.

.

Δός μας,

Τίμιε Πρόδρομε, φωνή συ που υπήρξες η φωνή του Λόγου. Δος μας την αυγή εσύ που είσαι το λυχνάρι του θεϊκού φωτός. Βάλε σήμερα τα λόγια μας σε σωστό δρόμο, εσύ που υπήρξες ο Πρόδρομος του Θεού Λόγου. Δεν θέλουμε να σε εγκωμιάσουμε με τα δικά μας λόγια, επειδή τα λόγια μας δεν έχουν μεγαλοπρέπεια και τιμή. Όσοι θα θελήσουν να σε στεφανώσουν με τα εγκώμιά τους, ασφαλώς θα πετύχουν κάτι πολύ πιό μικρό από την αξία σου. Λοιπόν να σιγήσω και να μη προσπαθήσω να διακηρύξω την ευγνωμοσύνη μου και τον θαυμασμό μου, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να μη πετύχω ένα εγκώμιο, άξιο του προσώπου σου;

Εκείνος όμως που θα σιωπήσει, πηγαίνει με τη μερίδα των αχαρίστων, γιατί δεν προσπαθεί με όλη του τη δύναμη να εγκωμιάσει τον ευεργέτη του. Γι’ αυτό, όλο και πιό πολύ σου ζητάμε να συμμαχήσεις μαζί μας και σε παρακαλούμε να ελευθερώσεις τη γλώσσα μας από την αδυναμία, που την κρατάει δεμένη, όπως και τότε κατάργησες, με τη σύλληψη και γέννησή σου, τη σιωπή του πατέρα σου του Ζαχαρία.

Άγιος Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Γέροντας Αθανάσιος Μυτιληναίος :«Το φοβερό αμάρτημα, με το οποίο θα έρθει το τέλος του κόσμου, είναι η αρσενοκοιτία, δηλαδή η ομοφυλοφιλία


«Η ομοφυλοφιλία, όπως και η κτηνοβασία, είναι ασέβεια. 

Η μοιχεία είναι αδικία, γιατί αδικείς τη γυναίκα σου, αδικείς τον άντρα σου με τρίτο πρόσωπο. 

Η πορνεία είναι απλώς αμάρτημα. Αυτό το είπα, γιατί η εποχή μας χαρακτηρίζεται από αυτό το φοβερό αμάρτημα της ομοφυλοφιλίας, και θεωρείται βδελυκτή μίξη, παράνομος πράξη, διάλυση κόσμου. Θέλουν να διαλύσουν το σχέδιο του Θεού πάνω στη δημιουργία οι ομοφυλόφιλοι!». 

«Το φοβερό αμάρτημα, με το οποίο θα έρθει το τέλος του κόσμου, είναι η αρσενοκοιτία, δηλαδή η ομοφυλοφιλία. Τα Σόδομα και τα Γόμορρα είναι τύπος του μέλλοντος κόσμου και της καταστροφής του. Λέγει ο Άγιος Ιερώνυμος: «Όταν θα πολλύνει η αρσενοκοιτία πάνω στη γη, τότε θα καταστραφεί ο κόσμος και θα έρθει ο Χριστός ξανά στη γη». Και φοβάμαι πως η αμαρτία αυτή πλέον δεν γνωρίζει όρια. Και όταν λέμε «αρσενοκοιτία», δεν εννοούμε μόνο άντρες με άντρες, αλλά είναι και ο λεσβιασμός».

Απόσπασμα από την 17η ομιλία, απο το βιβλίο 
Δευτερονόμιο.
Γέροντας Αθανάσιος Μυτιληναίος


Όταν ο λαός δεν αντιδράσει, τότε θα τιμωρηθούν και οι άρχοντες και ο λαός. 

Γιατί τιμωρείται ο λαός; Διότι απεδέχθει την αμαρτία που εργάζονται οι άρχοντες.

Όπως και να έχει το πράγμα, μόνον όταν ο λαός αντιδράσει, τότε δεν θα τιμωρήσει ο Θεός το λαό. Αυτό να το ξέρουμε πολύ καλά. 

Γι αυτό, ο λαός πρέπει όταν βλέπει κάτι κακό, να αντιδρά. Το ίδιο πράγμα ισχύει και εις την Εκκλησία, όταν άρχοντες κακοί επιβάλλουν φερ’ ειπείν αιρετικές θέσεις ή ότι άλλο, ο λαός θα φωνάξει, θα διαμαρτυρηθεί. 

Θα επαναλάβω, δεν θα κάνει επανάσταση, αλλά θα διαμαρτυρηθεί και αυτό σημαίνει υγεία και συνεπώς δεν υπάρχει λόγος να τιμωρηθεί ο λαός.

Όταν όμως ο λαός δεν αντιδράσει, τότε θα τιμωρήσει ο Θεός και τους άρχοντες και το λαό.

π. Αθανάσιος Μυτιληναίος

Τέτοια εἶναι τά ἐπιτίμια τῆς πορνείας καί πρό τοῦ μωσαϊκοῦ νόμου καί στό νόμο καί διά τοῦ νόμου. (ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ)

Ποῖος δέν γνωρίζει τούς Σοδομῖτες καί τήν παρανομώτερη ἀπό πορνεία ἔξαψί τους καί τήν παραδοξότερη βροχή τοῦ πυρός ἐπάνω σ’ αὐτούς καί τήν ἀπώλεια; 

Πολλές φορές μάλιστα ὁλόκληρη πόλις ὑπέστη τή συνέπεια τῆς διαγωγῆς ἑνός μόνον ἀσελγοῦς ἀνδρός, ὅπως συνέβη στήν πόλη τῶν Σικίμων, οἱ ὁποῖοι ἀφανίσθηκαν τελείως ἀπό τά παιδιά τοῦ Ἰακώβ, ἐπειδή ὁ Συχέμ ἅρπαξε τήν θυγατέρα τοῦ Ἰακώβ Δεῖνα. 

Ἀλλά, γιά νά ἀφήσωμε τώρα τούς πρό τοῦ νόμου, ὁ ἴδιος ὁ μωσαϊκός νόμος δέν παραγγέλει νά λιθοβολῆται ἡ νύφη, ἄν δέν εὑρεθῇ παρθένος, ἡ δέ πορνευόμενη κόρη ἱερέως νά καίεται στό πῦρ; 

Δέν ἀπαγορεύει νά προσφέρεται στόν ναό τοῦ Κυρίου ὁ μισθός πόρνης;

Ὅταν δέ οἱ Ἰσραηλῖτες συνῆλθαν πορνικῶς μέ τίς Μωαβίτιδες, ἔπεσαν μέ μάχαιρα σέ μία ἡμέρα εἴκοσι τρεῖς χιλιάδες ἄνδρες ... (Ψαλμ. 72,27). 

Τέτοια εἶναι τά ἐπιτίμια τῆς πορνείας καί πρό τοῦ μωσαϊκοῦ νόμου καί στό νόμο καί διά τοῦ νόμου. 

Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς

ΠΑΛΑΜΙΚΟΝ ΤΑΜΕΙΟΝ, σελ. 822, Βενεδίκτου ἱερομονάχου Ἁγιορείτου


Μέγας Αθανάσιος: Τρία τα τελούμενα εν ανθρώποις

Το κατά φύσιν, 

το παρά φύσιν 

και το υπέρ φύσιν.


Και κατά φύσιν μεν εστίν ο γάμος

Παρά φύσιν ο σοδομισμός

Και υπέρ φύσιν η παρθενία.


Και πάλιν, 

κατά φύσιν ο δικαίως συναγόμενος πλούτος

Παρά φύσιν η πλεονεξία

Υπέρ φύσιν η ακτημοσύνη.


Ομοίως, 

κατά φύσιν η ειρήνη

Παρά φύσιν το μίσος

Υπέρ φύσιν η συγχώρησις και η ευεργεσία.


Μέγας Αθανάσιος