.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Επιστολή Μοναχού

Ἁγιορείτης Μοναχὸς μᾶς ἔστειλε τὴν παρακάτω ἐπιστολή, ζητώντας νὰ δημοσιευθεῖ, ἐπειδή -σὲ ἀνάρτηση τοῦ ἱστολογίου- γίνεται ἀναφορὰ σὲ θέσεις του. 
Τὴν δημοσιεύουμε, χωρίς ἀσφαλῶς αὐτὸ νὰ σημαίνει ὅτι συμφωνοῦμε μὲ τὶς θέσεις του.


Χαίρετε εν Κυρίω. 

Επειδή αναφέρθηκε το όνομα μου σε κάποια δημοσίευση του ιστολογίου και επειδή επίσης δεν επιθυμώ να με ταυτίζουν με κάποιον άλλον ούτε βέβαια και να με ομαδοποιούν θέλω συν Θεώ να κάνω κάποιες επισημάνσεις.

Κατά πρώτον, το ζήτημα των παλαιημερολογιτικών παρατάξεων (γοχ) το έχει λύσει η Εκκλησία.
Οι παλαιημερολογίτες αδελφοί (γοχ) όταν επιστρέφουν εν μετανοία στην Εκκλησία κατά οικονομία τους μυρώνουμε και κατά ακρίβεια τους βαπτίζουμε, διότι εκτός Εκκλησίας και χωρίς κανονικής Ορθόδοξης ιερωσύνης μυστήρια δεν γίνονται.

Κατά δεύτερον, θα ήθελα να τονίσω ότι οι προσωπικές θέσεις κάποιων πλανεμένων ιεραρχών δεν είναι ποτέ επίσημη θέση της Εκκλησίας.
Τα μέλη της Εκκλησίας εκφράζονται επίσημα δια αποφάσεων μεγάλων Συνόδων Πανορθόδοξων ή Οικουμενικών. 
Είναι ανάγκη να ξανατονίσουμε ότι κατά την Ορθόδοξη Ιερά Διδασκαλία, άλλο είναι η Συνοδική καταδίκη-αναθεματισμός της Αιρέσεως,
και άλλο είναι η Συνοδική καταδίκη-αναθεματισμός και καθαίρεσις των Αιρετικών.
Η Συνοδική όμως επίσημη καταδίκη - αναθεματισμός της Αιρέσεως είναι συγχρόνως και η Συνοδική επίσημη καταδίκη - αναθεματισμός των Αιρετικών.
Το ότι υπάρχουν καταδικασμένοι-αναθεματισμένοι-αιρετικοί, οι οποίοι δεν είναι Συνοδικά-τυπικά καθηρημένοι, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι καταδικασμένοι-αναθεματισμένοι-αιρετικοί εκτός Εκκλησίας, διότι η απαραίτητη και μοναδική προϋπόθεση της ενώσεως και ενσωματώσεως του Χριστιανού με το Μυστηριακό Σώμα της Εκκλησίας δεν είναι η χειροτονία, αλλά η Ορθή και Σωτήρια Ομολογία της Πίστεως, "Ο των όλων Θεός, όταν εμακάρισε τον Πέτρο για τα λόγια με τα οποία Τον ομολόγησε ορθά, διεκήρυξε ότι Καθολική Εκκλησία είναι η ορθή και σωτήριος ομολογία της προς Αυτόν πίστεως",
(Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού).

Εμείς οι Αγιορείτες Πατέρες, 
"Ἀπεστείλαμεν πρὸς τὴν Ἱεράν Κοινότητα καὶ τοὺς Ἁγίους Καθηγουμένους τῶν Ἱερῶν Μονῶν τοῦ Ἁγίου Ὄρους τὸ ἡμέτερον κείμενον ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ. 
(8 Νοεμβρίου 2016).

Εἰς τὸ ἐν λόγῳ κείμενον ἀποδεικνύεται ὅτι τόσο ὁ πατριάρχης, ὅσο καὶ οἱ ἀποφάσεις τῆς λεγομένης «Ἁγίας καὶ Μεγάλης» ἐν Κρήτῃ Συνόδου, ἔχουν ἐκπέσει εἰς τὴν παναίρεσιν τοῦ συγκρητιστικοῦ καὶ διαθρησκειακοῦ Οἰκουμενισμοῦ".

Αυτή είναι η αιτία που αποτειχιστήκαμε οι Αγιορείτες Πατέρες, αυτό το κείμενο το συνυπογράφω μαζί με τους υπόλοιπους αποτειχισθέντες.
Εφόσον ομολογούμε ότι,
"Εἰς τὸ ἐν λόγῳ κείμενον ἀποδεικνύεται ὅτι τόσο ὁ πατριάρχης, ὅσο καὶ οἱ ἀποφάσεις τῆς λεγομένης «Ἁγίας καὶ Μεγάλης» ἐν Κρήτῃ Συνόδου, ἔχουν ἐκπέσει εἰς τὴν παναίρεσιν τοῦ συγκρητιστικοῦ καὶ διαθρησκειακοῦ Οἰκουμενισμοῦ", αυτό σημαίνει ότι συγχρόνως ομογούμε ότι ο Πατριάρχης και οι υπόλοιποι Οικουμενιστές επίσκοποι έχουν εκπέσει επίσημα τελεσίδικα δια Συνοδικής κατοχύρωσης στην παναίρεση του συγκρητιστικού καὶ διαθρησκειακού Οικουμενισμού δηλαδή είναι επίσημα Αναθεματισμένοι - Αιρετικοί.
Διότι ως Αιρετικοί εκπίπτουν εις τα επιτίμια των Οικουμενικών Συνόδων για Αιρετικούς που είναι το ανάθεμα, το οποίο ανάθεμα αποτέμνει και αποκόβει από την Εκκλησία κάθε άνθρωπο, χωρίς να χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη καταδίκη των.

Και για να βάλουμε τα πράγματα στην σωστή τους σειρά, σύμφωνα με την Ορθόδοξη διδασκαλία δεν υπάρχουν Αιρετικοί-Χριστιανοί, εντός Εκκλησίας, το ότι οι Αιρετικοί είναι "εκκλησία" αυτή είναι η Αντίχριστη διδασκαλία των Οικουμενιστών. 
Κατά τους Αγίους Πατέρες οι Χριστιανοί δεν είναι Αιρετικοί, αλλά Χριστιανοί βρισκόμενοι εντός Εκκλησίας και τελούν έγκυρα Μυστήρια και οι Αιρετικοί δεν είναι Χριστιανοί αλλά Αιρετικοί βρισκόμενοι εκτός Εκκλησίας και τελούν ψευδή, κενά και βέβηλα μυστήρια, 
(Α' Κανών Ιερ. Κυπριανού) 
το ένα είναι φυσικό επακόλουθο του άλλου.

Γι αυτό,
"Ὡς Ἁγιορεῖτες Πατέρες αἰσθανόμενοι τὴν τεραστίαν πνευματικὴν εὐθύνην τὴν ὁποίαν ἔχομεν καὶ στοιχοῦντες εἰς τὴν διαχρονικὴν παράδοσιν τοῦ Ἱεροῦ ἡμῶν Τόπου, προβαίνουμε καθηκόντως καὶ νομίμως πρὸς τοὺς Ἱεροὺς Κανόνας εἰς τὴν ἐπιβεβλημμένην διακοπὴν τῆς μνημονεύσεως τοῦ ὀνόματος τοῦ Οἰκουμενικοῦ πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, ὅπως ἄλλωστε ἔπραξαν καὶ οἱ πρὸ ἡμῶν Ἁγιορεῖτες Ὁσιομάρτυρες, οἱ μαρτυρήσαντες ἐπὶ τοῦ λατινόφρονος πατριάρχου Βέκκου.
Δηλώνουμε καὶ πάλιν ὅτι ἡ διακοπὴ μνημοσύνου εἶναι ὑποχρεωτικὴ καὶ ἀπολύτως δικαιολογημένη βάσει τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτου τοῦ Ἁγίου Ὄρους καθὼς καὶ τῆς ἀποφάσεως τῆς Ἐκτάκτου Διπλῆς Ἱερᾶς Συνάξεως τῆς Ἱερᾶς Κοινότητος (ΝΒ´ Συνεδρία, 13 Νοεμβρίου 1971).

Ἡ Σύνοδος τῆς Κρήτης ἔδωσε συνοδικὴ ἔγκρισιν εἰς κατεγνωσμένας αἱρέσεις.

Ἡ «ἕνωσις τῶν Ἐκκλησιῶν» ἤδη διενεργεῖται διὰ τῶν ἀτελευτήτων συμπροσευχῶν, κοινῶν δηλώσεων κ.α. μετὰ πάντων τῶν αἱρετικῶν καὶ τῶν ἀλλοθρήσκων.
Ἑπομένως ἡ διακοπὴ τοῦ μνημοσύνου δὲν εἶναι μία ἄκριτος σπουδή, ἀλλὰ εἶναι ἡ διαχρονικὴ ἁγιοπατερική-ἁγιορειτικὴ ἀντιμετώπιση τῆς ζῶσας καὶ γρηγορούσης συνειδήσεως τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐναντίον τῶν αἱρέσεων καὶ αὐτῶν ποὺ τὶς πρεσβεύουν.

Δημοσιεύουμε τὶς πρῶτες ὑπογραφὲς τῶν Ἁγιορειτῶν Πατέρων:...".

Όλα τα υπόλοιπα είναι φανταστικές θεωρίες κάποιων παλαιοημερολογίτικων σχισματοαιρετικών παρατάξεων (γοχ) που έκαναν το ημερολόγιο δόγμα και κάποιων που ταυτίζουν την πλάνη αυτή, με την Παναίρεση του Οικουμενισμού που διακύρηξε η Ληστρική Σύνοδος της Κρήτης.

Όλα τα "γοχικά" επιχειρήματα περί του θέματος αυτού, δηλαδή π.χ περί Δυνάμει και Ενεργεία στους Αιρετικούς κλπ, απαντιούνται Αγιογραφικά και Αγιοπατερικά και συν Θεώ ετοιμαζόμαστε σε εύλογο χρονικό διάστημα να τα εκθέσουμε.

Και τέλος να συμπληρώσω ότι είμαι υπέρ της Συνάξεως των αποτειχισμένων Πατέρων και εύχομαι να ευδοκήσει ο Θεός να πραγματοποιηθεί για να εκθέσουμε όλοι τις απόψεις μας και αν είναι Αγιογραφικά καί Αγιοπατερικά τεκμηριωμένες οφείλουμε όλοι μας να τις αποδεχθούμε, ενώ αντιθέτως αν είναι φανταστικές θεωρίες του μυαλού μας οφείλουμε όλοι μας συν Θεώ με πρώτο εμένα να τις απαρνηθούμε. 

Εύχεστε και για εμένα

Μοναχός Μακάριος Κουτλουμουσιανός