Οι Έλληνες είναι πρόθυμοι να αναγνωρίσουν τη Ρωμαϊκή ‘’εκκλησία’’ ως την πρώτη της πενταρχίας, δηλαδή των πέντε αρχαίων (πρεσβυγενών) Πατριαρχείων, αλλά ζήτησαν ‘’περιορισμό’’ των εξουσιών του Παπισμού μέσω της αναγνώρισης των δικαιωμάτων των άλλων Πατριαρχών : ‘’Ορίζουμε ότι η Αγία Αποστολική Έδρα και ο Ρωμαίος Ποντίφικας έχει υπεροχή σε όλο το σύμπαν, ότι ο ίδιος ο Ρωμαίος Ποντίφικας είναι ο διάδοχος του Αγίου Πέτρου». 

Επισημαίνετο ακόμα στο Ιησουίτικο Περιοδικό «La Cività Cattolica», ότι ο εκάστοτε Πάπας είναι «ο πατέρας και διδάσκαλος όλων των Χριστιανών» καθώς και άλλες παρόμοιες εξουσιαστικές υπερβολές. Οι Παπικοί επιζητούν με την εμμονή στη Σύνοδο της Φερράρας – Φλωρεντίας, η Ιστορία να επαναληφθεί. 

Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου